sobota, 7 czerwca 2014

Plakaty i bilboardy reklamowe a opinia publiczna

Plakaty i bilboardy reklamowe a opinia publiczna


Autor: Mateusz Mszyca


To nie nowość, że wielu ludzi ma negatywne podejście do plakatów porozwieszanych w całym mieście czy wielkich bilbordów z pięknymi modelkami reklamującymi kosmetyki czy bieliznę. Co wpływa na ich stosunek i postępowanie? Jaki jest powód tej niechęci?


Odpowiedzi nasuwają się same, po pierwsze niektóre społeczności maja zastrzeżenia, co do niektórych treści plakatów oraz tego, co przedstawiają. Uważają je za kontrowersyjne, co często prowadzi do konfliktów. Pytanie czy mają rację? Po części na pewno tak, bo kto z nas chciałby mieć przesłonięte okno przez wielkie plakaty reklamowe kosmetyków czy innego rodzaju produktów. Sprzeciw prowadzi do kłótni z właścicielem placówki, który na to pozwolił, aby takie wizytówki firmy znalazły się na murze. Niektórzy po prostu nie zwracają uwagi na opinie publiczną licząc na korzyści materialne. Czasem jednak sytuacja wygląda inaczej, niektórzy ludzie biorą treści zawarte w plakatach i bilboardach zbyt dosłownie, co staje się powodem nieporozumień i konfliktów. Niektórzy ludzie powinni stać się bardziej tolerancyjni i otwarci na innowacje, zwłaszcza, że żyjemy w świecie komercyjnym.

Oczywiście nie zawsze tak jest, trzeba zgodzić się z tym, że można spotkać się z treściami kontrowersyjnymi, które wychodzą z drukarni. To normalne, że ludzie są przeciwko tego typu reklamom. Który rodzic chciałby, by jego dziecko wracające ze szkoły natknęło się na plakat czy bilboard zawierający niewłaściwe treści. Niestety jest to nieustający konflikt, z którym spotykamy się codziennie. Dlatego apeluję, starajmy się wykorzystywać reklamę w sposób odpowiedni, byłoby to z pewnością korzystne dla obu stron sporu.


drukarnia online

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Nietypowe wizytówki, nowa forma przekazu

Nietypowe wizytówki, nowa forma przekazu


Autor: mbrand


Jak zatem sprawić, by zostać zapamiętanym w oczach odbiorcy, zwłaszcza wtedy, gdy zostawiamy wizytówkę klientowi, który z pośród kilku kontrahentów wybierze jedną firmę.


Nietypowe wizytówk

Nawiązując kontakty handlowe należy pamiętać, że perspektywa współpracy uwarunkowana jest wrażeniem jakie wywrzemy na przyszłym kontrahencie. Dbałość o szczegóły, przemyślana treść, prostota przekazu - takimi właśnie wytycznymi należy się kierować chcąc być dobrze odebranym na pierwszej (lub też n-tej) rozmowie handlowej. Decyzja o przeznaczeniu większych środków na promocję w szerszej perspektywie oznacza zawsze proporcjonalnie większy przychód.
Wizytówka
(karta biznesowa, ang. business card) jest nośnikiem informacji, przekazywanym drugiej osobie w chwili nawiązywania kontaktu. Wizytówka zawiera standardowo dane personalne, kontaktowe, czasem ofertę. W większości przypadków jest to karton o gramaturze 300 g/m 2 o wymiarze 90 x 50 mm. Jak zatem sprawić, by zostać zapamiętanym w oczach odbiorcy, zwłaszcza wtedy, gdy zostawiamy wizytówkę klientowi, który z pośród kilku kontrahentów wybierze jedną firmę. Jak zatem się promować i wyróżniać? Jak nie popaść w rutynę „prostokąta 9x5”.? Obecnie w świecie poligrafii jest wiele interesujących rozwiązań, które przyczynią się do odniesienia sukcesu. Najważniejszym podczas projektowania jest określenie z jakim sektorem będziemy mieli do czynienia. Uszlachetnianie wizytówek

- Foliowanie:
folia występuje w kilku rodzajach głównie do wizytówek stosuje się dwa rodzaje: matowy oraz błyszczący, zadaniem jest zabezpieczenie druku poprzez pokrycie go na gorąco lub mokro cieniutką warstwą foli. Wizytówki mogą zostać pokryte zarówno jednostronnie, jak i dwustronnie. Poza foliami typowymi warte uwagi są folie z serii Alu oraz folie z fakturą. Folie występują w różnych grubościach, usztywniają foliowane powierzchnie.
- Lakierowanie druku (lakier wybiórczy, punktowy):
całościowe lub wybiórcze (punktowe), jest to kolejny sposób przyczyniający się do zwiększenia atrakcyjności naszych wizytówek. Najczęściej stosowanymi lakierami są lakiery utrwalane promieniami UV. Lakiery pozwalają uzyskać wysoki połysk, odcień perłowy lub całkowite zmatowienie. Nałożony lakier „wyciąga kolory” sprawia wrażenie większej intensywności kolorów. Istnieją specjalne lakiery z dodatkiem brokatu, lakiery zmieniające swój kolor w zależności od temperatur oraz lakiery pachnące (np. po potarciu).
- Kalendrowanie:
w uproszczeniu wtłoczenie faktury przy pomocy wałka z reliefem. Dużym atutem tej metody jest możliwość tworzenia faktury na arkuszach uprzednio zafoliowanych bądź lakierowanych (również pokrytych wybiórczym lakierem).
- Sztancowanie:
proces polegający na wycinaniu kształtu za pomocą wykrojnika (deska z ostrymi nożami tworzącymi konkretny kształt) przy użyciu dużej siły docisku. Przykładowo możemy sztancować wizytówki w kształcie żyletki, kasety itp. Stosując różnego rodzaju noże: do cięcia, bigowania, perforowania.
- Bigowanie:
proces polegający na wgnieceniu rowka w papierze (przy zastosowani kontr bigów) dających możliwość zginania naszej wizytówki, efekt można uzyskać za pomocą wykrojnika z bigami, lub przy pomocy bigówki.
- Nietypowe rogi:
zaokrąglanie rogów - element przełamuje rutynę standardowych wizytówek o prostych rogach, ilość rogów które mają być zaokrąglone zależy tylko od wizji projektanta. Rogi mogą być również ścięte pod kątem 45 stopni.
- Tłoczenie-Uwypuklanie :
podzielić zasadniczo możemy na dwie kategorie. Tłoczenie z wykorzystaniem oprzyrządowania składającego się z kompletu matryca i patryca pozwalającego na uwypuklanie (unoszenie części papieru zazwyczaj do góry) oraz tłoczenia w głąb, które stosowane może być w przypadku posiadania przez papier faktury (w momencie zetknięcia się czoła matrycy z papierem, faktura zostaje sprasowania) lub w przypadku gramatury wysokiej gramatury (powyżej 300), w przypadku niższej gramatury efekt nie jest tak dobrze widoczny. Obydwie metody pozwalają spasować druk z tłoczeniem/uwypuklaniem.
- Papiery: z najważniejszych czynników pozwalający nas wyróżnić: liczne odcienie, faktury, papiery metalizowane, grubości itp. dają nieograniczone pole do działania. W przypadku papierów barwionych w masie o ciemnym kolorze. Metodami pozwalającymi nam na druk są: sitodruk, hot-print.
- Hot-print :Hot stamping
zwany potocznie „złoceniem”. Choć nazwa sugeruje od razu kolor folii , jaki ma być wykorzystany. Dzięki tej metodzie wizytówki nasze będą mogły posiadać metaliczny błyszczący kolor. Kolorystyka jest zależna od producenta folii, nie mniej jednak kolory jakie możemy uzyskać to: złoto, srebro, miedź, czerwień, zieleń, granat itp.

Zastosowanie do wizytówek nietypowych nośników również zaskoczy osobę, której wręczymy naszą wizytówkę. Oto kilka nośników: folie PCV (PVC) bezbarwne, papier ryżowy, metal, drewno, flock, kalka, latex.
- Inne: wklejanie okienek, wycinanie dziur, mocowanie nitów, złocenie brzegu wizytówek itp. - jeszcze bardziej wypromują naszą wizytówkę.


mbrand

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak przygotować idealny plakat?

Jak przygotować idealny plakat?


Autor: Mateusz Mszyca


Czy plakat to wyłącznie reklama? Jak przekazać treść za pośrednictwem tej formy wyrazu, tak aby zainteresować potencjalnego odbiorcę i odnieść zamierzony efekt?


Jeżeli siedzisz godzinami nad czystym kartonem, a termin oddania pracy dobiega końca, wtedy łatwo o stratę weny i kompletne zniechęcenie. Zrobienie plakatu może się nam wydać rzeczą wręcz niewykonalną. Wtedy najlepiej jest przestrzegać podstawowych reguł, a stworzenie doskonałego plakatu będzie dla nas pestką. Jak by nie było, naszym celem jest przyciągniecie uwagi potencjalnego odbiorcy i skłonienie go do zapoznania się z treścią naszej pracy. Plakat to reklama wizualna, bardzo mocno związana ze sztuką, dlatego możemy fantazjować do woli i śmiało pobawić się naszą wyobraźnią, by w pełni udoskonalić nasze dzieło tak, by wzbudzić zainteresowanie przechodniów. Kluczem do uzyskania takiego efektu jest postawienie na krzykliwe kolory, urozmaiconą kolorystykę i grafikę. Treść plakatu powinna być spójna, rzeczowa i zwięzła. Musimy trzymać się jednej myśli do samego końca, by nie przesadzić, pamiętając o tym, by wszystko klarownie przedstawić. Możemy być pewni, że prosta i zrozumiała treść nie zniechęci odbiorcy, którego łatwo może natomiast znużyć czytanie długiego i wyczerpującego tekstu. Najlepiej jest postawić na wygląd plakatu, jego graficzną i kolorystyczną szatę. Trzymając się tych wskazówek możemy być pewni, że stworzymy plakat idealny. Ostatnim etapem naszej twórczości może być drukarnia online, która wydrukuje nam wielkoformatowe, profesjonalne wersje plakatu.


drukarnia online

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Google AdWords – reklama internetowa, która trafia do celu.

Google AdWords – reklama internetowa, która trafia do celu.


Autor: OPCJA


Skuteczna reklama w Internecie kojarzy ci się z ogromnymi nakładami finansowymi? Szukasz efektywnych form promocji, a ważny jest dla ciebie szybki efekt? Reklama kontekstowa Google AdWords może być rozwiązaniem dla ciebie.


Co to jest reklama kontekstowa AdWords?

Google AdWords

To narzędzie marketingowe Google służące wypromowaniu konkretnego serwisu WWW w Internecie. Sama reklama to box umieszczony w wyszukiwarce Google oraz, opcjonalnie, w wyszukiwarkach i na stronach internetowych, które mają podpisaną umowę partnerską z Google (najczęściej są to portale tematyczne).

Z punktu widzenia użytkownika Internetu – to jest to, co wyświetla się w bocznym panelu Google po wpisaniu hasła kluczowego w polu wyszukiwarki oraz w poczcie Gmail, gdzie reklama jest dopasowana do treści wiadomości.

Elementy reklamy Google AdWords

Reklama tekstowa Google AdWords jest zdefiniowana w następujący sposób:

- wyróżniony nagłówek (do 25 znaków),

- pierwszy wiersz opisu (do 35 znaków),

- drugi wiersz opisu (do 35 znaków),

- wyświetlany adres URL (do 35 znaków),

- docelowy adres URL (do 1024 znaków).

Docelowy adres URL może być inny niż wyświetlany, gdy chcemy np. aby użytkownicy zapamiętywali nasz główny adres URL, ale po kliknięciu wchodzili na jedną z podstron serwisu.

Możliwe jest umieszczenie reklamy graficznej (także animowanej), ale nie są one wyświetlane w wyszukiwarce, a jedynie na witrynach partnerskich, które przystąpiły do programu reklam graficznych (czyli nie wszystkich). To samo dotyczy reklam video.

Cele reklamy kontekstowej

Jak każdego działania promocyjnego, celem Google AdWords jest maksymalizacja efektu marketingowego, który przełoży się na wzrost sprzedaży promowanego produktu lub usługi.

Efekt ten można mierzyć za pomocą kontroli celów, które definiuje się wcześniej w panelu zarządzania kampanią.

Mogą to być np.:

- złożenie zamówienia produktu,

- wysłanie formularza kontaktowego,

- zapisanie się na newsletter.

Cechy reklam Google AdWords

Reklamę Google AdWords można uruchomić praktycznie natychmiast.

Opłaty pobierane za kliknięcie, a nie za wyświetlenie reklamy. Można ustawić wiele różnych słów kluczowych bez wpływu na koszt kampanii. Ustawia się maksymalny dzienny budżet oraz maksymalny budżet za kliknięcie w reklamę, bo pozwala w pełni monitorować finanse. Koszt kampanii Google AdWords jest zwykle o wiele niższy w porównaniu z nieinternetowymi formami reklamy oraz innymi formami reklamy on-line.

W kampanii Google AdWords ustawia się wiele różnych boxów reklamowych bez wpływu na całkowity koszt kampanii. Za pomocą różnych słów kluczowych oraz różnych boxów reklamowych można testować siłę przekazu reklamowego. W zasadzie są to najtańsze badania rynku.

Budżet reklamy a efekty

Typowe koszty jednego kliknięcia reklamy mieszczą się w przedziale między 0,05 a 2,00 zł. Samo wyświetlenie reklamy zawsze pozostaje darmowe, płaci się tylko za efekt. Dla każdego hasła kluczowego można indywidualnie ustalić maksymalny limit kosztów za jednostkowe kliknięcie. W przypadku większej ilości reklamodawców dla odpowiedniego hasła pozycja wśród linków sponsorowanych w wyszukiwarce oraz sama możliwość wyświetlenia jest ustalana za pomocą automatycznej licytacji (wygrywają hasła z największym limitem). Ponadto, kampanie można ograniczać do wybranego języka oraz lokalizacji (obszaru geograficznego).

Samemu czy z agencją?

Kampania Google AdWords to jedna z niewielu form reklamy, którą można przeprowadzić samemu. Do jej uruchomienia potrzebne jest przygotowanie tekstów reklam, listy haseł kluczowych, stron docelowych i określenie kosztu za kliknięcie w reklamę. Kampanię trzeba też monitorować w trakcie jej trwania.

Warto jednak rozważyć zlecenie kampanii wyspecjalizowanej agencji reklamy internetowej. Przewrotnie - może się okazać, że zlecenie kampanii na zewnątrz będzie tańsze.

Specjaliści SEM mają doświadczenie w przygotowaniu i optymalizacji kampanii. Współpraca z nimi zaowocuje znacznym wzrostem efektywności promocji: obniżeniem kosztu za kliknięcie (min. o 15%) i zwiększeniem liczby wejść na stronę docelową. Nawet po doliczeniu prowizji za ich działania (przeważnie od 15% do 20% wartości budżetu), całkowity koszt kampanii może być niższy niż przy samodzielnym prowadzeniu kampanii. Dodatkowo agencja przygotuje raport o wynikach kampanii, który będzie pomocny przy kolejnych akcjach promocyjnych.

W kolejnym artykule przedstawimy sposób liczenia opłacalności kampanii.


www.opcja.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Produkcja filmów dla sklepów internetowych – klucz do e-biznesu?

Produkcja filmów dla sklepów internetowych – klucz do e-biznesu?


Autor: TVIP


Marketing sklepów internetowych ogranicza się do działań promocyjnych prowadzonych przede wszystkim w Internecie, który jest źródłem potencjalnych klientów.


Dlatego też działania marketingowe takich przedsięwzięć stają się coraz bardziej zróżnicowane, o czym świadczy szerokie zainteresowanie różnorodnymi formami promocji. Wyniki opublikowanego w czerwcu 2009 badania „E-commerce w Polsce 2009″ przeprowadzonego przez firmę Praktycy.com potwierdzają, że wszystkie badane 125 sklepów stosuje już mniej lub bardziej zaawansowane działania marketingowe.

Największą bolączką sprzedawców w branży e-handlu jest brak fotografii produktów, co utrudnia tworzenie przekonujących opisów produktów. Trudno przecież zdecydować się na zakup jakiegokolwiek produktu z oferty dysponując jedynie fotografią i lakonicznym opisem.

Świetnie sprostał takiemu wyzwaniu sklep Dom Światła. Stojąc przed koniecznością stworzenia lepszej prezentacji produktu, załoga opisywanego sklepu miała do wyboru sesję fotograficzną lub sesję nagrań video. Koszty wypadały podobnie i ostatecznie zdecydowano się na produkcję video.

Reklamówki około 40-sekundowej długości w jakości HD 720p zostały przygotowane dla sześciu produktów. Jeden z produktów pokazany został w dwóch odsłonach – jako lampa ogrodowa oraz jako lampa do zastosowania we wnętrzach. Produkty pokazane zostały w bardzo oszczędnych aranżacjach i w minimalistycznej konwencji.

Filmy powstały przy użyciu sprzętu Canon 5D, optyki Canon serii L, przenośnej jazdy kamerowej, oraz dodatkowego oświetlenia. Post-produkcja ograniczała się do montażu, korekcji barwnej w podstawowym zakresie oraz eksportu do formatów webowych – mówi Patryk Kizny, odpowiedzialny za projekt.

Produkcje filmowe umieszczono w sklepie za pomocą oprogramowania Video CMS. Komercyjne rozwiązanie umożliwiło w tym przypadku pełną kontrolę nad reklamami. Dodatkowo, DomŚwiatła.pl chciał budować SEO i ruch we własnym serwisie, a nie na bezpłatnej platformie w związku z czym filmy umieszczono w sposób nieinwazyjny, a dopiero akcja użytkownika uruchamia jego odtwarzanie.

Co z tego wynika? Otóż, oglądalność stron z zamieszczonymi filmami wzrosła średnio 8-krotnie, a średni czas pobytu na stronie produktu z filmem wzrósł z 50 do 1:59 sekund, przy czym odrzuceń każdej ze stron, do których dodano video, nieznacznie obniżył się. W większości przypadków filmy obejrzano jednak w całości.

Mimo, iż nie odnotowano znacznych wzrostów sprzedaży produktów promowanych za pomocą video, to uzyskano pozytywne efekty związane z wydłużeniem pobytu Internauty w serwisie. Filmy przyciągnęły też nowych użytkowników do serwisu jak i – stały się dobrym pretekstem do zaproszenia ich z mediów społecznościowych do serwisu. Między innymi z tego powodu kluczowe okazało się osadzenie filmów w serwisie, a nie na bezpłatnej platformie.

Kolejnym z przykładów niech będzie sklep internetowy NEO24 posiadający w swojej ofercie sprzęt komputerowy, a także RTV i AGD. Firma zdecydowała się stworzenie wideo prezentacji, które będą wykorzystywane do promocji produktów w ich sklepie jak też objęła patronatem serwis VideoTesty.pl – dostawcę multimedialnych prezentacji wideo oraz opiniotwórczych recenzji, z którym podjęła współpracę w tym zakresie.

Staramy się być nowocześni, a jednocześnie realizować pomysły, które zaspokoją oczekiwania konsumentów. Skoro nasz klient nie może fizycznie zaznajomić się z nabywanym produktem, niech przynajmniej obejrzy go ze wszystkich stron. To ułatwi mu wybór i dostarczy wielu cennych informacji – mówi Maciej Idzikowski, Prezes Zarządu NEO24.

Video prezentacje to propozycja dla sklepów internetowych, które w sposób nowoczesny podchodzą do sprzedaży swojej oferty handlowej. Sklep internetowy nie różni się w zasadzie niczym od tradycyjnej półki sklepowej. Znany wszystkim merchandising ma również zastosowanie w Internecie. Oprócz oczywiście ceny, prawidłowe wyeksponowanie produktu ma zasadniczy wpływ na to, czy towar zostanie kupiony czy też nie. Temu właśnie służą przygotowywane przez nas materiały wideo obrazujące wygląd i funkcje urządzenia. – tłumaczy Marcin Czajkowski, Prezes Zarządu North Star Sp. z o. o., wydawcy portalu Video Testy.

Przemyślane działania marketingowe stają się więc nieodzownym elementem rozwoju na coraz bardziej wymagającym rynku. Aby osiągnąć sukces należy zdecydowanie wyróżnić swoją ofertę i skutecznie realizować strategię marketingową w codziennej praktyce handlowej.

Według badań firmy Vovici aż 70 proc. ankietowanych internautów mając do dyspozycji tekst i wideo przedstawiające to samo urządzanie, obejrzałoby tylko wideo nie wczytując się w treść opisu produktu. Wykorzystywanie wideo prezentacji do promocji produktów w sklepie internetowym zwiększa zainteresowanie potencjalnych klientów, a przede wszystkim daje im możliwość zapoznania się z towarem.

Należy pamiętać również, że koszty wdrożenia video nie przekroczyły kosztów zorganizowania sesji fotograficznej. Są zatem nowoczesną alternatywą do sesji foto, gwarantującą dużo ciekawszą treść i większe możliwości promocyjnego jej wykorzystania.

Źródła: http://e-biznes.pl, http://www.ekomercyjnie.pl/


Przypisy:
http://wiadomosci.nf.pl
Marketing terytorialny czyli jak promują się polskie regiony

przeczytaj więcej o videomarketingu na: blog.tvip.pl

TVIP

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.