wtorek, 5 stycznia 2016

Skuteczna i tania reklama na Facebooku

Skuteczna i tania reklama na Facebooku


Autor: Ewelina Friese


Jestem fanką reklam na Facebooku. Korzystam z nich na co dzień i wiem o nich niemal wszystko. Główną ich zaletą jest fakt, że mogę na bieżąco wszystko kontrolować: budżet, wydatki i co najważniejsze – rezultat, jaki dzięki nim osiągnęłam.


Śledzę statystyki każdego dnia, dlatego wiem czy moja reklama jest rentowna w danej chwili, czy muszę coś poprawić, aby wyniki były lepsze.

Jeżeli kiedykolwiek próbowałeś reklamować się na Facebooku to zapewne wiesz, że potrafi on wyciągnąć z człowieka ostatni grosz. Z drugiej zaś strony, jeżeli potrafisz Facebooka „przechytrzyć”, stworzysz reklamę nie tylko piekielnie skuteczną, ale również tanią!

Skuteczna i tania reklama na Facebooku

Większość nowicjuszy popełnia ten sam błąd, ustawiając swoje pierwsze kampanie. Prawie wszystkim się wydaje, że czym więcej ludzi zobaczy ich reklamę, tym będą mieli więcej klientów. Błąd! Czym więcej przypadkowych osób zobaczy Twoja reklamę, tym większe poniesiesz koszty. Dlatego właśnie reklama musi być jak najściślej stargetowana, czyli skierowana do wąskiego, ale zainteresowanego Twoim produktem grona. Jeśli tak się stanie, będziesz miał wysoki wskaźnik CTR reklamy, a co za tym idzie, Twoja reklama będzie nie tylko skuteczna, ale również tania.

Jeżeli jesteś osobą, która rozumie w jaki sposób wskaźnik CTR wpływa na koszty reklamy, nie musisz dalej czytać tego artykułu. Jeśli jednak nie masz pojęcia o czym mówię, bądź wydajesz na reklamę sporo pieniędzy a efekty nie są zadowalające, czytaj dalej.

Jak obniżyć koszty reklamy?

Aby obniżyć koszty reklamy, musisz ustalić jaki czynnik powoduje, że są one wysokie i zdecydowanie poprawić jego parametry. W przypadku reklamy na Facebooku, mamy do czynienia z rozliczeniami PPC. Pay per click (PPC) to rodzaj reklamy internetowej, której kluczowa rola polega na płatności za kliknięcie (w link, banner), a nie za jego wyświetlenie.Zatem, czym więcej ludzi kliknie w Twoją reklamę, tym więcej w sumie zapłacisz. Z drugiej zaś strony, ten rodzaj reklamy pozwoli Ci sporo zaoszczędzić, o ile wiesz jak taką reklamę ustawić.

Przyjrzyjmy się zatem, co generuje koszty reklamy na Facebooku. Skoro płacisz za każde kliknięcie, zależy Tobie na tym, aby koszt każdego obniżyć jak najbardziej. Teoretycznie możesz ustawić bardzo niski koszt za jedno kliknięcie. Jeżeli jednak to zrobisz, będziesz daleko w tyle za konkurencją.



Co zatem możesz zrobić?

Za cenę każdego kliknięcia odpowiada wskaźnik CTR. Czym wyższy, tym mniej zapłacisz. Przeanalizujmy zatem, czym jest wskaźnik CTR.

Wskaźnik CTR reklamy to element, który pokazuje nam jaka jest klikalność w daną reklamę. Czym jest wyższa, tym lepiej dla Ciebie. Średni CTR reklam wynosi 0,5%. Jeżeli sprawisz, że Twoja będzie miała wyższy, Facebook wynagrodzi Cię za to i sam obniży koszt każdego kliknięcia.

Jak zwiększyć wskaźnik CTR?

Musisz spowodować, aby Twoja reklama była jak najbardziej popularna. Innymi słowy, powinieneś ściągnąć jak największą liczbę zainteresowanych osób, która w nią kliknie. Właśnie, główną rolę odgrywa tu słowo „zainteresowanych”. Bardzo wielu nowicjuszy, idąc za radą pseudo guru reklamy, wstawia kontrowersyjne zdjęcia i teksty do reklamy, aby ściągnąć duży ruch. To oczywiście się sprawdza, ale to poważny błąd w reklamie typu PPC, kiedy mamy mocno ograniczony budżet! Co Ci po dużym ruchu, kiedy musisz za niego zapłacić, a jedynym efektem jaki uzyskasz, będzie samo kliknięcie w reklamę z ciekawości? Wiadomo, ludzie lubią kontrowersje, dlatego wszystko co krzykliwe, zawsze będzie ich przyciągało. Zupełnie inaczej sprawa będzie wyglądała, jeśli ściągniesz duży ruch, ale osób zainteresowanych Twoim produktem. Nie tylko zwiększysz wskaźnik CTR i obniżysz koszty, ale również ściągniesz potencjalnych klientów.

Kiedy już wiesz czym jest wskaźnik CTR, teraz kolej, aby go zwiększyć. Aby to zrobić, Twoje reklama musi być atrakcyjna dla odbiorców. Wpływ na to ma kilka czynników. Najważniejsze z nich to: zdjęcie, tytuł i treść, które wybierzesz do reklamy. Jeżeli będą nietrafione, reklama będzie przejadała Twoje pieniądze. Zanim jednak wybierzesz zdjęcia, tytuł i treść, musisz stworzyć awatar klienta, do którego będziesz kierował swoją reklamę. Być może brzmi to wszystko skomplikowanie, ale jeśli dowiesz się jak wybrać awatar, zdjęcia i tytuł do reklamy, okaże się, że to naprawdę proste!

Czy skuteczna i tania reklama na Facebooku jest możliwa? Oczywiście, że tak! Pod warunkiem, że poznasz wszystkie triki wykorzystywane przez największe firmy na świecie i zaczniesz je wykorzystywać we własnym biznesie!


Abyś dobrze to wszystko zrozumiał i zastosował u siebie, stworzyłam bezpłatny raport, z którego dowiesz się, w jaki sposób tworzyć listy mailingowe przy wykorzystaniu stron przechwytujących.

Autor: Ewelina Friese. Więcej artykułów znajdziesz na www.ewelinafriese.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Filcowy nośnik reklamy

Filcowy nośnik reklamy


Autor: Karolina Konieczna


Filc to ostatnio bardzo popularny materiał wykorzystywany w modzie kobiecej. Coraz częściej na ulicy można spotkać osoby noszące torby, chusty czy nawet sukienki z tego materiału. Okazuje się jednak, że filc może być także bardzo uniwersalnym i pomysłowym gadżetem reklamowym.


Gadżety reklamowe – to lubimy!

Gadżety reklamowe to obecnie tzw. “must have” każdej firmy. Klienci zalewani są długopisami, kubkami, brelokami z odpowiednim logotypem. Wszystkie wydają się takie same. A najważniejszą chyba rzeczą w reklamie jest zaistnienie w świadomości konsumentów. Pozwolą na to oryginalne i ciekawe gadżety. Dobrym pomysłem są te wykonane z filcu.

Co może powstać z filcu?

Filc jako materiał do produkcji gadżetów ma wiele zalet. Jest bardzo plastyczny, można z niego stworzyć niemal dowolny kształt. Dodatkowo jest łatwy w farbowaniu, dzięki czemu paleta kolorów zależy tu tylko od producenta. Ważną rzeczą jest także możliwość znakowania. Istnieją różne sposoby nanoszenia logotypu na materiał. Można wykorzystać znakowanie laserowe, termotransfer, haft, flock czy zwykłą metkę.

Na rynku można znaleźć niezliczoną ilość gadżetów wykonanych z filcu. Zaczynając od tak zwykłych rzeczy jak breloki czy podkładki, aż po torby na laptopa. Ciekawym wariantem są także elementy wyposażenia biura. Kolorowy i przyjemny w dotyku materiał powinien ocieplić nieco miejsce pracy.

Filcowy gadżet to pomysł na promocje twojej firmy.

Gadżety z filcu to nieszablonowy pomysł na reklamę własnej firmy. To szansa na wyróżnienie się na tle konkurencji. Trzeba jednak przyznać, że takie gadżety mogą nie pasować do wizerunku każdej firmy. Niemniej przyszłość filcu, nie tylko jako elementu mody damskiej, zapowiada się w jaskrawych barwach.

Z czego powstaje filc?

Filc tworzy się z wełny lub włókien syntetycznych. Dzięki swej strukturze i plastyczności ilość jego zastosowań jest wręcz niezliczona. Obecnie stosuje się go głównie jako element dekoracyjny lub jako ocieplający wizerunek gadżet. Bardzo łatwo natknąć się na oferty filcowej biżuterii, kapeluszy czy nawet mebli. Nie ma co się dziwić. Filc można łatwo zafarbować na dowolny kolor i niezbyt trudno uformować niemal dowolny kształt. Bardzo popularne stały się także wszelkiego rodzaju ozdoby do mieszkania.

Do czego wykorzystać filc?

Filc ma jednak także istotną funkcję użytkową. Jednym z pierwszych zastosowań tego materiału, który nawiasem mówiąc znany jest od starożytności, były buty. Zbite włókna wełny zapewniały odpowiednią ochronę przed zimnem. Co ciekawe, w Rosji nadal produkowane jest tego rodzaju obuwie, zwane walonkami.


Karolina Konieczna, po nowe pomysły i inspiracje zapraszam na FeelFelt

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Firma na Facebooku, czyli jak działać, żeby zyskać klientów

Firma na Facebooku, czyli jak działać, żeby zyskać klientów


Autor: Marcelina Walijska


Aby firma pozyskiwała klientów, konieczna jest jej obecność w internecie. Jednak nie wystarczy już założenie strony internetowej - dziś, by odnieść sukces, trzeba udzielać się na portalach społecznościowych. Dlatego założenie konta na najpopularniejszym z nich - Facebooku - to dla większości firm działanie priorytetowe.


Liczy się działanie

Samo utworzenie konta to jednak za mało. Klienci potrzebują aktywnych profili firmy. Chcą wiedzieć, jakie podejmuje inicjatywy, w które projekty się włącza i jakie innowacyjne działania oferuje. Dlatego tak ważne jest, aby na naszym firmowym profilu ciągle coś się działo. Dzięki temu zyskamy większe zainteresowanie potencjalnych klientów.

Krok po kroku do sukcesu

Budowanie marki na Facebooku warto rozpocząć od kilku istotnych elementów, które zapewnią nam długofalowy sukces.

  1. Zdefiniowanie marki

Misja firmy to rzecz oczywista dla jej pracowników, lecz istnieją sytuacje, w których warto ją sobie odświeżyć. Wypiszmy więc na kartce wszystko o ofercie firmy, o jej działalności, o celach, jakie chcemy osiągać. Zastanówmy się, co wyróżnia nas na rynku, co warto podkreślić w facebookowej kampanii, a nad czym trzeba popracować.

  1. Główny cel

W firmie żaden ruch nie może być przypadkowy i bezcelowy. Także założenie konta na Facebooku powinno prowadzić do wcześniej ustalonego celu. Pomyślmy zatem, co chcemy osiągnąć przez aktywność na portalu społecznościowym i na tym opierajmy nasze mniejsze cele.

  1. Dlaczego chcemy się komunikować?

Zakładając konto na Facebooku, dążymy do kontaktu z klientami - obecnymi oraz potencjalnymi. Warto więc zadać sobie pytanie, czemu ten kontakt ma służyć. Może chcemy budować świadomość marki, tworzyć swój wizerunek albo po prostu zwiększyć sprzedaż?

  1. Określenie wyglądu fanpage’a

Pora na ustalenie, jak będzie prezentowała się strona naszej firmy. Dobór grafiki oraz tekstu to niebywale ważna sprawa. W końcu to wygląd fanpage’a będzie przyciągał do siebie klientów. Aby był on idealny, możemy poprosić o pomoc profesjonalną agencję reklamową we Wrocławiu lub innym mieście. Eksperci doradzą nam idealne rozwiązanie.

  1. Zdefiniowanie grupy docelowej

I wreszcie najważniejsze - aby odnieść sukces na Facebooku, konieczne jest umiejętne dopasowanie do oczekiwań grupy docelowej. Na początku musimy ją określić, by łatwiej było nam zrozumieć jej potrzeby. Dzięki temu będziemy mogli mówić o tym, co interesuje naszą grupę odbiorców oraz posługiwać się jej językiem.

Strategia małych kroków pozwoli nam na stworzenie idealnego profilu firmy, który będzie przyciągał rzesze klientów.


Kreatywna agencja reklamowa we Wrocławiu - http://vizer.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu?

Jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu?


Autor: Ewelina Friese


Czy zastanawiałeś się nad tym, jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu?Obecnie, video to jedna z najlepszych form promocji biznesu. Znacznie zyskała na wartości szczególnie w ostatnim czasie, kiedy z każdej strony jesteśmy praktycznie bombardowani reklamami.


Przekaz wideo jest o wiele silniejszy, niż inne formy komunikacji.

Statystyki pokazują, że

  • YouTube odwiedza miesięcznie ponad miliard unikalnych użytkowników.
  • Każdego miesiąca użytkownicy spędzają ponad 6 miliardów godzin na oglądaniu filmów w YouTube – to prawie godzina oglądania przypadająca na każdego mieszkańca Ziemi.
  • Co minutę do YouTube trafia 100 godzin filmów.
  • 80% ruchu w YouTube pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych.
  • YouTube jest dostępny w 61 krajach i 61 językach.
  • Według danych firmy Nielsen liczba widzów w wieku od 18 do 34 lat oglądających YouTube w Stanach Zjednoczonych jest większa niż w przypadku jakiejkolwiek telewizji kablowej.
  • Codziennie przybywają miliony subskrypcji. Liczba widzów, którzy każdego dnia subskrybują kanały w YouTube, wzrosła od zeszłego roku trzykrotnie, a liczba nowych subskrypcji dziennie – ponad czterokrotnie.*

    *źródło: youtube.com

Świadczy to o ogromnym potencjale, jaki tkwi w serwisie YouTube. W serwisie tym można promować zarówno konkretną markę, określone produkty, bądź po prostu kształtować wizerunek swój lub swojej firmy. Jeżeli więc jeszcze nie myślałeś o tym, jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu?

Pierwszą i największą zaletą prowadzenia kanału w serwisie YouTube, jest możliwość dotarcia do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Jeżeli udostępniasz ciekawą dla użytkowników treść, możesz liczyć na marketing wirusowy, który będzie odbywał się w dużej mierze, bez Twojego udziału. Dzięki możliwości udostępniania filmów bezpośrednio w innych mediach społecznościowych lub na blogach, najciekawsze nagrania trafiają codziennie do olbrzymiej liczby odbiorców, co pozwala na szybszą promocję. Kolejnym istotnym elementem, który serwis oferuje, jest możliwość subskrybowania dowolnego kanału. Dzięki niemu, każdy subskrybent na bieżąco otrzymuje powiadomienia o nowym wideo, na polubionym kanale. To z kolei znacznie zwiększa częstotliwość wejść oraz liczbę odsłon. Pamiętaj również o tym, że dostępne na Twoim kanale materiały video, mogą być komentowane. Liczba komentarzy z kolei, przekłada się na popularność kanału. Ok, tyle teorii. Teraz przejdźmy do szczegółów.

Poniżej przedstawiam szczegółowo 11 porad, jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu, aby osiągnąć najlepsze rezultaty.

1. Stwórz plan działania

Zanim w ogóle założysz kanał i dodasz pierwsze materiały video, powinieneś zrobić plan działania. Przede wszystkim musisz mieć jakiś pomysł na to, jak Twój kanał ma wyglądać, jakie materiały będziesz udostępniał, jakiej tematyki mają dotyczyć. Zaplanuj również korzystanie z playlist. Ułatwi to użytkownikom wyszukiwanie materiałów, którymi są zainteresowani. Wrzucanie wszystkiego, co tylko przyjdzie Ci do głowy, jest marnowaniem czasu. Bałagan jaki będzie tam panował, spowoduje zniechęcenie do Twojego kanału wielu internautów. Poza tym działanie według opracowanego wcześniej planu, przyniesie zdecydowanie większe rezultaty, i to bardzo szybko.

2. Utwórz i dostosuj grafikę, do profilu kanału

Zdjęcie główne kanału, logo oraz cała kolorystyka, powinny być przemyślane i spójne. Dbałość o szczegóły pozytywnie wpłynie na Twój wizerunek. Jeżeli w swojej firmie, na blogu lub w innych mediach społecznościowych używasz jakiegoś logo, powinieneś dodać je również na kanale YouTube. Taki zabieg spowoduje, że zaczniesz być szybciej rozpoznawany, a Twoja aktywność w internecie coraz częściej kojarzona.

3. Używaj słów kluczowych w opisach

Pomóż odbiorcom w znalezieniu Cię . Aby użytkownicy mogli w łatwiejszy sposób odnaleźć Twoje materiały, muszą być one odpowiednio opisane. Tutaj panują podobne zasady do tych, z jakich korzystamy podczas optymalizacji stron pod kątem Google. Tworząc opisy, używaj zasad pisania pod kątem SEO oraz stosuj tzw. długi ogon. Więcej na ten temat znajdziesz w artykule„Jak pisać artykuły SEO”. Koniecznie stwórz opis kanału, playlisty oraz każdego filmu z osobna. Dodawaj również tagi. Im więcej słów kluczowych umieścisz w tytule, opisie i tagach, tym lepiej.

4. Używaj Playlist

Zaplanuj również korzystanie z playlist. YouTube umożliwia dodawania ulubionych filmów do własnych, tematycznych kolekcji, zwanych Playlistami. Takie grupowanie tematyczne materiałów, ułatwi użytkownikom wyszukiwanie video, którymi są zainteresowani.

5. Zadbaj o regularne dodawanie nowych nagrań video

Tylko regularne dodawanie nowych materiałów, zapewni popularność Twojego kanału, wzrost liczby odwiedzających oraz stałych odbiorców. Pamiętaj o tym, że każdego dnia w serwisie YouTube, dodawane są tysiące nowych filmów. Jeżeli chcesz się wybić, po prostu musisz na bieżące umieszczać nowe materiały. Zadbaj więc o to, aby przynajmniej raz w tygodniu dodawać nowe video.

6. Dodawaj niezbyt długie nagrania

Największą popularnością cieszą się nagrania, które nie przekraczają 8 minut. W dzisiejszym świecie, w którym niemal każdemu brakuje czasu, ludzie nie chcą tracić czasu na wysłuchiwanie zbędnej paplaniny. Większość z nas, poszukuje konkretnych odpowiedzi na pytania, pomocy w rozwiązaniu problemu. Czym bardziej Twoje nagrania będą pomocne, a jednocześnie proste i w miarę krótkie, tym większą popularnością będą się cieszyły.

7. Umieszczaj adres Twojej strony internetowej w opisie każdego video

Pozwól, aby cały system działał wirusowo. Dzięki umieszczeniu wysoko w opisie adresu swojej strony internetowej, odbiorcy będą na nią przechodzili. Dzięki temu, będziesz miał większy ruch na stronie/blogu, a więc więcej osób zapozna się z Twoją ofertą. To z kolei spowoduje, że znacznie wzrosną Twoje szanse na sprzedaż. Jak widzisz, odbywa się to bez jakiejkolwiek dodatkowej reklamy. Umieszczając z kolei w opisie numeru telefonu czy innych danych kontaktowych, w razie potrzeby, odbiorcy w łatwy sposób będą mogli się z Tobą skontaktować.

8. Odpowiadaj na komentarze

Wykorzystaj fakt, że YouTube to platforma społecznościowa, zrzeszająca miliony fanów z całego świata. Odpowiadaj na komentarze, zamieszczane pod Twoimi filmami. W ten sposób możesz nawiązać kontakt z odbiorcami Twoich materiałów, dowiedzieć się wielu ciekawych informacji, np. które filmy cieszą się największa popularnością, bądź którym materiałom warto poświęcić kolejne nagrania. Pamiętaj, że to właśnie od odbiorców zależy, czy Twój film stanie się popularny i rozpowszechniony po całym Internecie.

9. Komentuj nagrania na innych kanałach

Warto zostawiać komentarze, pod nagraniami innych osób. Rob to systematycznie. Oczywiście, musisz być zalogowany na swoim koncie firmowym, dzięki czemu, ludzie po jakimś czasie zaczną Cię kojarzyć. Bardzo często zdarza się, że właściciel danego kanału, chcąc się „odwdzięczyć”, również komentuje i lajkuje nagrania osób najbardziej aktywnych.

10. Dziel się ze światem swoimi nagraniami

Umieszczaj linki do swoich nagrań na własnej stronie internetowej oraz blogu. To pozwoli Tobie, po pierwsze szybciej pozycjonować bloga (linki do stron zewnętrznych), a po drugie umożliwi Twoim czytelnikom lepsze poznanie Ciebie oraz działalności, którą prowadzisz. Filmy video cieszą się ostatnio bardzo dużą popularnością, wykorzystaj więc ich potęgę i ułatw odbiorcom odnalezienie Twojego kanału. Dodatkowo, umieszczaj nagrania w mediach społecznościowych typu Facebook, Tweeter, itd. Jeżeli treści nagrań będą ciekawe, bardzo szybko zostaną rozpowszechnione.

11. Nawołuj do akcji

Każde nagranie video, powinno zawierać wyraźne wezwanie do akcji. Najlepiej, abyś pod koniec materiału poprosił o zasubskrybowanie kanału, polubienie oraz udostępnianie nagrania. Nawołanie do akcji podnosi konwersje o około 70%.

Jak prowadzić kanał na YouTube, aby w pełni wykorzystać go do promocji swojego biznesu?

Nieco wyżej pisałam, że powinieneś mieć plan działania. Jeżeli teraz zastanawiasz się, jaką obrać strategię, jakie materiały umieszczać na swoim kanale, skąd czerpać pomysły, poniżej przedstawiam kilka wskazówek, jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu. Oczywiście, wiele zależy od tego, jaki rodzaj działalności prowadzisz, jednak myślę, że wiele z poniższych wskazówek będziesz mógł od razu wykorzystać na swoim kanale.

1. Odpowiadaj w nagraniach na najczęściej powtarzające się pytania czytelników Twojego bloga, oraz klientów.

2. Twórz nagrania typu „jak coś zrobić…krok po kroku”. Takie nagrania cieszą się największą popularnością.

3. Część filmów poświęć na dokładne zapoznanie odbiorców z Twoimi produktami. Opowiedz o ich zaletach, zastosowaniu oraz o tym, czym wyróżniają się na rynku.

4. Udostępniaj zapowiedzi nowych produktów, dzięki czemu ludzie z większą niecierpliwością będą ich oczekiwali.

5. Umieszczaj nagrania ze szkoleń stacjonarnych, które prowadzisz.

6. Dodawaj Twoje relacje z konferencji i szkoleń, na których bywasz.

7. Nagraj i umieść na YouTube referencje Twoich klientów. Referencje, to bardzo potężne narzędzie.

8. Pokaż odbiorcom miejsce swojej pracy, firmę, biuro oraz współpracowników. Potencjalni klienci są tym naprawdę zainteresowani. Udostępnianie takich materiałów spowoduje również, że będziesz bardziej wiarygodny w oczach odbiorców.

Pamiętaj, że kanał to tylko narzędzie, które ma służyć promocji Ciebie, Twojej firmy, marki produktu. Jednak aby tak się stało, przede wszystkim odbiorcy muszą poznać Cię jako osobę, która potrafi i chce pomagać innym. Jeżeli wyjdziesz z założenia, że kanał na YouTube ma przede wszystkim pomagać oraz szkolić innych, Twoja popularność będzie rosnąć lawinowo. Ludzie poznają Twoją wartość, z czasem zaczną Ci ufać. A tylko te elementy mogą drastycznie zwiększyć obroty twojej firmy.


Mam nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci zrozumieć, jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu oraz jak ogromny potencjał w nim tkwi.

Autor: Ewelina Friese. Więcej artukułów znajdziesz na http://ewelinafriese.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wykreuj wizerunek Twojej firmy

Wykreuj wizerunek Twojej firmy


Autor: Wioletta Nowak


Wizerunek firmy należy kreować przez cały czas. Każde działanie na zewnątrz powinno być starannie przemyślane i zaplanowane.


Nawet najmniejszy błąd może mieć bardzo negatywny wpływ na przyszłość i sposób w jaki postrzegana jest firma, jej prezes i pracownicy. Nie od dzisiaj jest wiadomo, że nic nie rozchodzi się po świecie szybcej aniżeli jakieś błędne działanie. Jak w łatwy sposób możesz kreować pozytywny wizerunek swojej marki?

Przygotowujesz ofertę swojej firmy w formie papierowej? Wysyłasz firmową korespondencję? Organizujesz konferencje, spotkania biznesowe, spotkania z innymi kontrahentami? Zadbaj o profesjonalne materiały marketingowe z logo Twojej firmy. To jeden z najważniejszych elementów kreowania pozytywnego wizerunku marki. Ponadto to doskonały sposób reklamy i promocji. Dzięki wysokiej jakości materiałów marka staje się łatwo zapamiętywana i wyróżniona na tle konkurencji.

Jak możesz zadbać o system identyfikacji wizualnej? Zadbaj o ulotki, foldery i teczki z logo firmy i z tożsamą dla marki kolorystyką. Opracuj stały zestaw materiałów, który będziesz przekazywał potencjalnym i obecnym klientom. Stwórz foldery informacyjne na temat firmy, oferty, ewentualnych rabatów. Zadbaj o papiery i koperty z nadrukiem. Dodatkowo zaopatrz się w notesy i wizytówki. To właśnie takie szczegóły połączone ze sobą zagwarantują rozpoznawalność marki. Wszystkie materiały, z którymi mają kontakt Twoi obecni oraz potencjalni klienci powinny być opatrzone logo marki. Kolorystyka oraz hasło reklamowe także powinno być spójne na wszystkich elementach.

Pamiętaj, że zwykły długopis lub notatnik, na którym znajduje się nazwa lub logo Twojej firmy to reklama, która kolokwialnie mówiąc "pójdzie w świat". Bez znaczenia czy tych materiałów marketingowych używają Twoi pracownicy, kontrahenci czy inni ludzie.

Mając na uwadze te kilka elementów nasuwa się jeden bardzo wazny wniosek. Wszystkie materiały marketingowe utożsamione z firmą powinny być wykonane profesjonalnie. Nie warto oszczędzać na materiałach, gdyż to właśnie stawia Prezesa i całą markę w pozytywnym świetle. Nie należy kierować się przeświadczeniem, że trzeba w ten sposób kreować markę, bo wszyscy tak robią, a dlatego żeby być lepszym niż wszyscy.


Dobry Druk

http://dobrydruk.pl/180/printshop/papiery-firmowe-druk

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.