poniedziałek, 4 stycznia 2016

Strony internetowe wczoraj i dziś

Strony internetowe wczoraj i dziś


Autor: Piotr Solarek


Na przestrzeni dekad, strony internetowe przeszły niebywałą metamorfozę. Od nieskomplikowanych wersji tekstowych po interaktywne serwisy internetowe.


Początki stron internetowych sięgają roku 1989, gdy Tim Berners-Lee wynalazł sieć opartą na wykorzystaniu jednego programu, dzięki któremu różne informacje zaczęły być upowszechniane na wielu komputerach. Dobrze znany skrót WWW pochodzi od nazwy sieci określanej jako World Wide Web, co w tłumaczeniu oznacza dosłownie ogólnoświatową sieć.

Strona internetowa jest formą dokumentu, który jest zamieszczany w sieci internetowej, a użytkownicy Internetu mają do niego dostęp za pomocą przeglądarki internetowej. Strony internetowe mogą być tworzone przy wykorzystaniu różnych technologii, przede wszystkim HTML i XML, ale również na przykład przy użyciu technologii Flash. Do budowy stron www stosuje się ponadto tzw. systemy CMS, które są systemami zarządzania treścią. Dobry CMS jest niezbędny, aby w każdym momencie była możliwość aktualizacji treści na stronie i dodawania kolejnych przez osoby, które nie są specjalistami w kwestiach technicznych. Każdy właściciel strony powinien być w stanie dodać lub zmienić treść bez pomocy informatyka.

Najczęściej stosowanym systemami CMS są: Joomla!, WordPress i Drupal. Istnieje wiele systemów bezpłatnych, ale w każdym przypadku należy sprawdzić dokładnie, na jakich zasadach są udostępniane do powszechnego wykorzystania. W przypadku niektórych z nich istnieje ograniczenie w ilości podstron, które można utworzyć. Problematyczne są też systemy, które powodują wyświetlanie się reklamy na stronie. Za każdym razem należy zapoznać się z zasadami korzystania z systemu zawartymi w regulaminie, aby uniknąć przykrych niespodzianek.

Dlatego też w dzisiejszych czasach, coraz więcej firm decyduje się na inwestycje w indywidualnie zaprojektowanym systemie zarządzania treścią. Autorskie systemy CMS dają możliwość dostosowania swoich możliwości indywidualnie pod każdego klienta. Dodatkową opcją jest brak regularnej aktualizacji systemu.

Strony internetowe umożliwiają komunikację z odbiorcami. Na stronie można zamieścić nie tylko konkretne treści informacyjne, ale również dane do kontaktu, co jest szczególnie ważne w przypadku firm, które poprzez Internet starają się pozyskać klientów. Także w sytuacjach bardziej prywatnych, np. w przypadku prowadzenia bloga, podanie kontaktu na stronie jest bardzo istotne. W wielu wypadkach istotne jest również umożliwienie internautom zamieszczania wpisów na stronie.


Piotr Solarek

DaydreamART

Strony internetow Łódź

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Tablica informacyjna. Ciekawe miejsce reklamowe

Tablica informacyjna. Ciekawe miejsce reklamowe


Autor: Krzysztof Krzeczowski


Reklama na ulotkach uznawana jest za uzupełnienie reklamy zewnętrznej, którą powinna zainteresować się każda firma, chcąca zachęcić klientów do zakupów produktów lub usług. Ulotki w tym względzie mają wręcz przewagę nad innymi formami reklamy.


Trafiają bezpośrednio do klienta, klient może ulotkę zatrzymać, pozostawić do chwili, gdy będzie chciał skorzystać z informacji na niej zawartych. Ulotki jednak można wykorzystywać także w inny sposób.

Klatka bloku mieszkalnego

Klatki bloków mieszkalnych bardzo często wyposażone są w tablice informacyjne. Są zawieszone na ścianach i można na nich zamieszczać reklamy. Powieszenie ulotki to gwarancja, iż reklamę zobaczy bardzo wiele osób wchodzących do bloku. Oczywiście nie każdego zainteresują informacje na tablicy informacyjnej, ale większość mieszkańców danego bloku czy klatki schodowej jak najbardziej. W końcu mogą one dotyczyć istotnych dla nich spraw. Chcąc nie chcąc, zauważą reklamy zawieszone na tej tablicy.

Na jakich tablicach nie warto wieszać ulotek?

Tablica informacyjna jest świetnym miejscem wieszania ulotek, jednak nie zawsze tak jest. Jeśli widzimy, że na tablicy po prostu jest bałagan, reklamy zasłaniają same siebie, nie warto oczywiście dodawać swojej. Nie należy również wieszać swoich ulotek na tablicach, które nie mają żadnej informacji. Są czyste. Najprawdopodobniej ktoś dba o to, by nic na takich tablicach się nie znalazło i wszelkie informacje zdziera. Wieszanie reklam na takiej tablicy to tylko strata czasu.

A może w gablocie?

Zdzieranie ulotek, które są zawieszane na tablicach, zdarza się często. Warto rozważyć więc powieszenie ulotki w gablocie ogłoszeniowej. Jeśli na klatkach schodowych, takowe są, warto wystąpić do spółdzielni, otrzymać kluczyk do gablot i porozwieszać ulotki. Gablota ogłoszeniowa to miejsce, w którym ulotki pozostaną na bardzo długo.

Podsumowując: Ulotki reklamowe sprawdzają się w przypadku działań reklamowych dotyczących praktycznie każdej firmy. Szczególnie sprawdzają się w przypadku firm, które swoja ofertę kierują do osób prywatnych. Jeśli uda nam się dotrzeć do mieszkańców bloków, oprócz ulotek wrzucanych do skrzynek, warto postawić na tablice informacyjne na klatkach schodowych. Estetyczna, ładnie zawieszona ulotka, na pewno na tablicy informacyjnej powisi długo. Warto takie ulotki posiadać, rozwieszać je na tablicach i czekać na odzew klientów.

Pozytywny odzew jest zapewniony. Oczywiście warto rozwieszanie ulotek na tablicach co jakiś czas powtarzać, tak, aby na tablicach znajdowały się stale, bowiem część z nich czasami jest zdzierana. Warto o tym pamiętać.


Konarch - Producent gablot ogłoszeniowych

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dlaczego warto reklamować się na tablicach informacyjnych?

Dlaczego warto reklamować się na tablicach informacyjnych?


Autor: Krzysztof Krzeczowski


Tablice informacyjne - jak sama nazwa wskazuje - służą do zamieszczania informacji. Najczęściej tablice informacyjne to po prostu miękkie płyty otoczone ramą. Można je zawiesić na ścianie, a informacje na nich zamieszczać przypinając odpowiednie kartki ostrym przedmiotem. Może to być pinezka, szpilka czy nawet zszywka.


Nie każdy sobie zdaje sprawę z tego, iż wiele z tablic, można wykorzystać komercyjnie, zamieszczając na nich swoje reklamy. Tablica informacyjna najczęściej jest zawieszona w miejscach, w których przechodzi dużo ludzi, co sprawia, że jest idealnym miejscem na reklamę. Z reguły takie tablice nie są wykorzystane w całości. Informacje na nich zamieszczane zajmują tylko niewielką część tablicy, pozostała część jest po prostu pusta.

Dlaczego warto reklamować się na tablicach?

Tablica informacyjna to miejsce, na które spogląda wiele osób. Estetyczna reklama umieszczona na tablicy na pewno spotka się z zainteresowaniem osób czytających informacje na tablicy zawarte. Efekt może być tylko jeden – część osób, zainteresuje się reklamą i być może skorzysta z oferty. Nie wszystkie tablice są idealnym miejscem na reklamy. Chcąc reklamować się w takich miejscach, warto stawiać na tablice zamieszczone w takich miejscach jak klatki schodowe, korytarze. To doskonałe miejsca na reklamę. Oczywiście reklama na tablicy zawsze wiąże się z ryzykiem szybkiego zerwania. Reklamy z tablic są zrywane przez gospodarzy domów, osoby zajmujące się sprzątaniem lub przez inne osoby, które zawieszają reklamy. Z takich powodów, jeśli jest taka możliwość, warto postarać się o zawieszenie swoich reklam również w gablotach. Gablota ogłoszeniowa to stały element wielu nowoczesnych klatek schodowych. Umieszczenie reklamy w gablocie, kosztuje, jednak skuteczność takiej reklamy jest bardzo duża, a koszty po prostu się zwracają.

Oczywiście istnieje również inne rozwiązanie, – aby mieć pewność, że nasze reklamy na tablicach rzeczywiście wiszą, trzeba co jakiś czas przejść się po tych samych klatkach schodowych i innych miejscach lokalizacji tablic i rozwiesić ulotki w miejscach, w których ich brakuje, gdyż ktoś je zerwał. Stałe reklamowanie się na tablicach informacyjnych, to najczęściej bezpłatny i skuteczny sposób na dotarcie do wielu potencjalnych klientów.

Podsumowując: Tablica informacyjna w budynku, to nie tylko źródło informacji. Owszem i takie są, jednak większość to wolne przestrzenie, na których warto zamieścić swoje reklamy. Jeśli więc widzimy tablice, na których istnieje możliwość przywieszenia reklamy i jest to dozwolone, zróbmy to. Może się opłacać.


Dowiedź się wiecej na - konarch.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak tworzy się kubki i koszulki reklamowe?

Jak tworzy się kubki i koszulki reklamowe?


Autor: Krzysztof Krzeczowski


Kubki i koszulki reklamowe są jednymi z najpopularniejszych gadżetów rozdawanych przez firmy. Są one tworzone za pomocą dwóch sprawdzonych metod. Kubki z nadrukiem najczęściej tworzy się metodą tampondruku.


Ten rodzaj nanoszenia nadruku polega na nakładaniu na kubki warstwy farby za pomocą stempla nazywanego tamponem. Metoda ta jest nieco podobna do zwykłych pieczątek. Nadruk na kubku może być w kilku kolorach, jednak każda z barw musi być nanoszona oddzielnie. Zwykle używane do tampondruku maszyny mogą nanosić nadruki w 4 lub 6 kolorach. Metoda ta sprawdza się, gdy tworzy się kubki z nadrukiem, gdyż farba może być nanoszona na różne powierzchnie i materiały.

Sitodruk jest natomiast wykorzystywany do przygotowywania koszulek reklamowych i innych nadruków na odzieży. Jeżeli więc ktokolwiek otrzymuje koszulki z nadrukiem, może być niemalże pewien, że nadruk został wykonany tzw. sitem. W metodzie sitodruku stosuje się szablon będący światłoczułą warstwą, która nie przepuszcza farby. Elementem drukującym jest natomiast niezakryte oczko siatki - zazwyczaj pojedyncze oczko ma średnicę o wielkości od 34 do 40 mikrometrów. Gotowe do drukowania sita umieszcza się w ramach. Podczas wykonywania nadruków farbę nanosi się na całą powierzchnię siatek, ale farba przeciska się jedynie przez niezakryte oczka.

Sitodruk służy nie tylko do wykonywania nadruków na płaskich powierzchniach - za jego pomocą można również wykonywać nadruki na powierzchniach okrągłych, które w trakcie drukowania są odpowiednio obracane. Ponadto metodą tą można wykonywać nadruki jedno i wielobarwne - nowoczesne maszyny do sitodruku pozwalają wykonywać nadruki nawet w 16 kolorach jednocześnie. Obecnie można również zdobić gadżety farbami fluorescencyjnymi.

Tworząc kubki i koszulki z nadrukiem musimy pamiętać, że tampondruk i sitodruk to metody bardzo tanie - zwłaszcza, gdy nie wykonujemy tylko kilku gadżetów reklamowych, ale kilka tysięcy sztuk. Dzięki metodom tym możemy także znakować gadżety reklamowe o różnych kształtach i fakturach. Co ważne, nadruki wykonane za pomocą tampondruku i sitodruku są bardzo trwałe i odporne na pranie oraz ścieranie. Warto zaznaczyć też, że stosowanie gadżetów reklamowych przynosi znacznie lepsze efekty niż tradycyjne rozdawanie klientom ulotek oraz wizytówek. Ten rodzaj reklamy budzi bowiem w konsumentach lepsze skojarzenia, a brak agresywności reklamy nie zniechęca klientów, którzy nie przepadają ze głośnymi reklamami telewizyjnymi, internetowymi czy radiowymi.


Kocher Monika

Anger-gadzety

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jakie błędy można popełnić przy projektowaniu gadżetów reklamowych?

Jakie błędy można popełnić przy projektowaniu gadżetów reklamowych?


Autor: Krzysztof Krzeczowski


Gadżety reklamowe nie muszą mieć ogromnych rozmiarów, by skutecznie zachęcać klientów do korzystania z oferty danej firmy. Okazuje się bowiem, że nawet niewielki kubek lub prosta koszulka mogą zapewnić świetne efekty.


Kubki z nadrukiem są bardzo prostymi i niewielkimi przedmiotami, jednak drzemie w nich wielki potencjał. Każdy z nich jest bowiem nie tylko praktycznym naczyniem, ale również ozdobą w każdym domu i biurze. Koszulki z nadrukiem sprawdzają się natomiast, gdyż noszące je osoby reklamują daną firmę w każdym miejscu w jakim się pojawiają. Ponadto, gdy widzimy osobą noszącą koszulkę reklamową, odnosimy wrażenie, że dane przedsiębiorstwo musi mieć bardzo ciekawą i atrakcyjną ofertę, skoro inna osoba dobrze się czuje nosząc koszulkę z jej logo. Warto jednak pamiętać, że przy projektowaniu koszulki z nadrukiem czy kubka reklamowego można popełnić wiele błędów, które sprawią, że gadżety te nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.

Najczęściej zgłaszanym zarzutem jest nieczytelność napisów na gadżecie. Dzieje się tak najczęściej, gdy zamówione koszulki lub kubki z nadrukiem są ozdobione napisami o zbyt małej czcionce. Błąd taki pojawia się najczęściej, gdy gadżety są projektowane przez początkującego grafika, który nie do końca zdaje sobie sprawę z faktu, że napis na ekranie komputera o wysokiej rozdzielczości nie będzie wyglądał tak samo na malutkim kubeczku. Problem z nieczytelnością może pojawić się także wtedy, gdy klient wymaga od firmy produkującej gadżety reklamowe użycia do ich wykonania złych kolorów - żółte napisy na białej koszulce są gorzej widoczne niż napisy niebieskie czy czerwone. Problematyczna jest również kwestia ustalenia palety barw, z której ma korzystać firma tworząca kubki czy koszulki z nadrukiem. Zazwyczaj klienci są niezadowoleni z kolorów nadruku, gdy wybierają paletę barw dla materiałów powlekanych (gładkich), a chcą by była ona zastosowana na materiale matowym np. na koszulce lub smyczy.

Kolory na materiałach matowych nie będą bowiem tak żywe i intensywne jak w przypadku materiałów powlekanych. Warto jednak zaznaczyć, że doświadczeni graficy i projektanci zwrócą klientowi uwagę na ten aspekt i wytłumaczą, że efekt pracy będzie nieco inny. Mimo że projektowanie kubków i koszulek reklamowych, które przyciągną klientów nie jest bardzo proste, warto korzystać z tej formy promocji swojej firmy. Cechuje się on bowiem bardzo wysokim współczynnikiem efektywności do ceny kupna jednej koszulki czy kubka, a przecież każda firma chce, by reklama była jak najskuteczniejsza.


Kocher Monika

Anger-gadzety

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.