wtorek, 5 stycznia 2016

Mam pub - jak go promować?

Mam pub - jak go promować?


Autor: Monika Dywijska


Moda na puby, zwłaszcza tematyczne nie maleje, a nawet rośnie. Zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych powstają nowe lokale, które serwują piwo z różnych stron świata. Jak nie utonąć w morzu nijakości i wyróżnić się na tle konkurencji?


Pokaż inne wnętrze

Puby kojarzą się zwykle z drewnianymi, długimi ławami lub pojedynczym stolikami, przy których może usiąść najwyżej 5 osób, a każda większa liczba znajomych oznacza przesuwanie i dostawianie krzeseł i stolików. A gdyby tak uatrakcyjnić ich wygląd? Stworzyć wnętrze, które będzie się wyróżniało wyglądem? Może zrobić je w kosmicznym stylu, a może w oldschoolowym? Czerp inspiracje nie od sąsiadów, a np. z kultowych filmów i seriali. Może pub w stylu baru z "Misia" będzie niezłym wyróżnikiem?

Daj coś, czego nie mają inni

Mogą to być niespotykane rodzaje piwa, mogą to być również przekąski, których receptura jest pilnie strzeżona. Wtedy Twój pub będzie miał kolejny wyróżnik, który trudno będzie podrobić konkurencji. Dwa wyróżniki to już naprawdę sporo, aby zwojować rynek.

Zainwestuj w promocję

Jednak same wyróżniki to nie wszystko. Dobry pub, to również dobra promocja. Sam fanpage na Facebooku nie wystarczy, chociaż jest dobry na początek. Istnieje wiele innych serwisów społecznościowych, w których warto się promować. Instagram, na którym możesz zamieszczać zdjęcia piwa, wnętrza Twojego lokalu, zdjęcia bawiących się gości i z imprez tematycznych. Wystarczy telefon z aparatem i nałożenie odpowiedniego filtra. Do tego hashtag (słowo kluczowe), które będzie oddawało klimat i tematykę zdjęcia i już wieści o Twoim pubie rozchodzą się o mieście. Z Instagrama warto korzystać również dlatego, że wciąż mało lokali to robi. Warto je wyprzedzić. Kolejnym serwisem jest Foursquare, serwis geolokalizacyjno-recenzencki. Klienci meldują się u Ciebie, zostawiają wskazówki dla kolejnych gości i recenzują miejsce w kilku zdaniach - dla nich to 3 minuty czasu, dla Ciebie ogromna wartość.

Jednak internet to nie wszystko - warto również inwestować w reklamę w mieście - brać udział w eventach i przedsięwzięciach organizowanych w mieście, obejmować patronaty nad wydarzeniami. To dobry sposób na pokazanie się i przedstawienie marki potencjalnym klientom.

Pub prowadzony z duszą i zaangażowaniem ma szansę na sukces, o ile tylko właściciele nie spoczną na laurach i będą dbać o jego rozwój tak, jak na początku działalności.


Jeśli zależy Ci na efektywnym oświetleniu lokalu, wybierz markę Cameo - http://www.ledprofi.pl/manufacturer/cameo

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

poniedziałek, 4 stycznia 2016

Reklama w mediach. Jak stworzyć dobrą kampanię swojej firmy

Reklama w mediach. Jak stworzyć dobrą kampanię swojej firmy


Autor: Marcelina Walijska


Reklama jest dźwignią handlu. Wierzymy w to i zakładając firmę, wykorzystujemy media do promowania naszej działalności. Tylko jak zrobić to w dobry sposób, który przyciągnie do nas rzesze klientów?


Analiza rynku

Pierwszym krokiem, który należy wykonać, jest analiza potrzeb klientów i pozycji konkurencji na rynku. Zastanówmy się, czego oczekują odbiorcy, a nie dostają tego od innych firm zajmujących się naszą branżą. Następnie pomyślmy, w jaki sposób my moglibyśmy spełnić ich oczekiwania. Sprawdźmy też, jak duże jest zapotrzebowanie na nasz produkt lub usługę.

Cele kampanii

Bezcelowa kampania nie ma większego sensu, dlatego ważne jest, aby określić, jakie efekty chcemy uzyskać dzięki jej realizacji. Więcej sprzedanych produktów, większa liczba stałych klientów, zwiększające się zainteresowanie firmą? Gdy już będziemy znać swoje cele, łatwiej będzie nam ułożyć plan działań prowadzących do ich osiągnięcia.

Dobranie mediów

Umieszczenie reklamy tylko w prasie lub tylko w internecie nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem - ryzykujemy, że o naszej działalności dowie się mniej osób, niż chcieliśmy. Dlatego najlepiej wybrać kilka rodzajów mediów, np. ogłoszenie w prasie, spot w telewizji oraz baner na popularnej stronie internetowej. Postarajmy się tylko uniknąć przeładowania kanałów komunikacyjnych naszymi reklamami, gdyż potencjalny klient może poczuć się atakowany, a to spowoduje jego zniechęcenie.

Stworzenie budżetu

Zaplanujmy wydatki w taki sposób, aby każda złotówka była wykorzystana maksymalnie. Nie dopuśćmy do sytuacji, w której będziemy żałować, że wydaliśmy na coś za dużo pieniędzy, a nie przyniosło to oczekiwanych efektów. Lepiej będzie przemyśleć, czy na pewno potrzebny jest nam aż tak duży baner reklamowy, skoro przy wykorzystaniu innych kolorów mniejszy będzie równie dobrze widoczny.

Przygotowanie reklamy

Gdy już wszystkie aspekty mamy przemyślane, nadszedł czas na realizację pomysłu. Aby końcowy efekt był zadowalający, warto oddać projekt w ręce specjalistów od reklamy. Oni zadbają, by spot, ulotka lub ogłoszenie były perfekcyjne i nadadzą mu końcowy szlif.

Ocena rezultatów

Najbardziej widoczną podstawą do oceny efektywności kampanii reklamowej jest wzrost sprzedaży towaru lub usługi. Warto jednak dodatkowo poznać opinie klientów, przeprowadzając badanie marketingowe. Dzięki temu dowiemy się, czy zbudowaliśmy wśród nich świadomość naszej marki oraz czy są chętni do skorzystania z naszych usług w przyszłości.

Dobra kampania reklamowa ma wielką moc - potrafi przyciągnąć wielu klientów i sprawić, że zostaną z nami na dłużej. Warto więc wykorzystać jej potencjał, aby wypromować swoją firmę na rynku.


Polecamy usługi agencji reklamowej we Wrocławiu.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Warsztat samochodowy w internecie. Jak rozreklamować, by nie przepłacić?

Warsztat samochodowy w internecie. Jak rozreklamować, by nie przepłacić?


Autor: Zuzanna Szymańska


Ponad 1 100 wejść na stronę www – to wynik, który może osiągnąć poznański warsztat samochodowy inwestujący w reklamę ok. 50 zł dziennie. Każde kliknięcie zostanie wygenerowane przez osoby bezpośrednio zainteresowane promowanymi usługami, np. wymianą oleju czy regeneracją turbosprężarki.


56 proc. wzrostu!

Zgodnie z raportem Starlink podsumowującym rynek reklamy i mediów w 2014 roku, wydatki na promocję w sieci wzrosły o 6,4 proc. w stosunku do roku poprzedniego. W których branżach ulokowano dodatkowe 70,1 mln złotych? Największe wzrosty odnotowało dziesięć sektorów, a motoryzacja stanowiła jeden z nich. Trend ten potwierdził się w raporcie domu mediowego Value Media, zgodnie z którym wydatki na reklamę w internecie rosną najbardziej dynamicznie (56 proc. wzrost w stosunku do roku 2013).

20 tysięcy reklamodawców

Branża motoryzacyjna to nie tylko salony i komisy samochodowe, ale także – warsztaty naprawcze, których w Polsce jest ok. 20 tys. Symulacja przeprowadzona przez Blink pokazała jak właściciele tych ostatnich mogą wykorzystać reklamę w wyszukiwarce Google do zwiększania widoczności oraz pozyskiwania nowych klientów. Specjaliści sprawdzili, serwisy których marek są najczęściej wyszukiwane (w skali miesiąca) oraz jak wygląda przybliżony koszt kliknięcia w reklamę danego zakładu (CPC). Niniejszy raport stanowi interesującą bazę wiedzy przydatną zarówno menadżerowi sieci, jak i właścicielowi warsztatu niezależnego.

Musisz znać swojego klienta

Aby mówić o sukcesie kampanii w wyszukiwarce, reklama musi trafiać do odpowiedniej grupy docelowej realizując ustalone cele. Założenia te, w uproszczeniu, mogą być wizerunkowe, ale też „prosprzedażowe”. Te drugie łatwiej zmierzyć, analizując tzw. konwersję, czyli pożądane zachowania użytkownika strony www. Może być to wysłanie zapytania, dokonanie zakupu online, albo choćby zadzwonienie do warsztatu.

Naprawiasz samochody tej marki?

Na potrzeby badania specjaliści zdefiniowali listę reprezentatywnych fraz branżowych wykorzystywanych w czasie szukania usług serwisowych w internecie. Nie jest zaskoczeniem, że największy potencjał zapytań krył się w wyrażeniach „warsztat samochodowy” (ponad 133 tys. wyświetleń reklamy/m-c) oraz „serwis samochodowy” (ponad 121 tys. wyświetleń/m-c). Co więcej, analiza liczby wyszukiwań po wpisaniu kombinacji składającej się z frazy „serwis” oraz marki samochodu, pokazała, że serwisy takich marek, jak: Opel, Ford, Toyota generują aż 36 tys. wyszukiwań miesięcznie. Rekordowo niski wynik notuje natomiast Fiat – zaledwie 4,5 tys. W markach premium stawkę otwiera fraza „serwis Audi” – ok. 30 tys. wyszukiwań, następnie jest BMW - 24 tys. oraz Mercedes – 18 tys.

Tych usług sprzedasz najwięcej

Autorzy badania sprawdzili także, które usługi serwisowe są najczęściej wyszukiwane przez internatów. Popularne okazały się zapytania o „wymianę oleju” (189 452 wyświetleń oraz 19 748 prognozowanych kliknięć w skali miesiąca) oraz „wymianę rozrządu” (148 998 wyświetleń i 17 944 prognozowanych kliknięć/m-c). Analiza pokazała także, że wiele z usług serwisowych ma charakter sezonowy, a potencjał innych -systematycznie rośnie. Dla przykładu fraza „wymiana oleju” najczęściej wyszukiwana jest w miesiącach marzec oraz kwiecień, natomiast fraza „wymiana rozrządu”, choć notuje mniejsze wahania sezonowe, najczęściej wpisywana jest w wyszukiwarkę w miesiącach wiosennych – marzec/kwiecień oraz letnich – lipiec/sierpień. Co ciekawe, począwszy od 2008 do początku 2015 roku zainteresowanie internatów właśnie tą usługą systematycznie rośnie.

Sprawdź jak reklamować w twoim mieście

Na potrzeby badania specjaliści przeanalizowali zbiór fraz związanych z merytoryką usług serwisowych. Dzięki temu oszacowano orientacyjną liczbę kliknięć, na które mogą liczyć właściciele warsztatów z dużych miast Polski - Gdańska, Krakowa, Poznania, Warszawy i Wrocławia. Do tej analizy przyjęto budżet na reklamę w wyszukiwarce w wysokości 50 zł/dzień.

Jak przedstawiają się prognozowane rezultaty? Największe zainteresowanie usługą „wymiana oleju” jest we Wrocławiu (353 kliknięcia w reklamę) oraz Warszawie (257 kliknięć). Fraza „wymiana rozrządu” najlepsze wyniki odnotuje w Poznaniu (490 kliknięć) oraz Krakowie (396 kliknięć). Na pewno warto promować „naprawę silnika” w Gdańsku (146 kliknięć), „naprawę turbosprężarki” w Poznaniu (159 kliknięć) oraz „lakierowanie samochodu” w Warszawie (102 kliknięcia).

Warsztaty jeszcze niemobilne

Analizując wyszukania na terenie całego kraju stwierdzono, że najwięcej klientów warsztatów samochodowych wyszukuje frazy przy użyciu komputerów stacjonarnych – 84 proc. osób, a najmniej – korzysta w tym celu ze smartfonów (4 proc.). Trendy mobilne nie są zatem tak silne, jak w innych branżach, choć z pewnością sytuacja ta będzie ulegać zmianie.

Podsumowując prognozy reklamowe w wyszukiwarce dla warsztatów samochodowych, jaki budżet trzeba przeznaczyć, aby osiągnąć wysokie wyniki? Symulacja przeprowadzona za pomocą narzędzi Google Planer Słów Kluczowych oraz Google Trends pokazała, że inwestycja wymaga nakładu ok. 50 zł dziennie (1 500 zł netto w skali miesiąca). Zakładając 2,75 zł jako cenę maksymalną za kliknięcie, reklama warsztatu samochodowego wyświetlona zostanie 12-46 tys. internatom oraz spowoduje ok. 700-1 200 kliknięć. Wysokie wyniki można osiągać także przy niższym budżecie. W jaki sposób? Rezygnując z kampanii ogólnopolskiej na rzecz reklamy w określonej lokalizacji, co jest dobrym krokiem w momencie, gdy promujemy warsztat działający lokalnie. Drugim sposobem jest ograniczenie merytoryczne, czyli reklamowanie przy pomocy ściśle zdefiniowanych fraz. Możemy w ten sposób wypromować konkretne usługi. Ostatnim sposobem jest zmniejszenie budżetu dziennego, w wyniku czego reklama będzie wyświetlana nieco rzadziej i z mniejszą liczbą kliknięć.


Zuzanna Szymańska, www.blink.pl - agencja specjalizująca się w kampaniach SEM i SEO

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama kluczem do sukcesu?

Reklama kluczem do sukcesu?


Autor: Daria Bakala


Czy bez reklamy można rozpocząć działalność i funkcjonować? Jak wyróżnić się w tłumie i chaosie przekazywanych nam komunikatów? Co zrobić, aby reklama była skuteczna? Zapraszam do lektury.


W wielu przypadkach słyszymy powiedzenie Reklama kluczem do sukcesu. Pomimo jego powszechności jest ono zawsze aktualne. Bez względu na to z jakiej branży jest nasza firma, kiedy wchodzi na rynek, należy powiadomić o tym konsumenta. Powinno się jednak pamiętać o jednej najważniejszej rzeczy - reklama spełnia przede wszystkim rolę komunikatu. Od nas natomiast zależy, jaką przyjmie ona formę lub kompozycje oraz jaką wyróżni się efektywnością.

Reklama krok po kroku
Bez wątpienia wiele osób myśli, że reklama wymaga dużych funduszy i że drobne albo początkujące przedsiębiorstwa nie zdołają sobie pozwolić na takie koszty, co przekreśla je już na wstępie. Miejmy na uwadze, że bardzo dużo zależy od naszego wkładu! Świetna idea, zdanie, motto albo wyróżniający się symbol z odrobiną szczęścia oraz inwencji mamy możliwość stworzyć sami, a to już połowa sukcesu. Osoby nie wykazujące inwencji twórczej mogą skorzystać z usług profesjonalnej agencji, których zadaniem jest tworzenie przeróżnych haseł, bądź zaprzyjaźnionego grafika, który pomoże od strony wizualnej. Wszystkiemu można podołać, jeśli mamy przejrzyście sprecyzowany cel.

Inicjatywa to jedno, realizacja - drugie
Koncepcja to jedna rzecz, drugą jest sposób jej komunikacji. W pierwszej chwili wskazane jest określić do kogo kierujemy naszą ofertę lub produkt, jaka jest grupa docelowa. Inaczej bowiem powinna być sformułowana komunikacja z młodymi ludźmi, młodymi matkami i seniorami, kobietą a chłopakiem. Do jednej grupy bardziej bezpośrednio dotrzemy poprzez reklamę w radio, do kolejnej poprzez billboardy oraz plakaty. Ważne, aby myśleć logicznie, dostosować treść i formę do działalności naszej firmy, jej specjalności, lokalizacji siedziby, wizerunku filii i innych według was kluczowych składników.


Źródło: http://express-service.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Gdy braknie pomysłów na reklamę...

Gdy braknie pomysłów na reklamę...


Autor: Jakub Nowak


Jaka powinna być dobra reklama? Stworzenie skutecznej i przyciągającej uwagę odbiorców reklamy jest bardzo trudnym zadaniem, które wymaga profesjonalnego podejścia i zrozumienia potrzeb konsumentów.


Jeżeli chcemy, aby nasz produkt był dobrze rozpoznawalny warto zastanowić się nad podjęciem szeroko zakrojonych działań reklamowych obejmujących zarówno stworzenie spotu, jak i logo, które jest podstawowym elementem wizerunkowym każdego przedsiębiorstwa.
Budowanie świadomości marki (branding) wymaga czasu i odpowiednich narzędzi, dlatego nie warto iść w tej kwestii na kompromisy. Kiedy zabraknie pomysłów na reklamę, zawsze możemy skorzystać z usług profesjonalistów.

Agencje reklamowe

Korzystając z usług agencji reklamowych lub agencji interaktywnych, mamy pewność, że otrzymamy przekaz reklamowy szyty na miarę.

Jak wygląda praca speców od reklamy?

1. Wprowadzenie
Wprowadzenie obejmuje przede wszystkim charakterystykę marki oraz fizyczny opis produktu; bardzo ważna jest także charakterystyka emocjonalna oraz analiza działań konkurencji. Prezentowany przez nas produkt jest elementem pewnej układanki, dlatego konsument musi dostrzec jego innowacyjność i potencjał. Jeżeli reklamowaliśmy wcześniej jakiś produkt, kolejny przekaz powinien stanowić jego naturalne przedłużenie.
Bardzo istotnym elementem działań marketingowych jest stworzenie wyrazistego i chwytliwego hasła reklamowego, które natychmiast kojarzy się z danym brandem.

2. Target

Reklama powinna być skierowana do konkretnej grupy docelowej. Dopiero po określeniu kto jest potencjalnym odbiorcą produktu, możemy stworzyć pełny przekaz dostosowany do danej grupy wiekowej i jej możliwości finansowych. W podsumowaniu warto zawrzeć słowa kluczowe opisujące naszych klientów.

3. Cele

Reklama ma oddziaływać na odbiorcę i motywować do zakupu produktu. Istotą przekazu marketingowego jest właściwe nakreślenie przesłania i obietnicy, wywołujących pożądaną reakcję klienta. Przy określaniu celów warto skupić się na 2-3 najważniejszych i właśnie pod nie tworzyć kampanię reklamową.

4. Budżet

Im większy budżet, tym większe możliwości. Pamiętajmy jednak, że dobra reklama nie musi być droga – najważniejszy jest pomysł i wykonanie, dlatego odradzamy oszczędzania na technicznej stronie przedsięwzięcia. Sposób kreacji i emisji spotu jest w dużej mierze zależny od budżetu. Warto jednak pamiętać, że odbiorca chętniej wybierze produkt, który wrył mu się w pamięć, dlatego ograniczanie się do reklamy telewizyjnej jest złym posunięciem. Nowoczesne reklama to nie tylko przekaz telewizyjny, ale także Internet, telebimy w mieście, reklamy emitowane w autobusach, tramwajach i mieście oraz w sklepach.

Agencje reklamowe nie tylko realizują spoty i inne przekazy reklamowe od zera, ale również pomagają w wykonaniu reklamy według wizji zleceniodawcy. Niekiedy wystarczy kilka modyfikacji, aby reklama nabrała pożądanego kształtu i spełniała swoje zadanie, czyli przyciągała uwagę klientów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.