czwartek, 15 października 2015

Logo firmowe - na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Logo firmowe - na co zwrócić uwagę przy wyborze?


Autor: Ksandi


Przede wszystkim dobre logo firmowe musi iść w parze z branżą, w jakiej Twoje przedsiębiorstwo działa. Antyczna czcionka nie będzie licować z firmą informatyczną, a kubiczne, futurystyczne kształty mogą się nie spodobać klientkom salonu piękności.


Loga muszą być spójne z profilem przedsiębiorstwa, bo są często pierwszym elementem, jakie potencjalny klient zauważa, choćby na plakacie, ulotce lub banerze. Logo jest Twoją forpocztą.
Badania wykazały, że większość decyzji podejmujemy podświadomie w ułamkach sekundy, tak więc to właśnie logotyp może klienta zachęcić lub zniechęcić.

Drugą ważną kwestią są wartości, jakie dane logo firmowe implikuje. Warto się zastanowić, co chcesz poprzez projekt graficzny przekazać. Czy Twój logotyp ma oddawać energię i zaangażowanie, z jaką firma świadczy usługi? A może ma informować o tradycji i stabilności, z jaką od lat funkcjonuje na rynku?
Zupełnie inaczej będzie wyglądać projekt dla instytucji kultury, której główną wartością jest przykładowo promocja sztuki, a zupełnie inaczej dla agencji turystycznej, organizującej wyjazdy surwiwalowe. Warto porównać logo z pojęciami, z którymi chcesz, by Twoja firma się kojarzyła. Czy oddaje sposób, w jaki Twoja instytucja działa? Czy jest tożsame, z wartościami i celami, do których w Twojej branży dążycie? Logo może być nośnikiem idei i uczuć. Warto to wykorzystać, bo wielu ludzi ma pamięć wzrokową. Łatwiej będzie im zapamiętać znak firmowy, podświadomie kojarzący się z odczuciami, jakie dana firma w nich wywołuje.

Trzecim na naszej liście aspektem jest to, czy logo firmowe podoba się Tobie. Logo ma patronować Twojej pracy i działalności. Jeśli propozycje naprawdę nie znajdują Twojego uznania warto rozważyć prośbę o kolejne projekty. Logo jest najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, to na nim opierają się projekty wizytówek, papeterii i strony WWW. Jeśli dane logo nie budzi Twojego entuzjazmu, nie będziesz umiał z przekonaniem się nim dzielić. Stracisz okazję do budowania marki. Każde logo ma sobie tyle mocy, ile jesteś w stanie mu przekazać. To może brzmieć jak truizm, ale czy będziesz wręczał z przekonaniem swoje broszury klientom, jeśli nie będziesz przekonany, że są ładne i estetyczne?

Podsumowując więc niniejszy artykuł. By dobrze dobrać logo firmowe do swojej działalności trzeba skupić się na trzech aspektach:
• czy logo trafia do grupy docelowej, do jakiej swoje produkty lub usługi kieruje dana firma lub instytucja?
• czy logo tożsame jest z wartościami, jakimi dana instytucja się kieruje? Czy oddają jej charakter? Czy kojarzą się z branżą?
• czy logo wzbudzi pozytywne uczucia u ludzi, którzy na co dzień będą z nim obcować, czyli w Tobie i Twoich pracownikach? Czy Ci się podoba i czy chętnie będziesz nim stemplował swe dokumenty i materiały reklamowe?
Jeśli odpowiesz sobie na te pytania – wiesz już czego oczekiwać przy zleceniu zaprojektowania Twojego firmowego logo. Znaku firmowego z którego będziesz dumny i zadowolony.


Zaskakujące logo firmowe to coś o czym marzą miliony a posiadają tylko nieliczni.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zanim zaczniesz myśleć o reklamie...

Zanim zaczniesz myśleć o reklamie...


Autor: Jacek Pietrasiuk


Wyobraź sobie taką sytuację. Prowadzisz firmę, która sprzedaje kilkanaście różnych produktów. Jednak poziom Twojej sprzedaży Cię nie zadowala i chcesz go zwiększyć. Myślisz więc sobie: muszę zainwestować w reklamę. Kiedy wreszcie w nią inwestujesz, okazuje się, że Twoja sprzedaż wcale nie wzrasta...


Jaki błąd mogłeś tutaj popełnić ?

Błędów mogło być co najmniej kilka. Po pierwsze Twoje produkty mogą być nietrafione w potrzeby rynku. Po drugie Twoja kampania reklamowa może być nieskuteczna z różnych powodów. I wreszcie po trzecie, Twoje produkty mogą wnosić niewielką wartość na rynek. Dziś nie będę omawiał dwóch pierwszych czynników. Zajmę się natomiast trzecim z nich.

Aby Twoja sprzedaż była na wysokim poziomie, Twoja oferta musi wnosić dużą wartość na rynek. Musi być bardziej korzystna niż oferty Twojej konkurencji. Pisząc oferta, mam na myśli wszystko, co Twój klient otrzymuje razem z głównym produktem, a więc bonusy (w tym bonusy za szybką decyzję), doradztwo, gwarancję, cenę (w tym np. promocję terminową), darmową przesyłkę itp. Często jedna drobna zmiana w Twojej ofercie, jak np. dodanie lub wydłużenie gwarancji, może zwiększyć jej skuteczność o kilkadziesiąt procent.

Jeśli nie zadbasz o dużą wartość wprowadzaną na rynek, to nawet najwyższej klasy kampania reklamowa nie zagwarantuje Ci wysokiej sprzedaży. Najskuteczniejsi przedsiębiorcy w taki sposób przedstawiają swoją ofertę, że ich produkt ma większą postrzeganą wartość od produktów konkurencyjnych. Ponadto wartość Twojej oferty musi przewyższać koszty jakie Twój klient musi ponieść.

Aby dużo sprzedawać, musisz przedstawiać dobrą ofertę, ponieważ Twoje zyski są proporcjonalne do wartości, jaką wnosisz na rynek. Jeśli teraz zastanawiasz się, jak możesz sprawdzić, czy Twoja oferta jest korzystna, to zadaj sobie takie oto pytanie: Czy moi klienci naprawdę będą chcieli kupić mój produkt, jeśli porównają go z dostępnymi ofertami konkurencji?


Autor: Jacek Pietrasiuk właściciel StrategieWzrostu.pl. Więcej artykułów na jacekpietrasiuk.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wyświetlacz LED jako najlepsza forma reklamy outdoorowej

Wyświetlacz LED jako najlepsza forma reklamy outdoorowej


Autor: Diodowe


Każdy z przedsiębiorców zastanawia się, jak w prosty sposób zwiększyć przychody swojej firmy. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wyświetlacz LED.


Sukces firmy, który jest osiągany przez wzrost sprzedaży produktów, wymaga odpowiednich nakładów finansowych przeznaczonych na działania marketingowe. Wybór, w jaki rodzaj kampanii inwestować, jest bardzo istotny. Mamy świadomość, iż podjęcie błędnej decyzji spowoduje, że koszty mogą być większe od osiąganych przychodów. Bez dobrej reklamy, oferując nawet najlepszy produkt, jesteśmy skazani na porażkę. Możliwości promowania swojej działalności są szerokie, np. prasa, radio, telewizja, banery. Jednak koszty na taką promocję firmy są wysokie, dlatego małe i średnie przedsiębiorstwa nie wybierają tej formy reklamy.

Outdoor - co to takiego?

Dobrą alternatywą jest reklama zewnętrzna, tzw. outdoor. O znaczeniu outdooru możemy sie przekonać podczas kampanii politycznych, kiedy partie przeznaczają ogromne kwoty na tę formę reklamy.

Z drugiej strony, ilość reklam outdoorowych obecnie jest bardzo duża, przez co nie zwracamy na nie szczególnej uwagi. Reklama musi wyróżniać się czymś szczególnym, żeby została zauważona przez odbiorcę. Plakaty, szyldy, banery, kasetony neonowe dają obraz statyczny. Rynek jest nimi zapełniony w taki sposób, że kolejny baner na drodze nie stanowi różnicy dla potencjalnego klienta, gdyż jest on niezauważalny. Wiadomo, że ruch przyciąga naszą uwagę najbardziej, dlatego wyświetlacz LED jest obecnie najskuteczniejszą formą reklamy. Łatwa i szybka zmiana wyświetlanej animacji i tekstu daje możliwość modyfikowania treści tak, by uzyskać najlepszy rezultat marketingowy. Treść reklamy może być dostosowana do zmieniającej się oferty firmy. Jest to bardzo przydatne w przypadku wyświetlania cen produktów, które również mogą być aktualizowane. Gdy posiadamy wspomniane wcześniej inne formy reklamowe, zmiana zawartości wymaga produkcji nowej reklamy, a co za tym idzie - poniesienia dodatkowych kosztów.

Tablice LED posiadają funkcję wyświetlania czasu i temperatury. Informacje te, wyświetlane naprzemiennie z ofertą firmy, przyciągają uwagę odbiorcy, jednocześnie kształtując świadomość o oferowanym prze firmę produkcie czy też usłudze.

Pamiętajmy, że wyświetlacz LED z reklamą ulokowaną w dobrym punkcie komunikacyjnym dociera do tysięcy odbiorców dziennie, więc stanowi ogromne narzędzie marketingowe. Jeżeli przekaz płynący z reklamy będzie dobrze przygotowany, to na pewno uzyskamy wzrost sprzedaży produktów i nie będziemy żałowali wydanych pieniędzy na zakup tablicy LED.


Krzysztof Młyński - Tablice LED

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Technologie nadruków na kubkach

Technologie nadruków na kubkach


Autor: Asteo


Kubek z umieszczonym na nim firmowym logo może być nie tylko atrakcyjnym gadżetem, ale również skuteczną formą reklamy, jeżeli bowiem jego wygląd jest ciekawy, a nadruk przygotowany ze starannością — może być wykorzystywany przez obdarowaną nim osobę przez wiele miesięcy.


Aby jednak osiągnąć ten cel, konieczne jest zwrócenie uwagi na jakość umieszczanych na nim nadruków. Trudno uniknąć przecież częstego mycia regularnie używanego kubka, a nie do pomyślenia jest sytuacja, w której kontakt nadruku ze zmywarką zmieniłby go w mało atrakcyjną, niemożliwą do odczytania grafikę. Kubki z nadrukiem odporne na częsty kontakt ze zmywarką powstają najczęściej w technologii direct print i transfer print.

Technologia direct print, polegająca na umieszczaniu nadruku bezpośrednio na produkcie wybranym przez klienta, jest na ogół wybierana przez osoby, które interesuje obniżenie kosztów związanych z wykonaniem tego rodzaju zlecenia. Należy do relatywnie tanich, a nadruki na kubkach pozostają czytelne nawet w przypadku częstego mycia w zmywarce. Niestety, technologia ta ma również swoje ograniczenia, najbardziej skuteczna okazuje się bowiem w przypadku nadruków wykorzystujących do sześciu pełnych kolorów (bez tak zwanych elementów rastrowych czyli popularnych półtonów). Osoby decydujące się na zlecenie wykonania nadruków na kubkach metodą direct print muszą również liczyć się z tym, że o jej dużej skuteczności można mówić przede wszystkim wówczas, gdy nadruk pojawia się na zewnątrz produktu.

O znacznie mniejszej liczbie ograniczeń można mówić w przypadku technologii transfer print, znanej też jako „kalkomania”. W tym przypadku nadruk, który ma pojawić się na kubku, jest przygotowywany na papierze, w kolejnym etapie zaś trafia na miejsce wskazane przez klienta. Swoją popularność metoda transfer print zawdzięcza przede wszystkim możliwościom, które są nieporównywalnie większe niż miało to miejsce w przypadku technologii direct print, sprawdza się bowiem nawet w przypadku bardzo dużych powierzchni, a do tego stwarza możliwość personalizacji (nadruki na kubkach mogą więc zawierać nie tylko firmowe logo, ale też np.: imię klienta lub skierowaną tylko do niego dedykację). Jest to technologia nieco droższa, wydatek rekompensuje jednak świadomość tego, że gotowy nadruk pozostanie czytelny nawet po wielomiesięcznym użytkowaniu kubka. I nie ma przy tym znaczenia to, czy jest on myty w zmywarce, czy też w zlewie oraz czy do jego czyszczenia są wykorzystywane mniej, czy tez bardziej inwazyjne środki chemiczne.

Wybór pomiędzy technologią direct print i transfer print jest uzależniony przede wszystkim od oczekiwań klienta w stosunku do wyglądu, jaki ma charakteryzować kubki z nadrukiem (wielość kolorów i półcieni, wielkość powierzchni reklamowej itd.). Za każdym razem mówimy jednak o technologii, która odznacza się odpornością na zmywanie, gwarantuje więc, że kubek z nadrukiem będzie atrakcyjnym wizualnie gadżetem reklamowym wykorzystywanym przez długie miesiące.


Kubki z nadrukiem poleca firma AdvertStudio.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dobry slogan napędza reklamę

Dobry slogan napędza reklamę


Autor: Sebax86


Choć jak każdy element stosowany w reklamie wiąże się z pewnym ryzykiem, to właśnie on najczęściej przyczynia się do rozpowszechniania haseł reklamowych wśród społeczeństwa. Dobry slogan wkrótce przechodzi do mowy potocznej, bywa stosowany w określonych sytuacjach, czasami posługujemy się nim jako komentarzem na czyjeś zachowanie...


Nasza pamięć bardzo dobrze przyjmuje niektóre ze sloganów reklamowych, które często zupełnie nieświadomie powtarzamy w gronie znajomych. Takie zachowanie świadczy najlepiej o tym, jak dużą moc posiada dobry slogan.
I tu przechodzimy do najważniejszych kwestii – aby osiągnąć opisywany już na wstępie skutek, slogan musi być dobry. Bo, choć historia reklamy zna wiele przykładów popularnych i chętnie powtarzanych sloganów, które pomogły wypromować dany produkt, znane są też przypadki, w których źle dobrany slogan stawał się główną przyczyną klęski kampanii reklamowej.

Jak zatem stworzyć skuteczny slogan reklamowy?

Ważne jest przede wszystkim wymyślenie sloganu, który osiągnie główny cel: zapisze się w pamięci odbiorcy. Slogan może być szybko zapamiętany wtedy, gdy będzie zwięzły oraz naładowany emocjami. Odpowiednio dobrane słowa są kolejnym elementem, który może zwiększyć skuteczność sloganów. Szczególnie skuteczne są te, które są łatwe do wymówienia lub korzystają z rymów. Największą skuteczność mają zaś te slogany, które są śpiewane. To właśnie one najszybciej i najdłużej utrzymują się w ludzkiej pamięci. Jak pokazują liczne badania, świetnie sprawdzają się te slogany, które mają „zapędy” artystyczne. Dlaczego? Są one postrzegane jako bardziej atrakcyjne i bardziej inspirujące.


Co jeszcze decyduje o skuteczności sloganu? Co może jeszcze wpłynąć na jakość tego chwytliwego hasła reklamowego?


Slogan musi być przede wszystkim krótki i sugestywny. Zbyt długi nie ma większych szans na zapisanie się w pamięci odbiorców ani na powtarzanie przez nich. Brak sugestywności sprawia natomiast, że staje się on nijaki. Slogan musi również skłaniać odbiorcę reklamy do podjęcia konkretnych działań. Najczęściej są to zatem slogany zachęcające do zwiększenia dbałości o siebie i swój wygląd, choć tu oczywiście bardzo dużo zależy od reklamowanego produktu. W sloganach mile widziana jest również polemika. Polemika ta polega zazwyczaj na ataku na firmę (lub jej wybrany produkt) konkurencyjną.
Slogan, dobry slogan reklamowy, musi być również nośnikiem silnych emocji. Emocje w reklamie odgrywają bardzo ważną rolę, obecne są również w sloganach. Jak pokazują badania, emocje zręcznie użyte w reklamowych sloganach są w stanie zmusić ludzi do podejmowania różnych działań. Bardzo często działań irracjonalnych, co też nie powinno dziwić. Wielu z nas na co dzień kieruje się w pierwszej kolejności emocjami, zaś dopiero później zdrowym rozsądkiem.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.