sobota, 17 października 2015

Skuteczna strategia promocji

Skuteczna strategia promocji


Autor: Piotr Z


Reklamy można spotkać już wszędzie: na ulicy w telewizji, czy w Internecie. Gdziekolwiek nie pójdziemy otaczają nas kolorowe reklamy z różnych branż. Dlaczego tak się dzieje? Jest coraz większa konkurencja i każda firma chce zostać zauważona.


Prawie każda firma posługuje się promocjami sprzedaży, czy swoich usług w ramach strategii przyciągania i zachęcającej konsumentów do skorzystania z usługi, czy kupna. Firmy prześcigają się w pomysłach aby, tylko przyciągnąć do siebie klienta i zwiększyć sprzedaż.

Oto kilka przykładów promocji lub okazji cenowych, które są stosowanie przez firmy:

- Potrzebujesz szybkiej poprawy sytuacji. Może konkurencja wchodzi na Twój obszar rynku i musisz zareagować na jego działanie. Przyciągnij uwagę klientów imprezą specjalna, czy konkursem.

- Klienci nie próbują nowego produktu. Może powinieneś obniżyć cenę i zredukować ryzyko strat.

- Chcesz wzmocnić wrażenie po reklamie. Zależy ci, żeby klient się czegoś nauczył, więc sam naucz się jednego: nagradzaj klientów przywołujących wspomnienia po obejrzeniu twojej reklamy.

- Potrzebny ci sposób na zmierzenie skuteczności Twojej reklamy. Narzędzie promocyjne, takie jak kupony, pozwalają ocenić reakcję na Twoją reklamę.

- Masz firmę stacjonarną, a chcesz reklamować się również na stronach www. W Internecie jest wiele serwisów, które dają możliwość promowania produktów lub usług za niewielkie pieniądze, a nawet za darmo.

Za pomocą promocji można dużo osiągnąć, ale bez względu na cel, jaki ci przyświeca, będą to przynajmniej te trzy korzyści: promocja zachęci do próbowania produktu lub usług, zbuduje ich świadomość i nagrodzi lojalność, co w efekcie zawsze zwiększy sprzedaż, nawet jeśli tylko na jakiś czas. Odpowiedni dobór tych trzech czynników sprawi, że potencjalni klienci staną się lojalnymi użytkownikami. Utrzymuj wyważony program promocyjny, a utrzymasz sprzedaż. Promocje sprzedaży mają duży wpływ na pozostałe działania związanej z reklamą i sprzedażą.


Promocje w internecie: www.tutaj-tanio.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama własnej firmy, a położenie geograficzne

Reklama własnej firmy, a położenie geograficzne


Autor: anita Zielke


Produkty wspomnianych firm trafiają wówczas także na zagraniczne, bardzo odległe od samej siedziby firmy rynki zbytu. Zatem można powiedzieć, że położenie geograficzne nie ma znaczenia, liczy się przecież zysk firmy, a być może także pośredników, zarabiających na marży, sprzedających dany produkt za granicą. Wracając jednak do samej reklamy...


Jak powszechnie wiadomo z podstaw marketingu, żadna choćby oferująca najlepsze produkty firma nie może działać bez reklamy. Są różne metody ogłaszania o swoim istnieniu i oferowanych produktach i usługach, można reklamować się w radio, telewizji, czy też lokalnej prasie, wszystko zależy od zasięgu działania firmy i oczywiście od posiadanych na reklamę środków finansowych.

Czasem firmy decydują się na wyspecjalizowane kampanie reklamowe, ale istnieją także małe jednoosobowe przedsiębiorstwa, które słyną z tego, że ich towary są tak dobre, że polecane za pomocą rzeczywistego, a nie kupionego marketingu szeptanego. Produkty wspomnianych firm trafiają wówczas także na zagraniczne, bardzo odległe od samej siedziby firmy rynki zbytu. Zatem można powiedzieć, że położenie geograficzne nie ma znaczenia, liczy się przecież zysk firmy, a być może także pośredników, zarabiających na marży, sprzedających dany produkt za granicą.

Wracając jednak do samej reklamy, zaczynający biznes lub wszyscy Ci, którzy chcą podnieść wyniki sprzedaży muszą zacząć i dbać o reklamę przede wszystkim w obszarze otoczenia przedsiębiorstwa, czyli najbliższym, na własnym terenie, co nie znaczy, że nie mogą wyjść poza ten obszar, ale tam zapewne jest także większa konkurencji i inne podobne firmy, poza tym najbliższe otoczenie zazwyczaj dokonuje zakupów nie raz, ale co jakiś czas, dlatego tak ważna jest reklama w tym samym mieście, w którym działa firma. Kolejną dość istotną rolę odgrywają wydatki na reklamę, z jednej strony najlepsi doradcy marketingowi mówią, że na reklamę nie wolno żałować, jednak w czasach kryzysu upadających firm jednoosobowych małe przedsiębiorstwa są zmuszone liczyć każdą złotówkę i tak wykorzystywać reklamę, by dotrzeć do jak największej liczby osób faktycznie zainteresowanych danym produktem, czyli do własnej grupy docelowej, wówczas mogą liczyć na szybki zwrot inwestycji, czyli wydatków poniesionych na reklamę.


Reklama docelowa

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

piątek, 16 października 2015

Skinvertising – nowy nośnik reklamowy

Skinvertising – nowy nośnik reklamowy


Autor: Ewa Kamińska


Reklama na ciele w formie tatuażu – czy przyjmie się także w Polsce?


"Siedem tysięcy dolarów dostał w 2003 roku Jim Nelson, mieszkaniec Illinois, który sprzedał kawałek swojej głowy na przestrzeń reklamową.

Kontrakt z reklamodawcą przewidywał, że co najmniej przez pięć lat Nelson będzie nosił na głowie wytatuowane logo firmy. Amerykanin zrobił to i przyciągnął do firmy 500 nowych klientów" – tak amerykańska prasa opisywała pierwszy przypadek żywego słupa ogłoszeniowego – zjawiska nazwanego później mianem skinvertisingu.

Reklama na odzieży już nie wystarcza

Można uznać, że wędrówka komunikatów z odzieży na ciała rozpoczęła się w 2001 roku, gdy bokser Bernard Hopkins podczas walki miał na sobie zmywalny tatuaż internetowego kasyna Golden Palace.

Jednym z najbardziej popularnych żywych billboardów jest Billy Gibby. Na jego ciele, m.in. na klatce piersiowej i twarzy, powstało ponad 30 tatuaży. Na czole i policzkach pojawiły się adresy stron porno. Pochodzący z Alaski bokser nie miał pokaźnych oszczędności, a musiał przejść rekonwalescencję po oddaniu nerki przyjacielowi. Po obejrzeniu walki Hopkinsa również postanowił sprzedać powierzchnię własnego ciała reklamodawcom. Jednak Billy nie lubił półśrodków: zamiast malunków tymczasowych wybrał tatuaże permanentne. Cena za reklamę wynosiła od 3000 (tatuaż na klatce piersiowej) do 25000 dolarów (na czole).

Ciało na sprzedaż

Reklama na ludzkim ciele jest wciąż niszowym kanałem komunikacji, w Polsce niespotykana w ogóle. Jednakże guru światowego marketingu, Philip Kotler wymienia „żywą” reklamę jako jeden z sześciu najskuteczniejszych obecnie sposobów przyciągnięcia uwagi nabywców. W ten sposób można nie tylko precyzyjnie dotrzeć do swojej grupy docelowej, ale też zaintrygować jej członków, co w reklamie osiągnąć jest coraz trudniej.

Jako standardowy nośnik reklamowy oferowane są różne odmiany tatuaży. Amerykańska agencja reklamowa TatAd proponuje na swojej stronie internetowej trzydziestodniowe tatuaże tymczasowe lub dwuletnie ekspozycje permanentne w wybranym miejscu ludzkiego ciała. Obecnie do noszenia tego typu ogłoszeń wizualnych chętnych jest 800 osób prowadzących różny styl życia, można więc dobrać najbardziej odpowiedni dla poszczególnych kategorii promowanych produktów.

Czy na polskich ulicach pojawią się także żywe słupy ogłoszeniowe? Czy znajdą się chętni do wytatuowania sobie logo albo adresu strony na twarzy za pieniądze? Czy agencje reklamowe wprowadzą taki nośnik reklamowy do swoich usług? Wydaje się to raczej mało prawdopodobne…


Advertownia.pl to nowoczesna internetowa giełda zleceń, barterów i ogłoszeń oraz baza firm, ofert produktów i usług branży marketingu i reklamy.

http://www.advertownia.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Po co komu gadżety reklamowe?

Po co komu gadżety reklamowe?


Autor: Ewa Kamińska


Czy warto obdarowywać klientów upominkami reklamowymi?


Od dawna działy marketingowe firm wykorzystują atuty materiałów promocyjnych do nienachalnego przypominania nazwy firmy, logotypu czy też danych teleadresowych.

Oferta gadżetów reklamowych w dzisiejszych czasach jest imponująca. Firmy produkujące upominki proponują coraz to oryginalniejsze pomysły począwszy od tych najprostszych jak: cukierki, breloki, smycze, czapeczki, T-shirty, po te bogatsze - zestawy porcelanowe, skórzane, torby, kurtki itp. Jedno jest pewne – zarówno te zamawiane masowo, najtańsze, jak i te Vipowskie mają wspólną cechę - są jedną z najskuteczniejszych metod reklamowych, zwiększają rozpoznawalność marki, ale przede wszystkim - pomagają zbudować relację z klientem.

Wręczając klientom upominki reklamowe powinniśmy pamiętać o ich głównym walorze - aby gadżet spełniał swoją rolę i był dobrym nośnikiem naszej marki - powinien być użyteczny. Klient nie może się zastanawiać – po co mu to tak właściwie, kolejna zbędna, nieprzydatna rzecz. Świadomie wybierajmy upominki reklamowe analizując czy ucieszą osobę obdarowaną, czy są na tyle funkcjonalne, że nie trafią do śmieci. Często ważną zaletą artykułów reklamowych jest po prostu to, że są przydatne w życiu codziennym.

Poza cechą użyteczności, gadżet ma spełniać głównie zadanie promocyjne. Logotyp, dane kontaktowe, czasem jakieś nośne hasło reklamowe zamieszczone na upominku będą przypominały klientowi o naszej firmie. Oczywistością jest, że częściej korzystamy z ofert firm, które już gdzieś kiedyś spotkaliśmy, jakoś nam się kojarzą (dzięki funkcjonalnym upominkom głównie - dobrze) - po prostu bardziej ufamy czemuś, co znamy.

Dlatego też, jeśli zależy nam na tym, aby nasze gadżety były skuteczne, pamiętajmy o ich użyteczności dla klientów oraz o dobrym wyeksponowaniu na nich logotypu i danych firmy.


Advertownia.pl to nowoczesna internetowa giełda zleceń, barterów i ogłoszeń oraz baza firm, ofert produktów i usług branży marketingu i reklamy.

http://www.advertownia.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklamy neonowe - co zrobić, aby były skuteczne?

Reklamy neonowe - co zrobić, aby były skuteczne?


Autor: doradca.ds.reklamy


Każdy właściciel lokalu, niezależnie czy jest to bar, solarium bądź też zwykły sklep, chce, aby pieniądze zainwestowane w reklamę szybko przynosiły rezultat. Dlatego zlecają profesjonalnym firmom stworzenie odpowiedniej reklamy świetlnej, która będzie skutecznie przyciągać wzrok klientów.


Duży nacisk należy położyć na wybór odpowiedniego miejsca, w którym umiejscowiony zostanie neon reklamowy wskazujący klientom, gdzie znajduje się nasz lokal.

W dzisiejszym świecie konsumpcji szczególny nacisk kładzie się na odpowiedni dobór reklamy zarówno wewnętrznej jak też zewnętrznej. Coraz więcej firm zatrudnia fachowców od reklamy wizualnej, aby w ten sposób zwiększyć swoje szanse na zdobycie potencjalnych klientów. Profesjonaliści proponują nam wiele ciekawych rozwiązań np. reklamę neonową, która może cieszyć wzrok zarówno wewnątrz jak też na zewnątrz lokalu. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie liter przestrzennych, dzięki którym można stworzyć fantazyjne i niepowtarzalnie wykonane logo naszej firmy.

Coraz bardziej rozpowszechnioną formą reklamy stają się neony reklamowe. Możemy je spotkać niemalże wszędzie, zarówno w małych miasteczkach jak też wielkich aglomeracjach. Neony to nic innego jak wypełnione gazem rurki, który pod wpływem wysokiego napięcia zaczyna wytwarzać światło. Ich największą zaletą jest to, że rurkom można nadać każdy pożądany przez klienta kształt, a dzięki zastosowaniu mieszanek gazów gama kolorystyczna jest naprawdę szeroka. Rurki neonowe z powodzeniem znajdują również zastosowanie do podświetlania okien wystawowych, liter przestrzennych oraz innych reklam graficznych, dzięki czemu pozwalają uzyskać niestandardowy efekt.

Decydując się na zamówienie neonu reklamowego należy zwrócić uwagę, aby był on wykonany z najwyższej jakości materiałów, inaczej efekt końcowy może okazać się mniej spektakularny, niż to sobie wyobrażaliśmy. Przez co nasz neon może niczym się nie wyróżniać od tych spotykanych niemal na każdej ulicy. Dlatego tak ważne jest zadbanie o odpowiednią lokalizację, dzięki której neon reklamowy będzie skutecznie przyciągał wzrok - to nie jest takie proste.

Wybierając miejsce na neon reklamowy trzeba wziąć pod uwagę, czy ma być on umocowany bezpośrednio do ściany czy należy umocować go na odpowiednim podkładzie, który może pełnić dodatkowo funkcję tła. Zastosowanie dodatkowej tablicy pozwala na zmniejszenie ryzyka uszkodzeń, ale dużym minusem takiego rozwiązania są niepożądane refleksy świetlne.

Dla uzyskania najbardziej wymiernych korzyści neony reklamowe powinny świecić przez całą dobę. Dodatkowo należałoby je umieszczać tam, gdzie nie ma dodatkowego oświetlenia, które mogłoby niekorzystnie wpływać na prezentowanie się naszego neonu. Dodatkowym zabiegiem stosowanym dla wzmocnienia efektu jest zastosowanie mocno kontrastowego tła. Dzięki takim zabiegom znacznie zwiększamy szanse, że zostaniemy zauważeni nawet ze znacznej odległości.

Można pokusić się o stwierdzenie, że neon reklamowy nie ma sobie równych, jeśli chodzi o efektywność zwrócenia na siebie uwagi. Dodatkowym jego atutem jest to, że odpowiednio wykonany podkreśli oryginalny charakter każdej firmy, zachwycając potencjalnych klientów. Choć neony umieszcza się najczęściej na zewnątrz lokalu, mogą one z powodzeniem służyć jako oryginalny element wystroju wnętrza. Jednak aby taka forma reklamy była naprawdę skuteczna, należy pamiętać o zastosowaniu się do kilku prostych zasad.


Lietry przestrzenne - neony, litery podświetlane, litery 3d

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.