piątek, 16 października 2015

Agencja PR i agencja interaktywna w jednym

Agencja PR i agencja interaktywna w jednym


Autor: dzika-malina


Interaktywna Agencja Public Relations oferuje rozszerzenie zakresu działań klasycznej agencji PR o sferę promocji w Internecie. Internet jest specyficznym medium, które wymaga znajomości SEM i SEO oraz technik stosowanych dotąd przez agencje interaktywne.


Ważne jest, aby osoba pisząca teksty do Internetu posiadała wiedzę z zakresu pozycjonowania, ponieważ copywriting na potrzeby Internetu kieruje się innymi zasadami, niż ten na użytek klasycznych mediów. Ogromne znaczenie ma tu odpowiednie użycie słów kluczowych.

Pisząc tekst do tradycyjnych mediów, dotyczący np. wycieczek na afrykańskie safari, opatrzymy go tytułem, który przyciągnie czytelnika. Nasz tekst nazywać się będzie "oko w oko z tygrysem" lub "ucieczka z paszczy lwa". Jeśli chcemy ten sam tekst opublikować w Internecie, musimy literackie i dziennikarskie reguły pisania podporządkować zasadom pozycjonowania treści. Właściwy tytuł będzie brzmieć "Safari w Kenii - last minute" albo "Safari w Tanzanii, czyli wakacje z adrenaliną". Dzięki temu Internauta szukający konkretnej usługi, czyli właśnie safari w Tanzanii, trafi na artykuł dotyczący naszej oferty. A według statystyk Google takie zapytanie wpisuje wyszukiwarkę ok 50 tys. użytkowników miesięcznie.

Wiedza o mediach, którą posiada agencja PR, wzbogacona o znajomość mechanizmów, jakimi rządzi się Internet, pozwala budować wizerunek firmy, zapewniając jednocześnie firmie wysoką pozycję w Google.

Połączenie tych działań w ramach jednej agencji pozwala tworzyć kompleksowe i przemyślane kampanie, mające na celu popularyzację firmy lub produktu. Przeniesieniem działań PR do Internetu jest pisanie informacji prasowych do mediów internetowych oraz działalność PR w obrębie mediów społecznych, np. najpopularniejszych obecnie portali społecznościowych, takich jak Facebook czy Nasza Klasa.


AVATAR PR
www.avatar-pr.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

czwartek, 15 października 2015

Smycze reklamowe — gadżety wszechczasów

Smycze reklamowe — gadżety wszechczasów


Autor: Sylwia Kopeć


Smycze reklamowe są nieodzownym elementem promocji każdej firmy. Ze względu na atrakcyjne ceny są powszechnie rozdawane jako gratis, a te droższe są elementem reprezentacyjnym firmy.


W dzisiejszych czasach gadżety reklamowe stanowią bardzo ważny nośnik informacji o firmach istniejących na rynku. Powstaje wiele nowych przedsiębiorstw, które promują siebie poprzez wizerunek własnego logotypu na wielu różnych gadżetach. Taka reklama przynosi firmom właściwą renomę, prestiż oraz potencjalnych klientów, szczególnie na początku działalności.

Jednym z bardziej atrakcyjnych giftów dzisiejszych czasów są smycze. Pod względem ilości modeli, mało który gadżet jest w stanie im dorównać. Wyróżniamy np. smycze reklamowe z nadrukiem, do których zaliczamy smycze metalowe z grawerem, smycze sublimacyjne wykonane ze specjalnej taśmy, zadrukowane specjalną technologią druku - sublimacją, smycze drukowane metodą transferu na taśmie płaskiej lub sznurówkowej, smycze tkane razem z logo, a także smycze bez nadruku. Zastosowanie różnej szerokości taśmy wpływa na odpowiednią widoczność i tym samym zauważalność logotypu. Poszczególne modele smyczy bardzo różnią się cenami między sobą, jednak nie wpływa to w żaden sposób na zapotrzebowanie klientów.

Do atutów smyczy reklamowych zaliczyć możemy m.in. różnorodność modeli, co daje firmom promującym się duże możliwości uwidocznienia swojego loga oraz wybrania modelu, który najbardziej pasuje do wizerunku firmy. Kolejny atut to wszechstronne wykorzystanie, co daje różne możliwości reklamowe. W pierwszej kolejności wykorzystuje się smycze jako identyfikację firmy podczas pracy, są one przyczepione do identyfikatorów jako nośnik reklamy przytwierdzony do telefonów komórkowych. Wielokolorowe napisy na smyczach sublimacyjnych bardzo przyciągają uwagę otoczenia podczas rozmowy telefonicznej. Ponadto smycze metalowe, noszone w szczególności przez kobiety, mogą stanowić pewnego rodzaju estetyczną biżuterię z logotypem. Smycz to także doskonały gadżet do kluczy i innych rzeczy osobistych. Krótkie smycze sublimacyjne lub bez nadruku można dołączyć do USB, aby zabezpieczyć ów przedmiot przed zgubieniem. Również krótkie smycze sublimacyjne mogą stanowić atrakcyjny brelok reklamowy dołączony do spodni lub ozdobę torebki czy plecaka. Smycze reklamowe możemy także podarować jako upominek znajomej osobie.

Zgodnie z powyższymi informacjami, z całą pewnością można stwierdzić, że smycze reklamowe są obecnie najbardziej rozpowszechnionym gadżetem firmowym. Świadczą o tym chociażby ich niezwykle atrakcyjne ceny. Smycz reklamowa to jeden z tańszych gadżetów na rynku. Zarówno te z nadrukiem, metalowe, jak i bez nadruku są gadżetami estetycznymi, dobrymi jakościowo. To jedne z łatwiej dostępnych gadżetów reklamowych ze względu na krótkie terminy produkcji. Smycz reklamową można wykonać szybko, co jest bardzo dogodne dla firm. Biorąc pod uwagę wspomniane atuty, można z całą pewnością stwierdzić, że smycze reklamowe są gadżetem wszechczasów i jeszcze długo będą cieszyć się takim określeniem oraz zainteresowaniem wielu firm. Każda firma od małej po dużą musi posiadać smycz firmową.


Feniks

Grawerowanie, cięcie laserowe, wyrób pieczątek

smycze reklamowe, pamięci USB, gadżety

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Grawerowanie: szlachetność i jakość

Grawerowanie: szlachetność i jakość


Autor: Sylwia Kopeć


Grawerowanie powoduje, że zwykły produkt nabiera charakteru, jest cenny i unikatowy. Grawerując upominek, nadajemy mu niepowtarzalność, sprawiając, że obdarowany czuje się wyróżniony.


Grawerowanie zawsze było ciekawym i poszukiwanym sposobem znakowania. W dawnych czasach grawer widniał z reguły na przedmiotach metalowych. Ozdabiano w ten sposób broń (szable, samopały) czy pamiątkowe bibeloty. Grawer był onegdaj sztuką odręcznego pisania w metalach. Wraz z upływem czasu metody grawerskie zmieniały się. Stawały się coraz lepsze, wydajniejsze, jednak mimo to zawsze postrzegane były jako wartościowe i cenne znakowanie. Usługi grawerskie wykonywały specjalistyczne zakłady, charakteryzujące się znajomością sztuki grawerskiej, wyższych technologii, znajomością materiałów oraz zatrudniające prawdziwych artystów grawerskich. Jakość usług grawerskich świadczyła o pozycji firmy, która je wykonywała.

Po ręcznym znakowaniu metali nadeszła era grawerowania mechanicznego. Znakowanie to polegało na rysowaniu za pomocą diamentu na metalach znaków, napisów lub wystukiwaniu ich w formie rastru lub wybieranie materiału za pomocą frezu. Były to jednak pracochłonne i czasochłonne metody. Przez co grawerowanie było metodą bardzo drogą i nie dla wszystkich dostępną. Tylko firmy czy osoby o sporej zawartości portfela mogły sobie pozwolić na napisy wykonane tą metodą. I dzięki temu przedmiot ozdobiony grawerowaniem był unikalny, szlachetny i cenny.

Sposoby grawerowania mechanicznego, jakkolwiek świetne, powoli przestawały wystarczać. Musiały zacząć gonić za przyspieszającym tempem życia. Rozwój technologii pozwolił na przyspieszenie czasu wykonania znakowania grawerskiego, a tym samym na większe rozpowszechnienie tej metody. Nowe technologie pozwalają na znakowanie nie tylko na metalu, ale w szkle, drewnie, filcu, skórze i ekoskórze oraz wielu innych materiałach. Grawerowanie na niemal każdym materiale stało się możliwe dzięki najnowocześniejszym technologiom laserowym.

Dzisiejsze usługi grawerskie to przede wszystkim zastosowanie tych urządzeń. Dzięki nim możliwe jest bardzo precyzyjne odwzorowanie napisu czy znaku graficznego w bardzo krótkim czasie. Jest to coraz powszechniejsza metoda znakowania, mimo tego do tej pory uważana za najlepszą, gdyż jest trwała.

Grawerowanie zawsze było sztuką. Dzisiaj, w połączeniu z możliwościami technologicznymi i graficznymi, jest to artyzm najwyższych lotów.


Feniks

Grawerowanie, cięcie laserowe, wyrób pieczątek

smycze reklamowe, pamięci USB, gadżety

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak wybrać motyw dla logo?

Jak wybrać motyw dla logo?


Autor: Ksandi


Dobre logo to nie tylko zwykły znaczek graficzny, który używamy obok pełnej nazwy firmy. Jeśli logotyp firmowy jest dobry, to potrafi przekazać wiele informacji, choćby o tym, jaka jest ideologia danej firmy, z czym się utożsamia, co chce zakomunikować swoim klientom.


Choć słowa mają w naszej kulturze wielką moc, to jednak obrazy zawsze będą w stanie przekazać więcej. Często nie jest ważne to, co chce się przekazać, lecz sposób, w jaki się to robi. Dlatego zapraszam do krótkiego przeglądu rodzaju logotypów, by uzmysłowić, jaki typ jest odpowiedni dla określonej działalności.

Logotyp minimalistyczny: to typ logo składający się najczęściej z samego wyrazu (nazwy firmy lub produktu). Odpowiedni jest dla praktycznie każdego typu działalności. Jednak za logo minimalistycznym musi stać odpowiedni marketing, który zbuduje wokół znaku symbolikę. Często na takie logo decydują się największe firmy, które wydają krocie na kosztowne kampanie i kreowanie wizerunku oraz przemycanie swego logo w dużej ilości materiałów reklamowych.

Logotyp nowoczesny: idealny dla firm, które oferują innowacyjne usługi, zajmują się techniką, handlem lub działają głównie przez Internet. Kubiczne kształty, nowoczesne czcionki, symbolika nawiązująca do technicznych nowinek – to wszystko niesie za sobą przesłanie, że firma, która korzysta z danego logo, idzie z duchem czasu, nastawiona jest na rozwój. Przemawia przez nią młodość, energia, poszukiwanie najlepszych rozwiązań. To dobre logo także dla firm, których głównym odbiorcą jest młodzież.

Logotyp elegancki: tradycyjna czcionka, zapisana kursywą, proste, nawiązujące do klasyki motywy graficzne, barwy oscylujące pomiędzy czernią, granatem i brązem to elementy charakterystyczne dla logotypów instytucji i przedsiębiorstw pragnących wzbudzić zaufanie, pokazać się jako solidne i tradycyjne. Wiele instytucji finansowych, banków oraz pośredników nieruchomości decyduje się na tego typu logotyp. Pragną wywołać w odbiorcach odczucie, że ich działalność jest trwała, oparta na kilku dekadach istnienia, posiadają więc stosowne doświadczenie i wiedzę. Często do takiej identyfikacji graficznej uciekają się firmy dopiero rozpoczynające działalność, lecz pragnące uchodzić za specjalistów w danej branży.

Logotyp artystyczny: idealny dla przedsiębiorstw, które chcą uchodzić za kreatywne i pomysłowe. Nieco zwariowana forma, zakręcona czcionka i żywe, soczyste kolory. Logotypy artystyczne trafiają do młodszych klientów. Idealne są także dla firm oferujących towary dla dzieci, kreatywnych agencji reklamowych, księgarni, galerii, kin, firm IT i portali firm działających przez Internet. Artystyczne znaki firmowe lubiane są przez odbiorców, bo mówią o pomysłowości i sympatii dla ludzi.

Logotyp graficzny: istnieją logotypy, w których pierwsze skrzypce gra nie napis, lecz elementy zdobnicze. I to właśnie one niosą ze sobą największy ładunek treści. To dobre logo praktycznie dla każdego rodzaju biznesu, w zależności od wybranego motywu. I tak salon kosmetyczny może za główny element wybrać zarys ozdobnego flakonu perfum, w który wkomponowany jest nazwa zakładu. Znanym przykładem takiego logo jest skarbonka nad logo jednego z banków. Ozdobne, bogate graficznie loga wybierają często instytucje i urzędy. Wpasowują w nie zarys regionu, elementy krajobrazu, postacie ludzkie lub symbole przedmiotów, z którymi są związane: jak książka, teatr, nuty, instrumenty itp.

Jak widać, bogactwo logotypów jest niezmierzone, aczkolwiek mają one jedną wspólna cechę – muszą prawidłowo spełniać swoją rolę – przyciągać oraz przykuwać uwagę, być łatwo kojarzone. Sam/a pomyśl, jakie logo ma np. firma Nike. Już wiesz?


Zaskakujące logo firmowe to coś o czym marzą miliony a posiadają tylko nieliczni.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Typy stron internetowych

Typy stron internetowych


Autor: LarryKowalsky


Przeglądając internet, nie trudno zorientować się, że istnieje co najmniej kilka kategorii stron internetowych. Choć wszystkie strony wyglądają podobnie, to różnią się między sobą poziomem rozbudowania, zawartością, grafiką i tym, do czego służą.


To właśnie efekt, jaki ma przynieść tworzona strona internetowa, czyli cel jej zakładania i funkcjonowania, determinuje wygląd i treść witryny.

Amatorskie strony internetowe. Amatorskie strony internetowe, to zazwyczaj niezbyt rozbudowane witryny tworzone przez internautów, do których wykorzystuje się gotowe i proste szablony stron. Amatorskie strony internetowe posiadają zazwyczaj niezbyt rozbudowane menu i ograniczają się do kilku podstron. Tworzy się je głównie dla przyjaciół i znajomych, a ich treść stanowią wiadomości o tym, co dzieje się w życiu ich twórców uzupełnione zdjęciami.

Strony internetowe instytucji. Każda szanująca się instytucja ma swoją stronę internetową. Strony te są zazwyczaj bardzo rozbudowane i tworzone przez profesjonalistów. Strony takie posiadają bardzo wiele podstron, z których można na przykład pobierać różne formularze i dokumenty. Strony internetowe instytucji i urzędów, zazwyczaj posiadają więcej tekstów niż zdjęć.

Firmowe strony internetowe. Dziś każda firma ma swoją stronę internetową. Internetowa strona firmowa, składa się z kilku podstawowych elementów. Znajdziemy na niej informacje o firmie (od kiedy istnieje, kto ją tworzy, jak się rozwijała itp.). Na wszystkich firmowych stronach internetowych, prezentowane są oferty firmowe. Jedne z nich są bardziej szczegółowe, inne mniej. Czasami jest to tylko krótki spis oferowanych towarów i usług, czasami jest to długa lista uzupełniona opisami, zdjęciami i cennikiem.

Reklamowe strony internetowe. Wiele stron internetowych powstaje w celu reklamowania produktów i usług licznych przedsiębiorstw. Strony takie, to wszelkiego typu katalogi firm, spisy firm, panoramy przedsiębiorstw itp. Reklamowe witryny internetowe, to długie listy firm uporządkowane na wiele sposobów. Można w nich wyszukiwać konkretnych produktów i usług lub firm określonych branż w wybranym mieście, regionie czy województwie. Wyszukiwanie interesujących ofert i danych teleadresowych jest szybkie i łatwe, gdyż wszystkie katalogi firm posiadają wygodne wyszukiwarki. Z katalogów takich korzystają klienci poszukujący atrakcyjnych ofert towarów i usług oraz właściciele firm poszukujący partnerów do współpracy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.