piątek, 16 października 2015

Pięć głównych zasad wyboru odpowiedniej reklamy wizualnej

Pięć głównych zasad wyboru odpowiedniej reklamy wizualnej


Autor: doradca.ds.reklamy


Reklama wizualna jest powszechną formą promocji od strony zewnętrznej firmy. Zwykle wyboru reklamy wizualnej dokonuje się na początkowym etapie działalności, który decyduje o dalszym sukcesie firmy.


Z powodu dużej konkurencji na rynku firmy podejmują się coraz bardziej ekstrawaganckich rozwiązań promocyjnych. Celem tych działań jest wprowadzenie danego przedsiębiorstwa na rynek oraz utrzymanie pozycji, a przede wszystkim nawiązanie trwałej więzi z klientem. Co zrobić, by wybrać odpowiednią reklamę wizualną? Pomocnych może okazać się pięć poniższych zasad.

Po pierwsze – zbadaj konkurencję na rynku. Zobacz, co zrobili już inni, ale w żadnym wypadku nie naśladuj ich! Ta zasada ma na celu wyeliminować możliwość powtórzeń w grafice reklamy z wykorzystaniem wciąż tych samych powszechnie dostępnych elementów. Warto postawić na kreatywność i unikanie tego, co wykorzystują inne firmy. Przykładem może być wykorzystanie różnego typów materiałów, manipulacji kształtów i kolorów. Twoja konkurencja ma ogromną reklamę wizualną typu kaseton LED – zainwestuj nie tylko w kaseton, ale litery przestrzenne podświetlane LED lub w neon na literze przestrzennej, dobierz odpowiedni kształt i kolory podświetlenia. Możliwości jest wiele.

Po drugie – dobierz reklamę pod kątem swojej firmy. Pamiętaj, że wszystko należy dokładnie przemyśleć. Warto rozejrzeć się naokoło, poszukać czegoś, co nada piękną oprawę twojej firmie. Dobierając kolory czy kształty liter przestrzennych musisz wiedzieć, jak będą oddziaływać na odbiorcę, czyli potencjalnego klienta. Odpowiednia kompozycja pozwoli wpłynąć na podświadomość odbiorców, by kojarzyli reklamę wizualną w określony sposób. Oczywiście staraj się patrzeć na tworzoną reklamę pod wieloma kątami. Pamiętaj przy tym, że na całość składają się małe elementy, które muszą być starannie dopracowane i pasować do całości. Wszystko powinno być przemyślane, dlatego należy mieć jednocześnie na uwadze całą koncepcję, dzięki czemu całość będzie ze sobą współgrać i da się odebrać jednym spojrzeniem. Reklama wizualna powinna o czymś mówić i przekazywać idee firmy.

Po trzecie – postaw na innowacyjność rozwiązań. Zainwestuj w najnowocześniejsze materiały typu litery ze stroduru czy litery z dibondu, kasetony i tablice winylowe lub dibondowe. Są to materiały odporne na uderzenia, pękanie, temperaturę, odporne na rozwoje grzybów, pleśni i łatwe w utrzymaniu. Dodatkowo zainwestuj w energooszczędne podświetlenie typu LED. Jest to innowacyjna w dzisiejszych czasach metoda podświetlenia liter 3D czy kasetonów świetlnych. Podświetlenie tego typu zapewnia długi bezawaryjny czas pracy i niskie koszty eksploatacji. Można kombinować również przy metodach podświetlenia, na przykład podświetlać litery przestrzenne przodem, do tyłu lub w całości albo zaryzykować kombinację tych metod podświetlenia. Przez to twoja reklama nabierze niepowtarzalnego charakteru i będzie widoczna zarówno w dzień jak i w nocy.

Po czwarte – wybierz najlepszego producenta reklamy wizualnej. To również ciężki wybór, ponieważ tylko najlepszy producent zapewni nam niepowtarzalną i wyjątkową reklamę firmy. Dokonując decyzji należy kierować się takimi czynnikami jak gwarancja najwyższych jakości materiałów zużytych do produkcji. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że po latach użytkowania kasetonu czy liter przestrzennych nie będzie konieczności wymiany i dodatkowych kosztów napraw. Kolejnym czynnikiem warunkującym wybór producenta jest jego sposób podejścia do zamówienia. Ważne jest, aby traktował twoje zamówienie w sposób indywidualny, dlatego powinien to wcześniej z tobą omówić i opracować projekt graficzny. Profesjonalny producent zbiera informacje na temat wybranych przez ciebie kształtów, kolorów i form tak, aby całość pasowała do miejsca, gdzie oznakowanie firmy ma być zamontowane.

Ostatnią, piątą zasadą, którą należy się kierować jest konsultacja swojego wyboru reklamy z konsultantem od reklamy wizualnej. Jeśli jeszcze nie potrafisz dopasować oznakowania reklamowego dla swojej firmy, to odpowiednio wykwalifikowany i wyszkolony pracownik zrobi to za ciebie. Zazwyczaj dobra firma produkująca oznakowania reklamowe posiada własnych konsultantów, którzy chętnie służą pomocą przy wyborze najlepszego rozwiązania reklamy firmy, mając na uwadze potrzeby klienta.


Litery przestrzenne - doradztwo, produkcja, montaż

Kasetony reklamowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Autosurf

Autosurf


Autor: Damian Fedorczuk


Poruszę dzisiaj temat zarobku w internecie, na popularnych ostatnio autosurfach. Dzięki takiemu narzędziu, jakim jest autosurf, możemy zyskać parę groszy, które zasilą nasz rodzinny budżet. Jednak to nie wszystko, możemy także zyskać dla naszej strony potencjalnych, lojalnych użytkowników.


Żeby dogłębnie wytłumaczyć to zagadnienie, jestem zmuszony na początku ustalić, iż są to trzy podmioty, a mianowicie: firmy reklamowe, internauci chcący trochę zarobić, serwisy internetowe (często z nastawieniem na wyświetlanie reklam).
Koszt reklamy w internecie jest o wiele mniejszy niż w innych mediach, jak na przykład radio czy telewizja. Dlatego też różne firmy decydują się na podpisanie umowy z właścicielami serwisów, którzy płacą, zazwyczaj kilkadziesiąt groszy za godzinę otwartego okna z reklamami na swoim komputerze. Oczywiście zarobek może być wyższy, ponieważ za polecenie serwisu znajomym otrzymujemy około 25-50% ich zarobków gratis. Co za tym idzie w momencie, kiedy każda z 4 osób zarobi 10$ ja również tyle zarobię, ponieważ otrzymam z ich konta 25%. Wydaje się to bardzo opłacalne, nic nie robiąc wpadają nam pieniążki, jednak nie jest tak łatwo namówić innych do zarejestrowania się na stronie autosurfa. Pieniądze są wypłacane w różny sposób, wszystko zależy od serwisu. Ma to jednak miejsce zazwyczaj pod koniec miesiąca, po osiągnięciu minimalnej kwoty potrzebnej do wypłaty środków. Minimalna kwota to zazwyczaj kilkanaście lub kilkadziesiąt złotych, każdą z tych kwot jesteśmy w stanie zebrać w przeciągu 30 dni, bez większych problemów. Polski autosurf zazwyczaj zezwala na wypłatę do wszystkich polskich banków, a także na paypal, czy skrill.

Zajmijmy się teraz rejestracją w serwisie, oferującym taki rodzaj zarobkowania.
Zanim zapiszemy się do jakiejś firmy, proponuję założyć adres email, który będzie przeznaczony właśnie pod autosurfy. Nie polecam używania prywatnego adresu, albowiem przychodzi dużo nie potrzebnych maili, po zarejestrowaniu w nie których firmach. Dobrą opcją jest tutaj poczta na o2.pl, posiada 1gb pojemności i do tej pory nie sprawiła mi żadnych kłopotów.
Proponuję także używać identyczny login do konta email, jak do kont w autosurfach, ułatwi nam to poruszanie się po platformach w chwili, kiedy będziemy zapisani do kilku, czy kilkunastu firm. Jeśli decydujesz się na Polski autosurf, to nie musisz już nic robić o ile masz konto w Polskim banku, jeśli chcesz zarejestrować się w zagranicznych serwisach, warto wówczas pomyśleć o koncie E-gold z którego można wypłacać pieniądze na dowolny rachunek.

Zatem nie czekaj i zarejestruj się już dzisiaj w jednym z setek autosurfów, dzięki poświęceniu godziny dziennie jesteś w stanie podreperować swój rodzinny, comiesięczny budżet.


Autosurf Przeczytaj także slownik seo

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Public Relations a reklama

Public Relations a reklama


Autor: parzenica


Public relations u progu swojego istnienia w Polsce był często utożsamiany z reklamą. Obie dziedziny szybko się rozwijały, jednak na reklamy poświęcano dużo większe budżety, gdyż reklama przekładała się wprost na wzrost sprzedaży. Stąd w Polsce reklama wyprzedziła public relations w tempie rozwoju.


Public relations był traktowany przez znaczną część przedsiębiorców (i przez niektórych nadal jest tak traktowany) jako proces niepotrzebny, gdyż nie przekłada się w szybki sposób na pieniądze. Public relations i reklama na wielu płaszczyznach mogą i się przeplatają. Reklama jest silnie skorelowana z PR-em, jednak pamiętać należy o pewnej zasadniczej różnicy między nimi. Reklama to przekaz, za który ktoś zapłacił określoną stawkę bądź przekazał ekwiwalent w inny sposób. Ma na celu pobudzanie i kreowanie popytu na określony produkt czy usługę. Działania w ramach PR też mogą się do tego sprowadzać, jednak na ogół spektrum oddziaływań w jego ramach jest dużo szersze. Jakie są zatem granice pomiędzy public relations a reklamą?

Biorąc pod uwagę grupę docelową podejmowanych działań, to przyjąć należy, iż adresatami PR jest otoczenie przedsiębiorstwa, czyli dostawcy, odbiorcy, konkurenci itd. Reklama natomiast jest ukierunkowana na realizację określonych celów (najczęściej sprzedażowych), mających przynieść wyraźne korzyści ekonomiczne. Podobnie rzecz wygląda, jeżeli weźmiemy pod lupę cele działania. Public relations to przede wszystkim wzbudzanie zaufania do przedsiębiorstwa oraz działań firmy w różnych obszarach. Reklama natomiast jest częścią polityki sprzedaży. Głównym celem jest zbudowanie zainteresowania i zaufania do produktu, czyli wpłynięcie na zachowania public relationsnabywców. Działania reklamowe to przede wszystkim dążenie do wypracowania zysku poprzez wzrost sprzedaży. Reklama różni się od public relations także treścią informacji. Przedmiotem komunikacji w public relations są przede wszystkim decyzje przedsiębiorstwa czy organizacji, a w szczególności jej uwarunkowania i motywy. W reklamie jest inaczej. Informacje dotyczą przede wszystkim produktu lub usługi i jego zalet.

W sferze emocjonalnej i rozumowej także istnieją wyraźne różnice między reklamą a PR-em. PR posługuje się głównie informacjami rozumowymi, nierzadko przekazując je w charakterze emocjonalnym, co zwiększa szanse na pozytywne przyjęcie takiego przekazu. Interesująca, rzeczowa, a niekiedy intrygująca informacja jest przyjmowana łatwiej, szybciej i chętniej. Reklama natomiast stara się wpływać na sferę emocjonalną i myślową jednocześnie. Oddziałując na uczucia i różnorodne czynniki z nimi związane, reklama pobudza pozytywną reakcję konsumenta na dany produkt, markę czy producenta. Reklama to narzędzie bardzo chytre – działa na każdego.

Reklama i PR wykorzystują różne sposoby komunikacji z odbiorcami. Różny jest także czas na realizację założonych celów. PR skupia się głównie na komunikacji bezpośredniej, na dalszy plan schodzą własne przekaźniki informacji czy media masowe. Ponadto czas osiągnięcia założonych celów jest długi bądź bardzo długi. Reklama natomiast jest obliczona na efekt w krótkim czasie i wykorzystuje głównie nieosobowe formy komunikacji. Czynniki te wiążą się także z wiarygodnością przekazu. Public relations jest uzależniony od medium, za pomocą którego jest przekazywany. Jeśli firma korzysta z usług gazety, która ogólnie jest uważana za mało wiarygodną i tendencyjną, wówczas przekaz firmy w ramach PR może zostać zaszufladkowany w tenreklama sam sposób. Dlatego wybór narzędzia ma duży, niekiedy kluczowy wpływ. Wiarygodność przekazu ma ogromne znaczenie w public relations, ze względu na dwustronny przepływ informacji. Jeżeli kampania PR przedsiębiorstwa nie zostanie uznana za wiarygodną, wówczas nie można oczekiwać rzetelnej i uczciwej odpowiedzi ze strony adresata tejże kampanii. W reklamie jest nieco inaczej, choćby ze względu na jednokierunkowość informacji. Ostateczna treść przekazu reklamowego uzależniona jest wyłącznie od nadawcy przekazu. Forma, treść i wiarygodność, a także ekspozycja to czynniki, które mogą być dowolnie kształtowane przez nadawcę przekazu, czyli reklamodawcę.

Reklama i public relations to działania, które przedsiębiorcy powinni wykonywać równolegle, by osiągnąć maksymalizację korzyści ekonomicznej z prowadzonej działalności. Reklama i PR wielokrotnie się ze sobą spotykają i są względem siebie komplementarne. Dlatego w dziale marketingu każdej liczącej się firmy, obok specjalistów od reklamy powinien znaleźć się spec od public relations. Tylko działania skorelowane mogą przynieść odpowiednią efektywność, dlatego dbajmy o właściwą współpracę w dziale marketingu i delegujmy zadania fachowcom.


Więcej o promocjach, marketingu i public relations na facebooku.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Imprezy firmowe w branżach „męskich”

Imprezy firmowe w branżach „męskich”


Autor: Anna


Znanym sposobem na zapoznanie klientów z nowymi produktami firmy jest organizacja cyklicznych konferencji. Takie spotkania, do których organizacji zatrudniamy agencję eventową, mają dwie części. Tego typu imprezy firmowe mogą być dobrą okazją do owocnych rozmów o współpracy.


Jakie mamy możliwości, organizując imprezę firmową dla przedstawiciela jednej z typowo „męskich branż”? Czy jesteśmy skazani na nudne spotkanie przy kolacji i alkoholu? Podczas takich spotkań organizowanych przez firmy budowlane, informatyczne, rolnicze, techniczne i z jeszcze kilku branż, zazwyczaj około 70-90 procent stanowią mężczyźni. Dobra agencja eventowa doradzi nam odpowiednie rozwiązanie i podsunie pomysły, jak takie imprezy firmowe urozmaicić. Wiele jest takich atrakcji, które skierowane są przede wszystkim do mężczyzn. Kluczem jest ich odpowiedni dobór, w zależności od charakteru imprezy, wieku uczestników, branży dla której jest organizowana. Wydaje się, że obecnie głównym problemem nie jest brak takich atrakcji, ale ich jakość i poziom odpowiedni dla klienta biznesowego. I tutaj leży główne zadanie agencji eventowej, aby zagwarantować usługi tylko sprawdzone i pewne, bowiem wiele na rynku jest takich „pseudoatrakcji”, które imprezom firmowym mogą tylko zaszkodzić i zostawić po sobie niesmak, a nie pozytywne wspomnienia.

Doświadczona agencja eventowa na takie męskie imprezy firmowe powinna mieć w bazie sprawdzonego podwykonawcę – agencję fordanserek lub też sama mieć bazę takich hostess, które stworzą nam możliwość organizacji imprezy tanecznej.

Fordanserki inaczej nazywane są czasem „tańczącymi hostessami” – są to dziewczyny, które na imprezy firmowe zatrudniamy po to, aby mieć pełen parkiet. Odpowiednio dobrane hostessy i tancerki potrafią skutecznie rozkręcić imprezę firmową, zaprosić gości do tańca i towarzyszyć im aż do rana na parkiecie. W ten sposób nudna zazwyczaj impreza firmowa przeobrazi się w pełen tańca i zabawy wieczór. Jaka jest tu główna rola zatrudnionej agencji eventowej? Przede wszystkim odpowiedni dobór fordanserek – muszą być to dziewczyny nie tylko ładne i przyciągające wzrok urodą, ale przede wszystkim komunikatywne, sympatyczne, taki z którymi chce się nie tylko tańczyć, ale też rozmawiać i spędzić w ich towarzystwie cały wieczór na takiej imprezie firmowej. Agencja eventowa musi oczywiście również dbać o odpowiedni wizerunek fordanserek i kontrolować ich pracę podczas całej imprezy.

Często stosowanym urozmaiceniem imprez firmowych, również z udziałem fordanserek, jest organizacja imprez tematycznych. Agencja eventowa powinna tutaj przede wszystkim zadbać o odpowiedni strój tematyczny dla hostess – tak, aby były nie tylko uczestnikiem imprezy, ale również jej żywą ozdobą („żywą scenografią”). Oczywiście dana stylizacja ściśle zależy od wybranego tematu imprezy. Organizacja imprez tematycznych dla branż męskich rządzi się podobnymi zasadami, jak ogólne imprezy firmowe w towarzystwach mieszanych. Są jednak takie tematy, które panom podobają się bardziej – zazwyczaj dobrym pomysłem jest na przykład „Wieczór Gangsterki”, w którym uczestników stylizujemy na lata 20-te, 30-te, wspominamy legendarnych gangsterów z przymrużeniem oka. Na takie imprezy firmowe bardzo polecamy gry kasynowe – pozwalają zaznać emocji związanych z grami, jednak bez finansowego ryzyka. Na takich imprezach tematycznych fordanserki mogą wcielić się w role eleganckich, ale niebezpiecznych gangsterek z dawnych lat.

Organizacja imprez tematycznych musi być jednak przemyślana i dobrze dobrana do danej grupy uczestników. Agencja eventowa powinna zadbać o oryginalność takiego firmowego spotkania. Bardzo istotna jest więc wiedza o tym, w jakich imprezach firmowych goście mieli okazję uczestniczyć w latach ubiegłych i jakie atrakcje już im fundowano. Wspomniane już fordanserki to taki element tych „męskich” imprez firmowych, o który powinniśmy zadbać zawsze, niezależnie od tego, czy decydujemy się na organizację imprezy tematycznej czy klasycznej bez narzuconego stylu. Agencja eventowa tylko poprzez zatrudnienie fordanserek może nam zagwarantować, że takie imprezy firmowe będą przetańczone, nie przesiedziane.


imprezy.niedzwiedz-art.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Oznakowanie hotelu, centrum konferencyjnego, Wellness & SPA

Oznakowanie hotelu, centrum konferencyjnego, Wellness & SPA


Autor: doradca.ds.reklamy


Hotele, pensjonaty, centra konferencyjne, Wellness & SPA to kolejna szczególna grupa w zakresie oznakowania reklamowego. Tego typu miejsca powinny mieć eleganckie oznakowanie, sprawiać wrażenie prestiżowych, być widoczne w dzień i w nocy. Dodatkowo powinno się zadbać o oznakowanie wskazujące kierunek do hotelu przy głównej drodze.


Wśród oferty na reklamę zewnętrzną i wewnętrzną znajdziemy pylony reklamowe, kasetony z winylu i dibondu, kasetony LED, szyldy, litery przestrzenne, neony, ramki zatrzaskowe, stojaki, grawerki, wyroby z plexi, gabloty. Osobie, która na co dzień nie ma styczności z tą branżą, trudno zorientować się, co jest najlepszym wyborem w danym przypadku. Wybierając formę oznakowania reklamowego dla swojego hotelu, warto pamiętać o zachowaniu standardów jakościowych, widoczności oraz o estetyce efektu końcowego (często odpowiednie dobrane oznakowanie staje się ozdobą).

Podczas wybierania form oznakowania reklamowego pierwszą czynnością powinno być spisanie na kartce celów (czyli co chcemy osiągnąć dzięki reklamie); dopiero do nich należy dopasowywać konkretne rozwiązania. Jeśli postąpimy odwrotnie, możemy się nieco rozczarować - rezultaty takiego niezaplanowanego działania mogą być tragiczne. Np. hotel nie będzie miał gości, bo ciężko będzie do niego trafić, centrum Wellness & SPA będzie miało wizerunek zaniedbanego i brudnego, a centrum konferencyjne będzie uchodziło za obskurne.

Poniżej przykładowy spis celów, jakie powinniśmy wziąć pod uwagę, planując oznakowanie reklamowe. Najkrócej mówiąc jest to spis „co chcemy pokazać/osiągnąć”:

  • wskazanie klientom drogi dojazdowej (kierunku) do hotelu;
  • informacja o nazwie hotelu na budynku;
  • poinformowanie klientów wewnątrz hotelu, gdzie znajduje się recepcja (w mojej 10-letniej karierze spotkałam hotel, gdzie recepcja nie miała żadnego oznakowania, dodatkowo wyglądała jak bar, stąd notorycznie zdarzały się pomyłki);
  • wskazanie klientom wewnątrz hotelu, gdzie znajduje się część konferencyjna;
  • wskazanie klientom wewnątrz hotelu, gdzie znajduje się część Welless & SPA (a wewnątrz Wellnes & SPA - gdzie jest basen, sauna, jacuzzi, hydromasaże, gabinet kosmetyczny, gabinet masażysty, itd.);
  • wskazanie klientom wewnątrz hotelu, gdzie znajduje się jadalnia;
  • wyróżnienie informacji o specjalnym menu, specjalnych promocjach, akcjach, kąciku dla dzieci, itp.;
  • wyróżnienie informacji o atrakcjach turystycznych w okolicy.

Jeśli chodzi o wskazanie potencjalnym klientom drogi dojazdowej, najlepiej wykorzystać billboard/tablicę reklamową umieszoną przy najbliższej drodze głównej. Warto pamiętać, że aby umieścić tablicę reklamową przy drodze, należy mieć pozwolenie od zarządu dróg/urzędu miasta. „Samowolka” w tej kwestii może się skończyć dotkliwą karą finansową. Nie można też zasłaniać znaków drogowych. Poza tym nie warto stawiać billboardu w miejscu, gdzie już stoi kilka podobnych reklam. Po pierwsze nasza tablica niczym się nie wyróżni, po drugie istnieje raczej nikła szansa na to, że ktokolwiek zwróci na nią uwagę. Dlatego trzeba wybrać miejsce, gdzie reklama będzie widoczna i zauważalna.

Jej treść powinna przykuwać uwagę, a jednocześnie być stonowana, elegancka i w kolorach związanych z hotelem. Nie powinno się umieszczać dużej ilości tekstu – przecież podczas jazdy samochodem nikt nie zdąży jej przeczytać. Tutaj zasadą jest „mniej daje więcej”. Najlepszym podejściem będzie dobranie odpowiedniej grafiki, która zastąpi nam hasła i słowa. Pamiętajmy, że jeśli hotel znajduje się w znacznej odległości od drogi głównej, to przy uliczkach dojazdowych także warto postawić tabliczki z kierunkowskazem i nazwą hotelu.

oznakowaniehotelu2

Najlepszym sposobem na pokazanie nazwy hotelu jest umieszczenie na elewacji liter przestrzennych. Litery neonowe lub nieświecące są raczej złym pomysłem – w przypadku hoteli neony wyglądają tandetnie, a litery nieświecące nie są widoczne wieczorami i w nocy. To jeden z ważniejszych momentów podczas wyboru formy reklamy. Pamiętajmy, że ma wyglądać prestiżowo i estetycznie, a także być dopasowana kolorystycznie i rozmiarowo do architektury budynku! Proszę zwrócić uwagę, że ekskluzywne, drogie hotele stosują zwykle litery świetlne albo litery przestrzenne wykończone (np. złotym) dibonem. Właśnie dlatego, że taka reklama wygląda bardzo estetycznie. I to właśnie ten moment często jest decydujący dla naszych klientów – czy zdecydują się tu wejść, czy jednak nie, bo na przykład hotel wygląda jak tani przydrożny motel (a wiadomo, jak to negatywnie się zwykle kojarzy).

Recepcja to również miejsce, gdzie trzeba wzbudzić w kliencie uczucie prestiżu. Tu także stosuje się litery przestrzenne, nieświecące, w odcieniu złota. Napis „recepcja” nie może przytłaczać wielkością, powinien być także łatwy do przeczytania.

Jeśli mówimy o wskazywaniu klientom poszczególnych części budynku – jadalni, restauracji, kawiarni, SPA, gabinetów kosmetycznych i masażu, itd., istnieją na to różne ciekawe sposoby.

Znam jeden hotel, który poszczególne części budynku podzielał dużymi, szklanymi drzwiami. I właśnie na tych drzwiach są wyklejone folią szronioną nazwy poszczególnych części hotelu. Każde drzwi mają także odmienne wzorki (trawy, bąbelki, kwiaty). Właściwie to drzwi są w całości wyklejone tą folią, a litery i wzory są wycięte w folii, czyli zyskują barwę normalnego szkła.

Innym sposobem może być umieszczenie tabliczek z plexi nad przejściem do poszczególnej części. W plexi można wygrawerować nazwę części hotelu i dodatkowo litery jeszcze podświetlić LEDami, żeby uzyskać efekt ekskluzywności. Wygląda to naprawdę zjawiskowo.

Inny sposób to tabliczki przydrzwiowe. Można je wykonać ze szczotkowanego złotego lub srebrnego dibondu, a napisy wygrawerować (dibond istnieje w wielu różnych odcieniach). Dobrym materiałem jest także kolorowa plexi, w której wygrawerujemy wzory.

Oznaczenia poszczególnych części hotelu jest momentem, w którym naprawdę możemy popisać się kreatywnością… Ważne, żeby nasz pomysł i wykonanie były zgodne z konwencją i standardami hotelu. Nie dopuszczajmy do sytuacji, gdzie każdy element jest z innej bajki.

ramki_zatrzaskowe_OWZ

Wyróżnianie informacji specjalnych to kolejny trudny moment. Nie mogą być to zwykłe plakaty, tylko formy reklamy wkomponowane w otoczenie; takie, które wyglądają jak część wystroju wnętrza. A to jest dość problematyczna kwestia, ponieważ nie wszystko, co sobie zaplanujemy, agencja reklamowa będzie w stanie wykonać. W prawie każdej sytuacji uniwersalnym rozwiązaniem będzie zastosowanie ramek zatrzaskowych OWZ. Pasują chyba do każdego wnętrzna, niezależnie od wystroju.Najlepiej wybierać ramki anodowane, ponieważ wyglądają bardziej estetycznie niż te zwykłe bez połysku. Są one produkowane w rozmiarach A0 do B3. Gabloty wewnętrzne również się sprawdzają, ale tylko w przypadku gdy oprawki gabloty będą związane kolorystycznie i stylowo z wnętrzem. Gabloty można podświetlić diodami LED, bardzo ładnie wyglądają i są czytelne w nocy.

Mój artykuł tylko częściowo porusza kwestie związane z doborem oznakowania hoteli, centrum konferencyjnych, Wellness & SPA. Jest to jednak zbiór wskazówek i rad, które mogę Państwu przekazać na podstawie swojego doświadczenia zawodowego. Mam nadzieję, że zaowocują zwiększeniem ilości klientów i poprawą wizerunku Państwa hotelu, a także staną się podstawą do samodzielnych rozważań.


Studio Plus - Producent kasetonów reklamowych.

Litery przestrzenne, pylony reklamowe, kasetony winylowe, kasetony z dibondu.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.