sobota, 26 września 2015

Zniżki, promocje, gratisy – skuteczne narzędzia marketingowe?

Zniżki, promocje, gratisy – skuteczne narzędzia marketingowe?


Autor: Krzysztof O.


Zniżki czy darmowe produkty od zawsze przyciągały klientów. Jest to jeden z najbardziej popularnych sposobów na zdobycie klienta. Szczególnie dotyczy to naszego kraju, gdzie Polacy oszczędzają pieniądze i chętniej korzystają z promocji. Czy na pewno tak jest?


Może jednak mamy dość promocji? Zewsząd zalewają nas reklamy i w zasadzie ciężko już odróżnić promocję, z której warto skorzystać, od tej naciąganej. W dzisiejszych czasach jesteśmy zalewani ogromną ilością informacji. Nasze umysły przystosowują się do filtrowania docierających do nas wiadomości. Przykładem jest tu np. zjawisko tzw. "banner blindness", czyli ślepoty banerowej. Objawia się ono tym, że nie zwracamy uwagi na banery reklamowe w Internecie. Podobnie jest w przypadku zniżek – z jednej strony je lubimy, a z drugiej nie do końca są one dla nas przekonujące, bo po prostu jest ich za dużo.

Jak zatem oferować zniżki, żeby były one skuteczne?

Przede wszystkim klient musi wiedzieć, że ją oferujemy. Wiele osób ma przeświadczenie, że firmy najpierw zawyżają ceny, żeby później je obniżać. Faktycznie tak się zdarza. Dlatego my powinniśmy być uczciwi i do do nas należy udowodnienie, że cena rzeczywiście została obniżona.

Ostatnio popularne są zakupy grupowe. W tej branży należy kłaść szczególny nacisk na wiarygodność zniżki i dbać o klienta.

Powinniśmy trafiać do zainteresowanych klientów. Wybierajmy nasz target i nie marnujmy pieniędzy i czasu na klientów, którzy nie są zainteresowani naszą ofertą.

Należy dbać nie tylko o nowych klientów, ale w głównej mierze – o stałych klientów. Nagradzajmy ich za to, że korzystają z naszych usług. Będzie to tańsze rozwiązanie, aniżeli pozyskanie nowego klienta.

Skupmy się na konkretach. Lepiej zaoferować większy upust na mniejszą liczbę produktów/usług lub na wybrany produkt, niż małe upusty na większą ich ilość. Podobnie postępują duże sieci handlowe, reklamując wybrany produkt lub kilka po bardzo atrakcyjnych cenach. Klienci, którzy wybiorą się na zakupy po tańsze produkty – mogą kupić również te droższe.

Każdy ma inne podejście do marketingu w swojej firmie. Jednak stosowanie się do fundamentalnych, sprawdzonych zasad z pewnością poprawi sprzedaż.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama dźwignią handlu

Reklama dźwignią handlu


Autor: Natka098


W dzisiejszych czasach podobno reklama jest dźwignią handlu i pewnie tak jest tylko… Mamy do wyboru wiele sposobów do pokazania się na zewnątrz: strony www, ulotki, foldery reklamowe, katalogi wyrobów, banery, spoty reklamowe, marketing bezpośredni. Reklamować możesz się sam lub skorzystać z pomocy profesjonalistów.


Na rynku mamy wiele Agencji Reklamowych ale uwaga! Nie każda świadczy profesjonalne usługi. Projekty są niedopracowane, a cała reklama staje się kosztowna i nieefektywna.

Każdy właściciel firmy musi poważnie się zastanowić jaka forma reklamy będzie dla niego najlepsza. Mała firma nie wykupi nagle spotu reklamowego w telewizji publicznej tylko zacznie od folderów reklamowych, ulotek i wizytówek. Sposób reklamowania się lub wyboru odpowiedniej formy marketingu musi być odpowiednio dobrany do profilu firmy, jej działalności oraz położenia geograficznego. W większych miastach takich jak Warszawa, Lublin, Kielce możemy zastosować bardziej rozbudowany marketing np. marketing zróżnicowany natomiast w małych miejscowościach takich jak Radom, Kozienice czy Puławy idealna będzie reklama w formie katalogu lub folderu wyrobów firmowych, banery reklamowe, małe kampanie reklamowe.

Każda firma bez względu na położenie geograficzne powinna stworzyć stronę www, posiadać wizytówki, własne logo oraz drobne upominki firmowe dla swoich potencjalnych kontrahentów.

Z czasem jak nasza firma zacznie się rozwijać warto pomyśleć o odpowiednim planie marketingowym – zastanowić się jakie kolejne rynki chcemy zdobyć, w jaki sposób. Czy nasza firma będzie wyróżniać się konkurencyjną ceną, wysoką jakością produktów lub szybkim terminem realizacji zleceń. W planie ujmujemy jaki rejon będzie napierany i w jaki sposób. Następnie planujemy koszty przeprowadzenia planu marketingowego: czas pracy marketingowca, projekty graficzne banerów, ulotek, folderów oraz ich wydruk. Należy także pamiętać o codziennych wydatkach takich jak telefon, paliwo, diety pracownicze.

Więc poważnie zastanówcie się nad swoim marketingiem i podnieście swoja firmę za pomocą odpowiedniej reklamy.


Agencja Reklamowo - Marketingowa "Magic" Spółka Cywilna
www.magic.info.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak skłonić klienta do zakupu?

Jak skłonić klienta do zakupu?


Autor: Cziwotilop


Skuteczny marketing może bardzo pozytywnie wpłynąć na poprawienie wyników sprzedaży w naszym przedsiębiorstwie. Trzeba tylko wiedzieć, jak go zastosować w praktyce tak, by rzeczywiście stał się on efektywnym źródłem dochodu i dzięki temu całe przedsiębiorstwo mogło się jeszcze szybciej niż do tej pory rozwijać.


Coraz popularniejszy merchandising

Wszystko też zależy od tego, gdzie działalność gospodarczą prowadzi przedsiębiorczy właściciel i jaki ma ona charakter. Przede wszystkim więc inaczej taki marketing będzie wyglądał w sklepie stacjonarnym, inaczej zaś w sklepie internetowym czy w ogóle w innych usługach i handlu. Każdy, kto ma sklep stacjonarny lub też kieruje nim, powinien znać takie słowo, jak merchandising, które to zresztą w ostatnim zwłaszcza czasie robi przewrotną karierę. Przede wszystkim chodzi w merchandisingu o takie eksponowanie towarów na półkach, aby zachęcić klienta do ich kupna. Kto ma duży sklep, a jednocześnie tych sztuczek i zasad nie zna, powinien wynająć firmę zewnętrzną, która cały sklep mu przeorganizuje. Okaże się, że w bardzo prosty i jednocześnie dość tani sposób można zwiększyć swoją sprzedaż, jak również przyciągnąć kolejnych klientów z zasobnym portfelem.

Psychologiczne podejście do sprzedaży

Co więc rozumie się przez to pojęcie? Jak jest wykorzystywane przez właścicieli sklepów? Warto sobie je przybliżyć dokładniej, aby było wszystko jasne i aby wiadomo było, jakie zewnętrzne siły sprzedaży można w praktyce w swoim własnym sklepie uskuteczniać. Po pierwsze warto towary pierwszej potrzeby, takie jak pieczywo czy też inne podobne, przenieść na koniec sklepu. Klient wtedy będzie musiał przejść wzdłuż wszystkich półek i przez to może wrzuci do koszyka rzeczy, których wcześniej nie planował. Z kolei analogicznie przy kasie powinny być jakieś niewielkie przedmioty, które humorystycznie można nazwać produktami ostatniej potrzeby, takie, które są kolorowe i przyciągają wzrok konsumenta, który niecierpliwie oczekuje swojej kolejki. Zwykle są to towary, o których kupnie często się zapomina i można sobie o nich przypomnieć tuż przed płaceniem. To tylko dwa podstawowe kroki, jakie można wykonać, w istocie jest ich więcej.

Te wszystkie zabiegi marketingowe to nie jest droga reklama w telewizji, za którą trzeba płacić tysiące złotych, ale proste i tanie działania, które można wdrożyć od ręki. Na wyniki budżetowe sklepu przełożą się one w bardzo szybkim stopniu.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wykorzystaj internet jako źródło dobrej reklamy

Wykorzystaj internet jako źródło dobrej reklamy


Autor: Mariusz Cacała


Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż swoich produktów? Jeśli tak jest to świetnie, że akurat tutaj trafiłeś, bo powiem Ci kilka cennych rad w jaki sposób możesz pozyskać klientów i zwiększyć przychody swojej działalności.


Internet w dzisiejszych czasach, to machina przynosząca ogromne pieniądze. Jeśli ktoś zna dobrze ten wirtualny świat, to może stać się naprawdę bogatym człowiekiem. Dostęp do internetu ma bardzo dużo osób na całym świecie. Niektórzy dzięki niemu pracują i zarabiają pieniądze, a jeszcze inni spędzają chwile wolnego czasu oddając się różnym rozrywką. Pomimo tego, że internet jest tak łatwo dostępny, to jeszcze nie jest tak bardzo wykorzystany przez firmy i inne instytucje. Wiadomo z czasem wszystko się zmieni. Zresztą już powoli możemy zauważyć biorąc pod uwagę wcześniejsze lata, że coraz więcej firm uważa internet jako źródło dobrej reklamy i promocji. Ty też możesz zaistnieć w tym świecie! Możesz stworzyć stronę internetową własnej firmy, promować ją poprzez różne źródła jak portale społecznościowe czy reklamę w wyszukiwarce Google itd. to już od Ciebie zależy, czy chcesz dalej pozostawać w tyle za konkurencją, czy zaczniesz być widoczny i rozpoznawalny w tym świecie wirtualnym. Posiadając tylko samą stronę internetową bez jej promocji tak na prawdę nic się nie osiągnie. Dopiero dzięki różnym działaniom marketingu internetowego internauci mogą dowiedzieć się o Twojej firmie i trafić na stronę www, aby zapoznać się z ofertą.

Agencje reklamowe, które przeważnie oferują projektowanie stron internetowych prześcigają się w pomysłach i realizacjach, aby zwabić klienta. Taka konkurencja jest bardzo dobra, bo Ty jako klient możesz otrzymać bardzo ciekawy i kreatywny pomysł, który może zaowocować powodzeniem Twojej firmy. Pamiętaj o tym, aby tak dobierać agencje reklamowe, żeby posiadały zdolnych i kreatywnych ludzi. Czasem warto wydać trochę więcej pieniędzy na reklamę i stronę internetową, a mieć pewność, że wszystko zostanie wykonane tak jak sobie zażyczyliśmy. Jak wiadomo nie od dziś, to pierwsze wrażenie się przeważnie liczy, więc, gdy klient ujrzy po raz pierwszy Twoją stronę www, logo, czy slogan reklamowy, to ma w głowie wstępny obraz o firmie i ważne jest, aby był on jak najlepszy, bo, gdy zostanie zrażony i zniechęcony, to później dużo trudniej przekonać go do siebie.


tworzenie stron kraków - PixArtist

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Promocje grupowe - kto na tym zyskuje?

Promocje grupowe - kto na tym zyskuje?


Autor: Kuba Niklas


Zakupy grupowe to coraz bardziej popularna forma wyszukiwania promocji. Mniejsze niż zazwyczaj ceny usług oraz produktów to perfekcyjna sposobność, aby je wypróbować. Nierzadko rezygnujemy z usług oraz wytworów, ponieważ zwyczajnie nie posiadamy na to środków finansowych.


Jednak obniżenie o kilkadziesiąt procent ceny nominalnej jest doskonałą okazją oraz z pewnością zdecydujemy się na owe zakupy. Z jakiego powodu spółki decydują się na sprzedaż wytworów i usług po tak małej cenie? Kontrakcja jest niezmiernie oczywista! Chodzi o marketing. Nie ma skuteczniejszej formy reklamy, niż zaprezentowanie towaru lub usługi explicite na kliencie. Jeżeli konsument będzie zadowolony, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że w przyszłości także skorzysta z naszych usług. Prawdopodobnie zarekomenduje nasz sklep również przyjaciołom oraz rodzinie. Poczta szeptana funkcjonuje idealnie, więc dlaczego by nie wypróbować tej metody?

Wiele firm boi się kosztów takiej formy promocji. Wortale zakupów grupowych nie działają charytatywnie. Muszą z czegoś opłacić koszty działalności oraz wyrobić zysk. Przeważnie prowizja sięga wysokości 50 procent wartości naszej oferty grupowej. Okazuje się więc, iż oferent usługi działa niemal darmowo. Na nieszczęście, takie są realia. Stąd z tego typu promocji nie powinien korzystać każdy.

To porządne rozwiązanie dla przedsiębiorstw usługowych, z których korzysta się w sposób stały. Propozycja w portalu grupowym powinna przyciągnąć stałego klienta, dlatego też najskuteczniej wychodzą na tej formie reklamy punkty kosmetyczne, punkty stylistyczne bądź bary. Sprzedaż jednorazowej usługi lub produktu jest mało opłacalna.

Jaki płynie z tego morał? Największym wygranym zakupów grupowych są ich klienci. To oni mają możliwość przetestować określone usługi oraz produkty w nader niewysokich cenach. Dużo zyskują też oferenci posług ciągłych. Być może uda im się zdobyć paru lojalnych kontrahentów. Jest jednakże określony wymóg - posługa musi być spełniona starannie, co nie zawsze jest standardem a propos ofert grupowych.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.