sobota, 29 listopada 2014

Reklama w marketingu: Klucz do zysków

Reklama w marketingu: Klucz do zysków


Autor: Ł.D. Kamiennik


Reklama w marketingu jest równie ważna, co zamknięcie sprzedaży podczas prezentacji ... co wezwanie do działania w liście handlowym (sales letter) ... jest o tyle ważna, że jedno bez drugiego po prostu nie funkcjonuje.


Reklama w marketingu jest tym, co budzi pożądanie: Dla produktu lub usługi ... Dociera do odbiorców za pomocą różnych mediów, w postaci mocnego komunikatu, w jednym, zasadniczym celu: Zdobyć klienta.

Na dobrą sprawę, jest czymś więcej, niż tylko dobrze oprawionym komunikatem zdobywającym uwagę czytelnika poprzez interesujący nagłówek, czy wstęp ... poprzez mądre użycie kolorów ... poprzez rozsądnie wybrane medium ...

Nieważne, jak dobrze zadbasz o te i inne detale, reklama wciąż nie będzie skuteczna, dopóki nie znajdziesz tego jednego ODWOŁANIA, które sprawia, że ludzie kupują.

Właściwe odwołanie, trafiające wprost w potrzeby potencjalnego klienta jest nerwem centralnym, wokół którego powinieneś skupić wszystkie swoje wysiłki niezależnie od formy: Prezentacja, oferta handlowa, czy jakikolwiek inny tekst reklamowy.

Zadaj sobie pytanie, czy Twój komunikat "porywa" potencjalnych klientów? Czy przekazuje najgłębszą korzyść, jaką daje Twój produkt, lub usługa? Czy przemawia wprost do potrzeb odbiorców ... i ich własnych interesów?

Uzdolniony copywriter (autor tekstów reklamowych, by the way) umieszcza w komunikacie POWODY, dla których warto nabyć dany przedmiot, lub dla których warto zainteresować się usługami reklamującej się firmy ... oraz skupia jego treść na płynących z tego korzyściach — w nawiązaniu do NAJGŁĘBSZYCH PRAGNIEŃ potencjalnych klientów.

Zanim zacznie tworzyć reklamę, poznaje doskonale produkt, rynek (aktualności, istotne wydarzenia, i tak dalej ...) oraz odbiorców, aby móc przewidzieć każdą reakcję na dany argument sprzedażowy, aby móc zneutralizować każdą potencjalną obiekcję, jaka hamuje podjęcie decyzji o zakupie... oraz... aby zneutralizować w słuchaczu / odbiorcy skłonności do odkładania decyzji na później, na dokładniejsze przemyślenie, czy jakiekolwiek inne wahania i wątpliwości.

JAK ZNALEŹĆ MOCNE ARGUMENTY SPRZEDAŻOWE
(plus: Zalety produktu lub usługi, które nakłonią ludzi do wydania pieniędzy)

PRZEDE WSZYSTKIM, powinieneś postawić sobie cztery kluczowe pytania, zanim zaczniesz pracować nad komunikatem reklamy, w jakiejkolwiek formie:

PYTANIE #1: Czego potencjalny kupujący potrzebuje?
PYTANIE #2: W jaki sposób Twój produkt / usługa dopasowuje się do tych potrzeb?
PYTANIE #3: Jaki ton & wizerunek (lub jeszcze inaczej, "charakter") powinien dominować w Twojej reklamie?
PYTANIE #4: Do jakiego głównego motywu powinieneś się w niej odwołać, który pasuje idealnie do rynku i odbiorców?

W odpowiedziach na powyższe pytania znajdują się FUNDAMENTY skutecznej reklamy — serce i nerw centralny dla całego komunikatu.

Wiedza o produkcie nie wystarczy. Musisz znać drogę prowadzącą od niego do potencjalnych kupujących. Najlepiej, aby była ona prosta i ekspresowa . . .

W JAKĄ STRONĘ SIĘ KIEROWAĆ,
ABY EKSPRESOWO POŁĄCZYĆ PRODUK LUB USŁUGĘ
Z POTRZEBAMI POTENCJALNEGO KLIENTA:

Za każdą decyzją (kupię, albo nie kupię, hmm...) stoi motyw (lub motywy), który popycha człowieka w którymś z tych dwóch kierunków.

Do tych kluczowych dla potencjalnego klienta motywów powinien odwoływać się Twój komunikat, aby generował sprzedaż.

Już dawno, dawno temu, skuteczni sprzedawcy — w oparciu o setki analiz — dokonali odkryć PODSTAWOWYCH i NAJCZĘSTSZYCH motywów, jakie kierują ludźmi przy wydawaniu pieniędzy na produkty lub usługi:

MOTYW #1: Zarabianie pieniędzy
MOTYW #2: Oszczędzanie pieniędzy
MOTYW #3: Zabezpieczenie emerytalne
MOTYW #4: Natychmiastowa poprawa zdrowia
MOTYW #5: Zabezpieczenie opieki medycznej
MOTYW #6: Zabezpieczenie na starość
MOTYW #7: Awans zawodowy
MOTYW #8: Prestiż
MOTYW #9: Przyjemność
MOTYW #10: Ułatwienie prac domowych
MOTYW #11: Więcej czasu wolnego
MOTYW #12: Komfort
MOTYW #13: Odchudzanie
MOTYW #14: Uwolnienie od trosk

Zapisz to sobie. Są to motywy, do których odwołanie się w reklamie zawsze daje oczekiwaną reakcję. Na który motyw położyć nacisk? To oczywiście zależy od przedmiotu reklamy oraz od samych kupujących.


Po więcej na temat pisania tekstów, copywritingu
& reklamy ... zapraszam na bloga: www.TotalCopywriting.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Historia reklamy współczesnej: Krótkie przypomnienie momentu narodzin reklamy

Historia reklamy współczesnej: Krótkie przypomnienie momentu narodzin reklamy


Autor: Ł.D. Kamiennik


Historia reklamy ... a właściwie jej początki, sięgają ubiegłego wieku. Dokładnie roku 1904, kiedy to do biura agencji Lord & Thomas ― trzeciej co do wielkości w tamtych czasach agencji reklamowych na świecie ― dostarczono wiadomość zaadresowaną do dyrektora, A.L. Thomasa.


Pan Thomas wręczył kartkę z wiadomością swojemu młodemu partnerowi, Albertowi Laskerowi, który siedział w tym czasie w biurze. Oto jej treść . . .

"Jestem w salonie na parterze. Mogę Panu powiedzieć, czym jest reklamowanie. Wiem, że Pan tego nie wie. I będzie to miało dla mnie wielkie znaczenie, jeśli będzie Pan wiedział, co to jest… również dla Pana będzie to wiele znaczyło. Jeśli chciałby Pan wiedzieć, czym jest reklamowanie, proszę przysłać po mnie hotelowego. Zjawię się w Pańskim biurze."

John E. Kennedy? Ani pan Thomas, ani pan Lasker nie znali tego człowieka. Lasker wysłał hotelowego po Kennedy'ego. Panowie spotkali się. I to był moment narodzin zasad reklamy znanych i aktualnych do dzisiaj.

Wkrótce, Kennedy dołączył do agencji Lord & Thomas i zaczął szkolić ich copywriterów. Oprócz wyszkolenia wielu zdolnych speców, agencja stworzyła jedne z najskuteczniejszych reklam, między innymi dla mydeł Palmolive, ale o tym może innym razem.

OK. A więc co takiego powiedział Kennedy do Laskera? Jak sformułował definicję reklamowania? Zobacz:

"Reklamowanie to sztuka sprzedaży w druku."

Definicja jest na ustach wszystkich skutecznych copywriterów, odpowiedzialnych za wielomilionowe zyski z promocji w takich branżach, jak finansowa, czy zdrowotna.

Tacy wydawcy, jak Agora, Philips Publishing, Health Resources i wielu innych zatrudniają copywriterów, spośród których pewna część przeszła już na emeryturę. To oni zajęli się szkoleniem młodych (i nie tylko), ambitnych ludzi, którzy chcą zająć się copywritingiem. To oni podpowiadają, aby zacząć od klasyków, między Reason-Why Advertising, autora powyższej definicji reklamowania ― Johna E. Kennedy'ego.


Po więcej na temat pisania tekstów, copywritingu
& reklamy ... zapraszam na bloga: www.TotalCopywriting.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Planowanie strategii marketingowej

Planowanie strategii marketingowej


Autor: Michał Daniluk


Tekst: Rafał Nowicki
Pojęcie marketingu bywa niekiedy mylone z reklamą. Choć obie dziedziny są blisko spokrewnione, dzieli je przede wszystkim kolejność. Marketing to planowanie działań podnoszących sprzedaż, natomiast reklama jest narzędziem do realizacji wytyczonych celów.


Marketing to próba odgadnięcia, czego oczekują klienci; natomiast reklama to już forma sprzedaży gotowych produktów bądź usług. Jednak wciąż spora część początkujących przedsiębiorców nie przykłada do działań marketingowych zbyt dużej wagi. Takie podejście zmniejsza szanse nie tylko na dobry zarobek, ale w skrajnych przypadkach może również doprowadzić do plajty.

Jak więc stworzyć skuteczną i efektywną strategię marketingową? Specjaliści w tej dziedzinie doradzają działanie według następującego planu:

zdefiniowanie misji i celu biznesu;

dokonanie przeglądu rynku i sprawdzenie, jakie tendencje na nim panują;

określenie tzw. segmentów kluczowych działalności firmy i ocena każdego z nich poprzez analizę głównych cech przedsiębiorstw działających w tej samej branży i wyznaczenie atutów oraz słabych stron własnej firmy;

określenie najważniejszych zagadnień dla firmy, które należy wziąć pod uwagę przy planowaniu;

podsumowanie analizy i próba znalezienia związków oraz zależności między najważniejszymi punktami działalności;

sporządzenie listy założeń i ustalenie strategii oraz kosztów ich realizowania.

Dla małego biznesu najważniejsze jest sprecyzowanie celów na trzy miesiące i na rok (krótko- i długoterminowych). Dobrze jest przy tym unikać ogólników w rodzaju: wzrost sprzedaży. Lepiej operować konkretami, np.: zdobyć trzydziestu klientów miesięcznie. Potrzebna jest też rzetelna analiza profilu konsumentów i sprecyzowanie, kim są klienci naszej firmy. Im lepiej ich określimy, tym łatwiejsze będzie stworzenie i skierowanie do nich skutecznego przekazu. Czy są to przedsiębiorcy, studenci, a może emeryci? Ile mają lat, gdzie mieszkają, co czytają, oglądają itd. Im więcej pytań i odpowiedzi, tym lepiej.

Planując harmonogram działań marketingowych trzeba uważać, aby zbyt szybko nie wydać wszystkich pieniędzy przeznaczonych na reklamę. Kampanię trzeba mądrze zaplanować w czasie oraz z góry założyć przybliżony termin weryfikacji jej rezultatów. Dobór konkretnych działań marketingowych zależy od naszych celów, ale przede wszystkim od ilości środków finansowych. Może to być rozdawanie ulotek, akcja mailingowa (rozsyłanie listów do klientów), rozwieszanie plakatów, zamieszczanie banerów reklamowych (outdoor) oraz reklama prasowa, radiowa, telewizyjna, internetowa.


Zdobywaj wartościową wiedzę na mdaniluk.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych

Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych


Autor: Sebastian M.


Pozycjonowanie w Google to usługa, która najczęściej proponują swoim klientom firmy, zajmujące się tym na co dzień. Jest ona jedną z najbardziej znanych na świecie wyszukiwarek internetowych, dlatego znaczna część klientów przyznaje, iż to właśnie w niej chciałaby widzieć swoją stronę jak najwyżej.


Okazuje się, że pozycjonowanie w wyszukiwarkach może się bardzo różnić, dlatego firmy, które zajmują się właśnie pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych, bardzo dokładnie poznają warunki, jakie trzeba spełniać przy pozycjonowaniu stron w każdej z nich, aby jak najlepiej sprostać wymaganiom i oczekiwaniom klientów, nawet tych najbardziej wymagających. Wielu klientów ma ściśle sprecyzowane wymagania odnośnie przyszłych wyników, dlatego firmy, przyjmując zlecenie muszą określić, czy będą w stanie wypromować stronę klienta w takim zakresie, w jakim sobie on tego życzy.

To, w jaki sposób firmy pozycjonują strony w wyszukiwarkach, także jest bardzo często dokładnie opisywane klientom podczas spotkania, gdyż niektórzy z nich mają także co do tego specjalne wymagania. Dzisiaj te usługi cieszą się wciąż rosnącą popularnością, dlatego nikogo nie dziwi duża ilość nowopowstających firm z tej branży na rynku. Każdy chciałby, aby jego strona internetowa lub serwis były bardzo popularne, iż znajdowały się na samym początku wyników wyszukiwania. Dzięki temu bowiem odwiedza ją więcej osób, c o w przypadku na przykład sklepów internetowych ma dość duże znaczenie, dlatego że każda osoba jest wtedy potencjalnym klientem. Dlatego coraz więcej osób korzysta z usługi, która nosi nazwę pozycjonowanie. Polega ona na podnoszeniu pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach, dzięki czemu jest ona coraz wyżej na liście wyników, co pociąga za sobą coraz większą liczbę odwiedzających osób.

SEO pozycjonowanie to odmiana wykonywania tej usługi, polegająca na odnoszeniu pozycji strony poprzez pojawiające się w specjalnie pisanych tekstach frazy, które powodują, że dana strona jest coraz częściej i szybciej wyszukiwana przez wyszukiwarkę internetową. Zazwyczaj są specjalne strony, na które dodaje się tego typu teksty, dzięki czemu niejednokrotnie cały proces przebiega o wiele szybciej. Warunkiem jednak jest to, aby takie teksty były unikatowe, nie mogą się one powtarzać, dlatego obecnie coraz więcej osób zajmuje się własne pisaniem takich tekstów, traktując to jako zajęcie dodatkowe, lub nawet bardzo często zajęcie główne. Dzisiaj pojęcie pozycjonowanie i optymalizacja zna każdy, kto choć w minimalnym stopniu zajmuje się stronami internetowymi. To właśnie dzięki nim strony internetowe osiągają tak wysokie notowania w wyszukiwarkach internetowych. Dzisiaj także dla bardzo wielu osób jest możliwość na życie, gdyż prowadzenie własnej działalności w tej branży może być bardzo dobrym pomysłem na życie. Coraz więcej osób docenia korzyści, jakie daje im pozycjonowanie i optymalizacja, zazwyczaj takie zabiegi wykonują w stosunku do własnych stron firmy. Dlatego najczęściej poszukują one specjalistów, którzy będą w stanie osiągnąć bardzo dobrą pozycje ich strony w wyszukiwarkach. Poszukując firm z tej branży nie powinniśmy mieć raczej z tym większego problemu, dużą ich ilość możemy znaleźć na wielu stronach internetowych, lub na różnego rodzaju forach i portalach powiązanych z ta tematyką. Specjaliści mogą pomóc nam w dość szybkim czasie, zazwyczaj od czasu wykonania czy wyników, jakie życzy sobie uzyskać klient, zależy cena takiej usługi. Dlatego należy bardzo uważnie wybrać firmę, która się tym zajmie, aby mieć pewność, że zlecona przez nas usługa zostanie wykonana profesjonalnie i fachowo.


Jak skutecznie zwiększyć oglądalność swojej strony? Jak wyprzedzić, przebić się przez konkurencję? Odpowiedź jest prosta, a metoda skuteczna i tania- Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych z PageSEO.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Książka telefoniczna XXI wieku

Książka telefoniczna XXI wieku


Autor: HieronimB


Reklamowałeś się z powodzeniem w Panoramie Firm czy Polskich Książkach Telefonicznych? Zauważyłeś, że reklama tam umieszczona przestała działać? Wiesz czemu? Bo ludzie przestali tam Cię szukać...


A gdzie zaczęli? Zrób mały test: zapytaj 10-15 osób (znajomych, rodzinę) gdzie szukają opinii o kurtce, którą mają kupić, o filmie, na który się wybierają do kina, spytaj koleżankę z pracy, gdzie szuka przepisów kulinarnych (jeśli gotuje), spytaj kolegę, gdzie szuka części do swojego samochodu. Jeśli pytane przez Ciebie osoby mają mniej niż 40-45 lat z dużym prawdopodobieństwem przynajmniej jedną z otrzymanych odpowiedzi będzie: Google.

Kiedyś nie mogłem pojąć czemu w statystyce najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę słów kluczowych na czołowych miejscach są największe polskie portale internetowe - Onet, Wirtualna Polska, Interia. Pojąłem, gdy zobaczyłem jak kilka osób "wchodzi na Onet" wpisując słowo "Onet" w pasek wyszukiwarki Google będącej ich stroną startową i klika w pierwszy pojawiający się link.

Zjawisko to rozszerza się z dwóch powodów:

1) dorasta pokolenie, dla którego Google jest naturalnym (żeby nie napisać jedynym znanym) sposobem wyszukiwania jakichkolwiek informacji;

2) ludzie, a w szczególności internauci są leniwi - wpisanie tego, co się szuka w toolbar swojej przeglądarki czy pasek strony startowej, którą często bywa Google (kiedyś był on także stronie startowej Mozilli) jest dużo mniej pracochłonne niż przewertowanie kilku katalogów, w których zresztą też nie ma wszystkich informacji.

Rozszerzanie się tego zjawiska ma ogromny wpływ na rynek usług lokalnych, bo powoduje to, co zasygnalizowałem na wstępie - zmianę nawyku poszukiwania tego, co chcemy kupić czy zamówić - papierowa książka telefoniczna systematycznie traci użytkowników na rzecz internetowych "wszystkowidzących gogli". Dowód? 33100 zapytań średnio miesięcznie na frazę "apteka Warszawa", 6600 osób średnio w miesiącu pyta o "dentysta Wrocław" - dane z Keyword Tool External z marca 2011, średnia miesięczna dla ostatniego roku. O ile w pierwszym przypadku wytłumaczeniem może być charakterystyka miasta, do którego przyjeżdżają różni ludzie, którym przydarzają się różne wypadki, a z internetu można skorzystać praktycznie wszędzie np. z telefonu dojeżdżając pociągiem do Dworca Centralnego, o tyle druga fraza wskazuje na to, iż wyszukiwanie lokalnych dostawców usług takich jak dentysta, mechanik czy notariusz to domena nie tylko osób nowych w danym miejscu. Bo to, że właściciel firmy ze Szczecina pyta w Google o wynajem biur w Katowicach wiadomo już od dawna.

Co trzeba zrobić, by znaleźć się w książce telefonicznej XXI wieku?

O tym w następnym odcinku... :)


Hieronim B

Wynajem biur Katowice

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.