piątek, 16 października 2015

Reklama zewnętrzna dla banków i instytucji finansowych

Reklama zewnętrzna dla banków i instytucji finansowych


Autor: doradca.ds.reklamy


Oznakowanie reklamowe to bardzo problematyczny etap w rozwoju firm. Do przemyślenia jest wiele różnych aspektów - począwszy od barwy, wielkości, typu (kaseton, szyld, litery 3d), przez oświetlenie, na cenie i rodzaju materiału kończąc. Sprawa staje się jeszcze trudniejsza, gdy chodzi o instytucje finansowe.


Oddziały banków, placówki bankowe, parabanki, instytucje finansowe to szczególna grupa firm, dla których nadzwyczaj ważne jest wzbudzanie zaufania, prestiżowy wizerunek, wzbudzanie szacunku i autorytetu.

Oznakowanie instytucji tego typu powinno być widoczne z daleka, ale nie przytłaczające ani nie zasłaniające całej powierzchni, a dodatkowo dopasowane do architektury budynku i zgodne z wymogami identyfikacji wizualnej (ang. corporate identity).

Idealną formą reklamy dopasowaną do wymagań tej grupy docelowej są kasetony reklamowe, kasetony podświetlane (tak zwane kasetony LED), kasetony winylowe lub kasetony z dibondu.

Podczas wyboru producenta oznakowania należy zwrócić uwagę na to, czy podejmuje się wykonania projektu graficznego, jaką paletą barw dysponuje oraz jaki jest czas realizacji. W przypadku banków nie można iść na żadne ustępstwa w kwestii kolorystyki, ponieważ placówki, które nie zastosują się do standardów centrali mogą zostać "nagrodzone" karą finansową.

Warto pamiętać także o tym, że gdy firma podaje nam wręcz błyskawiczny termin realizacji oznacza to zwykle, że nie ma żadnych innych zleceń, czyli mogą występować jakieś nieprawidłowości (np. niska jakość wykonania lub materiałów używanych do produkcji, krótki okres gwarancji). Niekorzystna jest także sytuacja, gdy termin jest bardzo odległy (często przyczyną jest nieumiejętność harmonogramowania produkcji, stąd wydłużający się termin realizacji).

Rozpoczynając współpracę z producentem kasetonów reklamowych trzeba dobitnie zaznaczyć swoje potrzeby i nie zgadzać się na odstępstwa, ponieważ to placówka poniesie później konsekwencje. Najlepiej wybrać agencję reklamową z polecenia, która będzie potrafiła znaleźć kreatywne rozwiązane, ale zgodne z naszymi potrzebami i wymaganiami.

Jako przykład dobrze dobranego oznakowania można wymienić placówkę Raiffeisen Banku z Białegostoku. Poniżej przedstawiono zdjęcie kasetonu omawianej placówki:

Placówka Raiffeisen Banku wybrała kaseton z dibondu o nietypowym kształcie, który dodatkowo został wpasowany w formę architektoniczną budynku. Na kasetonie umieszczono także litery przestrzenne podświetlane krawędziowo.

Czym musiała się kierowac placówka Raiffeisen Banku?

Czym musiała się kierować placówka Raiffeisen Banku?

Po pierwsze, jest to oznakowanie zewnętrzne, dlatego materiał wybrany do wyprodukowania kasetonu musiał byc odporny na niekorzystne warunki atmosferyczne takie jak deszcz, śnieg, promieniowane UV, grad, zabrudzenia. Materiałem, który spełnia ten wymóg jest dibond. Co ważne, jest on także odporny na zabrudzenia, dlatego nie wymaga częstego czyszczenia.

Po drugie, oznakowanie zewnętrzne dla tejże placówki wymagało zastosowania kasetonu o nietypowym kształcie, wpasowanego w formę architektoniczną budynku. Kaseton z dibondu spełniał także to wymaganie.

Po trzecie, na kasetonie trzeba było umieścić napis z nazwą banku. Także tutaj dibond się sprawdził. Na kasetonie umieszczono litery przestrzenne z podświetleniem krawędziowym.

Zastosowanie kasetonu reklamowego z dibondu pozwoliło na uzyskanie estetycznego oznakowania reklamowego, a dodatkowo połączenie go z literami blokowymi podświetlonymi diodami LED sprawiło, że placówka uzyskała prestiżowy i efektowny wygląd.

Po montażu kasetonu placówka Raiffeisen Banku przeprowadziła ankietę wśród swoich klientów, a także przechodniów mijających oddział banku. Respondentów zapytano, co sądzą o nowym wyglądzie placówki. Okazało się, że większość ankietowanych oceniło zmiany bardzo pozytywnie. 58% osób stwierdziło, że oznakowanie zewnętrzne w postaci kasetonu dibondowego z podświetlanymi literami przestrzennymi wyróżnia placówkę spośród innych lokali znajdujących się w tym samym budynku. 16% ankietowanych doszło do wniosku, że kaseton wygląda imponująco, zaś 11%, że wygląda nowocześnie. 15% odpowiedziało, że kaseton jest widoczny z daleka.

Klientom placówki zadano także pytanie "czy przed montażem nowego oznakowania reklamowego był Pan/Pani klientką tej placówki Raiffeisen Banku?". Aż 83% ankietowanych, odpowiedziało, że nie. Była to zarazem zaskakująca, jak i pozytywna odpowiedź.

Dzięki ankiecie kierownictwo placówki wyciągnęło wniosek, że decyzja o montażu kasetonu z dibondu z literami podświetlanymi była strzałem w dziesiątkę.

Kolejnym przykładem trafnego doboru reklamy zewnętrznej jest placówka BRE Banku. Prezentowany poniżej oddział BRE Banku także wybrał kaseton z dibondu, a dodatkowo tablicę informacyjną (także z dibondu). W tablicę wmontowano litery przestrzenne podświetlane krawędziowo.

Oznakowanie BRE Banku to również reklama zewnętrzna, dlatego pod uwagę brano dwie formy: kasetony winylowe i kasetony z dibondu. Zdecydowano się jednak na dibond, z uwagi na konieczność wykonania tablicy informacyjnej w tej samej barwie i o tej samej fakturze.

Kolor kasetonu oddziału BRE Banku został dopasowany do elewacji budynku. Efekt ekskluzywnej i eleganckiej reklamy osiągnięto dzięki wykorzystaniu liter 3d z białym podświetleniem. Zarówno kaseton reklamowy, jak i tablica informacyjna zostały wygięte w ten sam kształt. Nazwa banku umieszczona na kasetonie jest widoczna z daleka w dzień i w nocy, a dane umieszczone na tablicy są czytelne i w połączeniu z kasetonem wyglądają bardzo prestiżowo.

Oddział BRE Banku niewątpliwie skorzystał na wyborze tego typu oznakowania. Z badań przeprowadzonych przez pracowników placówki jednoznacznie wynika, że nowa reklama zewnętrzna spowodowała zwiększenie liczby odwiedzających ich klientów o 63% w skali miesiąca. Oznacza to, że wśród byłych, jak i nowych Klientów banku znacznie wzrosła świadomość marki.

Fotografia przedstawiająca placówkę BRE Banku to doskonały przykład na zastosowanie kasetonów reklamowych w oznakowaniu placówki bankowej.

Podsumowując, wybierając oznakowanie dla placówek i oddziałów banków lub instytucji finansowych należy zwrócić uwagę na specyfikę surowca, z którego reklama będzie wykonana, dopasowanie projektu do architektury i rozmiarów budynku, widoczność w dzień i w nocy, elegancki i prestiżowy wygląd oraz standardy wyznaczone przez centralę.

Z kolei podczas wyboru firmy produkującej reklamę warto zwrócić uwagę na proponowany czas realizacji, czy projekt graficzny jest uwzględniony w cenie oraz jakiej jakości materiały są używane przez firmę. Najlepiej wybrać firmę, która ponad wszystko prezentuje postawę indywidualnego podejścia do klienta, rzeczowo odpowiada na pytania i potrafi doradzić, zarówno w kwestii formy reklamy, jak i surowców używanych do produkcji.


Studio Plus - Producent kasetonów reklamowych.

Litery przestrzenne, pylony reklamowe, kasetony winylowe, kasetony z dibondu.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Organizacja eventów firmowych

Organizacja eventów firmowych


Autor: Anna


Organizacja eventów firmowych to nie tylko sposób na integrację pracowników, ale też na dostarczenie im rozrywki i motywacji do dalszego działania.


Sezon wiosenny to idealny czas na organizację pikników firmowych. Aby była to udana impreza plenerowa, warto pamiętać o kilku zasadach. Pamiętajmy o zapewnieniu atrakcji nie tylko dla dorosłych, ale również dla dzieci. Nie wystarczy wynająć dmuchane zamki i inne urządzenia rozrywkowe. Stawiając na organizację pikniku firmowego w stylu familijnym szczególnie zadbajmy o konkursy i animacje dla całych rodzin. Z pomocą w zapewnieniu atrakcji przyjdzie nam sprawdzona agencja eventowa.


Organizacja imprez dla firm nie jest przedsięwzięciem łatwym i niejeden specjalista od marketingu czy HR na takim zadaniu poległ. Kluczem w organizacji eventów integracyjnych jest odpowiednie dobranie programu atrakcji do danej grupy uczestników, a do tego niezbędna jest nie tylko wiedza, ale przede wszystkim doświadczenie. Na tym polu każda agencja eventowa działająca w branży organizacji imprez dla firm ma nieporównywalną przewagę. Na pewno wybierając odpowiednią firmę, możemy mieć większe prawdopodobieństwo sukcesu i gwarancję oszczędności czasu.


Imprezy dla firm i organizacja pikników firmowych to nie tylko atrakcje i programy artystyczne. Jak każdy projekt wymagający koordynacji często kilku wieloosobowych zespołów i podwykonawców, organizacja eventów to często skomplikowane zadanie logistyczne. Są takie punkty, o których nie każdy organizator zawsze pamięta, a wiele od nich zależy. Po pierwsze catering. Często zamiast być jednym z priorytetów staramy się na tym punkcie w budżecie oszczędzać. Nie warto! Lepiej postawić na prostsze menu na imprezach dla firm, a nie oszczędzać na ilości i jakości. Po drugie lokalizacja – obecnie w Polsce jest mnóstwo bardzo ciekawych miejsc idealnych do organizacji eventów zarówno w pomieszczeniach, jak i plenerowych. Warto poświęcić trochę czasu na wyszukanie przestrzeni niecodziennych, oryginalnych, które same w sobie będą już atrakcją. Po trzecie program wydarzenia – przy obecnej popularyzacji imprez dla firm tutaj przede wszystkim trzeba się wykazać kreatywnością. Pamiętajmy też o zachowaniu zdrowego rozsądku w wyborze atrakcji – z przeładowanego programowo wyjazdu czy pikniku uczestnicy wrócą zmęczeni, nie zrelaksowani! Dobre agencje eventowe zadbają o takie atrakcje, które trafią do największej liczby uczestników i naprawdę pozostaną na długo we wspomnieniach firmy.


Organizacja pikników firmowych w plenerze ma jeszcze jedno zagrożenie, które ciężko przewidzieć – pogodę. Nie mamy na nią wpływu, ale doświadczona agencja eventowa powinna zadbać o zminimalizowanie ewentualnych skutków brzydkiej pogody. Kluczem jest zadaszenie przynajmniej części terenu pikniku i organizacja eventu, w taki sposób, aby większość jego programu mogła się odbyć nawet podczas deszczu.


Jak zatem wybrać taką agencję eventową, która zadba o wszystkie powyższe elementy i spełni nasze oczekiwania? Jeśli po raz pierwszy powierzamy organizację imprezy firmowej firmie zewnętrznej, przede wszystkim trzeba polegać na opiniach innych. Poprośmy o referencje z poprzednich realizacji i nie wahajmy się zadzwonić pod podany numer kontaktowy, aby je sprawdzić. Zbadajmy również sytuację prawną agencji, którą chcemy zatrudnić, sprawdźmy polisę ubezpieczeniową i zakres prowadzonej działalności. Spotkajmy się i omówmy dokładnie ofertę agencji, pytając o wszystkie szczegółowe kwestie organizacyjne. Oprócz programu pamiętajmy też o ustaleniu kwestii organizacyjno-finansowych, czyli terminów i warunków płatności, zaliczek itp. Z wybraną agencją eventową koniecznie podpiszmy precyzyjną umowę.


http://www.imprezy.niedzwiedz-art.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Druk cyfrowy a offsetowy

Druk cyfrowy a offsetowy


Autor: PI


Reklama jest najważniejszym aspektem funkcjonowania każdej firmy, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności. Wiele przedsiębiorstw decyduje się na wykonywanie wydruków cyfrowych. Postaram się wyjaśnić, jakie są różnice między drukiem cyfrowym a drukiem offsetowym.


Druk offsetowy najlepiej jest stosować w przypadku realizacji dużych nakładów: wizytówki, ulotki, a także plakaty czy papier firmowy dobrze jest drukować na offsecie. Druk offsetowy charakteryzuje się bardzo wysoką jakością wykonania, a przy dużych nakładach, jest to najtańsza forma drukowania dostępna na rynku.

Druk cyfrowy jest niestety niezwykle drogi przy zleceniu dużych nakładów, jest jednak opcja personalizowania wydruków, oznaczania ich różnymi numerami czy wpisywania innych nazwisk w przypadku wizytówek czy zaproszeń. Tracimy jednak na jakości, a zwłaszcza najbardziej odczuje to nasz portfel. Druk offsetowy nie ma możliwości personalizowania dokumentów, ponieważ do każdego druku niezbędne jest naświetlanie matryc, z których następnie drukowane są materiały.

Drukarnie offsetowe, poza drukowaniem, oferują również niezwykle bogaty pakiet usług dodanych, jak np. szycie maszynowe, składanie, bigowanie, falcowanie, a także foliowanie wydruków. W ostatnim czasie dużą popularnością cieszą się również usługi druku UV na wydrukach promocyjnych.

Druk cyfrowy będzie idealnym rozwiązaniem do wykonania pojedynczego plakatu czy pojedynczych materiałów promocyjnych. Trzeba jednak zawsze pamiętać o jakości, a różnica pomiędzy tymi dwoma sposobami drukowania jest ogromna. Z druku cyfrowego na ogół korzystają klienci, którzy nie potrzebują dużych ilości wydruków. Drukarnie offsetowe nastawione są jednak na drukowanie dużych partii, często nawet dużych rozmiarów. Niestety, drukarnie cyfrowe na ogół drukują format do A3, w pozostałych wypadkach potrzebne są dodatkowe plotery wielkoformatowe, a ceny takich wydruków nie należą do najtańszych.


KTMdruk.pl
Drukarnia Warszawa

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Restauracje i kawiarnie, czyli projektowanie logo a przyjemność z jedzenia

Restauracje i kawiarnie, czyli projektowanie logo a przyjemność z jedzenia


Autor: Ksandi


Wyobraź sobie grillowane na lawie wulkanicznej kotleciki jagnięce w sosie winnym w towarzystwie dzikich szparagów i pieczonych ziemniaczków z cebulką i ziołami…


Ślinka cieknie

lub, jeśli wolisz, podaną na gorąco szarlotkę na kruchym cieście z lodami waniliowymi z odrobiną sosu z aromatycznych malin… jak tu nie mówić o przyjemności jedzenia, skoro spełnia ono w naszym życiu trzy funkcje: najbardziej przyziemną, czyli odżywczą, następnie przyjemnościowo-bodźcową oraz towarzyską.

Głodny? Zjedz coś!

Jedzenie ma się miło i dobrze kojarzyć. Restauratorzy, aby przyciągnąć potencjalnego klienta, tworzą opisy menu tak apetyczne, że „aż ślinka cieknie”. Wystroje sal restauracyjnych mają nam się kojarzyć z czymś miłym, pozytywnym, ciepłym i zachęcającym do jedzenia. A co z logo? Czy ono w jakiś sposób ma kojarzyć się z restauracją czy kawiarnią? Oczywiście, że tak. Lubimy jadać w sprawdzonych miejscach. Dlatego wiele największych sieci restauracji czy kawiarni postawiło na charakterystyczne logo, gdzie wystarczy nasze jedno spojrzenie i już wiemy, jaki rodzaj posiłków jest tam serwowany.

Zdrowo czy szybko?

Logotyp restauracji czy kawiarni powinien mieć też określone kolory, kojarzące się z określonym typem jedzenia. Kolor żółty czy pomarańczowy można skojarzyć np. ze złocistymi frytkami, zielony z posiłkami dietetycznymi, a czerwony z mięsem czy ostrymi przyprawami. Zazwyczaj w logo restauracji znajduje się symbol obrazujący jedzenie, a jeśli go nie ma, można spotkać po prostu nazwę serwowanych najczęściej posiłków.

Źle lub niedbale zaprojektowane logo restauracji czy kawiarni może odstraszać potencjalnych klientów. Niewielu śmiałków zjadłoby cokolwiek w restauracji o nazwie „chlew” czy „obora”. Logo ma zachęcać, „przedstawić” klientowi restaurację, odzwierciedlić jej tożsamość, dać pierwszy sygnał, czego możemy się spodziewać, jeśli zdecydujemy się na posiłek.

Gra w skojarzenia

Projektowanie logo dla restauracji czy kawiarni to wyzwanie. Dla przykładu – 73% pizzerii ma w swoim logo uśmiechniętego kucharza z pizzą, kuchnia meksykańska obfituje zazwyczaj poprzez sombrero, papryczkę czy pinatę, a sushi bary niezmiennie łączy związek pomiędzy rybą, a jej smacznym mięsem. Jak więc sprawić, aby logo restauracji czy kawiarni wyróżniało się na tle konkurencji?

Smacznie Projektowanie logo

To proste – zlecić zaprojektowanie logo profesjonalnej firmie. Specjaliści przekształcą każdy pomysł w niebanalny, profesjonalny i unikalny projekt, który przyciągnie rzesze głodnych klientów.

Prawa autorskie: Zamieszczone tutaj nazwy i znaki firmowe są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli. Zostały tutaj przedstawione jedynie celem przykładu.


Głód pomysłów oraz przekonanie o wartości dobrego smaku cechuje tylko tych najwykwintniejszych grafików. Właśnie dlatego projektowanie logo jest wizualną ucztą.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak za darmo zareklamować firmę?

Jak za darmo zareklamować firmę?


Autor: NOX81


Zasyp miasto ulotkami za pieniądze innych firm! Ta metoda darmowej reklamy należy do grupy tradycyjnych (nie internetowych) ale mimo to postanowiłem ją udostępnić, bo spełnia podstawowe założenie - jest darmowa, a w dodatku pozwala zarobić osobie, która się w ten sposób reklamuje.


Działa na pewnym obszarze, co jest dobre w przypadku, gdy prowadzisz firmę działającą lokalnie.

Jak to działa?

Znajdujesz trzech partnerów do przeprowadzenia akcji. Zamawiasz ulotki, dzielisz ich powierzchnię na 4 boksy, jeden boks wykorzystujesz na własna reklamę, a pozostałe trzy odsprzedajesz. Te trzy boksy pokrywają koszt Twojej reklamy i dają Ci jeszcze zysk.

Jak to zrobić?

Po pierwsze, musisz określić Twoją grupę docelową. Odpowiedz więc na pytanie: z jakiego typu klientów masz najwięcej pieniędzy?

Następnie odpowiedz sobie na pytanie: jakich innych usług niż te, które świadczysz potrzebuje twoja grupa docelowa?

Znajdź trzy firmy, które świadczą takie usługi na tym samym terenie, na którym ty działasz.

Na przykład :

grupa docelowa - kobiety w wieku 20 do 40 lat, które dbają o siebie.
Ty - fryzjer.
Partnerzy:
- sklep ze zdrową żywnością
- solarium
- kosmetyczka

Inny przykład.

Grupa docelowa - osoby otyłe.
Ty - trener fitness.
Partnerzy:
- szkoła tańca
- dietetyczka
- sklep ze zdrową żywnością.

Następnie zamów 10000 dwustronnych ulotek formatu A5. Dlaczego aż 10 tys.? Ponieważ dopiero przy takiej ilości koszt druku pozwala na to, by twoja reklama zarobiła sama na siebie i dała Ci jeszcze pewien zysk.

Każdą stronę dzielimy na 2 boksy (góra i dół). W efekcie otrzymasz 4 boksy. Jeden twój – darmowy, pozostałe trzy płatne ale niezwykle tanie więc firmom współpracującym z tobą się to naprawdę opłaci. Z łatwością zbierzesz więc troje zainteresowanych. Tym bardziej, że oszczędzają dodatkowo na kosztach dystrybucji ulotki, bo każdy dostanie 1/4 z 10000 szt. (no chyba, że dystrybucję w całości zlecisz swoim partnerom. Wtedy dzielisz otrzymaną paczkę ulotek na trzy części).

Najłatwiej wyszukasz takich partnerów w internecie, wystukując w Google nazwę usługi, świadczoną przez potencjalnego partnera i miasto jakie ty obsługujesz np. "szkoła tańca Warszawa".

Teraz chwytasz za telefon i dzwonisz, by wstępnie się zorientować czy potencjalny partner jest zainteresowany.

Powiedz mu, że masz do zaoferowania wyjątkowo tanie ulotki oraz pomoc w ich kolportażu. Będzie to szczera prawda, ponieważ nie spotkałem się jeszcze z firmą, która oferowałaby taniej 10000 jednostronnych ulotek A6 (a przecież jeden box ma właśnie taką powierzchnię reklamową). W dodatku z projektem w cenie i pomocą w kolportarzu ulotek.

Możesz taką akcję przeprowadzić, zamawiając ulotki w dowolnej firmie reklamowej. Jednak aby podać Ci konkrety dla przykładu podam wyliczenia (na rok 2013) i warunki wykonania sporządzone przez moją firmę reklamową . Oto one:

Zbierz od tych trzech firm po 330 zł netto + 23% VAT.
Wpłać otrzymane 900 zł netto + 23% VAT, a 90 zł netto zatrzymaj dla siebie jako swoja marżę.
Od każdego zbierz dane do ulotki. Czyli:
- tekst (maksymalnie 700 znaków ze spacjami) sprawdzony przez trzy różne osoby i zaakceptowany mailowo przez właściciela firmy
- logo w wektorach – czyli plik CorelDRAW lub Illustrator
- grafiki lub zdjęcia (możliwie duże)
- telefony i maile właścicieli firm (i twój)
- pełne dane firm.

Żeby uniknąć zamieszania ustalamy, że Ty jesteś pośrednikiem i to Tobie zostanie wystawiona faktura.
Ty odsprzedajesz ulotki dalej i rozdzielasz je wśród swoich partnerów.
Jeśli w PKD nie masz usług reklamowych, dzwonisz do księgowej i ona Ci wszystko załatwia. Na drugi dzień masz już odpowiednie PKD (dodanie wpisu jest teraz darmowe).

Po opracowaniu projektów graficznych każdego boksu i zatwierdzeniu wszystkich do druku, wysyłam projekty do drukarni. Od tego czasu nie ma, możliwości nanoszenia jakichkolwiek poprawek. Paczkę z ulotkami otrzymasz kurierem, po 2. do 4. tygodniach od momentu, w którym wyślę je do druku. Zazwyczaj są to 2 tygodnie, czasem tydzień ale raz czy dwa, było to właśnie 4 tygodnie, dlatego podaję taki termin.

Zwróć proszę uwagę, że mając większą ilość partnerów, możesz za darmo zasypać miasto swoimi ulotkami! Jest to idealne rozwiązanie jeśli działasz lokalnie.
Czy nowe PKD na coś jeszcze Ci się przyda? Sam zobacz.
Jeśli stwierdzisz, że wystarczy Ci reklamy to możesz, swój boks reklamowy odsprzedać jakiejś firmie za 330 zł i zarabiać w ten sposób 420 zł netto (90+330), za jedną przeprowadzoną akcję. Warto?:-)

Jak dystrybuować ulotki?

Dwa podstawowe sposoby rozdawania ulotek.

1. Na ulicy.

Polecam przeczytać artykuł "Jak umiejętnie rozdawać ulotki?" Łatwo go wyszukasz w google (tu linku nie mogę podać).

2. Do skrzynek pocztowych.

Moim zdaniem jest to lepszy sposób, bo unikniesz obdarowywania jednej osoby dwa razy. Wyznacz dzielnice, do obskoczenia dla każdego z partnerów.

Dodam, że możesz zaproponować roznoszenie ulotek osobie, która już to robi (zamiast wręczać jedną, wręczy dwie ulotki a tym samym zarobi więcej w tym samym czasie, nawet gdy będzie to robiła trochę wolniej ). Jest to sposób płatny (chyba, że dasz w zamian coś co Cię nic nie kosztuje), a bezpłatny? Poproś rodzinę oraz przyjaciół o pomoc i przede wszystkim, samemu pobiegaj, zostaw swoje ulotki w firmach, w których bywa Twoja grupa docelowa (lub wymieńcie się plikami ulotek). Zostawiaj je w miejscach, gdzie ludzie się nudzą lub czekają na coś (np.: poczekalnie, dworce, przystanki). Roznosząc osobiście (oraz z rodziną i przyjaciółmi) masz pewność, że żadna partia ulotek, nie wyląduje w śmietniku ani w skupie makulatury, a wszystkie dotrą do potencjalnych klientów.


Więcej sposobów na darmową reklamę znajdziesz na: darmowareklamawinternecie.pl, a swoje ulotki zamówisz tutaj projektgraficzny.com.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.