wtorek, 5 stycznia 2016

Firma na Facebooku, czyli jak działać, żeby zyskać klientów

Firma na Facebooku, czyli jak działać, żeby zyskać klientów


Autor: Marcelina Walijska


Aby firma pozyskiwała klientów, konieczna jest jej obecność w internecie. Jednak nie wystarczy już założenie strony internetowej - dziś, by odnieść sukces, trzeba udzielać się na portalach społecznościowych. Dlatego założenie konta na najpopularniejszym z nich - Facebooku - to dla większości firm działanie priorytetowe.


Liczy się działanie

Samo utworzenie konta to jednak za mało. Klienci potrzebują aktywnych profili firmy. Chcą wiedzieć, jakie podejmuje inicjatywy, w które projekty się włącza i jakie innowacyjne działania oferuje. Dlatego tak ważne jest, aby na naszym firmowym profilu ciągle coś się działo. Dzięki temu zyskamy większe zainteresowanie potencjalnych klientów.

Krok po kroku do sukcesu

Budowanie marki na Facebooku warto rozpocząć od kilku istotnych elementów, które zapewnią nam długofalowy sukces.

  1. Zdefiniowanie marki

Misja firmy to rzecz oczywista dla jej pracowników, lecz istnieją sytuacje, w których warto ją sobie odświeżyć. Wypiszmy więc na kartce wszystko o ofercie firmy, o jej działalności, o celach, jakie chcemy osiągać. Zastanówmy się, co wyróżnia nas na rynku, co warto podkreślić w facebookowej kampanii, a nad czym trzeba popracować.

  1. Główny cel

W firmie żaden ruch nie może być przypadkowy i bezcelowy. Także założenie konta na Facebooku powinno prowadzić do wcześniej ustalonego celu. Pomyślmy zatem, co chcemy osiągnąć przez aktywność na portalu społecznościowym i na tym opierajmy nasze mniejsze cele.

  1. Dlaczego chcemy się komunikować?

Zakładając konto na Facebooku, dążymy do kontaktu z klientami - obecnymi oraz potencjalnymi. Warto więc zadać sobie pytanie, czemu ten kontakt ma służyć. Może chcemy budować świadomość marki, tworzyć swój wizerunek albo po prostu zwiększyć sprzedaż?

  1. Określenie wyglądu fanpage’a

Pora na ustalenie, jak będzie prezentowała się strona naszej firmy. Dobór grafiki oraz tekstu to niebywale ważna sprawa. W końcu to wygląd fanpage’a będzie przyciągał do siebie klientów. Aby był on idealny, możemy poprosić o pomoc profesjonalną agencję reklamową we Wrocławiu lub innym mieście. Eksperci doradzą nam idealne rozwiązanie.

  1. Zdefiniowanie grupy docelowej

I wreszcie najważniejsze - aby odnieść sukces na Facebooku, konieczne jest umiejętne dopasowanie do oczekiwań grupy docelowej. Na początku musimy ją określić, by łatwiej było nam zrozumieć jej potrzeby. Dzięki temu będziemy mogli mówić o tym, co interesuje naszą grupę odbiorców oraz posługiwać się jej językiem.

Strategia małych kroków pozwoli nam na stworzenie idealnego profilu firmy, który będzie przyciągał rzesze klientów.


Kreatywna agencja reklamowa we Wrocławiu - http://vizer.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu?

Jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu?


Autor: Ewelina Friese


Czy zastanawiałeś się nad tym, jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu?Obecnie, video to jedna z najlepszych form promocji biznesu. Znacznie zyskała na wartości szczególnie w ostatnim czasie, kiedy z każdej strony jesteśmy praktycznie bombardowani reklamami.


Przekaz wideo jest o wiele silniejszy, niż inne formy komunikacji.

Statystyki pokazują, że

  • YouTube odwiedza miesięcznie ponad miliard unikalnych użytkowników.
  • Każdego miesiąca użytkownicy spędzają ponad 6 miliardów godzin na oglądaniu filmów w YouTube – to prawie godzina oglądania przypadająca na każdego mieszkańca Ziemi.
  • Co minutę do YouTube trafia 100 godzin filmów.
  • 80% ruchu w YouTube pochodzi spoza Stanów Zjednoczonych.
  • YouTube jest dostępny w 61 krajach i 61 językach.
  • Według danych firmy Nielsen liczba widzów w wieku od 18 do 34 lat oglądających YouTube w Stanach Zjednoczonych jest większa niż w przypadku jakiejkolwiek telewizji kablowej.
  • Codziennie przybywają miliony subskrypcji. Liczba widzów, którzy każdego dnia subskrybują kanały w YouTube, wzrosła od zeszłego roku trzykrotnie, a liczba nowych subskrypcji dziennie – ponad czterokrotnie.*

    *źródło: youtube.com

Świadczy to o ogromnym potencjale, jaki tkwi w serwisie YouTube. W serwisie tym można promować zarówno konkretną markę, określone produkty, bądź po prostu kształtować wizerunek swój lub swojej firmy. Jeżeli więc jeszcze nie myślałeś o tym, jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu?

Pierwszą i największą zaletą prowadzenia kanału w serwisie YouTube, jest możliwość dotarcia do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Jeżeli udostępniasz ciekawą dla użytkowników treść, możesz liczyć na marketing wirusowy, który będzie odbywał się w dużej mierze, bez Twojego udziału. Dzięki możliwości udostępniania filmów bezpośrednio w innych mediach społecznościowych lub na blogach, najciekawsze nagrania trafiają codziennie do olbrzymiej liczby odbiorców, co pozwala na szybszą promocję. Kolejnym istotnym elementem, który serwis oferuje, jest możliwość subskrybowania dowolnego kanału. Dzięki niemu, każdy subskrybent na bieżąco otrzymuje powiadomienia o nowym wideo, na polubionym kanale. To z kolei znacznie zwiększa częstotliwość wejść oraz liczbę odsłon. Pamiętaj również o tym, że dostępne na Twoim kanale materiały video, mogą być komentowane. Liczba komentarzy z kolei, przekłada się na popularność kanału. Ok, tyle teorii. Teraz przejdźmy do szczegółów.

Poniżej przedstawiam szczegółowo 11 porad, jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu, aby osiągnąć najlepsze rezultaty.

1. Stwórz plan działania

Zanim w ogóle założysz kanał i dodasz pierwsze materiały video, powinieneś zrobić plan działania. Przede wszystkim musisz mieć jakiś pomysł na to, jak Twój kanał ma wyglądać, jakie materiały będziesz udostępniał, jakiej tematyki mają dotyczyć. Zaplanuj również korzystanie z playlist. Ułatwi to użytkownikom wyszukiwanie materiałów, którymi są zainteresowani. Wrzucanie wszystkiego, co tylko przyjdzie Ci do głowy, jest marnowaniem czasu. Bałagan jaki będzie tam panował, spowoduje zniechęcenie do Twojego kanału wielu internautów. Poza tym działanie według opracowanego wcześniej planu, przyniesie zdecydowanie większe rezultaty, i to bardzo szybko.

2. Utwórz i dostosuj grafikę, do profilu kanału

Zdjęcie główne kanału, logo oraz cała kolorystyka, powinny być przemyślane i spójne. Dbałość o szczegóły pozytywnie wpłynie na Twój wizerunek. Jeżeli w swojej firmie, na blogu lub w innych mediach społecznościowych używasz jakiegoś logo, powinieneś dodać je również na kanale YouTube. Taki zabieg spowoduje, że zaczniesz być szybciej rozpoznawany, a Twoja aktywność w internecie coraz częściej kojarzona.

3. Używaj słów kluczowych w opisach

Pomóż odbiorcom w znalezieniu Cię . Aby użytkownicy mogli w łatwiejszy sposób odnaleźć Twoje materiały, muszą być one odpowiednio opisane. Tutaj panują podobne zasady do tych, z jakich korzystamy podczas optymalizacji stron pod kątem Google. Tworząc opisy, używaj zasad pisania pod kątem SEO oraz stosuj tzw. długi ogon. Więcej na ten temat znajdziesz w artykule„Jak pisać artykuły SEO”. Koniecznie stwórz opis kanału, playlisty oraz każdego filmu z osobna. Dodawaj również tagi. Im więcej słów kluczowych umieścisz w tytule, opisie i tagach, tym lepiej.

4. Używaj Playlist

Zaplanuj również korzystanie z playlist. YouTube umożliwia dodawania ulubionych filmów do własnych, tematycznych kolekcji, zwanych Playlistami. Takie grupowanie tematyczne materiałów, ułatwi użytkownikom wyszukiwanie video, którymi są zainteresowani.

5. Zadbaj o regularne dodawanie nowych nagrań video

Tylko regularne dodawanie nowych materiałów, zapewni popularność Twojego kanału, wzrost liczby odwiedzających oraz stałych odbiorców. Pamiętaj o tym, że każdego dnia w serwisie YouTube, dodawane są tysiące nowych filmów. Jeżeli chcesz się wybić, po prostu musisz na bieżące umieszczać nowe materiały. Zadbaj więc o to, aby przynajmniej raz w tygodniu dodawać nowe video.

6. Dodawaj niezbyt długie nagrania

Największą popularnością cieszą się nagrania, które nie przekraczają 8 minut. W dzisiejszym świecie, w którym niemal każdemu brakuje czasu, ludzie nie chcą tracić czasu na wysłuchiwanie zbędnej paplaniny. Większość z nas, poszukuje konkretnych odpowiedzi na pytania, pomocy w rozwiązaniu problemu. Czym bardziej Twoje nagrania będą pomocne, a jednocześnie proste i w miarę krótkie, tym większą popularnością będą się cieszyły.

7. Umieszczaj adres Twojej strony internetowej w opisie każdego video

Pozwól, aby cały system działał wirusowo. Dzięki umieszczeniu wysoko w opisie adresu swojej strony internetowej, odbiorcy będą na nią przechodzili. Dzięki temu, będziesz miał większy ruch na stronie/blogu, a więc więcej osób zapozna się z Twoją ofertą. To z kolei spowoduje, że znacznie wzrosną Twoje szanse na sprzedaż. Jak widzisz, odbywa się to bez jakiejkolwiek dodatkowej reklamy. Umieszczając z kolei w opisie numeru telefonu czy innych danych kontaktowych, w razie potrzeby, odbiorcy w łatwy sposób będą mogli się z Tobą skontaktować.

8. Odpowiadaj na komentarze

Wykorzystaj fakt, że YouTube to platforma społecznościowa, zrzeszająca miliony fanów z całego świata. Odpowiadaj na komentarze, zamieszczane pod Twoimi filmami. W ten sposób możesz nawiązać kontakt z odbiorcami Twoich materiałów, dowiedzieć się wielu ciekawych informacji, np. które filmy cieszą się największa popularnością, bądź którym materiałom warto poświęcić kolejne nagrania. Pamiętaj, że to właśnie od odbiorców zależy, czy Twój film stanie się popularny i rozpowszechniony po całym Internecie.

9. Komentuj nagrania na innych kanałach

Warto zostawiać komentarze, pod nagraniami innych osób. Rob to systematycznie. Oczywiście, musisz być zalogowany na swoim koncie firmowym, dzięki czemu, ludzie po jakimś czasie zaczną Cię kojarzyć. Bardzo często zdarza się, że właściciel danego kanału, chcąc się „odwdzięczyć”, również komentuje i lajkuje nagrania osób najbardziej aktywnych.

10. Dziel się ze światem swoimi nagraniami

Umieszczaj linki do swoich nagrań na własnej stronie internetowej oraz blogu. To pozwoli Tobie, po pierwsze szybciej pozycjonować bloga (linki do stron zewnętrznych), a po drugie umożliwi Twoim czytelnikom lepsze poznanie Ciebie oraz działalności, którą prowadzisz. Filmy video cieszą się ostatnio bardzo dużą popularnością, wykorzystaj więc ich potęgę i ułatw odbiorcom odnalezienie Twojego kanału. Dodatkowo, umieszczaj nagrania w mediach społecznościowych typu Facebook, Tweeter, itd. Jeżeli treści nagrań będą ciekawe, bardzo szybko zostaną rozpowszechnione.

11. Nawołuj do akcji

Każde nagranie video, powinno zawierać wyraźne wezwanie do akcji. Najlepiej, abyś pod koniec materiału poprosił o zasubskrybowanie kanału, polubienie oraz udostępnianie nagrania. Nawołanie do akcji podnosi konwersje o około 70%.

Jak prowadzić kanał na YouTube, aby w pełni wykorzystać go do promocji swojego biznesu?

Nieco wyżej pisałam, że powinieneś mieć plan działania. Jeżeli teraz zastanawiasz się, jaką obrać strategię, jakie materiały umieszczać na swoim kanale, skąd czerpać pomysły, poniżej przedstawiam kilka wskazówek, jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu. Oczywiście, wiele zależy od tego, jaki rodzaj działalności prowadzisz, jednak myślę, że wiele z poniższych wskazówek będziesz mógł od razu wykorzystać na swoim kanale.

1. Odpowiadaj w nagraniach na najczęściej powtarzające się pytania czytelników Twojego bloga, oraz klientów.

2. Twórz nagrania typu „jak coś zrobić…krok po kroku”. Takie nagrania cieszą się największą popularnością.

3. Część filmów poświęć na dokładne zapoznanie odbiorców z Twoimi produktami. Opowiedz o ich zaletach, zastosowaniu oraz o tym, czym wyróżniają się na rynku.

4. Udostępniaj zapowiedzi nowych produktów, dzięki czemu ludzie z większą niecierpliwością będą ich oczekiwali.

5. Umieszczaj nagrania ze szkoleń stacjonarnych, które prowadzisz.

6. Dodawaj Twoje relacje z konferencji i szkoleń, na których bywasz.

7. Nagraj i umieść na YouTube referencje Twoich klientów. Referencje, to bardzo potężne narzędzie.

8. Pokaż odbiorcom miejsce swojej pracy, firmę, biuro oraz współpracowników. Potencjalni klienci są tym naprawdę zainteresowani. Udostępnianie takich materiałów spowoduje również, że będziesz bardziej wiarygodny w oczach odbiorców.

Pamiętaj, że kanał to tylko narzędzie, które ma służyć promocji Ciebie, Twojej firmy, marki produktu. Jednak aby tak się stało, przede wszystkim odbiorcy muszą poznać Cię jako osobę, która potrafi i chce pomagać innym. Jeżeli wyjdziesz z założenia, że kanał na YouTube ma przede wszystkim pomagać oraz szkolić innych, Twoja popularność będzie rosnąć lawinowo. Ludzie poznają Twoją wartość, z czasem zaczną Ci ufać. A tylko te elementy mogą drastycznie zwiększyć obroty twojej firmy.


Mam nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci zrozumieć, jak wykorzystać YouTube do promocji swojego biznesu oraz jak ogromny potencjał w nim tkwi.

Autor: Ewelina Friese. Więcej artukułów znajdziesz na http://ewelinafriese.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wykreuj wizerunek Twojej firmy

Wykreuj wizerunek Twojej firmy


Autor: Wioletta Nowak


Wizerunek firmy należy kreować przez cały czas. Każde działanie na zewnątrz powinno być starannie przemyślane i zaplanowane.


Nawet najmniejszy błąd może mieć bardzo negatywny wpływ na przyszłość i sposób w jaki postrzegana jest firma, jej prezes i pracownicy. Nie od dzisiaj jest wiadomo, że nic nie rozchodzi się po świecie szybcej aniżeli jakieś błędne działanie. Jak w łatwy sposób możesz kreować pozytywny wizerunek swojej marki?

Przygotowujesz ofertę swojej firmy w formie papierowej? Wysyłasz firmową korespondencję? Organizujesz konferencje, spotkania biznesowe, spotkania z innymi kontrahentami? Zadbaj o profesjonalne materiały marketingowe z logo Twojej firmy. To jeden z najważniejszych elementów kreowania pozytywnego wizerunku marki. Ponadto to doskonały sposób reklamy i promocji. Dzięki wysokiej jakości materiałów marka staje się łatwo zapamiętywana i wyróżniona na tle konkurencji.

Jak możesz zadbać o system identyfikacji wizualnej? Zadbaj o ulotki, foldery i teczki z logo firmy i z tożsamą dla marki kolorystyką. Opracuj stały zestaw materiałów, który będziesz przekazywał potencjalnym i obecnym klientom. Stwórz foldery informacyjne na temat firmy, oferty, ewentualnych rabatów. Zadbaj o papiery i koperty z nadrukiem. Dodatkowo zaopatrz się w notesy i wizytówki. To właśnie takie szczegóły połączone ze sobą zagwarantują rozpoznawalność marki. Wszystkie materiały, z którymi mają kontakt Twoi obecni oraz potencjalni klienci powinny być opatrzone logo marki. Kolorystyka oraz hasło reklamowe także powinno być spójne na wszystkich elementach.

Pamiętaj, że zwykły długopis lub notatnik, na którym znajduje się nazwa lub logo Twojej firmy to reklama, która kolokwialnie mówiąc "pójdzie w świat". Bez znaczenia czy tych materiałów marketingowych używają Twoi pracownicy, kontrahenci czy inni ludzie.

Mając na uwadze te kilka elementów nasuwa się jeden bardzo wazny wniosek. Wszystkie materiały marketingowe utożsamione z firmą powinny być wykonane profesjonalnie. Nie warto oszczędzać na materiałach, gdyż to właśnie stawia Prezesa i całą markę w pozytywnym świetle. Nie należy kierować się przeświadczeniem, że trzeba w ten sposób kreować markę, bo wszyscy tak robią, a dlatego żeby być lepszym niż wszyscy.


Dobry Druk

http://dobrydruk.pl/180/printshop/papiery-firmowe-druk

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Mam pub - jak go promować?

Mam pub - jak go promować?


Autor: Monika Dywijska


Moda na puby, zwłaszcza tematyczne nie maleje, a nawet rośnie. Zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych powstają nowe lokale, które serwują piwo z różnych stron świata. Jak nie utonąć w morzu nijakości i wyróżnić się na tle konkurencji?


Pokaż inne wnętrze

Puby kojarzą się zwykle z drewnianymi, długimi ławami lub pojedynczym stolikami, przy których może usiąść najwyżej 5 osób, a każda większa liczba znajomych oznacza przesuwanie i dostawianie krzeseł i stolików. A gdyby tak uatrakcyjnić ich wygląd? Stworzyć wnętrze, które będzie się wyróżniało wyglądem? Może zrobić je w kosmicznym stylu, a może w oldschoolowym? Czerp inspiracje nie od sąsiadów, a np. z kultowych filmów i seriali. Może pub w stylu baru z "Misia" będzie niezłym wyróżnikiem?

Daj coś, czego nie mają inni

Mogą to być niespotykane rodzaje piwa, mogą to być również przekąski, których receptura jest pilnie strzeżona. Wtedy Twój pub będzie miał kolejny wyróżnik, który trudno będzie podrobić konkurencji. Dwa wyróżniki to już naprawdę sporo, aby zwojować rynek.

Zainwestuj w promocję

Jednak same wyróżniki to nie wszystko. Dobry pub, to również dobra promocja. Sam fanpage na Facebooku nie wystarczy, chociaż jest dobry na początek. Istnieje wiele innych serwisów społecznościowych, w których warto się promować. Instagram, na którym możesz zamieszczać zdjęcia piwa, wnętrza Twojego lokalu, zdjęcia bawiących się gości i z imprez tematycznych. Wystarczy telefon z aparatem i nałożenie odpowiedniego filtra. Do tego hashtag (słowo kluczowe), które będzie oddawało klimat i tematykę zdjęcia i już wieści o Twoim pubie rozchodzą się o mieście. Z Instagrama warto korzystać również dlatego, że wciąż mało lokali to robi. Warto je wyprzedzić. Kolejnym serwisem jest Foursquare, serwis geolokalizacyjno-recenzencki. Klienci meldują się u Ciebie, zostawiają wskazówki dla kolejnych gości i recenzują miejsce w kilku zdaniach - dla nich to 3 minuty czasu, dla Ciebie ogromna wartość.

Jednak internet to nie wszystko - warto również inwestować w reklamę w mieście - brać udział w eventach i przedsięwzięciach organizowanych w mieście, obejmować patronaty nad wydarzeniami. To dobry sposób na pokazanie się i przedstawienie marki potencjalnym klientom.

Pub prowadzony z duszą i zaangażowaniem ma szansę na sukces, o ile tylko właściciele nie spoczną na laurach i będą dbać o jego rozwój tak, jak na początku działalności.


Jeśli zależy Ci na efektywnym oświetleniu lokalu, wybierz markę Cameo - http://www.ledprofi.pl/manufacturer/cameo

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

poniedziałek, 4 stycznia 2016

Reklama w mediach. Jak stworzyć dobrą kampanię swojej firmy

Reklama w mediach. Jak stworzyć dobrą kampanię swojej firmy


Autor: Marcelina Walijska


Reklama jest dźwignią handlu. Wierzymy w to i zakładając firmę, wykorzystujemy media do promowania naszej działalności. Tylko jak zrobić to w dobry sposób, który przyciągnie do nas rzesze klientów?


Analiza rynku

Pierwszym krokiem, który należy wykonać, jest analiza potrzeb klientów i pozycji konkurencji na rynku. Zastanówmy się, czego oczekują odbiorcy, a nie dostają tego od innych firm zajmujących się naszą branżą. Następnie pomyślmy, w jaki sposób my moglibyśmy spełnić ich oczekiwania. Sprawdźmy też, jak duże jest zapotrzebowanie na nasz produkt lub usługę.

Cele kampanii

Bezcelowa kampania nie ma większego sensu, dlatego ważne jest, aby określić, jakie efekty chcemy uzyskać dzięki jej realizacji. Więcej sprzedanych produktów, większa liczba stałych klientów, zwiększające się zainteresowanie firmą? Gdy już będziemy znać swoje cele, łatwiej będzie nam ułożyć plan działań prowadzących do ich osiągnięcia.

Dobranie mediów

Umieszczenie reklamy tylko w prasie lub tylko w internecie nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem - ryzykujemy, że o naszej działalności dowie się mniej osób, niż chcieliśmy. Dlatego najlepiej wybrać kilka rodzajów mediów, np. ogłoszenie w prasie, spot w telewizji oraz baner na popularnej stronie internetowej. Postarajmy się tylko uniknąć przeładowania kanałów komunikacyjnych naszymi reklamami, gdyż potencjalny klient może poczuć się atakowany, a to spowoduje jego zniechęcenie.

Stworzenie budżetu

Zaplanujmy wydatki w taki sposób, aby każda złotówka była wykorzystana maksymalnie. Nie dopuśćmy do sytuacji, w której będziemy żałować, że wydaliśmy na coś za dużo pieniędzy, a nie przyniosło to oczekiwanych efektów. Lepiej będzie przemyśleć, czy na pewno potrzebny jest nam aż tak duży baner reklamowy, skoro przy wykorzystaniu innych kolorów mniejszy będzie równie dobrze widoczny.

Przygotowanie reklamy

Gdy już wszystkie aspekty mamy przemyślane, nadszedł czas na realizację pomysłu. Aby końcowy efekt był zadowalający, warto oddać projekt w ręce specjalistów od reklamy. Oni zadbają, by spot, ulotka lub ogłoszenie były perfekcyjne i nadadzą mu końcowy szlif.

Ocena rezultatów

Najbardziej widoczną podstawą do oceny efektywności kampanii reklamowej jest wzrost sprzedaży towaru lub usługi. Warto jednak dodatkowo poznać opinie klientów, przeprowadzając badanie marketingowe. Dzięki temu dowiemy się, czy zbudowaliśmy wśród nich świadomość naszej marki oraz czy są chętni do skorzystania z naszych usług w przyszłości.

Dobra kampania reklamowa ma wielką moc - potrafi przyciągnąć wielu klientów i sprawić, że zostaną z nami na dłużej. Warto więc wykorzystać jej potencjał, aby wypromować swoją firmę na rynku.


Polecamy usługi agencji reklamowej we Wrocławiu.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.