środa, 7 września 2016

Naklejki z własnym nadrukiem - jak, gdzie i dlaczego!

Naklejki z własnym nadrukiem - jak, gdzie i dlaczego!


Autor: Paulina Józefowicz


Naklejki i vlepki są jedną z popularnych form reklamy i promocji. Przyciągają uwagę i są szczególnie dobrym kanałem komunikacji dla młodego pokolenia.


Niejednokrotnie widzimy świetną naklejkę, chcemy taką lub podobną, jednak przeglądając sklepy internetowe nigdzie nie ma właśnie tego, czego szukamy.

Co powinniśmy wtedy zrobić?

Zgłosić się bezpośrednio do producenta naklejek. Przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją naklejek i etykiet posiadają ogromną wiedzę z zakresu produkcji, materiałów i ich zastosowana, ale co najważniejsze dla nas, mogą wydrukować idealne dla nas naklejki. Bo kto wie lepiej czego chcemy, jak nie my sami?

To, że nie posiadamy fachowej wiedzy z zakresu potrzebnych nam materiałów, także nie stanowi problemu, ponieważ w doborze ich pomoże nam pracownik drukarni. Jedyne co musimy wiedzieć, to jak duże mają być naklejki, ile ich chcemy i co będziemy z nimi robić. Ostatnia informacja może być bardzo przydatna dla pracownika drukarni, ponieważ sugeruje mu jakich właściwości naklejki potrzebujemy. Być może nasza naklejka musi być wodoodporna lub będzie narażona na duże zmiany temperatur? To ważne z punktu widzenia doboru materiałów.

Niezbędny jest też oczywiście projekt graficzny, chyba że w planach mamy pustą naklejkę.

Słowo producent brzmi hucznie i niektórych odstrasza, jednak są drukarnie, które chętnie podejmą się wydrukowania naklejek, także w niewielkich nakładach. Jedną z takich drukarni jest Drukarnia Booklet. Służą pomocą, radą i swoim doświadczeniem. Ich silną stroną jest także szybkość i dokładność.

Zamawianie vlepek i naklejek bezpośrednio u producenta poza własnym projektem ma także ogromny plus ekonomiczny. Omijamy wówczas siatkę pośredników i ich marży, a co za tym idzie nasze naklejki są tańsze, niż w jakimkolwiek innym miejscu, nie tracąc przy tym na jakości. Tak naprawdę nawet wybierając najdroższą, najbardziej ekskluzywną wersję vlepki finansowo wyjdziemy na plus.


Naklejki, vlepki i etykiety zamówisz w Drukarni Booklet

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Etykiety okrągłe samoprzylepne – wiedza podstawowa

Etykiety okrągłe samoprzylepne – wiedza podstawowa


Autor: Paulina Józefowicz


Samoprzylepne etykiety okrągłe są najczęściej zamawianymi naklejkami przez przedsiębiorstwa i agencje reklamowe. Pod tą jedną nazwą kryje się wiele innych, często związanych z docelowym zastosowaniem naklejek. Kryją się pod nią również różne rodzaje etykiet, które łączy jedynie kształt i właściwości klejące.


Rodzaje samoprzylepnych etykiet okrągłych

Nie istnienie jednorodny podział etykiet samoprzylepnych. Każdy z producentów określa je według własnego uznania. Niektórzy z producentów etykiet samoprzylepnych do nazewnictwa poszczególnych produktów wykorzystują materiały, z jakich są stworzone, inni tworzą nazwy własne. Przykładowo od jednego producenta kupimy etykiety samoprzylepne okrągłe z mocnym klejem u innego etykiety super lep. Obie te etykiety będą jednak takie same.

Okrągłe etykiety samoprzylepne możemy uniwersalnie podzielić według wykorzystywanych półproduktów. Podstawowym podziałem jest rozdzielenie etykiet miedzy naklejki papierowe i foliowe.

Etykiety papierowe są tańsze od etykiet foliowych, są mniej odporne na ścieranie, nie posiadają także właściwości chroniących ich przed warunkami atmosferycznymi. Nie we wszystkich jednak przypadkach zastosowań potrzebujemy dodatkowych właściwości etykiet foliowych.

Zarówno etykiety okrągłe samoprzylepne papierowe i foliowe mają kilka opcji klejących. Różne rodzaje kleju pozwalają na dobranie odpowiedniej siły klejenia, jaka jest potrzebna w poszczególnych przypadkach zastosowań. Etykiety te można także zabezpieczać laminatem, który powoduje zwiększenie odporności etykiet na uszkodzenia mechaniczne, warunki atmosferyczne, chroni przed utratą kolorów oraz poprawia estetykę naklejek.

Wykorzystywanie etykiet samoprzylepnych okrągłych

Okrągłe etykiety wykorzystywane są zgodnie z nazwą do etykietowania produktów, możemy znaleźć je na kartonikach, słoikach, pudełkach itp. zaraz obok popularnych etykiet prostokątnych. Stosowane są także w oznaczaniu paczek logiem firmy oraz podczas akcji promocyjnych. W przypadku zastosowań marketingowych popularne jest wykorzystywanie etykiet z napisem „promocja” „2za1” „-20%”. Najczęściej stosowane są kolory fluorescencyjne i intensywne (np. czerwony). W ujęciu promocyjnym samoprzylepne etykiety okrągłe chętnie wybierane są, także jako narzędzie działań „w terenie” przybierają wówczas nazwę „vlepek” a ich zadanie zmienia się na zadania reklamowo-informacyjne.

Samoprzylepne etykiety okrągłe są zatem wykorzystywane najczęściej do oznaczania produktów, informowania o promocjach, działaniach promocyjnych oraz działaniach związanych ze zwiększeniem rozpoznawalności firmy i budowaniem spójnego wizerunku przedsiębiorstwa.


Potrzebujesz etykiet samoprzylepnych? Zamówisz je w Drukarni Booklet

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Etykiety adresowe – rozwiązaniem problemów korespondencyjnych przedsiębiorców

Etykiety adresowe – rozwiązaniem problemów korespondencyjnych przedsiębiorców


Autor: Paulina Józefowicz


Etykiety adresowe znacznie ułatwiają pracę zarówno w dużych, jak i małych przedsiębiorstwach. Rozwiązanie proponowane przez drukarnie etykiet samoprzylepnych ułatwia i usprawnia prace związane z przygotowaniem korespondencji firmowej.


Czym są etykiety adresowe?

Etykiety adresowe można podzielić na dwa rodzaje.

Pierwsze z nich to etykiety zawierające logo, adres i inne dane przedsiębiorstwa. Mogą być wykorzystywane do wszelkiego rodzaju korespondencji i paczek wychodzących z firmy. Poprawiają estetykę i podnoszą prestiż kopert. Jeżeli przedsiębiorstwo nie używa specjalnie przygotowanej na ich potrzeby papeterii firmowej oraz kopert „z okienkiem”, etykiety adresowe tego rodzaju będą dla niego idealnym rozwiązaniem lub zamiennikiem. Takie naklejki firmowe są stosunkowo niedrogie i mają także wiele innych zastosowań. Wykorzystywane są między innymi przy oznaczaniu katalogów i ofert. Można więc uznać, że są wielozadaniowe.

Drugim rodzajem etykiet adresowych są naklejki przygotowane na potrzeby korespondencji seryjnej. Te zawierają jedynie dane adresata, do którego mają powędrować i przygotowywane są na podstawie udostępnionego drukarni etykiet samoprzylepnych pliku. Nie występują w wersji kolorowej, a ich cena jest niska. Dla przedsiębiorstwa są bardzo korzystnym rozwiązaniem. Gwarantują brak pomyłek podczas wypisywania setnej koperty, poprawiają estetykę i znacząco skracają czas pracy. Wypisanie 20 kopert bez żadnej pomyłki jest wyzwanie, wypisanie 1200 kopert bez pomyłki jest niewykonalne.

Etykiety adresowe są istotnym narzędziem dla przedsiębiorstwa. Znacząco ułatwiają i usprawniaj pracę, a także mają na pozytywny wpływ odbiór przedsiębiorstwa przez konsumentów. Niewielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z wagi, jaką mają małe, stosunkowo niewiele znaczące elementy ich działań w budowaniu prywatnych opinii klientów na ich temat. Każdy „fragment” firmy docierający do klienta wpływa na jego opinię na temat przedsiębiorstwa. Warto zatem nie tylko dbać o ogół, ale zwrócić także uwagę na szczegóły.


Własne etykiety adresowe zamówisz w Drukarni Booklet

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Vlepki do promocji? - dlaczego, jak i po co?

Vlepki do promocji? - dlaczego, jak i po co?


Autor: Paulina Józefowicz


Wykorzystywanie vlepek w promocji jest coraz bardziej powszechne. To stosunkowo tania i trafiająca do młodego pokolenia forma reklamy i gratyfikacji. Jest chętnie wybierana przez muzyków, DJ-ów, blogerów i artystów. Doskonale sprawdza się także przy promowaniu stron internetowych, fanpagów i różnego rodzaju przedsięwzięć.


Dla kogo?

Promocja z wykorzystaniem vlepek jest doskonałym wyborem w zasadzie dla każdego, od indywidualnego blogera, przez małego przedsiębiorcę, po duże akcje promocyjne korporacji. Pozwalają one budowanie więzi, są niedrogi i co najważniejsze w tym wszystkim, po prostu są fajne i każdy chce je mieć. Od dziecka uwielbiamy naklejki, z wiekiem miłość do naklejek odrobinę maleje, ale nadal ma się całkiem dobrze. Skoro o tym wiemy, dlaczego mielibyśmy tego nie wykorzystywać?

Jak?

Siłą vlepki jest jej przekaz ujęty w postaci dobrej grafiki i chwytliwego hasła. To podstawa. Vlepka musi być atrakcyjna. W promocji czasem wystarczy logo, żeby osiągnąć ten “efekt pożądania”. Wyobraźmy sobie vlepkę z logo Nike. Osobiście nie noszę ich butów, ale vlepką bym nie pogardziła. Nie trzeba być silną marką sportową, żeby promować się za pomocą vlepek (oczywiście nie zaszkodzi). Najważniejsza jest więź.

Macie Fanpaga na facebooku? Jego fani na pewno chcieliby waszą vlepkę. Jeżeli macie z nimi świetny kontakt to nawet grafika nie jest tutaj tak ważna, chodzi o sam fakt przynależności do grupy. Doskonałym przykładem są vlepki rozdawana na koncertach, konferencjach i festiwalach. Są świetne, nawet jeżeli są beznadziejne. Byłeś na wydarzeniu - musisz ją mieć! Dlaczego? Bo są symbolem niesamowitej zabawy i przynależności do grupy.

Projekt graficzny zrobiony - teraz wystarczy zamówić?

Wystarczy znaleźć producenta naklejek i zamówić, jest jednak jedna niepozorna rzecz, o której warto pamiętać. Podczas zakupu często zapominamy o formie konfekcji, w jakiej chcemy otrzymać naklejki i ostatecznie lądujemy z rolką naklejek lub w lepszym wypadku kilkoma arkuszami. Niby nic się nie stało, ale żeby przygotować vlepki do rozdawania musimy poświęcić kilka godzin na ręczne wycinanie naklejek. Ostatecznie vlepki są krzywo wycięte, czasem wygięte (jeżeli zostały przysłane w rulonie) i nie wyglądają tak, jak sobie to wyobrażaliśmy.

Zlecając wykonanie vlepek na zamówienie, poprośmy o wycięcie ich na użytki (pojedyncze sztuki). Otrzymamy gotowe do rozdawania vlepki. Ta opcja wiąże się z lekkim zwiększeniem kosztów, ale zamawiając vlepki bezpośrednio o producenta naklejek, omijamy marże pośredników. Można więc uznać, że wychodzimy na zero.

Jak wykorzystać vlepki?

Pomysłów na wykorzystanie vlepek w sieci jest niesamowicie wiele. O jednym już wspomniałam. Najbardziej popularne to:

  • rozdawanie ich na eventach i imprezach

  • vlepianie na mieście

  • rozdawanie w konkursach

  • oklejanie nimi różnych przedmiotów i zachęcanie do tego samego

  • dodawanie do produktu (np. płyt muzycznych)

Vlepki pocięte na użytki z najlepszych materiałów można zamówić w Drukarni Booklet

Paulina Józefowicz

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Naklejki z logo firmy przydatnym narzędziem w budowaniu marki

Naklejki z logo firmy przydatnym narzędziem w budowaniu marki


Autor: Paulina Józefowicz


Budowanie marki polega na zbudowaniu silnej więzi przedsiębiorstwa z konsumentami.


Należy wytworzyć emocjonalne przywiązanie, które “wywyższy” daną markę ponad inne produkty. Zanim jednak emocje wezmą górę w wyborach zakupowych, konsument musi poznać samą markę, dowiedzieć się o jej istnieniu.

Jak poinformować klienta o marce?

W tym celu należy postawić na jego drodze jak najwięcej symboli danej marki. Najbardziej popularnym i najłatwiejszym do skojarzenia marki symbolem jest jego logo. Trzymanie się spójnej identyfikacji wizualnej podczas wszelkich działań jest gwarancją rozpoznawalności danej marki. Logo marki powinno pojawiać się jak najczęściej. Czym częściej konsument zetknie się z tym symbolem tym szybciej i trwalej je zapamięta. Najbardziej efektywnym działaniem jest wykorzystywanie w tym celu naklejek z logiem firmy.

Dlaczego warto wybierać naklejki z logiem?

Naklejki z logo firmy pozwalają łatwą i szybką aplikację logo marki na równych powierzchniach. Mogą być wykorzystywane do oznaczania korespondencji, dokumentów, paczek oraz innych elementów opuszczających firmę. Zastosowanie naklejek z logo firmy nie kończy się jedynie na wykorzystywaniu go w oznaczaniu powierzchni papierowych. Wiele przedsiębiorstw zamawia personalizowane segregatory, kubki, filiżanki itp. Wszystkie te przedmioty zawierają jedynie logo i mają za zadanie budowanie spójnego wizerunku marki. Takie gadżety są kosztowne, można je jednak w bardzo prosty sposób wykonać samodzielnie, wystarczy jedynie wykorzystać naklejki z logiem firmy.

Inne wykorzystanie naklejek z logiem firmy

Naklejki z logiem firmy wykorzystywane są także bezpośrednio w promocji przedsiębiorstwa. Vlepki/naklejki są jednym z podstawowych narzędzi marketingu partyzanckiego. Naklejki są też bardzo chętnie wykorzystywane przez marki sportowe oraz muzyczne. Marki te wykorzystują naklejki jako formę gratyfikacji dla klientów. Po zakupie produktu klient otrzymuje w gratisie naklejkę z logiem, czasem naklejki te są uzupełniona o dodatkowe elementy graficzne.

Jeden rodzaj naklejek można wykorzystać przy różnych zadaniach. Wystarczy je tylko odpowiednio dostosować do działania negatywnych warunków, na jakie mogą być narażone.


Naklejki z logo zamówisz w drukarni naklejek Booklet

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.