sobota, 25 października 2014

Przypinki jako forma reklamy

Przypinki jako forma reklamy


Autor: Tomasz Sołtys


Znaczki reklamowe typu przypinka stały się ostatnio bardzo popularne wśród osób zajmujących się marketingiem. Coraz więcej osób sięga po te niewielkie, okrągłe znaczki we wszelkich kampaniach wyborczych, przy okazji imprez plenerowych, czy wielu innych wydarzeń. Powód? Przypinki rzucają się w oczy.


Przypinki mocuje się najczęściej za pomocą agrafki. Inne nazwy tych gadżetów reklamowych to badziki, buttony, pinsy czy plakietki. Przypinki mogą mieć różne średnice – od 25mm do nawet 75mm. Znaczki te najczęściej przypina się korzystając z agrafki, jednak elementem mocującym może być również magnes czy wsuwka. Na przypinkach zaprezentować można dowolną grafikę – może to być hasło czy slogan reklamowy, czy jakiś produkt, który chcemy reklamować. Wszystko tak naprawdę zależy od naszych celów i potrzeb. Przypinki już od dłuższego czasu cieszą się sporą popularnością wśród osób zajmujących się marketingiem. Wszystko za sprawą dwóch czynników – skuteczności oraz ceny. Wysoka skuteczność w połączeniu z niskim kosztami produkcji przypinek powodują, że coraz więcej osób decyduje się wykorzystać te niewielkie znaczki przy okazji kampanii reklamowych.

Chcąc zakupić badziki warto zwrócić uwagę na kilka czynników świadczących o ich jakości. Po pierwsze, solidne badziki powinny być pokryte folią ochronną, które zabezpieczy prezentowaną na nich grafikę przed ścieraniem. Po drugie, materiał z jakiego wykonana jest przypinka. Z całą pewnością nie warto kupować plastikowych znaczków. Po trzecie, jakość druku obrazka. By przypinka spełniała swoją rolę jako reklamy grafika na niej prezentowana musi być najwyższej jakości. Przypinki spełniające wymienione warunki z całą pewnością będą przez długi czas spełniać swoją rolę.

Gdzie najlepiej zakupić przypinki? Jeżeli chcemy wykorzystać badziki w kampaniach marketingowych to z cała pewnością będziemy potrzebowali sporej ilości znaczków. Dlatego najkorzystniej skorzystać z usług hurtowni, gdzie im większe zamówienie tym niższa cena. Ponadto wiele hurtowni oferuje możliwość negocjowania ceny.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zareklamować małą firmę w internecie?

Jak zareklamować małą firmę w internecie?


Autor: kubarefer


Reklama małej firmy w internecie to bardzo łatwa sprawa. Jeśli wiemy, jakich klientów szukamy i nie spodziewamy się od razu milionowego zwrotu z inwestycji, możemy w bardzo łatwy i tani sposób zaistnieć w internecie.


Reklama firmy w internecie powinna oczywiście rozpocząć się od budowy serwisu internetowego, który byłby choćby wizytówką naszych usług i możliwością kontaktu z siedzibą naszego przedsiębiorstwa. Na szczęście dziś mamy możliwość budowy strony internetowej za darmo w wielu serwisach blogowych lub umieszczenie strony na własnym serwerze automatycznie.

Budowa strony nie pomoże nam jednak w żaden sposób, jeśli nasi klienci nie zauważą, że taką stronę posiadamy. Należałoby więc zareklamować stronę w internecie, by klienci zaczęli ją odwiedzać i dowiadywać się o naszych produktach i usługach.

Jak zareklamować stronę za darmo?

Spory ruch w internecie generują w dzisiejszych czasach wyszukiwarki (takie jak Google, Bing, czy wyszukiwarka Onetu lub Wirtualnej Polski). O tym, na jakiej pozycji strona znajdzie się po wyszukaniu danego hasła decyduje algorytm napisany przez projektantów wyszukiwarki. Na większość algorytmów ma jednak spory wpływ ilość linków przychodzących do strony z zewnątrz. Czyli im więcej innych stron lub blogów linkuje do naszej strony, tym wyżej ukazuje się ona w internecie.

Dodawanie linków do naszej strony z innych stron jest częścią procesu pozycjonowania strony. Aby samemu w prosty sposób podnieść pozycję strony w wyszukiwarkach, powinniśmy skorzystać z reklamy internetowej w katalogach stron. Są to bazy serwisów internetowych, pogrupowane w kategorie, na których użytkownicy internetu mogą odnaleźć strony godne uwagi. Strona przed dodaniem do bazy jest sprawdzana przez moderatora który decyduje, czy strona jest warta uwagi jego użytkowników.

Reklama w mediach.

Wejścia na naszą nową stronę internetową to też wejścia bezpośrednie. Jeśli ktoś zapamiętał nasz adres i wbił dgo do przeglądarki internetowej, to jego wejście na naszą witrynę nazywamy właśnie wejściem bezpośrednim. Takie odwiedziny stron są bardzo ważne z punktu widzenia reklamy internetowej. Serwis jest przecież popularniejszy, im więcej osób odwiedza go bezpośrednio (czyli pamięta jego adres nawet gdy nie korzysta z internetu).

Powinniśmy zatem zadbać nie tylko o reklamę internetową, ale o taką reklamę w innych mediach. Reklama w lokalnej gazecie, na której ukaże się nasz adres internetowy, może zdziałać naprawdę wiele. Odwiedzający nasz serwis będą pewni marki naszego przedsiębiorstwa i chętniej dokonają zakupu towarów lub usług.


źródło: serwis reklamy internetowej www.reklamainternetowa.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama w internecie za darmo?

Reklama w internecie za darmo?


Autor: kubarefer


Czy reklama w internecie może być zupełnie darmowa? Jeśli poświęcimy trochę własnego czasu, możemy z powodzeniem wypromować witrynę naszej firmy lub prywatną stronę w internecie bez pomocy firm specjalizujących się w pozycjonowaniu stron, czy reklamie w wyszukiwarkach.


Reklama w internecie to temat coraz częściej poruszany w dużych i średnich firmach. Jednak to właśnie małe przedsiębiorstwa i serwisu hobbystyczne mają najłatwiejsze zadanie, jeśli chodzi o darmową i skuteczną reklamę internetową.

Załóżmy zatem, że jesteśmy rozwijającą się firmą lub firmą istniejącą od kilku lat, a wprowadzającą właśnie swój produkt lub usługe na rynek. Nie chcemy oczywiście płacić firmom czy agencjom reklamowym za ich usługi, a zdecydowaliśmy się na samodzielną promocję naszej strony w internecie.

Od czego zacząć, by skutecznie reklamować się w internecie?

Przede wszystkim musimy gdzieś umieścić informacje na temat naszej strony i wykonać tzw. wizytówkę firmy w internecie. Wizytówka taka będzie najczęściej miała formę krótkiej, kilkustronnicowej witryny w internecie, którą możemy także wykonać za darmo. Do darmowego wykonywania stron internetowych służą systemy zarzdzania treścią (tzw. CMS). Do najpopularniejszych z nich należą:

- Wordpress

- Joomla

- Mambo

- Drupal

Jednak jak by nie patrzeć na problem budowy własnej strony w internecie, potrzebna nam będzie choćby podstawowa wiedza na temat prowadzenia stron internetowych. Jeśli takowej wiedzy nie posiadamy, możemy skorzystać z portali umożliwiających prowadzenie tzw. bloga, czyli stronę z aktualnościami naszej firmy. Stronę taką możemy za darmo założyć dzięki usługom portalu Gazeta.pl czy Blogspot.com (którego właścicielem jest firma Google). Taki blog może być naszą pierwszą stroną, na której umieścimy podstawowe informacje kontaktowe o firmie i będziemy z czasem umieszczali aktualności i wieści z naszej firmy.

Promocja istniejącej strony za darmo.

Aby użytkownicy internetu zaczęli odwiedzać naszą stronę możemy podjąć szereg działań. Przede wszystkim powinniśmy zadbać, by użytkownicy zauważyli naszą stronę podczas wyszukiwania różnych fraz w wyszukiwarkach internetowych (takich jak Google czy Bing). Jak tego dokonać.

Algorytm, który decyduje o pojawieniu się strony internetowej na pierwszych miejscach w wyszukiwarce jest bardzo skomplikowany i wiąże się z nim podjęcie co najmniej kilku działań. Po pierwsze, powinniśmy jak najczęściej aktualizować naszą stronę internetową i umieszczać w niej informacje, które mogą być użyteczne dla naszych użytkowników. Jeśli strona będzie czytelna i chętnie odwiedzana przez użytkowników, ukaże się w Google na wysokich pozycjach. Tym samym użytkownicy chętniej będą na nią wchodzić.

Wysoko w Google nie tylko za darmo.

Oczywiście promocja strony w internecie nie zależy wyłącznie od umieszczania naszej strony w wartościowych katalogach stron, regularnego prowadzenia bloga firmowego, czy używania portali społecznościowych. Reklama w internecie opiera się także na płatnych usługach, które możemy podzielić na kilka branż:

- pozycjonowania stron internetowych (czyli działania mające na celu umieszczenie witryny jak najwyżej w Google)

- reklamy płatnej (linki sponsorowane Adwords)

- reklama bezpośrednia (np. linki i bannery naszej strony w innych serwisach internetowych)

I tutaj już od nas zależy, jaką formę reklamy naszej firmy zdecydujemy się podjąć. Jeśli wciąż mają Państwo wątpliwości, zachęcamy do odwiedzania różnego rodzaju blogów reklamowych w internecie. Tam znajdą Państwo porady praktyczne dotyczące promocji naszych firm i stron w wyszukiwarkach i portalach internetowych.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak nie reklamować swojego sklepu internetowego

Jak nie reklamować swojego sklepu internetowego


Autor: Wojciech Makt


W tym artykule postaram się podać Wam przykłady form reklamy, które nie sprawdzają się przy reklamie sklepów internetowych poparte moimi doświadczeniami w tym temacie.


W tym artykule chciałby pokazać Wam w jaki sposób nie reklamować swojego e-sklepu. Sytuację, którą tu opiszę przerabiałem na własnej skórze-może kogoś coś ona nauczy. Otwierając mój pierwszy sklep internetowy zastanawiałem się w jaki sposób mogę przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów. Do wyboru miałem kilka opcji z których najbardziej pasowały mi pozycjonowanie, ulotki i banery reklamowe.

Jako, że w krótkim okresie testowym miałem sporo pytań o odbiór osobisty towaru postanowiłem "błysnąć" na rynku regionalnym. Na pierwszy rzut oka poszły ulotki reklamowe. Wybrana została odpowiednia grupa docelowa-ulotki były rozdawane tylko osobom, które mogły być zainteresowane asortymentem sklepu. Prowadzony był dość szczegółowy nadzór nad rozdającymi więc nie ma tu mowy o tym, że ulotki nie zostały rozdane.

Efekty przeszły moje oczekiwania, niestety ta form reklamy zaskoczyła mnie na minus. Pomimo rozdania 5000 ulotek nie było praktycznie żadnego ruchu w statystykach. Ludzie pomimo tego, że chowali ulotki do kieszeni a nie wyrzucali ich do kosza nie zaglądnęli później do sklepu. Taka samo sprawa się miała jeśli chodzi o banery reklamowe, które moim zdaniem sprawdzają się jeśli chodzi o sprzedaż stacjonarną(tak samo jak ulotki). Pierwsze sukcesy zacząłem odnosić dopiero po wprowadzeniu kampanie Adwords i nastawieniu się na "wirtualnego" klienta. Gdy do tego dołożone zostało pozycjonowanie to efekty były już bardzo zadowalające. Jak sam widzisz tradycyjne formy reklamy przy wirtualnych sklepach nie sprawdzają się i należy szukać klientów w inny sposób. Oczywiście mój przypadek może nie być miarodajny ale ocenę efektów pozostawiam czytelnikom.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Gry komputerowe w życiu współczesnego człowieka

Gry komputerowe w życiu współczesnego człowieka.


Autor: Jack Lumber


W ostatnich latach nastąpił pewnego rodzaju „skok ewolucyjny” w segmencie gier komputerowych. Badania przeprowadzone w roku 2005 potwierdziły, że aż 60% obywateli GB znajdujących się w przedziale wiekowym 7-65 lat czynnie korzysta z gier komputerowych, przy czym średnia wieku gracza plasuje się w punkcie 28 lat.


W ostatnich latach nastąpił pewnego rodzaju „skok ewolucyjny” w segmencie gier komputerowych. Badania przeprowadzone w roku 2005 potwierdziły, że aż 60% obywateli GB znajdujących się w przedziale wiekowym 7-65 lat czynnie korzysta z gier komputerowych, przy czym średnia wieku gracza plasuje się w punkcie 28 lat.

Globalizacja współczesnego świata oraz rozpowszechnienie sieci Internetu, w sposób znaczący, przyczyniła się do rozwoju nowych form gier, które z czasem stały się dla ich użytkowników alternatywnym światem. Narodziły się nieznane dotąd formy zachowań społecznych, począwszy od zorganizowanych grup, aż po własne sposoby komunikowania się. Spowodowało to u wybranych jednostek przeniesienie części własnego realnego życia do wirtualnego świata gier komputerowych.

gryfikacja

Zawrotne tempo publikacji innowacyjnych rozwiązań na rynku gier uwarunkowane jest zależnością pomiędzy firmami produkującymi coraz bardziej zaawansowany technologicznie sprzęt komputerowy a programistami, którzy wykorzystują pojawiające się rozwiązania do budowy zaawansowanych gier. Wydaję się być logicznym twierdzenie, że tego typu zależne zachowania są swego rodzaju „perpetuum mobile” napędzającym świat gier. Powszechne już wykorzystywanie bezprzewodowych i zminiaturyzowanych środków komunikacji diametralnie wpłynęło na zwiększenie ilości godzin, jakie przeciętny gracz spędza na grze.

Rozpowszechnienie gier elektronicznych w codziennym życiu człowieka przybiera różnorodne formy. Czasami rozwiązania zaczerpnięte ze świata gier znajdują zastosowanie w zupełnie odrębnych dziedzinach. Przykładem mogą tu być chociażby koncerny produkujące samochody, które z powodzeniem wykorzystują system motywacji i „wirtualnej nagrody” w komputerach pokładowych niektórych modeli aut. Tego typu wykorzystanie sposobu postępowania właściwego dla świata gier do zwiększenia zaangażowania odbiorcy nosi nazwę Gryfikacji z ang. Gamefication. Wszechobecność urządzeń elektronicznych powoduje czasami wręcz uzależnienie od wybranych funkcji do nich zaimplementowanych. Dobrym przykładem są gry instalowane standardowo w telefonach komórkowych, których pierwotnym zadaniem było „zabijanie” wolnego czasu posiadacza urządzenia, a które z czasem przerodziły się w rozbudowane systemy multimedialne połączone w społeczne sieci integrujące rzeszę użytkowników.

Dynamiczny rozwój gier spowodował podniesienie oczekiwań graczy co do sposobu i rodzaju wykonanej grafiki, szybkości reakcji, multimedialności. Niemal standardem jest już, że scenariusze gier są żywcem wyjęte z ekranu kinowego np. Call of Duty lub odwrotnie, gdy to gra staje się muzą dla reżysera filmowego np. Tomb Rider. Obecnie, jesteśmy świadkami rodzącego się procesu symbiozy świata kina ze światem gier. Niepodważalnym dowodem na to jest jedna z najgłośniejszych produkcji Jamesa Camerona pod tytułem Avatar, która moim zdaniem przejdzie do historii jako konsolidacja gry z filmem.

Kontekst społeczny gier komputerowych staję się coraz silniejszym zjawiskiem. Bardzo często wiele znajomości zawieranych wirtualnie ma swój finał w realnym świecie. Rozwój gier doprowadził do wykształcenia się zupełnie nowych ról społecznych, a nawet zawodów.

Z całą pewnością rozwój gier komputerowych będzie postępował coraz szybciej, a skutki popularyzacji tej gałęzi przemysłu będą wyraźnie zauważalne.


Więcej na temat Gryfikacji na stronie gryfikacja.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.