sobota, 7 lutego 2015

Pozycjonowanie dla małego biznesu? Pewnie!

Pozycjonowanie dla małego biznesu? Pewnie!


Autor: Tomasz Galicki


Każdy, kto prowadzi własną firmę chce, aby było o niej głośno wszędzie. Najlepiej w pozytywnym tego słowa znaczeniu. I to nie dziwi. Często jednak pojawiają się schody, ponieważ nie wiadomo, jak to zrobić.


Jest wiele sposobów promocji firmy. To, jakie się wykorzysta, zależy od specyfiki poszczególnych branż. Dla niektórych ulotki mogą się okazać zbawienne, a niektórym nie dadzą kompletnie nic. Jest jednak sposób, który będzie korzystny dla każdego, nawet najmniejszego biznesu. Mowa tu o pozycjonowaniu. W dzisiejszych czasach coraz więcej osób szuka informacji na wszelki temat w internecie. To od niego zaczyna się poszukiwania dentysty, mechanika samochodowego, czy dobrej restauracji. Dlatego właśnie tak ważne jest to, by być tam zauważalnym.

To, że pozycjonowanie jest dobre tylko dla biznesów internetowych, to kompletna bzdura. Każda firma, nawet szewc z ulicy Wrocławskiej w Opolu, powinien się tam znaleźć. Przecież gdy ktoś będzie szukał szewca w tym mieście, to najprawdopodobniej wyszuka to w Google.

I nie trzeba płacić grubych tysięcy złotych na stronę internetową. Takiemu szewcowi wystarczy przecież zwykła wizytówka z kontaktem, ofertą i mapką. Efekt będzie gwarantowany. Ciekawym sposobem na sprawdzenie skuteczności w tej branży może być pytanie klientów, jak znaleźli ten zakład szewski.

Należy jednak zauważyć, że w internecie panuje coraz większa konkurencja i samo stworzenie strony internetowej nic nie da. Trzeba sprawić, aby strona szewca znalazła się wyżej na poszczególne frazy, na przykład „Szewc Opole” czy „Usługi szewskie Opole”. Można również skorzystać z linków sponsorowanych i kampanii AdWords. Trzeba jednak wyliczyć, co będzie dla naszego szewca skuteczniejsze. Jako, że frazy nie należą do trudnych, nie będzie potrzeby inwestowania dużych pieniędzy w celu promocji.

Jednakże, aby efekt był stały, należy skorzystać z usług firm profesjonalnie zajmujących się pozycjonowaniem stron. Trzeba dokładnie sprawdzić, czy firma jest wiarygodna, i jasno ustalić warunki zawartej współpracy. Jeśli firma będzie rzetelna, za niewielką kwotę wyniesie naszego szewca na szczyty wyszukiwarek internetowych.

Bardzo ważne jest, aby uświadomić sobie, że pozycjonowanie to proces ciągły. Nie można tego przerwać, ponieważ bardzo prawdopodobne jest, że strona znów spadnie w wynikach wyszukiwania. Długoterminowe pozycjonowanie może jednak zagwarantować znaczny przyrost klientów, co bezpośrednio przełoży się na zwiększenie świadczonych usług lub sprzedawanych produktów, co z kolei zwiększy zarobki.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dlaczego jedne strony www zarabiają, a inne nie?

Dlaczego jedne strony www zarabiają, a inne nie?


Autor: Magdalena Niemcewicz


Przy zakładaniu biznesu wielu z was decyduje się na stworzenie strony internetowej. Kierujecie się różnymi przesłankami. To kwestia prestiżu, podpatrywania konkurencji. Proponuję jednak trochę inne podejście.


Strona www ma zdobywać dla mnie klientów!

Takie postawienie sprawy determinuje postrzeganie witryny internetowej nie jako koniecznego kosztu. Kolejnego z rzędu wydatku, który gdzieś musimy ponieść w swoim budżecie. Spójrzmy na stronę internetową jak na narzędzie, dzięki któremu możemy pozyskiwać nowych klientów. Potraktujmy koszty stworzenia skutecznej strony www jak inwestycję. Inwestycję, która zwróci się z nawiązką.

Co zatem zrobić żeby nasza strona zarabiała?

Daj się znaleźć

Kluczowe dla twojej strony jest to, aby twoi potencjalni klienci na nią trafili. Sprawa wydaje się banalna. Wystarczy pozycjonowanie strony, które spowoduje wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Gdy jednak zaczniesz się zastanawiać nad doborem słów kluczowych może się pojawić problem.

Jakie wybrać słowa do pozycjonowania mojej strony?

Czy wybrać biuro rachunkowe czy biuro księgowe? Możemy pytać znajomych, rodzinę czy współpracowników co by wpisali do wyszukiwarki. Może da nam to jakiś obraz sytuacji. Zamiast próbować wyważać otwarte drzwi warto skorzystać z gotowych rozwiązań i zapytać kogoś, kto wie najwięcej o zapytaniach internautów – samego wujka Google.

Statystyki Wyszukiwarki to narzędzie umożliwiające sprawdzenie jak zadają pytania internauci. Wracając do dylematów naszego biura rachunkowego czy księgowego możemy przeanalizować trendy zapytań, ich okresowość w ujęciu czasowym i regionalnym.

I mamy gotową odpowiedź. A przy okazji dobra wiadomość – widać trend rosnący. Czyli przybywa zapytań związanych z tą branżą.

Tego typu analizy są niestety dość uciążliwe. Są to też dane statystyczne. Jest jednak sposób na to, aby w sposób empiryczny sprawdzić jakich słów kluczowych używają nasi klienci. Co więcej możemy sprawdzić, z których słów kluczowych łapiemy tylko „oglądaczy” naszej strony, a które słowa przynoszą nam klientów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy jesteś słupem reklamowym?

Czy jesteś słupem reklamowym?


Autor: mariusz xxx


Reklama w dzisiejszym świecie staje się coraz bardziej nierozerwalna częścią życia. Czy ty również jesteś nieświadomym reklamodawca? Przeczytaj tekst i przekonaj się sam!


Reklama w dzisiejszym świecie staje się coraz bardziej nierozerwalną częścią egzystencji każdego obywatela. Rozglądając się po zatłoczonych ulicach wszelakich miast, dostrzec można wielkie bilbordy, na których piękne panie prezentują produkty najwyższej jakości. Spoglądając bystrym spojrzeniem w telewizor, co kilkanaście minut zostaje zaprezentowany spot reklamowy. Marchewka rozmawiając z kiełbasą zapraszają do zakupu owych potraw. Słuchając ulubionej radiowej audycji, również natrafimy się na dźwięczna reklamę, nakłaniająca do wydania pieniędzy. Bo przecież to już ostatnie dni promocji, która może się nigdy nie powtórzyć.

Konsekwentnie zaplanowane strategie kampanii reklamowych potrafią w ogromnym stopniu wpłynąć na decyzje potencjalnych klientów. Tym samym wywołując emocje rozciągające się na całości skali odczuć wewnętrznych.
Agencje reklamowe za promowanie danego produktu notują przychody sięgające często co najmniej kilku zer. Firmy produkcyjne, których produkty zyskują popularność w mediach również mają powody do zadowolenia. Przychody w tendencji zwyżkowej cieszą każdego prezesa. Co więc zrobić by reklama była skuteczna i jak najtańsza, a jednocześnie trafiała do największej ilości odbiorców?Co zrobić by trafiała często nie do świadomości, lecz prosto do podświadomości?

W grupie towarów zwanych potocznie odzieżą sprawa wydaje się być oczywista. To właśnie zadowoleni klienci należą do ekipy reklamującej i jednocześnie konsumpcyjnej. Kupując daną parę butów jesteśmy konsumentem. Natomiast nosząc na tym obuwiu wielkie, widoczne logo firmy jesteśmy jak słup reklamowy najwyższej jakości, a zarazem przedstawiciel handlowy niższego szczebla, który dopłaca do interesu. W szkole, na ulicy czy w tramwaju reklamujemy symbole, które oprócz potencjalnie dobrej jakości nie reprezentują żadnej innej głębokiej wartości.

Za dawnych czasów z dumą prezentowało się pacyfki, znaki anarchistyczne, flagi narodowe. Dzisiaj manifestuje się zamiłowanie do firm, które często w haniebny sposób wykorzystują swoich pracowników. Lecz to jest nie ważne. Najwyższą wartością jest fakt, że owe logo jest modne, drogie i dobrej jakości. Argument że jesteśmy pionkami w grze marketingowej nie trafia do większości, świadomości społeczeństwa.


Mój blog filozoficzny

www.eltroniks.blog.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brief skuteczne narzędzie komunikacji

Brief skuteczne narzędzie komunikacji


Autor: Joanna Szukiel


Brief jest niezwykle ważnym, często niedocenianym, a równie często błędnie wykorzystywanym narzędziem w komunikacji klienta z agencją. Elementem niezbędnym dla prawidłowej współpracy klienta z agencją jest brief.


Brief to nic innego, jak dokument pisemny – forma pisemna jest warunkiem koniecznym, który zawiera wszystkie niezbędne informacje do wykonania projektu. Niestety, w ciągu mojego wieloletniego doświadczenia, relatywnie często spotykam się z problemem niewłaściwego przygotowania briefu. Czasami otrzymuję wiadomość
e-mail, która zawiera dosłownie kilka zdań, w nieznacznym stopniu odnoszą się do projektu i niewiele mówią o kliencie, jego potrzebach i oczekiwaniach. Innym, równie częstym problemem jest stosowany w wielu firmach „szablon briefu”, czyli zaproponowane odgórnie informacje i wytyczne do przekazania agencji. Niestety i ta metoda zawodzi. Powszechne jest wykorzystywanie starego szablonu, ze zdezaktualizowanymi danymi, bazujące na projekcie sprzed kilku lat, w którym świeżość briefu ogranicza się do zmiany daty, nazwy projektu lub nazwiska osoby odpowiedzialnej za zlecenie. Należy pamiętać, że szablon nam ma ułatwić pracę nad briefem i trzeba go napisać za pomocą szablonu od początku dla danego projektu. Za każdym razem trzeba odwołać się do najnowszych informacji przede wszystkim o produkcie, ale również o firmie.

Kolejnym przykładem pseudo briefu jest kontakt telefoniczny klienta z agencją i przekazanie istotnych dla projektu informacji. Niestety i ta metoda jest nieprawidłowa, gdyż przez przekaz telefoniczny mogą stworzyć się problemy np. brak przekazania jakieś informacji, gdzie Klient może być pewny, że wszystko przekazał. Wyznacznikiem briefu jest forma pisemna i szczegółowy opis. Do formy pisemnej można zawsze powrócić, przeczytać na spokojnie i wychwycić wszystkie niuanse. To właśnie forma pisemna jest niezbędna w komunikacji pomiędzy agencją a klientem.

Dobry brief tworzy się po to, aby klient przedstawił agencji najpełniejszy obraz firmy i produktu. Pełny, a jednocześnie rzeczowy i klarowny opis jest ważny zarówno dla agencji, z którą współpracujemy od pewnego czasu – przecież każdy projekt jest inny, inny projekt to nowy projekt, nowa kampania reklamowa, nowa promocja, mogły zmienić się oczekiwania lub sytuacja na rynku – jak również dla agencji, która pierwszy raz spotyka się z naszą firmą i naszymi produktami. Istotne jest, aby brief był pisany językiem przystępnym. Nie należy używać języka fachowego, specjalistyczne słownictwo musi być wytłumaczone i rozpisane językiem potocznym.

Brak świadomości briefu, jako narzędzia jest powodem tworzenia złych briefów lub nie tworzenia ich w ogóle. Brief odgrywa zasadniczą rolę w komunikacji klienta z agencją i stanowi podstawę do zrealizowania zgodnego z wymaganiami i oczekiwaniami projektu. Zadaniem agencji jest dostarczyć klientowi produkt finalny, który spełnia jego wymagania w 200%, jednakże klient powinien dać agencji podwaliny projektu i szkic oczekiwań właśnie w postaci briefu. To klient zna najlepiej swój produkt, swoją firmę, a także jej otoczenie. Pisanie briefu „na kolanie” nie przyniesie zamierzonego efektu.

Dobrą radą byłoby: pisz brief zawsze tak, jakby to był Twój brief, dla zupełnie obecej osoby, która nic nie wie i Ty wprowadzasz ją w świat Twojego produktu i całej kampani reklamowej. Pamiętaj od właściwych informacji zawartych zależy zrealizowanie dobrej reklamy i sukces Twojej firmy!

Autor Artykułu

Joanna Szukiel


Joanna Szukiel Inspi grupa kreatywna www.inspi.com.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Banery reklamowe - tani sposób na promocję

Banery Reklamowe - Tani Sposób na Promocję


Autor: Adam Kaszubowski


Banery reklamowe są spotykane niemalże wszędzie. W sumie to nic w tym dziwnego, ponieważ banery są świetną formą reklamy, nie dość że ich wydruk nie kosztuje dużo, to jeszcze dzięki swoim sporym gabarytom są bardzo dobrze widoczne dla mijających je osób.


Dobrze zaprojektowany baner reklamowy jest znakomitą formą reklamy. Ciekawy projekt oraz profesjonalnie drukująca drukarnia sprawią, że banery reklamowe twojej firmy nie pozostaną niezauważone. A wręcz przeciwnie, przyczynią się do rozreklamowania twojej oferty oraz sprawią, że twojej firmie przybędzie klientów.

Banery reklamowe mają same atuty.

1) dobrze wykonane dają się łatwo zauważyć - wiele osób dowie się o ofercie twojej firmy

2) są przejrzyste i czytelne - oferta zostanie zapamiętana.

3) łatwe w montażu i można je zawiesić niemalże wszędzie - duże możliwości rozreklamowania się

4) są wytrzymałe na wszelkie warunki atmosferyczne, a jeśli się je dodatkowo uszlachetni laminatem ochronnym będą służyć jeszcze dłużej. Pieniądze na ich wydruk wydaje się raz na kilka miesięcy, a nawet i lat.

5) wydruk banerów nie jest drogi. Nie musisz wydawać na rozreklamowanie się dużych środków finansowych. Na pewno druk banerów jest wydatkiem, który się firmie opłaci i przyniesie jej zwielokrotnione zyski. A o to w reklamie przecież chodzi.

Wiele firm popełnia bardzo powszechny błąd dotyczący ilość treści umieszczanych na banerach.

To, że banery reklamowe mogą być sporych rozmiarów wcale nie oznacza, że można umieszczać na nich duże ilości tekstów. Niestety, jeśli na jakiejkolwiek reklamie umieści się za dużo treści to staje się ona nieczytelna.

Reklama ma za podstawowe zadanie w prosty i czytelny sposób informować potencjalnych klientów o ofercie firmy.

Przekaz jaki niesie za sobą reklama ma być dosadny i konkretny.

Bardzo istotnym w przypadku reklamy jest projekt graficzny. Odpowiednio dobrana grafika sprawi, że banery reklamowe będą się wyróżniać na tle wielu innych, a co za tym idzie będą wyraziste i przekonujące.

Właśnie w ten sposób zaprojektowane i wydrukowane banery sprawią, że oferta firmy zostanie zauważona.


Adam Kaszubowski

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.