sobota, 26 września 2015

Jak promować własną markę na FB?

Jak promować własną markę na FB?


Autor: Tomasz Krobski


Facebook to taka internetowa przestrzeń, gdzie promują się nie tylko znane mniej lub bardziej marki. To również miejsce tworzenia własnego wizerunku. Oto kilka wskazówek, jak budować własną markę świadomie, nie robiąc sobie przy tym krzywdy.


Ile razy odwiedzając swoją ścianę na Facebooku odniosłeś/aś wrażenie, że Twoi znajomi w Internecie są innymi ludźmi niż w rzeczywistości? Odrealnione zdjęcia, niezwykle natchnione wpisy czy wysoka częstotliwość publikacji sprawiają, że czujemy się trochę nieswojo. Atakowani ekspresywnością danej osobistości, widzianej czasem przez nas raz w życiu, zastanawiamy się, z kim tak naprawdę mamy do czynienia.

Mimo iż panuje powszechne przekonanie, że Facebook w kwestii promocji może przydać się jedynie firmom, wiele osób zauważyło, że można go wykorzystać do promocji samego siebie. Uwaga to dosyć słuszna, gdyż przyszli pracodawcy niejednokrotnie, zanim wybiorą nasz numer telefonu, przeszukują sieć w poszukiwaniu informacji o nas. Także na Facebooku.

Clara Shih w swojej książce „Era Facebooka” pisze:

„Rola, jaką pełnią serwisy społecznościowe w prezentowaniu tożsamości sprawia, że profile i aktualizacje statusów są dziś nową podstawą osobistej marki. Dla osób, z którymi nie znamy się zbyt dobrze, nasz profil jest streszczeniem naszej tożsamości. Dla tych, z którymi nie mamy często okazji się spotkać, nasz profil jest streszczeniem zmian, jakie zaszły w międzyczasie”.

Personal branding to takie kreowanie swojej tożsamości na profilach założonych w serwisach społecznościowych, które może przyczynić się do rozwinięcia kariery zawodowej. Tworzenie własnej postaci na wzór budowania marki to nie lada sztuka, o czym łatwo się przekonać przeglądając profile różnych użytkowników Facebooka.

Jak więc odpowiednio promować się (nie mylić z lansować) na portalach społecznościowych?

Zacznij od planu. Musisz przecież wiedzieć, co chcesz sobą reprezentować. Wyznacz sobie długoterminowy cel i dąż do niego konsekwentnie. W przeciwnym razie często będziesz zmuszony/a do przebudowy swojej marki.

Chroń swoje pełne nazwisko, czyli zarezerwuj na wszystkich portalach społecznościowych konfigurację Twojego imienia i nazwiska. Unikniesz dzięki temu nieporozumień i staniesz się unikalną internetową personą. Co Ci to da? Przede wszystkim zostaniesz pełnoprawnym właścicielem swojego nazwiska. Po drugie, łatwiej będzie Cię znaleźć w sieci, gdyż Google preferuje nazwy własne.

Ustaw alerty. Musisz wiedzieć, że zaniedbanie własnej marki w Internecie to główny grzech wielu firm. Najczęściej ludzie komentują daną markę na forach czy blogach. Dlatego ustaw alert Google’a, korzystaj z BackType.com czy BroadTracker.com. Śledź też wzmianki o Tobie na Twitterze.

Wybierz wspólne elementy marki. Czyli: swoje logo, hasło, motto, zdjęcie, nazwę, ustaw czcionkę wpisów – korzystaj z nich tak, jak korzysta się z materiałów budujących firmową markę. Pamiętaj o spójności.

Publikuj „smakowite” treści. Ludzie są z natury voyeurystami i lubią podglądać innych. Suche fakty nikogo nie interesują. Pamiętaj jednak, aby:

Nie mówić o wszystkim do wszystkich. Co to oznacza? Nie ujawniaj nieodpowiednich treści, które mogłyby trafić do publicznego obiegu. Wielu młodych ludzi bardzo luźno traktuje swoją internetową prywatność. Nie wszyscy jednak muszą o wszystkim wiedzieć.

Być autentycznym. Wyeksponuj swoją osobowość nie ujawniając najbardziej osobistych rzeczy. Nikt nie lubi profili, które są za bardzo zaplanowane. Wydają się innym użytkownikom Facebooka fałszywe i mało wiarygodne. Jeśli nie chcesz, aby informacje o Tobie dotarły do nieodpowiednich osób, skonfiguruj odpowiednio swoje ustawienia prywatności. W ustawieniach postów również możesz określić, kto może je zobaczyć. Dzielenie się linkami do ciekawych filmów i artykułów z kolei zawsze jest bezpieczne.

Publikować same aktualności. Jeśli założyłeś/aś konto na Facebooku i korzystasz z niego raz w roku, oszczędź sobie myśli o budowaniu osobistej marki za pomocą tego narzędzia. Posty, linki czy informacje powinny być jak najbardziej aktualne. Jest to przecież Twoja wirtualna tożsamość.

Nie spamować innym tablic. Bo Cię zablokują lub wyrzucą ze znajomych. Aktualność nie oznacza bowiem, że masz dodawać wpisy dwadzieścia razy dziennie. Nikogo nie obchodzi, że właśnie zjadłeś obiad (no może babcię lub mamę, które niekoniecznie mają konto na Facebooku). Każdy za to doceni, jeśli dzięki Tobie uzyska możliwość obejrzenia ciekawego filmiku na YouTube.

Udzielać przemyślanych komentarzy – nie tylko pod publikacjami znajomych, ale również grup, do których należysz czy stron firmowych, które lubisz.

Jeśli czytając ten tekst zadajesz sobie pytanie, czy te wszystkie działania nie sprawiają, że przestajemy być sobą, to bądź pewny, że nie. Każdy z nas wchodzi w życiu w pewne role, także w Internecie. Mając świadomość, że prywatność na portalach społecznościowych to ułuda, możemy to wykorzystać na swoją korzyść. Poza tym – zastanów się przez moment nad publikacjami Twoich znajomych. Niektóre posty są warte uwagi, inne zaśmiecają Ci ścianę. Każda z nich jednak sprawia, że dana osoba mniej lub bardziej świadomie kreuje się w Internecie na jakąś postać. Nieśmiała osoba okazuje się nagle wrażliwą i niestety nieziemsko wylewną istotą, piszącą po nocach wiersze i nie mającą skrupułów, aby je publikować. Dlaczego Ty masz nie tworzyć za pomocą Facebooka swojej marki? Pewnie nawet o tym nie wiesz, ale i tak każdego dnia to robisz.


Tomasz Krobski

Więcej artykułów znajdziesz na:

http://ebiznespolska.pl/ i http://app-store.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wszechobecne reklamy

Wszechobecne reklamy


Autor: NIEPRAWDA


Reklamy, ile ich dzisiaj widziałeś? jeśli oglądałeś tv, szedłeś przez miasto i przeglądałeś gazetę, to może i ponad tysiąc różnych form reklamy zobaczyły Twoje oczy


Reklama, jesteśmy do niej przyzwyczajeni, jest na każdym kroku, stopniowo przybywało reklam więcej i więcej i stopniowo nas to do tego przyzwyczajało, ale gdyby obywatel z przeszłości nagle znalazł się w świecie współczesnym to dostrzegł by ogromną różnicę pomiędzy tym jak było i jak jest.

Najpierw w telewizji pojawiały się krótkie reklamy pomiędzy filmami, później w trakcie filmów i programów, teraz reklamy są nawet pomiędzy reklamami. Wchodzisz na Internet i zamykasz mnóstwo wyskakujących okienek, pozostają jeszcze te reklamy po bokach strony. Włączasz radio i słyszysz reklamy, dźwięk przychodzącej wiadomości, patrzysz kto napisał a tu.. oczywiście reklama. Jedziesz tramwajem wzdłuż ulicy mnóstwo banerów reklamowych, także reklamy zasłaniające całe budynki.

Prane głowy ludzkie są na każdym kroku, nawet jeśli Ci się wydaje, że nie jesteś podatny na reklamy, to właśnie Ci się wydaje, wybierając produkty w sklepie za pewne kupisz to co jest bardziej znane, to co przywołuje skojarzenie, że jest znaną marką a jest znane z powodu reklam.

Reklamy mącą w głowach i manipulują ludźmi i sprawiają, że wiele pieniędzy jest niepotrzebnie marnowanych. Kupujemy to co wcale nie jest potrzebne ale dlatego, że spodobało nam się to na reklamie. Powkręcani ludzie oglądający tv mango czy inne telezakupy muszą mieć te wszystkie cudowne produkty, wszystko robiący mikser, opaski magnetyczne cudownie leczące, plastry wyciągające toksyny z organizmu.

Reklamy zajmują coraz więcej przestrzeni w miastach i coraz więcej czasu antenowego a wszystko przez rządze pieniądza. Bo reklama daje ogromne pieniądze. Jeśli miliony ludzi zobaczą reklamę makaronu, to na pewno ten makaron będzie się świetnie sprzedawał, z kolei telewizja dostaje ogromne pieniądze za udostępnienie kilku sekund dziennie czasu antenowego.

Z tą wszechobecną i prześladującą na każdym kroku reklamą władza walczyć nie będzie. Reklama z punkty widzenia gospodarki jest bardzo pożyteczna. Więcej ludzi kupuje produkty, więcej tych produktów wytwarzają firmy, w tym celu kupują więcej materiałów potrzebnych do wykonania danego produktu, oczywiście zawsze jak coś kupujemy to w cenie jest wliczony podatek. W ten sposób całe życie za każdym razem w sklepach płacimy podatki. Więc firma w celu zwiększenia produkcji zatrudnia też więcej ludzi. Każdy legalnie pracujący ma zawsze odciągany od wypłaty podatek. Firma produkuje więcej i więcej i im bogatsza jest tym większy płaci podatek od dochodów.

Ale czy dobry jest sens współczesnej gospodarki kapitalistycznej, w której to gdyby rządzący dążyli do tego by ludzie nie byli manipulowani i nakręcani do dużych zakupów, to doszło by do wielkiego kryzysu gospodarczego.

Nie można zaapelować do obywateli by nie kupowali dziesiątych niepotrzebnych butów a zamiast tego dali dla potrzebujących lub odłożyli na przyszłość, bo nie wiadomo ile jeszcze i jakich kryzysów może być w przyszłości.


NIEPRAWDA

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zniżki, promocje, gratisy – skuteczne narzędzia marketingowe?

Zniżki, promocje, gratisy – skuteczne narzędzia marketingowe?


Autor: Krzysztof O.


Zniżki czy darmowe produkty od zawsze przyciągały klientów. Jest to jeden z najbardziej popularnych sposobów na zdobycie klienta. Szczególnie dotyczy to naszego kraju, gdzie Polacy oszczędzają pieniądze i chętniej korzystają z promocji. Czy na pewno tak jest?


Może jednak mamy dość promocji? Zewsząd zalewają nas reklamy i w zasadzie ciężko już odróżnić promocję, z której warto skorzystać, od tej naciąganej. W dzisiejszych czasach jesteśmy zalewani ogromną ilością informacji. Nasze umysły przystosowują się do filtrowania docierających do nas wiadomości. Przykładem jest tu np. zjawisko tzw. "banner blindness", czyli ślepoty banerowej. Objawia się ono tym, że nie zwracamy uwagi na banery reklamowe w Internecie. Podobnie jest w przypadku zniżek – z jednej strony je lubimy, a z drugiej nie do końca są one dla nas przekonujące, bo po prostu jest ich za dużo.

Jak zatem oferować zniżki, żeby były one skuteczne?

Przede wszystkim klient musi wiedzieć, że ją oferujemy. Wiele osób ma przeświadczenie, że firmy najpierw zawyżają ceny, żeby później je obniżać. Faktycznie tak się zdarza. Dlatego my powinniśmy być uczciwi i do do nas należy udowodnienie, że cena rzeczywiście została obniżona.

Ostatnio popularne są zakupy grupowe. W tej branży należy kłaść szczególny nacisk na wiarygodność zniżki i dbać o klienta.

Powinniśmy trafiać do zainteresowanych klientów. Wybierajmy nasz target i nie marnujmy pieniędzy i czasu na klientów, którzy nie są zainteresowani naszą ofertą.

Należy dbać nie tylko o nowych klientów, ale w głównej mierze – o stałych klientów. Nagradzajmy ich za to, że korzystają z naszych usług. Będzie to tańsze rozwiązanie, aniżeli pozyskanie nowego klienta.

Skupmy się na konkretach. Lepiej zaoferować większy upust na mniejszą liczbę produktów/usług lub na wybrany produkt, niż małe upusty na większą ich ilość. Podobnie postępują duże sieci handlowe, reklamując wybrany produkt lub kilka po bardzo atrakcyjnych cenach. Klienci, którzy wybiorą się na zakupy po tańsze produkty – mogą kupić również te droższe.

Każdy ma inne podejście do marketingu w swojej firmie. Jednak stosowanie się do fundamentalnych, sprawdzonych zasad z pewnością poprawi sprzedaż.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama dźwignią handlu

Reklama dźwignią handlu


Autor: Natka098


W dzisiejszych czasach podobno reklama jest dźwignią handlu i pewnie tak jest tylko… Mamy do wyboru wiele sposobów do pokazania się na zewnątrz: strony www, ulotki, foldery reklamowe, katalogi wyrobów, banery, spoty reklamowe, marketing bezpośredni. Reklamować możesz się sam lub skorzystać z pomocy profesjonalistów.


Na rynku mamy wiele Agencji Reklamowych ale uwaga! Nie każda świadczy profesjonalne usługi. Projekty są niedopracowane, a cała reklama staje się kosztowna i nieefektywna.

Każdy właściciel firmy musi poważnie się zastanowić jaka forma reklamy będzie dla niego najlepsza. Mała firma nie wykupi nagle spotu reklamowego w telewizji publicznej tylko zacznie od folderów reklamowych, ulotek i wizytówek. Sposób reklamowania się lub wyboru odpowiedniej formy marketingu musi być odpowiednio dobrany do profilu firmy, jej działalności oraz położenia geograficznego. W większych miastach takich jak Warszawa, Lublin, Kielce możemy zastosować bardziej rozbudowany marketing np. marketing zróżnicowany natomiast w małych miejscowościach takich jak Radom, Kozienice czy Puławy idealna będzie reklama w formie katalogu lub folderu wyrobów firmowych, banery reklamowe, małe kampanie reklamowe.

Każda firma bez względu na położenie geograficzne powinna stworzyć stronę www, posiadać wizytówki, własne logo oraz drobne upominki firmowe dla swoich potencjalnych kontrahentów.

Z czasem jak nasza firma zacznie się rozwijać warto pomyśleć o odpowiednim planie marketingowym – zastanowić się jakie kolejne rynki chcemy zdobyć, w jaki sposób. Czy nasza firma będzie wyróżniać się konkurencyjną ceną, wysoką jakością produktów lub szybkim terminem realizacji zleceń. W planie ujmujemy jaki rejon będzie napierany i w jaki sposób. Następnie planujemy koszty przeprowadzenia planu marketingowego: czas pracy marketingowca, projekty graficzne banerów, ulotek, folderów oraz ich wydruk. Należy także pamiętać o codziennych wydatkach takich jak telefon, paliwo, diety pracownicze.

Więc poważnie zastanówcie się nad swoim marketingiem i podnieście swoja firmę za pomocą odpowiedniej reklamy.


Agencja Reklamowo - Marketingowa "Magic" Spółka Cywilna
www.magic.info.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak skłonić klienta do zakupu?

Jak skłonić klienta do zakupu?


Autor: Cziwotilop


Skuteczny marketing może bardzo pozytywnie wpłynąć na poprawienie wyników sprzedaży w naszym przedsiębiorstwie. Trzeba tylko wiedzieć, jak go zastosować w praktyce tak, by rzeczywiście stał się on efektywnym źródłem dochodu i dzięki temu całe przedsiębiorstwo mogło się jeszcze szybciej niż do tej pory rozwijać.


Coraz popularniejszy merchandising

Wszystko też zależy od tego, gdzie działalność gospodarczą prowadzi przedsiębiorczy właściciel i jaki ma ona charakter. Przede wszystkim więc inaczej taki marketing będzie wyglądał w sklepie stacjonarnym, inaczej zaś w sklepie internetowym czy w ogóle w innych usługach i handlu. Każdy, kto ma sklep stacjonarny lub też kieruje nim, powinien znać takie słowo, jak merchandising, które to zresztą w ostatnim zwłaszcza czasie robi przewrotną karierę. Przede wszystkim chodzi w merchandisingu o takie eksponowanie towarów na półkach, aby zachęcić klienta do ich kupna. Kto ma duży sklep, a jednocześnie tych sztuczek i zasad nie zna, powinien wynająć firmę zewnętrzną, która cały sklep mu przeorganizuje. Okaże się, że w bardzo prosty i jednocześnie dość tani sposób można zwiększyć swoją sprzedaż, jak również przyciągnąć kolejnych klientów z zasobnym portfelem.

Psychologiczne podejście do sprzedaży

Co więc rozumie się przez to pojęcie? Jak jest wykorzystywane przez właścicieli sklepów? Warto sobie je przybliżyć dokładniej, aby było wszystko jasne i aby wiadomo było, jakie zewnętrzne siły sprzedaży można w praktyce w swoim własnym sklepie uskuteczniać. Po pierwsze warto towary pierwszej potrzeby, takie jak pieczywo czy też inne podobne, przenieść na koniec sklepu. Klient wtedy będzie musiał przejść wzdłuż wszystkich półek i przez to może wrzuci do koszyka rzeczy, których wcześniej nie planował. Z kolei analogicznie przy kasie powinny być jakieś niewielkie przedmioty, które humorystycznie można nazwać produktami ostatniej potrzeby, takie, które są kolorowe i przyciągają wzrok konsumenta, który niecierpliwie oczekuje swojej kolejki. Zwykle są to towary, o których kupnie często się zapomina i można sobie o nich przypomnieć tuż przed płaceniem. To tylko dwa podstawowe kroki, jakie można wykonać, w istocie jest ich więcej.

Te wszystkie zabiegi marketingowe to nie jest droga reklama w telewizji, za którą trzeba płacić tysiące złotych, ale proste i tanie działania, które można wdrożyć od ręki. Na wyniki budżetowe sklepu przełożą się one w bardzo szybkim stopniu.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.