sobota, 22 października 2016

Projekt wizytówki firmowej - praktyczny poradnik

Projekt wizytówki firmowej - praktyczny poradnik


Autor: Agata Gardyńska


Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy jak ważnym elementem wizerunku jest wizytówka. W tym artykule postaramy się przybliżyć jej funkcje.


Wizytówka pozwala na przedstawienie się drugiej osobie, poinformowanie jej o tym kim jesteśmy, jakie zajmujemy stanowisko, jakie posiadamy umiejętności i czym zajmuje się nasza firma. Ten sposób prezentowania się wpływa na to, jak potencjalni kontrahenci postrzegają nas lub naszą firmę. W związku z tym niezbędne jest odpowiednie dostosowanie charakteru wizytówki do wizerunku, jaki firma chce przedstawiać na rynku. A wybór jest przeogromny – począwszy od różnych materiałów z jakich mogą być wykonane wizytówki, poprzez zastosowane rozmiary blankietu, kolory, czcionki, na metodzie wydruku kończąc.

Podstawowym podłożem, z jakiego wykonuje się wizytówki jest papier. Może on być gładki, ozdobny lub satynowany i mieć rozmaite kolory. Kształt wizytówki wykorzystywanej zazwyczaj to jeden z dwóch wymiarów: 90x50mm bądź 85x55mm (tak zwany format euro). Niemniej nie jest koniecznością, aby wizytówka miała właśnie taki kształt. To od kreatywności osoby projektującej zależy finalny efekt.

Projekt wizytówki to sprawa z pozoru prosta, niemniej po dogłębnym przyjrzeniu się, okazuje się, że proces tworzenia jest w gruncie rzeczy skomplikowany.

Podobnie rzecz ma się z ilością umieszczonej na niej słów. W przypadku wizytówki osobistej wystarczy imię, nazwisko właściciela i dodatkowe informacje kontaktowe (adres, email, telefon). Czasem umieszcza się na nich również tytuł naukowy. Wizytówka ofertowa powinna zawierać logo przedsiębiorstwa, imię, nazwisko i stanowisko właściciela, dane kontaktowe, informacje o tym, co oferuje firma i ewentualne odniesienie do internetowego bloga, na którym można znaleźć szczegółową ofertę. Umieszczanie na niej większej ilości informacji – NIP, REGON, kilku adresów email, numerów kont bankowych – doprowadzi do tego, że wizytówka będzie nieczytelna.

Czterema najpopularniejszymi obecnie metodami druku wizytówek są: druk cyfrowy, offsetowy, sitodruk i termodruk.

Druk cyfrowy jest opłacalny przy wydruku małej ilości wizytówek. Ponadto pozwala na szybkie uzyskanie wysokiej jakości wydruków w atrakcyjnej cenie i umożliwia personalizację poszczególnych egzemplarzy wizytówek.

Druk offsetowy jest konkurencyjny cenowo przy produkcji wysokich nakładów – 1000 sztuk wizytówek.

Sitodruk pozwala na zastosowanie do wydruku wizytówek zróżnicowanego podłoża i kolorystyki.

Termodruk pozwala na nadrukowanie tekstu na dziwnych formach wizytówki – wklęsłych bądź wypukłych.

Olbrzymie możliwości w projektowaniu blankietów wizytowych sprawiają, że każda osoba może dostosować je do swojego wizerunku. Warto poświęcić na to trochę czasu, bo dobra wizytówka może przynieść wiele korzyści.

Dobra drukarnia internetowa oferuje oprócz wydruków również projektowanie materiałów reklamowych. Warto zatem szukać właśnie takich specjalistów, aby być pewnym, że efekt końcowy będzie wyjątkowy, a każda rozdana wizytówka będzie podnosić prestiż przedsiębiorstwa.


Agata Gardyńska

Drukarnia internetowa BISTI

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Promocja firmy na Linkedin

Promocja firmy na Linkedin


Autor: Artelis - Artykuły Specjalne


Prawie każda osoba, która w ciągu ostatnich kilku lat próbowała znaleźć, zmienić pracę lub odwracając perspektywę - przeprowadzić skuteczną rekrutację nowego pracownika do swojej firmy, słyszała o portalu Linkedin i prawdopodobnie z niego korzystała. Czym dokładnie jest Linkedin?


Największą na świecie bazą profesjonalistów, która w 2016 roku przekroczyła liczbę 400 milionów użytkowników? Oczywiście. Globalną siecią służącą nawiązywaniu relacji zawodowych i biznesowych? Również. Przestrzenią, której zwiększamy swoje szanse na rynku pracy, poprzez umieszczenie elektronicznego CV z możliwością potwierdzenia naszych kompetencji przez dziesiątki innych użytkowników? Tak, to wszystko prawda. Dziś spojrzymy jednak na funkcjonalność Linkedin z innej, mniej oczywistej, a zyskującej na znaczeniu perspektywy - potraktujemy portal jako narzędzie promocji własnej firmy.

Dlaczego warto promować firmę na Linkedin?

Szczególnie w przypadku promocji B2B ogromną przewagę Linkedin nad innymi mediami społecznościowymi jest profesjonalny charakter portalu, na którym użytkownikom najdalej do anonimowości. Przy pomocy profilu reprezentują nie tylko siebie jako profesjonalistów, ale również jako pracowników firm, w których są zatrudniane. Stwarza to więc ogromny potencjał do targetowania reklam, oczywiście pod warunkiem, że zależy nam na dotarciu przede wszystkim do osób lepiej sytuowanych zawodowo i materialnie, a także posiadających określoną moc decyzyjną w swojej organizacji. Unikatowy charakter portalu wpływa również na wyższy poziom zaufania do prezentowanych na nim treści, w porównaniu do Facebooka i innych mediów społecznościowych.

Jak promować firmę na Linkedin?

Obecnie Linkedin oraz dostępne tu możliwości promocji osiągnęły znaczenie, które trudno bagatelizować przy doborze strategii marketingowej, również w przypadku małych i średnich firm, a nawet jednoosobowej działalności. A wspomniane możliwości są naprawdę duże.

Posiadanie kompletnego firmowego profilu przede wszystkim uwiarygadnia przedsiębiorstwo, jednak to dopiero początek drogi, bowiem profil jest doskonałym narzędziem content marketingowym. Warto wykorzystać go do publikowania artykułów, filmów, zdjęć i ciekawych linków, dzięki którym zaangażujemy odbiorców o dużym potencjale nabywczym lub decyzyjnym.

Warto postawić na aktywny udział w grupach dyskusyjnych. W przypadku większych firm, może to być zadanie pracowników działu marketingu, którzy wystąpią, jako reprezentanci naszej marki. Wartościowa treść i dyskusje to naturalny sposób na promocję marki do potencjalnych klientów lub współpracowników.

Dobry content obroni się sam, jednak Linkedin to również szeroki wachlarz możliwości szybkiego poszerzenia odbiorców poprzez płatne reklamy. Należą do nich sponsorowane aktualizacje, czyli np. publikacja nowego artykułu eksperckiego, w której poszerzamy grono odbiorców o osoby spoza grona śledzących nasz profil. Inna forma reklamy to FollowAd, czyli graficzna zachęta do śledzenia naszego profilu, złożona ze zdjęcia profilowego oraz profilu naszej firmy. Wiadomości reklamowe za pośrednictwem poczty InMail to kolejne doskonałe narzędzie pozyskiwania leadów. Możliwość ich otrzymywania jest przynajmniej na razie drastycznie ograniczona czasowo, dzięki czemu open rate potrafi sięgać niewyobrażalnego w porównaniu do tradycyjnych mailingów poziomu ponad 50%.

Targetowanie reklamy na Linkedin

Przewaga Linkedin nad innymi formami promocji ujawnia się w precyzyjnym targetowaniu reklamy. Użytkownicy znacznie częściej i w sposób bardziej wiarygodny upubliczniają szczegółowe informacje na temat swojej sytuacji zawodowej. Możemy więc targetować reklamę między innymi po firmie, zajmowanym stanowisku, liczbie kontaktów w sieci, branży, czy słowach kluczowych zawartych w elektronicznym CV. To skarb, szczególnie z punktu widzenia B2B.

Doskonale stargetowana reklama i wartościowy content na Linkedin to prawdopodobnie najskuteczniejsza metoda pozyskiwania wartościowych leadów i budowania pozytywnego wizerunku marki wśród profesjonalistów.

Autor :

PosIT - Marketing Internetowy

Maciej Skibiński


Artykuły na licencjach dostarcza Artelis.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Drukarnia tradycyjna a internetowa

Drukarnia tradycyjna a internetowa


Autor: Andrzej Jasiński


W dzisiejszych czasach mamy możliwość dostępu do nowinek technologicznych, a co za tym idzie większość spraw zaczynamy realizować wykorzystując zasoby internetowe. Taka sytuacja dotyczy także drukarni.


Wiele osób zaczyna porzucać tradycyjny, osobisty kontakt z pracownikami drukarni na rzecz internetowej „wygody”. Co jednak wydarzy się w sytuacji, gdy wystąpią problemy z łączem internetowy? Gdzie się udamy jeśli przestaniemy korzystać z tradycyjnych drukarni i firmy zaczną zamykać placówki?

Korzyści płynące z użytkowania drukarni internetowych

Głównym i największym plusem tego typu drukarni jest dostęp 24/7. Każdy może o każdej godzinie przy użyciu kilku kliknięć załatwić swoje sprawy bez wychodzenia z domu. Do wykonania tego typu zadania wystarczy nam jedynie dostęp do internetu.

Kolejnym ważnym aspektem jest priorytet poszczególnych zleceń. W przypadku internetowej obsługi firma wykonuje wszystkie prace z datą, z którą zostały zgłoszone. Nie występuje tutaj możliwość przesuwania w czasie czy zmiany kolejności. Takiego typu incydenty niestety często występują w stacjonarnych oddziałach.

Zwróćmy również uwagę na cenę. Dzięki wykonywaniu wszelkich spraw zdalnie możemy znacznie obniżyć koszty całej usługi. To samo tyczy się również jakości ofert. Za sprawą lepszego dofinansowania związanego z większym przepływem pieniędzy oferta staje się dużo bardziej korzystna.

Plusy drukarni stacjonarnej

Duża zaletą tego typu oferty jest osobisty kontakt z firmą, która wykonuje dla nas usługi. Możemy skonsultować swój projekt, wprowadzić wszelkiego typu zmiany jak i poprawki. Kolejna ważną sprawą jest możliwość negocjacji cen oraz przygotowanie specjalnej oferty pod każde zlecenie z osobna. Wszystkie szczegóły zostaną dopracowane dokładnie, krok po kroku. Niekiedy dostępne są specjalne promocje na poszczególne usługi, które w zdalnej ofercie występują sporadycznie.

Podsumowanie

Po przeanalizowaniu wad i zalet tych sposobów drukowania można wnioskować, że z biegiem czasu załatwianie spraw online wyprze praktycznie tradycyjny, stacjonarny kontakt z firmą. Każdy szuka udogodnień, próbuje zaoszczędzić jak najwięcej czasu i pieniędzy. Musimy jednak pamiętać, aby do tego nie dopuścić. Starajmy się systematycznie odwiedzać tradycyjne placówki i korzystać z ich usług.


Artykuł przygotowany we współpracy z: The Bimax Group

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Piękne statuetki na zawody sportowe

Piękne statuetki na zawody sportowe


Autor: Anna Bosek


Jesteś organizatorem zawodów sportowych i zastanawiasz się jakie trofea będą idealną, wyjątkową nagrodą dla zwycięzców? Zależy Ci na tym, by Twoja impreza sportowa na długo pozostała w pamięci jej uczestników?


Jeśli tak, musisz zadbać o to by statuetki sportowe, którymi nagrodzisz zwycięzców były wyjątkowe, piękne i oryginalne. Taka nagroda z pewnością będzie przywoływać pozytywne wspomnienia związane z chwilami triumfu i chwały, być może przyczyni się do wielkiego sukcesu osoby, która ją otrzymała.

Na każdej prestiżowej imprezie sportowej nie może zabraknąć wyjątkowych, ekskluzywnych statuetek o niebanalnym kształcie, idealnie pasującym do charakteru imprezy. Zadbaj o to, by w ręce sportowców trafiły wyjątkowe trofea, które postawione wśród innych statuetek i pamiątek będą przyciągać uwagę swoim niepowtarzalnym wyglądem i charakterem.

Wybierz idealne statuetki dla sportowców


Każdy sportowiec marzy o tym, żeby zdobyć miejsce na podium i przeżyć naprawdę wyjątkowe chwile podczas otrzymywania wyróżnienia i upragnionej nagrody. Nie możesz pozwolić na to, by w ręce zwycięzców trafiły nieestetyczne, powtarzalne, masowo produkowane trofea – postaw na niestandardowe rozwiązania. Wybierz spersonalizowane, ekskluzywne statuetki sportowe, które będą idealnie oddawać charakter imprezy i wywołają uczucie dumy u obdarowanego nią sportowca.
Na rynku możesz znaleźć wiele firm produkujących niestandardowe, w pełni spersonalizowane statuetki z każdego materiału, o dowolnym kształcie, kolorze, grafice. Możesz wybrać każdy element statuetki, dzięki czemu będzie ona oryginalna i wyjątkowa. Jeśli jednak nie masz pomysłu na idealną statuetkę producent chętnie pomoże w wybraniu odpowiedniej statuetki, odpowie na wszystkie pytania, stworzy oryginalny projekt tylko dla Ciebie według Twoich wytycznych.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze idealnej statuetki?

Jest kilka ważnych kwestii, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze statuetki, która ma się jak najbardziej wyróżniać. Przede wszystkim statuetka powinna mieć oryginalny kształt, na przykład taki, który nawiązuje do dyscypliny zawodów sportowych, lub zupełnie niestandardowy, zależny jedynie od Twojej wyobraźni.
Oryginalną statuetkę powinna również cechować niebanalna kolorystyka. Połączenie wielu żywych kolorów będzie wyglądać zdecydowanie lepiej niż jednokolorowe trofeum.

Wybierz również oryginalny napis i grawer na statuetce, nawiązujący do charakteru imprezy. Równie istotny jest materiał, z którego statuetka jest wykonana. Większość statuetek na rynku jest odlewana, jednak znacznie lepszym pomysłem będzie zdecydowanie się na połączenie oryginalnych materiałów, na przykład pleksi bezbarwnej, kolorowej czy fluorescencyjnej, metalu, drewna, sklejki czy laminatu grawerskiego.


Statuetki sportowe Trofea sportowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

środa, 7 września 2016

Reklama outdoorowa – czy jeszcze znajdzie przestrzeń w dzisiejszym świecie reklamy?

Reklama outdoorowa – czy jeszcze znajdzie przestrzeń w dzisiejszym świecie reklamy?


Autor: Artelis - Artykuły Specjalne


Reklama jest bardzo szerokim pojęciem, który wraz z rozwojem mediów, potrzeb konsumenckich i samych produktów wciąż ewoluuje. Bardzo trudnym jest określenie dzisiejszych granic reklamy.


Dzisiejsza reklama ma wiele funkcji, od przedstawienia produktu, promowanie firmy, odświeżenie znaku towarowego / logo firmy, przypominaniu o marce, produkcie, utrwalające pewne zachowania konsumenckie.

W tym artykule skupimy się na reklamie tradycyjnej określając jej główne cechy, wady, zalety oraz możliwości jej wykorzystywania.

W dzisiejszym świecie technologii reklama zaczyna przybierać coraz to nowsze formy, które stają się niekiedy zaskakujące dla potencjalnego klienta naszych usług. Postaramy się przedstawić najważniejsze aspekty reklamy tradycyjnej.

Reklama zewnętrzna inaczej potocznie nazywana reklamą outdoor’ową – czyli zewnętrzną (reklama wewnętrzna nosi miano reklamy indoor) jest pierwszą formą reklamy jaka zaczęła występować i wciąż jest ona najpopularniejsza wśród wszelkich form promocji. Wykorzystuje ona bodźce wizualne niekiedy również audiowizualne.

Źrodło: http://www.4thstlive.com/dine-drink-play/venue/1/hard-rock-cafe

Jest to reklama dostępna dla potencjalnego klienta przez cały czas jej ekspozycji 24 godziny na dobę. By być bardziej widoczna często jest ona podświetlana.

To nieprawda, że reklama tradycyjna jest wypierana przez nowoczesne formy reklamy, które królują w Internecie, mediach radiowotelewizyjnych, papierowych czy aplikacjach na urządzenia przenośne. Zgadza się, że wzrastający udział reklam internetowych i możliwości w dotarciu do spersonalizowanej grupy użytkowników jest niewątpliwie ogromną zaletą tej formy reklamy. Nie jest możliwym sprawdzenie ilu dokładnie użytkowników/potencjalnych klientów zauważyło, przeczytało i zwróciło uwagę na reklamę tradycyjną outdoorową np. na przystanku czy na ruchliwej ulicy, ale należy zwrócić uwagę, że reklamy tradycyjne wciąż współgrają z całymi kampaniami promocyjnymi i idealnie uzupełniają się z innymi formami reklamy. Mają masowy i szeroki zasięg działania i są łagodniej odbierane od reklam internetowych. Osoba podróżująca metrem, pieszo czy samochodem po mieście jest bardziej otwarta na odbieranie bodźców niż w biurze czy we własnym domu przeglądając Internet. Nawet jeżeli w pierwszej chwili użytkownik nie zauważy, nie skupi się na reklamie w danym miejscu, stała lokalizacja reklamy tradycyjnej umożliwia wielkokrotny, powtarzający się kontakt potencjalnego klienta, co sprawia, że w efekcie końcowym ta reklama jest trudna do pominięcia.

Dzięki rozwijającej się technologii reklamy świetlnej, reklama tradycyjna może idealnie wkomponować się w architekturę i estetykę danego miejsca, w którym się znajduje.

Źródło: https://myadvertsblog.files.wordpress.com/2013/05/miele-billboard.jpg

Często personalizuje się reklamy outdoorowe do konkretnych miejsc i budynków co tylko podnosi walory tej formy promocji. Skuteczna i nieagresywna reklama operuje i wykorzystuje lekki język, bogatą i przejrzystą formę graficzną, nierzadko ma przyjazny przekaz oraz wykorzystuje elementy humorystyczne, by wzbudzić pozytywne emocje wśród odbiorców.

źródło: http://nowymarketing.pl/a/3094,focus-advantage-promuje-francuskiego-dewelopera-na-billboardach-3d

Reklamy świetlne jak neony (np.: http://frwarszawa.pl/tablice-szyldy-reklamowe/), szyldy często na stałe wtapiają się w przestrzeń miejską stając się niejednokrotnie punktem odniesienia na mapie miasta.

Obok wielu zalet reklama outdoorowa ma również swoje wady. Zdarza się, że nasza reklama sama w sobie nie jest chaotyczna i agresywna, lecz w otoczeniu innych reklam (na przykład na sporych przesiadkowych punktach miasta) tworzy się szum.

Dlatego przed wyborem lokalizacji na swoją reklamę warto dobrze przemyśleć nie tylko formę graficzną swojej promocji, ale i potencjalne jej otoczenie. Profesjonalni doradcy specjalizujący się w promocji i reklamach outdoorowych są w stanie bezbłędnie przewidzieć tego typu zagrożenie.

Reklamy świetlne nie powinny być umieszczane zbyt blisko domów mieszkalnych, co może zakłócać oraz utrudniać mieszkańcom funkcjonowanie. Kontrowersje wywołują również migoczące ostrym światłem elementy usytuowane wzdłuż dróg co może dekoncentrować kierowców i stwarzać potencjalne zagrożenie na drogach.

Najbardziej innowacyjne i profesjonalne kampanie reklamowe nie mogą obyć się bez reklamy outdoorowej. Dzisiejsze możliwości technologiczne i wciąż rozwijający się Internet dają jeszcze większe możliwości przenikania się reklamy z mediów, telefonów komórkowych do przestrzeni miast, przez co połączenie wielu źródeł promocji zwiększa skuteczność powodzenia całej kampanii.


Twoja wiedza, Twoim wizerunkiem w sieci - Artelis.pl. Zobacz naszą Ofertę.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.