sobota, 17 października 2015

Czym jest promocja?

Czym jest promocja?


Autor: Krystyna Kot


O promocji mówi się wiele, a z hasłem 'promocja' lub 'promocyjne ceny' można się spotkać praktycznie na każdym kroku. Czym tak naprawdę jest owa promocja? Na czym polega jej rola w świecie współczesnego biznesu?


Promocja to przede wszystkim forma komunikacji pomiędzy producentem a jego klientami (lub potencjalnymi klientami), której głównym celem jest przekazanie odbiorcy możliwie jak najszerszych wiadomości na temat swych produktów lub usług. W działaniach takich ważna jest zarówno sama informacja na temat produktu, jak i odpowiednie zachęcenie klienta do jego zakupu. Obietnicami, zachętami i rzetelnymi informacjami promocja wpływa na zachowania klientów oraz ich zachowania konsumenckie. W dobrej komunikacji istotną sprawą jest ustalenie odbiorców komunikatu oraz skierowanie do nich odpowiedniego komunikatu. Treść i przekaz mają tu ogromne znaczenie i decydują o powodzeniu lub klęsce akcji promocyjnej. Każda promocja to komunikacja, o której sukcesie decyduje sprzedaż. To właśnie sprzedaż jest głównym celem, do którego przedsiębiorcy dążą na wszelkie możliwe sposoby.

Sam komunikat to nie wszystko. Promocja korzysta z licznych narzędzi, wśród których ważne miejsce zajmuje reklama. Obok niej pojawiają się elementy ściśle związane z wizerunkiem firmy (czyli public relations) oraz różne formy aktywizacji sprzedaży. Warto pamiętać, że promocja to również sprzedaż osobista lub bezpośrednia, w trakcie której znów ważną rolę zaczyna odgrywać odpowiednia komunikacja.

Promocja wzbudza jednocześnie wiele skrajnych emocji. Jej przeciwnicy podkreślają, że często ukazuje ona produkt w niewłaściwym świetle i znacznie przecenia jego wartość oraz przydatność. Jest też często traktowana jako narzędzie manipulacji i często skłania klientów do dokonywania całkowicie zbędnych zakupów. Całkowicie odmienne zdanie mają jednak jej zwolennicy. Dla nich promocja to więcej informacji na temat dostępnych produktów i usług oraz możliwość porównania ich ze sobą. Ma ona też tę zaletę, że zmusza przedsiębiorców do konkurowania z innymi, co wpływać może na podniesienie jakości produktów lub świadczonych usług, lub też na obniżkę ich cen.


animacje sprzedaży

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Skuteczna strategia promocji

Skuteczna strategia promocji


Autor: Piotr Z


Reklamy można spotkać już wszędzie: na ulicy w telewizji, czy w Internecie. Gdziekolwiek nie pójdziemy otaczają nas kolorowe reklamy z różnych branż. Dlaczego tak się dzieje? Jest coraz większa konkurencja i każda firma chce zostać zauważona.


Prawie każda firma posługuje się promocjami sprzedaży, czy swoich usług w ramach strategii przyciągania i zachęcającej konsumentów do skorzystania z usługi, czy kupna. Firmy prześcigają się w pomysłach aby, tylko przyciągnąć do siebie klienta i zwiększyć sprzedaż.

Oto kilka przykładów promocji lub okazji cenowych, które są stosowanie przez firmy:

- Potrzebujesz szybkiej poprawy sytuacji. Może konkurencja wchodzi na Twój obszar rynku i musisz zareagować na jego działanie. Przyciągnij uwagę klientów imprezą specjalna, czy konkursem.

- Klienci nie próbują nowego produktu. Może powinieneś obniżyć cenę i zredukować ryzyko strat.

- Chcesz wzmocnić wrażenie po reklamie. Zależy ci, żeby klient się czegoś nauczył, więc sam naucz się jednego: nagradzaj klientów przywołujących wspomnienia po obejrzeniu twojej reklamy.

- Potrzebny ci sposób na zmierzenie skuteczności Twojej reklamy. Narzędzie promocyjne, takie jak kupony, pozwalają ocenić reakcję na Twoją reklamę.

- Masz firmę stacjonarną, a chcesz reklamować się również na stronach www. W Internecie jest wiele serwisów, które dają możliwość promowania produktów lub usług za niewielkie pieniądze, a nawet za darmo.

Za pomocą promocji można dużo osiągnąć, ale bez względu na cel, jaki ci przyświeca, będą to przynajmniej te trzy korzyści: promocja zachęci do próbowania produktu lub usług, zbuduje ich świadomość i nagrodzi lojalność, co w efekcie zawsze zwiększy sprzedaż, nawet jeśli tylko na jakiś czas. Odpowiedni dobór tych trzech czynników sprawi, że potencjalni klienci staną się lojalnymi użytkownikami. Utrzymuj wyważony program promocyjny, a utrzymasz sprzedaż. Promocje sprzedaży mają duży wpływ na pozostałe działania związanej z reklamą i sprzedażą.


Promocje w internecie: www.tutaj-tanio.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama własnej firmy, a położenie geograficzne

Reklama własnej firmy, a położenie geograficzne


Autor: anita Zielke


Produkty wspomnianych firm trafiają wówczas także na zagraniczne, bardzo odległe od samej siedziby firmy rynki zbytu. Zatem można powiedzieć, że położenie geograficzne nie ma znaczenia, liczy się przecież zysk firmy, a być może także pośredników, zarabiających na marży, sprzedających dany produkt za granicą. Wracając jednak do samej reklamy...


Jak powszechnie wiadomo z podstaw marketingu, żadna choćby oferująca najlepsze produkty firma nie może działać bez reklamy. Są różne metody ogłaszania o swoim istnieniu i oferowanych produktach i usługach, można reklamować się w radio, telewizji, czy też lokalnej prasie, wszystko zależy od zasięgu działania firmy i oczywiście od posiadanych na reklamę środków finansowych.

Czasem firmy decydują się na wyspecjalizowane kampanie reklamowe, ale istnieją także małe jednoosobowe przedsiębiorstwa, które słyną z tego, że ich towary są tak dobre, że polecane za pomocą rzeczywistego, a nie kupionego marketingu szeptanego. Produkty wspomnianych firm trafiają wówczas także na zagraniczne, bardzo odległe od samej siedziby firmy rynki zbytu. Zatem można powiedzieć, że położenie geograficzne nie ma znaczenia, liczy się przecież zysk firmy, a być może także pośredników, zarabiających na marży, sprzedających dany produkt za granicą.

Wracając jednak do samej reklamy, zaczynający biznes lub wszyscy Ci, którzy chcą podnieść wyniki sprzedaży muszą zacząć i dbać o reklamę przede wszystkim w obszarze otoczenia przedsiębiorstwa, czyli najbliższym, na własnym terenie, co nie znaczy, że nie mogą wyjść poza ten obszar, ale tam zapewne jest także większa konkurencji i inne podobne firmy, poza tym najbliższe otoczenie zazwyczaj dokonuje zakupów nie raz, ale co jakiś czas, dlatego tak ważna jest reklama w tym samym mieście, w którym działa firma. Kolejną dość istotną rolę odgrywają wydatki na reklamę, z jednej strony najlepsi doradcy marketingowi mówią, że na reklamę nie wolno żałować, jednak w czasach kryzysu upadających firm jednoosobowych małe przedsiębiorstwa są zmuszone liczyć każdą złotówkę i tak wykorzystywać reklamę, by dotrzeć do jak największej liczby osób faktycznie zainteresowanych danym produktem, czyli do własnej grupy docelowej, wówczas mogą liczyć na szybki zwrot inwestycji, czyli wydatków poniesionych na reklamę.


Reklama docelowa

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

piątek, 16 października 2015

Skinvertising – nowy nośnik reklamowy

Skinvertising – nowy nośnik reklamowy


Autor: Ewa Kamińska


Reklama na ciele w formie tatuażu – czy przyjmie się także w Polsce?


"Siedem tysięcy dolarów dostał w 2003 roku Jim Nelson, mieszkaniec Illinois, który sprzedał kawałek swojej głowy na przestrzeń reklamową.

Kontrakt z reklamodawcą przewidywał, że co najmniej przez pięć lat Nelson będzie nosił na głowie wytatuowane logo firmy. Amerykanin zrobił to i przyciągnął do firmy 500 nowych klientów" – tak amerykańska prasa opisywała pierwszy przypadek żywego słupa ogłoszeniowego – zjawiska nazwanego później mianem skinvertisingu.

Reklama na odzieży już nie wystarcza

Można uznać, że wędrówka komunikatów z odzieży na ciała rozpoczęła się w 2001 roku, gdy bokser Bernard Hopkins podczas walki miał na sobie zmywalny tatuaż internetowego kasyna Golden Palace.

Jednym z najbardziej popularnych żywych billboardów jest Billy Gibby. Na jego ciele, m.in. na klatce piersiowej i twarzy, powstało ponad 30 tatuaży. Na czole i policzkach pojawiły się adresy stron porno. Pochodzący z Alaski bokser nie miał pokaźnych oszczędności, a musiał przejść rekonwalescencję po oddaniu nerki przyjacielowi. Po obejrzeniu walki Hopkinsa również postanowił sprzedać powierzchnię własnego ciała reklamodawcom. Jednak Billy nie lubił półśrodków: zamiast malunków tymczasowych wybrał tatuaże permanentne. Cena za reklamę wynosiła od 3000 (tatuaż na klatce piersiowej) do 25000 dolarów (na czole).

Ciało na sprzedaż

Reklama na ludzkim ciele jest wciąż niszowym kanałem komunikacji, w Polsce niespotykana w ogóle. Jednakże guru światowego marketingu, Philip Kotler wymienia „żywą” reklamę jako jeden z sześciu najskuteczniejszych obecnie sposobów przyciągnięcia uwagi nabywców. W ten sposób można nie tylko precyzyjnie dotrzeć do swojej grupy docelowej, ale też zaintrygować jej członków, co w reklamie osiągnąć jest coraz trudniej.

Jako standardowy nośnik reklamowy oferowane są różne odmiany tatuaży. Amerykańska agencja reklamowa TatAd proponuje na swojej stronie internetowej trzydziestodniowe tatuaże tymczasowe lub dwuletnie ekspozycje permanentne w wybranym miejscu ludzkiego ciała. Obecnie do noszenia tego typu ogłoszeń wizualnych chętnych jest 800 osób prowadzących różny styl życia, można więc dobrać najbardziej odpowiedni dla poszczególnych kategorii promowanych produktów.

Czy na polskich ulicach pojawią się także żywe słupy ogłoszeniowe? Czy znajdą się chętni do wytatuowania sobie logo albo adresu strony na twarzy za pieniądze? Czy agencje reklamowe wprowadzą taki nośnik reklamowy do swoich usług? Wydaje się to raczej mało prawdopodobne…


Advertownia.pl to nowoczesna internetowa giełda zleceń, barterów i ogłoszeń oraz baza firm, ofert produktów i usług branży marketingu i reklamy.

http://www.advertownia.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Po co komu gadżety reklamowe?

Po co komu gadżety reklamowe?


Autor: Ewa Kamińska


Czy warto obdarowywać klientów upominkami reklamowymi?


Od dawna działy marketingowe firm wykorzystują atuty materiałów promocyjnych do nienachalnego przypominania nazwy firmy, logotypu czy też danych teleadresowych.

Oferta gadżetów reklamowych w dzisiejszych czasach jest imponująca. Firmy produkujące upominki proponują coraz to oryginalniejsze pomysły począwszy od tych najprostszych jak: cukierki, breloki, smycze, czapeczki, T-shirty, po te bogatsze - zestawy porcelanowe, skórzane, torby, kurtki itp. Jedno jest pewne – zarówno te zamawiane masowo, najtańsze, jak i te Vipowskie mają wspólną cechę - są jedną z najskuteczniejszych metod reklamowych, zwiększają rozpoznawalność marki, ale przede wszystkim - pomagają zbudować relację z klientem.

Wręczając klientom upominki reklamowe powinniśmy pamiętać o ich głównym walorze - aby gadżet spełniał swoją rolę i był dobrym nośnikiem naszej marki - powinien być użyteczny. Klient nie może się zastanawiać – po co mu to tak właściwie, kolejna zbędna, nieprzydatna rzecz. Świadomie wybierajmy upominki reklamowe analizując czy ucieszą osobę obdarowaną, czy są na tyle funkcjonalne, że nie trafią do śmieci. Często ważną zaletą artykułów reklamowych jest po prostu to, że są przydatne w życiu codziennym.

Poza cechą użyteczności, gadżet ma spełniać głównie zadanie promocyjne. Logotyp, dane kontaktowe, czasem jakieś nośne hasło reklamowe zamieszczone na upominku będą przypominały klientowi o naszej firmie. Oczywistością jest, że częściej korzystamy z ofert firm, które już gdzieś kiedyś spotkaliśmy, jakoś nam się kojarzą (dzięki funkcjonalnym upominkom głównie - dobrze) - po prostu bardziej ufamy czemuś, co znamy.

Dlatego też, jeśli zależy nam na tym, aby nasze gadżety były skuteczne, pamiętajmy o ich użyteczności dla klientów oraz o dobrym wyeksponowaniu na nich logotypu i danych firmy.


Advertownia.pl to nowoczesna internetowa giełda zleceń, barterów i ogłoszeń oraz baza firm, ofert produktów i usług branży marketingu i reklamy.

http://www.advertownia.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.