sobota, 7 lutego 2015

Holo Screen – interaktywna witryna sklepowa

Holo Screen – interaktywna witryna sklepowa


Autor: Anna Mur


W erze wielkopowierzchniowych centrów i domów handlowych, gdzie w obrębie jednego budynku swoją siedzibę ma kilkadziesiąt, a nierzadko kilkaset sklepów, interesująca i przyciągająca uwagę witryna sklepowa jest na wagę złota.


To ona bowiem decyduje o tym czy przepływający po korytarzach tłum ludzi zainteresuje się ofertą sklepu na tyle, aby zamiast do mieszczącej się cztery metry dalej konkurencji, wejść do konkretnego sprzedawcy. Czasy białych ścian i zakurzonych manekinów to dawno zapomniany przeżytek. Dziś aranżacja przestrzeni wystawienniczej to osobna branża biznesu, którą zajmują się przeszkoleni specjaliści, artyści i designerzy. Nie ominęły jej również zmiany technologiczne, obejmujące cały rynek reklamy. Wyświetlacze LCD, plazmy i ekrany diodowe również powoli przechodzą do lamusa. Ich miejsce zastępują w pełni interaktywne wystawy reagujące na ruch i dotyk mijających je osób.

Rewolucję w tym obszarze wprowadziły folie projekcyjne, od kilku lat dostępne również w Polsce. Folia pozwala przekształcić witrynę, lub jej dowolny fragment w cyfrowy ekran o wysokiej rozdzielczości, który nie traci wyrazistości niezależnie od kąta patrzenia czy intensywności oświetlenia. Technologia działająca w oparciu o folie pozwala przemienić zwykłą witrynę sklepową w multimedialną grafikę wykrywającą i reagującą na ruch mijających ją osób. To wysoce estetyczne rozwiązanie doskonale wpasowuje się w założenia visual merchandisingu i spełnia wszystkie zadania stawiane przed wizualizacjami witrynowymi - przyciąga uwagę, wyróżnia na tle konkurencji i przede wszystkim- zachęca do wejścia do sklepu. Gama możliwych do stworzenia efektów interaktywnych praktycznie nie podlega żadnym ograniczeniom i zależy tylko od naszej wyobraźni, a dostępne w Internecie nagrania dotychczasowych realizacji pokazują jedynie niewielką ich próbkę. Wirtualny meczu futbolu, mini-koncert, ogromne akwarium czy też uciekające przed dotykiem bańki mydlane to tylko niektóre przykłady animacji wyczarowanych na wystawach w światowych metropoliach.

Warto zauważyć, że interaktywne wystawy sklepowe to nie tylko nowoczesne i modne gadżety wciągające przechodniów w zabawę. Mogą one stanowić silne wsparcie dla kampanii mających ściśle informacyjny charakter. Ekran projekcyjny daje możliwość wyświetlania obszernych treści: haseł reklamowych, wysokiej jakości fotografii, opisów, animacji i filmów. Widoczność poszczególnych wiadomości może być w pełni zależna od osoby aktualnie oglądającej wystawę, ponieważ ma ona możliwość dowolnego przeglądania przygotowanych przez producenta materiałów. Szyba wystawy może zamienić się w wirtualny katalog, prezentację nowego produktu, a po podłączeniu do sieci - internetowy sklep otwarty 24 godziny na dobę. Ciekawy jest również sposób poruszania się po tak przygotowanych multimediach. Najnowsze rozwiązania pozwalają na całkowicie bezdotykową interakcję odbywającą się jedynie w oparciu o system wykrywania gestów, co w praktyce oznacza, że przeglądanie treści nie wymaga dotykania myszki, klawiatury, czy nawet ekranu, a do rozpoczęcia animacji wystarczy ruch ręki wykonany w odpowiednim miejscu przed witryną.

Co więcej na targach prezentowane są już rozwiązania umożliwiające videoanalizję osób oglądających witrynę oraz precyzyjne dostosowanie komunikatu pod względem takich kryteriów jak wiek czy płeć. Pojawiają się już nawet informacje o planach niektórych firm na wyposażenie interaktywnych witryn sklepowych w dodatkowe urządzenia eye-trackingowe, które na bieżąco dostarczałyby do systemu informacji o produktach, które wzbudziły największe zainteresowanie u klienta oraz automatycznie dostosowywały do jego gustu pozostałe elementy projekcji. Mimo, że na razie wydaje się to nierealnym scenariuszem z przyszłości to zmiany na rynku IT zachodzą tak szybko, że w najbliższym czasie możemy spodziewać się upowszechnienia tego typu rozwiązań.


Aduma prowadzi sprzedaż nośników interaktywnych, systemów dotykowych wraz z całym oprogramowaniem, a także oferuje wynajem produktów pod różnego rodzaju kampanie, eventy, targi. Sztandarowymi produktami firmy są : podłoga interaktywna iFoot, ściana interaktywna, stół interaktywny, bar interaktywny, witryna interaktywna, kinowa gra interaktywna, technologia dotykowa, plazmy bezszwowe.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Proces tworzenia identyfikacji wizualnej

Proces tworzenia identyfikacji wizualnej


Autor: Joanna Szukiel


Każda firma przechodzi etap przygotowywania identyfikacji wizualnej jak np logo. Często firmy nie zdają sobie sprawy jak ważne jest aby wszystkie te materiały były ze sobą spójne i miały jednoznaczny przekaz. Poniższy artykuł opisuje jakie etapy trzeba przejść, aby komunikacja firmy z otoczeniem była jak najbardziej skuteczna.


Co to jest identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna jest to szereg elementów spójnie uzupełniających się, które tworzą i jednoznacznie komunikują na zewnątrz i wewnątrz firmy cele oraz strategie firmy, marki, produktu, usługi.

Przygotowanie pełnej identyfikacji wizualnej jest bardzo obszerne począwszy od podstawowych elementów jak opracowanie nazwy firmy, logotypu, kolorystyki firmowej, branding samochodów, znaki fabryczne i inne elementy. W zależności od wielkości firmy tych elementów może być od kilku do kilkuset. Wszystkie te elementy mają na celu stworzyć jednoznaczne rozpoznawanie firmy/marki i wyróżnienie na rynku. Aby stworzyć prawidłowy i jednoznaczny przekaz w identyfikacji wizualnej, istnieją podstawowe elementy których nie można pominąć.

Początek Tworzenia Identyfikacji Wizualnej

Wszystko zaczyna się od pomysłu, który chcesz zrealizować. Coś Ciebie zainspirowało, przeanalizowałeś niszę rynkową na dane usługi lub obecna sytuacja rynkowa stwarza okazję na wprowadzenie nowego produktu, usługi. Gdy już masz pomysł na biznes zaczynasz planowanie i analizę swojego pomysłu. Na tym etapie dobrze wyznaczyć sobie cel. Wyznaczasz cel jaki chcesz osiągnąć. Oczywiście pomijając zyski, które dane działanie ma przynieść. Wyznaczenie celu jest czasami bardzo trudne. Musisz zastanowić się co chcesz i do czego będziesz dążyć w swojej firmie. Celem może być poprzez zakres usług lub Twój produkt będzie dawał uczucie bezpieczeństwa lub zapewnienie komfortu, prestiż, pozycję w społeczeństwie. Stawiając cel wiesz do czego masz dążyć, co chcesz osiągnąć i zrealizować. Wszystkie Twoje przedsięwzięcia i wdrażanie różnych strategii, które będą oparte na postawionym celu, przybliży Twoją firmę do wyznaczonego celu oraz będzie rozpoznawalna, wyróżniała się z pośród konkurencji. Przy tworzeniu identyfikacji będziesz wiedzieć jaki chcesz przekazać komunikat otoczeniu.

Przygotowanie raportu o konkurencji, grupie docelowej

Następnym elementem jest analiza rynku, konkurencji, grupy docelowej, słabe i mocne strony. Pewnie myślisz sobie to przecież robi się przy biznes planie. Tak to prawda te informacje jeżeli posiadasz biznes plan pewnie możesz skorzystać. Jeżeli nie masz biznes planu do skutecznej Identyfikacji Wizualnej te elementy są niezbędne. Musisz wiedzieć do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć. Inne kolory i sygnety będą przy grupie np. do kobiet, a inne do młodzieży. Wszystkie te czynności możesz przygotować sam lub jeżeli nie wiesz jak albo brakuje Ci czasu, możesz zlecić firmie marketingowej, która przeprowadzi pełną analizę. Z otrzymanego raportu wiesz już bardzo dużo o firmie i otoczeniu. Znasz mocne i słabe strony swoje i konkurencji, wiesz jaka jest Twoja konkurencja. Na podstawie tych danych wiesz jak możesz wypozycjonować się na rynku. Analiza grupy docelowej. Musisz poznać ją bliżej, wiedzieć czym się interesuje, jak spędza wolny czas, ile i na co są skłonni wydać i najważniejsze czego mogą i chcą oczekiwać od Twojego produktu. Oczekiwać nie tylko oczywistych korzyści, ale również tych dodanych. Przy złej analizie grupy docelowej możesz odnieść na samym początku porażkę.

Brifowanie agencji reklamowej

Z otrzymanych danych, po przeprowadzeniu analizy, konkurencji, grupy docelowej i innych danych można przygotować Brief dla agencji reklamowej o przygotowanie identyfikacji wizualnej. Jak przygotować Brief opisałam w artykule Brief skuteczne narzędzie komunikacji.

Na podstawie dostarczonego Briefu, agencja reklamowa przygotuje propozycje logotypu, określi odpowiednią szatę kolorystyczną, typografię firmową i inne elementy graficzne. Tak jak już pisałam wcześniej, w zależności od firmy, elementów identyfikacji do zaprojektowania i przygotowania może być od kilku do kilkudziesięciu.

Brand book – Księga znaków (CI) Po opracowaniu najważniejszych elementów, które będą komunikowały się z otoczeniem zewnętrznym jak i wewnętrznym, kolejny etap przed Tobą to opracowanie, zapisanie wszystkiego w tzw. Księdze znaków (CI). Księgę znaku można porównać do poradnika lub mapy, która prowadzi do spójnej komunikacji. Brak posiadania Księgi znaków wiąże się z niespójnym komunikatem, błądzeniem i dłuższą drogą do wyznaczonego celu.

Wdrażanie Identyfikacji Wizualnej

Gdy już masz dobrze przygotowaną Księgę Znaków, możesz przejść do realizacji i wdrażania poszczególnych elementów. Na tym etapie możesz dopiero projektować wystrój biura czy sklepu, czy innego pomieszczenia firmowego, materiały korporacyjne takie jak papier firmowy, faktury i inne. Przygotowanie materiałów promocyjnych i reklamowych. Przy wdrażaniu poszczególnych projektów, ważne jest aby przygotowywane projekty były cały czas sprawdzane, czy są zgodne z założeniami w Brand booku. Wtedy możemy być pewni, że założenia i identyfikacja wizualna będzie spójna i zgodna z Twoimi celami. Na tym etapie nie powinno być już zmian w identyfikacji wizualnej. Jeżeli z ważnych powodów okazuje się, że jest konieczność zmiany jakiegoś elementu. Produkcję wdrażania trzeba przerwać uzupełnić lub jeżeli jest konieczność powrócić do przygotowania strategii i po wdrożeniu zmiany w kreacje wizualną i Brand booku można rozpocząć znowu prace.

Czas wdrażania realizacji przygotowania identyfikacji wizualnej.

Przygotowanie pełnej identyfikacji zależy od ilości opracowania elementów systemu wizualnego. Musisz pamiętać, że poprzez system wizualny komunikujesz się ze swoim Klientem, dlatego ważny jest czas na przygotowanie i opracowanie identyfikacji wizualnej. Brak czasu może być przyczyną powstania chaosu lub przygotowania złej, nieskutecznej komunikacji, która może przynieść porażkę lub utrudnić realizację postawionych celów.

Pilnując powyższych etapów przygotowania identyfikacji wizualnej, wejdziesz na rynek dobrze przygotowany z jasną i czytelną komunikacją, która pomoże budować relacje z otoczeniem. Pamiętaj, że rynek się zmienia i musisz być na bieżąco i wiedzieć kiedy trzeba będzie zmodyfikować, zmienić lub uzupełnić o inne elementy swoją identyfikację wizualną. Tak jak będzie zmieniała się Twoja firma, tak również musisz pamiętać o komunikacji z otoczeniem poprzez zmiany w identyfikacji wizualnej.

Autor Artykułu

Joanna Szukiel


Joanna Szukiel Inspigrupa kreatywna www.inspi.com.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Magia social media

Magia social media


Autor: Tomasz Galicki


Social media to fraza pojawiająca się coraz częściej nie tylko w internecie i wyszukiwarkach, ale też w prywatnych rozmowach, zwłaszcza wśród tych, którzy zastanawiają się nad tym jak szybko wypromować swoją markę.


W dobie portali społecznościowych, kiedy wszyscy pozostawiają po sobie ślad w sieci, warto trochę wgłębić się w powyższe zagadnienie. Teraz każdy szanujący się marketingowiec, nie może obejść się bez wiedzy dotyczącej social media. Co, w takim razie, kryje się pod tym tajemniczym zagadnieniem? Niektórzy tłumaczą ten termin jako media społeczne. Jest to dobre odzwierciedlenie tego co faktycznie specjaliści mają na myśli posługując się tą frazą. Samo social media bardzo ściśle wiąże się też z marketingiem społecznościowym. Owo połączenie ma na celu szybką promocja danej marki, poprzez zrzeszenie fanów na portalu społecznościowym. Osoby, które korzystają z fanpage'a danej firmy, mogą wymieniać się spostrzeżeniami na temat jej produktów, dodawać zdjęcia czy brać udział w konkursach, gdzie do wygrania są np. gadżety z logo rzeczonej firmy, co dodatkowo może sprawić, iż znajdzie się ona na lepszej pozycji i wzmocni więź przywiązania klienta do danego przedsiębiorstwa.

Wpływ Facebooka na ludzi jest bardzo duży i nie powinno się go bagatelizować, kiedy zależy nam na dobrej reklamie i skutecznym marketingu. Wystarczy tylko przytoczyć pewne ciekawostki, pewnie niewielu z was nie wie, że gdyby Facebook był krajem, w rankingu najbardziej zaludnionych państw zajął był 3 miejsce. Interesujący jest również fakt, w jak szybkim tempie ten portal zyskał wielką popularność, na co inne media musiały czekać latami. Przykładowo radio, aby przekonać do siebie 50 milionów słuchaczy, musiało czekać 38 lat, telewizja – 13 lat, internet – 4 lata, a omawianemu tutaj Facebookowi wystarczył niecały rok, aby dorobić się 200 milionów użytkowników.

Tworzenia fanpage'ów na dany temat nie wolno jednak mylić z nachalnym spamem, który czyha na nas z każdego internetowego zakamarka. Profesjonalnie prowadzona kampania na Facebooku nie ma nic wspólnego z felernymi konkursami, gdzie organizatorzy obiecują bluzy, koszulki czy inne gadżety namawiając użytkowników do kliknięcia w niebieski przycisk „like”, automatycznie udostępniając firmie wszystkie swoje dane.

Warto więc zainwestować w usługi firmy zajmującej się profesjonalnie marketingiem prowadzonym za pomocą social media. Dotyczy to zarówno przedsiębiorstw wschodzących na rynku jak i tych, którzy są weteranami, ale zależy im na zmianie wizerunku na korzystniejszy. Nie wystarczą już reklamy w telewizji, strony internetowe czy nawet dobrze prowadzone blogi firmowe. Teraz zaznaczenie swojej obecności na Facebooku jest standardem, którego nie można pominąć.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Druk kalendarzy - reklama przez cały rok

Druk Kalendarzy - Reklama Przez Cały Rok


Autor: Adam Kaszubowski


Reklama na różnego rodzaju kalendarzach jest dość powszechnie spotykana. W zależności od zasobów finansowych firmy może się ona zdecydować na reklamę na małych i tanich kalendarzykach listkowych lub na większych kalendarzach listwowanych lub trójdzielnych.


Kalendarze z powodzeniem można wykorzystać jako gadżet reklamujący firmę. W dodatku jest to gadżet bardzo przydatny i funkcjonalny.

Drukarnia najczęściej oferuje kilka rodzajów kalendarzy. W zależności od oczekiwań klienta można wybrać rodzaj druku kalendarzy, na którym będzie umieszczona reklama firmy i rozdawać je obecnym lub potencjalnym klientom.

Druk Kalendarzy

Osoby, które takie kalendarze będą mogły otrzymać z całą pewnością będą zadowolone, ponieważ jako społeczeństwo lubimy dostawać coś za darmo. Kalendarze będą świetnie reklamować firmę i to przez długie miesiące.

W zależności od tego na jaki rodzaj kalendarza firma się zdecyduje będzie możliwa do umieszczenia na nim większa lub mniejsza reklama. Na kalendarzu warto umieścić profesjonalnie wyglądającą reklamę tak aby wizerunek i prezencja firmy były jak najlepsze.

Rodzaje Kalendarzy:

Kalendarze listkowe są małe ale jednocześnie bardzo funkcjonalne, gdyż łatwo się mieszczą w portfelu. W ich przypadku na jednej stronie drukuje się kalendarz, zaś z drugiej strony dowolną reklamę firmy.

Kalendarze listwowane są dostępne w kilku dużych formatach. Dzięki swoim dużym rozmiarom są bardzo dobrze widoczne. Reklamę na nich umieszcza się w zależności od projektu w dowolnym miejscu. Często spotyka się, że owa reklama jest większa niż sam zadruk miesięcy kalendarzowych.

Najważniejsze, że takie kalendarze są bardzo popularne, a reklama firmy jest na nich świetnie widoczna, dzięki czemu więcej osób się z nią zapozna.

Na kalendarzach trójdzielnych także można z powodzeniem umieścić reklamę sporej wielkości. Ich atutem jest też fakt, że można przy poszczególnych datach wprowadzać odręcznie zapiski.

Kalendarz Spiralowany - łatwo postawić go na biurku, tak by był zawsze pod ręką. Wykończone są spiralą, aby łatwiej było zmienić kartę na kolejny miesiąc.

I tak oto kalendarze będą praktycznym gratisem i jednocześnie będą przyczyniać się do lepszego postrzegania firmy przez ludzi. A pozytywny wizerunek firmy jest sprawą niezwykle istotną. W końcu od tego jaki wizerunek ma firma w znacznym stopniu zależy to, jak będzie ona postrzegana przez ludzi i ilu będzie mieć klientów.


Adam Kaszubowski

Drukarnia Internetowa TPS druk, oferuje druk w cenach promocyjnych. Ulotki, wizytówki, teczki ofertowe, papier firmowy i druk plakatów, oraz druk kalendarzy z darmową dostawą do klienta.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Ambient

Ambient


Autor: Monika Ł.


W ramach działań ambientowych w Łodzi zostały porozklejane vlepki, promujące produkt firmy Polkomtel. Niestety, wywołało to negatywną reakcje ze strony mieszkańców miasta. Poodklejali oni vlepki, by następnie na tym miejscach wypisać obraźliwe dla firmy hasła.


Niedawno, przestała istnieć marka 36.6. Była to zapoczątkowana w 2008 roku oferta telefonii komórkowej (typu prepaid). Stworzona przez firmę Polkomtel S.A. (operator sieci Plus) i skierowana do młodzieży. 36.6 bazowała na Single View (system bilingowy).

Elementem marketingu promocyjnego zastosowanego przez Polkomtel, były działania ambientowe.

Ambient to forma marketingu niestandardowego, która dzieli się na takie formy jak marketing partyzancki, wirusowy, buzz marketing, e – marketing i bardzo ostatnio popularna, reklama na środkach komunikacji miejskiej, słupach, ścianach, itp. Ambient media to nieschematyczny realizacji marketingowej, którą łączy w sobie ATL i BTL.

ATL (Above The Line – powyżej linii) jest to strategia marketingowa, prowadzona w tradycyjnych mediach, tj. telewizja, radio, prasa czy plakaty. Natomiast BTL (Below The Line) to działania marketingowe, jednak niebędące reklamą w środkach masowego przekazu. Po za tym ATL nie ma skierowania na konkretnego klienta, natomiast BTL tak.

Wróćmy do ambientu. Jest on realizowany na konkretne zlecenie do ściśle określonej grupy docelowej i pod konkretny produkt.

Ta forma reklamy ma zwracać uwagę na cały kontekst umieszczania reklamy, a nie tylko na layout. Ambient może wykorzystywać różne czynniki reklamowe. Mogą to być:

- istniejące nośniki (tablice reklamowe)

- przestrzeń kontekstowa

- wnętrza

- interakcje z otoczeniem lub z nośnikiem reklamowym

- nowe technologie

Aby zwiększyć efektywność ambientu, można wykorzystać większą ilość czynników. Tylko warto uważać, żeby się to nie skończyło jako w przypadku miasta Łodzi.




Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.