piątek, 16 października 2015

Druk cyfrowy a offsetowy

Druk cyfrowy a offsetowy


Autor: PI


Reklama jest najważniejszym aspektem funkcjonowania każdej firmy, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności. Wiele przedsiębiorstw decyduje się na wykonywanie wydruków cyfrowych. Postaram się wyjaśnić, jakie są różnice między drukiem cyfrowym a drukiem offsetowym.


Druk offsetowy najlepiej jest stosować w przypadku realizacji dużych nakładów: wizytówki, ulotki, a także plakaty czy papier firmowy dobrze jest drukować na offsecie. Druk offsetowy charakteryzuje się bardzo wysoką jakością wykonania, a przy dużych nakładach, jest to najtańsza forma drukowania dostępna na rynku.

Druk cyfrowy jest niestety niezwykle drogi przy zleceniu dużych nakładów, jest jednak opcja personalizowania wydruków, oznaczania ich różnymi numerami czy wpisywania innych nazwisk w przypadku wizytówek czy zaproszeń. Tracimy jednak na jakości, a zwłaszcza najbardziej odczuje to nasz portfel. Druk offsetowy nie ma możliwości personalizowania dokumentów, ponieważ do każdego druku niezbędne jest naświetlanie matryc, z których następnie drukowane są materiały.

Drukarnie offsetowe, poza drukowaniem, oferują również niezwykle bogaty pakiet usług dodanych, jak np. szycie maszynowe, składanie, bigowanie, falcowanie, a także foliowanie wydruków. W ostatnim czasie dużą popularnością cieszą się również usługi druku UV na wydrukach promocyjnych.

Druk cyfrowy będzie idealnym rozwiązaniem do wykonania pojedynczego plakatu czy pojedynczych materiałów promocyjnych. Trzeba jednak zawsze pamiętać o jakości, a różnica pomiędzy tymi dwoma sposobami drukowania jest ogromna. Z druku cyfrowego na ogół korzystają klienci, którzy nie potrzebują dużych ilości wydruków. Drukarnie offsetowe nastawione są jednak na drukowanie dużych partii, często nawet dużych rozmiarów. Niestety, drukarnie cyfrowe na ogół drukują format do A3, w pozostałych wypadkach potrzebne są dodatkowe plotery wielkoformatowe, a ceny takich wydruków nie należą do najtańszych.


KTMdruk.pl
Drukarnia Warszawa

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Restauracje i kawiarnie, czyli projektowanie logo a przyjemność z jedzenia

Restauracje i kawiarnie, czyli projektowanie logo a przyjemność z jedzenia


Autor: Ksandi


Wyobraź sobie grillowane na lawie wulkanicznej kotleciki jagnięce w sosie winnym w towarzystwie dzikich szparagów i pieczonych ziemniaczków z cebulką i ziołami…


Ślinka cieknie

lub, jeśli wolisz, podaną na gorąco szarlotkę na kruchym cieście z lodami waniliowymi z odrobiną sosu z aromatycznych malin… jak tu nie mówić o przyjemności jedzenia, skoro spełnia ono w naszym życiu trzy funkcje: najbardziej przyziemną, czyli odżywczą, następnie przyjemnościowo-bodźcową oraz towarzyską.

Głodny? Zjedz coś!

Jedzenie ma się miło i dobrze kojarzyć. Restauratorzy, aby przyciągnąć potencjalnego klienta, tworzą opisy menu tak apetyczne, że „aż ślinka cieknie”. Wystroje sal restauracyjnych mają nam się kojarzyć z czymś miłym, pozytywnym, ciepłym i zachęcającym do jedzenia. A co z logo? Czy ono w jakiś sposób ma kojarzyć się z restauracją czy kawiarnią? Oczywiście, że tak. Lubimy jadać w sprawdzonych miejscach. Dlatego wiele największych sieci restauracji czy kawiarni postawiło na charakterystyczne logo, gdzie wystarczy nasze jedno spojrzenie i już wiemy, jaki rodzaj posiłków jest tam serwowany.

Zdrowo czy szybko?

Logotyp restauracji czy kawiarni powinien mieć też określone kolory, kojarzące się z określonym typem jedzenia. Kolor żółty czy pomarańczowy można skojarzyć np. ze złocistymi frytkami, zielony z posiłkami dietetycznymi, a czerwony z mięsem czy ostrymi przyprawami. Zazwyczaj w logo restauracji znajduje się symbol obrazujący jedzenie, a jeśli go nie ma, można spotkać po prostu nazwę serwowanych najczęściej posiłków.

Źle lub niedbale zaprojektowane logo restauracji czy kawiarni może odstraszać potencjalnych klientów. Niewielu śmiałków zjadłoby cokolwiek w restauracji o nazwie „chlew” czy „obora”. Logo ma zachęcać, „przedstawić” klientowi restaurację, odzwierciedlić jej tożsamość, dać pierwszy sygnał, czego możemy się spodziewać, jeśli zdecydujemy się na posiłek.

Gra w skojarzenia

Projektowanie logo dla restauracji czy kawiarni to wyzwanie. Dla przykładu – 73% pizzerii ma w swoim logo uśmiechniętego kucharza z pizzą, kuchnia meksykańska obfituje zazwyczaj poprzez sombrero, papryczkę czy pinatę, a sushi bary niezmiennie łączy związek pomiędzy rybą, a jej smacznym mięsem. Jak więc sprawić, aby logo restauracji czy kawiarni wyróżniało się na tle konkurencji?

Smacznie Projektowanie logo

To proste – zlecić zaprojektowanie logo profesjonalnej firmie. Specjaliści przekształcą każdy pomysł w niebanalny, profesjonalny i unikalny projekt, który przyciągnie rzesze głodnych klientów.

Prawa autorskie: Zamieszczone tutaj nazwy i znaki firmowe są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli. Zostały tutaj przedstawione jedynie celem przykładu.


Głód pomysłów oraz przekonanie o wartości dobrego smaku cechuje tylko tych najwykwintniejszych grafików. Właśnie dlatego projektowanie logo jest wizualną ucztą.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak za darmo zareklamować firmę?

Jak za darmo zareklamować firmę?


Autor: NOX81


Zasyp miasto ulotkami za pieniądze innych firm! Ta metoda darmowej reklamy należy do grupy tradycyjnych (nie internetowych) ale mimo to postanowiłem ją udostępnić, bo spełnia podstawowe założenie - jest darmowa, a w dodatku pozwala zarobić osobie, która się w ten sposób reklamuje.


Działa na pewnym obszarze, co jest dobre w przypadku, gdy prowadzisz firmę działającą lokalnie.

Jak to działa?

Znajdujesz trzech partnerów do przeprowadzenia akcji. Zamawiasz ulotki, dzielisz ich powierzchnię na 4 boksy, jeden boks wykorzystujesz na własna reklamę, a pozostałe trzy odsprzedajesz. Te trzy boksy pokrywają koszt Twojej reklamy i dają Ci jeszcze zysk.

Jak to zrobić?

Po pierwsze, musisz określić Twoją grupę docelową. Odpowiedz więc na pytanie: z jakiego typu klientów masz najwięcej pieniędzy?

Następnie odpowiedz sobie na pytanie: jakich innych usług niż te, które świadczysz potrzebuje twoja grupa docelowa?

Znajdź trzy firmy, które świadczą takie usługi na tym samym terenie, na którym ty działasz.

Na przykład :

grupa docelowa - kobiety w wieku 20 do 40 lat, które dbają o siebie.
Ty - fryzjer.
Partnerzy:
- sklep ze zdrową żywnością
- solarium
- kosmetyczka

Inny przykład.

Grupa docelowa - osoby otyłe.
Ty - trener fitness.
Partnerzy:
- szkoła tańca
- dietetyczka
- sklep ze zdrową żywnością.

Następnie zamów 10000 dwustronnych ulotek formatu A5. Dlaczego aż 10 tys.? Ponieważ dopiero przy takiej ilości koszt druku pozwala na to, by twoja reklama zarobiła sama na siebie i dała Ci jeszcze pewien zysk.

Każdą stronę dzielimy na 2 boksy (góra i dół). W efekcie otrzymasz 4 boksy. Jeden twój – darmowy, pozostałe trzy płatne ale niezwykle tanie więc firmom współpracującym z tobą się to naprawdę opłaci. Z łatwością zbierzesz więc troje zainteresowanych. Tym bardziej, że oszczędzają dodatkowo na kosztach dystrybucji ulotki, bo każdy dostanie 1/4 z 10000 szt. (no chyba, że dystrybucję w całości zlecisz swoim partnerom. Wtedy dzielisz otrzymaną paczkę ulotek na trzy części).

Najłatwiej wyszukasz takich partnerów w internecie, wystukując w Google nazwę usługi, świadczoną przez potencjalnego partnera i miasto jakie ty obsługujesz np. "szkoła tańca Warszawa".

Teraz chwytasz za telefon i dzwonisz, by wstępnie się zorientować czy potencjalny partner jest zainteresowany.

Powiedz mu, że masz do zaoferowania wyjątkowo tanie ulotki oraz pomoc w ich kolportażu. Będzie to szczera prawda, ponieważ nie spotkałem się jeszcze z firmą, która oferowałaby taniej 10000 jednostronnych ulotek A6 (a przecież jeden box ma właśnie taką powierzchnię reklamową). W dodatku z projektem w cenie i pomocą w kolportarzu ulotek.

Możesz taką akcję przeprowadzić, zamawiając ulotki w dowolnej firmie reklamowej. Jednak aby podać Ci konkrety dla przykładu podam wyliczenia (na rok 2013) i warunki wykonania sporządzone przez moją firmę reklamową . Oto one:

Zbierz od tych trzech firm po 330 zł netto + 23% VAT.
Wpłać otrzymane 900 zł netto + 23% VAT, a 90 zł netto zatrzymaj dla siebie jako swoja marżę.
Od każdego zbierz dane do ulotki. Czyli:
- tekst (maksymalnie 700 znaków ze spacjami) sprawdzony przez trzy różne osoby i zaakceptowany mailowo przez właściciela firmy
- logo w wektorach – czyli plik CorelDRAW lub Illustrator
- grafiki lub zdjęcia (możliwie duże)
- telefony i maile właścicieli firm (i twój)
- pełne dane firm.

Żeby uniknąć zamieszania ustalamy, że Ty jesteś pośrednikiem i to Tobie zostanie wystawiona faktura.
Ty odsprzedajesz ulotki dalej i rozdzielasz je wśród swoich partnerów.
Jeśli w PKD nie masz usług reklamowych, dzwonisz do księgowej i ona Ci wszystko załatwia. Na drugi dzień masz już odpowiednie PKD (dodanie wpisu jest teraz darmowe).

Po opracowaniu projektów graficznych każdego boksu i zatwierdzeniu wszystkich do druku, wysyłam projekty do drukarni. Od tego czasu nie ma, możliwości nanoszenia jakichkolwiek poprawek. Paczkę z ulotkami otrzymasz kurierem, po 2. do 4. tygodniach od momentu, w którym wyślę je do druku. Zazwyczaj są to 2 tygodnie, czasem tydzień ale raz czy dwa, było to właśnie 4 tygodnie, dlatego podaję taki termin.

Zwróć proszę uwagę, że mając większą ilość partnerów, możesz za darmo zasypać miasto swoimi ulotkami! Jest to idealne rozwiązanie jeśli działasz lokalnie.
Czy nowe PKD na coś jeszcze Ci się przyda? Sam zobacz.
Jeśli stwierdzisz, że wystarczy Ci reklamy to możesz, swój boks reklamowy odsprzedać jakiejś firmie za 330 zł i zarabiać w ten sposób 420 zł netto (90+330), za jedną przeprowadzoną akcję. Warto?:-)

Jak dystrybuować ulotki?

Dwa podstawowe sposoby rozdawania ulotek.

1. Na ulicy.

Polecam przeczytać artykuł "Jak umiejętnie rozdawać ulotki?" Łatwo go wyszukasz w google (tu linku nie mogę podać).

2. Do skrzynek pocztowych.

Moim zdaniem jest to lepszy sposób, bo unikniesz obdarowywania jednej osoby dwa razy. Wyznacz dzielnice, do obskoczenia dla każdego z partnerów.

Dodam, że możesz zaproponować roznoszenie ulotek osobie, która już to robi (zamiast wręczać jedną, wręczy dwie ulotki a tym samym zarobi więcej w tym samym czasie, nawet gdy będzie to robiła trochę wolniej ). Jest to sposób płatny (chyba, że dasz w zamian coś co Cię nic nie kosztuje), a bezpłatny? Poproś rodzinę oraz przyjaciół o pomoc i przede wszystkim, samemu pobiegaj, zostaw swoje ulotki w firmach, w których bywa Twoja grupa docelowa (lub wymieńcie się plikami ulotek). Zostawiaj je w miejscach, gdzie ludzie się nudzą lub czekają na coś (np.: poczekalnie, dworce, przystanki). Roznosząc osobiście (oraz z rodziną i przyjaciółmi) masz pewność, że żadna partia ulotek, nie wyląduje w śmietniku ani w skupie makulatury, a wszystkie dotrą do potencjalnych klientów.


Więcej sposobów na darmową reklamę znajdziesz na: darmowareklamawinternecie.pl, a swoje ulotki zamówisz tutaj projektgraficzny.com.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Druk w drukarniach internetowych

Druk w drukarniach internetowych


Autor: PI


Poza klasycznymi drukarniami, usytuowanymi w każdym średnim i dużym mieście w naszym kraju, swoje usługi od dłuższego czasu oferują również drukarnie internetowe. Ich znalezienie w sieci zajmuje kilka sekund. Co wyróżnia oba rodzaje drukarni od siebie?


Drukarnie internetowe obejmują swoim zakresem oferty dokładnie takie same zagadnienia, jak drukarnie stacjonarne: druk wielkoformatowy, druk cyfrowy, druk offsetowy oraz druk wszelkich materiałów reklamowych: wizytówek, plakatów, broszur, ulotek, teczek oraz wszelkich innych materiałów poligraficznych. Co również ważne, o ile nie najważniejsze, drukarnie internetowe stanowią olbrzymią konkurencję dla drukarni stacjonarnych poprzez dużo tańsze ceny drukowania. Dzięki temu, nawet po doliczeniu usługi dostarczenia produktu kurierem, koszt całości zamówienia może znacząco różnić się od klasycznego zamówienia. A należy także zwrócić uwagę, iż często przy większych zamówieniach drukarnie internetowe nie naliczają kosztu dostawy.

Drukarnie internetowe lubiane są również dzięki szybkiej obsłudze: na ich stronach zawsze znajdziemy informację o wielkości i formacie pliku, który należy dosłać drogą mailową. Potwierdzenie przyjęcia zlecenia oraz zgodności pliku dostarczane jest zazwyczaj tą samą drogą lub oznaczane jest w panelu użytkownika. Konto użytkownika, zakładane jednorazowo, pozwala na monitorowanie etapu zamówienia oraz kosztów z nim związanych.

To, co oferują jeszcze drukarnie internetowe, to programy partnerskie. Jest to bardzo atrakcyjna forma współpracy, zwłaszcza dla agencji reklamowych. Dzięki współpracy w ramach programu partnerskiego, agencja reklamowa bądź inna firma, przy dużych i częstych zamówieniach, może liczyć na naprawdę wysokie rabaty.

Drukarnie internetowe zdobywają coraz większą popularność. Są tańsze, realizacje przebiegają szybko, a jakość w żaden sposób nie odbiega od drukarni stacjonarnych.


KTMdruk.pl - Drukarnia internetowa

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklamy na telebimach - przyszłość marketingu outdoorowego?

Reklamy na telebimach - przyszłość marketingu outdoorowego?


Autor: Piotr Nowak3


Czy Ty też uważasz. że reklamy wyświetlane na telebimach szpecą Twoje miasto? A może wręcz przeciwnie, wolisz tę formę reklamy od krzykliwych banerów i wielkoformatowych plakatów naklejanych niemal w każdym dostępnym miejscu?


Na reklamowy ekran skarżą się nawet ludzie, którzy mieszkają kilkaset metrów dalej. - Czujemy się jak na przesłuchaniu, kiedy ktoś świeci nam lampą w oczy - denerwują się. Na jasno świecące telebimy skarżą się również kierowcy. Władze miast i policja sprawdzają ekrany umieszczone przy ruchliwych skrzyżowaniach pod kątem ich negatywnego wpływu na prowadzenie pojazdów.

Kiedy zada się pytanie przypadkowemu przechodniowi, czy podoba mu się taka forma reklamy, najczęściej usłyszymy nie. Jednak większość z nas ma miłe skojarzenia z niesamowitym widokiem przepełnionych neonami, telebimami i świecącymi reklamami piątej alei w Nowym Jorku, ulic Tokio lub Szanghaju. Wydaje się, że takie widoki są piękne, ale nie na naszych ulicach. Niech świecą w okna innym, ale nie nam. Taka to już chyba polska mentalność... Reklama zewnętrzna jak wszystko stale ewoluuje i nastawiona jest na wywoływanie tzw. efektu „WOW” u swoich odbiorców. Zwykłe banery, plakaty czy kartonowe tablice już nie wystarczają reklamodawcom. Nadchodzi czas multimedialnych spotów wyświetlanych na ledowych ekranach.

Czy nam się to podoba czy nie, reklama na telebimach jest to przyszłością marketingu. Nie ma wątpliwości, że reklama outdoorowa ma ogromny wpływ na nasz dzisiejszy świat i pomimo wielu innych źródeł dotarcia do klienta, ta forma identyfikacji wciąż jest jedną z najbardziej popularnych i masowo wykorzystywanych na całym świecie.

Multimedialne spoty reklamowe wyświetlane na dużych telebimach są jednym z najlepszych sposobów dotarcia do nowych klientów i jestem przekonany, że coraz częściej będą wykorzystywane do prezentacji nowych produktów i usług.


Telebim Olsztyn - Twoja szansa na efektowną reklamę w Olsztynie.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.