sobota, 29 listopada 2014

Marketing zapachowy - sukces kreowany zapachem

Marketing zapachowy - sukces kreowany zapachem


Autor: Joanna Pachnący Świat


O tym, jak w prosty sposób można kreować emocje wyzwalające chęć natychmiastowego zakupu - czyli jak w pachnący sposób zwiększyć obroty swojej firmy.


Jak ważny jest w naszym życiu zapach ? Czy może on wpływać na nasze decyzje? Jak skutecznie możemy wykorzystać zapach?

Mało kto zdaje sobie sprawę, że aż 75% naszych emocji wyzwalane jest pod wpływem zapachu. Dotyczy to zarówno emocji pozytywnych, jak i negatywnych.

W dzisiejszym świecie, gdzie zalewani jesteśmy nieustannymi obrazami, reklamami, treściami wizualnymi zwiększa się świadomość marketingu zapachowego. Klient, który przychodzi do naszego sklepu czy biura z reguły już wie, czego szuka, ale nie jest jeszcze przekonany do zakupu. Każdy handlowiec doskonale zdaje sobie sprawę, że nachalność, agresywna sprzedaż przynosi negatywny skutek i potencjalny klient ucieka. Nie zatrzymamy go już filiżanką kawy z ciasteczkiem, manipulacja słowna też nie jest najlepszym rozwiązaniem. Trzeba uciekać się do bardziej wysublimowanych metod zatrzymania klienta i sfinalizowania sprzedaży.

I wówczas z pomocą przychodzi nam zapach. Każdy dobry handlowiec powinien zdawać sobie z tego sprawę. Pytanie tylko, jaki zapach wyzwoli w kliencie nieodpartą chęć zakupu? Badania wykazały, że pachnące otoczenie zmusza klientów do pozostania w nim dłużej, a co za tym idzie, wydania większej ilości pieniędzy.

A więc, jaki zapach ?

Zapach bambusa, którym będziemy aromatyzować pomieszczenie wyzwala w kliencie poczucie luksusu, świeżości, elegancji. W podświadomości pojawia się poczucie błogostanu i identyfikacji z luksusem, wyzwalając emocje prowadzące do zakupu określonego produktu. Słodki, aromatyczny zapach czekolady doskonale sprawdzi się w kafejkach, cukierniach i sklepach z odzieżą, zwłaszcza z odzieżą dla kobiet. Zapach lawendy doskonale sprzyja negocjacjom handlowym, łagodząc emocje i usypiając czujność oponentów.

Odpowiednio dobrany aromat bywa też wykorzystywany jako narzędzie wspomagające koncentrację i zwiększające efektywność pracy. Specjaliści od aromaterapii sugerują, by rano wdychać zapachy cytrusowe – pobudzą do działania. Jaśmin z kolei zapobiega zmęczeniu, dlatego warto go stosować wieczorem. Werbena wpływa na koncentrację, łagodzi zmęczenie, a także koi bóle głowy.

Dlatego warto - prowadząc własny biznes - brać pod uwagę również odpowiednią aromatyzację pomieszczenia, w którym prowadzone są rozmowy biznesowe, sprzedaż itp.


"Kto ma władzę nad zapachami, ten ma władzę nad sercami ludzi"

Patrick Suskind "Pachnidło"

www.swiatperfum.aromagroup.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama firmy

Reklama firmy


Autor: AREK PIO


Dzisiejsze technologie umożliwiają wynajdowanie wykonawców różnorakich usług z dużą szansą na to, że uda się odnaleźć to, co jest potrzebne. Jednakże wydaje się, że w wielu przypadkach nie ma się świadomości jak wielki potencjał marnuje się, choć jest on na wyciągnięcie ręki.


Dotyczy to zarówno ludzi, które poszukują w Internecie różnorakich korporacji jak i osób, które chcą zareklamować własną działalność. Jeżeli już korzystamy z Globalnej sieci w takich celach to na pewno jest to znakomity sposób, aby odnaleźć to, co jest nam potrzebne. Ze stuprocentową pewnością klasyczne formy promowania indywidualnej działalności pomiędzy potencjalnych nabywców posiadają znacznie mniejszy potencjał niż internetowe katalogi korporacji, w których możemy odnaleźć bardzo dużo ogłoszeń.

Globalną sieć jest znakomitym miejscem, żeby poszukiwać różnorakich ofert gdyż jest to znakomite miejscem promocji. Jednak przeszukiwanie pojedynczych stron w szukaniu tego, co nas konkretnie interesuje nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem poza tym nie mamy gwarancji, że coś znajdziemy a dodatkowo możemy stracić na tym zupełnie sporo czasu. Jeżeli mamy taki problem to ze 100% pewnością warty polecenia jest katalog firm, na którym dostępna jest wyszukiwarka firm, co ze 100% pewnością ułatwi znalezienie firmy, która kreuje dokładnie sprecyzowane usługi. Nie powinno się prawdopodobnie nikogo przekonywać, że takie rozwiązanie jest komfortowe i skuteczne. A dodatkowo już po protokołach konkretnych ofert możemy poznać, na jakim poziomie jest firma, czy uwzględniając rozpowszechnienie posiada świadomość, że wyjaśnienie ofert kontrahentom ma ogromne znaczenie. Zresztą to, że poszukujemy jedynie jednej dokładnie określonej oferty nie znaczy, że kiedyś nie będziemy potrzebowali wykonawcy następnych usług a wtedy już będziemy wiedzieli gdzie go poszukiwać.

Tak, zatem internetowe katalogi firm/spółek/korporacji są dobrym wyborem dla każdego, kto nie woli tracić czasu na żmudne przeszukiwanie ogłoszeń chociażby w gazetach. W bardzo wielu sytuacjach, bowiem wykorzystujemy Globalną sieć w celach rozrywkowych czy informacyjnych, ale nie zastanawiamy się czy nie można ażeby wykorzystać go jeszcze przeciwnie. Innowacje technologiczne powinny służyć rozwojowi w każdej dziedzinie i Internet oczywiście posiada taką sposobność, ale jednakże nie staramy się go tak obsługiwać. Bo wszakże znajdujemy tam tyle na pewno intrygujących rzeczy, które odwrócą naszą uwagę od spraw bardziej priorytetowych. Wszakże każdy zdaje sobie sprawę, że umieszczanie ogłoszeń własnej korporacji w Internecie jest z całą pewnością bardzo skuteczne i przynosi nam nadzieję, że na ogłoszenie trafią Ci, którzy z pewnością będą zainteresowani naszą ofertą usług. I aktualnie taka postawa jest dowodem na to, że jesteśmy w pełni nowoczesnymi ludźmi, bowiem potrafimy wykorzystywać to, co daje nam technologia a nie tylko używać jej do rozrywki czy do innych błahych spraw. I w tej chwili taki powinien być ideał, bowiem w większości wypadków można usłyszeć narzekanie na to, że coś nie idzie tak jak byśmy tego chcieli, ale wszakże w wielu wypadkach są sposoby, żeby to przerobić.

Katalogi spółek ze 100% pewnością są warte poświęcenia im, choć chwili wątpliwości, bowiem jeśli znajdziemy takie, które są popularne i łatwe w obsłudze to oczywiście warto tam umieścić osobiste ogłoszenie, ponieważ lepsze foldery oczywiście są chętniej odwiedzane chociażby, dlatego że wykorzystywanie z nich jest łatwe i nie nastręcza jakiś dodatkowych trudności. Przecież, o ile folder nie jest dopracowany i nie posiada chociażby wyszukiwarki firm/spółek/korporacji to na 100% nie będzie zbyt chętnie odwiedzany i prawdopodobnie nie ma co tracić czasu na dodawanie wpisów w takich miejscach.

Więc reasumując można powiedzieć, że połączenie dobrych chęci z technologią ma możliwość przynieść bardzo dobre dla nas efekty.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wydruk wielkoformatowy

Wydruk wielkoformatowy


Autor: Paweł Wojteczko


Czy wydruk wielkoformatowy ma zastosowanie w reklamie? Na czym polega to zastosowanie? Czy reklama przy jego pomocy jest skuteczna? Gdzie możemy spotkać taką reklamę?


Zapoznaj się z naszym tekstem a znajdziesz w nim odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania. Wydruk wielkoformatowy ma wiele zastosowań. Rzeczywiście prawdą jest, że najczęściej znajduje on zastosowanie w reklamie. Wydruk wielkoformatowy to przede wszystkim tak zwana reklama zewnętrzna. Co to jest reklama zewnętrzna? Jak sama nazwa wskazuje, jest to reklama umieszczana na zewnątrz. Innymi słowy wydruk taki jest reklamą, która zdobi lub szpeci – to już zależy od osobistego punktu widzenia – otaczającą nas przestrzeń. Czy taka reklama jest skuteczna? Raczej tak, gdyby tak nie było, producenci towarów i usługodawcy, nie wydawaliby lwiej części swoich pieniędzy, na kosztowne kampanie reklamowe. Tymczasem kampanie te dotyczą prawie każdego produktu, który chce wejść na rynek. Dzięki takim kampaniom, o danym produkcie lub usłudze, dowiaduje się jednocześnie bardzo wielu ludzi i o to właśnie chodzi. Konkurencja jest duża i walka o klienta musi być zdecydowana, śmiała, konsekwentna a czasami nawet agresywna.

Czy wydruk wielkoformatowy jest trwały? Czy na wygląd dużych tablic reklamowych, mają wpływ czynniki atmosferyczne? Czy ludzie naprawdę zwracają jeszcze uwagę, na kolejne szyldy i bilbordy? Zapoznaj się z poniższym artykułem a wymienione wyżej zagadnienia, staną się dla ciebie jasne i zrozumiałe. Wydruk wielkoformatowy to zaawansowana technika zadrukowywania dużych powierzchni. Powierzchnie te są specjalnie przygotowane do tego, by nie ulegały zniszczeniu, pod wpływem takich czynników atmosferycznych jak: śnieg, deszcz, grad, porywisty wiatr, palące słońce itp. Wydruk wielkoformatowy wykonywany jest przy pomocy specjalnych farb odpornych na zniszczenie. Oczywiście, że bilbordy reklamowe, wyprodukowane tą techniką, nie są wieczne. Dobrze wykonany szyld, może przetrwać nawet okres kilku lat. Czy ludzie zwracają uwagę na nowe bilbordy? To już zmartwienie specjalistów od reklamy, aby powierzony im produkt czy usługa, zyskały taką grafikę i treść, która przykuje na sobie wzrok przechodniów i kierowców. Reklamą zajmują się między innymi psychologowie, którzy sporo wiedzą o ludzkim spostrzeganiu i reakcjach na nowe bodźce. Poza tym szyldy reklamowe poustawiane są w takich miejscach, w których po prostu nie da się ich nie zobaczyć.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Prezentacja zamierzeń inwestycyjnych w trójwymiarze

Prezentacja zamierzeń inwestycyjnych w trójwymiarze


Autor: HieronimB


Powodów, by promować inwestycję jeszcze przed jej rozpoczęciem jest wiele: począwszy od finansowych (np. znalezienie inwestora), a skończywszy na społecznych (budowanie społecznego poparcia dla planowanej inwestycji).


Powodów, by promować inwestycję jeszcze przed jej rozpoczęciem jest wiele: począwszy od finansowych (np. znalezienie inwestora), a skończywszy na społecznych (budowanie społecznego poparcia, lub nawet zaangażowania na rzecz planowanej inwestycji). Planując taką promocję u progu XXI wieku warto byłoby pokusić się o coś ciekawszego niż folder-ulotka z kilkoma wyrenderowanymi z 3DMaxa obrazkami, tym bardziej, że interaktywne prezentacje 3D wcale nie są dużo droższe niż te, które dzisiaj królują na polskich targach inwestycyjnych.

Najprostszą, najtańszą i dosyć ciekawą możliwość interaktywnej prezentacji zamierzeń inwestycyjnych daje nam Google Earth. W ogólnodostępnej wersji Earth w wersji trójwymiarowej mamy możliwość przeglądania tylko budynków faktycznie istniejących, oczywiście jedynie dla miejsc, dla których zostały one stworzone i zaakceptowane przez Google. Istnieje jednak również możliwość stworzenie własnej warstwy tematycznej zawierającej również modele 3D zabudowy - pozostaje jedynie wymodelować planowane obiekty wg dokumentacji architektonicznej, prawidłowo osadzić je na ortofotomapie znajdującej się w Earth (w tym miejscu można również dodać istotne dla danej inwestycji informacje mapowe 2D) i zapisać do jednego pliku kml. Tak stworzony plik można udostępnić do pobrania na stronie www promującej inwestycję.

Trochę droższą i bardziej skomplikowaną formą jest wrzucenie modeli 3D planowanych obiektów inwestycyjnych do któregoś z silników umożliwiających nawigację w trzech wymiarach i przygotowanie interfejsu do takiej nawigacji. Zaletą tego rozwiązania w stosunku do poprzedniego jest możliwość zaszycia w modelach dowolnych informacji (wyświetlanych np. po kliknięciu w dany obiekt) oraz możliwości wizualizacji tego, czego w GE zobaczyć nie można - np. wnętrz budynków jeśli mamy je wymodelowane również wewnątrz i zaopatrzymy naszą aplikację w funkcję "zdejmowania ścian" czy też instalacji podziemnych jeśli mamy opcję "przezroczystości gruntu". Wadą jest brak całej warstwy informacyjnej GE oraz konieczność posiadania własnej ortofotomapy chyba, że nie jest ona istotna dla danej wizualizacji. Ta forma prezentacji doskonale sprawdza się przy promowaniu obiektów typu tereny inwestycyjne, szczególnie takich, na których (lub w pobliżu których) stoją budynki albo rzeźba terenu jest szczególna.

Najbardziej zaawansowaną formą prezentacji jest tzw. wirtualny spacer. W Polsce jako wirtualny spacer bardzo często rozumie się serię zdjęć panoramicznych, pomiędzy którymi można się przemieszczać za pomocą prostego interfejsu graficznego. Ja mam na myśli coś innego - aplikację opartą na silniku Unity, Shiva, Unigine czy innym podobnym z "zaszytą" grawitacją i kolizjami z modelami budynków. Użycie takiej aplikacji daje użytkownikowi możliwość przejścia się po danym terenie lub obiekcie tak jak w grze komputerowej. Ze względu na znaczną objętość grafiki aplikacje takie zazwyczaj są udostępniane do pobrania jako aplikacje off-line, ale być może już niedługo rosnąca przepustowość łączy i rozwój silników graficznych 3D umożliwi ich serwowanie on-line.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Moja pierwsza przygoda z potykaczami

Moja pierwsza przygoda z potykaczami


Autor: Luke Sept


Moje pierwsze spotkanie z potykaczami przeżyłem jeszcze na studiach. W czasach kiedy stawiałem swoje pierwsze kroki w reklamie pracując w sklepie odzieżowym. Pamiętam jak dziś ...


To było na początku mojej pracy w reklamie. Nie ukończyłem, jeszcze wtedy żadnej szkoły, byłem po prostu zielony w tym zawodzie. Kierownik powiedział, bym zabrał ze stanowiska druk cyfrowy, wstawił go do potykaczy reklamowych, a następnie z moim kolegom ustawili je przed sklepem oraz w galerii handlowej. Popatrzyłem na niego jak na idiotę, jakie potykacze, co to do jasnej Anielki jest, jakie druki mam do tego ustrojstwa wsadzić. Jednak nic nie dając po sobie poznać. Poszedłem po zdjęcia na drukach cyfrowych do biura, spakowałem je i zacząłem szukać czegoś co powinno przypominać te nieszczęsne coś o potykaczach reklamowych. No nic mi ich nie przypominało. Szukałem już chyba z pół godziny, kiedy zadzwonił szef i zapytał się czy już są potykacze ustawione, bo chciałby je zobaczyć. Szybko odpowiedziałem, ze jeszcze nie, ale już kończymy, skłamałem. No dobrze powiedział, tylko daj mi szybko znać, kiedy już będziecie gotowi. Spanikowałem. Kurcze co to są te potykacze reklamowe? Nie wiedziałem co zrobić, w końcu podszedłem do mojego starszego kolegi i zapytałem się czy nie wie, gdzie szef dał potykacze? Spojrzał na mnie i parsknął śmiechem. Jak się przestał śmiać zapytał, czy wiem o czym ja mówię? Przyznałem się, że nie bardzo wiem co to takiego. Wskazał więc na stojaki, przy których właśnie stałem i powiedział,że to są właśnie potykacze. Następnie pokazał jak umieścić prawidłowo zdjęcia i druki cyfrowe pomiędzy szybami stojaków. Prawie już szczęśliwy pobiegłem po kolegę, który miał mi pomóc je ustawić, a następnie zadzwoniłem po szefa. Który już od razu mnie pochwalił. Zdziwiony zapytałem za co? A on powiedział, za to, że nie boisz się zapytać jeśli czegoś nie wiesz.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.