środa, 7 września 2016

Prosty sposób na reklamę MŚP

Prosty sposób na reklamę MŚP


Autor: Piotr Kruk


Małe i Średnie Przedsiębiorstwa mogą rozwijać się dzięki mądremu korzystaniu z tanich sposobów na reklamę. Jedna z prostszych metod promocji jest też przy okazji... ekologiczna.


Młode firmy często stoją przed naprawdę twardym orzechem do zgryzienia. Z jednej strony nie mają jeszcze regularnych, zasilających konto solidnymi sumami wpływów (zatem ich właściciele ograniczają wydatki), z drugiej ich marki nie są jeszcze znane, a żeby to zmienić muszą dotrzeć do konsumentów... co przecież kosztuje. W takich warunkach najlepiej jest działać mądrze, nie przesadzając z wydatkami i skupić się na prostych, pomysłowych działaniach dających zadowalający rachunek między ceną, jakością i skutecznością.

Reklama nowej działalności gospodarczej powinna być dobrze przemyślana – w końcu, jeśli na samym starcie podkopiemy swój wizerunek, to później próba zbudowania pozytywnego wrażenia będzie utrudniona. Dlatego należy pamiętać o odpowiedniej komunikacji wizualnej – warto zainwestować w ładne i estetyczne logo, zachowywać spójność materiałów reklamowych i zadbać o ich wysoki merytoryczny poziom. Spójność wizualna to stosowanie ustalonej kolorystyki, wzorów graficznych i schematów wizualnych. Samą formę i przekaz należy skroić pod grupę docelową.

Reklama radiowa czy telewizyjna dla raczkującej firmy nie jest dobrym rozwiązaniem. Jest kosztowna, a by odniosła jakikolwiek efekt musi być powtarzalna, aby zakotwiczyła się w pamięci konsumentów. Można oczywiście pomyśleć o prowadzeniu fanpage na Facebooku, ale o ile jest to bardzo tania forma promocji, to bez wydania pieniędzy ciężko będzie trafić do osób zainteresowanych naszymi usługami, a źle poprowadzony profil może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Niezłym wyborem wydają się niedoceniane ulotki i plakaty – przede wszystkim dzięki niskiemu kosztowi.

Nowoczesnym i ekologicznym gadżetem reklamowym mogą być ekologiczne torebki – mniej oklepane od długopisów, do tego bardziej zapadają w pamięć i przykuwają uwagę nie tylko obdarowanej osoby, ale też jej znajomych czy zwykłych przechodniów, którzy przecież będą zwracać uwagę na torbę i logo. Dodatkową wartością dodaną jest tutaj to, że inwestycja w takie torby pozwala czuć satysfakcję, że chronimy środowisko, a ekologiczne torby mogą przysporzyć nam sympatię wielu klientów. Oczywiście swoje materiały promocyjne warto urozmaicić za pomocą innych gadżetów, kart rabatowych i upustach w zamian za udostępnienie maila (na którego będziemy przesyłać newsletter).


Przy pisaniu artykułu pomógł Ecosac: producent toreb reklamowych

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Co-packing - sposób na wypromowanie firmy

Co-packing - sposób na wypromowanie firmy


Autor: Artelis - Artykuły Specjalne


Co-packing to inaczej przepakowywanie towarów z opakowań zbiorczych w opakowania jednostkowe. W co-pakingu można tworzyć zestawy złożone z kilku różnych produktów, np. zestawy upominkowe albo promocyjne.


Co-packing obejmuje również łączenie pojedynczych produktów, w tzw. multipaki oraz przygotowywanie takich pakietów do sprzedaży. Jak firma może zyskać na wykupieniu usługi co-packingu?

Czym właściwie jest co-packing?

Z usługi co-packingu korzystają coraz częściej agencje reklamowe, producenci i firmy handlowe. Firmy zajmujące się kontaktem z klientem powinny rozważyć współpracę z firmami zajmującymi się co-packingiem. Taką usługą zajmuje się m.in. firma Customeritum z Warszawy. Więcej na temat usługi co-packingu: http://customeritum.pl/o-nas/meritum-wiedzy/co-packing

Co-packing nazywany jest również konfekcjonowaniem. Nie jest to proste zajęcie, dlatego dobrze jest skorzystać z usług profesjonalistów. Zleceniodawcy decydując się na wynajęcie do tego celu zewnętrznej firmy nie muszą uczestniczyć w całym procesie przepakowywania, dzięki czemu oszczędzają czas i środki. Zleceniodawca wybiera produkty, przeznaczone do przepakowania, określa jak mają wyglądać poszczególne paczki, co ma się w nich znajdować i do jakiej grupy odbiorców powinny trafić.

Firma zajmująca się co-packingiem działając zgodnie z poleceniem zleceniodawcy przygotowuje produkty, kompletuje je, odpowiednio pakuje, często nawet jest odpowiedzialny za dystrybucję przygotowanych zestawów.

Dlaczego się opłaca?

Oczywistym jest, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Klient, który otrzymuje niestarannie zapakowaną przesyłkę, zastanowi się zanim drugi raz skorzysta z usług tej samej firmy. Solidne, trwałe i bezpieczne opakowanie dobrze świadczy o firmie. To samo dotyczy wszelkiej innej korespondencji. Klient, który otrzyma ładnie opakowany produkt wraz z próbkami innych, będzie zadowolony z usług i chętnie skorzysta z nich w przyszłości. Dla zleceniodawcy oddelegowanie pracy związanej z pakowaniem i przepakowywaniem jest korzystne również z innego powodu. Pozwala zaoszczędzić czas i miejsce. Produkty znajdujące się w paczkach są składowane w magazynach zewnętrznej firmy, dlatego nie ma problemu z ich przechowywaniem. Nie trzeba wynajmować dodatkowych powierzchni magazynowych. Można zdać się na profesjonalizm i doświadczenie firmy, z której usług korzystamy. Nierzadko również do odpowiedniego spakowania produktów potrzeba specjalnych maszyn, np. foliujących. Korzystając z firmy zewnętrznej unikamy kosztów związanych z zakupem maszyn i przeszkoleniem pracowników.

Podsumowując, usługi co-packingu są coraz częściej wybierane nie tylko przez producentów, ale również przez agencje reklamowe, które chcą dotrzeć do klientów poprzez zestawy promocyjne, upominkowe i inne. Odpowiednio zapakowany zestaw będzie świetną reklamą firmy i sprawi, że w oczach klienta uzyska ona miano profesjonalnej i godnej zaufania.


Artykuły na licencjach dostarcza Artelis.pl Zapoznaj się z naszą ofertą

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Gadżety na wakacje - jak zachęcić klienta-urlopowicza?

Gadżety na wakacje - jak zachęcić klienta-urlopowicza?


Autor: Monika Dywijska


Wakacje są doskonałym czasem na to, aby nieco zmodyfikować listę gadżetów, wręczanych klientom w podziękowaniu za skorzystanie z usług firmy. Dobrze jest na bok odłożyć standardowe długopisy, kalendarze czy notesy – gratisy powinny być jak najbardziej przydatne podczas urlopu.


Na co warto postawić, aby zadowolić klienta?

Parawan

Niezastąpiony podczas pobytu nad morzem. Dzięki parawanowi, Twoi klienci będą mogli w spokoju cieszyć się wypoczynkiem na plaży, bez obawy, że nadmierny wiatr albo przebiegające koło ręczników dzieci, będą sypały piachem na ciało i rzeczy. Z pewnością każdy doceni taki praktyczny podarunek.

Piłki plażowe

Piłki plażowe gwarantują doskonałą rozrywkę nie tylko dzieciom, ale również dorosłym, którzy będą mieli okazję podczas wypoczynku nad morzem czy rzeką zażyć trochę ruchu. Jest to niezwykle praktyczny gadżet – nie zajmie dużo miejsca w walizce, można więc bez problemu spakować go nawet w daleką podróż, kiedy skrupulatnie liczy się każdą zabieraną ze sobą rzecz. Klient z pewnością miło będzie wspominał Twoją firmę podczas zabawy i chętnie skorzysta z jej usług po raz kolejny.

Latawce

Ten prezent na pewno doceni każde dziecko. Puszczanie latawca zajmie je na długie godziny, podczas których dorośli będą mogli w spokoju odpocząć i porozmawiać. Kto wie – może dzięki temu zyskasz również nowych klientów?

Płaszcz przeciwdeszczowy

Wiadomo – pogoda na wakacjach nie zawsze rozpieszcza, warto więc zabrać ze sobą coś, co uchroni przed niespodziewanym deszczem. Płaszcz przeciwdeszczowy na pewno przyda się Twoim klientom i będzie im towarzyszył na wczasach, niezależnie, czy planują wypoczynek w górach, czy też nad morzem.

Ręcznik sportowy

Rzecz, którą każdy z nas zabiera na wakacje. Przyda się zarówno do rozłożenia na trawie czy piasku, jak i do wytarcia ciała po wyjściu z morza, rzeki czy basenu. Zapakowany w ładny pokrowiec będzie doskonałym gadżetem reklamowym dla wszystkich Twoich klientów.

Kubek termiczny

Jest doskonałym gadżetem reklamowym o każdej porze roku, ale na wakacje będzie szczególnie przydatny. Będzie można zabrać go ze sobą zarówno nad morze, jak i podczas wycieczki w góry – dzięki niemu Twoi klienci w każdej chwili będą mogli napić się ulubionej kawy czy herbaty.


Szukasz sposobów na promocję firmy na wakacjach? Sprawdź gadżety reklamowe od EasyB2B.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Parasole reklamowe z logo, czyli sposób na lokalną reklamę

Parasole reklamowe z logo, czyli sposób na lokalną reklamę


Autor: Krystian Filipowicz


Jeśli pragniemy odnieść sukces w biznesie, zmuszeni jesteśmy do prowadzenia działań marketingowych. Pamiętajmy też, że konkurencja nie śpi. Firmy prowadzą nieustanny wyścig, którego celem jest pozyskanie klienta. Istnieją setki sposobów na reklamę, niektóre z nich są skuteczne, a inne nie.


Czas podjąć rękawicę!

Każdy, kto kiedykolwiek miał do czynienia z biznesem, wie, że próba osiągnięcia przewagi nad konkurencją jest zadaniem niezwykle trudnym. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż wielkie koncerny na reklamę potrafią wydawać dziesiątki tysięcy złotych. Wydaje się, że w walce z gigantami małe firmy stoją na z góry przegranej pozycji. Możemy jednak prowadzić kampanię reklamową na ograniczonym obszarze, zdobywając w ten sposób klientów na rynku lokalnym. Jednakże musimy mieć dobry pomysł – wciskanie ulotek na siłę to nie najlepszy pomysł.

Parasole reklamowe z logo

parasole reklamowe z logoNa samym początku należy zadbać o to, aby nasza firma była rozpoznawalna. W tym celu możemy podjąć lokalną kampanie, której celem będzie zapoznanie potencjalnych klientów z naszym logiem. Jednym z pomysłów na podjęcie tego typu działań może być wykorzystanie przedmiotu codziennego użytku. Musimy jeszcze zdecydować się, na który z nich postawić. Dobrą ideą będzie wykorzystanie w tym celu parasolek. Bogactwo kształtów i kolorów tych akcesoriów sprawia, że możemy stworzyć naprawdę ciekawie prezentujący się design. Parasole reklamowe z logo naszej firmy powinny stać produktem bardzo estetycznym. W kampaniach reklamowych tego typu należy unikać przedmiotów kiepskiej jakości – nie chcemy przecież, aby ktoś kojarzył nasze usługi z tandetą.

Wszystko należy robić z głową

parasole reklamoweNawet najlepszy pomysł może nie wypalić, jeśli jego realizacja zostanie przeprowadzona w nieumiejętny sposób. Taktyka polegająca na wciskaniu na siłę parasoli reklamowych z naszym logo każdemu przechodniowi nie przyniesie dobrych rezultatów. Działania prowadzone bez planu skazane są na niepowodzenie. Wykorzystujmy więc tylko takie okazje, podczas których nasz gadżet reklamowy stanie się przydatnym przedmiotem. W przypadku parasolek będą to oczywiście dni deszczowe lub upalne. Ochrona przed słońcem lub opadami, którą zapewnimy, w zależności od wybranej strategii, naszym potencjalnym klientom czy ludziom przechodzącym niedaleko naszej siedziby, pozwoli skojarzyć im na skojarzenie naszej firmy z pozytywnymi emocjami.

Design oraz jakość

Te dwa elementy powinny być przy prowadzeniu kampanii reklamowych z wykorzystaniem parasoli brane pod uwagę w szczególności. Solidnej jakości produkt, który wyróżnia nienaganny design, może stać się przedmiotem pierwszego wyboru dla wielu użytkowników. Wyobraźmy sobie, że w każdy z deszczowych dni przez środek miasta będzie przechodził człowiek, który nad swoją głową niesie reklamę naszych usług. Taka sytuacja wydaje się wam niemożliwa? Spójrzcie na producentów odzieży. Ludzie płacą im za możliwość noszenia ogromnej reklamy na bluzie lub spodniach. Ponadto loga tych firm stały się elementami popkultury!


Wszystkie zdjęcia pochodzą ze strony www.parasole-reklamowe.biz.pl.

Pozdrawiam, Krystian Filipowicz.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak stworzyć dobrą reklamę?

Jak stworzyć dobrą reklamę?


Autor: Beata Pietruszka


Codziennie oglądamy reklamy - jedne dobre, inne złe. Ale jak zdefiniować "dobrą reklamę"? Jak powinna wyglądać i czy warto w nią zainwestować?


By stworzyć idealną reklamę musimy zrozumieć co to w ogóle jest reklama i jakie ma funkcje. Jak wiadomo reklama jest jednym z niezbędnych oraz najprostszych sposobów komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniem. To dzięki niej jesteśmy w stanie dotrzeć do określonej grupy potencjalnych klientów. Ma za zadnie przedstawić ofertę sprzedaży w sposób masowy, odpłatny i z jak najlepszej strony.

Znane korporacje nie bez powodu co miesiąc płacą ogromne kwoty za wyświetlenie ich parosekundowej reklamy na ogromnym ekranie w kinie przed seansem. To właśnie te parę cennych sekund sprawia że odbiorca jest w pełni pochłonięty naszą reklamą i przez tę chwilę skupiamy jego uwagę tylko na naszym produkcie.

Lecz powracając na ziemię wiemy że nie każdy może pozwolić sobie na reklamę w kinie. Jest wiele sposobów na skuteczną reklamę , od podstawowych ulotek, konkursy które bardzo zachęcają klienta do naszych produktów po nowość jaką jest tworzenie krótkich filmów promocyjnych zawierających w sobie wizerunek firmy. Musimy pamiętać by taka forma promocji była wykonane rzetelnie, ciekawie oraz estetycznie. Tak aby każdy potencjalny klient mógł ją dobrze kojarzyć z daną firmą.

Filmy te zawierają w sobie ujęcia z powietrza - przeważnie dzięki użyciu drona z kamerą lub mini helikoptera oraz ujęcia statyczne, z ziemi - dzięki naziemnym kamerom. Dopełnienie jakim są stabilizatory obrazu, slidery kamerowe bądź rejestratory dźwięku sprawiają że film jest istną sztuką od której ciężko oderwać wzrok a nasz produkt bądź firma jest wyeksponowana w należyty sposób. Pozwalając sobie na tę formę reklamy jesteśmy w stanie pokazać prawdziwą moc oraz wielkość naszej firmy, nie rezygnując z wysokiej jakości jaką zapewniają profesjonalne kamery. Jak wiadomo nic tak nie przykuwa uwagi jak "inna " forma reklamy niż dotychczasowa, dzięki niej możemy zainteresować nie tylko potencjalnych klientów ale i konkrecję w oczach której nasza firma stanie się wyjątkowa oraz bardziej profesjonalna.

Reklama stała się nieodłączną częścią naszego świata. Widzimy ją wszędzie i to dzięki niej kojarzymy dany produkt bądź firmę w ten lub inny sposób. Jeśli nie pójdziemy razem z nurtem marketingu i reklamy to zostaniemy w tyle. Dlatego powinniśmy zastanowić się czy może nie warto zainwestować w dobrą reklamę Waszej firmy?


Tworzymy unikalne filmy reklamowe / promocyjne / korporacyjne / wizerunkowe Skynetic - filmowanie z powietrza i ziemi

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.