czwartek, 15 października 2015

Tworzenie postaci w reklamie

Tworzenie postaci w reklamie


Autor: Ksandi


Jeżeli jeszcze nie wiesz, dlaczego niektóre firmy oprócz swojego logo dodatkowo decydują się na promowanie stworzonej na rzecz kampanii postaci, to koniecznie powinieneś przeczytać to do końca.


Choć może podświadomie zdajesz sobie sprawę z kilku oczywistych faktów, to pozwól, że rozwiniemy 3 najważniejsze powody, dla których istnienie postaci jest ciekawą alternatywą dla zwykłych ofert sprzedażowych:

1. postać jest znacznie lepiej kojarzona,

2. postać jest w stanie skumulować więcej emocji,

3. postać można przedstawiać w wielu wariantach.

RekinPowołując się na pierwszy punkt, zauważ, że firmy, które zdecydowały się na wykreowanie postaci, starały się od samego początku wybrać taką, którą każdy może spokojnie porównać z czymś, co jest mu znajome. Właśnie w taki oto sposób tworzy się pierwszy komunikat, który jest ściśle związany z tym co już znamy, a tym co dopiero będzie nam dostarczone poprzez bohatera.

To, czy rola postaci ograniczy się tylko szczerzenia zębów, czy będzie naszym towarzyszem, tłumaczącym różnice w produktach ze sklepowych półek, zapewne będzie zależeć od specyfiki danego produktu lub usługi.

Znane czy abstrakcja?

A co jeśli bohaterem jest forma zupełnie abstrakcyjna? Dobre pytanie. W takim momencie, w pierwszym kontakcie oceniamy jej zachowanie, ruch, to, co ma do powiedzenia oraz to, co reklamuje. Co ciekawe, na proces „polubienia” nowej postaci ma znaczny wpływ atrakcyjność oferty, którą reklamuje oraz marka, którą reprezentuje.

Lion

Zupełnie inaczej sprawy się mają w przypadku postaci dobrze kojarzonej przez społeczeństwo. Tutaj posłużę się bardzo znanym przykładem. W przypadku reklamy znanego batona Lion jego charakter wprost nawiązuje do naszych ukrytych zwierzęcych pragnień, które wychodzą na światło dzienne, kiedy jesteśmy głodni. Proszę zauważyć, że emitowana w telewizji reklama również swoim przekazem daje jasno do zrozumienia: sięgnij w przypadku nagłego głodu.

Kontynuując poprzedni wątek, a tym samym rozwijając drugi punkt traktujący o emocjach, warto zwrócić uwagę na fakt, że granie na emocjach jest podstawowym i najważniejszym czynnikiem dobrej oferty sprzedażowej. Postać nacechowana odpowiednimi wartościami przekazuje więcej informacji o tym, co reklamuje, niż niejednokrotnie kilka obszernych zdań. Nawet najciekawiej napisane teksty nie zostaną tak dalece pozytywnie odebrane, jak w sytuacji, kiedy robi to bohater obdarzony sympatią.

Pokaż, że żyje – wciągnij w historię

Trzeci punkt traktuje o możliwości przedstawiania postaci w różnych sytuacjach. Jak się okazuje, jest to bardzo pomocne narzędzie na drodze realizowania celów biznesowych. Dlaczego?

To proste. Zaprezentowanie postaci w różnych sytuacjach nie wpływa negatywnie na postrzeganie jej przez odbiorcę. Istotne jednak jest to, że muszą zostać zachowane wytyczne dotyczące kolorystyki, logo firmowego oraz przekazu, który cała reklama ma za sobą nieść.

Tutaj przykładem mogą być 3 główne postacie występujące w serii reklam gum do żucia Orbit. Piosenka „Hello my friend..” i zabawni animowani trzej bohaterowie zyskali w krótkim czasie sympatię setek tysięcy ludzi na całym świecie. Na tym przykładzie można śmiało mówić o dużym rynkowym sukcesie, aż naprawdę warto oczekiwać na kontynuację ich zabawnych perypetii.

Prawa autorskie: Zamieszczone tutaj nazwy i znaki firmowe są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli. Zostały tutaj przedstawione jedynie celem przykładu.


Zaskakujące logo firmowe to coś o czym marzą miliony a posiadają tylko nieliczni.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Historia jednego z najstarszych logo na świecie cz.1

Historia jednego z najstarszych logo na świecie cz.1


Autor: Ksandi


Opowieść zaczyna się w roku 1894, kiedy to w Lyon, podczas organizowanej dużej wystawy kolonialnej, bracia Andre i Eduard Michelin z okazji pierwszych sukcesów związanych z branżą przypadkowo spostrzegają...

że stos ułożonych przed wejściem do namiotu opon przypomina korpus człowieka. Eduard Michelin wypowiedział w tamtym czasie zdanie, które dało początek jednej z najbardziej kultowych i rozpoznawalnych ikon. Słowa „Dajcie mu ramiona oraz nogi, a stanie się niczym człowiek!” zapoczątkowały znaczącą wizualną zmianę w dotychczasowej polityce firmy.

Wdrażanie pomysłu

Pierwsze podwaliny pod znane dzisiaj logo firmowe stworzył ilustrator Maurice Rossillon, który na zlecenie braci Michelin rozpoczął szkicowanie pierwszych rysunków przedstawiających postać człowieka składającego się z opon, podnoszącego kieliszek szampana i deklarującego „Nunc est Bibendum”, co oznaczało „Teraz czas, aby się napić”.

Stworzona przez Rossilliona postać została nazwana Bibendum, co z łaciny oznacza 'wypić'. Taka deklaracja potrafi zdziwić, ponieważ spożywanie alkoholu i prowadzenie pojazdu nie najlepiej się kojarzy, prawda? Tak, jednak co ciekawe, kieliszek był za każdym razem wypełniony odłamkami szkła oraz gwoździami. Jeżeli zastanawiasz się, dlaczego Bibendum w geście toastu wznosił kielich napełniony ostrymi przedmiotami, czytaj dalej.

Reklama a fakty

Otóż w ten właśnie sposób, pod tym charakterystycznym powiązaniem jazdy oraz „picia”, przebiegała jedna z pierwszych kampanii marketingowych Michelin, która miała na celu szersze rozpropagowanie technicznych walorów płynących z używania nowej opony. Doskonale spisująca się na trudnych trasach opona zapisała się w historii jako ta wytrzymała oraz odporna na elementy mogące ją łatwo przedziurawić.

Wkrótce cz.2 artykułu

Zaskakujące logo firmowe to coś o czym marzą miliony a posiadają tylko nieliczni.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Logo firmowe - na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Logo firmowe - na co zwrócić uwagę przy wyborze?


Autor: Ksandi


Przede wszystkim dobre logo firmowe musi iść w parze z branżą, w jakiej Twoje przedsiębiorstwo działa. Antyczna czcionka nie będzie licować z firmą informatyczną, a kubiczne, futurystyczne kształty mogą się nie spodobać klientkom salonu piękności.


Loga muszą być spójne z profilem przedsiębiorstwa, bo są często pierwszym elementem, jakie potencjalny klient zauważa, choćby na plakacie, ulotce lub banerze. Logo jest Twoją forpocztą.
Badania wykazały, że większość decyzji podejmujemy podświadomie w ułamkach sekundy, tak więc to właśnie logotyp może klienta zachęcić lub zniechęcić.

Drugą ważną kwestią są wartości, jakie dane logo firmowe implikuje. Warto się zastanowić, co chcesz poprzez projekt graficzny przekazać. Czy Twój logotyp ma oddawać energię i zaangażowanie, z jaką firma świadczy usługi? A może ma informować o tradycji i stabilności, z jaką od lat funkcjonuje na rynku?
Zupełnie inaczej będzie wyglądać projekt dla instytucji kultury, której główną wartością jest przykładowo promocja sztuki, a zupełnie inaczej dla agencji turystycznej, organizującej wyjazdy surwiwalowe. Warto porównać logo z pojęciami, z którymi chcesz, by Twoja firma się kojarzyła. Czy oddaje sposób, w jaki Twoja instytucja działa? Czy jest tożsame, z wartościami i celami, do których w Twojej branży dążycie? Logo może być nośnikiem idei i uczuć. Warto to wykorzystać, bo wielu ludzi ma pamięć wzrokową. Łatwiej będzie im zapamiętać znak firmowy, podświadomie kojarzący się z odczuciami, jakie dana firma w nich wywołuje.

Trzecim na naszej liście aspektem jest to, czy logo firmowe podoba się Tobie. Logo ma patronować Twojej pracy i działalności. Jeśli propozycje naprawdę nie znajdują Twojego uznania warto rozważyć prośbę o kolejne projekty. Logo jest najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, to na nim opierają się projekty wizytówek, papeterii i strony WWW. Jeśli dane logo nie budzi Twojego entuzjazmu, nie będziesz umiał z przekonaniem się nim dzielić. Stracisz okazję do budowania marki. Każde logo ma sobie tyle mocy, ile jesteś w stanie mu przekazać. To może brzmieć jak truizm, ale czy będziesz wręczał z przekonaniem swoje broszury klientom, jeśli nie będziesz przekonany, że są ładne i estetyczne?

Podsumowując więc niniejszy artykuł. By dobrze dobrać logo firmowe do swojej działalności trzeba skupić się na trzech aspektach:
• czy logo trafia do grupy docelowej, do jakiej swoje produkty lub usługi kieruje dana firma lub instytucja?
• czy logo tożsame jest z wartościami, jakimi dana instytucja się kieruje? Czy oddają jej charakter? Czy kojarzą się z branżą?
• czy logo wzbudzi pozytywne uczucia u ludzi, którzy na co dzień będą z nim obcować, czyli w Tobie i Twoich pracownikach? Czy Ci się podoba i czy chętnie będziesz nim stemplował swe dokumenty i materiały reklamowe?
Jeśli odpowiesz sobie na te pytania – wiesz już czego oczekiwać przy zleceniu zaprojektowania Twojego firmowego logo. Znaku firmowego z którego będziesz dumny i zadowolony.


Zaskakujące logo firmowe to coś o czym marzą miliony a posiadają tylko nieliczni.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zanim zaczniesz myśleć o reklamie...

Zanim zaczniesz myśleć o reklamie...


Autor: Jacek Pietrasiuk


Wyobraź sobie taką sytuację. Prowadzisz firmę, która sprzedaje kilkanaście różnych produktów. Jednak poziom Twojej sprzedaży Cię nie zadowala i chcesz go zwiększyć. Myślisz więc sobie: muszę zainwestować w reklamę. Kiedy wreszcie w nią inwestujesz, okazuje się, że Twoja sprzedaż wcale nie wzrasta...


Jaki błąd mogłeś tutaj popełnić ?

Błędów mogło być co najmniej kilka. Po pierwsze Twoje produkty mogą być nietrafione w potrzeby rynku. Po drugie Twoja kampania reklamowa może być nieskuteczna z różnych powodów. I wreszcie po trzecie, Twoje produkty mogą wnosić niewielką wartość na rynek. Dziś nie będę omawiał dwóch pierwszych czynników. Zajmę się natomiast trzecim z nich.

Aby Twoja sprzedaż była na wysokim poziomie, Twoja oferta musi wnosić dużą wartość na rynek. Musi być bardziej korzystna niż oferty Twojej konkurencji. Pisząc oferta, mam na myśli wszystko, co Twój klient otrzymuje razem z głównym produktem, a więc bonusy (w tym bonusy za szybką decyzję), doradztwo, gwarancję, cenę (w tym np. promocję terminową), darmową przesyłkę itp. Często jedna drobna zmiana w Twojej ofercie, jak np. dodanie lub wydłużenie gwarancji, może zwiększyć jej skuteczność o kilkadziesiąt procent.

Jeśli nie zadbasz o dużą wartość wprowadzaną na rynek, to nawet najwyższej klasy kampania reklamowa nie zagwarantuje Ci wysokiej sprzedaży. Najskuteczniejsi przedsiębiorcy w taki sposób przedstawiają swoją ofertę, że ich produkt ma większą postrzeganą wartość od produktów konkurencyjnych. Ponadto wartość Twojej oferty musi przewyższać koszty jakie Twój klient musi ponieść.

Aby dużo sprzedawać, musisz przedstawiać dobrą ofertę, ponieważ Twoje zyski są proporcjonalne do wartości, jaką wnosisz na rynek. Jeśli teraz zastanawiasz się, jak możesz sprawdzić, czy Twoja oferta jest korzystna, to zadaj sobie takie oto pytanie: Czy moi klienci naprawdę będą chcieli kupić mój produkt, jeśli porównają go z dostępnymi ofertami konkurencji?


Autor: Jacek Pietrasiuk właściciel StrategieWzrostu.pl. Więcej artykułów na jacekpietrasiuk.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wyświetlacz LED jako najlepsza forma reklamy outdoorowej

Wyświetlacz LED jako najlepsza forma reklamy outdoorowej


Autor: Diodowe


Każdy z przedsiębiorców zastanawia się, jak w prosty sposób zwiększyć przychody swojej firmy. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wyświetlacz LED.


Sukces firmy, który jest osiągany przez wzrost sprzedaży produktów, wymaga odpowiednich nakładów finansowych przeznaczonych na działania marketingowe. Wybór, w jaki rodzaj kampanii inwestować, jest bardzo istotny. Mamy świadomość, iż podjęcie błędnej decyzji spowoduje, że koszty mogą być większe od osiąganych przychodów. Bez dobrej reklamy, oferując nawet najlepszy produkt, jesteśmy skazani na porażkę. Możliwości promowania swojej działalności są szerokie, np. prasa, radio, telewizja, banery. Jednak koszty na taką promocję firmy są wysokie, dlatego małe i średnie przedsiębiorstwa nie wybierają tej formy reklamy.

Outdoor - co to takiego?

Dobrą alternatywą jest reklama zewnętrzna, tzw. outdoor. O znaczeniu outdooru możemy sie przekonać podczas kampanii politycznych, kiedy partie przeznaczają ogromne kwoty na tę formę reklamy.

Z drugiej strony, ilość reklam outdoorowych obecnie jest bardzo duża, przez co nie zwracamy na nie szczególnej uwagi. Reklama musi wyróżniać się czymś szczególnym, żeby została zauważona przez odbiorcę. Plakaty, szyldy, banery, kasetony neonowe dają obraz statyczny. Rynek jest nimi zapełniony w taki sposób, że kolejny baner na drodze nie stanowi różnicy dla potencjalnego klienta, gdyż jest on niezauważalny. Wiadomo, że ruch przyciąga naszą uwagę najbardziej, dlatego wyświetlacz LED jest obecnie najskuteczniejszą formą reklamy. Łatwa i szybka zmiana wyświetlanej animacji i tekstu daje możliwość modyfikowania treści tak, by uzyskać najlepszy rezultat marketingowy. Treść reklamy może być dostosowana do zmieniającej się oferty firmy. Jest to bardzo przydatne w przypadku wyświetlania cen produktów, które również mogą być aktualizowane. Gdy posiadamy wspomniane wcześniej inne formy reklamowe, zmiana zawartości wymaga produkcji nowej reklamy, a co za tym idzie - poniesienia dodatkowych kosztów.

Tablice LED posiadają funkcję wyświetlania czasu i temperatury. Informacje te, wyświetlane naprzemiennie z ofertą firmy, przyciągają uwagę odbiorcy, jednocześnie kształtując świadomość o oferowanym prze firmę produkcie czy też usłudze.

Pamiętajmy, że wyświetlacz LED z reklamą ulokowaną w dobrym punkcie komunikacyjnym dociera do tysięcy odbiorców dziennie, więc stanowi ogromne narzędzie marketingowe. Jeżeli przekaz płynący z reklamy będzie dobrze przygotowany, to na pewno uzyskamy wzrost sprzedaży produktów i nie będziemy żałowali wydanych pieniędzy na zakup tablicy LED.


Krzysztof Młyński - Tablice LED

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.