wtorek, 6 września 2016

Jak wybrać dobrą agencję reklamową, która będzie pomocna w rozwoju twojej firmy.

Jak wybrać dobrą agencję reklamową, która będzie pomocna w rozwoju twojej firmy.


Autor: Piotr Gontarz


Na rynku Polskim jak i zagranicznym znajdziemy mnóstwo agencji reklamowych, specjalistów od marketingu, którzy „zaopiekują” się naszym budżetem przeznaczonym na reklamę. Nie bez znaczenia wspomnieliśmy o rynku zagranicznym, ponieważ coraz więcej polaków prowadzi swoje firmy za granicą.


Jak dobrze wybrać?


Aby odpowiednio rozeznać się i wybrać najlepsze agencje reklamowe dla naszej marki lub firmy trzeba poświęcić trochę czasu. Zadajemy sobie mnóstwo pytań ponieważ jak najlepiej chcemy zainwestować nasze ciężko zarobione pieniądze.


Czy najlepsza agencja to ta, która wygrywa najwięcej branżowych nagród czy ta, która projektuje dobre i estetyczne materiały reklamowe?
Głownie zależy to zależy od preferencji i potrzeb, dlatego nie można tego jednoznacznie określić. Najważniejszy jest cel jaki chcesz osiągnąć.


Jedna firma specjalizuje się w kampaniach bilbordowych, druga natomiast jest ekspertem w branży internetowej.
Pamiętaj jednak, że zawsze bardzo ważny jest związek partnerski z agencja reklamową. Jak taki układ stworzyć? Poniżej przedstawimy Wam pięć istotnych czynników które pomogą we wstępnej weryfikacji i będą pomocą w wyborze najlepszej agencji reklamowej.

1. Zespół


Jednoosobowa agencja reklamowa nie istnieje. Zespół to podstawa. Każdą firmę tworzą ludzie. Dziś to oni są kapitałem, ponieważ to ich potencjał intelektualny jest najcenniejszym dobrem firmy. Kreatywni ludzie w agencji reklamowej są jej wartością. Zwróć uwagę na skład agencji reklamowej.
Zwróć uwagę czy agencja posiada socjalistów niezbędnych do realizacji twojego celu.
Jeśli potrzebujesz strony internetowej, upewnij się, czy w firmie znajduje się np grafik oraz programista, natomiast jeśli szukasz zaawansowanego marketingu w internecie rozeznaj się czy firma posiada specjalistę w tej branży.

2. Komunikacja


Bardzo istotny punkt. Rozmowa i spotkanie kosztują Cie tylko Twój czas. Ale przy takim kontakcie możesz zebrać wiele istotnych informacji. Zwróć uwagę czy pracownik agencji przydzielony Ci do współpracy jest partnerem czy „mówcą”. Ile czasu podczas spotkania poświęca opowiadaniu o dokonaniach, nagrodach, a ile koncentruje się na Twojej firmie? Nagrody i sukcesy są ważne ale czas zejść na ziemię i pomyśleć o Twojej firmie. Zobacz czy opiekun dopytuje, próbuje zrozumieć Twoje potrzeby, czy też narzuca gotowe, szablonowe rozwiązania? Wskaźnikiem jakości agencji niech będzie liczba i trafność zadanych pytań odnośnie Twojego biznesu, celu Twojej promocji oraz potrzeb. Jest to główny punkt, który będzie rzutować na jakość waszej współpracy w przyszłości

3. Research


W dzisiejszych czasach bardzo łatwo jest ocenić poziom agencji reklamowej wymaga to tylko czas. Postaraj się znaleźć jak najwięcej danych o agencji.Wiele przydatnych informacji znajdziesz w Internecie. Przejrzyj portfolio, rekomendacje. Jeśli to możliwe, uzyskaj informację o poziomie satysfakcji dotychczasowych klientów agencji.
4. Kreatywność
Kreatywność w branży reklamowej jest bezcenna. Niestandardowa kampania też, ale tylko wtedy, gdy dopasowana jest do Twoich potrzeb. Kreatywność powinna objawiać się również w zarządzaniu budżetem w taki sposób, aby zarówno z większego, jak i mniejszego zasobu pieniężnego uzyskać pożądany efekt.

5. Partnerstwo


Agencja, współpracując na partnerskich zasadach, powinna być Twoim zapleczem: kompetentnym i odpowiedzialnym. Musicie wzajemnie się poznać, znać swoje preferencje i możliwości. Jeśli, któraś ze znalezionych przez Ciebie agencji spełnia wszystkie te punkty to prawdopodobnie jest to agencja dla Ciebie.


Dawid Patrykowski - Dyrektor i Project Manager w Sltmedia - agencja reklamowa w Anglii

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Świąteczne gadżety reklamowe – propozycje

Świąteczne gadżety reklamowe – propozycje


Autor: Monika Dywijska


Święta Bożego narodzenia są czasem, który każda firma powinna wykorzystać na promocję. Klienci w okresie bożonarodzeniowym bardzo chętnie wydają duże sumy pieniędzy, dlatego warto, aby Twoja firma zapadła im w pamięć.


Możesz to sprawić gadżetami reklamowymi – każdy lubi dostać mały, darmowy upominek, więc klient, który otrzyma gratis będzie bardziej skłonny ponownie skorzystać z usług Twojej firmy.

Warto, żeby gadżety nawiązywały do charakterystycznego, świątecznego czasu i żeby nie ograniczały się do standardowych długopisów, kalendarzy bądź smyczy na klucze.

Chcąc zareklamować swoją firmę w okresie Bożego Narodzenia możesz zdecydować się na takie gadżety, jak:
- świece – w kształcie choinki, bałwanka, Świętego Mikołaja, w czerwonych, świątecznych kolorach;
- świąteczna skarpeta – miło kojarzy się z prezentami i słodyczami, które rodzice za czasów dzieciństwa wrzucali do środka. Z pewnością przypomni klientowi sympatyczne chwile i posłuży jako torebka na świąteczne łakocie dla dzieci;
- pluszowy renifer – doskonale sprawdzi się jako prezent dla ludzi lubiących maskotki, a także dla dzieci. Do zabawki może być dołączony kocyk z polaru;
- ogrzewacz do dłoni w świątecznym kształcie – wsadzony do kieszeni grubej kurtki lub płaszcza sprawi, że przemieszczający się pomiędzy różnymi sklepami klient będzie miał ogrzane palce. Z pewnością ciepło pomyśli o Twojej firmie;
- kula śnieżna – umieszczony w środku Mikołaj lub bałwan będzie przywodził na myśl święta i sprawi mnóstwo radości nie tylko młodym klientom;
- kartki świąteczne – klient będzie mógł wysłać je do swoich najbliższych;
- koc z polaru – przyda się podczas mroźnych, zimowych nocy i poranków;
- świąteczny kubek – świąteczna kawa albo aromatyczna herbata wypita z kubka o kształcie Świętego Mikołaja lub bałwana będzie smakowała Twojemu klientowi o niebo lepiej – z pewnością z uśmiechem na ustach przypomni sobie Twoją firmę;
- świąteczne torby na prezenty – przydadzą się klientowi przy wręczaniu świątecznych podarunków;
- świąteczne torby na zakupy – doskonale sprawdzą się przy załatwianiu świątecznych sprawunków.

Pomysłów na gadżety reklamowe na święta jest z pewnością wiele. Jednak to nie jedyny trud, jaki musi zadać sobie firma, chcąca się reklamować w tym gorącym okresie. Równie ważny jest wybór odpowiedniej grupy docelowej, do której kierujemy prezent.


Gadżetów reklamowych, również świątecznych szukaj na EasyB2B.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wszystko, co musisz wiedzieć o materiałach POS

Wszystko, co musisz wiedzieć o materiałach POS


Autor: Piotr Kowaliczek


Materiały POS to produkty reklamowe wspierające sprzedaż, a więc wpływające na wzrost przychodów. Mogą mieć różną formę, ale ich cel jest jeden – wpływać na klienta i jego emocje. Ich siła oddziaływania jest ogromna, dlatego warto dowiedzieć się o nich czegoś więcej. Wszystkie ważne informacje znajdziecie poniżej.


  • Do najpopularniejszych materiałów POS zaliczają się: stojaki na ulotki, naklejki, wobblery, broszury, makiety, standy, toppery, infokioski, strefy przykasowe i podajniki grawitacyjne.
  • Materiały POS spełniają różne funkcje. Wśród tych najważniejszych pojawiają się: funkcja ekspozycyjna, wizerunkowa, informacyjna, stopująca, przyciągająca uwagę, wpływająca na nastrój i emocje. Oczywiście ich rola jest ściśle zintegrowana z ich formą i kształtem. Co więcej, rezultat jaki mają wywrzeć jest uzależniony od ich umiejscowienia.
  • Materiały POS dzieli się ze względu na rodzaj nośnika. Biorąc pod uwagę to kryterium wyróżniamy: materiały POS trwałe np. regały wykonane z metalu, miękkie np. tekturowe standy, elektroniczne oraz sensoryczne.
  • Materiały POS można umieścić na zewnątrz oraz wewnątrz sklepu. W zależności od tego, gdzie mają być ulokowane dobiera się ich rodzaj, kształt i wielkość. Najpopularniejszymi materiałami POS umieszczanymi na zewnątrz są m.in. billboardy bądź ulotki reklamowe. Jeśli zaś chodzi o te stosowane wewnątrz lokalu to prym wiodą stojaki reklamowe i różnego rodzaju ekspozytory.
  • Materiały POS różnią się między sobą sposobem montażu. Część z nich to produkty wolno stojące, inne z kolei przeznaczone są do zawieszania, przyklejania i owijania.
  • Przy produkcji materiałów POS trzeba wziąć pod uwagę następujące kryteria: adresata przekazu, otoczenie w jakim mają się one znaleźć, zwyczaje klientów odwiedzających lokal, najczęściej uczęszczane przez nich alejki.
  • Warto podkreślić, że materiały POS mają nie tylko przyciągać uwagę klienta, ale być użyteczne, a więc zaprojektowane tak, by klient wiedział jak z nich korzystać i nie miał problemu z ich obsługą.
  • Aby materiały POS wywierały odpowiedni wpływ na klienta muszą być czyste i utrzymane w odpowiednim stanie, gdyż tylko wtedy klient chętnie do nich podejdzie i sięgnie po umieszczony na nich produkt.
  • Materiały POS należy stosować umiejętnie i rozmieszczać w taki sposób, aby przyciągały uwagę klientów, ale nie torowały ani utrudniały ruchu po sklepie. Dlatego też w alejkach lepiej sprawdzą się shelf shoppery czy wobblery, natomiast na ich końcu powinno się stawiać duże stojaki reklamowe np. ekspozytory.
  • Skuteczne materiały POS nie mogą „skupiać się” tylko na cenie. Ważne, aby współgrały z rodzajem oferowanych produktów i kreowanym wizerunkiem marki.
  • Odpowiednio przygotowane i zastosowane materiały POS mają ogromną moc – zwiększają sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent.

Materiał opracowany przy współpracy z firmą Arkoop.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czym jest Gmail Sponsored Promotion?

Czym jest Gmail Sponsored Promotion?


Autor: Artelis - Artykuły Specjalne


Najprościej mówiąc GSP to nowy rodzaj reklam, które pojawiają się na skrzynce mailowej użytkownika kont Gmail. Każda taka reklama zbudowana jest z kilku prostych elementów. Pierwszy z nich to tzw. teaser – swego rodzaju zajawka, która ma zachęcić do kliknięcia, które spowoduje otwarcie wiadomości.


Teasery mogą przybierać różne formy i pojawiać się w różnych miejscach. Ogromną zaletą teasera jest to, że zawsze wyświetla się on na górze skrzynki, co gwarantuje, że nie zniknie w gąszczu innych wiadomości.

GSP to rodzaj reklamy, który daje spore pole do popisu jeśli chodzi o formaty. Po kliknięciu w teaser użytkownikowi może wyświetlić się wiadomość graficzna, materiał video, formularz do wypełnienia itp. Dodatkowo specjalne buttony umożliwią przekazanie wiadomości reklamowej do kolejnego użytkownika lub zapisanie jej w wiadomościach odebranych. Ogromną zaletą GSP jest nienachalny charakter przekazu reklamowego. Teaser można wyłączyć klikając w krzyżyk, co gwarantuje, że dana reklama nie zostanie ponownie wyświetlona. Jeśli użytkownik nie będzie zainteresowany reklamą, może po prostu zignorować reklamę nie klikając w teaser.


Nie bez znaczenia jest także szeroki wachlarz możliwości targetowania. Reklamy GSP mogą być kierowane ze względu na:- słowa kluczowe - zainteresowania - zawodowy profil użytkownika poczty- profil demograficzny- język- IP- rodzaj urządzenia (desktop, android, ios)Co ważne format ten daje także szerokie możliwości mierzenia skuteczności kampanii. W zależności od określonego celu może nim być przejście do serwisu reklamodawcy, przekazanie wiadomości dalej, zapisanie jej w wiadomościach odebranych bądź wypełnienie i przesłanie formularza.


Dlaczego warto korzystać z kampanii AdWords w modelu GSP? Głównie dlatego, że jest to nowe i innowacyjne narzędzie oferujące nowe możliwości reklamowe. Reklamy GSP dają możliwość precyzyjnego i spersonalizowanego kierowania reklam. GSP może być też atrakcyjną inicjatywą dla branż, w których rynek jest już bardzo nasycony, a koszty reklam w adwords są bardzo wysokie.


Artykuły na licencjach dostarcza Artelis.pl Zapoznaj się z naszą ofertą

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Gadżety reklamowe dla podróżników – co się sprawdzi?

Gadżety reklamowe dla podróżników – co się sprawdzi?


Autor: Monika Dywijska


Branża turystyczna rozwija się w dzisiejszych czasach bardzo dynamicznie. Podróże stały się pasją wielu osób, co wynika z licznych udogodnień w postaci m. in. obecności tanich linii lotniczych czy solidnego zaplecza gastronomiczno-noclegowego


Obecnie firmy działające w tej branży na wiele sposobów zabiegają o względy klientów, w czym pomagają im różnego rodzaju gadżety reklamowe.

Podstawowe funkcje gadżetów reklamowych

Gadżety reklamowe mają na celu przede wszystkim budowę dobrych relacji pomiędzy firmą a klientem, co przekłada się na utrwalanie świadomości marki oraz budowę jej pozytywnego wizerunku. Trzeba jednak pamiętać o tym, że podróżnicy to dość specyficzne i wymagające grono klientów, w związku z czym nad kwestią odpowiednich gadżetów reklamowych trzeba się tutaj naprawdę dobrze zastanowić.

Co przyda się w podróży?

Przede wszystkim gadżety turystyczne muszą mieć konkretną wartość użytkową, a więc powinny przydać się w podróży. Jest zalecane, by zadbać nie tylko o ich jakość, ale również i względy estetyczne. Aspekt wizualny odgrywa tu równie istotną rolę. Co zatem sprawdzi się w praktyce?

Lista propozycji jest dość długa. Niewątpliwie bardzo przydatne okazują się wszelakie poduszki podróżne – najlepiej nadmuchiwane i w formie zagłówków, worki na bieliznę i na buty, kłódki do bagażu, torby, apteczki, opakowania na szczoteczki do zębów, breloki na klucze, a także wszelkiego typu zestawy, np. kosmetyczne, do pielęgnacji obuwia czy do manicure. Na takich produktach można bez problemu zamieścić logo firmy, co pomoże w jej identyfikacji.

Trochę designu

Wiele nowoczesnych firm idzie o krok dalej i na potrzeby kampanii marketingowych wykorzystuje turystyczne gadżety odznaczające się ciekawym designem, ale też i praktycznym zastosowaniem. Można tutaj wymienić chociażby hoodie pillow – czyli połączenie kaptura i poduszki, mikro żelazka mieszczące się w dłoni, podręczne tłumacze czy wysięgniki do robienia selfie cieszące się ostatnio ogromną popularnością. Do tego dochodzą jeszcze rozmaite gadżety elektroniczne, np. power banki czy specjalne adaptery rozwiązujące kłopot plączących się kabli.

Wybierając gadżety turystyczne warto iść z duchem czasu. Pamiętajmy, że turysta niedzielny to nie ten sam turysta, który wędruje przez połowę dni w roku. Do każdej z tych grup należy dopasować osobne upominki, aby te były przydatne i faktycznie używane.


Wśród gadżetów turystycznych, szczególnie lubiane są solidne kubki termiczne - znajdziesz je w EasyB2B - sprawdź.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.