czwartek, 23 października 2014

Gadżety reklamowe

Gadżety reklamowe


Autor: Iza Salamon


Każda firma, by zaistnieć w świadomości klientów, musi ogłosić swoje istnienie, szeroko poinformować o swojej działalności, podkreślić swoje zalety, wyróżnić się spośród dziesiątek podobnych producentów. Do tego celu służy reklama.


Zwykle wymaga to sporych pieniędzy, bo –żeby akcja promocyjna odniosła sukces – należy zatrudnić profesjonalną agencję. Stać na to tylko duże firmy. W mniejszych marketingowcy próbują sami przedstawiać swoją firmę jako tę, z którą koniecznie powinniśmy mieć do czynienia. Skutecznym sposobem na zdobycie klientów i współpracowników są gadżety reklamowe.

Gadżety reklamowe dołączane do produktów

Uwielbiamy gratisy, nawet jeśli ich wartość jest tylko symboliczna. Wiedzą o tym producenci towarów, które mamy na liście najczęstszych zakupów , jak też i ekskluzywnych produktów, w które zaopatrujemy się raz na kilka lat, jak np. sprzęt RTV i AGD czy samochody.

Każdy producent potrzebuje zjednać sobie klientów. Do tego celu służą gadżety reklamowe dołączane do produktów. Wielu kupujących np. kawę, chętnie zakupi od razu dwa opakowania, bo w efektownym pudełku oprócz torebek z kawą znajduje się efektowny kubek z nazwą kawy. Jakoś później nie wypada w tym kubku pić kawy innej marki, tak więc przywiązujemy się do jednego gatunku. Na to liczą ofiarodawcy gadżetów. Skromny prezent sprawia, że klient poczuwa się do lojalności względem swego darczyńcy.
Tym sposobem każdy konsument zdobywa niemałą kolekcję gadżetów . Zwykle te artykuły jakoś są powiązane ze sprzedawanym towarem, np., artykuły kuchenne dołączane są do produktów spożywczych. Ale ostatnio dostałam gratis w postaci dwóch malutkich torebek kawy zbożowej znanej marki, a dołączony był do zabawki dla dziecka. Można i tak. Kawę zaparzyłam, smakowała. A teraz poczuwam się do tego, by zakupić porządną paczkę. Firma zadbała o mnie, a więc poczuwam się do rewanżu.

Gadżety reklamowe rozdawane wszem i wobec

To też lubimy: znaleźć się w miejscu, gdzie coś nam dają za darmo. Najczęściej tym miejscem są sklepy, hale targowe, a nawet ulice. Miłe hostessy, a czasami przebierańcy, rozdają gadżety reklamowe. Ponieważ ich odbiorca jest masowy, prezenciki są symboliczne: długopis, breloczek, smycz na klucze, otwieracz do butelek. Wygrawerowane na nich logo firmy lub nazwa producenta przez cały czas użytkowania przedmiotu będą przypominać o ofiarodawcy, wejdą w podświadomość, staną się znane. Gdy przyjdzie pora na zakupy czy skorzystanie z usługi, wiele osób nie będzie szukać innej firmy, tylko skorzysta z tej poznanej dzięki skromnemu napisowi na niepozornym drobiazgu.
Firma nie inwestuje zbyt wiele w taką formę promocji, a na pewno może odnotować korzyści.

Warto jednak zadbać, by i takie drobiazgi cechowała dobra jakość. Tandetne wyroby nie sprawią, że obdarowany obdarzy zaufaniem firmę, więc trudno oczekiwać, że zostanie jej klientem.

Gadżety reklamowe wręczane klientom


Firmy cenią i szanują każdego klienta. Wiele z nich każdego interesanta obdarowuje pamiątkowym drobiazgiem z logo firmy. Jest to wyraz podziękowania za wybranie tej a nie innej firmy, a jednocześnie komunikat, że firma liczy na dalsze kontakty. W takich sytuacjach również używa się artykułów niedrogich i symbolicznych.
Co innego, gdy chodzi o stałego współpracownika czy wielokrotnego klienta. Jemu należy się szczególne wyróżnienie. W dobrym tonie, ale także w interesie firmy, jest utrzymywanie z nim więcej niż służbowych kontaktów. Okazją do wręczania pamiątkowych prezentów (zwróćmy uwagę na uroczysty wydźwięk słowa „wręczanie”) są święta Bożego Narodzenia, których obchodzenie już wyszło z kręgów rodzinnych do zakładów pracy. Miłym akcentem przy składaniu życzeń stałym klientom jest obdarowywanie się wzajemne prezentami, które ciągle w stosunkach służbowych pełnią funkcję gadżetów reklamowych.

Inną okazją, kiedy to niezbędne są eleganckie gadżety reklamowe, jest jubileusz firmy albo też święto branży.
W kontaktach biznesowych wypada, a nawet trzeba, indywidualizować prezenty, dostosowywać do okoliczności. Przede wszystkim jednak należy zadbać, by były to artykuły dobrej jakości i w dobrym guście. W tym segmencie powodzeniem cieszą się starannie wydane kalendarze, elegancko oprawione w skórę notesy, szykowna galanteria skórzana, sprzęt sportowy, dobre kosmetyki, artykuły biurowe wysokiej klasy.
Pamiętajmy, że niektóre zawody, np. lekarz czy prawnik są pod szczególną kontrolą społeczeństwa. Wręczając gadżet reklamowy, nikt nie powinien być posądzany o korupcję. Tu trzeba zachować umiar.

Skąd firma ma brać gadżety reklamowe?


W rozprowadzaniu tego rodzaju artykułów specjalizują się firmy, które w profesjonalny i satysfakcjonujący sposób starają się dbać o klienta. Przede wszystkim dysponują szerokim wyborem towarów, zarówno dla klienta ze skromnym portfelem, jak i dysponujących poważnymi funduszami. Lista artykułów, które z sukcesem spełnią rolę gadżetów reklamowych, jest bardzo długa, ceny zróżnicowane. Takie firmy zajmują się kompleksową obsługą klienta, tak więc w ich gestii jest umieszczanie zamówionych logotypów i napisów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Manipulacja a public relations

Manipulacja a public relations


Autor: Natalia Gawłowska


Współcześnie termin public relations często ma znaczenie pejoratywne. Często odbierany jest on negatywnie, ze względu na nieetyczne zachowanie osób zajmujących się PR, jednak nie tylko dlatego społeczeństwo może spoglądać na działania public relations nieprzychylnym wzrokiem.


Każde działanie, którego główną funkcją, jest funkcja perswazyjna, stwarza sytuację, w której funkcjonować mogą zabiegi manipulacyjne, które są niemoralne z punktu widzenia etyki. Nawet rozdawane tu i ówdzie prezenty, w danej sytuacji mogą się okazać zabiegiem nieczystym i nieetycznym.

Manipulację rozumiemy tutaj jako sytuację, kiedy coś staje się narzędziem do osiągnięcia celu przez kogoś, kto ukrywa przed odbiorcą swój cel komunikacyjny, gdyż jest on niezgodny z interesem tego odbiorcy. Należy także zwrócić uwagę na cienką granicę pomiędzy perswazją a manipulacją. Główną różnicą dzielącą i te pojęcia jest jawność (w przypadku perswazji) lub ukrycie przez odbiorcą celu komunikacyjnego (w manipulacji). W manipulacji odbiorca nie jest dla nadawcy partnerem a narzędziem osiągania wcześniej założonych celów. Rozróżnienie to wydaje się proste, jednak w rzeczywistości może ono przysporzyć wiele problemów, gdyż czasem niezwykle trudno określić jest to, które z intencji są jawne, które natomiast ukryte. Fala krytyki public relations nie dotyczy tak na prawdę samego sposobu komunikowania się PR-owców ze społeczeństwem, a częstych prób sprzedaży wizerunku osoby czy firmy za wszelką cenę. Zdanie Nicolo Machiavellego, mówiące, że „cel uświęca środki” mogłoby bardzo dobrze scharakteryzować sferę nieczystych etycznie działań od których nie stroni public relations.

Bardzo ważną składową negatywnych działań promocyjnych jest obecność w nich elementu manipulacyjnego. To zwłaszcza on determinuje charakter owych działań, niekiedy bowiem różnica pomiędzy czarnym a białym PR może sytuować się zaledwie na linii wypowiedzianych, bądź ukrytych intencji nadawczych. Mówienie nieprawdy, oraz ukrywanie intencji naruszają naczelne zasady konwersacyjne. Zwracając się ku zasadzie kooperacji Grice'a ignorują choćby maksymę jakości, mówiącą, iż nadawca powinien mówić prawdę. Ukryte intencje prowadzą do dezinformacji, która jest naczelną bronią manipulacji.

Czy zatem osoba, której naczelnym zadaniem powinna być dbałość o wizerunek innej osoby lub firmy z równą troską podchodzi do swojej reputacji wśród ludzi? Swoją reputację każdy PR-owiec powinien traktować bardzo poważnie. Wybierając więc po której stoimy stronie- czarnego PR czy działań zgodnych z etyką- należy się zastanowić czy warto jest narażać nasz wizerunek, którego ponowne wybielenie może się później okazać niemożliwe.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zbiory darmowych zdjęć

Zbiory darmowych zdjęć


Autor: Agnieszka Witer


Internet daje wiele mozliwości zarówno dla tych, którzy wyszukują informację jak i tych zamieszczających ją. Dużo opracowań z dziedziny marketingu zajmuje się właśnie prezentacją w internecie.


Ja jednak nie będę przedstawiać tu wypływających z nich wniosków i zaleceń, ale zwyczajnie jak przeciętny internauta odniosę się do tego jak reaguję na sposób rezentacji informacji w internecie. Ponieważ zajmuję się tworzeniem stron internetowych staram się obserwować swoje reakcje na to jak przeglądam i wyszukuję wiadomości, usługi, co chętniej i częściej czytam, oglądam. Czytam też różne opracowania na ten temat. Obserwacje takie służą mi później w mojej pracy i dzięki nim mogę lepiej wykonywać swoje obowiązki. Ze względu na ogrom informacji staramy się przeglądać internet jak najszybciej i często nie zawieszamy wzroku na treściach nieciekawie prezentowanych, pozbawionych urozmaicenia jakim jest bez wątpienia grafika i zdjęcia.

Dobrze jeśli do takiego celu mamy dostęp do dobrych zdjęć, lub możliwości ich zrobienia. Czasem jednak nie ma czasu na gromadzenie własnej biblioteki lub zwyczajnie nie ma na to warunków, wtedy warto wiedzieć o darmowych źródłach zdjęć dostępnych na dogodnych warunkach.

Naturalnie nie będą to zdjęcia unikalne i czasem mogą być kiepskiej jakości, ale zawsze jest coś na dobry początek lub do zastosowania na jakiś czas. Poniżej przedstawiam listę miejsc z darmowymi zdjęciami, z krótkimi opisami, głównie pod względem warunków licencji.

Zbiory darmowych zdjęć

StockXCNHG - Free Photo Site Galeria SXC zawiera beapłatne zdjęcia gromadzone przez ludzi z całego świata. Po zarejestrowaniu sie możemy wykorzystywać zgromadzone tam zdjęcia i grafiki, przesyłać własne, komentować i dyskutować o nich na forum. Zdjęcia mają 4 rodzaje licencji od zupełnie bez udziału autora, przez konieczność powiadomienia, aż po konieczność pozwolenia na publikację.
MorgueFile - Free Stock Photos Zbiory darmowych zdjęć dostępne bez rejestracji. Zdjęcia z możliwością wykorzystania w komercyjnych projektach, po zarejestrowaniu się w serwisie istnieje możliwość dodawania własnych grafik i omawiania ich na forum.
StockVault - Free Stock Photos Zbiory dostępne bez rejestracji. Po zarejestrowaniu się możliwość dodawania własnych zdjęć i zarabiania na nich między innymi za pośrednictwem AdSense.
Unprofound - Free Stock Photos Zdjęcia dostępne bez rejestracji. Serwis wygodny dla projektantów - umożliwa stworzenie własnego portfolio po rejestracji.
Free Range Stock - Free Photos "! Nie Royalty Free, Totally Free " tej stronie oferowane są fotografie o wysokiej rozdzielczości, zdjęcia free i tekstury, wszystkie obrazy z rozdzielczością co najmniej 2400 x 1600 pikseli. Wszystko co trzeba zrobić to zarejestrować się na bezpłatne członkostwo.
Pixel Perfect Digital - Free Photos Rejestracja nie jest wymagana tylko o zapoznanie się z Warunkami Użytkowania przed pobraniem. Wszystkie zdjęcia są wysokiej jakości JPEG, łatwe do znalezienia z funkcji Wyszukiwanie zaawansowane.
Photo Rogue - Free Stock Photos Możliwość wysłania prośby o zrobienie konkretnych zdjęć np. mostu Golden Gate. Zrobione zdjęcia są umieszczane w galerii. Nie ma gwarancji realizacji prośby.
Image*After - Free Photo Site Oferuje możliwość pobierania i używania darmowych zdjęć i obrazów wysokiej rozdzielczości. Układ witryny jest prosty, liczba zdjęć jest nieco ograniczona, ale szybko rośnie.
Free Stock Photos - Free Photos Zdjęcia osobistego lub komercyjnego zastosowania. Warunki licencji wymagają podania źródła zdjęcia.
Photo Rack - Free Photo Site Zdjęcia dostępne bez rejestracji z możliwością wykorzystania jako elektroniczne pocztówki.
ImageBase - Free Stock Photos Wygodnie skatalogowana baza zdjęć do wykorzystania komercyjnego bez rejestracji.
Abstract Influence - Free Photos Galeria zdjęć z forum dla entuzjastów fotografii. Niewygodny sposób wyszukiwania - wyniki bez miniatur zdjęć.
Geek Philosopher - Free Photos Grafiki tła i tapety można wykorzystać w projektowaniu stron internetowych i projektów artystycznych, na blogach, Facebook, MySpace, YouTube, itd... Jeśli zdjęcie jest używane na stronach internetowych, prośba o link do GeekPhilosopher.
Free Pixels - Free Photos Strona oferuje bezpłatne o wysokiej rozdzielczości zdjęcia do użytku osobistego lub w firmowych projektach. Wysokiej jakości tła, sztuka cyfrowa i zdjęcia. Nie wymaga rejestracji.
Free Images - Free Stock Photos Zdjęcia dostępne do wykorzystania w projektach komercyjnych. Konieczność podania źródła zdjęć.
Free Foto - Free Photo Site Duży zbiór darmowych zdjęć do użytku prywatnego, niekomercyjnego.
Free Photos Bank - Free Photos Zbiór darmowych zdjęć, wymagana zgoda autora zdjęcia.
Open Photo - Free Stock Photos Zdjęcia i grafiki w różnych rozdzielczościach. Dostęp do ściągania zdjęć bez rejestracji.
Design Packs - Free Photos Kolekcja zdjęć z mośliwością wykorzystania do projektów komercyjnych.
Free Media GOO - Free Photos Strona stworzona i prowadzona przez programistów dla programistów, z naciskiem na dostępność. Aby korzystać z obrazów, nie trzeba nic więcej niż zwykłe pobranie.
Texture Warehouse - Free Photos Galeria tekstur, wszystkie zdjęcia na licencji Creative Commons.
Woophy - Free Photos Społeczność entuzjastów fotografii z całego świata - zawiera zdjęcia lokalnej fauny i flory, pejzaże, widoki miast, ludzi, produktów lub zwyczajów. Możliwość wykorzystania zdjęć o niskiej rozdzielczości w celach niekomercyjnych.
Cepolina Photos - Free Photos Ponad 16000 darmowych zdjęć posortowane w 1400 kategorii. Można pobrać dowolne zdjęcie do komercyjnego wykorzystania.
NASA - Free Planet Photos Zdjęcia do wykorzystania w projektach komercyjnych


Tworzenie stron internetowych - WiterNet

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zadania hostessy

Zadania hostessy


Autor: Grzegorz Syso


Kim tak naprawdę są hostessy i jakie zadania spełnia hostessa? W tym artykule postaramy zająć się tematem hostess w reklamie i promocji firmy. Hostessami posługuje się wiele firm, chcących zaistnieć marketingowo, nikt jednak nie zastanawia się jak trudna jest praca, którą piękne dziewczyny muszą wykonywać.


Dzisiejszy świat stara się w jak największym stopniu dostosować do potrzeb rynku oraz wielkości konkurencji. Zawsze chcemy, aby produkowane przez nas towary były najwyższej jakości oraz żeby każdy był z nich zadowolony. Największe koszty reklamowe pociągają za sobą kampanie reklamowe wielkich firm, które są potentatami w swojej dziedzinie. Do reklamowania takich produktów wykorzystywane są najlepsze hostessy i modelki, które wiedzą, na czym polega ta praca i jak wiele od nich zależy. Hostessami posłygują się już niemal wszystkie firmy, chcące reklamować swoje produkty. Dzięki temu, agencje hostess przeżywają oblężenie.

Cała kampania opiera się przede wszystkim na dobrej organizacji pracy modelek i hostess. Odpowiednie stroje, nienaganny makijaż i fryzura oraz hostessa z uśmiechem na twarzy mogą sprawić, że każdy klient będzie zwracał uwagę przede wszystkim na hostessy, a nie na cenę danego produktu. W ten sposób prowadzone są kampanie reklamowe wielkich korporacji, których produkty często maja zatrważające ceny. Dzięki temu, że do promocji zatrudniane są najlepsze agencje reklamowe, które zatrudniają najlepsze hostessy możemy osiągnąć ogromny sukces. Świat oczekuje wielkich i hucznych kampanii, gdyż każdy produkt musi się czymś wyróżniać i dlatego lepiej żeby zapadł nam w pamięć. Ważne jest, abyśmy wybrali dobrych pracowników do takiej kampanii, gdyż dzięki temu będziemy mogli powierzyć im przyszłość naszego produktu. Do klienta może dotrzeć tylko najlepiej przeprowadzona kampania reklamowa i dlatego coraz częściej możemy spotkać się z idealnie zorganizowanymi kampaniami, które dają nam możliwość zabłysnąć wśród konkurencji. Profesjonalne hostessy muszą wiedzieć, na czym polega ich praca, gdyż nienaganny wygląd oraz wspaniałe i profesjonalne podejście do promocji może sprawić, że towar osiągnie odpowiedni poziom.

Świat staje otworem przed firmami, które zainwestowały w hostessy z prawdziwego zdarzenia, gdyż jest to szansa na przeprowadzenie najlepszej promocji, dzięki której zawsze będziemy mogli liczyć na popularność produktu. Często promocja jednego produktu skutkuje na zwiększenie popularności całej firmy. Warto więc posłużyć się hostessami, aby zwiększyć zainteresowanie prezentowanymi produktami. Można powiedzieć, że wynajęcie dobrych hostess może okazać się kluczem do sukcesu.

**Kopiowanie, rozpowszechnianie, wykorzystywanie w części lub w całości powyższego tekstu jest zabronione.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

środa, 22 października 2014

Atrakcyjna zabudowa stoisk targowych – porady

Atrakcyjna zabudowa stoisk targowych – porady


Autor: Patrycja Szambowska


Targi to ważny moment dla każdej firmy, która w ten sposób pragnie się promować – duża liczba zwiedzających to szansa na reklamę marki oraz pozyskanie nowych klientów. Duże znaczenie ma wtedy atrakcyjna zabudowa stoisk targowych, która przyciąga uwagę, pozwala na prezentację i rozmowę.


Wybierając się na targi, jako wystawca, musisz zadać sobie kilka pytań i opowiedzieć na nie w zakresie tego, jaka zabudowa stoisk targowych będzie najlepsza dla Twojej firmy. Warto pamiętać, że stoisko musi być przedłużeniem wcześniej kampanii reklamowej, powinno być spójne z przyjętą polityką marketingową i strategią pozyskiwania klientów. Warto, abyś rozważnie wybrał typ stanowiska, by w maksymalny sposób osiągnąć swoje cele.

Zabudowa_stoisk_targowych_1

Po pierwsze – rodzaj stoiska. W branży dostępnych jest wiele różnych typów stoisk targowych – wysepka, stoisko otwarte jednostronnie, dwustronnie lub trzystronnie). Aby wybrać odpowiedni rodzaj przemyśl, jak chcesz podejmować zainteresowanych: czy przy biurku a może stoliku kawowym, przy ladzie informacyjnej a może stworzysz otwartą przestrzeń z siedziskami? Warto też wiedzieć, ile osób ma obsługiwać stoisko, czy zależy Ci na dużym kliencie czy na grupie mniejszych. Dzięki takim decyzjom wybierzesz typ zabudowy dostosowany do Twoich wymagań.

Po drugie – wyposażenie stoiska. Zastanów się, jakie elementu chcesz wprowadzić – ulotki, foldery, katalogi, prezentacje multimedialne, prezentacje produktów, portfolio itp. Wybierz odpowiednie sposoby na wyeksponowanie materiałów reklamowych i informacyjnych, zadbaj o dobór kompetentnej kadry.

Po trzecie – obsługa stoiska. Niech obsługa stoiska będzie spójna, kompetentna i uprzejma, świadoma swojej roli i Twoich oczekiwań. Wytłumacz pracownikom, jak ważny jest elegancki uniform i dbałość i zainteresowanych. Wykorzystaj potencjał stanowiska, ludzi i samej imprezy.

Zabudowa_stroik_targowych_2

Zabudowa stanowiska targowego nie jest łatwą sprawą – pamiętaj również o jej kolorystyce! Niech kolory będą tożsame z barwami logo Twojej firmy, Waszych materiałów reklamowych itp. Możesz takie elementy wpleść też w uniform pracowników. Klient często tylko kojarzy markę, warto więc, aby zapamiętał Twoją firmę – gdy zobaczy Wasze materiały, czy stronę, wyzwoli to wspomnienia i zwiększy Twoją szansę na pozyskanie nowego klienta.


Patrycja

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.