środa, 22 października 2014

Zakupy przez Internet

Zakupy przez Internet.


Autor: Joanna M.


W dzisiejszych czasach, aby coś nabyć nie trzeba nawet wychodzić z domu, wystarczy dostęp do Internetu, wyszukiwarka i już po chwili możemy być w posiadaniu nowej rzeczy .


Potrzebujesz nowych spodni, może chcesz kupić komuś prezent a może interesuje cię nowe auto albo pralka , teraz to wszystko możesz nabyć drogą internetowa, bez konieczności chodzenia od sklepu do sklepu i porównywania ofert. Na dodatek takie zakupy są bardzo często dużo tańsze niż te w sklepie a to dlatego, że przecież sklep internetowy nie musi płacić za lokal. Największa obniżka cenowa jest widoczna chyba przy zakupie sprzętu RTV i AGD, różnice w cenach między sklepem firmowym do którego idziemy sami a cena w sklepie internetowym często jest bardzo zróżnicowana. Przykładowo zmywarka Bosch jest 350 zł tańsza niż w sklepie normalnym. Ponadto jeśli np. robimy remont kuchni czy łazienki i potrzebujemy więcej niż jedno urządzenie to najlepiej kupować u jednej osoby, można wtedy zaoszczędzić często nawet po negocjacji 30% i płacimy w tym przypadku tylko raz za dostawę.
Skąd możemy wiedzieć gdzie jest najtańsza cena czego szukamy ?
Teraz to proste, istnieje wiele portali takich jak np. : skąpiec.pl, poile.pl czy ceneo.pl, na których można się dowiedzieć co, po ile i gdzie znajdziemy najtaniej. Warto też zdać się na opinie bliskich, którzy takie zakupy robią również przez Internet , zawsze czytajmy opinie i komentarze o sprzedających czy o sklepie. Jeśli po raz pierwszy u danego sprzedawcy robisz zakupy sprawdź jego dane takie jak nazwa i fizyczny adres, organ rejestrowy oraz numer rejestru i telefon. Ważne jest, aby sprawdzić koszty przesyłki czy dostawy, czy będzie to dostarczone przez pocztę a może kuriera.
Samo kupowanie jest bardzo proste, wystarczy najpierw obejrzeć produkt, można także porównać go wcześniej do widzianego w sklepie. Przeczytaj jednak opis towaru, dlatego że samo zdjęcie jest często niedokładne, nie kupisz przecież spodni "na oko", musisz zobaczyć rozmiar i inne parametry, aby wiedzieć, że to co widzisz jest tym czym na prawdę jest i czy spełnia twoje wymogi. Następnie wystarczy wejść na stronę sklepu i już możemy złożyć zamówienie. Musisz pamiętać, aby wydrukować istotne dla ciebie informacje i opis towaru oraz numer zamówienia, jest to bowiem twoje potwierdzenie zakupu. Bardzo często masz też możliwości pisania ze sprzedawcą. Najlepiej jest skorzystać z możliwości płacenia przy odbiorze, dzięki temu masz możliwość obejrzenia danej rzeczy przed zapłaceniem i sprawdzenia czy aby na pewno to rzecz, którą zamówiliśmy. Wiele sklepów ma od niedawna także punkty odbioru osobistego, dzięki temu nie trzeba już płacić za wysyłkę czy kuriera.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Stół / Bar Interaktywny – sposób na nudę w kolejce do barmana

Stół / Bar Interaktywny – sposób na nudę w kolejce do barmana


Autor: Michał Jaworski


Technika projekcyjna od pewnego czasu cieszy się szczególnym uznaniem wśród restauratorów i właścicieli barów. Ekrany plazmowe, telebimy to nowości sprzed ładnych kilku lat, nierobiące dziś na nikim większego wrażenia. Chcąc być konkurencyjnym, należy sięgać po nowatorskie rozwiązania autopromocji.


Interaktywny bar to innowacyjny nośnik reklamy mający zastosowanie w pubach, barach , dyskotekach. Interaktywny system to nie tylko sposób na nowoczesny design lokalu. W głównej mierze ma dostarczać rozrywki i zwracać uwagę klienta. Bar wykrywa ruch klientów i na niego reaguje w zależności od ustawionej przez reklamodawcę kreacji interaktywnej, może np. wyświetlać aktualne promocje, przedstawiać szczegółowe menu czy też dokonywać zapisów zamówień klienteli. Prócz prezentacji informacji, jest doskonałym urządzeniem wpływającym na decyzje zakupowe klientów. Poprzez połączenie nowej technologii z bezpośrednią reklamą otrzymujemy coś więcej niż baner reklamowy czy ulotkę. Dostajemy ciekawą interaktywną formę, gdzie dzięki zastosowaniu technologii multitouch, możemy ją dowolnie eksplorować – przeciągać, powiększać, obracać. Zarządzanie aktywnym przekazem reklamowym wedle upodobań jest nierozłącznym elementem reklamy interaktywnej. Co więcej, możemy klientowi zaserwować mini gry interaktywne, np. przygotowywanie drinka na czas, gdzie klient za pomocą ruchu dłoni będzie miał możliwość sprawdzenia swoich predyspozycji barmańskich. Podczas zabawy wyświetlane mogą być interaktywne marki znanych produktów, które klient wykorzystuje w swojej grze. Jest to doskonały przykład advergamingu z wykorzystaniem systemów reagujących na ruch i dotyk.
Innym ciekawym rozwiązaniem jest wyświetlanie filmów, animacji oraz zdjęć.
Klient może np. oglądać zdjęcia z poprzednich imprez, filmy z ostatnich koncertów przeprowadzonych w lokalu czy też oceniać reklamowe animacje.
Specyfikacja baru interaktywnego pozwala na wgrywanie dowolnych kreacji interaktywnych, prezentujących dowolny przekaz w równie dowolnej formie.
Powierzchnia blatu pełni funkcję ekranu, jednak że projekcja wyświetlana jest najczęściej w góry, wylany napój czy uderzenie o blat nie stanowi żadnego zagrożenia dla instalacji.
Bary można łączyć ze sobą nawet w 10 metrowe interaktywne blaty.
Tworzy to elastyczność personalizacji, co pozwala na idealne wkomponowanie nośnika reklamy w klimat i charakter lokalu.
Bar interaktywny charakteryzuje się łatwością instalacji w lokalu, co sprawia że nie ma technicznych przeciwwskazań instalacji systemu.
Interaktywne wykorzystanie baru pozwala na bardzo szczegółowe zapoznanie się z ofertą, surfowanie po stronach internetowych czy aktywną zabawę kontentem multimedialnym. W zależności od targetu ten unikalny nośnik może pełnić dość zróżnicowane funkcje np. informacyjną, reklamową, rozrywkową, a nawet logistyczną ( usprawnienie tempa pracy bramanów poprzez zintegrowany system zliczania zamówień). Często wykorzystuje się łączenie tych funkcji ( np. wspomniany już advergaming – połączenie rozrywki w formie gry interaktywnej z reklamą w postaci produktów lub marek).
Ten interaktywny system reklamy znajduje szerokie zastosowanie w zachodnich lokalach ( np. w Londynie), lecz w Polsce jest to wciąż motyw futurystyczny, co niewątpliwie świadczy o innowacji produktowej w skali kraju.


Michał Jaworski - Specjalista ds. Marketingu Internetowego

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Ściana Interaktywna – czyli jak zadziwić klienta

Ściana Interaktywna – czyli jak zadziwić klienta


Autor: Michał Jaworski


Idąc do kina lub spacerując po galerii handlowej miejcie się na baczności. W pewnym momencie możecie zostać wciągnięci w tajemniczy interaktywny świat, w którym będziecie musieli wykazać się dobrą koordynacją ruchową , umiejętnością logicznego myślenia, czy szybkością reagowania.


Nie lękajcie się jednak, gdyż oto nadchodzi nowa era bezpłatnej rozrywki zwanej advergamingiem serwowana przez reklamodawców dla klientów.
Interaktywne nośniki reklamy oparte są na technologii interaktywnej, która polega na wykrywaniu ruchu osób znajdujących się w przestrzeni interaktywnej. Czujniki rejestrują ruch uczestnika, a prezentowana treść jest dynamicznie modyfikowana w taki sposób, by osiągnąć efekt interaktywnej manipulacji obrazem.
Produkty interaktywne są coraz częściej stosowane w kreatywnych kampaniach reklamowych i wizerunkowych. Jest to jeden z najpopularniejszych nośników reklamy z branży produktów interaktywnych. Ściana pełni rolę przestrzeni projekcyjnej, na której wyświetlany jest interaktywny spot ( w dowolnej formie np. prezentacji, gry, animacji). Duże pole projekcji pozwala na wyjątkowy branding miejsca oraz gwarantuje dobrą zabawę odbiorcy poprzez jego wyjątkowe zaangażowanie. Warto zaznaczyć że aktywne uczestnictwo klienta w przekazie odbywa się dobrowolnie. Klient docenia swobodę w interaktywnej formie reklamy, co ma przełożenie na unikalnie długi kontakt z przekazem reklamowym i marką.
Inną ważną zaletą systemu iWall jest jego niezniszczalność – dzięki zastosowaniu techniki projekcyjnej animacje wyświetlane są na standardowej jasnej powierzchni ściany.
W tym interaktywnym rozwiązaniu wykorzystano technologię reagującą na ruch przechodzących osób, co czyni ją bardzo interesującym wabikiem na klientele. Zaczepia, zadziwia, i co moim zdaniem najważniejsze – ciekawi. Interaktywny spot skupia uwagę, podświadomie kształtuje markę, daje rozrywkę przy jednakowym zachowaniu "mocy" przekazu.
Uczestnik przekazu poddawany jest aktywnej zabawie treścią interaktywna, może być to gra interaktywna, malowanie bądź rysowanie ( sterujemy ruchem rąk ), układanie puzli, quizy itd. Dodajmy do tego tematyczną oprawę audio-wizualną oraz technologię 3D. Zamieszczenie filmu w technologii HD to również rozwiązanie do zrealizowania.
Badania skuteczności potwierdzają wysoką skuteczność przekazu systemów reagujących na ruch i dotyk. Wysoki współczynnik zapamiętywania motywów przewodnich, haseł reklamowych oraz poszczególnych elementów kontentu ma przełożenie na budowanie wizerunku, marki, trendu.
Podświadomie zapamiętujemy elementy spotu, gdyż poprzez aktywne uczestnictwo, byliśmy jego częścią. Nieszablonowy pomysł i nowe technologie budzą nasze zainteresowanie i akceptacje.
Jak widać możliwości jakie daje ten innowacyjny nośnik są ogromne i zależą od kreatywności projektantów. Warto również wspomnieć o dość nowym tworze jakim jest pokój interaktywny, gdzie wykorzystuje się jednocześnie interaktywną ścianę i podłogę. Jest to jednak jeszcze dość odległa melodia przyszłości.


Michał Jaworski - Specjalista ds. Marketingu Internetowego

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Gadżety reklamowe widziane z przyszłości

Gadżety reklamowe widziane z przyszłości


Autor: Joy of Comunism


Czasem dobrze jest spojrzeć na teraźniejszość z punktu widzenia przeszłości. I porównać prognozy z rzeczywistością. Kiedy Raport mniejszości wchodził na ekrany kin osiem lat temu, sporo mówiło się nie o wątłej fabule, ale o technologicznych gadżetach reklamowych, jakie się w nim pojawiły.


Za przykład może posłużyć tekst z brytyjskiego dziennika The Guardian z lipca 2002 roku, w którym na przykładzie hitu kinowego opisano wynalazki przyszłości. Dziś jesteśmy w przyszłości. Zobaczmy więc, jakie gadżety reklamowe dla firm rzeczywiście weszły do użytku i co osiem lat temu pisali o nich brytyjscy autorzy.

Raport mniejszości jest tu szczególnym przypadkiem choćby z tego powodu, że przy kręceniu scen, w których pojawiały się nowinki techniczne bardzo dużą rolę grali eksperci z branży reklamowej. Z tego względu gadżety reklamowe dla firm, które się w nim pojawiały sprawiają wrażenie realnych i mimo swojej futurystyczności nawet w 2002 roku były w zasięgu ręki. Tyle, że znali je nieliczni.

Pierwszy przykład z brzegu to obraz trójwymiarowy, który w Raporcie mniejszości przyjmował postać hologramów, do oglądania których nie trzeba żadnych dodatkowych akcesoriów. Eksperci cytowani przez autorów tekstu z Guardiana w 2002 roku przyznawali, że już wówczas możliwe było uzyskiwanie tego rodzaju obrazów. Dziś 3D to popularny format. I chociaż wciąż nie spopularyzowaliśmy hologramów, to do oglądania trójwymiarowych obrazów nie trzeba żadnych okularów czy innych akcesoriów. A w najbardziej rozwiniętych technologicznie państwach świata zaczyna być wykorzystywana reklama używająca tego właśnie formatu. Nic nowego, można powiedzieć.

Podobnie jest w przypadku rozpoznawania osoby i dopasowaniu przekazu reklamowego do preferencji odbiorcy. W filmie chodziło o outdoor, dziś serwisy internetowe wiedzą o nas nawet więcej niż reklamy z przyszłości wiedziały o Andersonie. I wiedzę tę wykorzystują. Można oczywiście twierdzić, że co innego internet, gdzie komputer zostawia po sobie ślad, a co innego rzeczywistość, w której osoba rozpoznawana jest przez oko. Tyle tylko, że także tego rodzaju technologie są już dostępne i nie powinny nikogo dziwić. Są po prostu niepopularne. Także z tego względu, że technologiczne gadżety reklamowe dla firm powinny przynosić odpowiedni zwrot z inwestycji. W przypadku wynalazków pokazanych w filmie nie zawsze tak jest, stąd – choć technologicznie moglibyśmy je stosować od dawna - są raczej mało popularne. Liczą się bowiem pieniądze.

W 2002 roku papier elektroniczny uznany został przez autorów Guardiana za najbardziej futurystyczną wizję pokazaną w filmie. Z dzisiejszej perspektywy widać jednak, że wynalazek ten stał się rzeczą najbardziej realną i to w formie takiej, jak pokazana na ekranach kin. E-papier to już codzienność. W popularnej księgarni internetowej książki, które można czytać za pomocą urządzeń wykorzystujących ten pomysł stanowią już kilkadziesiąt procent sprzedaży. Patrząc na linie trendu, wkrótce przejmą pozycje lidera i zdetronizują tradycyjnie pojmowaną prasę czy książki. To żadna nowość, to rzeczywistość. Takie urządzenia są także doskonałe jako gadżety reklamowe czy raczej nośniki pozwalające dostosować przekaz marketingowy do konkretnego odbiorcy. Wielki brat reklamy wie o naszych preferencjach znacznie więcej, niż my sami bylibyśmy skłonni przyznać.


stylowe gadżety reklamowe z Logo firmy

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Transmisje online TVIP – siła komunikacji online

Transmisje online TVIP – siła komunikacji online


Autor: TVIP


Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom odbiorcy wiąże się z wdrożeniem właściwych technologii oraz z udoskonalaniem istniejących rozwiązań. Według opinii organizatorów wydarzeń transmisje internetowe są skutecznym narzędziem komunikacyjnym. Wzmacniają pozycję i prestiż firmy oraz odgrywają dużą rolę w budowaniu oglądalności wydarzenia.


Wciąż rosnące wymagania internautów, stają się wyzwaniem dla komórek komunikacji przedsiębiorstw. Korzystając z rozwiązań takich jak transmisje online, istotne informacje udostępniane są w czasie rzeczywistym. Co więcej, uczestnicy wydarzenia online, mogą zadawać pytania moderatorowi lub też korzystać z czata. Organizatorzy wydarzeń, po ich zakończeniu, mogą natomiast zarchiwizowany przekaz live udostępnić online w formie VOD (wideo na życzenie).

Transmisje online z WZA , to rozwiązanie szczególnie przydatne z punktu widzenia akcjonariuszy, analityków, inwestorów i dziennikarzy. Cała akcja rozgrywająca się na sali WZA wraz z wynikami głosowań dociera w czasie rzeczywistym do najbardziej zainteresowanych. Publikacja prezentacji, transkrypcji i innych dokumentów po wydarzeniu, nie jest w stanie dorównać przekazowi na żywo z sali Walnego Zgromadzenia.

Transmisje online z prezentacji wyników finansowych to kolejne rozwiązanie dla spółek akcyjnych. Dodatkowym elementem w transmisji może być formularz rejestracji dla zainteresowanych uczestników online oraz udostępnienie formularza zapytań lub czata.

Transmisje online z konferencji prasowych to bardzo przydatne narzędzie dla rzeczników prasowych, specjalistów PR oraz IR. W szybki, wygodny i skuteczny sposób mogą oni dotrzeć do dziennikarzy a nawet całego otoczenia firmy. Konferencja prasowa online poprzedzona kampanią mailową z zaproszeniem na transmisję przyniesie rezultaty w postaci wzmocnienia efektywności komunikacyjnej spółki oraz dobrych relacji z otoczeniem przedsiębiorstwa. Uczestnicy konferencji prasowej online na pewno docenią wygodę oraz szybkość w dostępie do ważnych informacji.

Transmisje online z konferencji są wykorzystywane przez instytucje rządowe, samorządowe i kulturalne. Przekazy na żywo mają szczególne zastosowanie w przypadku wydarzeń międzynarodowych, wtedy transmisja udostępniana jest w kilku wersjach językowych. Warto pamiętać też o tym, że dzięki zarejestrowanemu przekazowi na żywo i udostępnieniu go w formie VOD, wydarzenie żyje dłużej w sieci. Tym samym nieustannie buduje oglądalność i markę organizatora.

Transmisje online z koncertów, podobnie jak konferencje online, mają za zadanie zwiększyć grono odbiorców wydarzenia. Są świetną okazją do działań promocyjnych na rzecz organizatora i sponsorów koncertu. Dodatkową zachętą do realizacji transmisji z koncertu może być duże zainteresowanie internautów tematem rozrywki w Internecie, szczególnie muzyką.

Nowym wyzwaniem dla rozwijającego się rynku usług transmisji jest usługa płatnego dostępu do transmitowanego wydarzenia. Wykorzystanie takiego rozwiązania przyczynia się do zwiększenia zysków organizatora konferencji, tworząc zarazem nowy kanał sprzedaży uczestnictwa w konferencji, seminarium, szkolenia. Jest to pomysł jeszcze młody na polskim gruncie, ale niewątpliwie ma duży potencjał. Pojawia się natomiast pytanie kto pierwszy wykorzysta go na większą skalę.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w realizowaniu transmisji online, TVIP potrafi reagować na zmieniające się potrzeby i dostarczać rozwiązania, często dedykowane tylko dla konkretnego klienta. Zastosowanie atrakcyjnych i skutecznych narzędzi komunikacyjnych, takich jak transmisje online wraz z odpowiednią promocją transmisji, gwarantuje zwiększenie liczby odbiorców wydarzenia. Ten konkretny parametr jakim jest liczba oglądających wydarzenie online, może być z jednej strony upragnioną konwersją generującą dodatkowy zysk z wydarzenia lub, z drugiej strony, budować zasięg i prestiż dla organizatora.

Zapraszamy do współpracy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.