czwartek, 15 października 2015

Technologie nadruków na kubkach

Technologie nadruków na kubkach


Autor: Asteo


Kubek z umieszczonym na nim firmowym logo może być nie tylko atrakcyjnym gadżetem, ale również skuteczną formą reklamy, jeżeli bowiem jego wygląd jest ciekawy, a nadruk przygotowany ze starannością — może być wykorzystywany przez obdarowaną nim osobę przez wiele miesięcy.


Aby jednak osiągnąć ten cel, konieczne jest zwrócenie uwagi na jakość umieszczanych na nim nadruków. Trudno uniknąć przecież częstego mycia regularnie używanego kubka, a nie do pomyślenia jest sytuacja, w której kontakt nadruku ze zmywarką zmieniłby go w mało atrakcyjną, niemożliwą do odczytania grafikę. Kubki z nadrukiem odporne na częsty kontakt ze zmywarką powstają najczęściej w technologii direct print i transfer print.

Technologia direct print, polegająca na umieszczaniu nadruku bezpośrednio na produkcie wybranym przez klienta, jest na ogół wybierana przez osoby, które interesuje obniżenie kosztów związanych z wykonaniem tego rodzaju zlecenia. Należy do relatywnie tanich, a nadruki na kubkach pozostają czytelne nawet w przypadku częstego mycia w zmywarce. Niestety, technologia ta ma również swoje ograniczenia, najbardziej skuteczna okazuje się bowiem w przypadku nadruków wykorzystujących do sześciu pełnych kolorów (bez tak zwanych elementów rastrowych czyli popularnych półtonów). Osoby decydujące się na zlecenie wykonania nadruków na kubkach metodą direct print muszą również liczyć się z tym, że o jej dużej skuteczności można mówić przede wszystkim wówczas, gdy nadruk pojawia się na zewnątrz produktu.

O znacznie mniejszej liczbie ograniczeń można mówić w przypadku technologii transfer print, znanej też jako „kalkomania”. W tym przypadku nadruk, który ma pojawić się na kubku, jest przygotowywany na papierze, w kolejnym etapie zaś trafia na miejsce wskazane przez klienta. Swoją popularność metoda transfer print zawdzięcza przede wszystkim możliwościom, które są nieporównywalnie większe niż miało to miejsce w przypadku technologii direct print, sprawdza się bowiem nawet w przypadku bardzo dużych powierzchni, a do tego stwarza możliwość personalizacji (nadruki na kubkach mogą więc zawierać nie tylko firmowe logo, ale też np.: imię klienta lub skierowaną tylko do niego dedykację). Jest to technologia nieco droższa, wydatek rekompensuje jednak świadomość tego, że gotowy nadruk pozostanie czytelny nawet po wielomiesięcznym użytkowaniu kubka. I nie ma przy tym znaczenia to, czy jest on myty w zmywarce, czy też w zlewie oraz czy do jego czyszczenia są wykorzystywane mniej, czy tez bardziej inwazyjne środki chemiczne.

Wybór pomiędzy technologią direct print i transfer print jest uzależniony przede wszystkim od oczekiwań klienta w stosunku do wyglądu, jaki ma charakteryzować kubki z nadrukiem (wielość kolorów i półcieni, wielkość powierzchni reklamowej itd.). Za każdym razem mówimy jednak o technologii, która odznacza się odpornością na zmywanie, gwarantuje więc, że kubek z nadrukiem będzie atrakcyjnym wizualnie gadżetem reklamowym wykorzystywanym przez długie miesiące.


Kubki z nadrukiem poleca firma AdvertStudio.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dobry slogan napędza reklamę

Dobry slogan napędza reklamę


Autor: Sebax86


Choć jak każdy element stosowany w reklamie wiąże się z pewnym ryzykiem, to właśnie on najczęściej przyczynia się do rozpowszechniania haseł reklamowych wśród społeczeństwa. Dobry slogan wkrótce przechodzi do mowy potocznej, bywa stosowany w określonych sytuacjach, czasami posługujemy się nim jako komentarzem na czyjeś zachowanie...


Nasza pamięć bardzo dobrze przyjmuje niektóre ze sloganów reklamowych, które często zupełnie nieświadomie powtarzamy w gronie znajomych. Takie zachowanie świadczy najlepiej o tym, jak dużą moc posiada dobry slogan.
I tu przechodzimy do najważniejszych kwestii – aby osiągnąć opisywany już na wstępie skutek, slogan musi być dobry. Bo, choć historia reklamy zna wiele przykładów popularnych i chętnie powtarzanych sloganów, które pomogły wypromować dany produkt, znane są też przypadki, w których źle dobrany slogan stawał się główną przyczyną klęski kampanii reklamowej.

Jak zatem stworzyć skuteczny slogan reklamowy?

Ważne jest przede wszystkim wymyślenie sloganu, który osiągnie główny cel: zapisze się w pamięci odbiorcy. Slogan może być szybko zapamiętany wtedy, gdy będzie zwięzły oraz naładowany emocjami. Odpowiednio dobrane słowa są kolejnym elementem, który może zwiększyć skuteczność sloganów. Szczególnie skuteczne są te, które są łatwe do wymówienia lub korzystają z rymów. Największą skuteczność mają zaś te slogany, które są śpiewane. To właśnie one najszybciej i najdłużej utrzymują się w ludzkiej pamięci. Jak pokazują liczne badania, świetnie sprawdzają się te slogany, które mają „zapędy” artystyczne. Dlaczego? Są one postrzegane jako bardziej atrakcyjne i bardziej inspirujące.


Co jeszcze decyduje o skuteczności sloganu? Co może jeszcze wpłynąć na jakość tego chwytliwego hasła reklamowego?


Slogan musi być przede wszystkim krótki i sugestywny. Zbyt długi nie ma większych szans na zapisanie się w pamięci odbiorców ani na powtarzanie przez nich. Brak sugestywności sprawia natomiast, że staje się on nijaki. Slogan musi również skłaniać odbiorcę reklamy do podjęcia konkretnych działań. Najczęściej są to zatem slogany zachęcające do zwiększenia dbałości o siebie i swój wygląd, choć tu oczywiście bardzo dużo zależy od reklamowanego produktu. W sloganach mile widziana jest również polemika. Polemika ta polega zazwyczaj na ataku na firmę (lub jej wybrany produkt) konkurencyjną.
Slogan, dobry slogan reklamowy, musi być również nośnikiem silnych emocji. Emocje w reklamie odgrywają bardzo ważną rolę, obecne są również w sloganach. Jak pokazują badania, emocje zręcznie użyte w reklamowych sloganach są w stanie zmusić ludzi do podejmowania różnych działań. Bardzo często działań irracjonalnych, co też nie powinno dziwić. Wielu z nas na co dzień kieruje się w pierwszej kolejności emocjami, zaś dopiero później zdrowym rozsądkiem.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Profesjonalne usługi reklamowe

Profesjonalne usługi reklamowe


Autor: Sebax86


Dobra agencja reklamowa świadczy szereg profesjonalnych usług związanych z reklamą i promocją firmy oraz jej produktów. Usługi reklamowe to nie tylko sprytny tekst na ulotce czy szyldzie, to nie tylko reklama w telewizji czy ciekawy, przyciągający uwagę klientów plakat.


Przygotowanie każdej reklamy wymaga starannych przygotowań oraz podjęcia szeregu działań, które – choć reklamą nie są – zaliczyć należy do szerokiego wachlarza usług reklamowych.

Agencja reklamowa, która świadczy kompleksowe i profesjonalne usługi reklamowe, składa się z czterech głównych działów, z których każdy koncentruje się na swoich zadaniach. Każdy z tych działów zatrudnia specjalistów w konkretnej dziedzinie i odpowiednio wykorzystuje ich wiedzę. Dzięki temu w kampanii reklamowej unika się problemu związanego z przypadkowym i opartym tylko na intuicji działaniem.

Pierwszym istotnym działem jest dział usług marketingowych. Zatrudnieni w nim specjaliści zajmują się m.in. analizą sytuacji na rynku oraz organizacją sprzedaży osobistej. Ich zadaniem jest również udzielanie pomocy w rozwijaniu produktu oraz ustalenie odpowiedniej strategii wykorzystania w kampanii reklamowej mass mediów. Dział ten zajmuje się również promocją sprzedaży oraz działalnością związaną z kreowaniem wizerunku firmy na rynku (public relations). Drugi ważny dział, z którego doświadczenia korzysta każda profesjonalna agencja reklamowa, to dział analiz finansowych. Dział ten zajmuje się m.in. analizą kosztów przeznaczonych na reklamę oraz planowaniem poszczególnych kosztów i możliwościami jak najbardziej skutecznego przeznaczenia środków zainwestowanych w reklamę.

Ważnym działem w branży usług reklamowych jest dział kreacji. Dział ten zajmuje się przede wszystkim tworzeniem koncepcji działań reklamowych. Ostatnim z działów jest dział produkcji reklam, którego zadania są związane przede wszystkim z tworzeniem szczegółowej koncepcji reklamy i przygotowaniem jej do publikacji. Dział ten zajmuje się również kontrolą publikacji ogłoszeń. W dobrej agencji dział ten ściśle współpracuje z pracownikami zajmującymi się kreacją, czyli „właściwym” tworzeniem reklamy. Im lepsza współpraca między tymi działami, tym lepiej i dla agencji reklamowej, i dla korzystających z jej usług klientów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kontrowersja w reklamie...

Kontrowersja w reklamie...


Autor: Jacek Pietrasiuk


Sławę tej firmie przyniosły kontrowersyjne reklamy. Ich skandalizująca forma sprawiła, że marka tego włoskiego koncernu odzieżowego jest rozpoznawalna na całym świecie. Czy już domyślasz się co to za firma? Chodzi oczywiście o markę United Colors of Benetton.


Benetton wyszedł z założenia, że tylko to, co wyraźne i prowokacyjne ma szansę się przebić i dotrzeć do odbiorcy. Ich przekazy reklamowe operują obrazami. Ale to nie są zwykłe obrazy. To szokujące obrazy, które ukazują brutalną rzeczywistość. Benetton wykorzystuje zdjęcia reporterskie przedstawiające prawdziwe wydarzenia. Pokazuje ciemną stronę świata w powiększeniu.

Reklamy Benettona nie promują produktu. Ich celem jest pobudzanie do dyskusji o problemach, o których na co dzień nie myślimy. Ta włoska marka uświadamia poprzez swoją komunikację skalę i złożoność problemów, z jakimi na co dzień boryka się społeczeństwo.

Taka strategia firmy sprawiła, że Benetton przestał być postrzegany jedynie jako marka, a stał się filozofią i przesłaniem. Nabywca produktu identyfikuje się z filozofią firmy, która jest zaangażowana w problemy światowe. Kupuje, bo bliska jest mu problematyka łamania praw człowieka czy okrucieństwa wojny.

Strategia Benettona nie jest na pewno jednoznaczną receptą na sukces. Trzeba jednak przyznać, że tej firmie udało się uzyskać rozgłos i zbudować silną i znaną na całym świecie markę pomimo tego, że kontrowersyjne reklamy były tylko jednym z rodzajów reklam, które przygotowywał Benetton.

United Colors of Benetton na pewno skutecznie przyciągnął uwagę oraz pokazał się jako firma zaangażowana w działalność społeczną i aktualne problemy. Osiągnął również swój cel. Wywołał społeczną dyskusję o sprawach ważnych.


Autor: Jacek Pietrasiuk właściciel StrategieWzrostu.pl. Więcej artykułów na jacekpietrasiuk.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Promocje kłamią?

Promocje kłamią?


Autor: Krzysztof O.


Czy promocyjne oferty to rzeczywiście dobre okazje? Wiele osób uważa, że nie ma czegoś takiego jak promocja. Wg nich obniżone ceny są tak na prawdę zbliżone do tych rynkowych, a czasem wręcz zawyżone. Inni z kolei wyszukują coraz to lepsze okazje i nie wyobrażają sobie płacić 100% ceny. Kto ma rację?


Prawda jak zwykle leży po środku. Na rynku możemy znaleźć wiele ciekawych ofert po promocyjnych cenach. Z kolei w wielu sytuacjach możemy nieźle przepłacić albo przynajmniej nie zaoszczędzimy. Niektóre firmy zawyżają ceny przed ich obniżką. W efekcie czego często cena promocyjna jest zblizona do ceny rynkowej i informując np. o 70% obniżce cen - wprowadzają klientów w błąd.

Jak ustrzec się przed takimi nieuczciwymi praktykami?

Przede wszystkim należy sprawdzać, co kupujemy. Porównać ofertę z innymi konkurencyjnymi na rynku. Poczytać opinie nie tylko na temat danego produktu, ale również o sprzedawcy. Jeżeli przepłacimy – tak na prawdę sami sobie jesteśmy winni. Mamy wolny rynek, każdy może żądać innej ceny, a my powinniśmy zwracać uwagę na to, co kupujemy. Nie mniej jednak nie zawsze jest czas, żeby sprawdzić konkretny przypadek. Szczególnie, jeśli w danej chwili nie mamy dostępu do Internetu.

Warto wiedzieć, jakie praktyki handlowe wobec konsumentów są zabronione (wg Dyrektywy o nieuczciwych praktykach handlowych).

Można tu przytoczyć kilka takich praktyk:

- „Opisywanie produktu jako „gratis”, „darmowy”, „bezpłatny” lub w podobny sposób, jeżeli konsument musi uiścić jakąkolwiek inną należność niż nieunikniony koszt związany z odpowiedzią na praktykę handlową, odbiorem lub dostarczeniem produktu.”

Naruszeniem tej zasady jest np. konieczność zakupu produktu w celu uzyskania innego – bezpłatnego.

- „Przekazywanie rzeczowo nieścisłych informacji dotyczących warunków rynkowych lub możliwości znalezienia produktu, z zamiarem nakłonienia konsumenta do zakupu produktu na warunkach mniej korzystnych niż normalne warunki rynkowe.”

Nieuczciwe ceny, sztucznie zawyżane przed rzekomą obniżką lub inne nieprawdziwe informacje, które mają wpływ na decyzję o zakupie.

- „Twierdzenie, że przedsiębiorca wkrótce zakończy działalność handlową lub zmieni siedzibę, gdy jest to niezgodne z rzeczywistością.”

Zatem należy uważać, czy sklep, który twierdzi, że kończy działalność, rzeczywiście ją kończy.

- „Zaproszenie do dokonania zakupu produktów po określonej cenie bez ujawniania, że przedsiębiorca ma uzasadnione podstawy, aby sądzić, że nie będzie w stanie zaoferować dostawy lub zamówić u innego przedsiębiorcy dostawy tych lub równorzędnych produktów po takiej cenie, przez taki okres i w takich ilościach, jakie są uzasadnione, biorąc pod uwagę produkt, zakres reklamy produktu i oferowaną cenę („reklama-przynęta”).”

Z podobnym zjawiskiem często spotykamy się w marketach. Zapasy reklamowanych produktów zazwyczaj kończą się już po godzinie od otwarcia sklepu lub jeszcze szybciej.

- „Fałszywe twierdzenie, że produkt będzie dostępny jedynie przez ograniczony czas lub że będzie on dostępny na określonych warunkach przez bardzo ograniczony czas, w celu nakłonienia konsumentów do podjęcia natychmiastowej decyzji i pozbawienia ich możliwości świadomego wyboru lub czasu potrzebnego do jego dokonania.”

Ciekawy podpunkt, ponieważ na takiej zasadzie działają np. serwisy zakupów grupowych...


Jak widać, nie jesteśmy do końca bezbronni i nawet jeśli się pomylimy – możemy później dochodzić swoich praw. Najlepszą jednak metodą, która zaoszczędzi nam niepotrzebnych nerwów, jest po prostu przemyślenie naszych zakupów.

Na wolnym rynku konkurują ze sobą różni przedsiębiorcy. Jedni wykorzystują do tego celu etyczne metody, inni kierują się nieuczciwymi praktykami. To od nas zależy, których wybierzemy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.