niedziela, 8 czerwca 2014

Systemy wystawiennicze

Systemy wystawiennicze


Autor: Daro Nowakowski


Jeżeli zamierzamy uczestniczyć w targach warto pomyśleć o odpowiedniej ekspozycji naszej przestrzeni. Najlepiej zlecić to zadanie profesjonalnej firmie, która działa w zakresie marketingu wystawienniczego. Można oczywiście również samemu zaaranżować przestrzeń wystawienniczą.


Uczestnictwo w targach to bardzo ważne wydarzenie dla naszej firmy. Jeżeli chcemy aby nasze stoisko, było wyjątkowe trzeba to wszystko bardzo dobrze przemyśleć. Doświadczenie związane z przygotowaniem stoisk targowych i z ich obsługą posiada wiele firm, jednak jeśli sami zdecydowaliśmy się podjąć zagospodarowania przestrzeni ekspozycyjnej, dobrze byłoby zaplanować sobie kolejne etapy działań. Pierwszym jest oczywiście zgłoszenie uczestnictwa w targach i wysłanie zgłoszenia. Warto je wysłać wcześniej, bowiem wówczas dostaniemy lepszą przestrzeń do zagospodarowania. Kolejny krok to lokalizacja i projekt tak aby nasza cała ekspozycja była wyjątkowa i zwracała uwagę. Następnym krokiem jest już natomiast wybór konstrukcji oraz montaż stoiska targowego. Warto go powierzyć profesjonalistom, którzy na pewno stworzą właściwie stoisko. Gdy stanie już konstrukcja, możemy zabrać się do wyposażenia stoiska targowego. Tu dużą rolę zwykle odgrywają systemy wystawiennicze zwane również systemami ekspozycyjnymi. Do najbardziej popularnych systemów należą ścianki wystawiennicze, totemy roll upy czy stojaki reklamowe. Są one mobilne, funkcjonalne, cieszą się więc dość dużym zainteresowaniem wśród klientów. Systemy wystawiennicze przyciągną uwagę naszych odbiorców, reklama bowiem staje się o wiele bardziej widoczna i o wiele efektywniej trafia do odbiorców. Ważna cecha mobilnych ekspozytorów to taka że z łatwością się je montuje dzięki czemu jesteśmy błyskawicznie zmontować niewielkie stoisko wystawiennicze np. jeżeli wypadanie nam jakaś konferencja.

Totem Slim


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Na czym zarabia producent kalendarzy?

Na czym zarabia producent kalendarzy?


Autor: papaj


Wiadomo, że kalendarze to biznes sezonowy. Sprzedaż zaczyna się 2-3 miesiące przed końcem roku i trwa jeszcze przez niecały miesiąc nowego roku. Jeżeli w tym okresie kalendarze się nie sprzedadzą można podejrzewać, że będzie je trzeba wyrzucić na śmietnik.


Czy w czasie tak krótkiego okresu można zarobić na swoje utrzymanie? Mimo, że sprzedaż kalendarzy jest ogromna, to w ich przypadku nie jest tak jak z miejscowościami turystycznymi, które pracują przez 2 miesiące, żeby utrzymywać się później z tego przez cały rok. Producent kalendarzy musi wymyślić sposób na zwiększanie swojej sprzedaży w sezonie i na to jak utrzymać się przez resztę roku.

Zwykle w celu zwiększenia sprzedaży, poszerza się swoją ofertę i zdobywa nowych klientów. Dobrym sposobem jest na przykład zainwestowanie w kalendarze książkowe przeznaczone dla bardziej zamożnych klientów. Zwykle inwestuje się też w przygotowanie gotowych wzorów kalendarzy, które później na życzenie klienta można ozdobić logo i nazwą jego firmy. Dzięki temu firmy, które chcą mieć kalendarze szybko i tanio, nie muszą czekać i płacić za wykonanie projektu graficznego. Wystarczy, że dostarczą wzór napisu, który ma się znaleźć na kalendarzu i od razu może ruszyć drukowanie.

Najczęściej dodatkowo takie firmy zajmują się robieniem rzeczy, do których można wykorzystać ten sam sprzęt, którego potrzeba by zrobić kalendarze. Producent może na przykład świadczyć usługi drukarskie. Bardzo często firmy wykonujące kalendarze proponują swoim klientom nadruki na różnych gadżetach reklamowych. Mając odpowiednie maszyny mogą umieścić logo klienta praktycznie na wszystkim, od koszulek, czapek, kubków po długopisy, gadżety, parasole i inne rzeczy. W ten sposób w sezonie można się skupić na produkcji kalendarzy, a poza nim zarabiać na artykułach wykorzystywanych w reklamie. Pozwala to nie tylko na zapewnienie sobie zarobku przez cały rok, ale także sprawia, że maszyny nie stoją nie używane.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

sobota, 7 czerwca 2014

Plakaty kontra ulotki

Plakaty kontra ulotki


Autor: Mateusz Mszyca


Czy większy znaczy lepszy i skuteczniejszy? Która forma reklamy lepiej działa na odbiorcę - duży plakat czy mała ulotka? W co powinny zainwestować firmy decydując się na kampanie reklamową.


Który z tych dwóch środków przekazu, będących formą reklamy, dzięki której promujemy nasze produkty lub usługi jest skuteczniejszy? W co warto zainwestować otwierając własną firmę, który z nich pomoże nam ją jak najlepiej zarekomendować potencjalnym klientom?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, najlepiej jest przeprowadzić bilans wad i zalet każdego z nich. Zacznijmy od plakatów, które można określić mianem „krewnych” ulotek. Główną zaletą plakatów zapewne jest ich wielkość, w porównaniu do ulotek łatwiej je dostrzec, przekaz na plakacie jest wyraźny i czytelny, co budzi zainteresowanie u osoby, która się na niego natknie. Co do wad niestety jest ich kilka. Po pierwsze nie da się ich rozprowadzić na taką skalę jak ulotek, poza tym większość ludzi przechodzi obok nich obojętnie. Sprawa ma się jednak inaczej, jeśli chodzi o ulotki, może i są mniejsze, co jest ich chyba jedyną wadą, ale za to wygrywają pod względem praktyczności. Ulotki napotykamy na naszej drodze prawie na każdym kroku, u fryzjera, w aptece, lub wychodząc z banku, ciągle jesteśmy przez nie otaczani, co gwarantuje większą siłę przebicia niżeli kampania reklamowa w oparciu o plakaty. Jeżeli ktoś ma zamiar założyć własną działalność i głowi się, którą z opcji wybrać, zdecydowanie godne polecenia są ulotki, które w opinii właścicieli wielu drukarni online z pewnością pomogą nam w zdobyciu klientów.


drukowanie plakatów

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Plakaty - czy w pełni spełniają swoja rolę?

Plakaty - czy w pełni spełniają swoja rolę?


Autor: Mateusz Mszyca


Plakaty w centrum miasta informują przechodniów o ważnych wydarzeniach, jak na przykład imprezy sportowe, koncerty czy sztuki teatralne. Ale czy plakaty to tylko forma informacji kulturalno-rozrywkowej?


Ile razy zdarzyło ci się przejść obok plakatu obojętnie? W jakim stopniu plakaty spełniają swoją rolę i czy w ogóle są skuteczne? To pytanie nurtuje wielu ludzi. Drukarnia zarabia na zleceniu, jednak większość z nas mija je, nie wykazując jakiegokolwiek zainteresowania, można powiedzieć, że nawet ich nie zauważamy. Dlaczego więc ludzie korzystają z tej formy przekazu?

Odpowiedź na to pytanie wydaje się banalna - ponieważ zawsze znajdzie się choćby jedna osoba, którą to zainteresuje, zatrzyma się chwilę, by odczytać ten przekaz, i taka jedna osoba wystarczy, by informacja dotarła dalej, poprzez przekazanie jej znajomym, którzy powtarzają tą „procedurę”. W tym momencie taka działalność zaczyna nabierać sensu. Może jednak wysiłek osoby, która stworzyła taki plakat nie idzie na marne. To samo dotyczy plakatów wyborczych, chcąc nie chcąc jest ich tak dużo, że praktycznie jesteśmy skazani na to, by natknąć się na któryś z nich.

Podsumowując, wielu ludzi może się z tym nie zgodzić, ale plakaty jak najbardziej spełniają swoją rolę. We współczesnym świecie, w którym postęp techniczny stwarza o wiele więcej możliwości na reklamę, plakaty jednak mają jeszcze swoje miejsce i należycie wypełniają swoje zadanie. Mimo, że oferta drukarni jest dziś bogata, to plakaty zajmują w niej główną pozycję.


drukarnia online

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak wykonać skuteczną ulotkę?

Jak wykonać skuteczną ulotkę?


Autor: Mateusz Mszyca


Często wracając do domu napotykamy na zapchaną skrzynkę lub porozrzucane kartki z ofertami reklamowymi. Ulotki – czy to zwykłe śmieci, czy narzędzie marketingowe, stanowiące ważny element kampanii reklamowej. Przecież bez nich nie wiedzielibyśmy o wielu produktach.


Ulotki reklamowe to doskonała forma reklamy, z którą do czynienia mamy dosłownie wszędzie. Ulotki towarzyszą nam na każdym kroku, możemy je znaleźć w co dziesiątym sklepie, aptekach czy w urzędach. Dlatego warto wiedzieć, jak taka ulotka powinna wyglądać, by budzić duże zainteresowanie i skutecznie przyciągać klientów. Wiele ulotek jest zbudowanych głównie z elementów graficznych, które owszem poprawiają jej wizualny wygląd i przyciągają naszą uwagę, ale na krótko, gdyż nie dowiadujemy się z niej niczego istotnego. Najczęściej w przeciągu kilku sekund ląduje ona w pobliskim koszu. Właśnie dlatego warto jest postawić zwłaszcza na treść broszury, która będzie wnosiła do niej wartościowe i istotne informacje. Musimy pamiętać, że nie należy jedynie wypisać od myślników produktów, które chcemy zareklamować, czy tez usług. To nic nie powie osobie, która ją przeczyta. Musimy zastosować bardziej konkretną treść, która zaciekawi i zachęci czytelnika do kupna lub choćby obejrzenia owego produktu. Z pewnością można stwierdzić, że osoba, która zastosuje się do tych zasad odniesie sukces i stworzy skuteczną ulotkę, przyciągającą uwagę potencjalnych klientów. Oczywiście będziemy musieli włożyć trochę pracy w cały projekt, ale efekt końcowy, którym będzie wydruk graficzny na pewno będzie zadowalający i przynoszący efekty.


OTODRUK

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.