sobota, 26 września 2015

Nowoczesny sposób na zmianę koloru samochodu

Nowoczesny sposób na zmianę koloru samochodu


Autor: Małgorzata Sieraszewska


Jednym ze sposobów na skuteczne odnowienie samochodu jest oklejenie go folią. Mam tu na myśli nie tylko oklejenie samochodu folią z nadrukiem reklamowym, ale całkowitą zmianę koloru pojazdu. Oczywiście możliwe jest nadrukowanie na folii jakiejś formy grafiki.


Jeśli ktoś chce zareklamować swoją firmę, bardzo skuteczne okazuje się oklejenie samochodu folią reklamową. Bardzo dużo osób zastanawia się także, czy zmienić kolor samochodu oddając samochód do lakiernika, czy po prostu zastosować coraz popularniejsze oklejanie samochodu folią. Trzeba sobie zdawać sprawę, że decydując się na usługę w profesjonalnej firmie zajmującej się lakierowaniem pojazdów, mamy pewność rzetelnie wykonanej pracy. Lakier jest położony równo i jest to lakier wysokiej jakości. W takich zakładach pracują z reguły wysoko wykwalifikowani pracownicy, dobrze znający swój fach. Potrafią doradzić co do koloru i sposobu wykonania usługi. Cena w takich firmach z reguły nie jest niska. Za to mamy pewność, że taki lakier będzie cieszył oko przez długie lata.

Jeśli nie chcemy ponosić tak wysokich kosztów, a jednocześnie mieć ładnie odnowiony samochód, alternatywą dla drogich firm lakierniczych jest oklejanie samochodów folią. Istnieją co prawda tańsze zakłady lakiernicze, gdzie niewielkim kosztem można polakierować samochód, jednak jakość w takich firmach pozostawia wiele do życzenia. Koszt oklejenia samochodu folią jest zbliżony do usługi w tańszych firmach lakierniczych, ale jakość wykonanej usługi jest zdecydowanie lepsza. Istnieje wiele gatunków folii. W zależności od tego, na jaki fragment samochodu ma być naklejona, pracownicy firm zajmujących się oklejaniem samochodów doradzą, jaki rodzaj będzie najlepszy, aby osiągnąć zamierzony efekt. Samochód po oklejeniu go folią wygląda, jakby wyjechał świeżo od lakiernika, a jeśli lakier, na który była nałożona folia był dobrej jakości, po kilku latach można taką folię zdjąć i wrócić do oryginalnego koloru samochodu.

Firm, które wykonują usługę polegającą na oklejeniu samochodu folią, jest na rynku bardzo dużo. Są to przeważnie agencje reklamowe, które poza oklejaniem pojazdów wykonują projekt graficzny i przygotowują wizualizację samochodu, więc klient może zobaczyć, jak będzie wyglądał samochód po oklejeniu go folią. Nie należy bać się, że kolor na ekranie komputera będzie się różnił od rzeczywistego. Nowe technologie stosowane przy oklejaniu samochodów pozwalają na stuprocentowe odwzorowanie zarówno koloru, jak i wzoru na folii reklamowej.

Ale oklejanie samochodów to tylko jedna z wielu możliwości zastosowania folii. Folie takie nałożone np. na szyby w zakładach usługowych, w których kładzie się szczególny nacisk na prywatność, pozwalają obserwować ruch uliczny będąc w pomieszczeniu, przy czym z zewnątrz nie widać, co się dzieje w środku. Ma to znaczenie np. w zakładach fryzjerskich, solariach czy zakładach kosmetycznych.

Folie również zdają egzamin w codziennym życiu, przy oklejaniu zniszczonych powierzchni sprzętu agd czy rtv. Są odporne na ciepło, wilgoć, i zadrapania, więc można ich używać praktycznie w każdych warunkach. Tak odnowione sprzęty wyglądają znowu jak nowe.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Strategia wprowadzenia nowego produktu

Strategia wprowadzenia nowego produktu


Autor: Emil Kowalski


Opracowaliśmy właśnie swój autorski projekt. Opiera się on na innowacyjnym wdrożeniu produkcji lub jest samym produktem albo usługą, które jeszcze nie istnieją na rynku. Krótko - jesteśmy wynalazcami i chcemy to sprzedać.


Oczywiście nowe produkty opatentujemy, lecz nie gwarantuje to, że unikniemy konkurencji i będziemy czerpać 100% zysków.

Aby mieć pewność, co do powodzenia we wprowadzeniu produktu lub usługi na rynek oraz do późniejszych zysków, musimy przygotować odpowiednią strategię.

Opatentowanie nie jest gwarancją i w momencie, gdy ujawnimy pomysł,od razu pojawi się wiele firm, które będą tworzyć produkt podobny i pomimo wszelkich patentów, jest to dozwolone.

Jest pewne rozwiązanie, dzięki któremu zminimalizujemy ryzyko fiaska wprowadzenia nowego artykułu.

Kampanię reklamową nie rozpoczynamy od razu. Powinniśmy się skupić na pozyskaniu lojalności potencjalnej konkurencji. Podpisując odpowiednie umowy o współpracę, zobowiązujemy swoich partnerów do współdziałania na rzecz dobra obustronnego. Gdy nasz nowy produkt jest już gotowy, opracowujemy strategię promocyjną wśród partnerów. Ujawniamy całość projektu dopiero, gdy będziemy mieć komplet odpowiednich umów. Dopiero gdy zabezpieczymy się przed większością, która może stać się konkurencją, możemy tworzyć kampanie reklamowe.

W tworzeniu promocji, mamy już na uwadze, fakt, że posiadamy zawarte umowy o współpracy. Przy jednoczesnym uzgodnieniu warunków prowizyjnych i korzyści, angażujemy firmy partnerskie w działania promocyjne. Tutaj opracowujemy strategię elastyczną, w której na uwadze mamy wizerunek własnej marki oraz obraz marek partnerów.

Kampania musi być elastyczna. Produkt także nie może być "twardy". Innowacyjne jego wprowadzenie na rynek jest możliwe w przypadku gdy główny producent - wynalazca, określi obszerne prawa autorskie, polegające na możliwości przypisania produktu do kilku marek. To zmniejsza teoretycznie oryginalność i własność lecz daje nam gwarancję na większe zyski i potencjalne możliwości, przy mniejszych kosztach reklamy i promocji. Korzyści są obustronne, dla każdego partnera działającego na rzecz kampanii.

Nie każdy wynalazek gwarantuje zysk, często bywa, że pierwotny pomysłodawca, zostaje zauważony przez małą liczbę zainteresowanych lub też promocja odbywa się w ogóle bez echa. I okazuje się, że sam innowacyjny produkt staje się niejako zdublowany przez inną firmę (jako np. substytut produktu, który jest opatentowany lecz nie został odpowiednio wprowadzony i stał się niewidoczny), która bardziej skutecznie przeprowadziła proces promocji.


Emil Kowalski - ASIB Art. Biurowe, Usługi dla firm

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Najważniejsza rzecz w pozycjonowaniu

Najważniejsza rzecz w pozycjonowaniu


Autor: Tomasz Mocny


Ponieważ coraz więcej osób szuka różnych produktów w Internecie, pozycjonowanie stron internetowych staje się coraz popularniejszą formą szukania klientów.


Oczywiście jest to usługa, która pozwala sprzedawać więcej. Warto jednak wiedzieć, że dobra strategia pozycjonerska nie jest wcale czymś łatwym do opracowania, prostym i oczywistym. Naprawdę nie wystarczy po prostu ‘walić linkami’ w naszą stronę w myśl zasady, że ‘im więcej tym lepiej’. W skrajnych przypadkach, gdy ktoś w ogóle nie ma żadnej strategii, takie postępowanie (kupowanie ogromnych ilości linków na aukcjach i forach) może doprowadzić wręcz do spadku pozycji strony w rankingu wyszukiwarki, a nawet do tzw: filtra, czyli bardzo dużego spadku (na przykład o pięćset pozycji w dół).

Taki filtr ma na szczęście charakter czasowy, jednak myślę, że nie jest to wielkim pocieszeniem dla przedsiębiorców, którzy z dnia na dzień stracili większość potencjalnych klientów i ich biznesy po prostu przestały funkcjonować. Nigdy nie wiadomo dokładnie ile taki ‘filtr’ będzie trwał – może być to miesiąc, a może być to pół roku. Warto więc z rozwagą podchodzić do tego rodzaju promocji w Internecie.

Najważniejszą więc rzeczą, którą możemy zrobić, jest dobra analiza naszej strony, jej słabych i mocnych stron. Wiele informacji można pozyskać za darmo, choćby korzystając z narzędzi dla webmasterów Google, które pokazują szczegółowe informacje o naszej stronie i tym, jak widzą ją wyszukiwarki. Możemy również w podobny sposób przyjrzeć się stronom konkurencji, by porównać, gdzie mają one przewagę nad naszą witryną. Taka analiza pozwoli nam na wypracowanie przemyślanej strategii, która będzie skuteczna i pozbawiona ryzyka negatywnych ‘skutków ubocznych’.


Autor zajmuje się marketingiem a w szczególności takimi tematami jak sprzedaż w szerokim znaczeniu tego słowa (nie tylko w Internecie) i powiązane z tym szkolenia sprzedażowe.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak promować film?

Jak promować film?


Autor: Michał Pieróg


Kubki, koszulki, plastikowe figurki i kopie rekwizytów z filmów – to tylko kilka ze sposobów na promowanie filmów, które właśnie debiutują na dużym ekranie. Coraz więcej kinowych premier wspieranych jest przez odpowiednie gadżety reklamowe. Dotyczy to zwłaszcza światowych superprodukcji


Firmy specjalizujące się w produkcji gadżetów reklamowych i zabawek powinny wystawić pomnik ze szczerego złota reżyserowi Gwiezdnych Wojen George’owi Lucasowi. To on jako pierwszy wpadł na pomysł, by premierę swojego filmu (czyli pierwszych Gwiezdnych wojen) wesprzeć kampanią reklamową wykorzystującą gadżety reklamowe i zabawki. Początkowo mało kto wierzył w to, że znajdą się chętni na plastikowe figurki bohaterów filmu albo miniaturowe pojazdy czy rekwizyty (z kultowymi mieczami świetlnymi na czele). Wyniki sprzedaży tych gadżetów były zaskoczeniem. Okazuje się, że gadżety reklamowe mogą być większą żyłą złota niż sam film! Oczywiście najwięcej gadżetów reklamowych towarzyszy filmom skierowanym do młodszej publiczności. Gry komputerowe, klocki, zabawki, koszulki i czapki z daszkiem, plecaki szkolne (i ogólnie przybory szkolne) czy kubki z nadrukiem – to wszystko (a także dużo więcej) może towarzyszyć kinowej premierze filmu skierowanego właśnie do młodszych widzów. Zdarzają się też bardziej oryginalne pomysły na gadżety reklamowe promujące dany film. Na przykład fanki sagi Zmierzch mogą się zaopatrzyć w kosmetyki pozwalające stworzyć makijaż wzorowany na głównych bohaterach. Jak łatwo się domyślić, te kosmetyki są zauważalnie droższe od porównywalnych, lecz pozbawionych nadruku z filmowym logo. W końcu wiele firm kosmetycznych ma w swojej ofercie rozświetlający puder z drobinkami albo czerwony błyszczyk.

Myliłby się ten, kto uznałby, ze gadżety reklamowe związane z filmem kierowane są tylko do dzieci i nastolatków. Niedawno w jednym ze sklepów z całkiem dorosłą garderobą można było kupić koszulki z motywami z Ojca Chrzestnego. Sądząc po tempie, w jakim znikały, można uznać je za przebój, zwłaszcza, że były wyraźnie droższe niż T-shirty z innymi, nieinspirowanymi filmami nadrukami.


Impala

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama zewnętrzna - Twój klucz do sukcesu

Reklama zewnętrzna - Twój klucz do sukcesu


Autor: Jacek Woźniak


Już w starożytności stosowano reklamę zewnętrzną w postaci napisów na ścianach lub wykonywano terakotowe szyldy na karczmach i różnych zajazdach. Umieszczano także znaki takie jak nazwy ulic na średniowiecznych uliczkach. Tysiące lat temu starożytni mieszkańcy Egiptu na skalnych obeliskach grawerowali dokumenty prawa.


Pierwszy plakat z zakresu reklamy zewnętrznej datowany jest na rok 1835 kiedy to w Nowym Jorku pracownia Jared Bell'a wydrukowała nośnik o powierzchni pięćdziesięciu metrów kwadratowych. W roku 1900 wprowadzono po raz pierwszy standard billbordu.

Reklama zewnętrzna, określana również jako outdoor bądź out of home, wykorzystuje różnorakie różne formy i środki przekazu, które działają na konsumenta w przestrzeni otwartej. Do form, które najczęściej spotykamy w reklamie outdoor’owej należą niewątpliwie bilboardy. Są one niezwykle popularne w przestrzeni miejskiej i towarzyszą nam praktycznie na każdym kroku, skrzyżowaniu, ścianie budynku, zwłaszcza na ruchliwych drogach. Ostatnio również można spotkać reklamę mobilną, w której przyczepa ciągniona za samochodem oklejona jest plakatem reklamowym, często w połączeniu z reklamą dźwiękową wydobywaną ze specjalnego głośnika.

Popularny bilboard osiąga różne rozmiary, wymiarem natomiast najbardziej standardowym i najczęściej spotykanym jest format tzw. euro – 504x238 mm. Istnieją również większe, dochodzące do kilkudziesięciu metrów kwadratowych oraz tzw. siatki mesh, w których powierzchnia ekspozycyjna jest praktycznie nieograniczona. Dodatkowo reklamy tego typu (zwłaszcza w terenach niezabudowanych) są podświetlone dla zapewnienia maksymalnego czasu ekspozycji i zapewnienia odpowiedniej widoczności. W tym miejscu należy wspomnieć o interaktywnej formie billboardu telebimie, w której forma graficzna została wzbogacona o animację i w której można wykorzystać sceny filmowe.

Reklama zewnętrzna była i jest jedną z najpopularniejszych form przekazu reklamowego ponieważ zapewnia wysoką częstotliwość kontaktów z kampanią reklamową i posiada relatywnie niski koszt dotarcia dla potencjalnego klienta. Wiele firm traktuje ją jako swój podstawowy nośnik informacji gdyż dociera ona do osób mobilnych, przemieszczających się, które ze względu na brak kontaktu z innymi mediami odbierają właśnie komunikaty wyłącznie z reklamy zewnętrznej. Dlatego właśnie bardzo szeroki zasięg, długotrwałe działanie oraz stosunkowo niski nakład finansowy na kampanię są głównymi zaletami reklamy zewnętrznej. Najbardziej istotne w reklamie outdoorowej jest to, aby skutecznie absorbowała ona uwagę odbiorcy naszego przekazu. Reklama zewnętrzna przybiera obecnie różne formy: plakaty, billboardy, podświetlone tablica na przystankach autobusowych – tzw. citylight’y), wspomniane wcześniej mobile oraz potężna reklama wielkoformatowa, siatki, słupy ogłoszeniowe. Badania rynku reklamy pokazują, że właśnie reklama zewnętrzna kształtuje wizerunek marki i produktu gdyż wykorzystuje proste komunikaty, przykuwa uwagę (przekaz może być odbierany kilkoma zmysłami) i zachęca do działania (call-to-action), co dodatkowo buduje więź potencjalnego konsumenta z wizerunkiem reklamodawcy. Należy wspomnieć, że właściwe eksponowanie logo danej marki jest jedną z najważniejszych funkcji reklamy zewnętrznej (wbrew powszechnemu twierdzeniu że duże jest piękne tylko odpowiednio dobrane proporcje, odpowiednie marginesy i przestrzeń zapewnią właściwy odbiór komunikatu).

Kolejną bardzo istotną kwestią wpływającą na atrakcyjność reklamy zewnętrznej jest brak jej doraźności – reklamowany produkt czy firma jest widoczna na tablicach przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Tak więc istnieje stały kontakt przekazu reklamowego z klientem w trakcie trwania czynności zakupu (przed podjęciem decyzji o nabyciu produktu lub usługi, w trakcie oraz po jej podjęciu). Kolejną zaletą reklamy out-of-home jest jej wszechobecność gdyż w zasadzie możemy ją umieścić wszędzie (poza miejscami ograniczonymi odpowiednimi przepisami prawa), doskonała widoczność (jeśli reklama jest prawidłowo usytuowana) oraz niewielka inwazyjność, gdyż nie przeszkadza ona klientom w ich codziennych obowiązkach.

Należy jednak podkreślić, że w reklama zewnętrzna (ale nie tylko ona) aby była zauważona musi zostać odpowiednio zaprojektowana. Zbyt duża ilość informacji w reklamie zewnętrznej, brak stopniowana ich wagi, jaskrawość – to tylko kilka przykładów które w istotny sposób wpływają na percepcję reklamy. Dlatego najważniejsza jest i pozostaje forma przekazu, która powinna zachęcać, inspirować i pobudzać a nie przekazywać pełna wiedzę na temat oferowanego produktu czy usługi. Jak wykazały badania (Burtenshaw, Mahon, Barfoot, Kreatywna reklama, Warszawa 2007, strona 20), konsumenci w procesie zakupu czy podejmowania decyzji o zakupie kierują się emocjami i intuicją i ważne jest, aby przekazem reklamowym wzbudzić pozytywne emocje.

Stały i permanentny rozwój reklamy out of home jest faktem i spowodowany jest przez wiele czynników. Sami konsumenci się zmieniają i zmieniają się także ich przyzwyczajenia – coraz więcej czasu spędzamy w samochodach, czas wolny zaś zamiast przed telewizorem wolimy spędzić w kinie, restauracji czy wychodząc do klubu ze znajomymi. Wszystko to powoduje spadek efektywności reklamy telewizyjnej i wzrost reklamy zewnętrznej.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.