piątek, 16 października 2015

Jak za darmo zareklamować firmę?

Jak za darmo zareklamować firmę?


Autor: NOX81


Zasyp miasto ulotkami za pieniądze innych firm! Ta metoda darmowej reklamy należy do grupy tradycyjnych (nie internetowych) ale mimo to postanowiłem ją udostępnić, bo spełnia podstawowe założenie - jest darmowa, a w dodatku pozwala zarobić osobie, która się w ten sposób reklamuje.


Działa na pewnym obszarze, co jest dobre w przypadku, gdy prowadzisz firmę działającą lokalnie.

Jak to działa?

Znajdujesz trzech partnerów do przeprowadzenia akcji. Zamawiasz ulotki, dzielisz ich powierzchnię na 4 boksy, jeden boks wykorzystujesz na własna reklamę, a pozostałe trzy odsprzedajesz. Te trzy boksy pokrywają koszt Twojej reklamy i dają Ci jeszcze zysk.

Jak to zrobić?

Po pierwsze, musisz określić Twoją grupę docelową. Odpowiedz więc na pytanie: z jakiego typu klientów masz najwięcej pieniędzy?

Następnie odpowiedz sobie na pytanie: jakich innych usług niż te, które świadczysz potrzebuje twoja grupa docelowa?

Znajdź trzy firmy, które świadczą takie usługi na tym samym terenie, na którym ty działasz.

Na przykład :

grupa docelowa - kobiety w wieku 20 do 40 lat, które dbają o siebie.
Ty - fryzjer.
Partnerzy:
- sklep ze zdrową żywnością
- solarium
- kosmetyczka

Inny przykład.

Grupa docelowa - osoby otyłe.
Ty - trener fitness.
Partnerzy:
- szkoła tańca
- dietetyczka
- sklep ze zdrową żywnością.

Następnie zamów 10000 dwustronnych ulotek formatu A5. Dlaczego aż 10 tys.? Ponieważ dopiero przy takiej ilości koszt druku pozwala na to, by twoja reklama zarobiła sama na siebie i dała Ci jeszcze pewien zysk.

Każdą stronę dzielimy na 2 boksy (góra i dół). W efekcie otrzymasz 4 boksy. Jeden twój – darmowy, pozostałe trzy płatne ale niezwykle tanie więc firmom współpracującym z tobą się to naprawdę opłaci. Z łatwością zbierzesz więc troje zainteresowanych. Tym bardziej, że oszczędzają dodatkowo na kosztach dystrybucji ulotki, bo każdy dostanie 1/4 z 10000 szt. (no chyba, że dystrybucję w całości zlecisz swoim partnerom. Wtedy dzielisz otrzymaną paczkę ulotek na trzy części).

Najłatwiej wyszukasz takich partnerów w internecie, wystukując w Google nazwę usługi, świadczoną przez potencjalnego partnera i miasto jakie ty obsługujesz np. "szkoła tańca Warszawa".

Teraz chwytasz za telefon i dzwonisz, by wstępnie się zorientować czy potencjalny partner jest zainteresowany.

Powiedz mu, że masz do zaoferowania wyjątkowo tanie ulotki oraz pomoc w ich kolportażu. Będzie to szczera prawda, ponieważ nie spotkałem się jeszcze z firmą, która oferowałaby taniej 10000 jednostronnych ulotek A6 (a przecież jeden box ma właśnie taką powierzchnię reklamową). W dodatku z projektem w cenie i pomocą w kolportarzu ulotek.

Możesz taką akcję przeprowadzić, zamawiając ulotki w dowolnej firmie reklamowej. Jednak aby podać Ci konkrety dla przykładu podam wyliczenia (na rok 2013) i warunki wykonania sporządzone przez moją firmę reklamową . Oto one:

Zbierz od tych trzech firm po 330 zł netto + 23% VAT.
Wpłać otrzymane 900 zł netto + 23% VAT, a 90 zł netto zatrzymaj dla siebie jako swoja marżę.
Od każdego zbierz dane do ulotki. Czyli:
- tekst (maksymalnie 700 znaków ze spacjami) sprawdzony przez trzy różne osoby i zaakceptowany mailowo przez właściciela firmy
- logo w wektorach – czyli plik CorelDRAW lub Illustrator
- grafiki lub zdjęcia (możliwie duże)
- telefony i maile właścicieli firm (i twój)
- pełne dane firm.

Żeby uniknąć zamieszania ustalamy, że Ty jesteś pośrednikiem i to Tobie zostanie wystawiona faktura.
Ty odsprzedajesz ulotki dalej i rozdzielasz je wśród swoich partnerów.
Jeśli w PKD nie masz usług reklamowych, dzwonisz do księgowej i ona Ci wszystko załatwia. Na drugi dzień masz już odpowiednie PKD (dodanie wpisu jest teraz darmowe).

Po opracowaniu projektów graficznych każdego boksu i zatwierdzeniu wszystkich do druku, wysyłam projekty do drukarni. Od tego czasu nie ma, możliwości nanoszenia jakichkolwiek poprawek. Paczkę z ulotkami otrzymasz kurierem, po 2. do 4. tygodniach od momentu, w którym wyślę je do druku. Zazwyczaj są to 2 tygodnie, czasem tydzień ale raz czy dwa, było to właśnie 4 tygodnie, dlatego podaję taki termin.

Zwróć proszę uwagę, że mając większą ilość partnerów, możesz za darmo zasypać miasto swoimi ulotkami! Jest to idealne rozwiązanie jeśli działasz lokalnie.
Czy nowe PKD na coś jeszcze Ci się przyda? Sam zobacz.
Jeśli stwierdzisz, że wystarczy Ci reklamy to możesz, swój boks reklamowy odsprzedać jakiejś firmie za 330 zł i zarabiać w ten sposób 420 zł netto (90+330), za jedną przeprowadzoną akcję. Warto?:-)

Jak dystrybuować ulotki?

Dwa podstawowe sposoby rozdawania ulotek.

1. Na ulicy.

Polecam przeczytać artykuł "Jak umiejętnie rozdawać ulotki?" Łatwo go wyszukasz w google (tu linku nie mogę podać).

2. Do skrzynek pocztowych.

Moim zdaniem jest to lepszy sposób, bo unikniesz obdarowywania jednej osoby dwa razy. Wyznacz dzielnice, do obskoczenia dla każdego z partnerów.

Dodam, że możesz zaproponować roznoszenie ulotek osobie, która już to robi (zamiast wręczać jedną, wręczy dwie ulotki a tym samym zarobi więcej w tym samym czasie, nawet gdy będzie to robiła trochę wolniej ). Jest to sposób płatny (chyba, że dasz w zamian coś co Cię nic nie kosztuje), a bezpłatny? Poproś rodzinę oraz przyjaciół o pomoc i przede wszystkim, samemu pobiegaj, zostaw swoje ulotki w firmach, w których bywa Twoja grupa docelowa (lub wymieńcie się plikami ulotek). Zostawiaj je w miejscach, gdzie ludzie się nudzą lub czekają na coś (np.: poczekalnie, dworce, przystanki). Roznosząc osobiście (oraz z rodziną i przyjaciółmi) masz pewność, że żadna partia ulotek, nie wyląduje w śmietniku ani w skupie makulatury, a wszystkie dotrą do potencjalnych klientów.


Więcej sposobów na darmową reklamę znajdziesz na: darmowareklamawinternecie.pl, a swoje ulotki zamówisz tutaj projektgraficzny.com.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Druk w drukarniach internetowych

Druk w drukarniach internetowych


Autor: PI


Poza klasycznymi drukarniami, usytuowanymi w każdym średnim i dużym mieście w naszym kraju, swoje usługi od dłuższego czasu oferują również drukarnie internetowe. Ich znalezienie w sieci zajmuje kilka sekund. Co wyróżnia oba rodzaje drukarni od siebie?


Drukarnie internetowe obejmują swoim zakresem oferty dokładnie takie same zagadnienia, jak drukarnie stacjonarne: druk wielkoformatowy, druk cyfrowy, druk offsetowy oraz druk wszelkich materiałów reklamowych: wizytówek, plakatów, broszur, ulotek, teczek oraz wszelkich innych materiałów poligraficznych. Co również ważne, o ile nie najważniejsze, drukarnie internetowe stanowią olbrzymią konkurencję dla drukarni stacjonarnych poprzez dużo tańsze ceny drukowania. Dzięki temu, nawet po doliczeniu usługi dostarczenia produktu kurierem, koszt całości zamówienia może znacząco różnić się od klasycznego zamówienia. A należy także zwrócić uwagę, iż często przy większych zamówieniach drukarnie internetowe nie naliczają kosztu dostawy.

Drukarnie internetowe lubiane są również dzięki szybkiej obsłudze: na ich stronach zawsze znajdziemy informację o wielkości i formacie pliku, który należy dosłać drogą mailową. Potwierdzenie przyjęcia zlecenia oraz zgodności pliku dostarczane jest zazwyczaj tą samą drogą lub oznaczane jest w panelu użytkownika. Konto użytkownika, zakładane jednorazowo, pozwala na monitorowanie etapu zamówienia oraz kosztów z nim związanych.

To, co oferują jeszcze drukarnie internetowe, to programy partnerskie. Jest to bardzo atrakcyjna forma współpracy, zwłaszcza dla agencji reklamowych. Dzięki współpracy w ramach programu partnerskiego, agencja reklamowa bądź inna firma, przy dużych i częstych zamówieniach, może liczyć na naprawdę wysokie rabaty.

Drukarnie internetowe zdobywają coraz większą popularność. Są tańsze, realizacje przebiegają szybko, a jakość w żaden sposób nie odbiega od drukarni stacjonarnych.


KTMdruk.pl - Drukarnia internetowa

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklamy na telebimach - przyszłość marketingu outdoorowego?

Reklamy na telebimach - przyszłość marketingu outdoorowego?


Autor: Piotr Nowak3


Czy Ty też uważasz. że reklamy wyświetlane na telebimach szpecą Twoje miasto? A może wręcz przeciwnie, wolisz tę formę reklamy od krzykliwych banerów i wielkoformatowych plakatów naklejanych niemal w każdym dostępnym miejscu?


Na reklamowy ekran skarżą się nawet ludzie, którzy mieszkają kilkaset metrów dalej. - Czujemy się jak na przesłuchaniu, kiedy ktoś świeci nam lampą w oczy - denerwują się. Na jasno świecące telebimy skarżą się również kierowcy. Władze miast i policja sprawdzają ekrany umieszczone przy ruchliwych skrzyżowaniach pod kątem ich negatywnego wpływu na prowadzenie pojazdów.

Kiedy zada się pytanie przypadkowemu przechodniowi, czy podoba mu się taka forma reklamy, najczęściej usłyszymy nie. Jednak większość z nas ma miłe skojarzenia z niesamowitym widokiem przepełnionych neonami, telebimami i świecącymi reklamami piątej alei w Nowym Jorku, ulic Tokio lub Szanghaju. Wydaje się, że takie widoki są piękne, ale nie na naszych ulicach. Niech świecą w okna innym, ale nie nam. Taka to już chyba polska mentalność... Reklama zewnętrzna jak wszystko stale ewoluuje i nastawiona jest na wywoływanie tzw. efektu „WOW” u swoich odbiorców. Zwykłe banery, plakaty czy kartonowe tablice już nie wystarczają reklamodawcom. Nadchodzi czas multimedialnych spotów wyświetlanych na ledowych ekranach.

Czy nam się to podoba czy nie, reklama na telebimach jest to przyszłością marketingu. Nie ma wątpliwości, że reklama outdoorowa ma ogromny wpływ na nasz dzisiejszy świat i pomimo wielu innych źródeł dotarcia do klienta, ta forma identyfikacji wciąż jest jedną z najbardziej popularnych i masowo wykorzystywanych na całym świecie.

Multimedialne spoty reklamowe wyświetlane na dużych telebimach są jednym z najlepszych sposobów dotarcia do nowych klientów i jestem przekonany, że coraz częściej będą wykorzystywane do prezentacji nowych produktów i usług.


Telebim Olsztyn - Twoja szansa na efektowną reklamę w Olsztynie.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Skuteczne przygotowanie się do targów

Skuteczne przygotowanie się do targów


Autor: PI


Uczestnictwo w targach to możliwość zaprezentowania swej oferty wielu potencjalnych klientom. Targi to skuteczne i efektywne narzędzie marketingowe, dzięki któremu każde przedsiębiorstwo może się pomyślnie rozwijać i zdobyć nowych klientów.


Uczestnictwo w targach, konferencjach, zjazdach to wyśmienita okazja nie tylko do tego, aby zaprezentować ofertę swojej firmy, oferowane usług i produkty. To także wspaniała okazja do poznania nowych ludzi i trendów na rynku. To okazja do nawiązania nowych kontaktów, które w przyszłości mogą zaprocentować dla naszego biznesu.

Warto zatem do każdych targów się solidnie przygotować. Istotne jest tutaj nie tylko to, co i jak powiemy, ale także to, jak się wizualnie zaprezentujemy. Istotne tutaj staje się zatem profesjonalne przygotowanie stoiska targowego. Aby dobrze przygotować się i zaprezentować na targach, warto zasięgnąć rady firm, które specjalizują się w kompleksowej obsłudze targowej.

Kiedy targi stanowią dla nas ważną formę reklamy, warto zainwestować w przygotowanie się do nich nieco więcej funduszy. Można na przykład zlecić zaprojektowanie i zbudowanie indywidualnego stoiska targowego. Daje to nam z pewnością możliwość wyróżnienia się na tle innych firm prezentujących swoje oferty na targach.

Każde targi odwiedza wiele osób, dlatego możemy liczyć na spore zainteresowanie tym, co na swoim stoisku prezentujemy. Warto zatem zawczasu przygotować materiały reklamowe, takie jak ulotki, foldery czy broszury, które będziemy mogli wręczać naszym targowym gościom. To istotne, aby uczestnicy po powrocie do domów szybko nie zapomnieli o naszym stoisku, a mieli jeszcze do czego zajrzeć i bardziej szczegółowo zapoznać się z naszą ofertą.


Wyposażenie wnętrz - Klamki

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Gra słowami - czyli synonimiczność tekstów

Gra słowami - czyli synonimiczność tekstów


Autor: Emil Kowalski


Gdy reklamujemy swoją stronę poprzez pozycjonowanie, tworzymy teksty dla promocji – w formie artykułów dla reklamy PR i opisów (w przypadku dodawania do katalogów).


Wiadomo, że każdy musi się różnić – to jeden z warunków indeksacji, gdyż wyszukiwarki, odnajdując teksty duplikowane, wykluczają z czasem ich zamieszczanie w wynikach szukania.

Synonimiczne teksty to nie tworzenie nowych, o tym trzeba pamiętać. Jednak pozwala nam na taką modyfikację, żeby artykuły różniły się od siebie. W takim przypadku mamy już do czynienia nie z tekstem duplikowanym, ale, można by nazwać, z tekstem wzorowanym na innym.

Krótko mówiąc, tworząc tekst synonimiczny, bawimy się słowami i ich zamiennikami. Możemy tak robić, stosując pojedyncze synonimy lub nawet całe frazy bliskoznaczne. Bardzo cenne, gdy potrzebujemy opublikować większą ilość komunikatów na temat naszej strony, działalności itp.

Tekst taki zazwyczaj jest tak konstruowany, aby można go było wykorzystać w celach generacji treści. Do tego służą specjalne programy. Oto forma, w jakiej zapisujemy teksty tego typu:

Jedną z {podstawowych|zasadniczych|fundamentalnych} form {działalności|istnienia|bytności} firmy w Internecie jest pozycjonowanie stron www. To {niezbędne|konieczne|nieodzowne}, gdy {chcemy|pragniemy|pożądamy} naszą stronę {rozreklamować|rozpowszechnić} w Internecie na {szerszą|większą} skalę.

Jak widać wyżej, synonimy poszczególnych wyrazów są przedstawione w klamrach i oddzielone poziomą linią (kombinacja klawiszy „shift”+”\”). Bardzo istotne w takim tworzeniu tekstów jest odpowiednie rozmieszczenie „spacji”. Podczas tworzenia całości, wszystko musi mieć logiczny sens zarówno w stylistyce, jak i całej budowie zdań. Generatory, tzw. Mieszarki tekstów, odczytują poszczególne wyrazy i wg ustalonego algorytmu układają je, tworząc różne treści aż do momentu wykorzystania wszystkich kombinacji słów.

Należy również zauważyć, że tę technikę można zastosować także do całych fraz. I tak np.:

{Oprócz tego|Ponadto} {realizujemy|piszemy|tworzymy} także {prace szkolne|prace naukowe},

W powyższym przykładzie zastosowano łączenie dwóch wyrazów. Dla tych, którzy chcą stworzyć tekst jeszcze bardziej rozbudowany, a co za tym idzie, dający więcej wersji, dobrym sposobem jest stosowanie synonimiczności całych zdań. Należy pamiętać, że np. w tekście mającym 2000 znaków, takich zdań nie może być wiele, gdyż nie podlegają one podwójnej synonimiczności.

Przydatnym narzędziem podczas pracy tego rodzaju jest program do generowania synonimów, gdzie wpisujemy poszczególny wyraz i pojawią się nam wyrazy bliskoznaczne. Natomiast same generatory tekstów – mieszarki treści, znajdziemy w internecie nawet na stronach online. Dostępne są też wersje na komputer.

Stosując takie rozwiązania dla celów pozycjonowania stron www, zaoszczędzamy wiele czasu. Co prawda wyszukiwarki są w stanie rozpoznać teksty tego typu, lecz jeśli są one sprytnie ułożone, to z ich indeksacją nie będzie problemów. Takie techniki jak wyżej najczęściej są stosowane przez pozycjonerów dla dokonywania wpisów do katalogów i stron z artykułami lub tzw. precli.


Emil Kowalski www.asib.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.