środa, 7 września 2016

Reklama outdoorowa – czy jeszcze znajdzie przestrzeń w dzisiejszym świecie reklamy?

Reklama outdoorowa – czy jeszcze znajdzie przestrzeń w dzisiejszym świecie reklamy?


Autor: Artelis - Artykuły Specjalne


Reklama jest bardzo szerokim pojęciem, który wraz z rozwojem mediów, potrzeb konsumenckich i samych produktów wciąż ewoluuje. Bardzo trudnym jest określenie dzisiejszych granic reklamy.


Dzisiejsza reklama ma wiele funkcji, od przedstawienia produktu, promowanie firmy, odświeżenie znaku towarowego / logo firmy, przypominaniu o marce, produkcie, utrwalające pewne zachowania konsumenckie.

W tym artykule skupimy się na reklamie tradycyjnej określając jej główne cechy, wady, zalety oraz możliwości jej wykorzystywania.

W dzisiejszym świecie technologii reklama zaczyna przybierać coraz to nowsze formy, które stają się niekiedy zaskakujące dla potencjalnego klienta naszych usług. Postaramy się przedstawić najważniejsze aspekty reklamy tradycyjnej.

Reklama zewnętrzna inaczej potocznie nazywana reklamą outdoor’ową – czyli zewnętrzną (reklama wewnętrzna nosi miano reklamy indoor) jest pierwszą formą reklamy jaka zaczęła występować i wciąż jest ona najpopularniejsza wśród wszelkich form promocji. Wykorzystuje ona bodźce wizualne niekiedy również audiowizualne.

Źrodło: http://www.4thstlive.com/dine-drink-play/venue/1/hard-rock-cafe

Jest to reklama dostępna dla potencjalnego klienta przez cały czas jej ekspozycji 24 godziny na dobę. By być bardziej widoczna często jest ona podświetlana.

To nieprawda, że reklama tradycyjna jest wypierana przez nowoczesne formy reklamy, które królują w Internecie, mediach radiowotelewizyjnych, papierowych czy aplikacjach na urządzenia przenośne. Zgadza się, że wzrastający udział reklam internetowych i możliwości w dotarciu do spersonalizowanej grupy użytkowników jest niewątpliwie ogromną zaletą tej formy reklamy. Nie jest możliwym sprawdzenie ilu dokładnie użytkowników/potencjalnych klientów zauważyło, przeczytało i zwróciło uwagę na reklamę tradycyjną outdoorową np. na przystanku czy na ruchliwej ulicy, ale należy zwrócić uwagę, że reklamy tradycyjne wciąż współgrają z całymi kampaniami promocyjnymi i idealnie uzupełniają się z innymi formami reklamy. Mają masowy i szeroki zasięg działania i są łagodniej odbierane od reklam internetowych. Osoba podróżująca metrem, pieszo czy samochodem po mieście jest bardziej otwarta na odbieranie bodźców niż w biurze czy we własnym domu przeglądając Internet. Nawet jeżeli w pierwszej chwili użytkownik nie zauważy, nie skupi się na reklamie w danym miejscu, stała lokalizacja reklamy tradycyjnej umożliwia wielkokrotny, powtarzający się kontakt potencjalnego klienta, co sprawia, że w efekcie końcowym ta reklama jest trudna do pominięcia.

Dzięki rozwijającej się technologii reklamy świetlnej, reklama tradycyjna może idealnie wkomponować się w architekturę i estetykę danego miejsca, w którym się znajduje.

Źródło: https://myadvertsblog.files.wordpress.com/2013/05/miele-billboard.jpg

Często personalizuje się reklamy outdoorowe do konkretnych miejsc i budynków co tylko podnosi walory tej formy promocji. Skuteczna i nieagresywna reklama operuje i wykorzystuje lekki język, bogatą i przejrzystą formę graficzną, nierzadko ma przyjazny przekaz oraz wykorzystuje elementy humorystyczne, by wzbudzić pozytywne emocje wśród odbiorców.

źródło: http://nowymarketing.pl/a/3094,focus-advantage-promuje-francuskiego-dewelopera-na-billboardach-3d

Reklamy świetlne jak neony (np.: http://frwarszawa.pl/tablice-szyldy-reklamowe/), szyldy często na stałe wtapiają się w przestrzeń miejską stając się niejednokrotnie punktem odniesienia na mapie miasta.

Obok wielu zalet reklama outdoorowa ma również swoje wady. Zdarza się, że nasza reklama sama w sobie nie jest chaotyczna i agresywna, lecz w otoczeniu innych reklam (na przykład na sporych przesiadkowych punktach miasta) tworzy się szum.

Dlatego przed wyborem lokalizacji na swoją reklamę warto dobrze przemyśleć nie tylko formę graficzną swojej promocji, ale i potencjalne jej otoczenie. Profesjonalni doradcy specjalizujący się w promocji i reklamach outdoorowych są w stanie bezbłędnie przewidzieć tego typu zagrożenie.

Reklamy świetlne nie powinny być umieszczane zbyt blisko domów mieszkalnych, co może zakłócać oraz utrudniać mieszkańcom funkcjonowanie. Kontrowersje wywołują również migoczące ostrym światłem elementy usytuowane wzdłuż dróg co może dekoncentrować kierowców i stwarzać potencjalne zagrożenie na drogach.

Najbardziej innowacyjne i profesjonalne kampanie reklamowe nie mogą obyć się bez reklamy outdoorowej. Dzisiejsze możliwości technologiczne i wciąż rozwijający się Internet dają jeszcze większe możliwości przenikania się reklamy z mediów, telefonów komórkowych do przestrzeni miast, przez co połączenie wielu źródeł promocji zwiększa skuteczność powodzenia całej kampanii.


Twoja wiedza, Twoim wizerunkiem w sieci - Artelis.pl. Zobacz naszą Ofertę.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Medal – wyjątkowa nagroda dla małego sportowca

Medal – wyjątkowa nagroda dla małego sportowca


Autor: Anna Bosek


Długie i ciepłe letnie dni zachęcają do aktywności na świeżym powietrzu, w szczególności najmłodszych. W okresie letnim najczęstszą formą zachęcania dzieci i młodzieży do aktywnego spędzania wolnego czasu na zewnątrz i wysiłku fizycznego ważnego dla prawidłowego rozwoju młodego człowieka, są różnego rodzaju konkursy i zawody sportowe.


Organizowanych jest coraz więcej imprez sportowych, również dla najmłodszych. Pomagają one zaszczepić w dziecku miłość do sportu i aktywnego wypoczynku. Podczas takich imprez mali sportowcy mają okazję sprawdzić swoje siły, rywalizować z rówieśnikami, bić kolejne rekordy, świetnie się bawić i zdobywać wspaniałe nagrody.

Każdy mały sportowiec marzy o otrzymaniu pięknego medalu. Jeśli będzie miał świadomość otrzymania wyjątkowego medalu jako nagrody za trud i wysiłek włożony w rywalizację, chętniej weźmie udział w zawodach. Taka pamiątka będzie dla małego zawodnika wielkim powodem do dumy, a moment otrzymania nagrody będzie przeżywać jeszcze przez długi czas.

Piękne medale dla małego zwycięzcy

Jeśli właśnie organizujesz imprezę sportową skierowaną do młodych uczestników, zadbaj o to, by każdy z nich otrzymał piękny, kolorowy medal. Taka pamiątka będzie dla niego powodem do dumy przez naprawdę długi czas i świetną alternatywą dla tradycyjnych metalowych medali czy zwykłych dyplomów lub maskotek. Niepowtarzalny medal sportowy przyniesie wiele radości nie tylko tym, którzy go otrzymają, ale również tym, którzy będą obdarowywać nimi małych sportowców, widząc uśmiechy i radość w ich oczach.

Medale dla dzieci muszą być wyjątkowo piękne i kolorowe. Młodzi zwycięzcy będą mogli pokazywać je z dumą swoim bliskim oraz kolegom i koleżankom z podwórka i szkoły. Być może dla niektórych dzieciaków będzie to pierwszy medal w życiu, który zaszczepi w nich pasję do sportu i przyczyni się do kolejnych, mniejszych i większych sportowych sukcesów w przyszłości.

Firmy prześcigają się z ofertą medali

Wiele firm na rynku oferuje standardowe, odlewane medale, jednak możemy spotkać producentów, którzy wykonują medale z przeróżnych materiałów na przykład z metalu, drewna, pleksi czy laminatu. Możesz znaleźć również takie, które wykonane są z więcej niż jednego materiału, co wygląda jeszcze bardziej ciekawie i kolorowo. Producenci medali prześcigają się w swoich projektach. Każdy z nich chce mieć ten o najoryginalniejszym kształcie i kolorze. Możesz zamówić medal o dowolnym kształcie, kolorze oraz z dowolną grafiką, dedykacją i napisami - nic Cię nie ogranicza. Wiele firm produkujących medale pomoże dobrać medal idealnie do charakteru imprezy, czy osobowości sportowca, wypyta o wszelkie istotne szczegóły i i podpowie klientowi najrozsądniejsze rozwiązanie, dzięki czemu medal będzie oryginalną pamiątką dla każdego młodego sportowca.


Medale na zamówienie Medale metalowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Techniki druku a drukarnia

Techniki druku a drukarnia


Autor: Maja Solska


Dzisiaj przy błyskawicznym rozwoju druku staramy się podkreślić jakość nowych rozwiązań, jakie powszechnie stosowane są w drukarniach. Rodzajów druku jest dość wiele, jednak wykorzystywane są jedynie te najbardziej ekonomiczne.


Cyfrowa technologia druku to przede wszystkim nanoszenie tuszu na papier przy użyciu metody natryskowej gdzie nie wykorzystuje się żadne formy drukowe, które stosuje się pierwotnie w druku klasycznym. Drukarnia stara się zawsze inwestować w nowe rozwiązania, ponieważ daje nam to w pewien sposób więcej możliwości wyboru. Druk w ogólnej definicji pozwala nam na powielanie oryginału przy zastosowaniu nowoczesnych farb drukarskich, tuszy, oraz innych tonerów.

Czy drukarnia może być klasyczna?

Techniki analogowe wydają się przestarzałe, dlatego też drukarnie nie chcą inwestować w stare sposoby wykonywania druku. Sam fakt, że forma drukarska wychodzi z mody, pokazuje nam, że druk cyfrowy pozbawiony całkowicie formy drukarskiej wydaje się dziś najlepszym rozwiązaniem, po jakie możemy sięgnąć.

Fleksografia czy typografia to podstawowe metody drukarskie gdzie wykorzystuje się wypukłe formy drukowe. Technika ta jednak została, skutecznie wyparta przez sitodruk a formą drukarską w takim rozwiązaniu, było specjalnie przygotowane sito. Warto zauważyć, że sito posiada specjalną warstwę, która ostatecznie utwardza się głównie w miejscach niedrukujących, co widać na danym schemacie.

Nieliczni wciąż korzystają

Dlatego mało kto, ostatecznie stawia na takie formy drukowania. Drukarnie starają się, mimo wszystko inwestować w nowsze metody a świetnym przykładem, na to jest druk cyfrowy. W ten sposób materiały, które zostają dostarczone do druku, dostarczane są bezpośrednio, do urządzeń drukujących w postaci danych zapisanych, za pomocą druku komputerowego. Taki komputerowy zapis pozwala nam drukować bezpośrednio dane materiały lub też wykorzystać dodatkowy nośnik danych co w tym przypadku będzie pośrednim sposobem na zmianę sposobu drukowania.

Offset mimo to wciąż jest, najpopularniejszym rodzajem druku co akurat nie dziwi, ponieważ mniejsze firmy drukarskie stosują dawne rozwiązania ze względu na brak modernizacji systemu pracy. Klasyczne drukarnie nadal istnieją, więc nie należy lekceważyć w żaden sposób tradycyjnego systemu druku. Pomimo modernizacji systemu druku należy pamiętać, że offset wciąż jest stosowany w przypadku dużych nakładów a forma cyfrowa, doskonale nadaje się do mniejszych publikacji. Tak więc każda drukarnia sama dobiera sobie rozwiązania, z których korzysta, liczy się efektowność.


Na swoją stronę firmową zaprasza drukarnia heldruk24.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czym cechują się dobre agencje reklamowe?

Czym cechują się dobre agencje reklamowe?


Autor: Roman Czarnacki


Na każdym rynku lokalnym - nawet w miastach powiatowych - działa wiele agencji reklamowych. Jeszcze większe nasycenie panuje w miastach wojewódzkich. Część firm oferuje również usługi online. Na co zatem zwracać uwagę, aby wybrać solidną firmę reklamową?


Podaż wcale nie ułatwia

Duża liczba agencji reklamowych działających na rynku wcale nie ułatwia zadania. Oglądając strony internetowe firm, możemy dowiedzieć się, że większość z nich współpracowała lub współpracuje z większymi i bardziej rozpoznawalnymi lokalnymi przedsiębiorstwami. I to może być główny klucz, którym powinniśmy się kierować, ponieważ głównym produktem firmy jest reklama, a dobra reklama musi być skuteczna i przynieść trwały zysk. Bogate portfolio to jedno, ale drugą stroną medalu jest to, jak firma podchodzi do małych lub nowych graczy na rynku. W jaki sposób próbuje doradzić, w jaki sposób patrzy na przyszłą markę, czy przedstawia narzędzia którymi się posługuje, czy w ogóle przeprowadza jakikolwiek audyt?

Skuteczność reklamy - cena i terminowość

W zasadzie każdy właściciel firmy patrzy na koszty, a gdyby mógł to w ogóle nie brałby pod uwagę konieczności zdecydowania się na reklamę. Firmy trudniące się organizowaniem kampanii i projektowaniem materiałów reklamowych doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego powinny oferować niezbyt wygórowane ceny. Większość firm decyduje się przede wszystkim na reklamę lokalną (radio, prasa), również w internecie poprzez reklamy Google lub pozycjonowanie. Drugą częścią oferty są wydruki materiałów reklamowych (wizytówki, foldery czy katalogi) - cena za te usługi powinna być adekwatna do jakości. A co najważniejsze usługa powinna być terminowo wykonana - jest to jeden z największym mankamentów firm działających w branży reklamowej.

Kadra pracownicza agencji reklamowych

Większość firm chroni swoich grafików przed klientami, z prostego względu - oni potrzebują spokoju. Aby dobrze wykonać projekt, należy się na nim skupić. Wszelkie uwagi zaś powinny być przekazywane przez handlowców czy doradców, jeśli firma otwiera furtkę do grafików, to lada moment "zwalą" mu się na głowę klienci, którzy zwykle mają masę uwag i wszystko chcą na teraz. Dbałość o higienę pracy grafików, dobrze świadczy o agencji.

Podsumowując - jak działa dobra agencja reklamowa?

Dobra agencja reklamowa posiada przede wszystkim kompleksową ofertę, doświadczoną i sprawą kadrę oraz własny park maszyn. Te wszystkie elementy składają się na terminowość zleceń oraz racjonalną cenę.


Skuteczna agencja reklamowa z Bydgoszczy - Unigraf.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Rodzaje grawerów na gadżetach firmowych

Rodzaje grawerów na gadżetach firmowych


Autor: Monika Dywijska


Umiejętność odróżnienia się od konkurencji jest jedną z kluczowe dla firm operujących w branżach o dużym nasyceniu. Jedną z popularnych metod na wyróżnienie się jest dobór odpowiedniego gadżetu firmowego.


Najczęściej znajdują się na nim loga, hasła, a także inne informacje takie jak: numery telefonów, lokalizacja czy adresy stron internetowych. Gdy dobierzemy już odpowiednią rzecz, która będzie reprezentować naszą firmę, kolejną decyzją jest wybranie odpowiedniej metody znakowania. Nadruki, hafty, tłoczenia – to tylko kilka z popularnych sposobów. Jeśli zależy nam na precyzji, trwałości i eleganckim wyglądzie jednym z najlepszych możliwych wyborów będzie wykonanie graweru.

Grawerowanie polega na usunięciu za pomocą wiązki laserowej cienkiej warstwy z przedmiotu. Urządzenie sterowane jest przez komputer, co zapewnia bardzo wysoką precyzję, nawet przy skomplikowanych wzorach. W przeciwieństwie do nadruków, grawer cechuje się dużo większą odpornością na ścieranie i wpływ zjawisk zewnętrznych takich jak temperatura czy wilgoć.

Możliwe jest uzyskanie bardzo drobnych wzorów, jak i wykonanie dużego znaku, nie większego jednak niż 432×726 milimetrów. Jedyne ograniczenie przy tej technice dotyczy koloru, który zależy głównie od materiału, z którego wykonany jest przedmiot i można modyfikować w niewielkim zakresie. Jeśli wymagane jest pogłębienie kontrastu między znakiem, a resztą przedmiotu, możliwe jest pokrycie go specjalną powłoką poprawiającą koloryt.

Obecnie używane są dwie techniki wykonywania grawerów: pierwsza z nich to znakowanie, czyli płytkie usunięcie kilku wierzchnich warstw materiału. Pozostawia ono wyraźnie widoczny, ale mało wyczuwalny pod palcem znak. Do jego wykonania potrzebny jest jedynie projekt graficzny 2D. Druga technika to klasyczny, głębszy grawer, który można zauważyć gołym okiem. Tego typu metoda wymaga z kolei przygotowania pliku 3D, który dokładnie uwzględni wymaganą głębokość znaku.

W grawerowaniu gadżetów firmowych wykorzystywane są dwa rodzaje laserów. Pierwszy z nich to maszyna typu CO2, która używana jest do wykonywania znaków na miękkich materiałach takich jak: drewno, skóra, szkło, guma czy tworzywa sztuczne. Z kolei do znakowania twardych przedmiotów wykonanych z metalu używany jest laser typu YAG, ze względu na większą moc.

Niezależnie od wykorzystanych materiałów i metod, grawer pozostaje jedną z najciekawszych propozycji dla osób, które poszukują gadżetu firmowego ozdobionego eleganckim i stylowym, ale zarazem trwałym znakiem.


Wrocławska firma EasyB2B zajmuje się grawerowaniem gadżetów reklamowych - sprawdź!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.