sobota, 26 września 2015

Reklama trzepocząca na wietrze

Reklama trzepocząca na wietrze


Autor: Luke Sept


Patrząc na to jak rozwija się rynek i od czego tak naprawdę zależy wysoka sprzedaż produktów uświadamiamy sobie, że mało jest form promocji niewymagających dużych kosztów. Tylko elementy, które znajdują się bezpośrednio na budynkach, takie jak flagi reklamowe lub szyldy, nie kosztują nas tysięcy złotych.


Mimo, iż wiele zależy od Internetu oraz telewizji, to zawsze ważne będzie podkreślenie swojego wizerunku w realnym świecie. Jeśli zainteresowany naszymi usługami człowiek nie będzie w stanie rozpoznać naszej siedziby, to nawet najlepsza reklama w TV nic nie da.

Symbolika flagi przydatna w marketingu

Pytanie dotyczące tego, dlaczego akurat flagi reklamowe są dobrym pomysłem na zwrócenie uwagi klienta, jest nie na miejscu. Praktycznie każdy z nas kojarzy ten przedmiot z krajem, kulturą oraz historią. Nawet, jeśli zamiast barw narodowych oraz godła widzimy na niej logo banku, wciąż uważamy ją za element, który trzeba szanować. Choć ludzki patriotyzm okazywany jest jedynie podczas święta narodowego oraz w czasie wydarzeń sportowych, to nie ma to większego znaczenia. Uczucie umiłowania do kraju oraz symboli państwa towarzyszy nam na co dzień. Znacznie łatwiej zapomnieć podstaw tabliczki mnożenia, niż o własnych wartościach. Wykorzystanie kawałka materiału powieszonego na słupie w marketingu jest pozytywnie przyjmowane przez ludzi.

Nowoczesne wersje flagi reklamowej

Bycie oryginalnym jest wyznacznikiem dobrej reklamy. Flagi firmowe wcale nie muszą ograniczać się do jednego wizerunku. Jeśli sprawimy, że staną się bardziej poręczne, pozwolą nam na jeszcze lepsze działania marketingowe. Małe chorągiewki zrobione z papieru lub tworzyw sztucznych przypadły do gusty przede wszystkim dzieciom. Wszelkiego rodzaju festyny, eventy, imprezy oraz targi są pełne tego typu gadżetów rozdawanych za darmo. Duże flagi trzepoczące na wietrze już z daleka, informują ludzi, gdzie znajduje się nasze stanowisko. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że uzyskujemy świetną reklamę bardzo niskim kosztem. Nie płacimy za zużycie energii elektrycznej ani za specjalistyczny sprzęt. Wszystko opiera się na starych sprawdzonych sposobach, które nawet mimo lat pozostają w tej samej formie.


flagi firmowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy kalendarz reklamowy jest skuteczny?

Czy kalendarz reklamowy jest skuteczny?


Autor: Paweł Brzeziński


Czy warto inwestować w kalendarze reklamowe? Przyjrzyjmy się sytuacji z punktu tego, kto otrzyma taki kalendarz. Załóżmy, że jest to nasz klient, na którym bardzo nam zależy, Pan Kowalski.


1. Pan Kowalski dostaje kalendarz naścienny z naszą reklamą. Jest to darmowy upominek bezpośrednio od Ciebie. Kowalski czuje się wyróżniony i zadowolony z faktu otrzymania darmowego, a co najważniejsze, praktycznego i potrzebnego gadżetu. Świadczy to w jego przekonaniu, że nasza firma bardzo dba o dobre relacje z klientami, co zawsze przekłada się na jakość usług. Zaczyna się on utwierdzać w przekonaniu, że nasza firma jest poważnym i atrakcyjnym wspólnikiem do interesów.

2. Następnie Kowalski szuka miejsca do powieszenia nowego nabytku. Miejsce to musi być jak najbardziej widoczne, w końcu na kalendarz spoglądamy praktycznie każdego dnia. Bardzo cieszy Pana Kowalskiego to, że kalendarz jest tak praktyczny jak i ładny, będzie również pełnił rolę praktycznej ozdoby na ścianę. Szybka decyzja i kalendarz wisi bezpośrednio w biurze Pana Kowalskiego przed jego biurkiem.

3. Z czasem kalendarz wtapia się w tło i staję się nieodzownym elementem otoczenia jak i poniekąd narzędziem. Każdy korzysta w swojej pracy z kalendarza, by nie pozwolić na wdarcie się chaosu w swoje plany. Nie tylko Pan Kowalski użytkuje kalendarz. Przez jego biuro przewijają się liczni pracownicy czy klienci, którym również rzuca się on w oczy.

4. Za każdym razem, gdy ktokolwiek na niego spojrzy, zauważy również logo/reklamę naszej firmy, przypomni sobie produkty, w głowie coraz wyraźniej zakreślać będzie mu się nasza firmy jako solidny, wiarygodny kompan, z którym zawsze miło się współpracowało.

5. Gdy kolejnym razem będzie potrzebował produktów znajdujących się w naszej ofercie, jako pierwsze skontaktuje się z nami zamiast szukać konkurencyjnych ofert, bo będzie mu się to wydawać najbardziej naturalnym i racjonalnym wyborem. W końcu miło porozmawiać z kimś, kto tak dba o nasze wspólne relacje.


Brzezinski.pb@gmail.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dlaczego warto zgłosić się do agencji reklamowej?

Dlaczego warto zgłosić się do agencji reklamowej?


Autor: Luke Sept


Mając do sprzedania produkt lub usługę, niezbędne jest zainwestowanie pewnych funduszy w reklamę. Inaczej nawet najlepsze jakościowo produkty nie będą miały zbytu, a usługi nie będą popularne. Dzisiejszy świat żyje reklamą i trzeba się z tym pogodzić.


Czy to reklama tzw. „pocztą pantoflową”, czy profesjonalna kampania reklamowa - tylko takie działania przyniosą korzyść firmie. Jeżeli przedsiębiorca nie ma pomysłu, w jaki sposób spopularyzować swoją firmę, powinien skorzystać z usług profesjonalistów - agencja reklamowa to miejsce, gdzie można znaleźć najlepszych profesjonalistów w swoim fachu. Doradzą oni, jaka forma reklamy będzie najlepsza dla konkretnego biznesu. Reklama nie musi opierać się na spotach reklamowych w telewizji czy plakatach na bilbordach. Można zainwestować w zupełnie inne formy reklamy. Agencja reklamowa nie tylko wykona reklamę, ale też przeprowadzi analizę rynku i będzie służyła swoim wieloletnim doświadczeniem. Jeżeli przedsiębiorca nie ma pomysłu, jaki typ reklamy wybrać, to zgłoszenie się do agencji zatrudniającej specjalistów będzie najlepszym rozwiązaniem.

Jaki typ reklamy wybrać?

Wszystko zależy od branży, w jakiej działa firma, od grupy docelowej, do której chce dotrzeć przedsiębiorca, a także, oczywiście, od produktu, jaki oferuje. Agencja reklamowa oferuje różne formy promocji i reklamy – klient może zasugerować lub wręcz narzucić swoją koncepcję lub zaufać specjalistom i poczekać na ich pomysły. Jeżeli firma, która postanawia się rozreklamować, ma zasięg lokalny, jest to na przykład salon fryzjerski, to reklama może polegać na obklejeniu auta właściciela odpowiednimi reklamami. Wszędzie, gdzie znajdzie się auto, przechodnie będą widzieć reklamę salonu. Oklejanie samochodu to popularny sposób na reklamę lokalną, gdyż docelowa grupa odbiorców i przyszłych, potencjalnych klientów to mieszkańcy miasta. Warto skorzystać z pomocy agencji reklamowej, szukając skutecznej formy reklamy. Pracująca tam grupa specjalistów najlepiej doradzi, w jaką formę reklamy najlepiej zainwestować.


Agencja reklamowa Gliwice

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dobrze dobrane hasło reklamowe i logotyp to istotna sprawa

Dobrze dobrane hasło reklamowe i logotyp to istotna sprawa


Autor: Mariusz Cacała


Czym firmy przyciągają swoich klientów? Przede wszystkim dobrze dobranymi hasłami reklamowymi i logotypami, które szybko pozostają w pamięci.


Wiele firm prześciga się w coraz to nowszych i ciekawszych pomysłach na hasła reklamowe, które kojarzone są z ich marką. Dobrze dobrany slogan może przynieść sporą popularność, a co za tym idzie zysk z coraz to szybciej rosnącej liczby nowych klientów. Należy dobrze i skrupulatnie dobrać reklamę, bo potencjalny klient szybko wyrabia sobie opinie o danym produkcie lub firmie, więc hasło reklamowe lub logo ujrzane po raz pierwszy ma trwale utkwić w jego pamięci. Jeśli jesteś grafikiem, to pamiętaj, że przy powstawaniu materiałów promocyjnych jednym z ważniejszych elementów jest dobrze wykonane projektowanie graficzne. Tylko i wyłącznie od Twojej pracy będzie zależał końcowy efekt reklamy.

Gotowe logo kojarzyć ma się przede wszystkim z daną firmą i być nietuzinkowe oraz zaskakujące, a najlepiej przyciągające wzrok. Aby stworzyć takie logo, potrzeba naprawdę dużo czasu. Dla grafika, który spełnia się w swojej pracy, jest to bardzo fascynujący moment, bo może w pełni oddać się temu co lubi, czyli poszukiwać wizji graficznej. Obecnie logotypy spotykane są praktycznie na każdym kroku, m.in. w telewizji, internecie lub ubraniach.

Jeśli chcesz zostać grafikiem, to warto abyś wiedział, że nie tylko wiedza Ci będzie potrzebna, ale również dobry sprzęt komputerowy, który najlepiej, aby był wydajny i cicho chodził, bo głośno działający może Cię rozpraszać podczas wykonywanej pracy. Już od dawna dobrzy graficy są zawsze mile widziani i często poszukiwani przez wielkie firmy. Doskonalić swoje umiejętności graficzne możesz poprzez różne konkursy dla grafików, których w internecie jest na prawdę sporo.


agencja reklamowa - Mintia.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak powinien wyglądać opis produktu?

Jak powinien wyglądać opis produktu?


Autor: Dorota T.


Opis produktu to podstawowe narzędzie marketingowe. To najprostsza forma reklamy, która ma o tyle ważną funkcję, że spełnia się również jako przekaz informacyjny. By jednak mogła sprzedawać, musi być odpowiednio skonstruowana. Nie wystarczy kilka słów specyfikacji, by uzyskać swój cel.


Korzyści, a może nie?
Od wielu lat konstruowano opisy produktów podobnie. Zaczęło się od wymieniania cech, potem stwierdzono, że copywriter opisujący dany produkt powinien skupić się na korzyściach. Dzisiaj wiadomo, że to zazwyczaj nie wystarczy. W czasach, kiedy wszyscy mówią o korzyściach, należy skupić się na czymś więcej.

Klient musi się utożsamiać
Idealny opis produktu sprawia, że czytający go klient, utożsamia się z osobą, do której kierowany jest produkt. Jest przekonany, że produkt powstał z myślą o nim, a jak nie bezpośrednio o nim, to o ludziach takich, jak on.
Jak można to uzyskać? Copywriter co prawda nie musi produktu dotknąć, nie musi go nawet na żywo zobaczyć. Wystarczy, że otrzyma informację o grupie docelowej, specyfikację oraz zdjęcie. Osobisty sposób pozyskiwania informacji o potrzebach danych osób pozwala zredagować opis trafiający wprost do osób, które mogą chcieć go kupić.

Jak długi powinien być opis?
Zazwyczaj nie da się w pełni przekonać osoby w dwóch zdaniach. Niezależnie, jaki jest temat rozmowy. Oczywiście klient może dzięki nim podjąć decyzję, ale będzie to decyzja spontaniczna. Gdy do głosu dojdzie głos rozsądku, najprawdopodobniej zdarzy się coś, co odwlecze klienta od zakupu właśnie tego produktu.

To tak jak w życiu. Gdy chcemy kogoś przekonać, odpowiednio się do tego przygotowujemy. Zestawiamy długą listę zalet, korzyści i argumentów, uprzedzamy ewentualne wątpliwości oraz gasimy wszelkie wahania. W ten sposób osiągamy z góry określony cel.

Nieskomplikowany, prosty język
Duże znaczenie ma również język, w jakim redagujemy nasz przekaz. Powinien być on możliwie prosty i nieskomplikowany. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy produkt jest kierowany do specjalistów, wąskiej grupy odbiorców. W pozostałych przypadkach, gdy grupą docelową są młode kobiety, młodzież, aktywni zawodowo mężczyźni, język powinien być prosty. Należy stosować powszechnie zrozumiałe słowa. Konieczne jest również urozmaicanie formy pod względem długości zdań.

Idealny opis to genialna instrukcja obsługi, która przesuwa między naszymi oczami wiele scen. Jest dynamiczna, niebanalna oraz niosąca ważny przekaz merytoryczny. Opis produktu to niezawodny drogowskaz pomagający podjąć decyzję dotyczącą zakupu produktów.


Napiszemy.pl Słowa ubrane w zyski

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.