sobota, 7 lutego 2015

Brief skuteczne narzędzie komunikacji

Brief skuteczne narzędzie komunikacji


Autor: Joanna Szukiel


Brief jest niezwykle ważnym, często niedocenianym, a równie często błędnie wykorzystywanym narzędziem w komunikacji klienta z agencją. Elementem niezbędnym dla prawidłowej współpracy klienta z agencją jest brief.


Brief to nic innego, jak dokument pisemny – forma pisemna jest warunkiem koniecznym, który zawiera wszystkie niezbędne informacje do wykonania projektu. Niestety, w ciągu mojego wieloletniego doświadczenia, relatywnie często spotykam się z problemem niewłaściwego przygotowania briefu. Czasami otrzymuję wiadomość
e-mail, która zawiera dosłownie kilka zdań, w nieznacznym stopniu odnoszą się do projektu i niewiele mówią o kliencie, jego potrzebach i oczekiwaniach. Innym, równie częstym problemem jest stosowany w wielu firmach „szablon briefu”, czyli zaproponowane odgórnie informacje i wytyczne do przekazania agencji. Niestety i ta metoda zawodzi. Powszechne jest wykorzystywanie starego szablonu, ze zdezaktualizowanymi danymi, bazujące na projekcie sprzed kilku lat, w którym świeżość briefu ogranicza się do zmiany daty, nazwy projektu lub nazwiska osoby odpowiedzialnej za zlecenie. Należy pamiętać, że szablon nam ma ułatwić pracę nad briefem i trzeba go napisać za pomocą szablonu od początku dla danego projektu. Za każdym razem trzeba odwołać się do najnowszych informacji przede wszystkim o produkcie, ale również o firmie.

Kolejnym przykładem pseudo briefu jest kontakt telefoniczny klienta z agencją i przekazanie istotnych dla projektu informacji. Niestety i ta metoda jest nieprawidłowa, gdyż przez przekaz telefoniczny mogą stworzyć się problemy np. brak przekazania jakieś informacji, gdzie Klient może być pewny, że wszystko przekazał. Wyznacznikiem briefu jest forma pisemna i szczegółowy opis. Do formy pisemnej można zawsze powrócić, przeczytać na spokojnie i wychwycić wszystkie niuanse. To właśnie forma pisemna jest niezbędna w komunikacji pomiędzy agencją a klientem.

Dobry brief tworzy się po to, aby klient przedstawił agencji najpełniejszy obraz firmy i produktu. Pełny, a jednocześnie rzeczowy i klarowny opis jest ważny zarówno dla agencji, z którą współpracujemy od pewnego czasu – przecież każdy projekt jest inny, inny projekt to nowy projekt, nowa kampania reklamowa, nowa promocja, mogły zmienić się oczekiwania lub sytuacja na rynku – jak również dla agencji, która pierwszy raz spotyka się z naszą firmą i naszymi produktami. Istotne jest, aby brief był pisany językiem przystępnym. Nie należy używać języka fachowego, specjalistyczne słownictwo musi być wytłumaczone i rozpisane językiem potocznym.

Brak świadomości briefu, jako narzędzia jest powodem tworzenia złych briefów lub nie tworzenia ich w ogóle. Brief odgrywa zasadniczą rolę w komunikacji klienta z agencją i stanowi podstawę do zrealizowania zgodnego z wymaganiami i oczekiwaniami projektu. Zadaniem agencji jest dostarczyć klientowi produkt finalny, który spełnia jego wymagania w 200%, jednakże klient powinien dać agencji podwaliny projektu i szkic oczekiwań właśnie w postaci briefu. To klient zna najlepiej swój produkt, swoją firmę, a także jej otoczenie. Pisanie briefu „na kolanie” nie przyniesie zamierzonego efektu.

Dobrą radą byłoby: pisz brief zawsze tak, jakby to był Twój brief, dla zupełnie obecej osoby, która nic nie wie i Ty wprowadzasz ją w świat Twojego produktu i całej kampani reklamowej. Pamiętaj od właściwych informacji zawartych zależy zrealizowanie dobrej reklamy i sukces Twojej firmy!

Autor Artykułu

Joanna Szukiel


Joanna Szukiel Inspi grupa kreatywna www.inspi.com.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Banery reklamowe - tani sposób na promocję

Banery Reklamowe - Tani Sposób na Promocję


Autor: Adam Kaszubowski


Banery reklamowe są spotykane niemalże wszędzie. W sumie to nic w tym dziwnego, ponieważ banery są świetną formą reklamy, nie dość że ich wydruk nie kosztuje dużo, to jeszcze dzięki swoim sporym gabarytom są bardzo dobrze widoczne dla mijających je osób.


Dobrze zaprojektowany baner reklamowy jest znakomitą formą reklamy. Ciekawy projekt oraz profesjonalnie drukująca drukarnia sprawią, że banery reklamowe twojej firmy nie pozostaną niezauważone. A wręcz przeciwnie, przyczynią się do rozreklamowania twojej oferty oraz sprawią, że twojej firmie przybędzie klientów.

Banery reklamowe mają same atuty.

1) dobrze wykonane dają się łatwo zauważyć - wiele osób dowie się o ofercie twojej firmy

2) są przejrzyste i czytelne - oferta zostanie zapamiętana.

3) łatwe w montażu i można je zawiesić niemalże wszędzie - duże możliwości rozreklamowania się

4) są wytrzymałe na wszelkie warunki atmosferyczne, a jeśli się je dodatkowo uszlachetni laminatem ochronnym będą służyć jeszcze dłużej. Pieniądze na ich wydruk wydaje się raz na kilka miesięcy, a nawet i lat.

5) wydruk banerów nie jest drogi. Nie musisz wydawać na rozreklamowanie się dużych środków finansowych. Na pewno druk banerów jest wydatkiem, który się firmie opłaci i przyniesie jej zwielokrotnione zyski. A o to w reklamie przecież chodzi.

Wiele firm popełnia bardzo powszechny błąd dotyczący ilość treści umieszczanych na banerach.

To, że banery reklamowe mogą być sporych rozmiarów wcale nie oznacza, że można umieszczać na nich duże ilości tekstów. Niestety, jeśli na jakiejkolwiek reklamie umieści się za dużo treści to staje się ona nieczytelna.

Reklama ma za podstawowe zadanie w prosty i czytelny sposób informować potencjalnych klientów o ofercie firmy.

Przekaz jaki niesie za sobą reklama ma być dosadny i konkretny.

Bardzo istotnym w przypadku reklamy jest projekt graficzny. Odpowiednio dobrana grafika sprawi, że banery reklamowe będą się wyróżniać na tle wielu innych, a co za tym idzie będą wyraziste i przekonujące.

Właśnie w ten sposób zaprojektowane i wydrukowane banery sprawią, że oferta firmy zostanie zauważona.


Adam Kaszubowski

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

12 prostych strategii by wypromować stronę internetową

12 prostych strategii by wypromować stronę internetową


Autor: JaToLubie


Nie znajdziesz tu innowacyjnych, genialnych strategii, jednak możesz potraktować ten artykuł jako zbiór najprostszych, działających strategii do zastosowania „od zaraz”. Zapraszam do lektury.


Ten artykuł stanowi krótkie streszczenie ebooka pt. „12 simple ways to promowe your website”

Autorem ebooka jest Tim Priebe.


1. Do swoich maili dołącz mini-sygnaturkę z linkiem do strony. Może ona wyglądać na przykład tak:

Tim,

Senior Web designer

T&S Web Design

[link do strony]

Nieco krótszej wersji warto użyć jako sygnaturki na forach internetowych. Ktokolwiek będzie z Tobą korespondował, nie powinien mieć żadnego problemu ze znalezieniem Twojej strony internetowej – zadbaj o to.

2. Naturalnie, w Internecie możesz zamieścić znacznie więcej treści niż w papierowej gazecie. Jednakże są osoby, które najpierw sprawdzają prasę, a dopiero potem przeszukują Internet. Wykorzystaj to, by poprzez prasę skierować ludzi na Twoją stronę.

3. Zawsze noś ze sobą wizytówkę – to stary i skuteczny sposób na zyskiwanie klientów. Koniecznie zamieść na niej adres swojej strony internetowej.

4. Stwórz papierowy newsletter. W przeciwieństwie do internetowego, będziesz musiał wydać pieniądze na papier i drukowanie, niemniej dzięki temu zyskasz rozgłos wśród ludzi, którzy nie korzystają z Internetu regularnie.

5. Stwórz również newsletter mailowy. Umieść na swojej stronie formularz, gdzie odwiedzający Twoją stronę będą mogli wpisać swój e-mail, by otrzymywać najświeższe informacje. Pamiętaj, by umieścić również możliwość wypisania się z newslettera.

6. Pisz artykuły dotyczące tematyki Twojej strony i zamieszczaj w nich link do Twojego www. Publikuj te artykuły na stronach do przedruku(jak np. artelis.pl).

7. Wymieniaj się linkami ze stronami o podobnej tematyce, które jednocześnie nie konkurują bezpośrednio z Twoją stroną. Po prostu szukaj stron z podobną grupą docelową.

8. Przesyłaj swój link do katalogów. Użyj wyszukiwarek by znaleźć najlepiej pasujące tematycznie katalogi. Im więcej katalogów tym lepiej – większa szansa, że ktoś odnajdzie Twoją stronę.

9. Postaraj się znaleźć nietypowe metody promowania swojej strony. Im bardziej nietypowe tym lepiej.

10. Znajdź popularne blogi, które poruszają podobną tematykę, co Twoja strona. Komentuj wpisy w sposób rzeczowy, i przydatny dla czytelników bloga. Upewnij się, że twój komentarz zawiera link do Twojej strony.

11. Napisz ebooka jeśli jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Opublikuj go, pozwól powielać i rozdawać za darmo. Koniecznie zamieść w nim kilka linków do Twojej strony.

Poinformuj jak najwięcej osób, że wydałeś ebooka i gdzie jest on dostępny.

12. Rozdawaj prezenty. Podaruj coś swoim użytkownikom za darmo i zamieść informację o tym na innych stronach.

Pamiętaj – promocja jest najważniejsza! Im więcej linków pozostawisz w Internecie tym lepiej dla twojego biznesu.* Postaraj się spędzać MINIMUM 2 godziny tygodniowo na promowaniu strony.

*Przypis autora artykułu: W rzeczywistości, ważniejsza od liczby linków jest ich jakość. Pod żadnym pozorem nie spamuj.


Naucz się grać w pokera dzięki naszym
strategiom i zgarnij 50$ bonusu od PokerStrategy bez wpłacania nawet
złotówki!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kilka sposobów na ruch na stronie internetowej

Kilka sposobów na ruch na stronie internetowej


Autor: JaToLubie


Artykuł przedstawie kilka prostych sposobów na zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Artykuł kierowany jest przede wszystkim do początkujących webmasterów.


Ten artykuł stanowi krótkie streszczenie ebooka pt. „10 simple ways to promowe your website”

Autorem ebooka jest Anik Singal.

…:::: Kupowanie Linków ::::…

Sprawdź w google, które strony są na najwyższych miejscach, pod frazami kluczowymi powiązanymi z Twoją tematyką. Postaraj się wynegocjować dobrą cenę i wykup link na tej stronie. To zdecydowanie skuteczniejsze niż wydanie 50zł na kampanię PPC. Poza tym, może jedynie polepszyć Twoją pozycję w wyszukiwarkach.

…:::: Oferty specjalne i konkursy ::::…

Przygotuj konkurs, bądź darmowy produkt(próbkę) i znajdź w google strony pod frazami takimi jak „zniżki”, „konkursy”, „darmowe próbki”, „darmowe produkty”, „oferty specjalne”. Zgłoś swoją ofertę – dzięki temu możesz zyskać kilkaset unikalnych użytkowników.

Ludzie, którzy wchodzą na takie strony już są zainteresowani testowaniem różnych produktów(zwłaszcza darmowych). Jeśli Twoja oferta będzie interesująca i wartościowa, wtedy ludzie z przyjemnością odwiedzą Twoją stronę.

…:::: Klasyczny networking ::::…

Pomimo całego spamu jakim współcześnie jesteśmy zalewani, nadal istnieje możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych online. Ludzie robią biznes z ludźmi – nie z pixelami, bitami i bajtami.

Tworząc trwałe relacje z innymi marketerami zyskasz bardzo wiele – z chęcią opublikują oni twoje artykuły, pomogą wypromować stronę, wspomną o Tobie na blogu itd.

Pamiętaj też, by odwdzięczyć się tym samym, POMAGAJ INNYM.

…:::: Pozwól rozdawać i sprzedawać część swoich produktów ::::…

Stwórz ebooka i pozwól rozpowszechniać go innym. Pamiętaj by zawierał on link do twojej strony, najlepiej w nagłówku, stopce, na stronie tytułowej i końcowej. Oczywiście powinien być związany tematycznie z Twoją stroną. Najlepiej twórz krótkie raporty z różnych dziedzin Twojej działalności – masz wtedy pewność, że trafi on do najodpowiedniejszej grupy docelowej.

…:::: Podziękowania i rekomendacje ::::…

Zdobądź linki na innych stronach pisząc podziękowania i rekomendacje na ich stronie. Istnieje wiele stron www, które umożliwiają podzielenie się opinii o produkcie/usłudze czy samej stronie. Napisz kilka słów i dołącz swój link do tej wypowiedzi.


Naucz się grać w pokera dzięki naszym
strategiom i zgarnij 50$ bonusu od PokerStrategy bez wpłacania nawet
złotówki!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Nowe technologie na targach

Nowe technologie na targach


Autor: Anna Mur


Jeszcze do niedawna targi były narzędziem wykorzystywanym głównie na rynku biznesowym i przygotowywane były z myślą o przedstawicielach konkretnej branży. Traktowane raczej jako okazja do nawiązania nowych kontaktów biznesowych i pozyskania zleceń, w budżetach marketingowych plasowały się jako specyficzny rodzaj sprzedaży osobistej.


Dziś to ogromne imprezy będące świętem nie tylko dla wystawców, ale również, a może nawet przede wszystkim odwiedzających je gości. Oficjalny charakter spotkania biznesowego zastąpiony został atmosferą promocyjnego eventu, który w większym stopniu służy kształtowaniu wizerunku firmy, niż rzeczywistemu zwiększeniu sprzedaży.

Nie ulega wątpliwości, że na ogólną ocenę obecności firmy na tego rodzaju imprezie wpływ mają dwa czynniki. Z jednej strony możemy mówić o obsłudze stoiska, kompetentnych i komunikatywnych pracownikach, którzy z zaangażowaniem i w interesujący sposób potrafią przekazać informacje o dostępnej ofercie firmy. Z drugiej o wystroju i wyposażeniu technicznym, na które w praktyce spada największy ciężar i odpowiedzialność za przyciągnięcie uwagi i zebranie publiczności. W sytuacji, gdy na małej powierzchni setki podobnych firm próbują przekonać zwiedzających do swojej oferty obrandowane systemy zabudowy nie wystarczają. Wystawcom z pomocą przychodzą nowe technologie i rozwiązania z zakresu digital signage, które nie tylko samym swoim wyglądem budzą zainteresowanie, ale również znacznie zwiększają atrakcyjność prezentowanych treści. Podłogi reagujące na ruch, wirtualni asystenci czy ekrany z systemami rozpoznawania gestów - wszystkie te rozwiązania, mimo, że nasuwają skojarzenia z filmami science fiction są dostępne w ofercie większości firm, również tych działających na polskim rynku.

Z czego tak naprawdę mogą wybierać postępowi wystawcy? W pierwszej kolejności wymienić należy produkty interaktywne, czyli reagujące na wykryty ruch. Ich działanie opiera się na zintegrowanej pracy komputera z zainstalowanym odpowiednim oprogramowaniem, czujnika podczerwieni oraz multimedialnego projektora (lub ekranu np. plazmowego). W momencie wykrycia ruchu w wyznaczonym obrębie wyświetlany obraz ulega zmianie. Możliwości doboru animacji są praktycznie nieograniczone. Wybierać możemy z kilku standardowych propozycji (tj. pojawianie się lub zanikanie firmowego logotypu, imitacja pękającej lub zapadającej się podłogi, czy wirtualny mecz siatkówki) lub zlecić wykonanie zupełnie nowego efektu, w pełni dopasowanego do naszych oczekiwań. Projekcje mogą zostać przeprowadzone zarówno na powierzchniach poziomych (podłoga interaktywna, stół interaktywny, interaktywny blat baru), jak i pionowych (ściana interaktywna).

Kolejną propozycją są rozwiązania dotykowe pozwalające na szerszą prezentację oferty danej firmy. Tu wybierać możemy pomiędzy ekranami dotykowymi, stołami interaktywnymi czy infokioskami. Urządzenia te pozwalają na przechowywanie dużych ilości informacji, wyświetlanie szczegółowych prezentacji, obszernych opisów, zdjęć w wysokiej rozdzielczości, filmów czy trójwymiarowych schematów. Ekrany dotykowe dają użytkownikom możliwość przeglądania wszystkich tych materiałów bez konieczności użycia myszki czy klawiatury. Dotyk jednego palca wystarcza, aby powiększyć interesujące nas fotografie, przewinąć tekst, czy otworzyć schemat interesującego nas produktu.

Kolejną atrakcją tak wyposażonego stoiska może być równie nowoczesny przewodnik, jakim z pewnością jest Lucy. Wirtualny manekin, naturalnych rozmiarów pełniący funkcję asystenta na interaktywnym stoisku, samym swoim wyglądem ściąga pozytywne zainteresowanie. Mimo, że sprawia wrażenie prawdziwej postaci, w rzeczywistości jest dwuwymiarowym obrazem powstałym poprzez wyświetlenie realistycznej animacji na folii projekcyjnej zamontowanej na akrylowym szablonie. Lucy przez cały dzień z równym zaangażowaniem i entuzjazmem może prezentować kolejnym zwiedzającym atrakcje danego stoiska lub samą ofertę firmy. Wyposażona w system wykrywania ruchu, może automatycznie rozpoczynać prezentację, gdy tylko w jej obecności zjawi się potencjalny słuchacz.

Przykładem na doskonałe wykorzystanie nowoczesnych technologii w aranżacji powierzchni użytkowej stoiska jest Ministerstwo Gospodarki, które opracowało w pełni interaktywną strefę wystawienniczą na targi CeBIT 2011 w Hanowerze. Zastosowanie rozwiązań z zakresu digital signage było tym bardziej wskazane, że obecności polskiej reprezentacji na tej imprezie przyświecało hasło 'Informatyka polską specjalnością'. Do wyposażenia stanowisk wykorzystano aż 11 nośników interaktywnych, w tym podłogi i ściany reagujące na ruch, ekrany wielodotykowe, stół oraz bar interaktywny. Informacje zamieszczone na poszczególnych nośnikach przedstawiały wiadomości o różnych regionach kraju, rynku IT w Polsce, oraz możliwościach lokowania u nas środków pieniężnych przez zagranicznych inwestorów. Urządzenia interaktywne nie pozwoliły nikomu minąć stoiska obojętnie i doskonale sprawdziły się w roli zachęty do dokładniejszego zapoznania się z ofertą, zaś urządzenia dotykowe stanowiły ciekawą alternatywę wobec osobistej prezentacji naszego kraju przez obecne na stanowisku hostessy. W interaktywne urządzenia wyposażone zostały również takie pomieszczenia, jak kawiarnia (bar interaktywny), czy strefa VIP (stół z blatem reagującym na dotyk), gdzie goście z dala od zgiełku hali targowej w dalszym ciągu mogli przeglądać opracowane prezentacje. Polskie stoiska cieszyły się ogromnym zainteresowaniem zarówno zwiedzających, jak i wystawców i z pewnością przyczyniły się do promocji Polski jako kraju z dużym potencjałem technologicznym.


Aduma prowadzi sprzedaż nośników interaktywnych, systemów dotykowych wraz z całym oprogramowaniem, a także oferuje wynajem produktów pod różnego rodzaju kampanie, eventy, targi. Sztandarowymi produktami firmy są : podłoga interaktywna iFoot, ściana interaktywna, stół interaktywny, bar interaktywny, witryna interaktywna, kinowa gra interaktywna, technologia dotykowa, plazmy bezszwowe.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.