poniedziałek, 4 stycznia 2016

Fotografia reklamowa

Fotografia reklamowa


Autor: ikeropoz


Jesteśmy ludźmi posiadającymi przeróżne zainteresowania oraz różne rodzaje hobby. Niektórzy z nas lubią spędzać czas aktywnie uprawiając sporty, czy to piłka nożna, czy to jazda na rowerze albo sport ekstremalny. Inni wolą bawić się w kolekcjonowanie lub gre na gitarze. Niektórzy zajmują się fotografią, to o niej będziemy dzisiaj pisać.


Fotografia to nie tylko hobby, wyróżnami też fotografią zawodową a w niej m.in. Fotografia dziecięca, fotografia przyrodnicza, fotografia artystyczna, ślubna i szczególną uwagę przyciąga fotografia reklamowa - Poznań, Kraków, Waraszawa i inne duże miasta gdzie biznes idzie pełną parą, powstają nowe fabryki i nowe przedsiębiorstwa to właśnie fotografia reklamowa odgrywa jedną z najważniejszych ról.

Ja pochodzę z stolicy Wielkopolski, gdzie Fotografia reklamowa to chleb powszedni. Fotografia tam jest widoczna na każdym kroku. Ogromne tablice reklamowe, plakaty, oklejane autobusy – to wszystko nie byłoby widoczne gdyby nie fotografowie. Zawodowo wykonuje zdjęcia pod reklamy i muszę przyznać, że zawód ten nie należy do najłatwiejszych. Jest to jedna z najbardziej skomplikowanych dziedzin fotografofania. Wymaga od fotografa kooperacji z innymi osobami tj. stylista czy scenograf.. Każde z wykonanych zdjęć nie może być grosze niż wymagane standardy. Nie tylko klient musi być zadowolony, lecz fotografia musi trafiać do szerokiego grona odbiorców jakim są widzowie – potencjalni klienci klienta. Żeby wykonać zdjęcie reklamowe nie wymaga się tylko lustrzanki. Używam ogromnej ilości sprzętu tj. oświetlenie, greenscrenny i inne tła. W przypadku fotografii reklamowej trzeba być konkurencyjnym na rynku, posiadać bardzo elastyczny wymiar pracy i być mobilnym. Niektóre zdjęcia wykonywane mogą być po ciemku, inne w tresie, jeszcze inne w deszczu lub śniegu.

Będąc fotografem reklamowym zwiedziłem juz wiele interesujących miejsc – od Polskich Gór aż do Grecji i Paryż.

Przykładowe zdjęcia reklamowe:

1-150x150

2-300x168

3-300x199

Jak widać na powyższych obrazkach, zdjęcia wykonane muszą być z pełną fantazją, kreatywnością i w różnych miejsach. W barze, Londynie, lub po prostu w studio reklamowym. Jest to zawód którym na pewno zainteresuje się duża liczba młodych fotografów, gdyż na rynku powstaje coraz więcej firm a reklama rozwija się w błyskawicznym tempie.


// Fotografia reklamowa Poznań

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Promuj się na słodko, czyli o słodyczach reklamowych

Promuj się na słodko, czyli o słodyczach reklamowych


Autor: Tomasz Zieracki


Cukierki, miętusy czy czekoladki – kto z nas nie przepada za słodkościami? Apetyt na nie można również sprytnie wykorzystać, o czym świadczy rosnąca popularność słodyczy reklamowych.


Podarowanie słodkości jest zawsze miłym gestem, dlatego firmy zamawiają teraz słodycze reklamowe w coraz większych ilościach. Dzięki nim mogą promować się praktycznie wszędzie – na imprezach, na przykład na targach czy podczas akcji marketingowych na ulicach miast, słodycze mogą być udostępnione w siedzibie firmy czy dołączane do zakupów w sklepie.

Personalizacja słodyczy

Do dyspozycji ma się pełną gamę różnorodnych słodyczy doskonałych do wspomagania promocji firmy. Aby mogły one zadziałać skutecznie, warto zadbać o efektowną personalizację, aby od razu było wiadomo, kto podarował słodki upominek. O projekt dbają na ogół firmy, które zajmują się sprzedażą tego rodzaju produktów.

Nadrukowanie logo na opakowaniu to najpopularniejsza technika promocji w przypadku słodyczy reklamowych. Logo od razu przyciąga wzrok i jest zapamiętywane przez konsumenta. Również, gdy opakowanie pozwala na nadruk większych grafik, można umieścić na nich związane z firmą motywy. Opakowanie powinno również odpowiadać kolorystyce firmy, żeby stworzyć w ten sposób spójny przekaz.

Jakie słodycze reklamowe wybrać?

Asortyment słodkości jest naprawdę ogromny, dlatego jest w czym przebierać. Oczywiście, warto dopasować ich postać do swojej firmy – w butiku z bielizną doskonale sprawdzą się czekoladki w rożnych smakach, z kolei w salonie motoryzacyjnym pastylki miętowe w dekoracyjnych puszkach. Upominki dla dzieci mogą mieć postać żelek, lizaków czy czekoladowych monet.

Gdy poszukuje się czegoś bardziej luksusowego dla swoich klientów i kontrahentów, można zdecydować się na zakup bombonierek z wyśmienitymi pralinami. Te z nadrukowanym logo na opakowaniu będą przypominały o darczyńcy.

W okresie świąt Bożego Narodzenia oraz Wielkanocy warto z kolei zdecydować się na słodycze sezonowe. Renifery, mikołaje czy kurczaczki i zajączki z czekolady biją wtedy rekordy popularności.

Zatem słodycze reklamowe to naprawdę bardzo dobry sposób na zainteresowanie klientów i jednocześnie budowanie wizerunku firmy. Słodkie upominki zawsze są mile widziane i wzbudzają pozytywne skojarzenia z marką.


Firma slodkieupominki.pl pomogła przy tworzeniu tego artykułu.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Masz promocję świąteczną? Poinformuj o tym klienta

Masz promocję świąteczną? Poinformuj o tym klienta


Autor: Marcelina Walijska


Gorący okres przedświąteczny dotyka każdego, zarówno konsumentów gorączkowo szukających najlepszych promocji i okazji cenowych, jak i przedsiębiorców oraz właścicieli sklepów, którzy prześcigają się w tym, aby stworzyć najbardziej konkurencyjną ofertę świąteczną.


No właśnie, ale czy samo przygotowanie promocji wystarczy? Skąd klient ma wiedzieć, że Twoja oferta jest tą najlepszą? Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na to, co zrobić, aby Twoja promocja świąteczna zwróciła uwagę potencjalnych klientów.

Po pierwsze: wybierz odpowiednią grupę docelową

Pamiętaj, że dla większości osób największym świątecznym wyzwaniem jest zakup prezentów. Twoja oferta powinna zatem być tak skonstruowana, aby była atrakcyjna dla tych, którzy szukają właśnie prezentów. Przykładowo, jeśli sprzedajesz akcesoria dla biegaczy, przygotuj promocję, którą skierujesz do osób mających w rodzinie biegacza, a nie do samego biegacza. Oferta powinna zatem wskazywać, że jest to doskonały prezent dla wysportowanego taty, brata, dla przyjaciółki przygotowującej się do maratonu itp. Pomóż potencjalnemu klientowi znaleźć najlepszy i tym samym trafiony prezent.

Po drugie: ogłaszaj swoją promocję

Jeśli prowadzisz sprzedaż stacjonarną, Twoja oferta świąteczna powinna być już dostępna od połowy listopada. Wcześniej możesz również informować klientów, że już niedługo będą mogli skorzystać z nowej promocji.

Przygotuj odpowiednie materiały reklamowe. Mogą to być ulotki, plakaty czy świąteczna aranżacja witryny sklepowej, w której wyeksponujesz promocyjne produkty. Ciekawym pomysłem będzie też zamówienie świątecznych potykaczy z miejscem na ulotki, które wystawić przed wejściem do sklepu.

Dodatkowo warto zagospodarować również szybę sklepową. W tym celu najlepiej jest zamówić specjalne naklejki reklamowe, które tak samo prosto się nakleja, jak i później odkleja z szyby.

Po trzecie: promuj online

Internet to doskonałe narzędzie do dystrybucji informacji. Jeśli posiadasz firmowy fanpejdż na Facebooku czy Google Plus, koniecznie wykorzystaj go, aby poinformować fanów o promocji. Przygotuj kilka postów skierowanych do różnych grup odbiorców i publikuj kilka razy w tygodniu informacje o promocjach. Warto również pomyśleć o zorganizowaniu konkursu na fanpejdżu, dzięki któremu zwiększysz zainteresowanie i trafisz do większego grona odbiorców.

Za pomocą kilku prostych kroków Twoja świąteczna promocja może zyskać zainteresownaie szerokiej rzeszy potencjalnych klientów i tym samym stać się dla nich bardziej atrakcyjną niż oferta konkurencji.


Vizer - skuteczna reklama we Wrocławiu

Naszym klientom oferujemy profesjonalne oklejanie witryn. Sprawdź naszą ofertę.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Nie daj się zwieść świątecznym promocjom

Nie daj się zwieść świątecznym promocjom


Autor: Joanna Izik


Jak co roku przed Bożym Narodzeniem klienci ze wszystkich stron bombardowani są atrakcyjnymi ofertami, obniżkami, rabatami, okazjami, które mają za zadanie „umilić im święta”.


Jednak często oferty te są tylko marketingowym zabiegiem, który ma wywołać w potencjalnym kliencie nieodpartą chęć nabycia danego produktu. Jak zatem przeżyć ten gorący zakupowo okres i nie dać się zwieść fałszywym promocjom?

Planuj zakupy z wyprzedzeniem

Kupowanie prezentów na ostatnią chwilę to domena wielu z nas. Niestety takie podejście zazwyczaj kończy się albo nietrafionym podarunkiem albo...przepłaconym. Pamiętajmy zatem, aby nie odkładać zakupu prezentów na Wigilię. Wówczas trudno nam będzie kupić atrakcyjny prezent w przystępnej cenie.

Warto zaplanować zakupy na kilka tygodni wcześniej. Stwórzmy listę obdarowanych, dopiszmy do każdej osoby kilka propozycji prezentów. Następnie sprawdźmy aktualne ceny w kilku sklepach, aby upewnić się, czy faktycznie są one do siebie zbliżone.

Warto również sprawdzić oferty sklepów internetowych, gdzie z reguły ceny są niższe. Kupując z co najmniej 3 tygodniowym wyprzedzeniem nie musimy się obawiać, iż nasza przesyłka nie dotrze do nas na czas.

Pułapka ofert „3 w cenie 1”

Częstym zabiegiem marketingowym jest oferowanie trzech produktów w cenie jednego, dzięki czemu klient może zaoszczędzić. Czy tak jest w rzeczywistości? Nie zawsze... Otóż warto wiedzieć, iż zazwyczaj w tego typu „promocjach” kupujemy po prostu produkty w mniejszym opakowaniu.

Warto zatem sprawdzić pojemność czy wagę danego artykułu, gdyż może się okazać, że na danej promocji wcale nie zaoszczędzimy, a może nawet dopłacimy.

Nie ulegaj emocjom

Reklamy świąteczne mają to do siebie, że mają mocno oddziaływać na nasze emocje, wywołując potrzebę zakupu danego produktu „tu i teraz”. Pamiętajmy o tym, aby zachować rozsądek i na spokojnie przeanalizować każdy zakup.

W przeciwnym razie może się okazać, że nasz świąteczny budżet został mocno nadwerężony, a pod choinką znajdzie się cała masa nieplanowanych prezentów...

Pamiętając o powyższych wskazówkach nie ulegniemy marketingowym sztuczkom, a nasze święta będą pełne rodzinnej, ciepłej atmosfery.


Vizer - agencja reklamowa Wrocław

Oferujemy oryginalne litery przestrzenne dla sklepów, firm i innych instytucji.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Witryna sklepowa, która przyciąga

Witryna sklepowa, która przyciąga


Autor: Joanna Izik


W erze nowoczesnych technologii i wiodącej roli marketingu internetowego wiele osób zapomina o tym, że dla niektórych branż promocja tzw. offline nadal jest jednym z najskuteczniejszych elementów działań reklamowych. Jak zatem wykorzystać przestrzeń zewnętrzną do promocji i przyciągnąć klientów do swojego sklepu?


Wystawa

Nie chodzi tu oczywiście o wystawę w galerii sztuki, ale o wykorzystanie witryny sklepowej do ekspozycji. Jeśli nasz sklep dysponuje dużą, przeszkloną powierzchnią okienną, możemy ją doskonale wykorzystać, aby stworzyć ciekawą aranżację, która przyciągnie wzrok przechodniów.

Może to być kompozycja z wykorzystaniem naszych produktów lub coś, co wywołuje pozytywne skojarzenia z marką, odnosi się do aktualnych trendów lub sezonu. Liczy się przy tym nie tylko pomysłowość, ale również dobra znajomość naszej grupy docelowej.

Logo firmy

To bardzo ważny element wizerunkowy, ale również narzędzie, za pomocą którego możemy dotrzeć do potencjalnych klientów. Im marka jest bardziej rozpoznawalna, tym większy efekt uzyskamy poprzez prezentację logo. Jeśli jednak firma jest nowa lub jej logo nie jest jeszcze zbyt popularne, można wykorzystać różne techniki jego ekspozycji, aby zostało ono łatwiej i szybciej zauważone. Najprostszym sposobem będzie zatem zastosowanie kasetonów świetlnych z logo, dzięki czemu będzie ono wyraźnie widoczne nawet po zmroku.

Inne rozwiązanie, które można zastosować w przypadku logo, a w szczególności logotypu, to litery przestrzenne. Jest to nic innego jak napis 3D, który doskonale prezentuje się zarówno na zewnątrz sklepu, jak i wewnątrz. Jego zaletą jest na pewno estetyczny wygląd oraz fakt, iż w pewnością w takiej trójwymiarowej formie nasz napis wyróżni się pośród konkurencji.

Oklejenie witryny

Naklejki na witrynę mogą być świetnym sposobem na przyciągnięcie uwagi przechodniów. Za ich pomocą możemy nie tylko zaprezentować swoją konkurencyjną ofertę oraz wzmocnić wizerunek firmy, ale również wywołać efekt zaskoczenia. Wszystko zależy od tego, jaki będziemy mieć pomysł oraz jak dobrze dopasujemy go do profilu naszego potencjalnego klienta. Możemy okleić witrynę częściowo, na przykład umieszczając tylko napis lub element graficzny, ale bardzo często właściciele witryn decydują się na wydruki wielkoformatowe, na których możliwe jest zaprezentowanie większej, wielokolorowej grafiki.

Wizja i fonia

Wśród sposobów na przyciągnięcie uwagi przechodniów z pewnością nie może zabraknąć wykorzystania multimediów. Może to być ekran LCD umieszczony za szybą, na którym można obejrzeć materiał video (np. reklamę, wizualizację itp.). Zmieniający się obraz pośród innych, statycznych elementów witryny z pewnością zwróci uwagę osób przechodzących obok.

Można również wykorzystać dźwięk, który będzie słyszalny tuż przy oraz w niewielkiej odległości od naszego sklepu. Jeśli decydujemy się na puszczanie muzyki to musi ona być ściśle dobrana do danej grupy docelowej. Możemy również posłużyć się innym, nie do końca sprecyzowanym dźwiękiem, który zaintryguje innych i tym samym zachęci do wejścia do środka.

Jak widać sposobów na wyróżnienie naszego sklepu jest bardzo wiele.Im bardziej puścimy nasze wodze fantazji, tym lepszy efekt uzyskamy.


Agencja Reklamowa we Wrocławiu

Zobacz, jak tworzymy litery przestrzenne dla naszych klientów:http://www.vizer.pl/oferta/litery-przestrzenne/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.