czwartek, 15 października 2015

Grawerowanie: szlachetność i jakość

Grawerowanie: szlachetność i jakość


Autor: Sylwia Kopeć


Grawerowanie powoduje, że zwykły produkt nabiera charakteru, jest cenny i unikatowy. Grawerując upominek, nadajemy mu niepowtarzalność, sprawiając, że obdarowany czuje się wyróżniony.


Grawerowanie zawsze było ciekawym i poszukiwanym sposobem znakowania. W dawnych czasach grawer widniał z reguły na przedmiotach metalowych. Ozdabiano w ten sposób broń (szable, samopały) czy pamiątkowe bibeloty. Grawer był onegdaj sztuką odręcznego pisania w metalach. Wraz z upływem czasu metody grawerskie zmieniały się. Stawały się coraz lepsze, wydajniejsze, jednak mimo to zawsze postrzegane były jako wartościowe i cenne znakowanie. Usługi grawerskie wykonywały specjalistyczne zakłady, charakteryzujące się znajomością sztuki grawerskiej, wyższych technologii, znajomością materiałów oraz zatrudniające prawdziwych artystów grawerskich. Jakość usług grawerskich świadczyła o pozycji firmy, która je wykonywała.

Po ręcznym znakowaniu metali nadeszła era grawerowania mechanicznego. Znakowanie to polegało na rysowaniu za pomocą diamentu na metalach znaków, napisów lub wystukiwaniu ich w formie rastru lub wybieranie materiału za pomocą frezu. Były to jednak pracochłonne i czasochłonne metody. Przez co grawerowanie było metodą bardzo drogą i nie dla wszystkich dostępną. Tylko firmy czy osoby o sporej zawartości portfela mogły sobie pozwolić na napisy wykonane tą metodą. I dzięki temu przedmiot ozdobiony grawerowaniem był unikalny, szlachetny i cenny.

Sposoby grawerowania mechanicznego, jakkolwiek świetne, powoli przestawały wystarczać. Musiały zacząć gonić za przyspieszającym tempem życia. Rozwój technologii pozwolił na przyspieszenie czasu wykonania znakowania grawerskiego, a tym samym na większe rozpowszechnienie tej metody. Nowe technologie pozwalają na znakowanie nie tylko na metalu, ale w szkle, drewnie, filcu, skórze i ekoskórze oraz wielu innych materiałach. Grawerowanie na niemal każdym materiale stało się możliwe dzięki najnowocześniejszym technologiom laserowym.

Dzisiejsze usługi grawerskie to przede wszystkim zastosowanie tych urządzeń. Dzięki nim możliwe jest bardzo precyzyjne odwzorowanie napisu czy znaku graficznego w bardzo krótkim czasie. Jest to coraz powszechniejsza metoda znakowania, mimo tego do tej pory uważana za najlepszą, gdyż jest trwała.

Grawerowanie zawsze było sztuką. Dzisiaj, w połączeniu z możliwościami technologicznymi i graficznymi, jest to artyzm najwyższych lotów.


Feniks

Grawerowanie, cięcie laserowe, wyrób pieczątek

smycze reklamowe, pamięci USB, gadżety

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak wybrać motyw dla logo?

Jak wybrać motyw dla logo?


Autor: Ksandi


Dobre logo to nie tylko zwykły znaczek graficzny, który używamy obok pełnej nazwy firmy. Jeśli logotyp firmowy jest dobry, to potrafi przekazać wiele informacji, choćby o tym, jaka jest ideologia danej firmy, z czym się utożsamia, co chce zakomunikować swoim klientom.


Choć słowa mają w naszej kulturze wielką moc, to jednak obrazy zawsze będą w stanie przekazać więcej. Często nie jest ważne to, co chce się przekazać, lecz sposób, w jaki się to robi. Dlatego zapraszam do krótkiego przeglądu rodzaju logotypów, by uzmysłowić, jaki typ jest odpowiedni dla określonej działalności.

Logotyp minimalistyczny: to typ logo składający się najczęściej z samego wyrazu (nazwy firmy lub produktu). Odpowiedni jest dla praktycznie każdego typu działalności. Jednak za logo minimalistycznym musi stać odpowiedni marketing, który zbuduje wokół znaku symbolikę. Często na takie logo decydują się największe firmy, które wydają krocie na kosztowne kampanie i kreowanie wizerunku oraz przemycanie swego logo w dużej ilości materiałów reklamowych.

Logotyp nowoczesny: idealny dla firm, które oferują innowacyjne usługi, zajmują się techniką, handlem lub działają głównie przez Internet. Kubiczne kształty, nowoczesne czcionki, symbolika nawiązująca do technicznych nowinek – to wszystko niesie za sobą przesłanie, że firma, która korzysta z danego logo, idzie z duchem czasu, nastawiona jest na rozwój. Przemawia przez nią młodość, energia, poszukiwanie najlepszych rozwiązań. To dobre logo także dla firm, których głównym odbiorcą jest młodzież.

Logotyp elegancki: tradycyjna czcionka, zapisana kursywą, proste, nawiązujące do klasyki motywy graficzne, barwy oscylujące pomiędzy czernią, granatem i brązem to elementy charakterystyczne dla logotypów instytucji i przedsiębiorstw pragnących wzbudzić zaufanie, pokazać się jako solidne i tradycyjne. Wiele instytucji finansowych, banków oraz pośredników nieruchomości decyduje się na tego typu logotyp. Pragną wywołać w odbiorcach odczucie, że ich działalność jest trwała, oparta na kilku dekadach istnienia, posiadają więc stosowne doświadczenie i wiedzę. Często do takiej identyfikacji graficznej uciekają się firmy dopiero rozpoczynające działalność, lecz pragnące uchodzić za specjalistów w danej branży.

Logotyp artystyczny: idealny dla przedsiębiorstw, które chcą uchodzić za kreatywne i pomysłowe. Nieco zwariowana forma, zakręcona czcionka i żywe, soczyste kolory. Logotypy artystyczne trafiają do młodszych klientów. Idealne są także dla firm oferujących towary dla dzieci, kreatywnych agencji reklamowych, księgarni, galerii, kin, firm IT i portali firm działających przez Internet. Artystyczne znaki firmowe lubiane są przez odbiorców, bo mówią o pomysłowości i sympatii dla ludzi.

Logotyp graficzny: istnieją logotypy, w których pierwsze skrzypce gra nie napis, lecz elementy zdobnicze. I to właśnie one niosą ze sobą największy ładunek treści. To dobre logo praktycznie dla każdego rodzaju biznesu, w zależności od wybranego motywu. I tak salon kosmetyczny może za główny element wybrać zarys ozdobnego flakonu perfum, w który wkomponowany jest nazwa zakładu. Znanym przykładem takiego logo jest skarbonka nad logo jednego z banków. Ozdobne, bogate graficznie loga wybierają często instytucje i urzędy. Wpasowują w nie zarys regionu, elementy krajobrazu, postacie ludzkie lub symbole przedmiotów, z którymi są związane: jak książka, teatr, nuty, instrumenty itp.

Jak widać, bogactwo logotypów jest niezmierzone, aczkolwiek mają one jedną wspólna cechę – muszą prawidłowo spełniać swoją rolę – przyciągać oraz przykuwać uwagę, być łatwo kojarzone. Sam/a pomyśl, jakie logo ma np. firma Nike. Już wiesz?


Zaskakujące logo firmowe to coś o czym marzą miliony a posiadają tylko nieliczni.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Typy stron internetowych

Typy stron internetowych


Autor: LarryKowalsky


Przeglądając internet, nie trudno zorientować się, że istnieje co najmniej kilka kategorii stron internetowych. Choć wszystkie strony wyglądają podobnie, to różnią się między sobą poziomem rozbudowania, zawartością, grafiką i tym, do czego służą.


To właśnie efekt, jaki ma przynieść tworzona strona internetowa, czyli cel jej zakładania i funkcjonowania, determinuje wygląd i treść witryny.

Amatorskie strony internetowe. Amatorskie strony internetowe, to zazwyczaj niezbyt rozbudowane witryny tworzone przez internautów, do których wykorzystuje się gotowe i proste szablony stron. Amatorskie strony internetowe posiadają zazwyczaj niezbyt rozbudowane menu i ograniczają się do kilku podstron. Tworzy się je głównie dla przyjaciół i znajomych, a ich treść stanowią wiadomości o tym, co dzieje się w życiu ich twórców uzupełnione zdjęciami.

Strony internetowe instytucji. Każda szanująca się instytucja ma swoją stronę internetową. Strony te są zazwyczaj bardzo rozbudowane i tworzone przez profesjonalistów. Strony takie posiadają bardzo wiele podstron, z których można na przykład pobierać różne formularze i dokumenty. Strony internetowe instytucji i urzędów, zazwyczaj posiadają więcej tekstów niż zdjęć.

Firmowe strony internetowe. Dziś każda firma ma swoją stronę internetową. Internetowa strona firmowa, składa się z kilku podstawowych elementów. Znajdziemy na niej informacje o firmie (od kiedy istnieje, kto ją tworzy, jak się rozwijała itp.). Na wszystkich firmowych stronach internetowych, prezentowane są oferty firmowe. Jedne z nich są bardziej szczegółowe, inne mniej. Czasami jest to tylko krótki spis oferowanych towarów i usług, czasami jest to długa lista uzupełniona opisami, zdjęciami i cennikiem.

Reklamowe strony internetowe. Wiele stron internetowych powstaje w celu reklamowania produktów i usług licznych przedsiębiorstw. Strony takie, to wszelkiego typu katalogi firm, spisy firm, panoramy przedsiębiorstw itp. Reklamowe witryny internetowe, to długie listy firm uporządkowane na wiele sposobów. Można w nich wyszukiwać konkretnych produktów i usług lub firm określonych branż w wybranym mieście, regionie czy województwie. Wyszukiwanie interesujących ofert i danych teleadresowych jest szybkie i łatwe, gdyż wszystkie katalogi firm posiadają wygodne wyszukiwarki. Z katalogów takich korzystają klienci poszukujący atrakcyjnych ofert towarów i usług oraz właściciele firm poszukujący partnerów do współpracy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wybór najlepszego nośnika reklamy

Wybór najlepszego nośnika reklamy


Autor: Maciej Apoco


Zagadnienia z dziedziny reklamy oraz marketingu nie wydają się być dziś żadną tajemnicą. Biorąc pod uwagę powszechność dostępu do Internetu oraz bardzo szeroką literaturę, każdy bardzo łatwo jest w stanie dotrzeć do najważniejszych wiadomości z tej branży. Mimo wszystko, czasem potrzebujemy zasięgnąć informacji ze źródeł niezależnych.


Wszyscy pracownicy działów marketingu, właściciele firm czy osoby samodzielnie prowadzące działalność gospodarczą, doskonale wiedzą, jak niezbędnym elementem prawidłowo funkcjonującego przedsiębiorstwa jest reklama. Nikogo w tej kwestii dziś nie trzeba specjalnie uświadamiać, gdyż ci, którzy w porę tego nie zrozumieli, dawno już ponieśli tego konsekwencje.

Czym innym jest jednak świadomość wagi i potrzeby reklamy, a czym innym jest wiedza, jak ją wykorzystać. Podejmując działania promocyjne, często stajemy przed trudnym wyborem, a mianowicie musimy podjąć decyzję - w jaki sposób sprawić, aby nasz produkt, firma czy usługa była najlepiej i najatrakcyjniej zaprezentowana. Gdzie się reklamować, by nasze działania okazały się skuteczne oraz jakich narzędzi do tego użyć.


Niestety, nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Albo inaczej - to zależy. Od czego? Od bardzo wielu czynników, ale najważniejszym z nich jest chyba grupa docelowa, do której kierujemy nasz produkt. Nie będziemy przecież wdrażać internetowej kampanii na portalach społecznościowych, jeśli naszą grupą docelową są emeryci, którym chcemy sprzedać ubezpieczenie na życie. Tak samo, jak nie dotrzemy do nastolatków z najnowszym mydłem antybakteryjnym przy pomocy domokrążców.


Jak widać, wybór odpowiedniej formy reklamy jest kluczowy na drodze do sukcesu. Należy rozważyć wszelkie możliwości i wybrać spośród nich te najlepsze, które dadzą nam największe prawdopodobieństwo dotarcia naszą reklamą do właściwych osób.


Więcej na ten temat można znaleźć tutaj: http://neobrand.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Pomysł na własny biznes

Pomysł na własny biznes


Autor: Marcin Gut


Obecnie coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Ludzie zaczynają dostrzegać zalety płynące z pracy na własny rachunek. Większość jest już zmęczona pracą, która przynosi korzyści jedynie zwierzchnikom, a dla nich jest źródłem ciągłego stresu i zmęczenia.


Pomysł

Najważniejszą kwestią w przypadku decyzji o rozpoczęciu prowadzenia własnej firmy jest pomysł. Jednym z ciekawszych i godnych przemyślenia może być agencja reklamowa. Początki mogą wydawać się trudne, ale do wystartowania potrzeba naprawdę niewiele. Jest to z pewnością doskonała opcja dla osób kreatywnych i twórczych. W tej branży łatwo odnajdą się osoby interesujące się reklamą oraz szeroko pojętą kulturą. To idealny wybór dla osób nie mających problemów z pisownią i poprawnym konstruowaniem teksów.

Ludzie

Każda agencja zajmująca się reklamą powinna posiadać przynajmniej jedną osobę, która będzie odpowiadała za wspomniane kwestie. Przydatna będzie także dobra znajomość obsługi komputera oraz różnych programów graficznych. Do rozpoczęcia tego typu działalności potrzeba minimum czterech osób. Każda z nich będzie odpowiadała za inne kwestie. Oprócz osób odpowiedzialnych za grafikę i teksty potrzebujemy ludzi, którzy zajmą się pozyskiwaniem klientów i prezentowaniem naszej działalności w przestrzeni publicznej.

Budżet

Każda debiutująca na rynku agencja reklamowa musi posiadać odpowiedni budżet na wypromowanie własnej działalności. Pieniądze potrzebne na start zależą od miasta, w którym zamierzamy rozpocząć działanie. Inne koszta będą charakteryzowały Szczecin, a inne Poznań. Nie powinniśmy szukać w tych kwestiach żadnych oszczędności. W poszukiwaniu odpowiednich funduszy możemy wybrać się do różnych urzędów. Często oferują one wsparcie osobom decydującym się po raz pierwszy na otworzenie własnej firmy. W każdym mieście możemy znaleźć przykład, gdzie agencja interaktywna lub reklamowa zaczęła swoją pracę dzięki dofinansowaniu. Warto spojrzeć także na ofertę różnego rodzaju funduszy ze struktur europejskich.

Regulacje prawne

Gdy zdobędziemy pieniądze niezbędne do wystartowania, powinniśmy zapoznać się ze wszystkimi regulacjami prawnymi. Zarejestrowanie własnej firmy w Polsce nie stanowi aktualnie żadnego problemu. Z tym zadaniem powinna sobie poradzić każda osoba. Każde miasto posiada odpowiednią komórkę odpowiedzialną za przedsiębiorców. Złożenie wymaganych dokumentów i podpisów trwa około 30 minut. Nasza agencja reklamowa może rozpocząć od razu po wyjściu z odpowiedniego urzędu.

Początki

547

Początki każdej firmy nie należą do łatwych. Na tym etapie musimy poświęcić bardzo wiele swojego czasu i pieniędzy. Warto jednak spróbować swoich sił, ponieważ prowadzenie własnej działalności jest o wiele korzystniejsze niż praca na etat. To my decydujemy o cenach naszych usług i terminach ich realizacji. Nasza agencja reklamowa może podejmować się zadań, na które mamy ochotę i czas. Warto zatem zastanowić się, czy nie powinniśmy spróbować pracy na własny rachunek. Jeśli jesteśmy pewni swoich umiejętności i wiedzy, możemy starać się je sprzedawać bez pośredników. Będą nam one wtedy przynosiły dużo większe zyski. Odpowiednio dobrani współpracownicy sprawią, że będziemy mogli zaprezentować szeroki zakres usług i możliwości. Pierwsze wykonane zlecenia pomogą przekonać do nas większą ilość klientów i wypromować swoje usługi.


Agencja reklamowa Szczecin

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.