sobota, 26 września 2015

Pomysł na skuteczną reklamę

Pomysł na skuteczną reklamę


Autor: Luke Sept


Według obowiązujących przepisów, sklepy mają zakaz sprzedawania oraz rozdawania torebek foliowych, które są wykonane z materiałów, które nie ulegają w szybkim czasie rozkładowi. Dzięki temu sklepy zaopatrują się w torby papierowe, ponieważ są w stu procentach wykonane z materiałów przyjaznych środowisku.


Coraz więcej firm decyduje się także na dość nietypową, ale skuteczna reklamę, która na dodatek bardzo ociepla wizerunek każdego przedsiębiorstwa, a mianowicie na reklamę na torbach papierowych.

Takie torby papierowe są wykonane z mocnego papieru, który został wyprodukowany z makulatury, czyli w procesie recyklingu. Mają udźwig nawet do piętnastu kilogramów, posiadają trwałe, mocne i wygodne rączki, które nie wrzynają się w dłonie oraz rozkładają się do trzech miesięcy - dla porównania torby foliowe mogą rozkładać się nawet do tysiąca lat, czyli o wiele dłużej.

Profesjonalne torby papierowe są idealnym nośnikiem treści reklamowych. Logo firmy jest na nich zawsze dobrze widoczne, ponieważ nie gniotą się tak mocno jak klasyczne reklamówki. Do tego firmy, które zajmują się ich produkcją, oferują naprawdę szeroką gamę kolorystyczną, dzięki której każde logo czy też wybrana treść będą prezentowały się bez zarzutu. Nadruk jest wykonywany przy pomocy ekologicznych farb wodnych, dlatego takie torby mogą mieć kontakt z żywnością oraz ubraniami.

Profesjonalnie wykonane i zaprojektowane torby papierowe można rozdawać na targach, konferencjach, prezentacjach lub pakować w nie zakupy. Jest to idealny sposób na promowanie swojej firmy, ponieważ dla osób z zewnątrz będzie się ona kojarzyła z przedsiębiorstwem, które wspiera działania ekologiczne. Warto więc zainwestować w taką formę reklamy i promocji firmy, ponieważ jest ona skuteczna i niedroga. Dodatkowo, każda firma może wrzucić sobie wydatki poniesione na reklamę w koszty prowadzenia działalności, dzięki czemu taka forma reklamy będzie jeszcze bardziej opłacalna.


Torby papierowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Copywriting – co teraz działa?

Copywriting – co teraz działa?


Autor: Dorota T.


Czasy zmieniają się. Tak jak zmienia się sposób reklamowania produktów i usług. Ze względu na spowolnienie gospodarcze oraz nowe możliwości, jakie daje social media, copywriter musi się wyjątkowo postarać.


Jest to konieczne do tego, aby zaproponować swoim kontrahentom coś, co pozwoli im wyróżnić się i wzbudzić chęć zakupów. W ten sposób można wygenerować większy ruch na stronie i poprawić zyski. Co jednak dzisiaj jest warte zachodu?

Artykuł sponsorowany
To numer jeden na liście skutecznych punktów oferty. Przede wszystkim dlatego, że artykuł sponsorowany pozwala połączyć reklamę z przekazem merytorycznym i w ten sposób zapewnić wzrost odsłon tej formy promocji i uciszenie już naturalnej dla każdego odporności na reklamy.

W świecie, w którym reklamy towarzyszą nam wszędzie i na każdym kroku, wizja zaproponowania klientowi reklamy, która da mu konkretną wartość – w formie bezcennej informacji – jest bardzo kusząca. Ciekawy artykuł sponsorowany nie zostanie szybko zamknięty w oknie wyszukiwarki, nie będzie również natrętną reklamą, ale będzie sposobem na podniesienie konwersji i metodą na poprawę wizerunku firmy lub marki.

Marketing szeptany
Copywriting jest bliski także marketingowi szeptanemu. Trzeba bowiem wiedzieć, w jaki sposób mówić oraz gdzie mówić, by produkt był postrzegany jako godny uwagi. Materia marketingu szeptanego jest jednak tak delikatna, że skutki kampanii obserwowane są zazwyczaj w dłuższym czasie i zlecając tego typu pracę, trzeba być cierpliwym.

Reklamowanie produktu nie może odbywać się agresywnie, ale strategicznie i w odpowiednim stylu, by do produktu nie zniechęcić, ale zachęcić do zapoznania się z jego zaletami osobiście.

Opisy produktów
Dobrze zredagowane opisy produktów są skuteczne. Nie oznacza to jednak, że na przestrzeni lat nic się w tym temacie nie zmieniło. Dzisiaj nie wystarczy zaproponować jedynie opisu pełnego korzyści. Konieczne jest zredagowanie go w taki sposób, by Klient miał naprawdę poczucie, że danego produktu potrzebuje i dany przedmiot jest inny niż inne akcesoria, które chwali się za bardzo i które nie są tak dobre, jak uprzedzano.

Trzeba mieć tego świadomość, że klient, który już kilkakrotnie zawiódł się na obietnicach, jest odporny na wszelkie zapewnienia. Do takiego klienta nie trafi się tak łatwo. I w tym właśnie ma pomóc skuteczny copywriting.

Prowadzenie bloga
Gdy firma ma już ugruntowaną pozycję na rynku lub gdy chce po prostu trafić ze swoją ofertą do klientów, skuteczne staje się prowadzenie bloga. W tym temacie należy jednak działać systematycznie oraz ostrożnie.

Publikowane na blogu treści nie mogą być tylko pojedynczymi artykułami sponsorowanymi. Konieczna jest interakcja. Treści z bloga najlepiej, gdy zostaną przekazywane innym użytkownikom w sposób wirusowy.

Co jeszcze jest skuteczne w tych niepewnych czasach? Najlepiej skontaktować się z copywriterem i omówić z nim indywidualnie sposoby promocji danego biznesu: produktu lub usługi. Specjalista doradzi nam najlepiej, korzystając z własnego doświadczenia i informacji przekazywanych mu przez klientów.


Napiszemy.pl - Słowa ubrane w zyski

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Drukarnie i reklama w Łodzi dźwignią handlu

Drukarnie i reklama w Łodzi dźwignią handlu


Autor: Luke Sept


Współpraca między kompleksowo działającymi drukarniami w Łodzi a agencjami reklamowymi jest znaną praktyką. Wiadomo przecież, że doradcy w zakresie marketingu, promocji reklamy korzystają z wielu opcji. Jedną z nich niezmiennie pozostaje prezentacja wizualna, graficzna, a forma drukowana ma kluczowe znaczenie.


Współpraca ze specjalistami ds. reklamy

Dla specjalistów w dziedzinie jaką jest reklama w Łodzi i nie tylko, istotne znaczenie ma wysoka jakość oraz niezawodność drukarni, z którą podejmą stałą współpracę. Oczywiście liczą się także warunki takiej kooperacji. Wiadomo jednak, że praktycznie każda łódzka drukarnia chętnie podejmie stałą współpracę. Szczególnie z prężnie działającymi firmami. Drukarnie w Łodzi obsługują również tzw. klientów docelowych, firmy, które same zamawiają dla siebie wydruki. Niemniej jednak preferencyjne warunki, rabaty, ekspresowe terminy dotyczą głównie stałych kontrahentów, którzy zamawiają zarówno dużo, jak i często.

Szeroki wachlarz możliwości łódzkich drukarni

Z punktu widzenia fachowców od reklamy w Łodzi istotny jest również duży zakres usług. Mogą przecież zamawiać tysiące ulotek, katalogi, materiały promocyjne albo wielkie banery, standy, kasetony. Dlatego kompleksowo działająca drukarnia łódzka zapewni klientom wydruki cyfrowe, offsetowe, reklamy odporne na czynniki zewnętrze, wielkoformatowe wydruki itp. W tym ostatnim przypadku stosuje się często technologie takie jak druk solwentowy albo druk UV. Praktycznie wykorzystanie pigmentowych atramentowych solwentowych to właśnie wielki format, jest to metoda bardzo często wykorzystywana w prezentacjach graficznych wizualnych. Podłoża stanowią tu szerokie spektrum, może być to PCV, frontlit, folia, papier itd. Z kolei druk UV to obecnie najbardziej nowoczesna opcja w druku cyfrowym. Nakładane atramenty utwardza się specjalną lampą UV. Szybki wydruk to duża oszczędność czasu oraz co ważne dla klienta, także obniżenie kosztów. Wydruki offsetowe sprawdzają się z kolei przy dużych nakładach materiałów o mniejszym formacie. Każdy agencja reklamy w Łodzi wie jakie znaczenie promocyjne mają wizytówki, ulotki, kalendarzyki, teczki itp.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak promować produkt w czasach kryzysu?

Jak promować produkt w czasach kryzysu?


Autor: Dorota T.


Żyjemy w niepewnym czasie, kiedy świat targany jest nie tylko przez konieczne do przeprowadzenia reformy, ale także przez zagrożoną upadkiem wizję rozwoju kilku ważnych państw. Rozwiązania, które dotychczas się sprawdzały i które były dobrze oceniane, dzisiaj stają się nieaktualne.


Trzeba sięgać po nowe formy promocji oraz nowe sposoby reklamowania swojego biznesu. Tylko w ten sposób uda się nam przetrwać gorszy czas i zadbać o rozwój firmy.

Zwróć uwagę na jakość opisów produktów
Gdy sprzedajesz konkretne produkty, a nawet wtedy, kiedy oferujesz określone usługi, podstawa to opisy produktów. To one dają jasno znać na temat tego, co dokładnie sprzedajesz i czy produkt ten warty jest poświęcenia choćby chwili czasu, by go poznać.
Nie da się w inny sposób przedstawić produktów, niż właśnie korzystając z tego, co daje nam słowo i obraz. Tekst nie powinien skupiać się tylko na korzyściach wynikających z zakupu danego produktu. To dzisiaj zdecydowanie za mało. W czasach, kiedy klient jest wyjątkowo wyedukowany, należy zaproponować coś więcej, by mógł on znaleźć w sobie potrzebę zakupu danego produktu. Należy zwrócić również uwagę na zdjęcia. W przypadku wielu branż nie wystarczą zwykłe fotografie. Należy zdecydować się na ukazujące z każdej strony produkt zdjęcia panoramiczne.

Do czego zachęcasz swojego Klienta?
Druga bardzo ważna kwestia to w jaki sposób motywujesz Klienta do działania. Zdarza się, że w tym temacie pojawia się wiele sprzeczności. Z jednej strony bowiem nawołujemy do zrobienia zakupów, a z drugiej do przejrzenia oferty, czy do wysłania zapytania ofertowego. Należy uściślić swoje oczekiwania i stosować ich odpowiednią formę tam, gdzie ma ona szansę zadziałać.
Wszystko, co znajduje się na stronie oraz w tekstach reklamowych musi być dokładnie przemyślane i w taki sposób zredagowane, byśmy mieli pewność, że nasz przekaz trafia do innych osób w takiej formie, jak sobie tego życzymy.

Na bieżąco udoskonalaj
O stronę internetową, a ta jest nośnikiem informacji w internecie, trzeba na bieżąco dbać. Konieczne jest powracanie do zamieszczanych na stronie artykułów i dostosowywanie ich do bieżącego profilu firmy, jej planów oraz potrzeb.
Z czasem, wraz z rozwojem firmy, zmienia się także jej oferta. Klient zasługuje na to, by mieć na bieżąco dostęp do aktualnych informacji. Dlatego wraz z rozszerzeniem oferty, należy także o wszystkich zmianach poinformować klienta. Ten musi mieć pewność, że korzysta z usług czy kupuje produkty u sprawdzonego, rzetelnego kontrahenta, który uczciwie podchodzi do swoich codziennych obowiązków.

Korzystaj z niestandardowych form
Copywriter może pomóc wypromować markę także w niestandardowy sposób. Istnieją firmy, które podejmują się pisania postów na forum wraz z linkiem prowadzącym do danej strony. Sposobem na promocję jest też marketing szeptany.
Można także zdecydować się na to, co niesie artykuł sponsorowany. Jest to forma promocji, która tym różni się od standardowego baneru, że niesie informacje merytoryczne, pozwalające wynieść coś więcej po przeczytaniu reklamy niż sam przekaz marketingowy. Taka reklama jest chętniej czytana i bardziej pozytywnie odbierana niż inne formy promocji obecnie dostępne na rynku.
W czasach kiedy rzeczywistość jest szczególnie kapryśna, a metody promocji wyjątkowo trudne, bo napotykają na mur w postaci konkurencji, należy uzbroić się w cierpliwość i konsekwentnie dbać o promocję swojej marki oraz produktu. Robić swoje, a reklamę zostawić specjalistom.



Napiszemy.pl Słowa ubrane w zyski

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Rabat czy kupon rabatowy. Czy wiesz, jak wielka jest różnica

Rabat czy kupon rabatowy. Czy wiesz, jak wielka jest różnica


Autor: Waldemar Zaręba


Czy rabat jest tożsamy z kuponem rabatowym? Czy wiesz, jak wielka jest różnica pomiędzy udzieleniem rabatu a wręczeniem kuponu rabatowego? Czy wiesz, jakie to niesie skutki i efekty dla twojej promocji?
O tym własnie jest ten artykuł.


RABAT
czy
KUPON RABATOWY ?

Pewnie uważasz, że to jeden czort.
Jeszcze niedawno dokładnie tak samo myślałem i popełniałem wielki błąd.
Nie byłem świadomy pewnych zasad, jakie działają na rynku.

Jakie są zatem różnice pomiędzy rabatem a kuponem rabatowym

Niesamowita jest różnica w udzieleniu rabatu a wręczeniu kuponu rabatowego.
Udziel rabatu kwotowego 10zł za zakupy wartości minimum 50zł - czyli 20% lub wręcz kupon rabatowy na kwotę 10zł za takie same zakupy. Zaręczam Ci, że osiągniesz zdumiewające rezultaty.
Logicznie rzecz biorąc, powiesz: jaka może być różnica, a tym bardziej skąd może wziąć się niesamowita różnica. Myślę, że po przeczytaniu artykułu zauważysz ją.

Pozwól, że zwrócę Twoja uwagę na działania wielu sieci handlowych.
Największe z nich / podałem nazwy ale moderatorzy zakwestionowali je / ...i wiele mniejszych. Co takiego je łączy. Otóż w ich reklamach nie mówi się przeważnie o rabatach, zniżkach. Głośno natomiast krzyczą o kuponach rabatowych, jakie otrzymują klienci. Otrzymują je w różny sposób, ale zawsze są to drukowane kolorowe kupony dające poczucie czegoś wartościowego, synonim posiadania czegoś, coś namacalnego i wymiernego...
Klienci otrzymują je w różny sposób w gazetkach, z roznoszonymi ulotkami, wraz z określonymi grupami towarów, w bundlach i packach.

Nie łatwiej by było ogłosić, że dają tyle a tyle rabatu i ustawić tylko odpowiednio systemy sprzedażowe w kasach.
Łatwiej, dużo łatwiej, ale o wiele gorszy byłby wynik. Starczy n/t sieci, przejdźmy na nasze podwórko.
Oprócz dużych sieci, metody takie stosuje wiele cenionych mniejszych graczy oraz nawet małych sklepów, choć spośród tych ostatnich niewielu to robi.

Kiedyś po zapoznaniu się z akcją pobliskiej sieci (dostałem gazetkę) oraz zdaniem kilku specjalistów d/s sprzedaży zaprojektowałem i wydrukowałem kupony rabatowe dla 50 najlepszych klientów. Rozdałem je oraz część wysłałem pocztą razem z zamówieniami.

Moje nastawienie nie było optymistyczne. Powątpiewałem w skuteczność i sądziłem, że poniosłem tylko zbędne koszty i straciłem sporo czasu na przygotowania. Postanowiłem jednak, że sprawdzę to, więc wziąłem się do roboty.

Z
obacz jak potoczył się ten test.
Były to kupony kwotowe na sumę 40zł za zamówienie o wartości minimum 100zł. Dla lepszego dodatkowego zobrazowania była też informacja, że to 40%. Prawda? - prawda.
Jednak większość klientów nie kupuje za dokładną kwotę 100zł, wielu kupuje towary za kwotę 130 i 160zł. U mnie akurat zakupy układają się w kwocie ok.150zł i 200zł, bo takie są akurat paczki papieru i folii.
Kupon gwarantuje klientowi 40zł zniżki za zamówienie o wartości minimum 100zł. Nie daje jednak uprawnienia do 80zł za zamówienie w kwocie 200zł.
Jeśli kupi za 100zł, dostaje 40zł zniżki, jeśli kupi za 150zł dostaje 40zł zniżki, jeśli kupi za 200zł, od drugiej stówki zamówienia już bonusu 40zł nie ma.
Widzisz teraz dlaczego sieci stosują kupony zamiast rabatów oraz zniżki kwotowe zamiast procentowych. Przecież masa osób zrobi "nadliczbowe zamówienie".
Ja też temu uległem, jednak jest tu coś innego, dużo bardziej korzystnego.
Wyglądało to tak, że z pośród 50 osób, które otrzymały kupony, 34 dokonało zakupu na kwotę powyżej 100zł. Czternaście osób zrobiło to na miejscu w sklepie, a 20 poprzez sklep internetowy. Ważność kuponu była ustawiona na 10 dni. Czyli 34 dodatkowe, przyzwoite zamówienia w tydzień, co dało ponad 5000zł.

Zamiast drukować kupony, możesz zbudować stronę z ładnym kuponem i tam opiszesz wszystko. Podałem przykład,
ale został niestety zakwestionowany. Możesz też wysłać graficzny kupon z autorespondera - okolicznościowy, np. przed świętami, początkiem wakacji, końcem lata, wreszcie wiosną itp. Ustaw sobie kilka takich mailingów z określoną datą, określ w sklepie odpowiednie rabaty i czas obowiązywania, ew. ilość razy do wykorzystania i automatycznie i bezkosztowo masz fajne akcje reklamowe.

Skuteczność jednak w takim przypadku u mnie spadła i była już gorsza. Nie ma lekko, coś za coś - mniej pracy i kosztów, mniejsza skuteczność.

U mnie w przypadku rozdania drukowanych kuponów były 34 zamówienia na 50
czyli rewelacyjnie - 68%. W przypadku strony www z kuponem o tych samych parametrach już tylko 14 osób na 50 kupiło, czyli 28%. Sporo niższa konwersja, ale i tak bardzo wysoka w porównaniu do standardowej sprzedaży czy nawet konwersji z intensywnej reklamy google adwords, czy nawet targetowanego mailingu.

No, ale kupony dajemy już naszym klientom i to dobrym klientom, z którymi mamy dobre relacje. W przypadku nowych klientów taki wynik pewnie nie jest realny.
Dla porównania, znajomy w sklepie wędkarskim wśród stałych klientów uzyskał jeszcze lepszy wynik, bo 75% z kuponów drukowanych (postarał się wyglądały super – sam bym kupił kołowrotek gdyby dał mi kupon) i 35% ze strony www - też była lepsza niż moja prosta stronka, bo zrobiła ją ta sama agencja, co drukowała kupony.

Warto się nieco przyłożyć i ponieść pewne koszty, bo to procentuje.

Innym razem także do 50 stałych, ale innych klientów wysłałem mailing i poinformowałem tylko o rabacie w sklepie, podając link do konkretnego produktu. Dałem te same warunki: 40zł bonus za zamówienie na kwotę 100zł i więcej.
W link kliknęło 25 osób z 50, czyli otwarcie i tak przyzwoite 50%, ale kupiły tylko 2 osoby. Tak więc skuteczność spadła drastycznie, bo do 4%.

Klientów kierowałem do sklepu. Jestem przekonany, że jeśli skierowałbym ruch na stronę salesletter z ciekawą ofertą, wynik byłby dużo lepszy. Dużo trudniej jednak byłoby technicznie z realizacją kuponów.
Wszystkie 3 próby były prowadzone w około miesięcznych odstępach Przy mailingu rabat kwotowy ustawiony był w sklepie dla konkretnych osób lub grup (mam taką możliwość ). 50 ręcznych ustawień, a tylko dwóch skorzystało.

Widać więc, że pomimo dużego rabatu, a nawet bardzo dużego jak na produkt fizyczny i powszechny, nawet mailing do aktywnych klientów nie skutkuje tak, jak drukowane kupony.
Wydawać by się mogło, że towar dobry, zniżka wielka, więc wszyscy powinni się rzucić. No niestety. Może w innych branżach byłoby lepiej.
Dając tak duży rabat (o ile to możliwe), musisz jednak dobrze to skalkulować. Wszystko dobrze też przetestować na mniejszej grupie. Ja zamierzałem od razu puścić mailing o rabacie do całej listy klientów i nie bawić się w kupony. Powstrzymał mnie kolega. Powiedział - puść testowy mailing, zobaczysz wyniki i zastanowisz się. Faktycznie, zastanowiłem się i nawet nie puściłem wcale, tylko zdecydowałem się przetestować, ale kupony.

Dzięki temu zyskałem trochę gotówki i więcej zadowolonych klientów
/ wyjątkowy rabat, zniżka dla wybranych /
Planując takie akcje dla konkretnych klientów, dla konkretnych towarów w konkretnych okresach czasu, można wygenerować całkiem przyzwoite dodatkowe przychody oraz zdobyć zaufanie kolejnych klientów, którzy zdecydowali się na dobre produkty w super cenie.

Co według mnie decyduje o sukcesie w takiej promocji: dobrej jakości kupony, dobrej jakości strona z kuponami, dobra oferta www, dobre produkty, na które jest popyt chociażby sezonowy, rzeczywiście dobra cena i najważniejsze to klient, który ma do ciebie zaufanie.


Życzę powodzenia


Wszystko czego potrzebujesz
w nowoczesnej firmie
-----------------------------------------------
Waldek Zaręba
http://dofirmy.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.