sobota, 7 lutego 2015

Zasady udzielania wywiadu

Zasady udzielania wywiadu.


Autor: Barbara Grynczel


Wywiad – rozmowa pomiędzy dwoma osobami lub prowadzącym i grupą osób, podczas której osoba prowadząca wywiad zadaje pytania w celu uzyskania pewnych informacji, dotyczących na przykład jakiegoś ważnego wydarzenia


- Wybadaj rozmówcę (jaką redakcję/program reprezentuje dziennikarz, przeczytaj parę artykułów lub zapoznaj się z programem, do jakiego odbiorcy informacja ma być skierowana)

- Wczuj się w rolę rozmówcy – empatia najbardziej pomocną cechą

- Ustal temat rozmowy (poproś o przesłanie podstawowych pytań, upewnij się czy posiadasz wystarczającą wiedzę)

- Przewiduj nieprzewidziane pytania

- Ustal czas, miejsce i termin wywiadu.

- Zwróć uwagę na wygląd zewnętrzny niezwykle istotny w przypadku wywiadu telewizyjnego (przeciętnie 87 ze 100 wrażeń odbieranych przez mózg pochodzi od wzroku)

- Wygląd zewnętrzny c.d. W telewizji unikaj ubrań w drobną kratkę i jodełkę-powodują smużenie oraz koloru białego - oślepia. Nie ubieraj się na czarno. Telewizja lubi błękity. Nie zakładaj okularów fotochromatycznych. Załóż wygodne ubranie.

- Przygotuj kluczowe przesłanie (fakty, liczby i perspektywy). Dane liczbowe są istotną, bo wiarygodną informacją.

- Staraj się przekazać nie więcej niż trzy tezy.

- Przećwicz swoje wystąpienie - trening czyni mistrza . Pamiętaj o krótkim czasie antenowym i szybkim tempie programów.

- Mów prosto, nie używaj żargonu ani zawodowych skrótów. Buduj krótkie zdania.

- Jedna ciągła wypowiedź nie powinna przekraczać 60 sekund

- Koniecznie unikaj sformułowań: Nie będę tego komentować; Mówię to w zaufaniu; Tylko między nami: Proszę tego nie publikować, nagrywać. Zdanie „Nie mam nic do powiedzenia” w języku prasy oznacza - winien.

- Pamiętaj, że wywiad radiowy to głos i emocje. Dlatego też powinien być bardziej dynamiczny niż telewizyjny czy prasowy. Stosuj barwne porównania, by pobudzić wyobraźnię słuchaczy. Radio to „teatr wyobraźni”.

- Staraj się mówić płynnie, bez przerw.

- Zachowaj przyjacielski i pogodny ton głosu. Uśmiechaj się podczas wypowiedzi- Barwa Twojego głosu będzie milsza dla słuchacza.

Wywiad tuż….tuż….

- Przybądź do studia wystarczająco wcześnie

- Zgódź się na proponowaną charakteryzację

- Jeśli rażą Cię światła poproś o prawidłowe ustawienie

- Ustal z prowadzącym, jakie będzie pierwsze pytanie

- Pamiętaj zawsze - jesteś na fonii, nawet jak idziesz do toalety

Wywiad….

- Siedź wyprostowany

- Nie obawiaj się gestykulować w naturalny sposób, ale kontroluj język ciała

- Panuj nad mimiką

- Patrz na rozmówcę, nie na kamery- w przypadku ważnych kwestii spojrzenie do kamery i powiedzenie czegoś wprost do ludzi jest mocnym chwytem

- Uważnie słuchaj pytań i precyzyjnie na nie odpowiadaj

- To co najważniejsze powiedz na początku, a następnie powtórz to

- Nie pozwól aby dziennikarz przypisał Ci jakiekolwiek negatywne stwierdzenie

- Jeśli czegoś nie wiesz, przyznaj się

- Nie wpadaj w złość i nie bądź agresywny

- Zawsze miej temat lub zdanie rezerwowe jeśli zostanie trochę czasu

Podsumowanie :

Jeśli chodzi o skuteczność porozumiewania się, badania wykazały, że ludzie zapamiętają :

- 20% tego co usłyszeli

- 30% tego co zobaczyli

- 50% tego co usłyszeli i zobaczyli jednocześnie

- 70% tego co mówią sami

- 90% tego co sami robią

" Kiedy opinia publiczna jest po Twojej stronie nie możesz przegrać”

Abraham Lincoln


Zapraszam na moje blogi:

www.dobresmaki.blogspot.com

www.dobrezdrowko.blogspot.com

www.mojeodzywianie.blogspot.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Patent na podstawki pod napoje

Patent na podstawki pod napoje


Autor: Magdalena Kowalczyk


Podstawki pod napoje (podstawki pod kubki, kufle, beermats) stosowane jako reklamowe i promocyjne materiały stały się obecnie jeszcze bardziej rozwojowe. Opatentowane (nr patentu w UP RP 207865) rozwiązanie umożliwia zamieszczenie znacznie obszerniejszego przekazu marketingowego.


Podstawki pod napoje (podstawki pod kubki, kufle, beermats) stosowane jako reklamowe i promocyjne materiały stały się obecnie jeszcze bardziej rozwojowe - tu w dosłownym znaczeniu. Standardowe zastosowanie podstawki dzięki rozkładanej dużej zostaje znacznie rozszerzone. Opatentowane (nr patentu w UP RP 207865) rozwiązanie umożliwia zamieszczenie znacznie obszerniejszego przekazu marketingowego, umieszczenie dodatkowej wartości dodanej, np: gier towarzyskich, planów miast, map turystycznych, przewodników, itp - idealnych rozwiązań na lato! Rozwiązanie to może być także zastosowane jako miniprzewodnik po rozgrywkach sportowych (tzw. skarb kibica), atlas grzybów, poradnik wędkarza, przepisy na grilla - wszystko to przy zachowaniu formy i zalet podstawki pod kubek / kufel / butelkę. Możliwe jest tworzenie kolekcji i serii wydawniczych.

FOTO: Podstawka

Patentujący Agencja Reklamowo-Wydawnicza ROTOM działa na polskim rynku reklamy od 1991 roku. Od 2005 roku jest wyłącznym przedstawicielem Z-CARD Ltd. W Polsce.

Z-CARD® jest światowym liderem na rynku PocketMedia®
Cała gama produktów Z-CARD jest zaprojektowana tak, aby oddziaływać jak najsilniej, a jednocześnie pozostać stylową i elegancką. Niewielkie rozmiary produktów Z-CARD® sprawiają, że klienci chętnie zachowują je oraz często z nich korzystają. Są to cechy, które decydują o tym, że siła przekazu reklamowego jest większa i trwa dłużej. Z-CARD® daje swoim klientom najbardziej efektywne narzędzie BTL.


1aK+F4PJ7cBm32CUNiyI2GAAAAAElFTkSuQmCC


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Merchandising – jak na nas wpływa

Merchandising – jak na nas wpływa.


Autor: Grzegorz Syso


Walka o klienta trwa od stuleci. Nasiliła się, gdy pojawiły się reklamy, teraz obejmuje Internet, fora, portale społecznościowe i same sklepy, które również stały się miejscem reklamy innego rodzaju. Merchandising jest obecny większości sklepów sieciowych.


To tam rozgrywa się największa batalia. To tam podejmuje się najwięcej decyzji konsumenckich. i to tam znalazła zastosowanie idea merchandisingu, polegający na kreatywnym i ciekawym rozłożeniu asortymentu w celu zwiększenia jego sprzedaży. Merchandising na dobre rozgościł się na wystawach sklepowych, na pólkach sklepowych, an manekinach czy na małych kramach zaraz przed kasami. Kiedyś wystawa sklepowa była ładnym dodatkiem, teraz jej głównym celem jest zwabienie klientów, którzy zainteresują się danym zestawem ubrań czy dodatków lub obietnicą miłej atmosfery w kawiarni.

Na merchandisingu wzbogacają się właściciele sklepów i konkretni producenci. Jeżeli merchandiser odpowiedzialny za dany układ wczuje się w rolę konsumenta oraz jego sposób postrzegania ma duże szanse na powodzenie. W merchandisingu chodzi głównie o wyróżnienie sklepu lub artykułu pośród innych. Nie jest to łatwe, w szczególności, gdy dla innych sklepów także pracuje kreatywny merchandiser. I jak w tym wszystkim odnajduje się klient?

Tylko nieliczni mają świadomość istnienia czegoś takiego jak merchandising, a o samej teorii, na której opiera się idea merchandisingu zapewne słyszało niewielu. Podejmują często decyzje zakupowe ad hoc, w sklepie, widząc ładną aranżację, dopasowanie czy coś miłego dla oka. A o to właśnie chodzi w merchandisingu, aby przykuć wzrok, aby zachwycić bogactwem lub minimalizmem, aby sprawić, ze to co jest w zasięgu ręki stało się naszą potrzebą. Rodzi się pytanie: czy merchandising to wpływ czy już manipulacja.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kubki reklamowe - jak przygotować plik produkcyjny?

Kubki reklamowe - jak przygotować plik produkcyjny?


Autor: Michael Pytol


Wiele agencji reklamowych i firm zajmujących się sprzedażą gadżetów reklamowych, wprowadziło lub zamierza wprowadzić do swojej oferty kubki reklamowe. Ten artykuł ma pomóc niedoświadczonym w tej dziedzinie osobom, które chcą, lub muszą zająć się przygotowywaniem plików produkcyjnych do nadruku na kubkach reklamowych.


Żeby sprawnie przeprowadzić analizę materiału jaki otrzymamy od klienta, najlepiej posługiwać się ustalonymi i kolejnymi punktami, które określają co najpierw należy sprawdzić, a co w dalszej kolejności.

Pierwszym punktem jest sprawdzenie z jakim plikiem mamy do czynienia. Większość firm zajmujących się nadrukami na kubki, preferuje pliki zapisane w programie Corel Draw, najlepiej w niskiej wersji. Program ten zresztą jest powszechnie stosowany dzięki swojej stosunkowo niskiej cenie. Często zdarza się tak, że będziemy musieli przekształcić plik zapisany w innym programie graficznym, właśnie na plik Corela. Zdarza się również tak, że będziemy musieli "przerysować" logo lub jakiś znak graficzny, ponieważ otrzymaliśmy plik w bitmapie.

Drugi punkt. Należy sprawdzić czy zamówiona przez klienta ilość kolorów, zgadza się z ilością kolorów rzeczywiście znajdujących się w pliku. Należy również dokonać zmiany (jeżeli to konieczne) kolorów znajdujących się w systemie CMYK lub RGB na system Pantone. Zmiana kolorów polega na dobraniu odpowiedniego koloru za pomocą wzornika Pantone.

Trzeci punkt. Dokonujemy analizy grubości lini. Wartość grubości lini nie może być mniejsza niż 0,2 mm, ale oczywiście należy się zastosować do wytycznych podawanych przez daną firmę produkującą kubki z nadrukiem.

Czwarty punkt. Teraz należy sprawdzić wielkość nadruku. Czy jest taka jaką zamawiał klient? Czy w ogóle mieści się w wyznaczonym obszarze nadruku? Pliki, które wysyłamy muszą być w skali 1:1.

Piąty punkt. Przygotowujemy wizualizację nadruku i wysyłamy ją do akceptacji przez klienta. Nie przyjmujemy argumentacji, że nie jest to konieczne lub klient nie ma na to czasu i nam ufa. Ryzykujemy nasze pieniądze (ewentualnie pieniądze naszej firmy), musimy więc dopilnować aby przed wysłaniem pliku produkcyjnego, wszystko zostało zapięte na ostatni guzik.

Jeżeli będziemy przestrzegali powyższych punktów, z pewnością unikniemy wiele błędów i wpadek. Najważniejsze żeby pospiech, który tak często jest obecny w tej branży, nie powodował sytuacji w której traktujemy nasze pliki jak gorące węgielki, których musimy szybko się pozbyć - wysyłając je do druku.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

sobota, 29 listopada 2014

Reklama w marketingu: Klucz do zysków

Reklama w marketingu: Klucz do zysków


Autor: Ł.D. Kamiennik


Reklama w marketingu jest równie ważna, co zamknięcie sprzedaży podczas prezentacji ... co wezwanie do działania w liście handlowym (sales letter) ... jest o tyle ważna, że jedno bez drugiego po prostu nie funkcjonuje.


Reklama w marketingu jest tym, co budzi pożądanie: Dla produktu lub usługi ... Dociera do odbiorców za pomocą różnych mediów, w postaci mocnego komunikatu, w jednym, zasadniczym celu: Zdobyć klienta.

Na dobrą sprawę, jest czymś więcej, niż tylko dobrze oprawionym komunikatem zdobywającym uwagę czytelnika poprzez interesujący nagłówek, czy wstęp ... poprzez mądre użycie kolorów ... poprzez rozsądnie wybrane medium ...

Nieważne, jak dobrze zadbasz o te i inne detale, reklama wciąż nie będzie skuteczna, dopóki nie znajdziesz tego jednego ODWOŁANIA, które sprawia, że ludzie kupują.

Właściwe odwołanie, trafiające wprost w potrzeby potencjalnego klienta jest nerwem centralnym, wokół którego powinieneś skupić wszystkie swoje wysiłki niezależnie od formy: Prezentacja, oferta handlowa, czy jakikolwiek inny tekst reklamowy.

Zadaj sobie pytanie, czy Twój komunikat "porywa" potencjalnych klientów? Czy przekazuje najgłębszą korzyść, jaką daje Twój produkt, lub usługa? Czy przemawia wprost do potrzeb odbiorców ... i ich własnych interesów?

Uzdolniony copywriter (autor tekstów reklamowych, by the way) umieszcza w komunikacie POWODY, dla których warto nabyć dany przedmiot, lub dla których warto zainteresować się usługami reklamującej się firmy ... oraz skupia jego treść na płynących z tego korzyściach — w nawiązaniu do NAJGŁĘBSZYCH PRAGNIEŃ potencjalnych klientów.

Zanim zacznie tworzyć reklamę, poznaje doskonale produkt, rynek (aktualności, istotne wydarzenia, i tak dalej ...) oraz odbiorców, aby móc przewidzieć każdą reakcję na dany argument sprzedażowy, aby móc zneutralizować każdą potencjalną obiekcję, jaka hamuje podjęcie decyzji o zakupie... oraz... aby zneutralizować w słuchaczu / odbiorcy skłonności do odkładania decyzji na później, na dokładniejsze przemyślenie, czy jakiekolwiek inne wahania i wątpliwości.

JAK ZNALEŹĆ MOCNE ARGUMENTY SPRZEDAŻOWE
(plus: Zalety produktu lub usługi, które nakłonią ludzi do wydania pieniędzy)

PRZEDE WSZYSTKIM, powinieneś postawić sobie cztery kluczowe pytania, zanim zaczniesz pracować nad komunikatem reklamy, w jakiejkolwiek formie:

PYTANIE #1: Czego potencjalny kupujący potrzebuje?
PYTANIE #2: W jaki sposób Twój produkt / usługa dopasowuje się do tych potrzeb?
PYTANIE #3: Jaki ton & wizerunek (lub jeszcze inaczej, "charakter") powinien dominować w Twojej reklamie?
PYTANIE #4: Do jakiego głównego motywu powinieneś się w niej odwołać, który pasuje idealnie do rynku i odbiorców?

W odpowiedziach na powyższe pytania znajdują się FUNDAMENTY skutecznej reklamy — serce i nerw centralny dla całego komunikatu.

Wiedza o produkcie nie wystarczy. Musisz znać drogę prowadzącą od niego do potencjalnych kupujących. Najlepiej, aby była ona prosta i ekspresowa . . .

W JAKĄ STRONĘ SIĘ KIEROWAĆ,
ABY EKSPRESOWO POŁĄCZYĆ PRODUK LUB USŁUGĘ
Z POTRZEBAMI POTENCJALNEGO KLIENTA:

Za każdą decyzją (kupię, albo nie kupię, hmm...) stoi motyw (lub motywy), który popycha człowieka w którymś z tych dwóch kierunków.

Do tych kluczowych dla potencjalnego klienta motywów powinien odwoływać się Twój komunikat, aby generował sprzedaż.

Już dawno, dawno temu, skuteczni sprzedawcy — w oparciu o setki analiz — dokonali odkryć PODSTAWOWYCH i NAJCZĘSTSZYCH motywów, jakie kierują ludźmi przy wydawaniu pieniędzy na produkty lub usługi:

MOTYW #1: Zarabianie pieniędzy
MOTYW #2: Oszczędzanie pieniędzy
MOTYW #3: Zabezpieczenie emerytalne
MOTYW #4: Natychmiastowa poprawa zdrowia
MOTYW #5: Zabezpieczenie opieki medycznej
MOTYW #6: Zabezpieczenie na starość
MOTYW #7: Awans zawodowy
MOTYW #8: Prestiż
MOTYW #9: Przyjemność
MOTYW #10: Ułatwienie prac domowych
MOTYW #11: Więcej czasu wolnego
MOTYW #12: Komfort
MOTYW #13: Odchudzanie
MOTYW #14: Uwolnienie od trosk

Zapisz to sobie. Są to motywy, do których odwołanie się w reklamie zawsze daje oczekiwaną reakcję. Na który motyw położyć nacisk? To oczywiście zależy od przedmiotu reklamy oraz od samych kupujących.


Po więcej na temat pisania tekstów, copywritingu
& reklamy ... zapraszam na bloga: www.TotalCopywriting.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.