czwartek, 15 października 2015

Typy stron internetowych

Typy stron internetowych


Autor: LarryKowalsky


Przeglądając internet, nie trudno zorientować się, że istnieje co najmniej kilka kategorii stron internetowych. Choć wszystkie strony wyglądają podobnie, to różnią się między sobą poziomem rozbudowania, zawartością, grafiką i tym, do czego służą.


To właśnie efekt, jaki ma przynieść tworzona strona internetowa, czyli cel jej zakładania i funkcjonowania, determinuje wygląd i treść witryny.

Amatorskie strony internetowe. Amatorskie strony internetowe, to zazwyczaj niezbyt rozbudowane witryny tworzone przez internautów, do których wykorzystuje się gotowe i proste szablony stron. Amatorskie strony internetowe posiadają zazwyczaj niezbyt rozbudowane menu i ograniczają się do kilku podstron. Tworzy się je głównie dla przyjaciół i znajomych, a ich treść stanowią wiadomości o tym, co dzieje się w życiu ich twórców uzupełnione zdjęciami.

Strony internetowe instytucji. Każda szanująca się instytucja ma swoją stronę internetową. Strony te są zazwyczaj bardzo rozbudowane i tworzone przez profesjonalistów. Strony takie posiadają bardzo wiele podstron, z których można na przykład pobierać różne formularze i dokumenty. Strony internetowe instytucji i urzędów, zazwyczaj posiadają więcej tekstów niż zdjęć.

Firmowe strony internetowe. Dziś każda firma ma swoją stronę internetową. Internetowa strona firmowa, składa się z kilku podstawowych elementów. Znajdziemy na niej informacje o firmie (od kiedy istnieje, kto ją tworzy, jak się rozwijała itp.). Na wszystkich firmowych stronach internetowych, prezentowane są oferty firmowe. Jedne z nich są bardziej szczegółowe, inne mniej. Czasami jest to tylko krótki spis oferowanych towarów i usług, czasami jest to długa lista uzupełniona opisami, zdjęciami i cennikiem.

Reklamowe strony internetowe. Wiele stron internetowych powstaje w celu reklamowania produktów i usług licznych przedsiębiorstw. Strony takie, to wszelkiego typu katalogi firm, spisy firm, panoramy przedsiębiorstw itp. Reklamowe witryny internetowe, to długie listy firm uporządkowane na wiele sposobów. Można w nich wyszukiwać konkretnych produktów i usług lub firm określonych branż w wybranym mieście, regionie czy województwie. Wyszukiwanie interesujących ofert i danych teleadresowych jest szybkie i łatwe, gdyż wszystkie katalogi firm posiadają wygodne wyszukiwarki. Z katalogów takich korzystają klienci poszukujący atrakcyjnych ofert towarów i usług oraz właściciele firm poszukujący partnerów do współpracy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wybór najlepszego nośnika reklamy

Wybór najlepszego nośnika reklamy


Autor: Maciej Apoco


Zagadnienia z dziedziny reklamy oraz marketingu nie wydają się być dziś żadną tajemnicą. Biorąc pod uwagę powszechność dostępu do Internetu oraz bardzo szeroką literaturę, każdy bardzo łatwo jest w stanie dotrzeć do najważniejszych wiadomości z tej branży. Mimo wszystko, czasem potrzebujemy zasięgnąć informacji ze źródeł niezależnych.


Wszyscy pracownicy działów marketingu, właściciele firm czy osoby samodzielnie prowadzące działalność gospodarczą, doskonale wiedzą, jak niezbędnym elementem prawidłowo funkcjonującego przedsiębiorstwa jest reklama. Nikogo w tej kwestii dziś nie trzeba specjalnie uświadamiać, gdyż ci, którzy w porę tego nie zrozumieli, dawno już ponieśli tego konsekwencje.

Czym innym jest jednak świadomość wagi i potrzeby reklamy, a czym innym jest wiedza, jak ją wykorzystać. Podejmując działania promocyjne, często stajemy przed trudnym wyborem, a mianowicie musimy podjąć decyzję - w jaki sposób sprawić, aby nasz produkt, firma czy usługa była najlepiej i najatrakcyjniej zaprezentowana. Gdzie się reklamować, by nasze działania okazały się skuteczne oraz jakich narzędzi do tego użyć.


Niestety, nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Albo inaczej - to zależy. Od czego? Od bardzo wielu czynników, ale najważniejszym z nich jest chyba grupa docelowa, do której kierujemy nasz produkt. Nie będziemy przecież wdrażać internetowej kampanii na portalach społecznościowych, jeśli naszą grupą docelową są emeryci, którym chcemy sprzedać ubezpieczenie na życie. Tak samo, jak nie dotrzemy do nastolatków z najnowszym mydłem antybakteryjnym przy pomocy domokrążców.


Jak widać, wybór odpowiedniej formy reklamy jest kluczowy na drodze do sukcesu. Należy rozważyć wszelkie możliwości i wybrać spośród nich te najlepsze, które dadzą nam największe prawdopodobieństwo dotarcia naszą reklamą do właściwych osób.


Więcej na ten temat można znaleźć tutaj: http://neobrand.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Pomysł na własny biznes

Pomysł na własny biznes


Autor: Marcin Gut


Obecnie coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Ludzie zaczynają dostrzegać zalety płynące z pracy na własny rachunek. Większość jest już zmęczona pracą, która przynosi korzyści jedynie zwierzchnikom, a dla nich jest źródłem ciągłego stresu i zmęczenia.


Pomysł

Najważniejszą kwestią w przypadku decyzji o rozpoczęciu prowadzenia własnej firmy jest pomysł. Jednym z ciekawszych i godnych przemyślenia może być agencja reklamowa. Początki mogą wydawać się trudne, ale do wystartowania potrzeba naprawdę niewiele. Jest to z pewnością doskonała opcja dla osób kreatywnych i twórczych. W tej branży łatwo odnajdą się osoby interesujące się reklamą oraz szeroko pojętą kulturą. To idealny wybór dla osób nie mających problemów z pisownią i poprawnym konstruowaniem teksów.

Ludzie

Każda agencja zajmująca się reklamą powinna posiadać przynajmniej jedną osobę, która będzie odpowiadała za wspomniane kwestie. Przydatna będzie także dobra znajomość obsługi komputera oraz różnych programów graficznych. Do rozpoczęcia tego typu działalności potrzeba minimum czterech osób. Każda z nich będzie odpowiadała za inne kwestie. Oprócz osób odpowiedzialnych za grafikę i teksty potrzebujemy ludzi, którzy zajmą się pozyskiwaniem klientów i prezentowaniem naszej działalności w przestrzeni publicznej.

Budżet

Każda debiutująca na rynku agencja reklamowa musi posiadać odpowiedni budżet na wypromowanie własnej działalności. Pieniądze potrzebne na start zależą od miasta, w którym zamierzamy rozpocząć działanie. Inne koszta będą charakteryzowały Szczecin, a inne Poznań. Nie powinniśmy szukać w tych kwestiach żadnych oszczędności. W poszukiwaniu odpowiednich funduszy możemy wybrać się do różnych urzędów. Często oferują one wsparcie osobom decydującym się po raz pierwszy na otworzenie własnej firmy. W każdym mieście możemy znaleźć przykład, gdzie agencja interaktywna lub reklamowa zaczęła swoją pracę dzięki dofinansowaniu. Warto spojrzeć także na ofertę różnego rodzaju funduszy ze struktur europejskich.

Regulacje prawne

Gdy zdobędziemy pieniądze niezbędne do wystartowania, powinniśmy zapoznać się ze wszystkimi regulacjami prawnymi. Zarejestrowanie własnej firmy w Polsce nie stanowi aktualnie żadnego problemu. Z tym zadaniem powinna sobie poradzić każda osoba. Każde miasto posiada odpowiednią komórkę odpowiedzialną za przedsiębiorców. Złożenie wymaganych dokumentów i podpisów trwa około 30 minut. Nasza agencja reklamowa może rozpocząć od razu po wyjściu z odpowiedniego urzędu.

Początki

547

Początki każdej firmy nie należą do łatwych. Na tym etapie musimy poświęcić bardzo wiele swojego czasu i pieniędzy. Warto jednak spróbować swoich sił, ponieważ prowadzenie własnej działalności jest o wiele korzystniejsze niż praca na etat. To my decydujemy o cenach naszych usług i terminach ich realizacji. Nasza agencja reklamowa może podejmować się zadań, na które mamy ochotę i czas. Warto zatem zastanowić się, czy nie powinniśmy spróbować pracy na własny rachunek. Jeśli jesteśmy pewni swoich umiejętności i wiedzy, możemy starać się je sprzedawać bez pośredników. Będą nam one wtedy przynosiły dużo większe zyski. Odpowiednio dobrani współpracownicy sprawią, że będziemy mogli zaprezentować szeroki zakres usług i możliwości. Pierwsze wykonane zlecenia pomogą przekonać do nas większą ilość klientów i wypromować swoje usługi.


Agencja reklamowa Szczecin

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Tworzenie postaci w reklamie

Tworzenie postaci w reklamie


Autor: Ksandi


Jeżeli jeszcze nie wiesz, dlaczego niektóre firmy oprócz swojego logo dodatkowo decydują się na promowanie stworzonej na rzecz kampanii postaci, to koniecznie powinieneś przeczytać to do końca.


Choć może podświadomie zdajesz sobie sprawę z kilku oczywistych faktów, to pozwól, że rozwiniemy 3 najważniejsze powody, dla których istnienie postaci jest ciekawą alternatywą dla zwykłych ofert sprzedażowych:

1. postać jest znacznie lepiej kojarzona,

2. postać jest w stanie skumulować więcej emocji,

3. postać można przedstawiać w wielu wariantach.

RekinPowołując się na pierwszy punkt, zauważ, że firmy, które zdecydowały się na wykreowanie postaci, starały się od samego początku wybrać taką, którą każdy może spokojnie porównać z czymś, co jest mu znajome. Właśnie w taki oto sposób tworzy się pierwszy komunikat, który jest ściśle związany z tym co już znamy, a tym co dopiero będzie nam dostarczone poprzez bohatera.

To, czy rola postaci ograniczy się tylko szczerzenia zębów, czy będzie naszym towarzyszem, tłumaczącym różnice w produktach ze sklepowych półek, zapewne będzie zależeć od specyfiki danego produktu lub usługi.

Znane czy abstrakcja?

A co jeśli bohaterem jest forma zupełnie abstrakcyjna? Dobre pytanie. W takim momencie, w pierwszym kontakcie oceniamy jej zachowanie, ruch, to, co ma do powiedzenia oraz to, co reklamuje. Co ciekawe, na proces „polubienia” nowej postaci ma znaczny wpływ atrakcyjność oferty, którą reklamuje oraz marka, którą reprezentuje.

Lion

Zupełnie inaczej sprawy się mają w przypadku postaci dobrze kojarzonej przez społeczeństwo. Tutaj posłużę się bardzo znanym przykładem. W przypadku reklamy znanego batona Lion jego charakter wprost nawiązuje do naszych ukrytych zwierzęcych pragnień, które wychodzą na światło dzienne, kiedy jesteśmy głodni. Proszę zauważyć, że emitowana w telewizji reklama również swoim przekazem daje jasno do zrozumienia: sięgnij w przypadku nagłego głodu.

Kontynuując poprzedni wątek, a tym samym rozwijając drugi punkt traktujący o emocjach, warto zwrócić uwagę na fakt, że granie na emocjach jest podstawowym i najważniejszym czynnikiem dobrej oferty sprzedażowej. Postać nacechowana odpowiednimi wartościami przekazuje więcej informacji o tym, co reklamuje, niż niejednokrotnie kilka obszernych zdań. Nawet najciekawiej napisane teksty nie zostaną tak dalece pozytywnie odebrane, jak w sytuacji, kiedy robi to bohater obdarzony sympatią.

Pokaż, że żyje – wciągnij w historię

Trzeci punkt traktuje o możliwości przedstawiania postaci w różnych sytuacjach. Jak się okazuje, jest to bardzo pomocne narzędzie na drodze realizowania celów biznesowych. Dlaczego?

To proste. Zaprezentowanie postaci w różnych sytuacjach nie wpływa negatywnie na postrzeganie jej przez odbiorcę. Istotne jednak jest to, że muszą zostać zachowane wytyczne dotyczące kolorystyki, logo firmowego oraz przekazu, który cała reklama ma za sobą nieść.

Tutaj przykładem mogą być 3 główne postacie występujące w serii reklam gum do żucia Orbit. Piosenka „Hello my friend..” i zabawni animowani trzej bohaterowie zyskali w krótkim czasie sympatię setek tysięcy ludzi na całym świecie. Na tym przykładzie można śmiało mówić o dużym rynkowym sukcesie, aż naprawdę warto oczekiwać na kontynuację ich zabawnych perypetii.

Prawa autorskie: Zamieszczone tutaj nazwy i znaki firmowe są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli. Zostały tutaj przedstawione jedynie celem przykładu.


Zaskakujące logo firmowe to coś o czym marzą miliony a posiadają tylko nieliczni.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Historia jednego z najstarszych logo na świecie cz.1

Historia jednego z najstarszych logo na świecie cz.1


Autor: Ksandi


Opowieść zaczyna się w roku 1894, kiedy to w Lyon, podczas organizowanej dużej wystawy kolonialnej, bracia Andre i Eduard Michelin z okazji pierwszych sukcesów związanych z branżą przypadkowo spostrzegają...

że stos ułożonych przed wejściem do namiotu opon przypomina korpus człowieka. Eduard Michelin wypowiedział w tamtym czasie zdanie, które dało początek jednej z najbardziej kultowych i rozpoznawalnych ikon. Słowa „Dajcie mu ramiona oraz nogi, a stanie się niczym człowiek!” zapoczątkowały znaczącą wizualną zmianę w dotychczasowej polityce firmy.

Wdrażanie pomysłu

Pierwsze podwaliny pod znane dzisiaj logo firmowe stworzył ilustrator Maurice Rossillon, który na zlecenie braci Michelin rozpoczął szkicowanie pierwszych rysunków przedstawiających postać człowieka składającego się z opon, podnoszącego kieliszek szampana i deklarującego „Nunc est Bibendum”, co oznaczało „Teraz czas, aby się napić”.

Stworzona przez Rossilliona postać została nazwana Bibendum, co z łaciny oznacza 'wypić'. Taka deklaracja potrafi zdziwić, ponieważ spożywanie alkoholu i prowadzenie pojazdu nie najlepiej się kojarzy, prawda? Tak, jednak co ciekawe, kieliszek był za każdym razem wypełniony odłamkami szkła oraz gwoździami. Jeżeli zastanawiasz się, dlaczego Bibendum w geście toastu wznosił kielich napełniony ostrymi przedmiotami, czytaj dalej.

Reklama a fakty

Otóż w ten właśnie sposób, pod tym charakterystycznym powiązaniem jazdy oraz „picia”, przebiegała jedna z pierwszych kampanii marketingowych Michelin, która miała na celu szersze rozpropagowanie technicznych walorów płynących z używania nowej opony. Doskonale spisująca się na trudnych trasach opona zapisała się w historii jako ta wytrzymała oraz odporna na elementy mogące ją łatwo przedziurawić.

Wkrótce cz.2 artykułu

Zaskakujące logo firmowe to coś o czym marzą miliony a posiadają tylko nieliczni.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.