niedziela, 7 czerwca 2015

Gdzie rozdawać ulotki? Kraków, Warszawa czy inne miasta?

Gdzie rozdawać ulotki? Kraków, Warszawa czy inne miasta?


Autor: Karol Stopka


Załóżmy, że mamy do dyspozycji ograniczony budżet na ulotki. Gdzie powinniśmy uderzyć, żeby wykorzystać go jak najlepiej? Które miasta wybrać?


wizytówkiRozdawane na ulicach ulotki mogą wydawać się mało efektywną formą reklamy. W końcu kto zwraca uwagę na to, co dostaje do ręki. A jednak kolejne firmy angażują się w tę formę promocji i przynajmniej część z nich robi to bazując na konkretnych wyliczeniach. Uwzględniają w nich liczbę osób, które dostają ulotki, a także ogólną ich liczbę. W sumie mogą w ten sposób wyliczyć, ile ulotek jest im potrzebnych i jaki przyniesie efekt ich dystrybucja.

Dopasowanie przede wszystkim

Rzecz w tym że efektywność, jaką cechują się ulotki może być różna. Zależy w dużej mierze od tego, jak dopasowana jest grupa docelowa do oferowanych produktów i usług. To dlatego wybór miejsca, gdzie będą rozdawane ulotki ma tak duże znaczenie.

Jeśli więc rozważać w tym kontekście czy lepsza jest Warszawa czy może Kraków lub Wrocław, trzeba najpierw zastanowić się nad tym, jaki produkt jest oferowany. I gdzie mogą mieszkać ludzie, którzy będą zainteresowania jego kupnem.

Podejście, które się sprawdza

Takie podejście wydaje się oczywiste dla każdego, kto chociaż otarł się o podręcznik do marketingu, jednak wcale nie jest powszechne. Jakże często zdarza się, że znajdujemy za szybą samochodu ulotki reklamujące kredyty chwilówki. Czy jednak ktoś, kto je tam wkłada zastanowił się, czy ktokolwiek należący do klasy średniej będzie chciał skorzystać z takiej oferty? Raczej nie.

Z drugiej strony coraz częściej widzimy na ulicach młodszych lub starszych ludzi, którzy rozdają ulotki w bardziej wyrafinowany sposób. Nie podchodzą do każdego, kto ich mija, ale wybierają konkretne osoby. W niektórych przypadkach kobiety, w innych starszych mężczyzn. Robią to, ponieważ zatrudniająca ich firma rozpoznała wcześniej rynek i określiła, jakiej grupy społecznej potrzeby spełnia ich produkt.

Miasta podzielone na zbiory

Biorąc pod uwagę powyższe można próbować określić jakie miasto może być najlepsze do rozdawania ulotek. Nie tylko to zresztą. Dzięki starannemu przemyśleniu kampanii można wybrać szczegółowo konkretne miejsce, gdzie ma się ona odbywać. Na przykład – w okolicy dworca czy przed uniwersytetem. Albo przeciwnie, na osiedlach wybudowanych w latach siedemdziesiątych. Wszystko jest tu względne.

Z reguły też wynikiem takiej analizy będzie pogrupowanie miast w zbiory. Do jednego należeć będą Warszawa, Kraków, Wrocław i Poznań. Najbardziej dynamiczne metropolie, w których mieszka najwięcej przedstawicieli klasy średniej. Tam trafiać będą ulotki reklamujące towary i usługi skierowane do tej właśnie grupy.

Miasteczka, zawody, wiek

W innym zbiorze znajdziemy ośrodki małe. Tam także mieszka spora grupa ciekawych klientów. Jednak przekaz kierowany do nich powinien być nieco inny. Tak samo zresztą, jak do mieszkańców wsi. O podziale na grupy wiekowe czy zawodowe nie wspominając.

Co to wszystko oznacza? Tyle, że przygotowując kampanię ulotkową należy dobrze się zastanowić. Przemyśleć każdy jej aspekt i dopiero wtedy ruszać do boju.


ulotki Warszawa

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy skuteczna reklama może być tania?

Czy skuteczna reklama może być tania?


Autor: Kamil Kluziak


Omówienie przykładowych rozwiązań reklamowych dających duże efekty przy relatywnie niskich kosztach w porównaniu z czasem antenowym dużych stacji telewizyjnych oraz radiowych.


Twórcy reklam i wszelkiego rodzaju marketingowcy, prześcigają się w wynajdowaniu coraz to nowych sposobów na skuteczną i pomysłową akcję promocyjną. To, że reklama jest dźwignią handlu wiedzą już doskonale nawet amatorzy, jednak przy obecnej konkurencji na rynku, marketing musi prowadzić ze sobą jasny i czytelny przekaz, zrozumiały dla każdego potencjalnego odbiorcy. Każdy chce zaistnieć na rynku, każdy chce by jego marka była rozpoznawalna, jednak nie każdy jest w stanie zapłacić setki tysięcy złotych za minutę czasu antenowego największych telewizyjnych stacji, podczas okresu ich największej oglądalności. Dla tych, których jeszcze nie stać na tak ekstrawagancką formę reklamy, pozostają dziesiątki rozwiązań, od prasy i radia poprzez ulotki i promocje a skończywszy na zamawianiu i rozdawaniu długopisów, kubków, kalendarzy czy nośników pendrive z nadrukiem logo firmy. Te działania przynoszą, zgodnie z badaniami prowadzonymi przez studentów Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, zaskakująco dobre efekty a biorąc pod uwagę ich koszt, stają się obecnie niemal obowiązkowym elementem promowania własnego biznesu. Korzystając z gadżetów reklamowych możemy w prosty sposób zaistnieć w pamięci naszego klienta na dłuższy okres czasu. Logo naszej firmy naniesione na taki przedmiot pozostaje przez dłuższy czas przydatnym obiektem użytkowym. Fakt ten powoduje iż klient będzie często widzieć nasze logo co przyczyni się do jego zwiększenia jego przywiązania do naszej firmy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kubki reklamowe a EURO 2012

Kubki reklamowe a EURO 2012


Autor: Franciszek Konrad Bułak


Wielkimi krokami zbliża się dzień rozpoczęcia naszej największej narodowej imprezy w piłce nożnej. Jednak oprócz coraz większej ilości informacji w wszelkich wiadomościach telewizyjnych, nie możemy poczuć atmosfery tego święta. Jak można dodatkowo wypromować tę nadciągającą imprezę, aby poczuć atmosferę mistrzostw Europy już dziś?


Dotychczas tylko raz, jak do tej pory, widziałem różnego rodzaju gadżety promocyjne związane z tym wielkim wydarzeniem. Było to w markecie, który jest oficjalnym sponsorem naszej reprezentacji kraju w tym sporcie. Nigdzie indziej nie zdarzyło mi się zauważyć choćby cząstki promowania tej imprezy. Może to jeszcze nie czas na tego typu zabiegi? Dlaczego nasz kraj nie chce lub nie umie wykorzystać potencjału tego typu wydarzenia? Dlaczego zamiast promować najważniejszą imprezę w historii naszego kraju, PZPN walczy z naszym orzełkiem?

Generalnie każdy, kto by chciał, mógłby odważyć się na zaprojektowanie całej kreacji wizerunku na tę imprezę. Zaczynając od różnego rodzaju gadżetów promocyjnych jak reklamowe kubki, długopisy, smycze, breloczki czy też nawet odświeżacze samochodowe, a kończąc na usługach poligraficznych, takich jak kalendarze, notesy czy też torby. Tak wykonana i dopracowana do ostatniego szczegółu kampania mogłaby przynieść dużo większe zyski, aniżeli bez niej. Tego typu przyrządy ludzie z miłą chęcią przyjmują i wykorzystują je na co dzień. Na pewno każdy chciałby mieć kubki z logo mistrzostw lub np. grafiką maskotek, które je reprezentują. Byłaby to doskonała pamiątka do końca życia i przedmiot wielu opowiadań w przyszłości. Wszystkie tego typu przedmioty nakręcałyby coraz bardziej atmosferę wokół EURO w naszym kraju, co przełożyłoby się na oglądalność samego turnieju i zwiększenie popularności tą dyscypliną sportu.


48 modeli kubków reklamowych w różnych wersjach kolorystycznych.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Identyfikacja wizualna, czyli jak postrzegają Twój biznes

Identyfikacja wizualna, czyli jak postrzegają Twój biznes


Autor: Mirosław Marmaj


Identyfikacja wizualna, czyli element komunikacji z otoczeniem, podstawa tożsamości, oraz czytelny przekaz dla klientów. Profesjonalne, pozytywne i unikalne logo Twojej firmy, może zapewnić Ci Agencja Reklamowa.


Czas na profesjonalną identyfikacje wizualną oraz logo. Czyli jak profesjonalnie wykonać księgę znaku oraz logo? To nic trudnego, pomyśl tylko do jakiej grupy klientów chcesz trafić na konkurencyjnym rynku, a resztę pozostaw agencji reklamowej.

Tylko oni potrafią wykonać profesjonalne logo, oraz identyfikacje wizualną. Zaufaj ich wieloletniemu doświadczeniu, talentowi, oraz intuicji. Pamiętaj oni robią to co dziennie. Identyfikacja wizualna jest elementem komunikacji z otoczeniem, czytelny przekazem dla klientów, oraz podstawą tożsamości. Mając profesjonalną księgę znaku Twoja firma jest bardziej czytelna i zyskuje większe zaufanie wśród klientów. Do skutecznej identyfikacji wizualnej zaliczamy: nazwę firmy, logo, kolory, wygląd materiałów biurowych, wzory reklam, szablony oznakowania pojazdów, itp. layouty prezentacji multimedialnych i stron WWW. oraz kroje czcionek. Księga znaku zawiera: minimalną wielkość, objaśnienia budowy znaku, kroje pisma, logo z wersjami użytkowymi, wygląd materiałów biurowych, oraz obszar ochronny. Natomiast logo jest bardzo ważnym znakiem, toteż dzięki niemu klienci łatwiej zapamiętują firmę. Dlatego logo powinno być wykonane profesjonalnie, pozytywnie, oraz wyróżniać się od konkurencji.

Logo ma postać graficzną pokazującą znak i logotyp graficzny. Logotyp tak jak logo jest bardzo ważny, ponieważ jest częścią loga i reprezentuje nazwę firmy. Aby logo było pozytywne musi posiadać dopracowanie technicznie, w dobrym kolorze z kompozycją, oraz funkcjonalne.


Agencja Reklamowa MiroArt Lębork, Słupsk.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak napisać dobre ogłoszenie

Jak napisać dobre ogłoszenie


Autor: Barbara Nowak


Stare porzekadło głosi, że reklama jest dźwignią handlu. Oczywiście jest to prawda, zaraz przedstawię dlaczego. Dobrze napisane ogłoszenie również gwarantuje sukces.


Dzięki temu sprawnie wynajmiemy mieszkanie, sprzedamy samochód, czy też po prostu zaoferujemy swoje usługi. Problem w tym, że nie każdy to potrafi. Treści głoszeń są powielane według wzorów – nic więc dziwnego, że te nie cieszą się popularnością. Jak napisać dobre ogłoszenie?

Na początku przytoczymy kilka błędów popełnianych przez ogłoszeniodawców. W serwisach ogłoszeniowych wielokrotnie można spotkać się z sytuacją, w której ogłoszenie stanowi nagłówek, a dodatkowe informacje to jedynie numer telefonu. Żadnych zdjęć, żadnych szczegółów. Równie często treść ogłoszeń mija się z prawdą. Sytuacja jest podobna podczas pisania CV – wiele osób szukających pracy już na tym etapie przekreśla swoje szanse, popełniając banalne błędy lub też zawyżając swoje umiejętności, których to nie są w stanie potwierdzić podczas rozmowy na żywo.

ogloszeniaJak zabrać się do napisania dobrego ogłoszenia? Przede wszystkim zebrać serwisy, które publikują darmowe ogłoszenia. To już będzie połowa sukcesu – będziemy mogli zamieścić treść w wielu źródłach, przez co na pewno dotrze ona do większej ilości osób. Teraz wystarczy zastanowić się, co wyróżnia naszą ofertę na tle innych. Nie chodzi tutaj o pisanie nieprawdy, a jedynie o przedstawienie faktycznego stanu językiem korzyści. Ogłoszenie powinno przekazywać jak najwięcej konkretnych informacji mogących zainteresować osoby, do których jest ono kierowane. Oszczędzi nam to sporo czasu – rozmowy telefoniczne będą sprowadzały się do umówienia terminu, dodatkowe pytania nie padną, bo wszystko znajdzie się w treści ogłoszenia. W tym miejscu powinny znaleźć się również wyraźne, realne zdjęcia, np. portfolio prac wykonanych przez webmastera lub galeria zdjęć kosmetyczki lub fryzjerki. Dla wielu ludzi brak zdjęcia w ogłoszeniu jest jednoznaczne z odrzuceniem go.

Dobrze napisane ogłoszenie pozwoli na wyróżnienie go w sposób naturalny. Ludzie będą chcieli je czytać, a tym samym istnieje większe prawdopodobieństwo, że osiągniemy zamierzony cel.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.