środa, 11 czerwca 2014

Dobre hasło reklamowe – czyli jakie?

Dobre hasło reklamowe – czyli jakie?


Autor: agata


Hasło reklamowe jest motywem przewodnim każdej kampanii. Określa ono to czym jest kampania danej marki, przedsiębiorstwa. Jego celem jest przekonanie konsumentów do zakupów właśnie Twoich produktów. Masz na to dosłownie kilka sekund.


Dobre hasło reklamowe dla Twojej firmy to takie, które już w ciągu pierwszych kilku sekund potrafi zwrócić na siebie uwagę odbiorcy. Liczy się pierwsze wrażenie, kilka pierwszych sekund zadecyduje o tym czy konsument będzie chciał obejrzeć do końca twój przekaz reklamowy i – co ważniejsze – czy uda Ci się go skłonić do zakupu. Zwykle bowiem jest tak, że wzbudzenie ciekawości przekłada się na zakup produktu przez klienta.

Dobre hasło reklamowe to takie, które jest dopasowane do klienta. Każda grupa konsumentów ma bowiem zupełnie inne potrzeby i oczekiwania. Dlatego zanim zaczniesz obmyślać hasło musisz sprecyzować grupę docelową a potem dostosować do niej hasło. Jeśli starasz się zaskarbić sobie uwagę dzieciaków musisz stworzyć hasło, które będzie przemawiać do ich wyobraźni. Możesz posłużyć się zabawnym hasłem, kojarzonym z czymś dla nich przyjemnym. Jeśli zaś grupą docelową są osoby dorosłe, poważni klienci biznesowi itp. hasło musi być sformułowane tak, byś sprawiał wrażenie profesjonalisty w swoim fachu. Musisz także pamiętać, że inne hasła będą trafiać do kobiet a inne do mężczyzn.

Dobre hasło reklamowe to takie, które wyróżnia się z tłumu milionów innych haseł konkurencji. Jest krótkie i łatwe do zapamiętania. Może być przedstawione w formie rymowanego wiersza, dowcipnego hasła itp. Tak naprawdę nie forma jest tu najważniejsza, a to by hasło trafiło do wyobraźni potencjalnych klientów.

Dobre hasło reklamowe jest zaplanowane tak by wzbudzało określone emocje. Radość, wzruszenie, oburzenie – cokolwiek to będzie ma trafić do skrywanych głęboko pragnień.

Dobre hasło reklamowe to takie, które zostało skonstruowane w oparciu o obowiązujące zasady językowe. Przy czym należy pamiętać, że język jest żywy i stale się zmienia. Mamy wiele haseł które na dobre weszły do naszego języka, nadając wielu zwrotom zupełnie nowego znaczenia.

Przy tworzeniu hasła reklamowego trzeba pamiętać o jeszcze jednej istotnej kwestii – konkurencji. Na rynku nie działamy sami, dlatego przy tworzeniu kampanii oraz haseł reklamowych trzeba wziąć pod uwagę specyfikę konkurencji. Wyśmiewanie produktów konkurencyjnych marek w reklamie może zostać uznane za nieetyczne i spowodować skutki odwrotne do zamierzonych.

Co sprawia że niektóre hasła odnoszą sukces a inne giną w tłumie milionów innych haseł?


To jest właśnie TO COŚ – choć trudno określić co. Na dobre do języka weszły hasła takie jak : Z Kasią ci się upiecze, ERA -Możesz więcej, Takie rzeczy tylko w ERZE, Zawsze COCA COLA, Pij mleko będziesz wielki, czy Nokia – Connecting People. Hasła proste, krótkie , wydawać by się mogło banalne. Ale właśnie na tym polega ich sukces…prosty przekaz, który trafia do umysłów milionów ludzi na całym świecie.


agata b.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dobry baner reklamowy

Dobry baner reklamowy


Autor: Martiana


Większość firm planujących reklamę własnej działalności zgłasza się do profesjonalnych agencji reklamowych. Agencje takie tworzą dla firmy indywidualną identyfikację wizualną, aby firma była jednoznacznie rozpoznawalna. Jednym z elementów jest baner. Jak stworzyć dobry baner?


W skład takiej identyfikacji wchodzą także m.in. wszelkiego rodzaju ulotki, papier firmowy, teczki na dokumenty, napisy na długopisach. Natomiast zamieszczenie baneru, w jakimś ruchliwym punkcie miasta może przyczynić nam wielu nowych klientów i umocnić naszą markę.

Firmy mniejsze, z ograniczonym budżetem na reklamę, czasami same chcą stworzyć dla siebie profesjonalny baner. Oczywiście jest to zajęcie bardziej pracochłonne niż tylko przygotowanie zlecenia dla agencji. Dla osób nieobeznanych z grafiką komputerową i przygotowywaniem materiałów do druku może być to zadanie trudne. Jeżeli jednak firmowy grafik miał już do czynienia z mniejszymi projektami graficznymi stosując się do kilku podstawowych zasad, może stworzyć własny indywidualny baner.

1. Lokalizacja i rozmiar

Pierwszym krokiem w planowaniu jak powinien wyglądać nasz baner, będzie znalezienie dla niego, chociaż w przybliżeniu lokalizacji oraz określenie rozmiaru. Lokalizacja baneru jest czynnikiem o tyle istotnym iż jego otoczenie nie powinno gryźć się z treściami przekazywanymi przez baner. Baner swoją zawartością i grafiką powinien korespondować z otoczeniem. Równie ważne okazuje się wczesne wybranie rozmiaru jaki będzie miał baner. Ustrzeże nas to przed wieloma zmianami, często trudnymi gdy pracuje się na dużych plikach graficznych, a nasz komputer długo "myśli". Zmiana rozmiaru w jakim baner powinien być wykonany może całkowicie zmienić jego koncepcję graficzną. Układ graficzny pasujący do jednego formatu będzie całkowicie gryzł się z innym formatem.

2. Grafika - wybór, licencja i zakup

Po wybraniu miejsca i rozmiaru baneru można przystąpić do jego właściwej realizacji. Każdy baner koniecznie powinien posiadać jakąś przykuwającą wzrok grafikę. Aby zdobyć takie ciekawe i odpowiednio duże zdjęcie powinniśmy skorzystać z jednego z serwisów oferujących takie pliki na sprzedaż. Na rynku istnieje wiele serwisów, gdzie możemy zakupić z odpowiednią licencją zdjęcia i grafiki wystawione przez artystów. Każde ze zdjęć w zależności od rozmiaru w jakim chcemy je zakupić posiada inną cenę. Cena jest także uzależniona od aspektów artystycznych zdjęcia. Ważnym jest by zapoznać się z licencją, jaką z zakupionym zdjęciem otrzymujemy. Określa ona warunki na jakich mamy prawo ze zdjęcia korzystać. Zazwyczaj wykupuje się licencję pozwalającą na korzystanie ze zdjęcia na stronach internetowych oraz w druku. Zdarza się także by wykupić zdjęcie na wyłączność. Mamy wtedy pewność, że nikt inny w innym banerze czy reklamie nie skorzysta z tego samego zdjęcia. Przed takim zakupem należy sprawdzić liczbę wcześniejszych pobrań zdjęcia. Jeżeli zdjęcie zostało wcześniej już wiele razy pobrane, musimy się liczyć z ryzykiem natknięcia się na nie u np. u konkurencji.

3. Slogan reklamowy

Oprócz grafiki dobry baner to taki który posiada odpowiedni slogan reklamowy. Tutaj stosowane są różne techniki. Hasło może być krzykliwe, bezpośrednio związane z reklamowanym produktem a czasami nawet prowokujące. Wszystko zależy od efektu jaki umieszczający baner chce uzyskać i do jakiej grupy odbiorców ma on być skierowany.

4. Estetyka i oryginalność

Projekt graficzny łączący ze sobą pobraną przez nas grafikę z treściami reklamowymi powinien być estetyczny, ale na tyle ciekawy by zwrócić na siebie wzrok osób go mijających.

5. Przygotowanie do wydruku i wybór drukarni

Ważnym aspektem jest przygotowanie gotowego projektu do wydruku. Konieczna jest również odpowiednia drukarnia. Taka drukarnia powinna nam udzielić informacji jak nasz projekt musi być przygotowany, czy należy ustawić parsery, które określą obszar zadruku oraz obszar wycięcia baneru. Istotna informacją jest także format w jakim projekt baneru drukarni trzeba dostarczyć. Zwykle takie materiały do druku dostarczane są w formie wektorowej. Ustalić trzeba także paletę barw w jakiej baner musi być wyeksportowany tak by zgadzała się ona z paletą stosowaną w drukarni. Pozwoli nam to uniknąć kłopotliwych pomyłek z różnicą w kolorze otrzymanym z druku a kolorze widocznym na projekcie. O tych wszystkich specjalistycznych parametrach powinniśmy się dowiedzieć od konkretnej drukarni, gdyż parametry te mogą się różnić z zależności od sprzętu jakim dana drukarnia dysponuje.

Jeżeli podczas tworzenia baneru, czy też nawet każdej innej reklamy weźmiemy pod uwagę powyższe wskazówki, z sukcesem możemy stworzyć własną, niepowtarzalną reklamę.


Drukarnie Kraków

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Gdzie można zastosować lasery w marketingu?

Gdzie można zastosować lasery w marketingu?


Autor: kamishi


Wiązki lasera mają zróżnicowane metody wykorzystania. Można je wdrażać na przykład do dyskotek jako efekty świetlne przykładowo urozmaicając ekskluzywne eventy, można również jako skuteczna osłona alarmowa podobna do czujników ruchu. Przemysł ciężki także zna pozytywne cechy wykorzystania techniki laserowej.


Wiązki lasera mają zróżnicowane metody wykorzystania. Można je wdrażać na przykład do dyskotek jako efekty świetlne przykładowo urozmaicając ekskluzywne eventy, można również jako skuteczna osłona alarmowa podobna do czujników ruchu. Przemysł ciężki także zna pozytywne cechy wykorzystania techniki laserowej. Jak jeszcze można tenże rodzaj technologii używać? Niektóre media mówią, że innowacyjny marketing wspaniale do tego się nadaje. Wyobraź sobie wieżowiec, albo jakąś dowolną przestrzeń na niebie, na której pokazywana jest reklama laserowa. Taki typ reklamy cechuje się niesamowicie wielką wydajnością, poprzez wzrost uwagi gapiów. Coś, co inspiruje, dlatego że czymś unikatowym się wydaje oglądanie projekcji nad własnym ciałem, wykonując przy tym zwykłe zadania, typu czekanie na poboczu, wyjście do banku czy spacer z pupilem. Czy ta forma reklamy ma szanse na postęp? Bezapelacyjnie tak, ponieważ większość ludzi posiada cechy wzrokowców, a co za tym idzie, oko człowieka jest przyciągane przyciągającymi grafikami, w szczególności dynamicznymi, a jeszcze bardziej kiedy one świecą. Warto również powiedzieć, że projekcje laserowe są bardzo energooszczędne. Wiązki światła pochłaniają znikomą ilość energii. Czy w Polsce jest to popularne? Jeszcze nie, ale coraz większe wymagania stawiane agencjom reklamowym przez zleceniodawców mogą wymusić na coraz dziwniejsze i ciekawsze metody reklamy. Jest to z pewnością dużo przyjaźniejsze niż niechciane reklamy w telewizji czy Internecie, a tym bardziej nie lubiane ulotki wciskane w centrach dużych miast.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Internet jako nieocenione źródło potencjalnych klientów

Internet jako nieocenione źródło potencjalnych klientów.


Autor: Marcin Wesel


Wydajesz mnóstwo pieniędzy na reklamę w lokalnej prasie, radiu czy telewizji? Zastanawiasz się, dlaczego przeciętny koszt pozyskania jednego klienta jest tak wysoki? Przeczytaj poniższy artykuł i diametralnie zmień swoje nastawienie.


Obecnie, przy tak ogromnej konkurencji na rynku, nie można sobie pozwolić na zaniedbanie kluczowej drogi dotarcia do klienta, jaką, bez wątpienia, jest internet. Miliony Polaków, dzień w dzień, przemierzają sieć w poszukiwaniu informacji. Nie można przejść obok nich obojętnie. "Może usłyszą w radiu, może zobaczą w telewizji czy gazecie" - a może zamiast inwestować 3000 zł za tygodniową emisję reklamy w lokalnym radiu, warto byłoby spróbować kampanii reklamy kontekstowej, która za tę kwotę, gwarantuje średnio 4500 odwiedzin naszej strony? Warto dodać, że odwiedzający, by zobaczyć naszą reklamę, muszą wpisać odpowiednie hasło w wyszukiwarce lub wejść na powiązaną tematycznie stronę. Znaczy to tyle, że reklama będzie kierowana do osób "potencjalnie zainteresowanych" naszą ofertą.

Średnia konwersja takich odwiedzin wynosi od 5% do 10%. Dla nas oznacza to, że inwestując 3000 zł dokonamy ok. 300 sprzedaży. Czy to dużo, czy mało? Z pewnością sporo więcej, niż w przypadku pozostałych form reklamy. Największą potęgą reklamy kontekstowej jest targetowanie na potencjalnie zainteresowanych obywateli. Reklamując się w prasie, naszą reklamę przeczytają wszyscy, mimo iż tylko małą część z nich może interesować nasz produkt.

Nawet kupując reklamę w gazetach tematycznych, jak np. "Gry Komputerowe", nie możemy mieć pewności, że któryś z czytelników będzie zainteresowany naszą "super-nowoczesną, bezprzewodową myszką". W przypadku reklamy kontekstowej możemy ustawić, by nasza strona wyświetlała się dopiero do wpisaniu "myszki komputerowe" lub "kupno myszki" itp. zawęży to krąg odbiorców do tych "potencjalnie" nastawionych na kupno myszki.

Celowo dodaję do każdego akapitu sformułowanie "potencjalnie zainteresowani", gdyż mieć pewności nie możemy nigdy. Jednak, jeżeli można tu mówić o prawdopodobieństwie pozyskania klienta w stosunku do liczby ludzi czytających reklamę, zdecydowanie jest ono największe w przypadku reklamy kontekstowej.

Oczywiście, by osiągnąć wysoki poziom konwersji, musimy odpowiednio zoptymalizować naszą stronę - zarówno treść, jak i wygląd. Może zamiast trwonić pieniądze na drogie formy reklamy, warto zadbać o swój wizerunek w sieci? Tam klientów jest na pęczki, wystarczy wyciągnąć do nich dłoń.


Marcin Wesel - współwłaściciel firmy WebAwans - optymalizacja stron Bielsko, Sosnowiec, tworzenie i pozycjonowanie stron || twórca kursu programowania Kurs PHP

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Organizacja imprez firmowych

Organizacja imprez firmowych


Autor: Radosław Siebuła


Każda impreza składa się z wielu elementów o których klienci często zapominają. Przede wszystkim należy określić cel imprezy. Jest to bardzo ważny krok do poznania oczekiwań klienta. Pozwoli to też agencji lepiej przygotować spójny klimat imprezy oraz przygotować odpowiednie atrakcje.


Wydawałoby się, że organizacja imprez firmowych to bardzo proste i łatwe zadanie oraz że do zadań firmy zajmującej się organizowaniem imprez firmowych należy przede wszystkim przygotowanie miejsca oraz zorganizowanie cateringu. Nic bardziej mylnego. Znalezienie miejsca to tylko czubek góry lodowej, choć i to już wymaga dobrego poznania wymagań klienta, aby zaproponowane miejsce było odpowiednie do oczekiwań i możliwości finansowych.

Jednak każda impreza składa się jeszcze z wielu elementów o których klienci często zapominają. Przede wszystkim należy określić cel imprezy. Jest to bardzo ważny krok do poznania oczekiwań klienta. Pozwoli to też agencji lepiej przygotować spójny klimat imprezy oraz przygotować odpowiednie atrakcje. Oczywiście ważny jest też ogólny "pomysł" na spotkanie, aby uczynić je wyjątkowe.

Należy zadbać o zaproszenie gości, niezależnie od tego, kto to będzie: pracownicy, klienci czy partnerzy handlowi. Zaproszenia mogą być zarówno elektroniczne jak i papierowe, przy czym te ostatnie podnoszą prestiż i są zdecydowanie lepiej odbierane. Zaproszenia mogą też być niestandardowe dzięki czemu wzbudzą większe zainteresowanie i nie powędrują od razu do okrągłego segregatora czyli kosza. Zarówno zaproszenia elektroniczne jak i papierowe dobrze jest personalizować co pozwala na nawiązanie bardziej ścisłych relacji z zapraszanymi gośćmi.

W przypadku imprez dla gości zewnętrznych (klientów czy partnerów) w celu zaplanowania cateringu ważne jest aby znać liczbę gości. W tym celu przeprowadza się ich rejestrację, zazwyczaj przez stronę internetową, gdyż ta droga jest obecnie najwygodniejsza. Należy pamiętać aby formularz rejestracyjny zawierał pole z adresem email lub telefonem co pozwoli potwierdzić przybycie lub wykonać follow up po spotkaniu.


To wszystko wiemy i stosujemy: INSANTO Event & Marketing


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.