środa, 11 czerwca 2014

Co to jest remarketing i dlaczego warto go stosować

Co to jest remarketing i dlaczego warto go stosować


Autor: agata


Remarketing to ogólna nazwa dla działania mającego na celu pobudzenie popytu, który nie został wystarczająco pobudzony w czasie wcześniejszej kampanii marketingowej np. na skutek dobrania nieodpowiedniej strategii.


Co to takiego?

Remarketing to ogólna nazwa dla działania mającego na celu pobudzenie popytu, który nie został wystarczająco pobudzony w czasie wcześniejszej kampanii marketingowej np. na skutek dobrania nieodpowiedniej strategii.

Remarketing to nazwa jaka posługuje się Google na określenie swojej usługi, ale znany jest także pod pojęciem retargeting lub reklama behawioralna.

O co w tym chodzi?

Chodzi o to, że remarketing daje możliwość ponownego dotarcia do konsumentów, którzy już raz odwiedzili nasz serwis ale np. nie zdecydowali się na zakup oferowanych przez nas produktów. Dzięki nowej usłudze reklamodawcy mogą dotrzeć do konsumentów z nowym komunikatem reklamowym.

Jak to działa?

Internauta chce kupić w sieci jakiś produkt np. sportowe obuwie lub odzież. W tym celu odwiedza popularne serwisy oferujące tego typu asortyment. Nie zdecyduje się jednak na zakup produktów z danego serwisu. Wtedy jego właściciel może dodać takiego użytkownika do listy użytkowników danej witryny, przez co będzie mógł dotrzeć do niego gdy ten będzie oglądał inne strony. Wyświetli mu wtedy atrakcyjne wezwanie do działania lub ofertę, która skłoni klienta do powrotu do jego strony i dokonania tam zakupu. Tak naprawdę wszystko opiera się na preferencjach internauty a ich poznanie jest możliwe dzięki historii odwiedzanych stron www, czy rodzajowi zakupów, jakich dokonał on w sieci.

Dlaczego warto stosować?

Reklamodawcy mogą korzystać z remarketingu do tworzenia złożonych strategii kampanii reklamowych. Na początku przyciągamy użytkowników do witryny za pomocą reklam w sieci wyszukiwania, a następnie, za pomocą remarketingu, tworzymy reklamy dostosowane do ich zainteresowań i kierujemy je na nich w sieci reklamowej Google.

Remarketing jest narzędziem które świetnie się sprawdzi niezależnie od branży w której działasz oraz od celu jaki zamierzasz osiągnąć. Bez względu na to czy chcesz zwiększyć sprzedaż, uzyskać większą ilość użytkowników zarejestrowanych na twojej stronie czy chodzi ci po prostu o kreowanie marki w sieci, remarketing może stać się bardzo ważnym elementem w twojej kampanii.


agata b.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Videomarketing miejsca – o filmach promocyjnych miast

Videomarketing miejsca – o filmach promocyjnych miast


Autor: TVIP


Polskie miasta wydają na promocję kilkaset milionów złotych w ciągu roku. Działania promocyjne nie ograniczają się dziś do produkcji folderów czy innych gadżetów promocyjnych, a kampanie są przygotowywane i prowadzone przez profesjonalne agencje.


Czy produkcja filmów promocyjnych powinna stanowić ważny element strategii promocji miasta?

Budowa wizerunku miejsca służy wzmocnieniu marki danego miasta we wszystkich grupach docelowych więc kreowanie długoterminowej strategii wizerunku jest najważniejsze, gdyż negatywne opinie o mieście mogą zaważyć na jego wizerunku.

Województwo śląskie było jednym z pierwszych, które zleciło stworzenie profesjonalnej strategii promocji regionu.

W 2007 roku przyjęto strategię komunikacji marketingowej dotyczącej obszaru turystki i inwestycji, której hasło brzmi – „Śląskie. Pozytywna energia”, mające swoje źródło w „energetycznym kręgosłupie” Europy, którego końcem jest właśnie województwo śląskie. Ważnym aspektem jej realizacji jest fakt, że nie jest ona modyfikowana pod wpływem nacisków politycznych.

Same efekty kampanii „Śląskie. Pozytywnie nakręceni polecają” realizowanej pomiędzy 2 kwietnia a 11 maja br., są imponujące zważając, iż jej koszty przy ogólnopolskiej akcji wyniosły niecałe 5 mln. zł wliczając w to telewizję, outdoor, reklamę prasową, eventy oraz działania PR. Przy ocenie jej wyników należy wziąć pod uwagę fakt, że jej adresatami byli nie sami mieszkańcy województwa śląskiego, ale mieszkańcy wszystkich miast Polski, którzy w jej wyniku mieli zmienić zdanie o samym regionie jak i o ludziach w nim mieszkających.

Godnym odnotowania faktem jest to, iż regiony oraz miasta Polski rozpoczynają profesjonalną promocję i coraz częściej będziemy się spotykać z ich reklamami czy to w telewizji czy w outdoorze. Niestety, na razie nie jest nam dane oglądać produkcje tak ciekawe, jak – dla przykładu – ta zrealizowana przez władze prowincji Queensland w Australii…

Jak czytamy w portalu biznes.onet.pl Anna Proszowska-Sala, dyrektor ogólnopolskiego Festiwalu Promocji Miast i Regionów uważa, że jednym z najlepszych filmów promujących miasta, który widziała w ostatnim czasie, jest spot wyprodukowany przez Lublin. Miasto jako jedno z 10 polskich miast ubiega się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.

Film przedstawia emocjonalną historię, pokazuje obrazy miasta, buduje klimat i oddziałuje na zmysły. Taki odbiór możliwy jest szczególnie w kinie. Kino dzięki ograniczeniu bodźców spoza ekranu, oraz wzmocnieniu efektów wzrokowo – dźwiękowych za pomocą profesjonalnego sprzętu umożliwia bardzo efektywną zapamiętywalność filmu już po pierwszym obejrzeniu. Takich wrażeń nie uzyskamy np. w telewizji podczas emisji reklamy.

W filmie głównym aktorem jest miasto: pełne energii, tajemniczych zakątków, emocjonalnych detali, historycznych miejsc ale i przepełnione energią młodych ludzi. Miasto daje ucieczkę od zgiełku, zabiegania, pospiechu i schematyczności wielkomiejskiego życia. Lublin pozwala się zatrzymać i odnaleźć inspirację. Klimat wzbogaca kulturalny wymiar Lublina.

W produkcji, obok profesjonalistów zagrali mieszkańcy miasta: kilkuletni chłopiec i starszy mężczyzna. Obrazy niosą ze sobą ładunek emocjonalny, a jego wymiar budują dźwięki oraz specjalnie skomponowana muzyka autorstwa Daniela Blooma.

Zdaniem Proszowskiej-Sali, film Lublin jawi się jako spełnienie obietnicy, za którą każdy „karierowicz” tęskni: zwolnienia tempa, rozejrzenia się wokół i nawiązania prawdziwych przyjaźni.

Przypomnijmy, że koncepcja lubelskiego spotu kosztowała 44 tys. zł, produkcja 300 tys. zł. A za emisję w kinach miasto miało zapłacić 431 tys. zł.

Z kolei, Międzynarodowe jury V Film, Art & Tourism Festival uznało produkcję „Bytom – energia kultury” za najlepszy film promujący kraj, region lub miasto. Bytomska produkcja pokonała 200 innych zgłoszonych obrazów. Jury, w którego skład weszli m. in. twórcy filmowi i telewizyjni, specjaliści z branży turystycznej, zwróciło uwagę na to, z jaką pieczołowitością, konsekwencją i dbałością o szczegóły został wykonany film promujący Bytom.

- Wysoko oceniona została konsekwencja w konstrukcji, dynamika akcji, gdzie postawiono na zaprezentowanie prężnie działających w Bytomiu instytucji kulturalnych, łącząc klasykę ze współczesnością – chwalą się bytomscy urzędnicy, którzy zlecili produkcję filmu.

Film promujący miasto Bytom mówi wiele: miasto pełne instytucji kulturalnych, ludzi twórczych i wybitnie utalentowanych, sportowców – medalistów olimpijskich. Hasło promujące miasto to jednak także Bytom ze swoimi zabytkami, kamienicami, kościołami, parkami i terenami poprzemysłowymi. Ten film to próba odmiennego spojrzenia na bardzo ciekawe miasto; spojrzenia przez pryzmat mieszkających w nim ludzi.

Nikt nie kwestionuje, że główne zadania władz samorządowych dotyczących wizerunku powinna dotyczyć miejsca jako całości. W jakim celu chcemy więc budować wizerunek miejsca? Ano w takim, aby marka naszego miasta była jak najsilniejsza we wszystkich grupach docelowych. Nie mają tu znaczenia doraźne efekty, lecz kreowanie długoterminowej strategii budowania wizerunku. O tym należy pamiętać.



Przypisy:
http://wiadomosci.nf.pl
Marketing terytorialny czyli jak promują się polskie regiony

przeczytaj więcej o videomarketingu na: blog.tvip.pl

TVIP

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kampania reklamowa

Kampania reklamowa


Autor: Adam Klembert


O czym należy pomyśleć planując działania reklamowe i jak efektywnie wpłynąć na wizerunek firmy oraz jej efektywność. Solidnie zaplanowana kampania reklamowa jest najlepszym gwarantem sukcesu firmy.


Promocja to klucz do wydajnego budowania wizerunku każdego przedsięwzięcia. Dla potrzeb wydajnej działalności reklamowej istotne jest zaprojektowanie:

• Grafiki logo a także Key Visual pozwalającej na jednolitą prezencje przedsięwzięcia
• Efektywnej wizytówki www z atrakcyjną szatą projektu graficznego, łatwą nawigacją a także dobrze sformułowaną, marketingowo - informacyjną treścią
• Kompletu druków POS:plakatów reklamowych, identyfikatorów, katalogów reklamowych


Zapewnienie przedsiębiorstwu odpowiedniej komunikacji marketingowo-reklamowej w przestrzeni biznesowej jest niezwykle istotne dla budowy skutecznego i wydajnego reklamowo wizerunku. Przedsiębiorstwa posiadające solidny identyfikację korporacyjną (wyróżniającą je na tle konkurencji) odczytywane są jako efektywniejsze – dysponują tudzież większymi możliwościami w rokowaniach biznesowych i świadomością potencjału ekonomicznego.


Efektowna i dobrze zaplanowana reklama jest podstawą działania dowolnego konsorcjum – są branże w których wysokość nakładów na cele związane z promocją obejmuje ostatecznie główną część nakładów związanych z ponoszonymi przez firmy wydatkami.
Najlepsze firmy branży reklamowej z całej Polski należą z tego powodu do najwięcej zarabiających. Efektywny przejazd kamery z wykorzystaniem grafiki 3D lub gwarantująca sukces myśl przewodnia kampanii reklamówek może efektywnie wznieść poziom sprzedaży usługi nawet o kilkaset procent.


Innowacyjność projektu reklamy jest przede wszystkim współzależna od stopnia innowacyjności jej twórców. Atrakcyjny, mądry zamysł a także metody zapewniające jego efektowne zrealizowanie to najlepsza gwarancja uruchomienia dobrej i przynoszącej wymierne - łatwe do obliczenia korzyści z kampanii reklamowo-marketingowej.
Narzędzia grafiki 3D ze względu na zapierające dech w piersiach innowacyjne rozwiązania bardzo chętnie wykorzystywane są przez specjalistów branży reklamowej. Instrumenty wykorzystywane w produkcjach 3D, przy opracowaniu animacji a także wizualizacji niezwykle często stosowane są w procesie produkowania reklam. Dzięki temu średni konsument na odbiorniku swojego TV może podziwiać spoty reklamowe, które dla swojego działania korzystają z zaawansowanych mechanizmów 3D.


Puentując zatem dostrzec można, że agencje reklamowe i studia graficzne w celu produkowania ładnych, skutecznych i przyciągających uwagę konsumentów reklam posługują się takimi narzędziami jak:


• Innowacyjne przyrządy graficzne a także oprogramowanie filmowe
• Zaawansowane oprogramowanie grafiki 3D do projektowania animacji a także wizualizacji
• Oprogramowania informatyczne
• Interaktywne strony www z dużą ilością interakcji
• Wydajne maszyny graficzne do składu, wydruku a także DTP.
• Liczne, specjalistyczne infrastruktury graficzne bez których eksploatacja oprogramowania graficznego jest niewykonalna


Zaplanowanie efektywnej koncepcji reklamy wymaga zintegrowania wielu posunięć o których napisano wyżej. Dostęp do aplikacji i ich eksploatacja wiąże się ze koniecznością ponoszenia sporych wydatków reklamowych i dlatego wymaga znacznych wysiłków promocyjnych. Spółka, która jednak zdecyduje się na współdziałanie z dobrą agencją reklamową, może liczyć na ciekawy marketing i natychmiastową sprzedaż.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Telebimy led jako skuteczna reklama outdoor (1)

Telebimy led jako skuteczna reklama outdoor (1)


Autor: Andrzej Poprzeczny


Telebim led zwany również ekranem świetlnym to jeden z najbardziej nowoczesnych nośników reklamy outdoor. Outdoor oznacza reklamę eksponowaną na zewnątrz. Nośnikami reklamy zewnętrznej są również: tablice reklamowe, billboardy, citylighty, słupy ogłoszeniowe oraz wyświetlacze led.


Już od kilku lat rynek reklamy zewnętrznej to 6% całego rynku reklamy w Polsce. Nie licząc internetu oraz kina to jedyna grupa która nie zanotowała spadku. Jednak wewnątrz w/w grupy możemy zauważyć dużą migrację. Powoli zaczyna wszystko przesuwać się w stronę reklam świetlnych. Na początku są to citylighty, podświetlane billboardy. Jednak ostatnio możemy zauważyć coraz większą ekspansję ekranów led.

Telebimy pozwalają emitować dynamicznie zmieniające się obrazy które jak wykazują badania że obraz ruchomy jest ośmiokrotnie lepiej zapamiętywany niż obraz statyczny, a dynamiczny ruch utrwala się o wiele mocniej niż tekst, czy komunikaty dźwiękowe. Te reguły oddziaływania na nasze zmysły od dawna stosowane są w świecie reklamy i kreowania wizerunku.

Łatwo zauważyć że reklamy emitowane na nowoczesnych telebimach led są lepiej postrzegane oraz przynoszą większy zwrot z inwestycji w przypadku wydania pieniędzy na dobrze zlokalizowany ekran led niż na statyczny billboard który w dzisiejszych czasach jest coraz słabiej dostrzegany w gąszczu innych reklam zewnętrznych. Reklama przedstawiona na telebimie powinna zawierać tylko najważniejsze informację. Tekst umieszczony w spocie powinien namawiać widza do akcji. Nie powinniśmy umieszczać wszystkich danych teleadresowych - tylko te najważniejsze. Na telebimie najlepiej przedstawiać reklamy typu ATL (Above The Line). Reklamy przedstawiające produkt oraz cenę najbardziej oddziaływają na potencjalnych klientów. Na telebimie powinniśmy przedstawiać konkrety - tylko w taki sposób kreowany spot pozwoli nam zdobyć klientów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Witryna skazana na sukces

Witryna skazana na sukces


Autor: agata


Jeśli chcesz odnieść sukces na rynku musisz bardzo dokładnie zaplanować strategię promocji. Jej bardzo ważnym elementem będzie strona internetowa, która stanie się wizytówką dla twojej firmy.


Zanim jednak zlecisz jej stworzenie specjalistom sam musisz zastanowić się nad tym jakie cele i funkcje ma spełniać twoja witryna.

By zdefiniować cele odpowiedz sobie na pytania:

- jakie przeznaczenie będzie mieć twoja strona, czy będziesz chciał ją wykorzystać jedynie jako narzędzie do promocji, czy też do sprzedaży,

- jaka jest grupa docelowa, tzn do kogo kierujesz swoją stronę, czy odbiorcami mają być tylko stali klienci czy też ma ona służyć pozyskiwaniu nowych,

- określ zasięg, zastanów się czy twoja strona ma dotrzeć tylko do klientów w kraju czy może będziesz szukał klientów także za granicą,

- zastanów się czy przewidujesz sprzedaż powierzchni reklamowej innym firmom,

- określ kanały promocji, zastanów się czy i gdzie będziesz chciał promować swoją stronę.

Następnie postaraj się precyzyjnie określić funkcje jakie ma spełniać twoja witryna, oto kilka podpowiedzi:

- strona o charakterze promocyjnym, której celem będzie obniżenie kosztów tradycyjnej kampanii reklamowej lub wspomagające jąstrona udostępniająca powierzchnie reklamowe innym firmom,

- portal internetowy,

- strona służąca do zawierania i utrzymywania kontaktów z partnerami, oraz mająca na celu ich pozyskiwanie,

- sklep internetowy oferujący sprzedaż produktów on-line.

Im dokładniej określisz cele i funkcje jakie ma spełniać twoja strona internetowa tym większa szansa, że odniesie sukces. Zarówno jej forma, wygląd jak i treść będą miały duży wpływ na to czy dotrzemy do potencjalnych klientów i czy uda nam się ich pozyskać.



agata b.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.