sobota, 26 września 2015

Uśmiech w marketingu

Uśmiech w marketingu


Autor: Koszałek Opałek


Agencje reklamowe, zwłaszcza te organizujące akcje i imprezy promocyjne, zwane nieswojsko eventami, w trosce o zadowolenie swoich zleceniodawców opracowują takie strategie promocji, aby zadowolić nie tylko klienta, ale również adresatów kampanii reklamowej, czyli konsumentów.


Konsumentów, którzy choć coraz bardziej świadomi oddziałujących na nich nacisków marketingowych, powinni generować zwiększoną sprzedaż promowanych towarów.

Z pewnością niejeden strateg marketingu łamał sobie nad tym zagadnieniem głowę. I z pewnością niejedna kampania promocyjna skończyła się brakiem sukcesu bądź nawet bilansem, z którego jasno wynika, że zaangażowane środki nie przyniosły spodziewanego zwrotu w postaci przywiązania lub nawet lojalności kupujących wobec konkretnej marki.

Bo tak naprawdę sukcesem dobrej promocji (zakładamy, że produkt jest tego wart :)) jest bezpośredni kontakt i uśmiech. Oczywiście, można to osiągnąć angażując urocze, młode kobiety, ubrane w kolorowe kostiumy z logiem firmy

stroje reklamowe elabkia Chomik Eko, fotografia z archiwum Eko

lub marki, które stoją, uśmiechają się, pachną i… No właśnie. Co? Kobiety im zazdroszczą wdzięku i urody i właśnie na przekór nim zainteresują się idealnym i najtańszym produktem, bo są również inne, sprawdzone. Mężczyźni patrzą na hostessy i zapominają o kupowaniu, a zresztą ich partnerki… – patrz zdanie wcześniej.

Czy można temu zaradzić?

Oczywiście.

Jak?

To proste.

Zamawiając, w specjalizującej się w takiej produkcji firmie, strój reklamowy. Oczywiście należy najpierw sprawdzić, czy firma ta jest projektantem i producentem, jakie ma doświadczenie, najlepiej udokumentowane bogatym portfolio oraz, co w branży reklamowej jest chyba najważniejsze, czy potrafi poradzić sobie z zamówieniem „na wczoraj”, a nie kiedy przypłynie kontener. Ponieważ jak zaznaczono wcześniej, udana promocja to oryginalna promocja, przy wyborze firm oferujących kostiumy reklamowe należy unikać importerów masowych przebrań oraz tych, które w swej produkcji stosują kilka szablonowych konstrukcji do każdego, nawet najwymyślniejszego

stroje reklamowe elabika Pan Rączka Meritum Bank

modelu ubioru. Niezwykle istotnym walorem każdego stroju reklamowego jest również jego funkcjonalność, aby osoba po kilku lub kilkunastu godzinach pracy wewnątrz nie wychodziła zlana potem, przytłoczona kaskiem budowlanym od góry i pokłuta drutami zbrojeniowymi po plecach i brzuchu.

Po dokonaniu właściwego wyboru firmy, która zaprojektuje i wykona nawet najbardziej oryginalne stroje reklamowe, sukces każdej promocji będzie gwarantowany.

Bo czy jest coś bardziej ekscytującego, pobudzającego wyobraźnię, wzbudzającego pozytywne odczucia niż wesołe, bajecznie kolorowe, ogromne maskotki reklamowe? Maskotki, które nawiązują bezpośredni kontakt z osobami różnej płci i w każdym wieku. Z przypadkowymi przechodniami na ulicy, klientami w centrach handlowych czy uczestnikami przeróżnych imprez. Wielobarwne maskotki reklamowe, które rozdając ulotki lub prezentując walory produktów, nie tylko przełamują barierę nieśmiałości konsumentów, ale swym pogodnym usposobieniem i nieustającym, promiennym, a nawet i hollwoooooodzkim

stroje reklamowe elabika MPM + rysunki

uśmiechem, wywołują również uśmiech u innych.


Koszałek Opałek o strojach reklamowych

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Naklejki sposobem na ciekawą promocję

Naklejki sposobem na ciekawą promocję


Autor: Luke Sept


Małe, ciekawie i estetycznie wyglądające elementy przyciągają wzrok znacznie bardziej niż duże i proste. Potwierdzeniem tych słów są małe, ale za to funkcjonalne naklejki samoprzylepne. Spotykamy je w wielu czasem nietypowych miejscach. Używają ich kibice klubów piłkarskich, a także mnóstwo firm zajmujących się produkcją.


Zbierają je kolekcjonerzy, a dzieci znajdują w paczkach chipsów. Naklejki są ciekawą formą promocji działalności, a także wydarzeń kulturalnych oraz imprez. Dostarczają mnóstwo radości dzieciom oraz idealnie nadają się do ozdabiania praktycznie każdej powierzchni.

Naklejki kolekcjonerskie i trójwymiarowe

Ich produkcją zajmują się drukarnie, które tworzą także wiele elementów reklamowych, takich jak ulotki, wizytówki czy plakaty. Naklejki samoprzylepne występują w wielu rodzajach. Dzięki nowoczesnym urządzeniom można stworzyć praktycznie każdą grafikę o wybranej wielkości. Klej, który służy do umieszczania na powierzchniach płaskich, jest bardzo wytrzymały, jednak często zależy to od ogólnej jakości materiału. Pomysłowo wykorzystane zostały przede wszystkim w branży reklamowej. Niektórzy zbierają umieszczone na nich zdjęcia piłkarzy, jeszcze inni klubowe herby. Wypukłe naklejki 3d posłużyły głównie za materiał pod logo firm związanych z branżą komputerową i elektroniczną. Wystarczy rzucić okiem na swój komputer bądź inne urządzenie elektroniczne, takie jak odtwarzacz DVD czy wieża, by znaleźć choć jedną z nich.

Alternatywa dla drukowanych etykiet

Każdy produkt musi posiadać na opakowaniu tabelkę bądź spis elementów, które zawiera. Zamiast drukować je na opakowaniach, wystarczy stworzyć odpowiednie etykiety samoprzylepne. Jest to duża oszczędność pieniędzy, ale także czasu. Opakowanie wygląda wtedy znacznie bardziej przejrzyście i estetycznie. Możemy umieszczać je na dowolnym rodzaju opakowań. Nowoczesna naklejka nie jest już tak podatna na uszkodzenia mechaniczne oraz wodę. Papier, na którym jest drukowana, pokryty jest folią, zaś klej potrafi trzymać naprawdę mocno, o czym każdy z nas pewnie nie raz się przekonał, próbując ją odkleić bez użycia wody.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak ważny jest odpowiedni projekt graficzny?

Jak ważny jest odpowiedni projekt graficzny?


Autor: Mariusz Gleba


Każda forma reklamy zaczyna się pomysłem, gdzie rodzi się jej zarys, wstępna koncepcja. Projekt graficzny jest bardzo istotnym elementem tworzenia kampanii marketingowych z tego względu, że przemienia myśli twórcy w gotową formę.


Projekt graficzny ma za zadanie nie tylko urzeczywistnić wizję reklamy. Służy on także do stworzenia jej kreatywnego, niepowtarzalnego obrazu, który będzie się wyróżniał na tle innych reklam. Z jednej myśli można stworzyć zarówno prosty projekt, jak i swoiste dzieło sztuki, które z całą pewnością będzie się odznaczać.

Przy tworzeniu projektu graficznego muszą zostać zachowane szczególne zasady, zarówno techniczne, jak i stylistyczne. Grafik tworzący projekt musi zastosować się do wymagań i oczekiwań osoby zlecającej. Jego dzieło w pierwszej kolejności powinno zaskoczyć zarówno jego samego jak i osobę, w której głowie zrodził się pomysł na daną formę reklamową. Bardzo ważna jest stylistyka projektu graficznego. Odpowiedni dobór barw i ogólnego stylu powinien być głęboko przemyślany, aby wszystko współgrało ze sobą w harmonii.

Możemy wyróżnić wiele rodzajów reklam, dla których konieczne jest przygotowanie projektów graficznych. Między innymi są to: wizytówki, ulotki, banery reklamowe, tablice reklamowe, szyldy, neony, billboardy, strony internetowe, znakowanie pojazdów, branding firmy oraz wiele, wiele innych form.

Prace graficzne powinny być przeprowadzane przez osoby wykwalifikowane, posiadające duże doświadczenie w tym co robią, tylko dzięki temu będziemy mieli pewność, że nasz projekt graficzny jest stworzony w pełni profesjonalnie. Zapewni nam to spore zainteresowanie wśród potencjalnych klientów, bo wszyscy kupują przede wszystkim oczami. Dlatego też na przykład elegancka wizytówka dla danej firmy jest tak samo istotna, jak odpowiednie opakowanie dla jakiegoś produktu. Każdy projekt powinien spełniać jedno zasadnicze zadanie. Ma powodować interakcję, jak na przykład zachęcić do skorzystania z danej usługi.

Pamiętajmy, projekt graficzny jest bardzo ważny podczas prowadzenia działań marketingowych, dlatego też korzystajmy z usług profesjonalistów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama trzepocząca na wietrze

Reklama trzepocząca na wietrze


Autor: Luke Sept


Patrząc na to jak rozwija się rynek i od czego tak naprawdę zależy wysoka sprzedaż produktów uświadamiamy sobie, że mało jest form promocji niewymagających dużych kosztów. Tylko elementy, które znajdują się bezpośrednio na budynkach, takie jak flagi reklamowe lub szyldy, nie kosztują nas tysięcy złotych.


Mimo, iż wiele zależy od Internetu oraz telewizji, to zawsze ważne będzie podkreślenie swojego wizerunku w realnym świecie. Jeśli zainteresowany naszymi usługami człowiek nie będzie w stanie rozpoznać naszej siedziby, to nawet najlepsza reklama w TV nic nie da.

Symbolika flagi przydatna w marketingu

Pytanie dotyczące tego, dlaczego akurat flagi reklamowe są dobrym pomysłem na zwrócenie uwagi klienta, jest nie na miejscu. Praktycznie każdy z nas kojarzy ten przedmiot z krajem, kulturą oraz historią. Nawet, jeśli zamiast barw narodowych oraz godła widzimy na niej logo banku, wciąż uważamy ją za element, który trzeba szanować. Choć ludzki patriotyzm okazywany jest jedynie podczas święta narodowego oraz w czasie wydarzeń sportowych, to nie ma to większego znaczenia. Uczucie umiłowania do kraju oraz symboli państwa towarzyszy nam na co dzień. Znacznie łatwiej zapomnieć podstaw tabliczki mnożenia, niż o własnych wartościach. Wykorzystanie kawałka materiału powieszonego na słupie w marketingu jest pozytywnie przyjmowane przez ludzi.

Nowoczesne wersje flagi reklamowej

Bycie oryginalnym jest wyznacznikiem dobrej reklamy. Flagi firmowe wcale nie muszą ograniczać się do jednego wizerunku. Jeśli sprawimy, że staną się bardziej poręczne, pozwolą nam na jeszcze lepsze działania marketingowe. Małe chorągiewki zrobione z papieru lub tworzyw sztucznych przypadły do gusty przede wszystkim dzieciom. Wszelkiego rodzaju festyny, eventy, imprezy oraz targi są pełne tego typu gadżetów rozdawanych za darmo. Duże flagi trzepoczące na wietrze już z daleka, informują ludzi, gdzie znajduje się nasze stanowisko. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że uzyskujemy świetną reklamę bardzo niskim kosztem. Nie płacimy za zużycie energii elektrycznej ani za specjalistyczny sprzęt. Wszystko opiera się na starych sprawdzonych sposobach, które nawet mimo lat pozostają w tej samej formie.


flagi firmowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy kalendarz reklamowy jest skuteczny?

Czy kalendarz reklamowy jest skuteczny?


Autor: Paweł Brzeziński


Czy warto inwestować w kalendarze reklamowe? Przyjrzyjmy się sytuacji z punktu tego, kto otrzyma taki kalendarz. Załóżmy, że jest to nasz klient, na którym bardzo nam zależy, Pan Kowalski.


1. Pan Kowalski dostaje kalendarz naścienny z naszą reklamą. Jest to darmowy upominek bezpośrednio od Ciebie. Kowalski czuje się wyróżniony i zadowolony z faktu otrzymania darmowego, a co najważniejsze, praktycznego i potrzebnego gadżetu. Świadczy to w jego przekonaniu, że nasza firma bardzo dba o dobre relacje z klientami, co zawsze przekłada się na jakość usług. Zaczyna się on utwierdzać w przekonaniu, że nasza firma jest poważnym i atrakcyjnym wspólnikiem do interesów.

2. Następnie Kowalski szuka miejsca do powieszenia nowego nabytku. Miejsce to musi być jak najbardziej widoczne, w końcu na kalendarz spoglądamy praktycznie każdego dnia. Bardzo cieszy Pana Kowalskiego to, że kalendarz jest tak praktyczny jak i ładny, będzie również pełnił rolę praktycznej ozdoby na ścianę. Szybka decyzja i kalendarz wisi bezpośrednio w biurze Pana Kowalskiego przed jego biurkiem.

3. Z czasem kalendarz wtapia się w tło i staję się nieodzownym elementem otoczenia jak i poniekąd narzędziem. Każdy korzysta w swojej pracy z kalendarza, by nie pozwolić na wdarcie się chaosu w swoje plany. Nie tylko Pan Kowalski użytkuje kalendarz. Przez jego biuro przewijają się liczni pracownicy czy klienci, którym również rzuca się on w oczy.

4. Za każdym razem, gdy ktokolwiek na niego spojrzy, zauważy również logo/reklamę naszej firmy, przypomni sobie produkty, w głowie coraz wyraźniej zakreślać będzie mu się nasza firmy jako solidny, wiarygodny kompan, z którym zawsze miło się współpracowało.

5. Gdy kolejnym razem będzie potrzebował produktów znajdujących się w naszej ofercie, jako pierwsze skontaktuje się z nami zamiast szukać konkurencyjnych ofert, bo będzie mu się to wydawać najbardziej naturalnym i racjonalnym wyborem. W końcu miło porozmawiać z kimś, kto tak dba o nasze wspólne relacje.


Brzezinski.pb@gmail.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.