poniedziałek, 4 stycznia 2016

Strona internetowa – podstawy

Strona internetowa – podstawy


Autor: Aga_Ta


Internet jest obecnie najpopularniejszym medium wykorzystywanym w promocji polskich firm, a strona internetowa to podstawa komunikacji z klientami. Służy ona nie tylko prezentacji oferty, ale i dostarcza informacji o firmie i branży, w której funkcjonuje. O czym warto pamiętać podczas tworzenia i prowadzenia strony internetowej? Poniżej kilka rad.


  • Cel – przed rozpoczęciem tworzenia strony internetowej określ cel jej istnienia. Celem może być na przykład prezentacja firmy i jej oferty, a w przypadku sklepów internetowych – sprzedaż produktów lub usług. Pamiętaj, aby spisać realne cele, które firma chce zrealizować, i do tego dążyć – podaj wartość mierzalną, np. sprzedaż 10 laptopów w ciągu 2 miesięcy.
  • Narzędzia – jakich metod użyjesz, aby dotrzeć z informacją o swoim produkcie/usłudze? Zapoznaj się z dostępnymi możliwościami i dopasuj odpowiednie narzędzie do promocji swojego biznesu. Zastanów się, czy będziesz pozyskiwał klientów przez media społecznościowe typu Twitter i Facebook, czy może skupisz się na e-mail marketingu. A może to i to? Za pomocą narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, sprawdzaj, czy Twoje działania są skuteczne, a jeżeli nie przynoszą pożądanych wyników – zastanów się nad spróbowaniem czegoś innego.
  • Treści na stronie internetowej – pamiętaj, że powinny one dostarczać odpowiedzi na wszelkie pytania, jakie mogą pojawić się w głowie potencjalnych klientów. Ważne jest również, aby przedstawić swoją ofertę w taki sposób, który wyróżni ją na tle konkurencji i pokaże korzyści, jakie daje skorzystanie z niej. W zakładce „O firmie” pokaż firmy lub marki, z którymi współpracowałeś, załącz referencje i stale je aktualizuj.
  • Pozycjonowanie i optymalizacja – to sposób na zwiększenie widoczności Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych. Należy pamiętać, że większość internautów zwraca uwagę jedynie na pierwszą stronę wyników wyszukiwania, więc strony internetowe, które znajdują się na dalszych pozycjach, mają małe szanse, aby zostały odwiedzone przez użytkowników.
  • Grafika – szata graficzna każdej strony internetowej powinna współgrać z jej kolorami firmowymi i materiałami reklamowymi. Umożliwi to jej łatwiejsze zapamiętanie i zakodowanie jej istnienia w świadomości konsumentów. Ważne jest, aby grafika pasowała do branży, w której działa firma – inaczej bowiem będzie wyglądać strona oferująca zabawki dla dzieci, a inaczej zajmująca się sprzedażą narzędzi i materiałów budowlanych.
  • Kontakt – to podstawowa zakładka, która powinna znaleźć się na każdej stronie internetowej. Powinny się na niej znaleźć informacje teleadresowe i e-mailowe. Warto również dodać mapkę Google, która szczegółowo pokaże, gdzie dokładnie znajduje się firma, dzięki czemu łatwiej będzie można do niej trafić. Należy pamiętać, aby na bieżąco odpowiadać na wszystkie nadesłane maile oraz telefony i być w stałym kontakcie z interesantami firmy.

Podsumowując – atrakcyjna strona internetowa to połowa sukcesu, druga połowa to posiadanie dobrej oferty i dążenie, aby była ona widoczna pośród milionów innych stron w internecie.


Więcej na temat potrzeby posiadania strony internetowej w działalności firmy można przeczytać na blogu agencji reklamowej Assist Media.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Masowa szansa

Masowa szansa


Autor: Krzysztof Krzeczowski


Koncerty, zawody sportowe czy też różnego rodzaju pikniki rodzinne, firmowe, festyny miejskie są niewątpliwie okazją nie tylko ku temu, aby dobrze się pobawić, ale jednocześnie są również pewną szansą dla wielu przedsiębiorstw, aby pozyskać nowych klientów oraz by zwrócić na siebie uwagę.


Oczywiście wiąże się to z pewnymi kosztami, ale dzisiaj takie koszty należy brać pod uwagę jeśli dana firma chce oczywiście być rozwojową i powiększać grono swoich klientów. Jeśli mówimy o imprezach lokalnych jakimi są przykładowo festyny wiejskie, to oczywiście wskazane jest, aby to właśnie na nich były i prezentowały się obecne lokalne firmy. Wszakże to głównie lokalni odbiorcy są ich klientami. Jeśli jednak mamy do czynienia ze znacznie większymi imprezami masowymi jak koncerty, festiwale czy też duże zawody sportowe, to zasadniczo jest to szansa dla większych firm, które mogą zaprezentować się i przypomnieć szerszej publiczności. Jest to zasadniczo transakcja wiązana, gdyż obecność wielkich firm na różnych imprezach masowych wiąże się z tym, że stają się oni sponsorami tychże imprez.

Reklama i jej skuteczność

W naszej rzeczywistości wszelkiego typu imprezy jak koncerty i festiwale nie miałyby racji bytu i prawdopodobnie nie doszłyby do skutku, gdyby nie było wyraźnej pomocy ze strony sponsorów. Dla tych ostatnich jednak taka impreza i sponsorowanie jej to bynajmniej nie jest gest dobroci, ale okazja ku temu, aby móc się zareklamować. Przy tej okazji zazwyczaj duże podmioty nie tylko umieszczają w miejscu odbywania się imprezy masowej jakiś baner reklamowy, ale jednocześnie też inwestują w różnego typu gadżety reklamowe.

Kubki reklamowe, kapelusze, peleryny, odzież reklamowa, długopisy, chusty, jak i wiele innych drobnych gadżetów jest rozdawanych uczestnikom takiej imprezy, przez co oczywiście dany podmiot staje się lepiej postrzegany przez określoną grupę potencjalnych klientów i buduje wokół siebie bardzo pozytywną atmosferę. Ktoś mógłby w tym miejscu zapytać o taki element jak koszt tych wszystkich gadżetów reklamowych. Owszem, z pewnością jest to pewien wydatek, ale tak naprawdę masowo zamówione nadruki na odzież, wykonanie napisów na kubkach czy też na innych elementach nie jest wydatkiem przerastającym możliwości dużej firmy i zasadniczo jest to wszystko wliczone w budżet reklamowy. Na pewno warto zainwestować w reklamę, ponieważ przyniesie nam ona szereg korzyści oraz zwróci uwagę potencjalnego klienta.


Najtańsze gadżety reklamowe Anger

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Impreza obowiązkowa

Impreza obowiązkowa


Autor: Krzysztof Krzeczowski


Każda licząca się w danej branży firma nie może sobie pozwolić na to, aby opuścić taką imprezę, jaką są branżowe targi. Brak obecności na takiej imprezie wiąże się z utratą szans na pozyskanie nowych klientów, nie zaznaczenie swojej obecności na rynku, a więc możemy mówić o bardzo realnych stratach.


Udział w targach oczywiście związany jest z pewnymi wydatkami, które są konieczne do poniesienia, ale z drugiej strony trzeba podkreślić, że mówimy w tym miejscu o formie reklamy swojej działalności i zaznaczenia swojej obecności na rynku.

Bardzo istotnym elementem, który wiąże się z udziałem w targach branżowych jest oczywiście właściwa ekspozycja i prezentacja. To jeden z tych czynników, które mogą mieć decydujący, a przynajmniej bardzo znaczący wpływ na odniesienie sukcesu na tych targach lub jego brak. Jednocześnie oprócz takich elementów jak właściwa ekspozycja oraz prezentacja danej firmy, istotnym elementem są również gadżety reklamowe, upominki i gratisy dla odwiedzających.

Specjalne upominki, które jednocześnie są też gadżetami reklamowymi są bardzo ważnym elementem nie tylko do osób odwiedzających wystawy targowe, ale także w odniesieniu do firm i wystawców konkurencyjnych. Wzajemne uprzejmości na tego typu imprezach są jak najbardziej mile widziane. Spośród wszystkich gadżetów reklamowych najczęściej możemy oczywiście spotkać się z cukierkami reklamowymi, które spełniają jak najbardziej swoją rolę i jednocześnie też nie generują zbyt wielkich kosztów.

Aspekt reklamowy ma istotne znaczenie

Na aspekt ekonomiczny przy wyborze tychże gadżetów reklamowych także trzeba zwrócić dosyć dużą uwagę. Nie chodzi wszakże o to, aby dawać klientom i konkurencji bardzo drogich prezentów, ale coś, dzięki czemu zaznaczymy swoją obecność i co pozwoli nam się odpowiednio zareklamować. Jak najbardziej w takiej sytuacji mogą to być kubki reklamowe, długopisy z nazwą naszej firmy, chusty lub inne tego typu produkty.

Możemy również przygotować prezenty specjalne dla wyjątkowych klientów i gości targowych. Między innymi może to być jakaś odzież reklamowa, zaproszenie na zwiedzanie firmy, itp. Nadruki na odzież powinny uwydatniać nazwę naszej firmy, produktu, z którym chcemy dotrzeć do klientów i sprawić byśmy jednoznacznie mogli się danemu klientowi kojarzyć. Najważniejsze jest jednak to, abyśmy w tych targach wzięli udział. Możemy cieszyć się dzięki temu ze wspaniałej reklamy, dzięki której na pewno osiągniemy sukces w świecie biznesu. Co więcej z taką reklamą na pewno pokonamy konkurencję.


Gadźety reklamowe Anger

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Budżet reklamowy

Budżet reklamowy


Autor: Krzysztof Krzeczowski


Reklama jest podstawą działania na współczesnym rynku. Bez wątpienia to właśnie reklama w ciągu ostatnich latach stała się jednym z tych elementów, które decydują o powodzeniu danej firmy na rynku. Skuteczny i prężnie działający dział reklamowy to z pewnością jest jej ogromny skarb i ogromny kapitał na przyszłość.


Właściwie skonstruowana reklama i właściwie przeprowadzona kampania reklamowa z pewnością jest czynnikiem wpływającym na powodzenie, na wielkość sprzedaży i tym samym jest to klucz to odniesienia sukcesu. Aby jednak mówić o skutecznej reklamie, nie wystarczy mieć dobrego zespołu w dziale reklamowym, ale potrzebny jest również odpowiedni budżet. Bez tego elementu trudno jest mówić o dobrej i przede wszystkim o skutecznej reklamie.

Oczywiście budżet reklamowy powinien uwzględniać takie kwestie jak rynek, na którym działamy, jego wielkość oraz charakterystykę potencjalnego klienta. Jak najbardziej również należy brać pod uwagę spodziewane zyski. Tenże budżet z pewnością powinien być znacznie większy, jeśli mówimy o kampanii reklamowej prowadzonej na skalę całego kraju lub nawet na skalę międzynarodową.

Większy budżet reklamowy – większe możliwości dla firmy

Jeśli działamy na rynku lokalnym, to zasadniczo nie ma potrzeby, aby nasz budżet reklamowy był bardzo duży. Wielkość tego budżetu jest ponadto uzależniona od takiego elementu jak ilość kanałów dystrybucji reklamy, jakie zakładamy. Jeśli mówimy o reklamie i budżecie na nią przeznaczanej, to zazwyczaj myślimy o takich formach reklamy jak telewizyjna, prasowa, radiowa czy też internetowa. Jednakże w tym miejscu należy również zwrócić uwagę na nieco inną formę reklamy, która jest niemniej ważna i na którą również należy przeznaczyć odpowiednie środki w naszym budżecie reklamowym. Tutaj chodzi o takie elementy jak odzież reklamowa oraz wszelkie inne gadżety reklamowe jak długopisy, kubki reklamowe, słodycze reklamowe czy też inne. To również jest bardzo ważny element, który buduje jakość marki naszego produktu. Trzeba w tym miejscu podkreślić, że takie elementy jak nadruki na odzież, wykonanie kubka z odpowiednim napisem to bynajmniej nie jest duży koszt, tym bardziej wówczas, jeśli mówimy o skali masowej.

Budżet reklamowy naszej firmy powinien być bardzo dobrze przemyślany i zaplanowany, gdyż to właśnie reklama może decydować o naszym rynkowym sukcesie. Dzięki niemu mamy szansę wypromować swoją działalność i to na bardzo dużą i szeroką skalę, której na pewno pozazdrości nam konkurencja.


Gadżety, upominki reklamowe Anger

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zależne od reklamy

Zależne od reklamy


Autor: Krzysztof Krzeczowski


Być może nikt z nas na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia nie zdawał sobie sprawy z tego, jak wielkiego znaczenia w stosunkowo niedługim czasie nabierze pojęcie reklamy, bowiem dzisiaj bez tego elementu trudno sobie wyobrazić skuteczne działanie na jakimkolwiek rynku.


Nieważne czy mówimy o rynku lokalnym, krajowym, o bardzo wąskiej niszy rynkowej, czy też o rynku międzynarodowym, znaczenie reklamy jest ogromne i bez odpowiedniej kampanii reklamowej nasz produkt lub usługa przez nas świadczona może się spotkać z głuchą ciszą ze strony odbiorców lub też zainteresowanie tymże produktem/usługą będzie znikome. Reklamę można prowadzić oczywiście w bardzo różny sposób. Bardzo ważne jest to, aby tym elementem działalności danej firmy zajęły się osoby mające pojęcie na ten temat, gdyż nie każda reklama może odnieść ten sam skutek.

Ważny jest sukces

Bardzo ważnymi elementami jest określenie celów, jakie dane przedsiębiorstwo chce osiągnąć, określenie docelowego rynku oraz jego wielkości, a następnie można przejść również do określenia kanałów dystrybucji reklamy. To bardzo ważne czy będziemy prowadzili kampanię reklamową w telewizji ogólnokrajowej, w lokalnych mediach, a może w głównej mierze w internecie, czy też za pomocą ulicznych billboardów. Od wszelkich podjętych decyzji zależy w tym miejscu skuteczność reklamy, a ta oczywiście weryfikowana jest zainteresowaniem ze strony rynku i jednocześnie też wielkością sprzedaży.

Poza takimi kwestiami jak ukazywanie pozytywnych stron naszego produktu w mediach czy też w jakichkolwiek innych środkach przekazu reklamowego, istotnym elementem w strategii sprzedaży produktu bądź też usługi, są różne gadżety rozdawana lub sprzedawane w ramach różnych akcji prowadzonych przez dane przedsiębiorstwo.

Mogłoby się wydawać, że takie elementy jak odzież reklamowa, słodycze z nazwą danej firmy lub też kubki reklamowe i inne tego typu elementy to pewien dodatek, aczkolwiek w rzeczywistości trzeba podkreślić, że jest to bardzo ważny element w strategii reklamowej przedsiębiorstwa, na który również należy położyć nacisk. Takie elementy jak różne prezenty, gratisy mają bardzo duże znaczenie dla klienta i budują dodatkowy element zaufania pomiędzy określoną firmą i rynkiem. Wszelkie nadruki na odzież, jakość kubków i innych elementów powinna być jak najwyższa, gdyż klient na to zwraca uwagę. To właśnie od tych elementów reklamowych, w dużym stopniu zależy sukces, jaki przedsiębiorstwo osiągnie na rynku. Dzięki temu nasza firma będzie cieszyć się popularnością.


Upominki reklamowe Anger

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.