niedziela, 7 czerwca 2015

10 prawd o patronatach medialnych

10 prawd o patronatach medialnych


Autor: Monika Świetlińska


Odpowiedź na pytanie: po co nam patronat medialny? wydaje się banalnie prosta. Patronat medialny pomaga w promocji i nagłośnieniu wydarzenia, na prestiżu którego nam zależy. Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o takiej formie budowania pozytywnego wizerunku w mediach?


Oto 10 prawd o patronacie medialnym:

1. Jest bezgotówkową formą promocji.
2. Daje możliwość umowy dżentelmeńskiej, bez zbędnych formalności.
3. Wzbudza naturalne zainteresowanie mediów i odbiorców organizowanego wydarzenia. Bez konieczności wykupywania reklam.
4. Promuje wydarzenia w sposób informacyjny, a nie reklamowy (jak wiadomo, reklama coraz bardziej budzi negatywne skojarzenia, dlatego nie zawsze jest pożądana).
5. Jest dostosowany do grupy docelowej (wybierając odpowiednie media, które będą informować o patronowanym wydarzeniu).
6. Decydując o treści wysyłanych do mediów, mamy pewność, że kreacja w mediach wydarzenia będzie miała charakter spójny.
7. Wzmacnia całą kampanię promującą wydarzenie.
8. Dokumentuje promowane wydarzenie w formie zapowiedzi, relacji, wywiadów, zdjęć, filmów i innych materiałów dziennikarskich.
9. Im atrakcyjniejsze medium zostaje patronem medialnym wydarzenia, tym owo wydarzenie nabiera większego prestiżu.
10. Może dotyczyć nie tylko wydarzeń. Patronat medialny może obejmować również opiekę medialną nad miejscem, organizatorem wydarzeń, osobą, zespołem, drużyną.

Na tym rodzaju promocji zależy nie tylko tym, którzy go potrzebują, po to, by zainteresowane osoby dowiedziały się o wydarzeniu, osobie, zespole czy drużynie. Patronat medialny jest atrakcyjny również dla medium, które staje się patronem. Im bardziej prestiżowe wydarzenie, tym medium jako patronat medialny zyskuje w oczach czytelników, słuchaczy czy widzów. I odwrotnie - znane, szanowane medium nadaje prestiżu patronowanej sprawie. Zatem korzyści są obopólne.

W kolejnym artykule dotyczącym patronatu medialnego przedstawię, jak tworzyć atrakcyjną ofertę patronatu medialnego.


Monika Świetlińska

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak podstępem zwabić klienta

Jak podstępem zwabić klienta


Autor: Henryk C


Wybicie się spośród konkurencji wymaga nie lada sprytu i pomysłowości. Stosowane chwyty marketingowe często przechodzą nasze najśmielsze oczekiwania. Sposobów na zwrócenie uwagi klienta jest naprawdę wiele. Czujność, trafne spostrzeżenia i szybkie decyzje to cechy myśliwego, który z pewnością upoluje swoją ofiarę.


Świat reklamy rządzi się swoimi bezwzględnymi prawami. Walkę o pozycję lidera w danej branży mogą wygrać tylko najsilniejsze i najbardziej kreatywne jednostki. Specjaliści do spraw marketingu stale poszukują nowych sposobów promowania produktów i usług. Tradycyjne formy reklamy wspierane są przez coraz bardziej innowacyjne rozwiązania. Dobra reklama powinna być śmiała i zaskakująca. Powinna jednocześnie zawierać czytelny w odbiorze i łatwy do zapamiętania przekaz.

Istotnym elementem wszelkich działań mających na celu promocję firm jest zastosowanie kilku odmian reklamy równocześnie. Dobór odpowiednich dla danej branży form promocji warto zlecić specjalistom. Doświadczenie, wiedza oraz znajomość aktualnych potrzeb rynku to cechy, którymi muszą wyróżniać się pracownicy renomowanych agencji reklamowych. Pierwszym krokiem skutecznej promocji jest zadbanie o rozpoznawalność marki wśród jak największej liczby osób. Postulat ten można wcielić w życie poprzez umieszczenie starannie zaprojektowanego logo na gadżetach i uniformach pracowniczych.

Odzież reklamowa jest z założenia wizytówką firmy. Odgrywa ona istotną rolę w wywoływaniu pozytywnych skojarzeń u klientów. Duży wpływ na kształtowanie wizerunku firmy mają elementy graficzne znajdujące się na T-shirtach, polarach, czapeczkach, czy bluzach noszonych przez pracowników. Nie bez znaczenia pozostaje też dobór kolorów, które w tym przypadku, mocno oddziałują na psychikę klientów rozbudzając w nich z góry założone emocje.

Współczesny klient podlega nieustannym manipulacjom marketingowym. Wielu potencjalnych nabywców produktów lub usług nie zdaje sobie sprawy, że ich decyzje podejmowane są pod wpływem bodźców, które są w nich celowo wymierzone. Sprawienie, by klient czuł się wyjątkowy to podstępny, ale nieszkodliwy i bardzo efektywny sposób na zjednanie sobie jego sympatii. Obdarowanie klienta upominkiem lub koszulką opatrzoną logo firmy to nic innego, jak niepisana umowa zobowiązująca do ponownego odwiedzenia swojego darczyńcy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Ściągnąć czapkę niewidkę

Ściągnąć czapkę niewidkę


Autor: ivona86


Czy zdarza ci się mieć poczucie, że ludzie nie zwracają uwagi na twoja firmę? Dwoisz się i troisz by przeprowadzić odpowiednią kampanię reklamową, jednak tłumy klientów wciąż decydują się na pójście do konkurencji?


Pragniesz w końcu pozbyć się czapki niewidki, która niczym fatum zawisła nad twoją głową i głowami twoich pracowników? Choć wydawać się może, że sytuacja w której się znalazłeś jest bez wyjścia, to jednak jest rozwiązanie, które pomoże ci znów zaistnieć na rynku. Rozwiązaniem tym jest tworzenie stron www.

We współczesnym świecie ludzie poszukujący informacji, najczęściej korzystają z możliwości jakie daje Internet. Umożliwia on samodzielne podejmowanie decyzji oraz łatwy i szybki dostęp do potrzebnych danej osobie treści. Dlatego chcąc zwrócić uwagę tej niezwykle szerokiej grupie odbiorców na naszą działalność powinniśmy stworzyć atrakcyjną dla nich stronę www. Warto zwrócić uwagę na fakt, że 4 z 5 osób decyzję o zakupie lub skorzystaniu z usług podejmuje na podstawie informacji z Internetu.

Tworzenie stron www jest podstawowym działaniem marketingowym. Strony www stają się nie tylko miejscami pozyskania informacji, ale jest również wizytówkami danej marki. Sprawiają, że zwiększa się jej tożsamość w oczach odbiorców, a dodatkowo ułatwia z nimi kontakt. I co ważne strona www jest widoczna w Internecie 24h na dobę.

Niestety właściciele firm często odnoszą mylne wrażenie, że tworzenie stron www jest zajęciem banalnie prostym. Nie zdają sobie sprawy ile wysiłku trzeba włożyć w to, by ich działalność zaistniała w sieci. Strony www powinny przede wszystkim posiadać atrakcyjny layout. Łatwe w obsłudze, estetyczne, z grafiką nawiązująca do tematyki prowadzonej działalności pozwolą zwrócić uwagę szerokiej grupie odbiorców. Dlatego przygotowanie strony www powinno się powierzyć grupie profesjonalnych programistów oraz grafików.

Ponowne zaistnienie na rynku nie jest rzeczą łatwą. Czapkę niewidkę zdecydowanie łatwiej założyć niż zdjąć. Jednak odpowiednio przygotowana strona www pozwoli naszej firmie stać się ponownie zauważoną.




Nove-media.pl - sklepy internetowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak się promować na targach

Jak się promować na targach


Autor: Anna Dyl


Dla wielu wystawców proces przygotowania do targów kończy się z chwilą zlecenia specjalistycznej firmie zaprojektowania i zbudowania stoiska targowego. Trwają w mylnym przeświadczeniu, że skoro wyłożyli duże pieniądze na profesjonalne stoisko to już nie muszą robić nic więcej. Tymczasem aby zostać zauważonym trzeba mocniej się starać.


Posiadanie ładnie wykonanego, ciekawego stoiska nie jest już często wystarczającym argumentem, by przyciągnąć do siebie klientów. Dawniej, gdy zabudowy targowe nie budziły szczególnych emocji i wszystkie były do siebie podobne, łatwo można było choć trochę ciekawszym stoiskiem zwrócić czyjąś uwagę, lecz teraz, gdy niemal każdy z wystawców inwestuje w profesjonalne projekty, jest to znacznie trudniejsze. Dlatego też, jeśli nie chce się zginąć w tłumie podobnych firm, warto skorzystać z przynajmniej kilku rad, jak się promować na targach.

Od czego zacząć?

Podstawowymi elementami, w które powinna zainwestować każda firma, są katalogi i ulotki prezentujące ofertę firmy. Często pracownicy firmy nie są w stanie zająć się jednocześnie wszystkimi osobami odwiedzającymi stoisko, a rozłożone na np. ladzie materiały reklamowe zachęcą biorące je osoby do ponownego kontaktu z firmą. Do tego trzeba pamiętać, że większość informacji uzyskanych na targach większości ludzi szybko umyka, zapominają też, jakie stoiska targowe odwiedzili, a dzięki materiałom wziętym do domu mogą ponownie, na spokojnie, zapoznać się z ofertą firmy. Dodatkowo, aby zachęcić gości targów do brania ulotek, można wynająć, najlepiej odpowiednio ubrane czy wystylizowane, hostessy.

Oprócz standardowych materiałów papierowych warto zainwestować również w drobne promocyjne podarunki, które goście targów z chęcią wezmą ze sobą i będą z nich korzystać. Najlepsze są drobiazgi ciekawe i użyteczne, jak np. długopisy o ciekawych kształtach z nadrukowanym logo naszej firmy, przyciski do papieru czy np. magnesy na lodówkę. Dzięki swej przydatności mają szansą na dłużej zagościć w domu klienta, a tym samym i stale przypominać o firmie, która je ofiarowała.

Aby zachęcić gości targów do odwiedzenia naszego stoiska warto umożliwić im łatwe do niego dotarcie, dzięki umieszczeniu w strategicznych punktach odpowiednich wskazówek. Warto już przy wejściu na targi ustawić bannery z logo naszej firmy i informacją, jak dotrzeć do stoiska - można tam wstawić nawet małą mapkę. Przydatne jest również wyróżnienie się z tłumu innych firm poprzez zamieszczenie swej reklamy na biletach wstępu na targi lub na telebimie targowym, warto również zamówić specjalny komunikat w radiowęźle oraz nieco dopłacić i rozszerzyć swoją wizytówkę w targowym katalogu - dodanie kilku zachęcających informacji oraz zdjęcia powinno wystarczyć, by zwrócić uwagę osób przeglądających katalog właśnie na nasz wpis.

Promocja, jakiej nikt się nie oprze

Kolejnymi, choć już nieco bardziej wymagającymi formami promocji, są specjalne imprezy i spotkania organizowane w stoisku bądź na scenie. Rozmaite pokazy artystyczne, sponsorowane przez naszą firmę, na pewno pozostaną w pamięci widzów, a jeśli przed występem jeszcze odpowiednio przedstawimy naszą firmę, to istnieje szansa, że zapamiętają również nas. Warto podczas występów ustawić po bokach sceny plansze czy bannery z informacją, kto jest sponsorem występu. Inną metodą przyciągnięcia do nas nowych klientów jest zaproszenie do naszego stoiska jakiejś znanej, ciekawej osobistości. Osoba taka może w naszym stoisku opowiadać o swoich osiągnięciach i przygodach, może podpisywać swoją nową książkę albo zachęcać do zainteresowania się produktami firmy jeśli np. sama z nich na co dzień korzysta. Z całą pewnością wiele osób zwróci uwagę na nasze produkty, jeśli będzie do tego namawiał ktoś znany, kto już sam je wypróbował. Taka promocja na stoisku targowym może więc przynieść wymierne efekty już w bliskiej przyszłości i przysporzyć nam spore grono nowych klientów.

Jak widać, metod promocji na targach jest bardzo wiele, ale oczywiście nie ze wszystkich z nich trzeba w jednej chwili korzystać. Warto już kilka miesięcy przed targami zastanowić się, jaki typ promocji będzie najodpowiedniejszy dla naszej firmy, i na jaki możemy sobie, np. ze względów finansowych, pozwolić. Warto tym zagadnieniem zająć się z dużym wyprzedzeniem, gdyż w innym wypadku możemy nie załapać się na reklamę na karnetach targowych czy np. w katalogu - wszak pojemność powierzchni tego typu materiałów jest ograniczona i inne firmy mogą nas ubiec.


Kornet s.c. - Profesjonalne stoiska targowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

sobota, 6 czerwca 2015

3 powody do rebrandingu. Rebranding całościowy i częściowy

3 powody do rebrandingu. Rebranding całościowy i częściowy


Autor: Brandfan


Rebranding to w pewien sposób naprawa. Naprawa marki, która albo stała się przestarzała, albo nie odpowiada już wartościom firmy, albo też wymaga odświeżenia z okazji wejścia na nowe rynki czy wprowadzenia nowych produktów. Naprawa ta może być zarówno częściowa jak i całościowa.


Rebranding to operacja poważna. Wymaga starannych przygotowań, często związanych z dużym nakładem czasu.

Trzy główne powody do rebrandingu:

Rebranding staje się koniecznością wtedy, gdy

1. zmieniaja się warunki rynkowe – spada popyt, pojawiają się nowi mocni konkurenci itp.

2. zmieniają się wartości i preferencje grupy docelowej marki,

3. pozycja marki rozwinęła się w złym kierunku, brak zainteresowania odbiorców, prognozy sprzedaży się nie sprawdzają. Rebranding może w tej sytuacji uratować markę.

Jeśli zapadła decyzja o rebrandingu marki, trzeba się zastanowić czy zmieniać wszystko, czy może wystarczą tylko kosmetyczne poprawki, np. delikatne odświeżenie logo. Odpowiedź na to pytanie zależy od powagi problemu. W wielu przypadkach wystarczyć może tylko kosmetyka. Możliwe jest, że zła pozycja marki nie wynika z błędów w obrębie niej samej. Idea marki może być rewelacyjna, marka niesie pozytywne emocje, badania marketingowe wykazują, że z marką wiążą się pozytywne skojarzenia. Problem może tkwić np. w nieciekawym designie opakowań produktów czy złym wyeksponowaniu reklam fizycznych. Takie „usterki” można naprawić częściowym rebrandingiem.

Z kolei całościowy rebranding to nie kosmetyka. To długotrwały proces stworzenia w zasadzie nowej marki na bazie starej, ale z zachowaniem podstawowych wartości starej marki. Należy go poprzedzić badaniami i analizami, aby nie działać bez planu. Całościowy rebranding stanowi idealną okazję do „nowego startu”, tzw. relaunchu produktu czy usługi, związanego z akcjami reklamowymi i marketingowymi skierowanymi do odpowiednich grup docelowych.

Warto zauważyć, że całościowy rebranding mniejszych firm powinien trwać krótko – musi być to dobrze przygotowana i skoordynowana jednorazowa akcja. Małe firmy nie mogą pozwolić sobie np. na wielomiesięczne akcje wprowadzania nowego logo. W przypadku małych firm częsciowy, kosmetyczny rebranding często nie ma większego sensu. Mały krąg odbiorców usług czy produktów spowoduje, że mniejsze kosmetyczne zmian marki czy firmy pozostaną niezauważone, a tym samym nie przyniosą żadnego efektu.


Agencja Kreatywna MOVINGO

www.movingo.pl

Stworzymy dla Twojej firmy system identyfikacji wizualnej, wykreujemy nazwę z wolną domeną, przygotujemy profesjonalne teksty. Zmieniamy wizerunki firm NA DOBRE!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.