piątek, 29 września 2017

Bot pomoże

Bot pomoże


Autor: Ania Wilczak


Parada najnowszych ogłoszeń z poniedziałkowej konferencji F8 zorganizowanej przez Facebooka pokazuje, że chatboty na Messengerze będą niedługo gotowe pomóc nam ze wszystkim.


Takie stwierdzenie może nie wydawać się realne, ale dla takiego giganta jak Facebook, konieczne jest wyjście naprzeciw developerom i dostarczenie tych wszystkich opcji, o jakich marzą. Jednak dla tych, którzy mierzą trochę niżej, oczywistym wydaje się, że dobry bot nie musi być botem wszechmogącym. Aby trafić do naszego klienta wystarczy dać mu produkt prosty, ale w 100% rozwiązujący jego problemy i odpowiadający na jego pytania.

Chatboty nie muszą więc wychodzić poza ramy platform, na których są budowane. To generuje tylko dodatkową i uciążliwą pracę dla developerów, znacznie efektywniej jest przystosować nasze narzędzie do tego, co komunikator już oferuje. W drugą stronę boty nie powinny też ucinać funkcjonalności w połowie żądania. Jeżeli chcemy dostarczyć użytkownikowi bota, który będzie działał jak standardowe FAQ to musimy pójść o krok dalej i dopilnować, by problemy o których czyta mógł również przy pomocy bota rozwiązać.

Rozważmy kilka przykładowych rodzajów chatbotów. Wirtualny sprzedawca na Messengerze powinien nie tylko precyzyjnie i szybko przeszukiwać dla nas oferty, ale też maksymalnie ułatwić i skrócić nam sam proces decyzji zakupowej. Sklepy online oferują wyszukiwarki dla swoich produktów, ale chatboty to pójście o krok dalej. Mają służyć nam jak prawdziwi realni sprzedawcy, czujący nasze preferencje i chcący jak najbardziej nam pomóc. Kolejnym typem takiego narzędzia są boty bankowe, których najmocniejszą stroną będzie dotarcie do grupy tak zwanych millenialsów. Młodzi ludzie nie są już przyzwyczajeni do kolejek i konsultacji w bankach stacjonarnych, chętnie więc swoje finansowe zapytania realizują online. Chatboty największych banków miałyby jeszcze bardziej ułatwić taki proces i wczuć się w rolę bankowego asystenta na Messengerze.

Marka to już nie tylko firma produkująca odzież czy elektronikę. Marka to również celebryci. Gwiazdy sprzedają, promują i kreują rzeczywistość. Uwielbiają też nowości technologiczne, więc oczywiście chatboty nie pozostają im obojętne. Tworząc takie narzędzie dla swoich fanów celebryci powinni postawić na wysokiej jakości content i spójność i proponować fanom to, czego nie może im dać Instagram czy Snapchat – prawdziwą interakcję.

Ponad miliard użytkowników Messengera to wynik o jakim marzy każda platforma. Coraz to nowsze modyfikacje dają większe pole do działania dla całego ekosystemu chatbotów. Jednak w tym postępie technologii najważniejsze, aby marki pamiętały o klientach i ostrożnie planowały strategię wdrażania swojego bota. Czasami mniej znaczy więcej.


Źródło: chatboty - strategia i wdrożenie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak skutecznie reklamować się w internecie?

Jak skutecznie reklamować się w internecie?


Autor: Artelis - Treść Zewnętrzna


Internet daje nam obecnie do dyspozycji szeroką gamę metod reklamowych, które nawet bez ponoszenia wysokich kosztów pozwalają na uzyskanie wysokich zysów. Jak wobec tego możemy skutecznie reklamować się w internecie?


Masz własny sklepy internetowy lub stronę firmową? A może prowadzisz bloga i chcesz, aby był bardziej popularny? Możesz zwrócić się do fachowców, na przykład dobrym wyborem będzie agencja e-marketingowa czy dom mediowy, ale również możesz część działań prowadzić samodzielnie.

Media społecznościowe – warto być obecnym!

Przede wszystkim warto zadbać o to, aby stworzyć konta w mediach społecznościowych. Dzisiaj najbardziej popularny to Facebook, który pozwala na łatwe dotarcie do wielu odbiorców na całym świecie. Już sama strona na Facebooku pozwoli nam na łatwiejsze komunikowanie się z klientami i zdobywanie nowych, ale możemy też wykorzystać metody reklamy oferowane przez ten portal.

Wyszukiwarka internetowa – twój przyjaciel

Wielu z nas korzysta z wyszukiwarki po to, aby szybko znaleźć interesujące nas oferty lub usługi. Właśnie dlatego warto wykorzystać metody reklamy w wyszukiwarce. Najczęściej to kampanie linków sponsorowanych oferowane przez Google oraz SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych wraz z ich optymalizacją. To już bardziej złożone działania, dlatego najlepiej, aby wykonał je dla nas dobry dom mediowy czy agencja SEO.

E-mail marketing – nadal w modzie

Już od lat e-maile są skuteczną metodą promocji w sieci. Dzisiaj najczęściej stosowane są w celu wysyłania newsletterów do osób, które zapisały się na listę subskrypcyjną. Dzięki temu możemy przypominać klientom o naszej ofercie, informować o nowościach, promocjach, przesyłać kody rabatowe.

Reklama na urządzeniach mobilnych – coraz popularniejsza

Warto też wspomnieć o kampaniach skierowanych na urządzenia mobilne – smartfony i tablety. Dzięki nim możemy dotrzeć do klientów korzystających właśnie z nich i tym samym zachęcić ich do zapoznania się z naszą ofertą. To dobry wybór, ponieważ liczba użytkowników urządzeń mobilnych cały czas rośnie.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zaprojektować skuteczną ulotkę?

Jak zaprojektować skuteczną ulotkę?


Autor: Mateusz Pięta


Dzisiejszy świat jest przepełniony reklamą. Telewizja, radio, wyskakujące banery w Internecie. Każda z firm chce znaleźć Klienta, a jedną z metod ich pozyskiwania jest właśnie reklama.


Ulotka reklamowa jest doskonałą metodą na dodarcie do potencjalnych Klientów w szczególności na lokalnym rynku. Jej roznoszenie możemy zlecić na poczcie, lub skorzystać z usług firm zajmujących się kolportażem. Nasuwa się więc pytanie: co powinna zawierać, aby za jej pomocą zdobyć zaufanie i nakłonić osoby lub firmy do skorzystania z naszych świadczeń?

1. Czy ulotka jest Ci na pewno potrzebna?
Dobre pytanie, dla osób, których firma nie skupia się wyłącznie na lokalnym rynku i mogą prowadzić usługi zdalnie (np. tworzenie stron internetowych). W takim wypadku lepszą formą reklamy byłoby dotarcie do firm, które potrzebują konkretnie Twoich usług i na taki cel przeznaczyć nasz budżet.

2. Jaka wielkość?
Drukarnie posiadają szeroką gamę rozmiarów, na jakich drukują stworzone przez Ciebie projekty: A5, A4, A3, B3, B2. Obecnie najpopularniejszym i najchętniej wybieranym przez reklamodawców formatem jest A5 i A6. Są to odpowiedniki połowy kartki A4 oraz ćwiartki kartki A4. Rozmiar ulotki powinien być dobrany indywidualnie i skonsultowany z firmą, jaka będzie miała przyjemność je roznosić (może okazać się, że konieczne jest spełnienie określonych wymagać, aby można było nawiązać współprace w zakresie kolportażu).

3. Co powinno się na niej znaleźć?
Ostrzegamy i odradzamy metodę „umieszczę całą swoją ofertę i wszystko co możliwe” – BŁĄD! Taka ulotka (w szczególności napisana spójnym tekstem) jest nieczytelna i nie nakłania do współpracy. Sugerujemy wypunktować najważniejsze elementy oferty Twojej firmy w formie kilku chwytliwych i dużych haseł. Ważne jest także podanie adresu strony internetowej i numeru kontaktowego – ułatwimy wtedy możliwość zdobycia większej ilości informacji dla potencjalnego Klienta.
Nie może zabraknąć także pełnej nazwy firmy, logotypu i numeru NIP.

4. Kolorystyka
Całość koncepcji Twojej reklamy powinna być spójna wizualnie (logo, wizytówka, strona internetowa, ulotka). Jeżeli Twoja witryna www bazuje na kolorze czerwonym – ulotka również powinna do niej nawiązywać. Jeżeli w logotypie panują ostre krawędzie – styl ulotki nie może bazować na zaokrągleniach. Powinniśmy dać Klientowi możliwość rozpoznania Ciebie i Twojej firmy po samym stylu – bez konieczności zapoznawania się z wypunktowanymi usługami jakie świadczysz.

Podsumowując.
Marketing bazujący na materiałach drukowanych pozwala utrzymać kontakt z aktualnymi klientami, budować z nimi trwałe relacje oraz wzmacniać swą wiarygodność, a także zdobywać nowe kontakty biznesowe. Unikalny i przemyślany projekt, stworzony na bazie rad zaprezentowanych powyżej, przełożony na ulotki reklamowe jest świetną drogą przekazania klientom wszystkich wiadomości których potrzebują.


Czytaj więcej na: druk ulotek Gdańsk.
Autor: Mateusz Pięta

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Gadżety promocyjne - dlaczego się na nie decydować i jak je wybierać?

Gadżety promocyjne - dlaczego się na nie decydować i jak je wybierać?


Autor: Anna Sobot


Każda osoba otwierająca własną działalność gospodarczą, w pierwszej kolejności powinna zaplanować budżet. Bardzo często się zdarza, że środki na działania marketingowe nie są uwzględniane w planie finansowym lub są zbyt małe na skuteczne wypromowanie firmy. To duży błąd. Gadżety mają realny wpływ na sukces firmy.


Podczas planowania środków na działania marketingowe bardzo często pojawiają się takie pytania jak: czy ten koszt się zwróci i jak można zmierzyć efektywność gadżetów? Te pytania nie powinny nas zniechęcać do wydania kilku złotówek więcej na działania reklamowe. Gadżety reklamowe nie są zbędnym kosztem, ale inwestycją. Bardzo ważny jest też rodzaj gadżetów, które będą reklamowały naszą firmę. Przedstawimy kilka argumentów, które powinny przekonać każdą osobę, która jeszcze nie jest zdecydowana na zakup środków promocyjnych.

Najważniejsza jest zasada wzajemności. Jej działanie jest jasne: jeśli my coś komuś podarujemy, osoba obdarowana będzie się chciała odwdzięczyć. Tak właśnie sprawiamy, że klient czuje się przywiązany do naszej marki. Jeśli podczas pierwszej wizyty w naszym sklepie lub salonie usługowym otrzyma od nas gadżet, będzie się czuł zobowiązany, by do nas wrócić.

Dzięki gadżetom nasza firma stanie się widoczna i wyróżnimy się na tle innych firm świadczących podobne usługi. Dlatego tak ważny jest dobór ciekawych gadżetów, które zaskoczą naszych klientów. Firmy odchodzą już od dobrze znanych długopisów i kubków z logo firmy. Teraz gadżety umieszcza się na przedmiotach, z których klient może korzystać naprawdę długo. Kompres żelowy chłodzący lub ogrzewacz do rąk z nadrukowanym logo firmy to gadżet, który staje się coraz bardziej popularny. Ważne żeby stawiać na funkcjonalność. Kompres z logo firmy albo pendrive to przedmioty, które są nam potrzebne niemal codziennie, więc z takiego gadżetu na pewno ucieszy się nasz klient.

Gadżety pozwalają także podtrzymać relację z obecnymi klientami. Jeśli podczas którejś z kolei wizyty obdarujemy klienta nawet niewielkim gadżetem, pokażemy, że o nim pamiętamy i chcemy podtrzymać współpracę.

Każdy upominek reklamowy ma swoją wartość zarówno estetyczną, jak i praktyczną. Ma cieszyć oko klientów, ale także przypominać im o naszej marce. Komunikatu, który znajduje się na gadżecie nie można wyłączyć jak reklamy telewizyjnej. Za każdym razem kiedy klient sięgnie po gadżet naszej firmy, przypomni sobie o nas. To jest największa siła tej formy reklamy.

W miarę możliwości postarajmy się, by klienci zapomnieli o tym, że otrzymali gadżet, który ma być reklamą naszej firmy. Najlepiej wkomponować rozdawanie gadżetów w ciekawe akcje promocyjne. Możemy je rozdawać przykładowo na targach branżowych - możliwości jest wiele.

Warto przekonać się do promowania marki gadżetami z logo firmy, ponieważ nie bez powodu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Gadżety sprawiają, że klient czuje się do naszej marki przywiązany i postrzega ją jako rzetelną i godną polecenia. A to tylko może skutkować tym, że zyskamy nowych klientów.


Kompres żelowy, ogrzewacz do rąk jako forma promocji - abcnplus.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Magento i Prestashop promują się same

Magento i Prestashop promują się same


Autor: Biznesownia.pl


Sklep, nawet najlepszy, bez dobrej promocji w sieci, wielkich zysków nie przyniesie. A liczenie na przypadkowych klientów to w dzisiejszych czasach raczej kiepska strategia marketingowa. Tutaj w sukurs przychodzą podstawowe funkcje marketingowe Magento i Prestashop.


Niektóre z nich można zrealizować już na świeżej instalacji, do innych potrzebne są dodatki, ale w przypadku innych platform często trzeba by było samodzielnie pluginy pisać, żeby osiągnąć podobny efekt.

Automatyzacja sprzedaży

Jeden z najważniejszych atutów sklepu internetowego to szybkie finalizowanie transakcji. Prestashop i Magento działają automatycznie: proponują produkty, obsługują klienta, zbierają jego dane, dołączając je do bazy adresowej, zdejmują stany z magazynu. Klient ma więc dobre doświadczenia i chętniej wraca, a informacje zebrane przez sklep w czasie zakupów mogą być przydatne w planowaniu kampanii promocyjnych. To jednak samo w sobie promocji nie czyni. A jakie inne funkcje tych dwóch platform sklepowych mogą zadziałać w sposób bezpośredni?

Najlepsza forma promocji – mailing

Mailing, jeśli jest dobrze przygotowany, cechuje się najwyższą spośród wszystkich internetowych metod promocji skutecznością. Fakt, że Prestashop i magento automatycznie mogą tworzyć bazę adresową i przygotowywać oraz przeprowadzać kampanie mailingowe jest nieocenionym wsparciem. Zamiast wykorzystywania wielu różnych systemów, często od różnych dostawców, a więc wymagających wielokrotnego przenoszenia baz adresowych, można korzystać z samego skryptu sklepowego, którego moduł do obsługi mailingów dostarcza wszystkich niezbędnych funkcji.

Promocja i edukacja

Popularność content marketingu sprawiła, że niemal w każdym sklepie można poczytać poradniki czy testy produktów. Prestashop czy Magento mają specjalne działy stworzone właśnie w tym celu – nie trzeba się nagimnastykować, żeby pokazać swoją wiedzę, a umiejętnie przygotowane strony informacyjne automatycznie mogą stać się również miejscem autopromocji. To wymaga odrobiny finezji i polotu, ale przede wszystkim możliwości technicznych skryptu. Nie możemy wprawdzie zagwarantować, że każda taka kampania się uda, ale przynajmniej nic nie stoi temu na przeszkodzie, bo Prestashop i Magento świetnie się sprawdzają właśnie w content marketingu.

SEO ciągle żywe

Czego by nie mówić o idei pozycjonowania, to jednak współpraca serwisu z wyszukiwarkami internetowymi ma zawsze duże znaczenie dla widoczności sklepu. Tak Prestashop, jak i Magento, umożliwiają dość zaawansowaną konfigurację parametrów istotnych z punktu widzenia SEO. Od adresów SEO-friendly, po tworzenie własnych opisów stron i produktów. Właściwe formatowanie oraz konstrukcja map strony zgodnych z wymogami internetowego giganta, Google, ułatwiają promocję w sieci. Oczywiście, że samo to często nie wystarczy, ale bez rozwiązania podstawowych problemów żadna poważna kampania też nie mogłaby się udać.


Biznesownia.pl - kompleksowe wdrożenia e-commerce Magento i PrestaShop

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.