niedziela, 8 czerwca 2014

Jak stworzyć własny baner reklamowy?

Jak stworzyć własny baner reklamowy?


Autor: Martiana


Większość firm planujących reklamę własnej działalności, o pomoc zgłasza się do profesjonalnych agencji reklamowych. Agencje takie są w stanie stworzyć dla firmy indywidualną identyfikację wizualną, dzięki której firma będzie jednoznacznie rozpoznawalna.


W skład takiej identyfikacji wchodzą wszelkiego rodzaju ulotki, papier firmowy, teczki na dokumenty, napisy na długopisach jak i wielkie banery. Zamieszczenie takiego baneru, w jakimś ruchliwym punkcie miasta może przyczynić nam wielu nowych klientów.

Firmy mniejsze, z ograniczonym budżetem na reklamę, czasami same chcą stworzyć dla siebie profesjonalny baner. Oczywiście jest to zajęcie bardziej pracochłonne jak tylko zrobienie zlecenia agencji. Dla osób nieobeznanych z grafiką komputerową i przygotowywaniem materiałów do druku może być to zadanie trudne. Jeżeli jednak firmowy grafik miał już do czynienia z mniejszymi projektami graficznymi stosując się do kilku podstawowych zasad, może stworzyć własny indywidualny baner.

Pierwszym krokiem w planowaniu jak powinien wyglądać nasz baner, będzie znalezienie dla niego, chociaż w przybliżeniu lokalizacji oraz określenie rozmiaru. Lokalizacja baneru jest czynnikiem o tyle istotnym iż jego otoczenie nie powinno gryźć się z treściami przekazywanymi przez baner. Baner swoją zawartością i grafiką powinien korespondować z otoczeniem. Równie ważne okazuje się wczesne wybranie rozmiaru jaki będzie miał baner. Ustrzeże nas to przed wieloma zmianami, ciężko trudnymi gdy pracuje się na dużych plikach graficznych. Zmiana rozmiaru w jakim baner powinien być wykonany może całkowicie zmienić jego koncepcję graficzną. Układ graficzny pasujący do jednego formatu będzie całkowicie gryzł się z innym formatem.

Po wybraniu miejsca i rozmiaru baneru można przystąpić do jego właściwej realizacji. Każdy baner koniecznie powinien posiadać jakąś przykuwającą wzrok grafikę. Aby zdobyć takie ciekawe, i odpowiednio duże zdjęcie powinniśmy skorzystać z jednego z serwisów oferujących takie pliki na sprzedaż. Na rynku istnieje wiele serwisów gdzie możemy zakupić z odpowiednią licencją zdjęcia i grafiki wystawione przez artystów. Każde ze zdjęć w zależności od rozmiaru w jakim chcemy je zakupić posiada inną cenę. Cena jest także uzależniona od aspektów artystycznych zdjęcia. Ważnym jest by zapoznać się z licencją, jaką z zakupionym zdjęciem otrzymujemy. Określa ona warunki na jakich mamy prawo ze zdjęcia korzystać. Zazwyczaj wykupuje się licencję pozwalającą na korzystanie z zdjęcia na stronach internetowych oraz w druku. Zdarza się także by wykupić zdjęcie na wyłączność. Mamy wtedy pewność, że nikt inny w innym banerze czy reklamie nie skorzysta z tego samego zdjęcia. Przed takim zakupem należy sprawdzić liczbę wcześniejszych pobrań zdjęcia. Jeżeli zdjęcie zostało wcześniej już wiele razy pobrane, musimy się liczyć z ryzykiem natknięcia się na nie u np. u konkurencji.

Oprócz grafiki dobry baner to taki który posiada odpowiedni slogan reklamowy. Tutaj stosowane są różne techniki. Hasło może być krzykliwe, bezpośrednio związane z reklamowanym produktem a czasami nawet prowokujące. Wszystko zależy od efektu jaki umieszczający baner chce uzyskać i do jakiej grupy odbiorców ma on być skierowany.

Projekt graficzny łączący ze sobą pobraną przez nas grafikę z treściami reklamowymi powinien być estetyczny, ale na tyle ciekawy by zwrócić na siebie wzrok osób go mijających.

Ważnym aspektem jest przygotowanie gotowego projektu do wydruku. Konieczna jest również do znalezienia odpowiednia drukarnia. Kraków to miasto w którym drukarń możemy znaleźć setki. Taka drukarnia powinna nam udzielić informacji jak nasz projekt musi być przygotowany, czy należy ustawić parsery, które określą obszar zadruku oraz obszar wycięcia baneru. Istotna informacją jest także format w jakim projekt baneru drukarni trzeba dostarczyć. Zwykle takie materiały do druku dostarczane są w formie wektorowej. Ustalić trzeba także paletę barw w jakiej baner musi być wyeksportowany tak by zgadzała się ona z paletą stosowaną w drukarni. Pozwoli nam to uniknąć kłopotliwych pomyłek z różnicą w kolorze otrzymanym z druku a kolorze widocznym na projekcie. O tych wszystkich specjalistycznych parametrach powinniśmy się dowiedzieć od konkretnej drukarni, gdyż parametry te mogą się różnić z zależności od sprzętu jakim dana drukarnia dysponuje.

Jeżeli podczas tworzenia baneru, czy też nawet każdej innej reklamy weźmiemy pod uwagę powyższe wskazówki, z sukcesem możemy stworzyć własną, niepowtarzalną reklamę.


Zobacz także:
Zespół Konwój

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Systemy wystawiennicze

Systemy wystawiennicze


Autor: Daro Nowakowski


Jeżeli zamierzamy uczestniczyć w targach warto pomyśleć o odpowiedniej ekspozycji naszej przestrzeni. Najlepiej zlecić to zadanie profesjonalnej firmie, która działa w zakresie marketingu wystawienniczego. Można oczywiście również samemu zaaranżować przestrzeń wystawienniczą.


Uczestnictwo w targach to bardzo ważne wydarzenie dla naszej firmy. Jeżeli chcemy aby nasze stoisko, było wyjątkowe trzeba to wszystko bardzo dobrze przemyśleć. Doświadczenie związane z przygotowaniem stoisk targowych i z ich obsługą posiada wiele firm, jednak jeśli sami zdecydowaliśmy się podjąć zagospodarowania przestrzeni ekspozycyjnej, dobrze byłoby zaplanować sobie kolejne etapy działań. Pierwszym jest oczywiście zgłoszenie uczestnictwa w targach i wysłanie zgłoszenia. Warto je wysłać wcześniej, bowiem wówczas dostaniemy lepszą przestrzeń do zagospodarowania. Kolejny krok to lokalizacja i projekt tak aby nasza cała ekspozycja była wyjątkowa i zwracała uwagę. Następnym krokiem jest już natomiast wybór konstrukcji oraz montaż stoiska targowego. Warto go powierzyć profesjonalistom, którzy na pewno stworzą właściwie stoisko. Gdy stanie już konstrukcja, możemy zabrać się do wyposażenia stoiska targowego. Tu dużą rolę zwykle odgrywają systemy wystawiennicze zwane również systemami ekspozycyjnymi. Do najbardziej popularnych systemów należą ścianki wystawiennicze, totemy roll upy czy stojaki reklamowe. Są one mobilne, funkcjonalne, cieszą się więc dość dużym zainteresowaniem wśród klientów. Systemy wystawiennicze przyciągną uwagę naszych odbiorców, reklama bowiem staje się o wiele bardziej widoczna i o wiele efektywniej trafia do odbiorców. Ważna cecha mobilnych ekspozytorów to taka że z łatwością się je montuje dzięki czemu jesteśmy błyskawicznie zmontować niewielkie stoisko wystawiennicze np. jeżeli wypadanie nam jakaś konferencja.

Totem Slim


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Na czym zarabia producent kalendarzy?

Na czym zarabia producent kalendarzy?


Autor: papaj


Wiadomo, że kalendarze to biznes sezonowy. Sprzedaż zaczyna się 2-3 miesiące przed końcem roku i trwa jeszcze przez niecały miesiąc nowego roku. Jeżeli w tym okresie kalendarze się nie sprzedadzą można podejrzewać, że będzie je trzeba wyrzucić na śmietnik.


Czy w czasie tak krótkiego okresu można zarobić na swoje utrzymanie? Mimo, że sprzedaż kalendarzy jest ogromna, to w ich przypadku nie jest tak jak z miejscowościami turystycznymi, które pracują przez 2 miesiące, żeby utrzymywać się później z tego przez cały rok. Producent kalendarzy musi wymyślić sposób na zwiększanie swojej sprzedaży w sezonie i na to jak utrzymać się przez resztę roku.

Zwykle w celu zwiększenia sprzedaży, poszerza się swoją ofertę i zdobywa nowych klientów. Dobrym sposobem jest na przykład zainwestowanie w kalendarze książkowe przeznaczone dla bardziej zamożnych klientów. Zwykle inwestuje się też w przygotowanie gotowych wzorów kalendarzy, które później na życzenie klienta można ozdobić logo i nazwą jego firmy. Dzięki temu firmy, które chcą mieć kalendarze szybko i tanio, nie muszą czekać i płacić za wykonanie projektu graficznego. Wystarczy, że dostarczą wzór napisu, który ma się znaleźć na kalendarzu i od razu może ruszyć drukowanie.

Najczęściej dodatkowo takie firmy zajmują się robieniem rzeczy, do których można wykorzystać ten sam sprzęt, którego potrzeba by zrobić kalendarze. Producent może na przykład świadczyć usługi drukarskie. Bardzo często firmy wykonujące kalendarze proponują swoim klientom nadruki na różnych gadżetach reklamowych. Mając odpowiednie maszyny mogą umieścić logo klienta praktycznie na wszystkim, od koszulek, czapek, kubków po długopisy, gadżety, parasole i inne rzeczy. W ten sposób w sezonie można się skupić na produkcji kalendarzy, a poza nim zarabiać na artykułach wykorzystywanych w reklamie. Pozwala to nie tylko na zapewnienie sobie zarobku przez cały rok, ale także sprawia, że maszyny nie stoją nie używane.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

sobota, 7 czerwca 2014

Plakaty kontra ulotki

Plakaty kontra ulotki


Autor: Mateusz Mszyca


Czy większy znaczy lepszy i skuteczniejszy? Która forma reklamy lepiej działa na odbiorcę - duży plakat czy mała ulotka? W co powinny zainwestować firmy decydując się na kampanie reklamową.


Który z tych dwóch środków przekazu, będących formą reklamy, dzięki której promujemy nasze produkty lub usługi jest skuteczniejszy? W co warto zainwestować otwierając własną firmę, który z nich pomoże nam ją jak najlepiej zarekomendować potencjalnym klientom?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, najlepiej jest przeprowadzić bilans wad i zalet każdego z nich. Zacznijmy od plakatów, które można określić mianem „krewnych” ulotek. Główną zaletą plakatów zapewne jest ich wielkość, w porównaniu do ulotek łatwiej je dostrzec, przekaz na plakacie jest wyraźny i czytelny, co budzi zainteresowanie u osoby, która się na niego natknie. Co do wad niestety jest ich kilka. Po pierwsze nie da się ich rozprowadzić na taką skalę jak ulotek, poza tym większość ludzi przechodzi obok nich obojętnie. Sprawa ma się jednak inaczej, jeśli chodzi o ulotki, może i są mniejsze, co jest ich chyba jedyną wadą, ale za to wygrywają pod względem praktyczności. Ulotki napotykamy na naszej drodze prawie na każdym kroku, u fryzjera, w aptece, lub wychodząc z banku, ciągle jesteśmy przez nie otaczani, co gwarantuje większą siłę przebicia niżeli kampania reklamowa w oparciu o plakaty. Jeżeli ktoś ma zamiar założyć własną działalność i głowi się, którą z opcji wybrać, zdecydowanie godne polecenia są ulotki, które w opinii właścicieli wielu drukarni online z pewnością pomogą nam w zdobyciu klientów.


drukowanie plakatów

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Plakaty - czy w pełni spełniają swoja rolę?

Plakaty - czy w pełni spełniają swoja rolę?


Autor: Mateusz Mszyca


Plakaty w centrum miasta informują przechodniów o ważnych wydarzeniach, jak na przykład imprezy sportowe, koncerty czy sztuki teatralne. Ale czy plakaty to tylko forma informacji kulturalno-rozrywkowej?


Ile razy zdarzyło ci się przejść obok plakatu obojętnie? W jakim stopniu plakaty spełniają swoją rolę i czy w ogóle są skuteczne? To pytanie nurtuje wielu ludzi. Drukarnia zarabia na zleceniu, jednak większość z nas mija je, nie wykazując jakiegokolwiek zainteresowania, można powiedzieć, że nawet ich nie zauważamy. Dlaczego więc ludzie korzystają z tej formy przekazu?

Odpowiedź na to pytanie wydaje się banalna - ponieważ zawsze znajdzie się choćby jedna osoba, którą to zainteresuje, zatrzyma się chwilę, by odczytać ten przekaz, i taka jedna osoba wystarczy, by informacja dotarła dalej, poprzez przekazanie jej znajomym, którzy powtarzają tą „procedurę”. W tym momencie taka działalność zaczyna nabierać sensu. Może jednak wysiłek osoby, która stworzyła taki plakat nie idzie na marne. To samo dotyczy plakatów wyborczych, chcąc nie chcąc jest ich tak dużo, że praktycznie jesteśmy skazani na to, by natknąć się na któryś z nich.

Podsumowując, wielu ludzi może się z tym nie zgodzić, ale plakaty jak najbardziej spełniają swoją rolę. We współczesnym świecie, w którym postęp techniczny stwarza o wiele więcej możliwości na reklamę, plakaty jednak mają jeszcze swoje miejsce i należycie wypełniają swoje zadanie. Mimo, że oferta drukarni jest dziś bogata, to plakaty zajmują w niej główną pozycję.


drukarnia online

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.