poniedziałek, 4 stycznia 2016

Nie daj się zwieść świątecznym promocjom

Nie daj się zwieść świątecznym promocjom


Autor: Joanna Izik


Jak co roku przed Bożym Narodzeniem klienci ze wszystkich stron bombardowani są atrakcyjnymi ofertami, obniżkami, rabatami, okazjami, które mają za zadanie „umilić im święta”.


Jednak często oferty te są tylko marketingowym zabiegiem, który ma wywołać w potencjalnym kliencie nieodpartą chęć nabycia danego produktu. Jak zatem przeżyć ten gorący zakupowo okres i nie dać się zwieść fałszywym promocjom?

Planuj zakupy z wyprzedzeniem

Kupowanie prezentów na ostatnią chwilę to domena wielu z nas. Niestety takie podejście zazwyczaj kończy się albo nietrafionym podarunkiem albo...przepłaconym. Pamiętajmy zatem, aby nie odkładać zakupu prezentów na Wigilię. Wówczas trudno nam będzie kupić atrakcyjny prezent w przystępnej cenie.

Warto zaplanować zakupy na kilka tygodni wcześniej. Stwórzmy listę obdarowanych, dopiszmy do każdej osoby kilka propozycji prezentów. Następnie sprawdźmy aktualne ceny w kilku sklepach, aby upewnić się, czy faktycznie są one do siebie zbliżone.

Warto również sprawdzić oferty sklepów internetowych, gdzie z reguły ceny są niższe. Kupując z co najmniej 3 tygodniowym wyprzedzeniem nie musimy się obawiać, iż nasza przesyłka nie dotrze do nas na czas.

Pułapka ofert „3 w cenie 1”

Częstym zabiegiem marketingowym jest oferowanie trzech produktów w cenie jednego, dzięki czemu klient może zaoszczędzić. Czy tak jest w rzeczywistości? Nie zawsze... Otóż warto wiedzieć, iż zazwyczaj w tego typu „promocjach” kupujemy po prostu produkty w mniejszym opakowaniu.

Warto zatem sprawdzić pojemność czy wagę danego artykułu, gdyż może się okazać, że na danej promocji wcale nie zaoszczędzimy, a może nawet dopłacimy.

Nie ulegaj emocjom

Reklamy świąteczne mają to do siebie, że mają mocno oddziaływać na nasze emocje, wywołując potrzebę zakupu danego produktu „tu i teraz”. Pamiętajmy o tym, aby zachować rozsądek i na spokojnie przeanalizować każdy zakup.

W przeciwnym razie może się okazać, że nasz świąteczny budżet został mocno nadwerężony, a pod choinką znajdzie się cała masa nieplanowanych prezentów...

Pamiętając o powyższych wskazówkach nie ulegniemy marketingowym sztuczkom, a nasze święta będą pełne rodzinnej, ciepłej atmosfery.


Vizer - agencja reklamowa Wrocław

Oferujemy oryginalne litery przestrzenne dla sklepów, firm i innych instytucji.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Witryna sklepowa, która przyciąga

Witryna sklepowa, która przyciąga


Autor: Joanna Izik


W erze nowoczesnych technologii i wiodącej roli marketingu internetowego wiele osób zapomina o tym, że dla niektórych branż promocja tzw. offline nadal jest jednym z najskuteczniejszych elementów działań reklamowych. Jak zatem wykorzystać przestrzeń zewnętrzną do promocji i przyciągnąć klientów do swojego sklepu?


Wystawa

Nie chodzi tu oczywiście o wystawę w galerii sztuki, ale o wykorzystanie witryny sklepowej do ekspozycji. Jeśli nasz sklep dysponuje dużą, przeszkloną powierzchnią okienną, możemy ją doskonale wykorzystać, aby stworzyć ciekawą aranżację, która przyciągnie wzrok przechodniów.

Może to być kompozycja z wykorzystaniem naszych produktów lub coś, co wywołuje pozytywne skojarzenia z marką, odnosi się do aktualnych trendów lub sezonu. Liczy się przy tym nie tylko pomysłowość, ale również dobra znajomość naszej grupy docelowej.

Logo firmy

To bardzo ważny element wizerunkowy, ale również narzędzie, za pomocą którego możemy dotrzeć do potencjalnych klientów. Im marka jest bardziej rozpoznawalna, tym większy efekt uzyskamy poprzez prezentację logo. Jeśli jednak firma jest nowa lub jej logo nie jest jeszcze zbyt popularne, można wykorzystać różne techniki jego ekspozycji, aby zostało ono łatwiej i szybciej zauważone. Najprostszym sposobem będzie zatem zastosowanie kasetonów świetlnych z logo, dzięki czemu będzie ono wyraźnie widoczne nawet po zmroku.

Inne rozwiązanie, które można zastosować w przypadku logo, a w szczególności logotypu, to litery przestrzenne. Jest to nic innego jak napis 3D, który doskonale prezentuje się zarówno na zewnątrz sklepu, jak i wewnątrz. Jego zaletą jest na pewno estetyczny wygląd oraz fakt, iż w pewnością w takiej trójwymiarowej formie nasz napis wyróżni się pośród konkurencji.

Oklejenie witryny

Naklejki na witrynę mogą być świetnym sposobem na przyciągnięcie uwagi przechodniów. Za ich pomocą możemy nie tylko zaprezentować swoją konkurencyjną ofertę oraz wzmocnić wizerunek firmy, ale również wywołać efekt zaskoczenia. Wszystko zależy od tego, jaki będziemy mieć pomysł oraz jak dobrze dopasujemy go do profilu naszego potencjalnego klienta. Możemy okleić witrynę częściowo, na przykład umieszczając tylko napis lub element graficzny, ale bardzo często właściciele witryn decydują się na wydruki wielkoformatowe, na których możliwe jest zaprezentowanie większej, wielokolorowej grafiki.

Wizja i fonia

Wśród sposobów na przyciągnięcie uwagi przechodniów z pewnością nie może zabraknąć wykorzystania multimediów. Może to być ekran LCD umieszczony za szybą, na którym można obejrzeć materiał video (np. reklamę, wizualizację itp.). Zmieniający się obraz pośród innych, statycznych elementów witryny z pewnością zwróci uwagę osób przechodzących obok.

Można również wykorzystać dźwięk, który będzie słyszalny tuż przy oraz w niewielkiej odległości od naszego sklepu. Jeśli decydujemy się na puszczanie muzyki to musi ona być ściśle dobrana do danej grupy docelowej. Możemy również posłużyć się innym, nie do końca sprecyzowanym dźwiękiem, który zaintryguje innych i tym samym zachęci do wejścia do środka.

Jak widać sposobów na wyróżnienie naszego sklepu jest bardzo wiele.Im bardziej puścimy nasze wodze fantazji, tym lepszy efekt uzyskamy.


Agencja Reklamowa we Wrocławiu

Zobacz, jak tworzymy litery przestrzenne dla naszych klientów:http://www.vizer.pl/oferta/litery-przestrzenne/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Strona internetowa – podstawy

Strona internetowa – podstawy


Autor: Aga_Ta


Internet jest obecnie najpopularniejszym medium wykorzystywanym w promocji polskich firm, a strona internetowa to podstawa komunikacji z klientami. Służy ona nie tylko prezentacji oferty, ale i dostarcza informacji o firmie i branży, w której funkcjonuje. O czym warto pamiętać podczas tworzenia i prowadzenia strony internetowej? Poniżej kilka rad.


  • Cel – przed rozpoczęciem tworzenia strony internetowej określ cel jej istnienia. Celem może być na przykład prezentacja firmy i jej oferty, a w przypadku sklepów internetowych – sprzedaż produktów lub usług. Pamiętaj, aby spisać realne cele, które firma chce zrealizować, i do tego dążyć – podaj wartość mierzalną, np. sprzedaż 10 laptopów w ciągu 2 miesięcy.
  • Narzędzia – jakich metod użyjesz, aby dotrzeć z informacją o swoim produkcie/usłudze? Zapoznaj się z dostępnymi możliwościami i dopasuj odpowiednie narzędzie do promocji swojego biznesu. Zastanów się, czy będziesz pozyskiwał klientów przez media społecznościowe typu Twitter i Facebook, czy może skupisz się na e-mail marketingu. A może to i to? Za pomocą narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, sprawdzaj, czy Twoje działania są skuteczne, a jeżeli nie przynoszą pożądanych wyników – zastanów się nad spróbowaniem czegoś innego.
  • Treści na stronie internetowej – pamiętaj, że powinny one dostarczać odpowiedzi na wszelkie pytania, jakie mogą pojawić się w głowie potencjalnych klientów. Ważne jest również, aby przedstawić swoją ofertę w taki sposób, który wyróżni ją na tle konkurencji i pokaże korzyści, jakie daje skorzystanie z niej. W zakładce „O firmie” pokaż firmy lub marki, z którymi współpracowałeś, załącz referencje i stale je aktualizuj.
  • Pozycjonowanie i optymalizacja – to sposób na zwiększenie widoczności Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych. Należy pamiętać, że większość internautów zwraca uwagę jedynie na pierwszą stronę wyników wyszukiwania, więc strony internetowe, które znajdują się na dalszych pozycjach, mają małe szanse, aby zostały odwiedzone przez użytkowników.
  • Grafika – szata graficzna każdej strony internetowej powinna współgrać z jej kolorami firmowymi i materiałami reklamowymi. Umożliwi to jej łatwiejsze zapamiętanie i zakodowanie jej istnienia w świadomości konsumentów. Ważne jest, aby grafika pasowała do branży, w której działa firma – inaczej bowiem będzie wyglądać strona oferująca zabawki dla dzieci, a inaczej zajmująca się sprzedażą narzędzi i materiałów budowlanych.
  • Kontakt – to podstawowa zakładka, która powinna znaleźć się na każdej stronie internetowej. Powinny się na niej znaleźć informacje teleadresowe i e-mailowe. Warto również dodać mapkę Google, która szczegółowo pokaże, gdzie dokładnie znajduje się firma, dzięki czemu łatwiej będzie można do niej trafić. Należy pamiętać, aby na bieżąco odpowiadać na wszystkie nadesłane maile oraz telefony i być w stałym kontakcie z interesantami firmy.

Podsumowując – atrakcyjna strona internetowa to połowa sukcesu, druga połowa to posiadanie dobrej oferty i dążenie, aby była ona widoczna pośród milionów innych stron w internecie.


Więcej na temat potrzeby posiadania strony internetowej w działalności firmy można przeczytać na blogu agencji reklamowej Assist Media.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Masowa szansa

Masowa szansa


Autor: Krzysztof Krzeczowski


Koncerty, zawody sportowe czy też różnego rodzaju pikniki rodzinne, firmowe, festyny miejskie są niewątpliwie okazją nie tylko ku temu, aby dobrze się pobawić, ale jednocześnie są również pewną szansą dla wielu przedsiębiorstw, aby pozyskać nowych klientów oraz by zwrócić na siebie uwagę.


Oczywiście wiąże się to z pewnymi kosztami, ale dzisiaj takie koszty należy brać pod uwagę jeśli dana firma chce oczywiście być rozwojową i powiększać grono swoich klientów. Jeśli mówimy o imprezach lokalnych jakimi są przykładowo festyny wiejskie, to oczywiście wskazane jest, aby to właśnie na nich były i prezentowały się obecne lokalne firmy. Wszakże to głównie lokalni odbiorcy są ich klientami. Jeśli jednak mamy do czynienia ze znacznie większymi imprezami masowymi jak koncerty, festiwale czy też duże zawody sportowe, to zasadniczo jest to szansa dla większych firm, które mogą zaprezentować się i przypomnieć szerszej publiczności. Jest to zasadniczo transakcja wiązana, gdyż obecność wielkich firm na różnych imprezach masowych wiąże się z tym, że stają się oni sponsorami tychże imprez.

Reklama i jej skuteczność

W naszej rzeczywistości wszelkiego typu imprezy jak koncerty i festiwale nie miałyby racji bytu i prawdopodobnie nie doszłyby do skutku, gdyby nie było wyraźnej pomocy ze strony sponsorów. Dla tych ostatnich jednak taka impreza i sponsorowanie jej to bynajmniej nie jest gest dobroci, ale okazja ku temu, aby móc się zareklamować. Przy tej okazji zazwyczaj duże podmioty nie tylko umieszczają w miejscu odbywania się imprezy masowej jakiś baner reklamowy, ale jednocześnie też inwestują w różnego typu gadżety reklamowe.

Kubki reklamowe, kapelusze, peleryny, odzież reklamowa, długopisy, chusty, jak i wiele innych drobnych gadżetów jest rozdawanych uczestnikom takiej imprezy, przez co oczywiście dany podmiot staje się lepiej postrzegany przez określoną grupę potencjalnych klientów i buduje wokół siebie bardzo pozytywną atmosferę. Ktoś mógłby w tym miejscu zapytać o taki element jak koszt tych wszystkich gadżetów reklamowych. Owszem, z pewnością jest to pewien wydatek, ale tak naprawdę masowo zamówione nadruki na odzież, wykonanie napisów na kubkach czy też na innych elementach nie jest wydatkiem przerastającym możliwości dużej firmy i zasadniczo jest to wszystko wliczone w budżet reklamowy. Na pewno warto zainwestować w reklamę, ponieważ przyniesie nam ona szereg korzyści oraz zwróci uwagę potencjalnego klienta.


Najtańsze gadżety reklamowe Anger

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Impreza obowiązkowa

Impreza obowiązkowa


Autor: Krzysztof Krzeczowski


Każda licząca się w danej branży firma nie może sobie pozwolić na to, aby opuścić taką imprezę, jaką są branżowe targi. Brak obecności na takiej imprezie wiąże się z utratą szans na pozyskanie nowych klientów, nie zaznaczenie swojej obecności na rynku, a więc możemy mówić o bardzo realnych stratach.


Udział w targach oczywiście związany jest z pewnymi wydatkami, które są konieczne do poniesienia, ale z drugiej strony trzeba podkreślić, że mówimy w tym miejscu o formie reklamy swojej działalności i zaznaczenia swojej obecności na rynku.

Bardzo istotnym elementem, który wiąże się z udziałem w targach branżowych jest oczywiście właściwa ekspozycja i prezentacja. To jeden z tych czynników, które mogą mieć decydujący, a przynajmniej bardzo znaczący wpływ na odniesienie sukcesu na tych targach lub jego brak. Jednocześnie oprócz takich elementów jak właściwa ekspozycja oraz prezentacja danej firmy, istotnym elementem są również gadżety reklamowe, upominki i gratisy dla odwiedzających.

Specjalne upominki, które jednocześnie są też gadżetami reklamowymi są bardzo ważnym elementem nie tylko do osób odwiedzających wystawy targowe, ale także w odniesieniu do firm i wystawców konkurencyjnych. Wzajemne uprzejmości na tego typu imprezach są jak najbardziej mile widziane. Spośród wszystkich gadżetów reklamowych najczęściej możemy oczywiście spotkać się z cukierkami reklamowymi, które spełniają jak najbardziej swoją rolę i jednocześnie też nie generują zbyt wielkich kosztów.

Aspekt reklamowy ma istotne znaczenie

Na aspekt ekonomiczny przy wyborze tychże gadżetów reklamowych także trzeba zwrócić dosyć dużą uwagę. Nie chodzi wszakże o to, aby dawać klientom i konkurencji bardzo drogich prezentów, ale coś, dzięki czemu zaznaczymy swoją obecność i co pozwoli nam się odpowiednio zareklamować. Jak najbardziej w takiej sytuacji mogą to być kubki reklamowe, długopisy z nazwą naszej firmy, chusty lub inne tego typu produkty.

Możemy również przygotować prezenty specjalne dla wyjątkowych klientów i gości targowych. Między innymi może to być jakaś odzież reklamowa, zaproszenie na zwiedzanie firmy, itp. Nadruki na odzież powinny uwydatniać nazwę naszej firmy, produktu, z którym chcemy dotrzeć do klientów i sprawić byśmy jednoznacznie mogli się danemu klientowi kojarzyć. Najważniejsze jest jednak to, abyśmy w tych targach wzięli udział. Możemy cieszyć się dzięki temu ze wspaniałej reklamy, dzięki której na pewno osiągniemy sukces w świecie biznesu. Co więcej z taką reklamą na pewno pokonamy konkurencję.


Gadźety reklamowe Anger

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.