sobota, 6 czerwca 2015

Czcionka ma znaczenie - emocje i skojarzenia związane z czcionką

Czcionka ma znaczenie - emocje i skojarzenia związane z czcionką


Autor: Brandfan


Wiele osób wie, że kolory mają siłę oddziaływania inną niż tylko estetyczną. Dużo mniej osób uświadamia sobie jednak fakt, że podobne znaczenia niesie ze sobą pismo, a właściwie jego kroje czyli czcionki.


Wiele osób wie, że kolory mają siłę oddziaływania inną niż tylko estetyczną. Czerwony kojarzy się z siłą, pomarańczowy z energią, niebieski z nowoczesnością, spokojem, czarny z elegancją ale i żałobą (tylko w naszym kręgu kulturowym; w Japonii kolorem żałoby jest biały). Dużo mniej osób uświadamia sobie jednak fakt, że podobne znaczenia niesie ze sobą pismo, a właściwie jego kroje czyli czcionki. Czcionka też może działać energicznie, uspokajająco, dostojnie, elegancko, dynamicznie itd. Takie działanie czcionki często wykorzystuje się, aby wywołać emocje u czytelnika nie tylko przez treść tekstu, ale też przez jego wygląd.

Podstawowe zasady:

- antykwa renesansowa symbolizuje dostojeństwo i działa uspokajająco (przykłady czcionek: Garamond, Galliard, Gentium, Liberation, Lucida Bright, Minion, Palatino),

- antykwa klasycystyczna niesie przejrzystość, szlachetność, dobry smak (Bookman, Didot, New Century Schoolbook, Walbaum),

- antykwa bezszeryfowa przekazuje rzeczowość, konkretność, konstruktywność, pewność (Arial, Century Gothic, Eurostile, Frutiger, Futura, Helvetica, Impact, Tahoma, Verdana, Trebuchet MS),

- czcionki oparte na piśmie odręcznym działają dynamicznie, fantazyjnie, często intymnie i osobiście, czasem też elegancko (Chopinscript, Comic Sans, FF Mister K, Zapfino)

- teksty pisane czcionką łamaną sprawiają wrażenie starych (Germanica, Old English, Old London, Schwabacher),

- mocne czcionki symbolizują dominację, siłę, ale też ociężałość, leniwość (Helvetica, Coolvetica, Frutiger, Impact),

- delikatne, lekkie czcionki kojarzą się z delikatnością, subtelnością, powściągliwością (Asenine, Capsuula, Castorgate, Rawengulk Sans, Resselle),

- kursywa, czyli pismo pochylone w prawo, wyraża dynamikę.

Wystarczy spojrzeć na poniższy obrazek z przykładami nazw firm, aby zobaczyć, że wartości firmy są przekazywane nie tylko przez nazwy czy slogany, ale też przez czcionkę użytą w logo firmy. Czy nazwy pisane innymi czcionkami kojarzą się z tym, czym dana firma się zajmuje?

Warto więc czasem przemyśleć użycie danej czcionki w konkretnym przypadku, przeanalizować skojarzenia i znaczenia, które czcionka ze sobą niesie. Informacje na stronie firmy Apple nie są pisane czcionką stylizowaną na egipskie hieroglify, a rzeźnicy na swoich szyldach nie używają eleganckiego pisma ręcznego. Tabloid „Fakt” w nagłówkach nie stosuje czcionek komiksowych, a jubilerzy unikają masywnych czcionek bezszeryfowych. Czcionka nie może nieść komunikatu sprzecznego z treścią tekstu nią napisanego.


Agencja Kreatywna MOVINGO

www.movingo.pl

Stworzymy dla Twojej firmy system identyfikacji wizualnej, wykreujemy nazwę z wolną domeną, przygotujemy profesjonalne teksty. Zmieniamy wizerunki firm NA DOBRE!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy reklama w internecie jest opłacalna?

Czy reklama w internecie jest opłacalna?


Autor: Konrad Semma


Z całą pewnością większość z was korzysta z internetu, niektórzy nawet codziennie. Wśród użytkowników sieci są zarówno studenci, urzędnicy i jak i przedstawiciele większości profesji. Obecnie to medium stało się bardziej popularne niż telewizja, i wszystko wskazuje, że w najbliższych latach ta tendencja się utrzyma.


Co sprawia, że tak kochamy internet? Na pewno mnogość stron i treści, które możemy przeglądać, a ponadto możliwość interakcji sprawia, że surfowanie w sieci jest tak popularne. W końcu w ostatnich latach powstało wiele interesujących portali takich jak YouTube, bądź Facebook, a cały czas powstają nowe rzeczy. Chcesz prowadzić bloga? Proszę bardzo. Potrzebujesz wysłać wiadomość? Nie ma problemu? Szukasz filmu na wieczór, lub rezerwacji stolika w restauracji? To też da się zrobić. Właśnie dlatego internet jest obecnie nieodzownym elementem życia setek milionów osób na całym świecie, a z jego dobrodziejstw korzystają także i firmy.

Popularność internetu sprawia, iż stał się on idealnym miejscem budowania wizerunku, kreacji różnych trendów, jak i zdobywania nowych klientów. Jaka jest najbardziej wydajna forma promocji i reklamy w internecie? Reklama w Google z całą pewnością wiedzie tutaj prym, gdyż jest to najbardziej popularna na świecie wyszukiwarka. Pomyśl sam, jeżeli szukasz informacji, to gdzie zazwyczaj zaczynasz poszukiwania? Właśnie tam. Dzięki specjalistom pracującym w Google powstał system linków sponsorowanych dzięki któremu możemy emitować reklamy skierowane do określonej grupy odbiorców. Pomyśl sam, analizujesz branże, dobierasz słowa kluczowe, ustalasz budżet i uruchamiasz kampanię. Niestety wiele osób uważa iż może samemu prowadzić kampanię, a często fakty temu przeczą. Trzeba wiedzieć jak właściwie dobrać słowa, jak optymalizować kampanię, jak wykorzystać konwersję w celu zwiększenia ROI. W tym celu trzeba także dobrze zaprojektować swoją stronę www, a to wymaga często specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania i usability. Tak samo jest w przypadku pozycjonowania, które jest drugim sposobem na skuteczną reklamę w sieci. W skrócie, wszystko polega na tym, aby znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Aby tego dokonać trzeba jedynie wiedzieć jak zoptymalizować swoją stronę i w jaki sposób zdobywać linki. Jest to długotrwały proces, wymagający cierpliwości oraz wiedzy.

Jaka jest konkluzja? Warto się reklamować w internecie, a już na pewno w wyszukiwarkach, takich jak Google. Z całą pewnością trzeba zasięgnąć opinii specjalistów, tak aby nie wyrzucać pieniędzy w błoto. Jest wiele dobrych firm, dlatego każdy znajdzie odpowiednią agencję interaktywną, która doradzi i pomoże prowadzić kampanię reklamową w sieci. Wykorzystajcie potencjał internetu, a zobaczycie, że przepis na sukces jest zawsze taki sam. No to zanotujcie sobie: dobra strona, świetna oferta, doskonała kampania i już możemy się cieszyć z tego jak rosną obroty naszej firmy.


Efektywność w reklamie to podstawa. Nasza agencja sem to skuteczne i wydajne kampanie reklamowe w sieci.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy kalendarz może być skutecznym gadżetem reklamowym?

Czy kalendarz może być skutecznym gadżetem reklamowym?


Autor: krystian Kowalski


Z tego artykułu dowiesz się, czy kalendarze książkowe (lub też zwykłe) mają szansę na jakąkolwiek skuteczność jeśli wykorzystać je w roli gadżetów reklamowych.


Odpowiedź na pytanie postawione w temacie artykułu jest dość skomplikowana. Jak zapewne się już domyślasz nie da się jednoznacznie powiedzieć, czy kalendarze są skutecznym gadżetem reklamowym. Jak to zwykle bywa, najlepsza odpowiedzią na tytułowe pytanie jest: „to zależy”. Od czego, co ma na wpływ na skuteczność gadżetów? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.

Tytułem wstępu kilka słów o tym, jakie w ogóle powinny być gadżety – ta wiedza zapewne wyjaśni Ci większość zagadnienia. Po pierwsze, aby gadżet (jak na przykład kalendarze książkowe) był skuteczny musi być użyteczny dla Twoich odbiorców, klientów, czy też potencjalnych klientów. Wydawałoby się, że kalendarze przydają się wszystkim. Teoretycznie tak, ale w praktyce jednym przydają się bardziej niż innym. Komu zatem kalendarze książkowe będą bardziej przydatne, a komu nie? Zdecydowanie nie – dzieciom. Po co dziecku terminarz? Zdecydowanie tak – osobom, które muszą notować różne ważne terminy i noszą ze sobą tego typu kalendarz lub co najmniej mają blisko siebie. Jak widzisz, pierwszy element skuteczność to użyteczność gadżetu. Ale to nie wszystko.

Kolejna rzecz to pożądanie gadżetu. Najlepiej jeśli osoby, którym chcesz go rozdać czują potrzebę posiadania takiego właśnie artykułu. Kiedy czuje się potrzebę posiadania kalendarza? Oczywiście, że pod koniec danego roku, kiedy to w starym kalendarzu brakować zaczyna kartek, a nasze plany zaczynają sięgać już nowego roku i trzeba je gdzieś zanotować. Tak więc mamy drugi element – pożądanie, potrzeba. A i to jeszcze nie wszystko.

Trzeci i ostatni z najważniejszych elementów to kojarzenie Twojej firmy, marki, produktu właśnie z tym gadżetem. Jak to osiągnąć? Co najmniej poprzez nadruk Twojego logo na okładce, na kartkach. Kalendarz może też być w kolorach Twojej firmy, możesz go rozdawać podczas zakupu jakiegoś produktu u Ciebie – możliwości masz bardzo wiele. Znasz już wszystkie główne elementy skuteczności gadżetów, w tym kalendarzy, zatem pozostaje Ci tylko działać.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kody qr - oswajamy tajemnicze labirynty obrazkowe

Kody qr - oswajamy tajemnicze labirynty obrazkowe


Autor: Andrzej Kamiński


Kilka osób widząc kod qr wstawiony jako np zdjęcie profilowe na moim fanpagu pytało: Co to za dziwoląg? Gdzie wyjście z tego labiryntu? To skłoniło mnie do spisania w kilku zdaniach czym te kody qr są i do czego służą. Po więcej sięgnij do artykułu.


Czym są kody QR?

Kody QR to innowacyjny sposób zapisywania dowolnych informacji wymyślony w 1994 roku przez japońską firmę Denso Corporation. Dzięki nim możemy dostarczyć klientom ważną dla nas informację w bardziej interaktywny, angażujący sposób.

W skrócie są przyszłością skondensowanej informacji przenoszonej za pośrednictwem telefonów komórkowych. Wszyscy wróżą im kolosalną przyszłość bo będę oszczędzać Twój czas.

Dzięki kodom QR, dwuwymiarowym obrazkom, które przypominają labirynt a w zależności od przeznaczenia zawierają w sobie różnorakie treści nie musisz już wpisywać długich i skomplikowanych adresów internetowych, gdy masz przy
sobie komórkę nie musisz rozglądać się za kartką papieru i długopisem aby zanotować adres strony www czy inne dane teleadresowe.

Wystarczy zeskanować kod z plakatu, produktu, strony www korzystając z darmowej (o tym w dalszej części artykułu) aplikacji, którą w prosty sposób zainstalujesz w swojej komórce.

Po zeskanowaniu Twoja komórka wyświetli stronę www, dodatkowy film video (reklamę) i wiele innych adresów, miejsc, informacji.

Już niedługo kody QR będą:

pomagały w zakupach w Internecie produkt, który spodoba Ci się na bilbordzie
dzięki kodowi QR z zapisanym adresem strony www przeniesie Cię do sklepu
internetowego i będziesz mógł zakupić produkt

ułatwiały podróżowanie raz zeskanowany do komórki rozkład jazdy linii autobusowej
z której korzystasz będziesz miał zawsze ze sobą

mobilnymi wizytówkami otrzymaną wizytówkę z kodem QR, skanujesz, zostawiasz w
wizytowniku a dane kontrahenta masz zawsze ze sobą w telefonie

reklamami XXI wieku skanujesz kod QR z ulotki, plakatu i na swoim telefonie masz
wskazówki dojazdu, możliwość zapisania terminu wydarzenia w kalendarzu itp


Co można zamieścić w kodzie QR?

Tekst

Numer telefonu komórkowego

Linki do www, filmów itp.

Zdarzenia w kalendarzu (w telefonie)

Kontakty, wizytówki zapisywane w książce adresowej telefonu

Lokalizacje GPS

Wskazówki dojazdu

Adresy firm

Krótkie wiadomości tekstowe (SMS)

Aplikacje do odczytywanie kodów QR

Aby sprawdzić jak działają kody QR i rozpocząć korzystanie z dobrodziejstw jakie ze sobą niosą wystarczy na swoim telefonie zainstalujesz aplikację czytnik kodów QR.

Jest wiele tego typu aplikacji a najpopularniejszym i dostępnym na każdą platformę (system operacyjny w telefonie komórkowym) jest program i-nigma. Aby go zainstalować wystarczy wejść przez przeglądarkę w telefonie na stronę i-nigma
Instalator w większości przypadków wykryje urządzenie (posiadany przez Ciebie telefon komórkowy) i zainstaluje odpowiednią wersję oprogramowania.

Pojawiają się już usługi sieci komórkowych, które po wysłaniu sms pod darmowy numer umożliwiają instalację odpowiedniej aplikacji.

Czy mój telefon da radę?

Nie można określić listy telefonów, które oryginalnie mają zainstalowany program do odczytu kodów QR przez producenta. Rzadko kiedy taka informacja jest podana w specyfikacji.

Zakłada się, że wszystkie inteligentne urządzenie nowej generacji mogą odczytać kody QR dzięki doinstalowywanym
aplikacjom. Aplikacje i programy do odczytu kodów QR dostępne są na każdą platformę to znaczy: Symbian, Windows Mobile, Android czy te bazujące na Java.

Telefon ZDECYDOWANIE musi być z APARATEM FOTOGRFICZNYM. Od razu zastrzegam nie wszystkie dają radę. Nokia ma
dobre aparaty i kody czyta aż miło ale stary poczciwy SONY ERRICSON 700i już niestety sobie słabo radzi. Listy telefonów można poszukać w necie albo zapytać swojego operatora sieci komórkowej.

Czy (i jeżeli tak to w jaki sposób) mogę sobie wygenerować swój kod QR?

Ależ oczywiście, że tak! Jeżeli prowadzisz jakąś działalność biznesową to wręcz powinieneś. Co więcej jest to stosunkowo proste.

Generatory kodów QR są dostępne w Internecie. Poniżej podajemy kilka adresów stron, gdzie kody można generować bezpłatnie.

Jak to z darmowymi generatorami bywa każdy oferuje inny zakres usług. W naszej ocenie najbardziej rozbudowany jest ten ze strony http : //zxing.appspot.com/generator ale poeksprymentować można na każdej stronie.

O czym należy pamiętać generując kody QR do wykorzystania przez innych:

Zaleca się stosowanie kodów czarno białych.

Ważny jest odpowiedni kontrast, który musi wynosić przynajmniej 55%

Należy zostawić pustą przestrzeń dookoła wszystkich 4 krawędzi kodu

Nie komplikuj sztucznie kodu. Może to sprawiać problem niektórym modelom telefonów. Długie adresy stron www można skrócić korzystając z takich serwisów jak TINYURL.

Jak prawidłowo wykorzystywać kody QR:

Poniżej 10 przykazań jak korzystać z kodów do zastosowań biznesowych

1 Poinformuj klientów, czym są kody QR; przy kodzie dodaj wyjaśnienie czym są i za pomocą jakiej aplikacji można je odczytać.

2 Najlepiej gdy kod QR kieruje do specjalnie przygotowanej wersji mobilnej twojej strony, nie do normalnej strony.

3 Ważne, żeby wokoło był dobry zasięg telefonów, aby łatwo można było połączyć się z miejscem, w które kieruje kod QR

4 Zaproponuj dodatkowe korzyści dla osób, które użyły kodu QR (obniżka, kupon, nagroda).

5 Śledź rezultaty, mierz działania przykładowo podłącz Google Analytics pod stronę mobilną.

6 Niech promocja z wykorzystaniem kodów QR będzie wciągająca, interesująca tak, aby użytkownicy chcieli wracać do Ciebie po więcej.

7 Przed puszczeniem promocji sam przetestuj, czy kod działa, wyjmij telefon i przeskanuj.

8 Niech promocje będą zawsze świeże, zmieniane co tydzień lub dwa, a wtedy klienci będą chcieli korzystać z nich regularnie.

9 Niech link będzie krótki (zmniejszy ryzyko błędów).

10. Powodzenia!

Mam nadzieję, że treści zawarte w tym artykule przydadzą się.


Po więcej
zapraszam na mój fanpage dla strony buyauto.pl
(http://www.facebook.com/pages/buyautopl/187022291367563).

andrzej@buyauto.pl

www.buyauto.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Artysta, kreator, ...grafik

Artysta, kreator,...grafik


Autor: ivona86


Człowiek XXI wieku to człowiek, który jedną nogą stąpa po świecie rzeczywistym, a drugą po świecie realnym. Prowadzenie życia zarówno biznesowego, jak i osobistego na łamach sieci Internet już dziś nikogo nie dziwi.


Ludzie chętnie zaglądają na strony www, ponieważ zachęcają one swoim pięknym wyglądem, łatwością nawiązywania kontaktów oraz przewidywalnością. Można wręcz powiedzieć, że Internet stał się światem idealnym. Kto stoi za kreowaniem miejsca, do którego tak chętnie zaglądamy?

Tworzenie stron www jest domeną dwóch osób. Programisty oraz grafika komputerowego. Programista odpowiada za tworzenie strony www od aspektu funkcjonalnego. Dba by witryna była intuicyjna dla użytkowników poruszających się po niej. Grafik komputerowy jest natomiast osobą, która dba o przejrzystość oraz atrakcyjny layout strony www. Musi on posiadać wyjątkową wyobraźnię, tak by móc sprostać wymogom każdego klienta oraz internauty. Grafik komputerowy powinien umieć myśleć, jak osoby, które będą odwiedzać daną witrynę. Tylko wtedy będzie miał możliwość dobrania odpowiednich kolorów oraz zdjęć.

Tworzenie stron www jest jednoznaczne z tworzeniem nowego świata. Świata, w którym prawie każdy człowiek już funkcjonuje. Grafik komputerowy staje się więc jego kreatorem. Osobą pobudzającą zmysły, potrafiącą poprzez zmysł wzorku wpłynąć na decyzję podejmowane przez wielu użytkowników sieci.

Programiści i graficy komputerowi zajmują się tworzeniem stron www, których nie będziemy chcieli opuścić przez wiele godzin i które będą również wpływać na podejmowane przez nas decyzje. Zachęcą do kupna lub wzięcia udziału w konkursie.

Świat pędzi do przodu, a my wraz z nim. Przemierzamy strony www w poszukiwaniu tego, czego nie znajdujemy w rzeczywistości. UtopiI, świata idealnego. Często zapominając o tym, że Internet jest fatamorganą wytworzoną przez osoby, które wiedzą czego pragniemy.




pozycjonowanie stron www - Nove-Media.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.