sobota, 7 lutego 2015

Magia social media

Magia social media


Autor: Tomasz Galicki


Social media to fraza pojawiająca się coraz częściej nie tylko w internecie i wyszukiwarkach, ale też w prywatnych rozmowach, zwłaszcza wśród tych, którzy zastanawiają się nad tym jak szybko wypromować swoją markę.


W dobie portali społecznościowych, kiedy wszyscy pozostawiają po sobie ślad w sieci, warto trochę wgłębić się w powyższe zagadnienie. Teraz każdy szanujący się marketingowiec, nie może obejść się bez wiedzy dotyczącej social media. Co, w takim razie, kryje się pod tym tajemniczym zagadnieniem? Niektórzy tłumaczą ten termin jako media społeczne. Jest to dobre odzwierciedlenie tego co faktycznie specjaliści mają na myśli posługując się tą frazą. Samo social media bardzo ściśle wiąże się też z marketingiem społecznościowym. Owo połączenie ma na celu szybką promocja danej marki, poprzez zrzeszenie fanów na portalu społecznościowym. Osoby, które korzystają z fanpage'a danej firmy, mogą wymieniać się spostrzeżeniami na temat jej produktów, dodawać zdjęcia czy brać udział w konkursach, gdzie do wygrania są np. gadżety z logo rzeczonej firmy, co dodatkowo może sprawić, iż znajdzie się ona na lepszej pozycji i wzmocni więź przywiązania klienta do danego przedsiębiorstwa.

Wpływ Facebooka na ludzi jest bardzo duży i nie powinno się go bagatelizować, kiedy zależy nam na dobrej reklamie i skutecznym marketingu. Wystarczy tylko przytoczyć pewne ciekawostki, pewnie niewielu z was nie wie, że gdyby Facebook był krajem, w rankingu najbardziej zaludnionych państw zajął był 3 miejsce. Interesujący jest również fakt, w jak szybkim tempie ten portal zyskał wielką popularność, na co inne media musiały czekać latami. Przykładowo radio, aby przekonać do siebie 50 milionów słuchaczy, musiało czekać 38 lat, telewizja – 13 lat, internet – 4 lata, a omawianemu tutaj Facebookowi wystarczył niecały rok, aby dorobić się 200 milionów użytkowników.

Tworzenia fanpage'ów na dany temat nie wolno jednak mylić z nachalnym spamem, który czyha na nas z każdego internetowego zakamarka. Profesjonalnie prowadzona kampania na Facebooku nie ma nic wspólnego z felernymi konkursami, gdzie organizatorzy obiecują bluzy, koszulki czy inne gadżety namawiając użytkowników do kliknięcia w niebieski przycisk „like”, automatycznie udostępniając firmie wszystkie swoje dane.

Warto więc zainwestować w usługi firmy zajmującej się profesjonalnie marketingiem prowadzonym za pomocą social media. Dotyczy to zarówno przedsiębiorstw wschodzących na rynku jak i tych, którzy są weteranami, ale zależy im na zmianie wizerunku na korzystniejszy. Nie wystarczą już reklamy w telewizji, strony internetowe czy nawet dobrze prowadzone blogi firmowe. Teraz zaznaczenie swojej obecności na Facebooku jest standardem, którego nie można pominąć.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Druk kalendarzy - reklama przez cały rok

Druk Kalendarzy - Reklama Przez Cały Rok


Autor: Adam Kaszubowski


Reklama na różnego rodzaju kalendarzach jest dość powszechnie spotykana. W zależności od zasobów finansowych firmy może się ona zdecydować na reklamę na małych i tanich kalendarzykach listkowych lub na większych kalendarzach listwowanych lub trójdzielnych.


Kalendarze z powodzeniem można wykorzystać jako gadżet reklamujący firmę. W dodatku jest to gadżet bardzo przydatny i funkcjonalny.

Drukarnia najczęściej oferuje kilka rodzajów kalendarzy. W zależności od oczekiwań klienta można wybrać rodzaj druku kalendarzy, na którym będzie umieszczona reklama firmy i rozdawać je obecnym lub potencjalnym klientom.

Druk Kalendarzy

Osoby, które takie kalendarze będą mogły otrzymać z całą pewnością będą zadowolone, ponieważ jako społeczeństwo lubimy dostawać coś za darmo. Kalendarze będą świetnie reklamować firmę i to przez długie miesiące.

W zależności od tego na jaki rodzaj kalendarza firma się zdecyduje będzie możliwa do umieszczenia na nim większa lub mniejsza reklama. Na kalendarzu warto umieścić profesjonalnie wyglądającą reklamę tak aby wizerunek i prezencja firmy były jak najlepsze.

Rodzaje Kalendarzy:

Kalendarze listkowe są małe ale jednocześnie bardzo funkcjonalne, gdyż łatwo się mieszczą w portfelu. W ich przypadku na jednej stronie drukuje się kalendarz, zaś z drugiej strony dowolną reklamę firmy.

Kalendarze listwowane są dostępne w kilku dużych formatach. Dzięki swoim dużym rozmiarom są bardzo dobrze widoczne. Reklamę na nich umieszcza się w zależności od projektu w dowolnym miejscu. Często spotyka się, że owa reklama jest większa niż sam zadruk miesięcy kalendarzowych.

Najważniejsze, że takie kalendarze są bardzo popularne, a reklama firmy jest na nich świetnie widoczna, dzięki czemu więcej osób się z nią zapozna.

Na kalendarzach trójdzielnych także można z powodzeniem umieścić reklamę sporej wielkości. Ich atutem jest też fakt, że można przy poszczególnych datach wprowadzać odręcznie zapiski.

Kalendarz Spiralowany - łatwo postawić go na biurku, tak by był zawsze pod ręką. Wykończone są spiralą, aby łatwiej było zmienić kartę na kolejny miesiąc.

I tak oto kalendarze będą praktycznym gratisem i jednocześnie będą przyczyniać się do lepszego postrzegania firmy przez ludzi. A pozytywny wizerunek firmy jest sprawą niezwykle istotną. W końcu od tego jaki wizerunek ma firma w znacznym stopniu zależy to, jak będzie ona postrzegana przez ludzi i ilu będzie mieć klientów.


Adam Kaszubowski

Drukarnia Internetowa TPS druk, oferuje druk w cenach promocyjnych. Ulotki, wizytówki, teczki ofertowe, papier firmowy i druk plakatów, oraz druk kalendarzy z darmową dostawą do klienta.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Ambient

Ambient


Autor: Monika Ł.


W ramach działań ambientowych w Łodzi zostały porozklejane vlepki, promujące produkt firmy Polkomtel. Niestety, wywołało to negatywną reakcje ze strony mieszkańców miasta. Poodklejali oni vlepki, by następnie na tym miejscach wypisać obraźliwe dla firmy hasła.


Niedawno, przestała istnieć marka 36.6. Była to zapoczątkowana w 2008 roku oferta telefonii komórkowej (typu prepaid). Stworzona przez firmę Polkomtel S.A. (operator sieci Plus) i skierowana do młodzieży. 36.6 bazowała na Single View (system bilingowy).

Elementem marketingu promocyjnego zastosowanego przez Polkomtel, były działania ambientowe.

Ambient to forma marketingu niestandardowego, która dzieli się na takie formy jak marketing partyzancki, wirusowy, buzz marketing, e – marketing i bardzo ostatnio popularna, reklama na środkach komunikacji miejskiej, słupach, ścianach, itp. Ambient media to nieschematyczny realizacji marketingowej, którą łączy w sobie ATL i BTL.

ATL (Above The Line – powyżej linii) jest to strategia marketingowa, prowadzona w tradycyjnych mediach, tj. telewizja, radio, prasa czy plakaty. Natomiast BTL (Below The Line) to działania marketingowe, jednak niebędące reklamą w środkach masowego przekazu. Po za tym ATL nie ma skierowania na konkretnego klienta, natomiast BTL tak.

Wróćmy do ambientu. Jest on realizowany na konkretne zlecenie do ściśle określonej grupy docelowej i pod konkretny produkt.

Ta forma reklamy ma zwracać uwagę na cały kontekst umieszczania reklamy, a nie tylko na layout. Ambient może wykorzystywać różne czynniki reklamowe. Mogą to być:

- istniejące nośniki (tablice reklamowe)

- przestrzeń kontekstowa

- wnętrza

- interakcje z otoczeniem lub z nośnikiem reklamowym

- nowe technologie

Aby zwiększyć efektywność ambientu, można wykorzystać większą ilość czynników. Tylko warto uważać, żeby się to nie skończyło jako w przypadku miasta Łodzi.




Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

O reklamie słów kilka...

O reklamie słów kilka...


Autor: Monika Ł.


Reklama dźwignia handlu. To wiadomo nie od dziś. Kiedy, jednak obserwuje niektóre reklamy telewizyjne mam wrażenie, że one bardziej zniechęcają niż zachęcają.


tvn_new_1

Twórcy reklam prześcigają się w metodach, które mają zachęcić klientów do zakupu tego akurat towaru.

Pierwszą z nich są rekomendacje ludzi sławnych. Do skorzystania z oferty jednego banku zachęca nas znany polski aktor, z kolei inny reklamuje kasy oszczędnościowo – kredytowe, a ostatnio polskie aktorki tłumnie ruszyły do reklam centrów handlowych. Polacy są ludźmi bardzo zależnymi i jak autorytet z serialu, mówi ze ten płyn naczyń jest dobry i że warto właśnie tutaj robić zakupy, to na pewno tak jest. Zatem agencje reklamowe płacą nieraz horrendalne sumy, za udział akurat tej gwiazdy akurat w takim spocie.

Drugą metodą reklamy jest tzw. fragment życia czyli ukazanie jakiegoś problemu, którego rozwiązanie stanowi użycie danego produktu. Proszki do prania czy płyny do naczyń często są reklamowane w ten sposób.

Kolejna metoda reklamy, to zaprezentowanie stylu życia użytkownika danego produktu. Dla przykładu, kobieta, która pije taką a taką kawę, ma dobrą pracę, idealną rodzinę, piękny dom i czas na plotki z koleżankami przy „filiżance ich ulubionej kawy”.

Niektóre reklamy charakteryzuję się użyciem (bądź próbą użycia) humoru. Bardzo podobają mi się reklamy jednej z sieci polskich sklepów, gdzie zabawa językiem polskim i użyty humor wyróżniał te spoty na tle innych, a nawet moja mama parafrazowała hasła, pochodzące z tym reklam, podczas codziennych czynności.

Istnieje jeszcze reklama demonstracyjna, czyli taka podczas, której prezentowane są zalety danego towaru a nawet dokonywane jest porównanie z innymi produktami.

Reklama telewizyjna to najbardziej popularne narzędzie manipulowania społeczeństwem. Niestety, mało kto sobie zdaje z tego sprawę, więc Polacy dalej będą kupować to co polecają ładne i kolorowe spoty z telewizji.


Reklama telewizyjna to jedna ze starszych form komunikacji masowej. Charakteryzuje się ona największą siłą oddziaływania, ze względu m.in. na zasięg, gdyż telewizję codziennie ogląda miliony ludzi.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Skład i łamanie tekstu

Skład i łamanie tekstu


Autor: rafal eniowski


Z pewnością większość z was chcąc zaprojektować, a następnie wydrukować ulotki czy wizytówki zwraca się z tym do firma marketingowa z własnym studiem graficznym. Jednak agencje reklamowe dosyć często nie oferują wykonania projektów graficznych czy druku.


Mało osób wie, że agencje oferują także skład tekstu. W tej dziedzinie pracują jedynie specjaliści zajmujący się składaniem i projektowaniem graficznym książek. Książki wycenia się na podstawie arkusza wydawniczego, czyli jednostki obliczeniowej stosowanej w wydawnictwie. Arkusz wydawniczy:

- 40 000 znaków (ze spacjami, kropkami, przecinkami, akapitami, itp.), lub

- 700 linijek poezji, lub

- 800 wierszy obliczeniowych (po 50 znaków), lub

- 3000cm2 powierzchni ilustracji.

W skład arkusza wydawniczego wchodzą też powtórzenia tekstu. Jeśli obwoluta, strona tytułowa itp. zawierają tylko napisy, np. zwykły tekst to liczy się je ryczałtem (ok. 500 znaków). Arkusz wydawniczy służy głównie do obliczania kosztów, np. rozliczanie za składanie tekstu z agencją reklamową lub z drukarnią.

Firmy marketingowe zajmują się dziedzinami poligraficznymi, lecz składanie tekstu i skład książek to nie poligrafia tylko DTP (z języka ang. Desktop Publishing – publikowanie zza biurka) czyli preparacja na komputerze materiałów do druku, które następnie zostaną powielone poligraficznie. DTP to nie tylko składanie książek czy tworzenie grafiki w programach do tego stworzonych, to też zarządzanie spejcalistami grafiki i właśnie DTP oraz do komputerowego sterowania maszynami poligraficznymi.

Przemysł poligraficzny ma swoje charakterystyczne wyroby (wizytówki, ulotki, plakaty, foldery, itp.) jednakże wszystko drukowane jest w ogromnych nakładach na potrzeby masowego odbiorcy. Produkcję poligraficzną można podzielić na 3 etapy: prepress, drukowanie i postpress. Każde ma swoje indywidualne zastosowanie.

Prepress to przygotowanie, montaż i wykonanie formy drukowej, czyli ogólnie przygotowanie to druku.

Drukowanie dzielimy na bezfarbowe, bezformowe i z formą. Rożni się to papierem, techniką drukowania i farbą.

Postpress to uszlachetnianie lakierem lub folią w celu usztywnienia wyrobu.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.