sobota, 25 października 2014

Reklama w internecie za darmo?

Reklama w internecie za darmo?


Autor: kubarefer


Czy reklama w internecie może być zupełnie darmowa? Jeśli poświęcimy trochę własnego czasu, możemy z powodzeniem wypromować witrynę naszej firmy lub prywatną stronę w internecie bez pomocy firm specjalizujących się w pozycjonowaniu stron, czy reklamie w wyszukiwarkach.


Reklama w internecie to temat coraz częściej poruszany w dużych i średnich firmach. Jednak to właśnie małe przedsiębiorstwa i serwisu hobbystyczne mają najłatwiejsze zadanie, jeśli chodzi o darmową i skuteczną reklamę internetową.

Załóżmy zatem, że jesteśmy rozwijającą się firmą lub firmą istniejącą od kilku lat, a wprowadzającą właśnie swój produkt lub usługe na rynek. Nie chcemy oczywiście płacić firmom czy agencjom reklamowym za ich usługi, a zdecydowaliśmy się na samodzielną promocję naszej strony w internecie.

Od czego zacząć, by skutecznie reklamować się w internecie?

Przede wszystkim musimy gdzieś umieścić informacje na temat naszej strony i wykonać tzw. wizytówkę firmy w internecie. Wizytówka taka będzie najczęściej miała formę krótkiej, kilkustronnicowej witryny w internecie, którą możemy także wykonać za darmo. Do darmowego wykonywania stron internetowych służą systemy zarzdzania treścią (tzw. CMS). Do najpopularniejszych z nich należą:

- Wordpress

- Joomla

- Mambo

- Drupal

Jednak jak by nie patrzeć na problem budowy własnej strony w internecie, potrzebna nam będzie choćby podstawowa wiedza na temat prowadzenia stron internetowych. Jeśli takowej wiedzy nie posiadamy, możemy skorzystać z portali umożliwiających prowadzenie tzw. bloga, czyli stronę z aktualnościami naszej firmy. Stronę taką możemy za darmo założyć dzięki usługom portalu Gazeta.pl czy Blogspot.com (którego właścicielem jest firma Google). Taki blog może być naszą pierwszą stroną, na której umieścimy podstawowe informacje kontaktowe o firmie i będziemy z czasem umieszczali aktualności i wieści z naszej firmy.

Promocja istniejącej strony za darmo.

Aby użytkownicy internetu zaczęli odwiedzać naszą stronę możemy podjąć szereg działań. Przede wszystkim powinniśmy zadbać, by użytkownicy zauważyli naszą stronę podczas wyszukiwania różnych fraz w wyszukiwarkach internetowych (takich jak Google czy Bing). Jak tego dokonać.

Algorytm, który decyduje o pojawieniu się strony internetowej na pierwszych miejscach w wyszukiwarce jest bardzo skomplikowany i wiąże się z nim podjęcie co najmniej kilku działań. Po pierwsze, powinniśmy jak najczęściej aktualizować naszą stronę internetową i umieszczać w niej informacje, które mogą być użyteczne dla naszych użytkowników. Jeśli strona będzie czytelna i chętnie odwiedzana przez użytkowników, ukaże się w Google na wysokich pozycjach. Tym samym użytkownicy chętniej będą na nią wchodzić.

Wysoko w Google nie tylko za darmo.

Oczywiście promocja strony w internecie nie zależy wyłącznie od umieszczania naszej strony w wartościowych katalogach stron, regularnego prowadzenia bloga firmowego, czy używania portali społecznościowych. Reklama w internecie opiera się także na płatnych usługach, które możemy podzielić na kilka branż:

- pozycjonowania stron internetowych (czyli działania mające na celu umieszczenie witryny jak najwyżej w Google)

- reklamy płatnej (linki sponsorowane Adwords)

- reklama bezpośrednia (np. linki i bannery naszej strony w innych serwisach internetowych)

I tutaj już od nas zależy, jaką formę reklamy naszej firmy zdecydujemy się podjąć. Jeśli wciąż mają Państwo wątpliwości, zachęcamy do odwiedzania różnego rodzaju blogów reklamowych w internecie. Tam znajdą Państwo porady praktyczne dotyczące promocji naszych firm i stron w wyszukiwarkach i portalach internetowych.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak nie reklamować swojego sklepu internetowego

Jak nie reklamować swojego sklepu internetowego


Autor: Wojciech Makt


W tym artykule postaram się podać Wam przykłady form reklamy, które nie sprawdzają się przy reklamie sklepów internetowych poparte moimi doświadczeniami w tym temacie.


W tym artykule chciałby pokazać Wam w jaki sposób nie reklamować swojego e-sklepu. Sytuację, którą tu opiszę przerabiałem na własnej skórze-może kogoś coś ona nauczy. Otwierając mój pierwszy sklep internetowy zastanawiałem się w jaki sposób mogę przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów. Do wyboru miałem kilka opcji z których najbardziej pasowały mi pozycjonowanie, ulotki i banery reklamowe.

Jako, że w krótkim okresie testowym miałem sporo pytań o odbiór osobisty towaru postanowiłem "błysnąć" na rynku regionalnym. Na pierwszy rzut oka poszły ulotki reklamowe. Wybrana została odpowiednia grupa docelowa-ulotki były rozdawane tylko osobom, które mogły być zainteresowane asortymentem sklepu. Prowadzony był dość szczegółowy nadzór nad rozdającymi więc nie ma tu mowy o tym, że ulotki nie zostały rozdane.

Efekty przeszły moje oczekiwania, niestety ta form reklamy zaskoczyła mnie na minus. Pomimo rozdania 5000 ulotek nie było praktycznie żadnego ruchu w statystykach. Ludzie pomimo tego, że chowali ulotki do kieszeni a nie wyrzucali ich do kosza nie zaglądnęli później do sklepu. Taka samo sprawa się miała jeśli chodzi o banery reklamowe, które moim zdaniem sprawdzają się jeśli chodzi o sprzedaż stacjonarną(tak samo jak ulotki). Pierwsze sukcesy zacząłem odnosić dopiero po wprowadzeniu kampanie Adwords i nastawieniu się na "wirtualnego" klienta. Gdy do tego dołożone zostało pozycjonowanie to efekty były już bardzo zadowalające. Jak sam widzisz tradycyjne formy reklamy przy wirtualnych sklepach nie sprawdzają się i należy szukać klientów w inny sposób. Oczywiście mój przypadek może nie być miarodajny ale ocenę efektów pozostawiam czytelnikom.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Gry komputerowe w życiu współczesnego człowieka

Gry komputerowe w życiu współczesnego człowieka.


Autor: Jack Lumber


W ostatnich latach nastąpił pewnego rodzaju „skok ewolucyjny” w segmencie gier komputerowych. Badania przeprowadzone w roku 2005 potwierdziły, że aż 60% obywateli GB znajdujących się w przedziale wiekowym 7-65 lat czynnie korzysta z gier komputerowych, przy czym średnia wieku gracza plasuje się w punkcie 28 lat.


W ostatnich latach nastąpił pewnego rodzaju „skok ewolucyjny” w segmencie gier komputerowych. Badania przeprowadzone w roku 2005 potwierdziły, że aż 60% obywateli GB znajdujących się w przedziale wiekowym 7-65 lat czynnie korzysta z gier komputerowych, przy czym średnia wieku gracza plasuje się w punkcie 28 lat.

Globalizacja współczesnego świata oraz rozpowszechnienie sieci Internetu, w sposób znaczący, przyczyniła się do rozwoju nowych form gier, które z czasem stały się dla ich użytkowników alternatywnym światem. Narodziły się nieznane dotąd formy zachowań społecznych, począwszy od zorganizowanych grup, aż po własne sposoby komunikowania się. Spowodowało to u wybranych jednostek przeniesienie części własnego realnego życia do wirtualnego świata gier komputerowych.

gryfikacja

Zawrotne tempo publikacji innowacyjnych rozwiązań na rynku gier uwarunkowane jest zależnością pomiędzy firmami produkującymi coraz bardziej zaawansowany technologicznie sprzęt komputerowy a programistami, którzy wykorzystują pojawiające się rozwiązania do budowy zaawansowanych gier. Wydaję się być logicznym twierdzenie, że tego typu zależne zachowania są swego rodzaju „perpetuum mobile” napędzającym świat gier. Powszechne już wykorzystywanie bezprzewodowych i zminiaturyzowanych środków komunikacji diametralnie wpłynęło na zwiększenie ilości godzin, jakie przeciętny gracz spędza na grze.

Rozpowszechnienie gier elektronicznych w codziennym życiu człowieka przybiera różnorodne formy. Czasami rozwiązania zaczerpnięte ze świata gier znajdują zastosowanie w zupełnie odrębnych dziedzinach. Przykładem mogą tu być chociażby koncerny produkujące samochody, które z powodzeniem wykorzystują system motywacji i „wirtualnej nagrody” w komputerach pokładowych niektórych modeli aut. Tego typu wykorzystanie sposobu postępowania właściwego dla świata gier do zwiększenia zaangażowania odbiorcy nosi nazwę Gryfikacji z ang. Gamefication. Wszechobecność urządzeń elektronicznych powoduje czasami wręcz uzależnienie od wybranych funkcji do nich zaimplementowanych. Dobrym przykładem są gry instalowane standardowo w telefonach komórkowych, których pierwotnym zadaniem było „zabijanie” wolnego czasu posiadacza urządzenia, a które z czasem przerodziły się w rozbudowane systemy multimedialne połączone w społeczne sieci integrujące rzeszę użytkowników.

Dynamiczny rozwój gier spowodował podniesienie oczekiwań graczy co do sposobu i rodzaju wykonanej grafiki, szybkości reakcji, multimedialności. Niemal standardem jest już, że scenariusze gier są żywcem wyjęte z ekranu kinowego np. Call of Duty lub odwrotnie, gdy to gra staje się muzą dla reżysera filmowego np. Tomb Rider. Obecnie, jesteśmy świadkami rodzącego się procesu symbiozy świata kina ze światem gier. Niepodważalnym dowodem na to jest jedna z najgłośniejszych produkcji Jamesa Camerona pod tytułem Avatar, która moim zdaniem przejdzie do historii jako konsolidacja gry z filmem.

Kontekst społeczny gier komputerowych staję się coraz silniejszym zjawiskiem. Bardzo często wiele znajomości zawieranych wirtualnie ma swój finał w realnym świecie. Rozwój gier doprowadził do wykształcenia się zupełnie nowych ról społecznych, a nawet zawodów.

Z całą pewnością rozwój gier komputerowych będzie postępował coraz szybciej, a skutki popularyzacji tej gałęzi przemysłu będą wyraźnie zauważalne.


Więcej na temat Gryfikacji na stronie gryfikacja.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Infografika w reklamie internetowej

Infografika w reklamie internetowej


Autor: skneruska


Firmy prześcigają się w pomysłach na dotarcie ze swoją ofertą do użytkowników internetu. W dobie dodatków do wyszukiwarek pozwalających zablokować wyświetlanie reklam, nowego znaczenia nabierają niekonwencjonalne metody, takie jak internetowy marketing wirusowy.


Marketing wirusowy zakłada, że klienci sami będą między sobą rozpowszechniać informacje dotyczące firmy lub jej produktów. Trzeba im tylko dostarczyć dobrego tematu. Świetnym przykładem kampanii wirusowej był "Old Spice Guy" na serwisie YouTube. Reklamówki obejrzało tysiące użytkowników na całym świecie i można śmiało powiedzieć, że ta kampania była jedną z lepiej zrealizowanych kampanii wirusowych.

A co w sytuacji, gdy nie mamy dużego budżetu na produkcję spotów reklamowych?

Internauci uwielbiają infografiki. Co to takiego?

Infografiki to statyczne lub animowane materiały, które prezentują w atrakcyjnej i często dowcipnej formie interesujące dane statystyczne, ważne informacje, diagramy, mapy, itp. Chodzi o to, aby odejść od rzeczowego prezentowania suchych faktów, a zamiast tego skoncentrowanie się na tym, co ciekawe lub ważne.

Moda na infografiki trwa w USA już od kilku lat - codziennie do sieci trafia około 100 nowych prac, które internauci ochoczo publikują na swoich blogach i zamieszczają na profilach w serwisach społecznościowych.

Gdzie tu reklama?

Nowoczesne firmy zamawiają wykonanie infografik zawierających określone informacje (i obowiązkowo logo tej firmy). Potem zamieszczają taką infografikę na swojej stronie internetowej umożliwiając linkowanie. Dobra infografika nie przechodzi niezauważona i zaczyna się wirusowo rozprzestrzeniać w sieci. Dzięki temu firmy docierają do użytkowników internetu z założonym komunikatem, a dodatkowo przyciągają internautów na swoją stronę internetową.


Infografika

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Skuteczne formy reklamy

Skuteczne formy reklamy


Autor: gregpapcomputer


Czytelność przekazu informacji posiada duże znaczenie w szczególności przy takich nośnikach reklamowych jak szyldy. W wielu sytuacjach od ich dokładności zależy należyte oznaczenie towarów i miejsc sprzedaży.


Dziś już przed wieloma publicznymi budynkami lub budynkami firm umieszczone są maszty reklamowe. Bardzo często nie przywiązujemy do nich wagi. Oglądamy tylko to co przedstawiają. Jednakże to właśnie od ich umiejscowienia zależy widzialność a także jasność opisywanej informacji. A ich ergonomiczność i wygląd ma duży wpływ na odbiór reklamy. Maszty reklamowe wyróżniające się nowoczesnym designem, czy też zdobieniem podnoszą wagę biznesu. Ich zaplanowane rozwiązania mogą zaś wpływać na zainteresowanie klientów.

W życiu każdej zbiorowości, jednostki czy biznesu nadchodzi czas na decyzję o wyborze najbardziej optymalnych nośników reklamowych. Wśród wielu dostępnych można znaleźć kasetony, np. kasetony świetlne czy dwustronne semaforowe, flagi, np. flagi narodowe czy flagi kościelne, banery reklamowe, szyldy reklamowe i stojaki reklamowe. O tym, czy one będą prawidłowo wysyłać pokazywane doniesienia decydować powinno się, biorąc pod uwagę cel i typ przekazu. Nie każdy rodzaj nośnika będzie nadawał się w każdym miejscu i do wszystkiego. Dlatego wszystkie warto poznać.

Banery reklamowe są ważnym i cieszącym się popularnością nośnikiem informacji. Odnaleźć je można na wystawach sklepowych i ścianach kamienic. Można je również spotkać na płotach posesji a także na wiaduktach. Stanowią również nieodłączną cześć świata wirtualnego komputerów i znajdują się na wielu stronach internetowych. Aktualnie już bardzo trudno sobie wyobrazić prawidłową reklamę wzrokową bez banerów. Bez względu na znaczenie prezentowanej wiadomości banery nie powinny być zbyt narzucające się. Powinny powiadamiać, a nie obligować do zapoznania się z treścią.

Flagi reklamowe to stały element polskiego krajobrazu. Nie można już sobie bez nichwyobrazić żadnych świąt, jak również większości uroczystości. Trzepocą się przed budynkami władz, budynkami biurowymi a także obok dzieł sztuki. Swoją flagę posiada każda uczelnia, szczycą się nią jednostki organizacyjne czy też zakłady użyteczności publicznej. Różnie zrobione i prezentowane posiadają określone znaczenie. Stanowią nie tylko nośnik treści, ale także są rodzajem bardzo skutecznej promocji i reklamy. Pokazywane obok reklamowanych dóbr przyciągają do nich większą uwagę potencjalnych klientów.

Kasetony stanowią jedną z najbardziej lubianych form reklamowania. Wyróżniają się prostą konstrukcją, miłym dla oczu wyglądem i niezbyt wysoką ceną. Niezależnie od typu i metody realizacji, przykuwają wzrok ze znacznej odległości. Informacja jaką zawierają jest nie do niezauważania. Ma to szczególnie znaczenie głównie w bardzo dużych aglomeracjach miejskich, gdzie wzrok jest zewsząd atakowany przez najrozmaitsze treści. Kasetony reklamowe są dlatego powszechnie znane i chętnie stosowane.


ORDER Łódź - producent materiałów reklamowych

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.